HD formatkrigen. - Side 192

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 192 av 653 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 ... SisteSiste
Viser resultater 3,821 til 3,840 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ja da er det endelig, ikke noe håp for et par titler jeg har ventet en stund på (Face off og Jack Ryan Collection).
    Paramount, dere råtne jævler, brenn i hel.......:evil:
    Føler meg for det først litt lurt, dette er titler de har sagt kommer til spesifikke dato, så holder de ikke det de lover.
    Syntes ikke det er god kundebehandling og gir et dårlig bilde av Paramount og deres troverdighet i lang tid fremover.
    Det verste er at nå må jeg "løpe" å kjøpe noen av titlene deres før det er for sent.
    Får kose meg med DVD versjonene en stund til.:cry:

Kombispiller............
    Slapp av. Du kan fremdeles nyte paramount sine filmer i hd. Kom ned på lefdal så kan du få en toshiba hd dvd spiller til 2895 inkludert 5 filmer. Importer du fra nettet får du den vel enda billigere.
    Har kunn hd dvd selv men skal selvfølgelig også ha en ps3. Hadde håpet de skulle bli billigere snart da. Ikke får jeg de billigere gjennom jobben heller.
    For meg som kunn er en fattig lefdal annsatt var hd dvd det naturlige første valget.

Poenget er at selv om paramount nå kjører hd dvd trenger man fremdeles en blå spiller. Jeg vil se både spiderman 3, king kong, transformers osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ja da er det endelig, ikke noe håp for et par titler jeg har ventet en stund på (Face off og Jack Ryan Collection).
    Paramount, dere råtne jævler, brenn i hel.......:evil:
    Føler meg for det først litt lurt, dette er titler de har sagt kommer til spesifikke dato, så holder de ikke det de lover.
    Syntes ikke det er god kundebehandling og gir et dårlig bilde av Paramount og deres troverdighet i lang tid fremover.
    Det verste er at nå må jeg "løpe" å kjøpe noen av titlene deres før det er for sent.
    Får kose meg med DVD versjonene en stund til.:cry:

Kombispiller............
    Hva i all verden er det som gjør at innbitte BD fanatikere som deg ikke kan se en film i glimrenede HD på HD DVD?? Helt uforståelig. Og den teite signaturen, HD DVD 0... tøft altså.
    Nei, stikk og kjøp deg en HD E1 og 5 filmer for under 3 lapper hos Lefdal og kos deg med HD uansett format

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det for mange i denne debatten går litt vel mye prestisje i å forsvare egne investeringer og uttalelser, og ikke så mye på hva som er best for forbrukerne.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg synes det for mange i denne debatten går litt vel mye prestisje i å forsvare egne investeringer og uttalelser, og ikke så mye på hva som er best for forbrukerne.
    QFT!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hva i all verden er det som gjør at innbitte BD fanatikere som deg ikke kan se en film i glimrenede HD på HD DVD?? Helt uforståelig. Og den teite signaturen, HD DVD 0... tøft altså.
    Nei, stikk og kjøp deg en HD E1 og 5 filmer for under 3 lapper hos Lefdal og kos deg med HD uansett format
    Man bør ha begge formater. Å tillegge "BD fanatikere" teite signaturer blir litt dumt, når man bare skal ett par poster opp for å finne "BluRay: None".

Vi må slutte med slike person-angrep.

De som vil ha sin statistikk som signatur må få lov til å ha det. Det viser jo litt direkte hvor de står, og må kunne slippe å bli angrepet av den grunn.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Kjøpe en kjip 1080i spiller er kanskje ett okay valg for de som skal spare på hver krone der ute, men skal man ha optimal kvalitet så er 1080p/24p ett møst.
    Prisen er ikke hindringen, det er derimot tanke på å kjøpe ett format som på vei i graven jeg ikke ser på som noe sjakktrekk. Greit at HD DVD fikk en boost ved å bestikke Paramount, kudos til HD DVD mafia`en for å hale ut krigen i det uendelige.

Løsningen for min del er veldig grei, kjøpe det som jeg har lyst på, på BD, andre tittler som ikke leveres på BD av Universal og Paramount/Dreamworks tittler i HD DVD skaffer jeg i RAR format. Jeg skal heller ikke kjøpe en eneste DVD eller produkt fra disse selskapene før de også leverer BD. Min lille protest mot "The dark side" aka HD DVD.

Skulle BD mot alle odds tape krigen, så kommer jeg ikke til å kjøpe hverken DVD eller HD DVD før ett nytt, bedre format kommer på banen.

For meg er 50 gb + alfa omega. At HD DVD KANSKJE kommer med dette er relevant, da jeg også ønsker å brenne mine egne plater og bruke mediet til data lagring. Her tror jeg vi skal SE LANGT inn i fremtiden før HD DVD kan matche BD. (Det skjer vel sannsynligvis aldri)

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Beklager å gjenta meg selv, men i så fall vil jeg så godt som garantere at studioet vil la være å gi ut filmen. Det vil være en alt for stor falitterklæring for studioene å måtte innrømme at de ikke kan gi ut noen av de viktigste filmene de har i det formatet de har valgt å støtte eksklusivt. Da vil de heller la være å utgi filmen i det hele tatt.
    Du må gjerne komme med garantier du ikke har noen som helst dekning for til du blir grønn. Men la meg poengtere følgende:

Har du tenkt over at det kanskje er Spielberg som kan true med å holde tilbake utgivelsene på HD dersom han ikke får det som han vil? Han hadde makt nok til å utsette DVD-utgivelsene av sine filmer i flere år. Er det noen spesiell grunn til at han ikke skulle få viljen sin denne gangen? Hvorfor tror du HD-DVD filmene som ble annonsert tidligere i år ble stoppet? Kan det hende at den godeste Mr. Spielberg brøt inn og sa "Jeg vil ikke at dere gir ut filmene mine på HD-DVD"?

Hvis studioene har valget mellom å ikke gi ut filmene på HD eller holde seg kun til Blu-Ray (ihvertfall så lenge dette er Spielbergs ønske), så tror jeg nok de velger Blu-Ray. Dette er filmer som etter alt å dømme vil selge relativt godt, og da bør de være villige til å gjøre unntak for en regissør som har tjent dem svært godt (bokstavelig talt) opp igjennom årene.

Spielberg har dessuten et helt spesielt forhold til Universal og Dreamworks (sistnevnte var han med og grunnla), og disse selskapene (eller rettere sagt studiosjefene) har stor respekt for Spielberg og hans ønsker.

Når det gjelder fallitterklæringer så har selskapene allerede kommet med slike, i form av pressemeldingen og rapportene der det går frem at Spielberg er unntatt fra eksklusivitetsavtalen og at hans første film vil komme på Blu-Ray og ikke HD-DVD.

Eh. Selvfølgelig ville det vært noe annet hvis Spielberg hadde annonsert at han kun vil gi ut filmene sine på HD DVD.
    Fint, kanskje du nå ser hvorfor Blu-Ray leiren ser på Spielbergs Blu-Ray støtte som noe positivt?

[EDIT: Rettet tidspunktet for HD-DVD-annonseringen fra 'ifjor' til 'tidligere i år'. Det forandrer ikke argumentets betydning.]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Kjøpe en kjip 1080i spiller er kanskje ett okay valg for de som skal spare på hver krone der ute, men skal man ha optimal kvalitet så er 1080p/24p ett møst.
    Prisen er ikke hindringen, det er derimot tanke på å kjøpe ett format som på vei i graven jeg ikke ser på som noe sjakktrekk. Greit at HD DVD fikk en boost ved å bestikke Paramount, kudos til HD DVD mafia`en for å hale ut krigen i det uendelige.

Løsningen for min del er veldig grei, kjøpe det som jeg har lyst på, på BD, andre tittler som ikke leveres på BD av Universal og Paramount/Dreamworks tittler i HD DVD laster jeg ned, jeg skal heller ikke kjøpe en eneste DVD eller produkt fra disse selskapene før de også leverer BD. Min lille protest mot "The dark side" aka HD DVD.

Skulle BD mot alle odds tape krigen, så kommer jeg ikke til å kjøpe hverken DVD eller HD DVD før ett nytt, bedre format kommer på banen.
    1080i er mer enn nok for de med HD Ready TV'er som ikke kan ta imot noe mere enn 1080i/720p signaler alikevel. Og det er en del av de der ute. Og det er en del der ute med glitrende de-interlacer løsninger i TV/projektor evt eksternt som også greier seg fint med 1080i løsningen for å få 1080p bilde. Men klart - 1080p/24 er nice hvis man har framviser som kan ta imot og vise det slik. Og 2900 spenn inkl. 5 filmer er grisebillig egentlig.

Dine kommentarer om at HD DVD er på vei i graven er jo det vi knuffer om i denne tråden, så skal ikke gå så langt inn på den. Jeg er uenig. Argumentene har vært sagt tusen ganger før i begge leire.

Det jeg ikke forstår er din og enkelte andre i BD leierens totale mangel på vilje på kunne se på HD DVD som et sameksisterende format med BD. På tide å våkne opp. Dette ER realiteten nå - og det kommer til å forbli slik i lang tid framover, siste dagers hendelser er enda et bevis på det. Og det å laste ned matriale til HD DVD studioene i stedet for å kjøpe er for dumt. Er poenget å skade bransjen og hobbyen vår?

Jeg tror ikke BD forsvinner heller som sagt. Men at du ikke ville kjøpe HD DVD før et bedre format kom hvis BD forsvant, forstår jeg ikke. BD gir ikke noe bedre filmopplevelse for hjemmekinoentusiaster enn HD DVD. Men i mangel på HD DVD filmer har du ikke fått det med deg kanskje...

Du er vel også klar over at Sony tok kostnader med BD produksjonen for Paramount det året Paramount har gitt ut BD titler? Det er vel bestikking det også?

Og fra andres ståsted kan man like gjerne si at BD haler ut krigen, og at det er umoralsk av Fox og Disney og ikke gi ut på HD DVD slik at kundene kan velge. At Sony holder seg til sitt egetmekka format er jo ikke så rart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Det jeg ikke forstår er din og enkelte andre i BD leierens totale mangel på vilje på kunne se på HD DVD som et sameksisterende format med BD. På tide å våkne opp. Dette ER realiteten nå - og det kommer til å forbli slik i lang tid framover, siste dagers hendelser er enda et bevis på det. Og det å laste ned matriale til HD DVD studioene i stedet for å kjøpe er for dumt. Er poenget å skade bransjen og hobbyen vår? .
    Er enig i dette. Men for litt balanse, så er det enkelte på den andre siden som ukritisk gjør hva de kan for å male BD 'som fanden på veggen' også. De som står såpass i ytterpunktene i denne debatten, står ganske bra ut av seg selv, uten videre kommentering.

Det er lov å ha ett favoritt-format, men å ta så høytidelig som mange gjør er litt skremmende, selvom det er til tider artig å være med inne her.

Det er artig å følge med på hvert sjakk-trekk, dårlig eller bra, og applaudere smarte trekk. Men mange inne her lukker øynene for eget favorittlags 'dirty-moves' osv. - akkurat som en fotball-kamp, og skriker 'straffe' med engang motstander gjør noe som ligner på ulovlig. Bra underholdning når favoritt-lag vinner, smertefullt når det taper. Men det er bedre å ta en øl sammen etterpå enn å starte en slåsskamp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Michael Bay Retracts Earlier Statement; Says He Supports Paramount's Decision to Back HD DVD | High-Def Digest

Michael Bay har skiftet mening plutslig. Det vil nok bli spekulert stort på hvorfor. Er helt sikker på at tilhengere på motsatte sider vil ha sine teorier om hva som har skjedd.

HD DVD tilhengere: Han var informert om hvor dårlig BD er og har blitt klar over bra HD DVD er. Nå som jeg har sett lyset så er HD DVD det eneste riktige for forbrukere.

BD-tilhengere: Han har blitt truet eller betalt av Paramount. De har truet med å gi Transformers 2 til en annen, eller de har gitt MB noen millioner til i honnorar.

Historien rundt dette er god 'såpe' ihvertfall. Skulle hvert artig å vite hva som eksakt har skjedd.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Michael Bay Retracts Earlier Statement; Says He Supports Paramount's Decision to Back HD DVD | High-Def Digest

Michael Bay har skiftet mening plutslig. Det vil nok bli spekulert stort på hvorfor. Er helt sikker på at tilhengere på motsatte sider vil ha sine teorier om hva som har skjedd.

HD DVD tilhengere: Han var informert om hvor dårlig BD er og har blitt klar over bra HD DVD er. Nå som jeg har sett lyset så er HD DVD det eneste riktige for forbrukere.

BD-tilhengere: Han har blitt truet eller betalt av Paramount. De har truet med å gi Transformers 2 til en annen, eller de har gitt MB noen millioner til i honnorar.

Historien rundt dette er god 'såpe' ihvertfall. Skulle hvert artig å vite hva som eksakt har skjedd.
    Min sjette sans sier meg:

Bay: Give me 10% of the $150 million MS - HD DVD mobster bribe, and I`ll tell everyone how wonderfull HD DVD is, and how bad BD is!
    Paramount: Deal

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny

Michael Bay har skiftet mening plutslig. Det vil nok bli spekulert stort på hvorfor. Er helt sikker på at tilhengere på motsatte sider vil ha sine teorier om hva som har skjedd. ... Historien rundt dette er god 'såpe' ihvertfall. Skulle hvert artig å vite hva som eksakt har skjedd.
    Ikke godt å si, spesielt like etter at episoden inntraff. Jeg tror det er sant at han overreagerte (slik han påstår). Som nevnt tidligere er han kjent for sine utbrudd.

Tonen hans virker forsonende, men litt uklar: Han skriver f.eks. konsekvent 'HD', selv om man kanskje kan anta at han egentlig mener 'HD-DVD'. Eller kanskje han har bevisst skrevet HD for å holde ting på et mer nøytralt nivå. I tillegg gjentar han en av sine opprinnelige argumenter.

Jeg har inntrykk av at han angrer mest på måten ting ble sagt på enn selve innholdet. Når folk snakker fra leveren (i emosjonelt opphisset tilstand) ligger det ofte litt sannhet bak det som sies, selv om folk ofte angrer på måten ting ble sagt på i etterkant.

Han skriver også:

So I think I might be back on to do Transformers 2!
    Det interessante med uttalelsen er at setningen impliserer at han allerede har vært i diskusjoner omkring en etterfølger, selv om han har hevdet i intervjuer at han ikke har vært involvert i slike samtaler. Uansett så virker det ikke som om forholdene er avklart ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye som blir skrevet ihvertfall.

En kjent og til tider omstridt BD-tilhenger med gode insider-kontakter har postet dette idag på avs:

"Guys I am around 24 to 48 hours away from being able to report a MAJOR Blu-ray announcement. I have learned today from a BDA insider that this Paramount development was actually a pre-emptive strike to counter a soon to be made MAJOR annoucement from the BDA.

Assuming everything falls in place as this insider expects, it will be the biggest shot fired thus far in this format war. If this contract can be secured by the BDA this will be the end of this format war, no doubt.

As soon as I get the OK, I will post here in the Blu-ray section. If this happens it gives me new hope that HDM will survive."

BDA counter predictions? - AVS Forum

Se på post 11.

Han har klart å ødlegge sin kredibilitet hvis det ikke ligger en ganske stor nyhet i det han påstår der ihvertfall. Det høres litt rart ut ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det er da ikke 1.april på denne tiden av året!

Slapp av!, dette årner seg så snart paramount sover ut rusen!!!,.

Eneste landet i verden som faktisk selger HD DVD i volum, er usa. Amerikanere kjøper nesten bare blu-ray(som alle andre land). Så hvor mye tror paramount de kan dytte ut på nett a ? hahahha!!

Her har Microsoft, err sorry "HDDVD Leieren" ...., spytta inn litt lommerusk, slik at "krigen" varer littegrann lenger...

Men, men.. Man må jo sikkert prøve å feile. man lærer da. hehe

/cliff

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R

Løsningen for min del er veldig grei, kjøpe det som jeg har lyst på, på BD, andre tittler som ikke leveres på BD av Universal og Paramount/Dreamworks tittler i HD DVD skaffer jeg i RAR format. Jeg skal heller ikke kjøpe en eneste DVD eller produkt fra disse selskapene før de også leverer BD. Min lille protest mot "The dark side" aka HD DVD.

For meg er 50 gb + alfa omega. At HD DVD KANSKJE kommer med dette er relevant, da jeg også ønsker å brenne mine egne plater og bruke mediet til data lagring. Her tror jeg vi skal SE LANGT inn i fremtiden før HD DVD kan matche BD. (Det skjer vel sannsynligvis aldri)
    herregud...troll eller tolv??:roll:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste vi vet er at Universal har vært veldig stille i etterkant at Paramount ble HD DVD-only. Man skulle tro at HD DVD sin største supporter til nå hadde kommet med en støttende og applauderende pressemelding.

Mye spekulasjoner ute her nå.

Setter ikke mye penger på at Universal skifter side, men etter at Paramount gjorde sitt sprell, så vil ingenting overraske lenger.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste seg visst at det kun er på morgenkvisten Michael Bay en gang iblant kan ha en skrue løs.... Godt han har innsett at HD DVD er fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Morsom argumentasjon fra BR-gjengen, med SVS-man i spissen. Når Paramount blir eksklusive HD DVD, og Universal har vært det lenge, så blir det fremstilt som at forbrukeren blir skadelidende, og at formatkrigen blir unødvendig forlenget. Fox og Disney utgir eksklusivt på BD, er ikke det samme suppa?

BR-gutta her inne, og på en rekke andre internasjonale fora, er blitt så hjernevasket til å tro at BR aldri kan tape denne krigen, at de ikke greier å tenke klart. Videre har de hevdet at det beste HD DVD kan håpe på kun er å overleve noen år til som format. Noen spådde dem til og med døde allerede i februar i år.

Krigen er ikke over, og BR er ikke imune mot å tape, noe mer enn HD DVD er det. Se sannheten i øynene, gutta. BR kan dø om et par år fra nå, om ikke før.

Hvlken krig?, blu-ray tok jo fint over og gravla hd dvd før sommern.
    Hvis Hd Dvd skal kunne konkurrere med blu-ray, så må dem begynne å engasjere seg for produktet sitt, og faktisk profilere/markedsføre det inn til vanlige salgskanaler for film, osv. Må være slitsomt å være avhengig av 1 "butikk" (internet) hehe.

Er blåfilm som er tingen serru. De har markedsført seg riktig, og fått ut sitt budskap, . Er ikke mer som skal til

/cliff

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Hvlken krig?, blu-ray tok jo fint over og gravla hd dvd før sommern.
    Hvis Hd Dvd skal kunne konkurrere med blu-ray, så må dem begynne å engasjere seg for produktet sitt, og faktisk profilere/markedsføre det inn til vanlige salgskanaler for film, osv. Må være slitsomt å være avhengig av 1 "butikk" (internet) hehe.

Er blåfilm som er tingen serru. De har markedsført seg riktig, og fått ut sitt budskap, . Er ikke mer som skal til

/cliff
    Takk for å bekrefte påstanden min, var nettopp denne typen innlegg fra BR-fansen jeg siktet til.

Side 192 av 653 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •