HD formatkrigen. - Side 193

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 193 av 653 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 ... SisteSiste
Viser resultater 3,841 til 3,860 av 13053
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    "I love the smell of napal in the morning"

Jeg hadde vært mye billigere for HD DVD...

/S
    Hvordan lukter så "napal"?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det eneste vi vet er at Universal har vært veldig stille i etterkant at Paramount ble HD DVD-only. Man skulle tro at HD DVD sin største supporter til nå hadde kommet med en støttende og applauderende pressemelding.

Mye spekulasjoner ute her nå.

Setter ikke mye penger på at Universal skifter side, men etter at Paramount gjorde sitt sprell, så vil ingenting overraske lenger.
    For å si det sånn ; GE som eier universal, liker ikke situasjonen de er i , er nok ikke veldig lenge til vi ser blått der å gitt!
    hirr

/cliff

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste vi vet er at Universal har vært veldig stille i etterkant at Paramount ble HD DVD-only. Man skulle tro at HD DVD sin største supporter til nå hadde kommet med en støttende og applauderende pressemelding.

Setter ikke mye penger på at Universal skifter side, men etter at Paramount gjorde sitt sprell, så vil ingenting overraske lenger.
    Jepp, må si jeg er litt smånervøs for hva Sony pønsker på nå. Få Universal nøytrale, eller Warner BD eksklusive? Virker som alt kan skje, så jeg skal ikke være kjepphøy enda, i hvert fall ikke før dette har roet seg litt ned, og jeg ser nye utgivelser annonsert for HD DVD fra Warner og Universal.

Satser på at det bare er BR-siden som setter ut rykter for å gjøre forbrukerne usikre, og at Paramount avgjørelsen er en styrking av HD DVD, ikke et forkjøpsangrep mot noe kjipt Sony går og pønsker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Takk for å bekrefte påstanden min, var nettopp denne typen innlegg fra BR-fansen jeg siktet til.

fælt innlegg ?
    Jeg Kom bare med litt fakta.....

Du høres veldig sinna ut, det kanke være bra.
    Også en grunn til å gå over til den blåe siden!,
    Vi er mye blidere

hehe

/cliff

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Per Johnny også sier, er det fasinerende hvor mye enkelte legger i denne "krigen".. Betyr det så mye hvilket format som lever lengst så lenge vi kan kjøpe HD ? Dessuten finnes det jo multispillere allerede, med flere på trappene. Hva er egentlig problemet ?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blades of Glory

Har bestilt 2 stk av denne, en på HD DVD og en på Blu-Ray.

Spurte min leverandør om Blu-Ray utgaven, og her er svaret;

"Blades of Glory I believe has been temporarily postponed for release on BR no further information is available at this time."

Litt synd for dem som bare har Blu-ray spiller, filmen var meget morsom

Spekulasjon;
    Lurer på hva de gjør med de eksemplarene som er ferdige, om de er det...
    Kan jo og hende at Paramount/Dreamworksavtalen har vært klar en god stund og at platene aldri har blitt laget på Blu-Ray...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig dette her.

Paramounts stunt slo definitivt ned som en bombe og discer som for lengst må ha blitt ferdig forfattet for utgivelse på BD går rett i arkivet omtrent i det øyeblikket replikeringen skulle starte. Dette kom såpass plutselig at påstander om at det er et forsvar mot en stor BD annonsering i nær fremtid får en høy grad av kredibilitet IMO.

Det eneste som egentlig kan levere en høy nok WOW! faktor er om Warner eller Universal endrer på sin utgivelsesstatus.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Som Per Johnny også sier, er det fasinerende hvor mye enkelte legger i denne "krigen".. Betyr det så mye hvilket format som lever lengst så lenge vi kan kjøpe HD ? Dessuten finnes det jo multispillere allerede, med flere på trappene. Hva er egentlig problemet ?
    1. Noen filmer kommer bare på ett av formatene.
    2. Multispillerene er dyre.
    3. Å kjøpe ett format nå kan være plagsomt hvis bransjen går for ett annet.
    4. Jeg får ikke sett HD hjemme så lenge denne "krigen" varer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intervju på PC World med Paramounts CTO, hvor han forklarer litt rundt hvorfor de gikk for HD DVD.

PC World - Paramount's CTO on Why His Studio Is Dumping Blu-ray

Utdrag:

PCW: Will this exclusive period extend for a limited time, or is this an indefinite arrangement?

Bell: At this moment in time, it's an indefinite commitment. The core of this announcement comes from our experience, and what our consumers are looking for. We hope this will influence consumers' choices.

PCW: So, as a studio, you believe that the underlying stability of HD DVD's specs is a benefit?

Bell: When you look at what the DVD Forum has specified as required, it's a good set of advanced technologies. You can be assured that that benefit will be available to all consumers, no matter what [player] model they purchased. That speaks to the DVD Forum, that it published specs that were complete and market-ready, and that it didn't need to publish up [and change the specs], as Blu-ray has. To some degree, [such changes are] going to create some legacy issues.

Og en til:

Bell: For one thing, the lower prices of the players: It's good for consumers, it's good for our customer base.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Artig dette her.

Paramounts stunt slo definitivt ned som en bombe og discer som for lengst må ha blitt ferdig forfattet for utgivelse på BD går rett i arkivet omtrent i det øyeblikket replikeringen skulle starte. Dette kom såpass plutselig at påstander om at det er et forsvar mot en stor BD annonsering i nær fremtid får en høy grad av kredibilitet IMO.

Det eneste som egentlig kan levere en høy nok WOW! faktor er om Warner eller Universal endrer på sin utgivelsesstatus.
    Jeg tror vi ser en rød-blå universal før jul, hehe

Som ,kommer til å resultere i at paramount står med skjegget i postkassa :P

/cliff

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, må si jeg er litt smånervøs for hva Sony pønsker på nå. Få Universal nøytrale, eller Warner BD eksklusive? Virker som alt kan skje, så jeg skal ikke være kjepphøy enda, i hvert fall ikke før dette har roet seg litt ned, og jeg ser nye utgivelser annonsert for HD DVD fra Warner og Universal.

Satser på at det bare er BR-siden som setter ut rykter for å gjøre forbrukerne usikre, og at Paramount avgjørelsen er en styrking av HD DVD, ikke et forkjøpsangrep mot noe kjipt Sony går og pønsker på.
    Tja, snedig at Paramount plutselig oppdager at HD DVD er det "familievennlige formatet" og deretter pisser på BD-kundene ved å kansellere titler som for lengst er forhåndsbetilt av mange kunder (og som allerede må ha blitt ferdig masteret skulle utgivelsesdatoene blitt holdt).

Skulle Universal komme med BD (sin første Spielberg film kanskje) så kommer det til å bli het her inne. ;-)

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, snedig at Paramount plutselig oppdager at HD DVD er det "familievennlige formatet"
    De er jo det eneste formatet med mulighet for hybrid-disker etter det jeg har skjønt.
    Det er jo ganske familie/forbrukervennlig.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine grunner for ikke å kjøpe HD DVD - enda

Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hva i all verden er det som gjør at innbitte BD fanatikere som deg ikke kan se en film i glimrenede HD på HD DVD?? Helt uforståelig. Og den teite signaturen, HD DVD 0... tøft altså.
    Nei, stikk og kjøp deg en HD E1 og 5 filmer for under 3 lapper hos Lefdal og kos deg med HD uansett format
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke noe i mot HD DVD, men jeg har mye i mot formatkrigen. Så lenge det er to konkurrerende formater vet ikke den jevne forbruker hva som er best å velge, og blir dermed sittende på gjerdet. Dermed blir det lite utbredelse av HD, og man risikerer to nisjeformater ala SACD og DVD Audio.

Jeg fikk en bra deal på en US PS3 for et halvt år siden, og havnet dermed på den blå siden av gjerdet. I løpet av det halve året som har gått etter det har det etter min mening sett ut som om Blu-ray skulle stikke av med mesteparten av kaka, og dermed har jeg latt være å kjøpe HD DVD for å gjøre mitt for å ikke forlenge krigen (jada, dråpe i havet og alt det der, men alle monner drar).

Så lenge jeg bare gikk glipp av Universalfilmer så var dette til å leve med, men nå som Paramount er borte også ser det ut som om det blir vanskelig å klare seg uten HD DVD (kjøper ikke nye releaser på DVD lenger). Kommer imidlertid til å vente til utpå nyåret, venter på 3. generasjons-Toshibaene, og hvem vet, det kan komme flere interessante annonsering før den tid

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ""To me it is a validation of a strategic stance we have taken, and I am so pleased that Paramount and DreamWorks have done as thorough an evaluation as they have done and come to the same exactly conclusion that we did long ago, which is that with HD DVD we have a format that offers the best and most affordable consumer experience," said Craig Kornblau, president of Universal Studios Home Entertainment. Universal was the only studio to exclusively support HD DVD. "

Fra:
    Paramount to offer HD DVD format only

Det er i det minste livstegn ifra Universal, det hadde jo vært litt rart om han hadde sagt noe sånt, for like etterpå å gå nøytral.. Eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Tklev, jeg trengte å høre det.
    BR-folka setter ut så mange skumle rykter nå, på AVSforum og highdefdigest-forum. Noen hevder til og med å ha kilder på en stooooor BR nyhet innen 24-48 timer. Håper det er sedvanlig bullshit, eller en nyhet som ikke er så stor at den gjelder studiostøtte....

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, Så

Det er Warner, New Line som er bomben.

Time Warner hater Microsoft.

Universal en nesten i kne med interne problermer og Spielbergs Amblin Entertainment som ikke vil sammarbeide.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Så, Så

Time Warner hater Microsoft.

Universal en nesten i kne med interne problermer og Spielbergs Amblin Entertainment som ikke vil sammarbeide.
    New Line Cinema høres rart ut, det går jo også rykter andre veien, at Ringenes Herre skal slippes kun på HD DVD til jul..... og Warner har jo vært hyggeligst i utgivelser på HD DVD så langt, med en rekke HD DVD eksklusive utgivelser. Men om Sony tar frem sjekkheftet, hvem vet hva som skjer....

Vel, nå er i hvert fall krigen i gang, ingen tvil om det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    ""To me it is a validation of a strategic stance we have taken, and I am so pleased that Paramount and DreamWorks have done as thorough an evaluation as they have done and come to the same exactly conclusion that we did long ago, which is that with HD DVD we have a format that offers the best and most affordable consumer experience," said Craig Kornblau, president of Universal Studios Home Entertainment. Universal was the only studio to exclusively support HD DVD. "

Fra:
    Paramount to offer HD DVD format only

Det er i det minste livstegn ifra Universal, det hadde jo vært litt rart om han hadde sagt noe sånt, for like etterpå å gå nøytral.. Eller?
    Ja, for folk i filmbransjen (særlig statene) stoler man på, eheh

/cliff

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Så, Så

De har jo allerede utsatt TotalHD...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New Line Cinema høres rart ut, det går jo også rykter andre veien, at Ringenes Herre skal slippes kun på HD DVD til jul..... og Warner har jo vært hyggeligst i utgivelser på HD DVD så langt, med en rekke HD DVD eksklusive utgivelser. Men om Sony tar frem sjekkheftet, hvem vet hva som skjer....

Vel, nå er i hvert fall krigen i gang, ingen tvil om det

sjekkheftet blir nok støvete, gitt .

Blu-ray går jo bra

Side 193 av 653 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •