HD formatkrigen. - Side 191

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 191 av 653 FørsteFørste ... 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 187 188 189 190 191 192 193 194 195 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 ... SisteSiste
Viser resultater 3,801 til 3,820 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm...... Er nesten som en blir nervøs for å skrive noe som helst i denne tråden her. Folk har virkelig klar knivene for dissekering!

Har litt blandede følelser når det gjelder hele situasjonen rundt Paramount/Dreamworks-avgjørelsen egentlig. Synes styret med "ekslusivitet" rundt studioer er en uting, og hadde heller sett at et Blu-ray studio hadde blitt nøytralt egentlig. Hadde blitt mer "fair" på den måten synes jeg. På den annen side kan jeg ikke unngå å synes at BDA møter seg selv litt i døra, etter å ha gått så knallhardt ut med utsagn om at "krigen er over" etc. Ikke rart det går en kule varmt på forskjellige forum når premiss-leverandørene slåss så 'dirty' som dette.

Litt overrasket over den moralske forargrelsen over avtalen. Ingen av partene her har noe annet enn sitt eget beste i tankene, så det skulle vel ikke akkurat forundre at de handler således. At Paramount skulle si nei til denne avtalen (Merk: Hvis detaljene stemmer, noe ingen naturlig nok kan stadfeste) "til beste for HD-markedet sett under ett" er i beste fall naivt. For ikke å snakke om at HD DVD skulle pakke sammen av samme grunn. Paramount/Dreamworks inngikk en lovlig forretnings-avtale til sitt eget beste. Dersom de ble betalt for dette, betyr det enkelt og greit at BDA ble overbydd. Sånn er reglene i denne krigen, og BDA har selv vært med å legge premissene for den.

Noen andre som syntes TIMINGEN var litt merkelig? CEDIA er jo rett rundt hjørnet. Normalt ville vel det vært stedet å presentert avtalen? Blir nok en interessant messe. Og årets julesesong blir en thriller!

Til slutt; noen som vet når det kommer Blu-ray spillere i 3-4000kr klassen her i Norge (eller til nøds Europa). Begynner å bli mye jeg kunne tenkt meg i blått nå. Hadde aldri forventet å se så mye "Smalt" så tidlig! Tenke seg til Bergman i Hidef!

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God aften.

Jeg er en ivrig leser av hva som kan kalles den beste filmblogen på nettet.
    Deadline Hollywood Daily

Her er nye komentarer til sirkus Paramount.

An obviously vexed Michael Bay wrote in a forum posting on his "Shoot for the Edit" website that he will not make a Transformers sequel because of it. "I want people to see my movies in the best formats possible. For them to deny people who have Blu-ray sucks! They were progressive by having two formats. No Transformers 2 for me!" Bay's outburst is thought to be the first time a director has openly criticised a studio for its choice of high-def formats. And this'll come as a surprise to the studio bosses who have been salivating over the brand new franchise.

[B]My question to Paramount is: was the $50 million I reported for the deal really worth it?[/B

People around the director keep emphasizing that Spielberg is a "big supporter" of Blu-ray

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In a note to retailers, Paramount has officially canceled all previously-announced upcoming Blu-ray releases.

As expected, Paramount won't release a single of its previously-announced upcoming Blu-ray titles, including 'Blades of Glory,' 'Next,' 'Top Gun,' 'The Jack Ryan Collection' and 'Face/Off.' Instead, each of the titles will now be HD DVD exclusive.

Retailers received official word late Monday that all five Blu-ray titles would be cancelled, and that existing orders would not be fulfilled.

Within hours, pre-orders for these titles disappeared from sites like Amazon.com, DVDEmpire and others. (We've updated our own Blu-ray release schedule, as well.)

It remains unclear how long Paramount's previously-released Blu-ray titles will remain on store shelves, and/or whether they're even included in the terms of the studio's exclusivity pact with HD DVD. Needless to say, we'll let you know as soon as any official information comes in.
    Ja da er det endelig, ikke noe håp for et par titler jeg har ventet en stund på (Face off og Jack Ryan Collection).
    Paramount, dere råtne jævler, brenn i hel.......:evil:
    Føler meg for det først litt lurt, dette er titler de har sagt kommer til spesifikke dato, så holder de ikke det de lover.
    Syntes ikke det er god kundebehandling og gir et dårlig bilde av Paramount og deres troverdighet i lang tid fremover.
    Det verste er at nå må jeg "løpe" å kjøpe noen av titlene deres før det er for sent.
    Får kose meg med DVD versjonene en stund til.:cry:

Kombispiller............

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og hvorfor tror du beløpet var så høyt? Jo, fordi det antagelig skulle mye til når de allerede solgte såpass godt på BD. Dermed blir det en pay-off. Dette er ikke et valg Paramount har gjort, men MS og Toshiba har "valgt" (les kjøpt) Paramount.
    Som jeg nevnte i et tidligere innlegg til deg hvor du hadde akkurat det samme spinn.
    Paramount publiserte sikkert på BD fra i fjor fordi Sony gav dem en hel kasse med Peanøtt poser med BD logo!!!!! Eller var det bare fordi de likte BD så godt?

Jeg ser ikke noe poeng i å quote hele resten av innlegget, alle kan jo lese originalen, og den vitner jo bare om at du er en veldig forvirret person i hele formatkrigen.

Folk har ikke valgt Paramount på BD.
    De har solgt mer filmer på BD fordi det er 4millioner PS3 der ute!
    Og det er jo tydelig at Paramount er uenig med deg.
    $100 mill. er ikke en sum som får et selskap i Hollywood til å hoppe av et prosjekt de har tro på.

Folket har faktisk valgt Paramount på SD DVD hvis vi bruker din egen argumentasjon!

Så til de påståtte $150«fillionene»;
    De som ikke har fått med seg at Hollywood er en verden av «incentivs deLux», noe som helt sikkert er brukt i denne sammenhengen, selv om ikke summen er bekreftet, er ganske uopplyste.

Er det ingen som har sett «Entourage»?
    En grunn til at den serien er blitt så populær er at den til og med får med seg unge stjerner som Jessica Alba og Mandy Moore til å spille seg selv, fordi at den gjenngir veldig bra hvordan Hollywood fungerer.

Alle deals består av «incentivs», for å lure til seg en klient fra en annen, for å få underskrift på en kontrakt osv.
    Så spyttes det i «gaver» og ekstra summer ifra luksusbiler og elektronikk til støtrrelsen på «Location traileren» til visse «Starlets».osv.osv.

Det samme forgår selvfølgelig på produksjonsiden.

Er de påståtte $150mill. «signing fee». Mulig.
    Er det mye penger i Hollywood sammenhengen, ikke i det hele tatt.
    $100mill. er ca. 4 lavbudsjett filmer produsert i USA.
    Du får ikke engang 2 Shrek (1&2)ut av en slik sum
    Du får ikke 1 "Shrek the Third" ut av $150mill.
    (Budget $160,000,000 (estimated)

I pressemeldinger og interjuer med Para/Drw snakkes det om «advertising incentives».
    Toshiba har for lenge siden nevnt at de vil starte en $150mill. kampanje for HDDVD i år. Fokuset skal være HDi.
    Hva passer bedre enn å bruke f.eks. Shrek3 og Transformers i en slik kampanje?
    På den måten sparer selskapene penger på å promotere disse filmene på HD & DVD og kan dermed putte disse sparte pengene i lomma.

Slike «deals» er ganske vanlig i reklameverden. Jeg skal ikke påstå at jeg vet dette med sikkerhet, men det er ganske mye nærmere virkeligheten og logisk enn alle andre spekulasjoner som er skrevet rundt denne saken.

At BD fanboys stiger opp på sin høye hest og prøver å gjøre dette til et moralsk spørsmål er heller ganske patetisk.

Paramount chooses HD DVD exclusive! -- Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.
    For those of us consuming these products - it's easy to simply believe decisions are made due to just advertising incentives, but when you speak to the technology guys inside these studios - you hear that HD DVD is cheaper, serves the technological needs of the High Definition format, that the programming languages are an extension of the established DVD format - so it is easier for them to work with. This decision is about more than an intial Toshiba advertising incentive - the decision was made at a tech level, an economic level and about a cost delivery level to the public. Paramount made this decision from the tech guys up.
    Part3. siste.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Det er nok delte meninger - det merker vi jo allerede :-D Men Digital Bits driver med nettop blind synsing i denne saken når de snakker om disse pengene fra Microsoft.
    Det er forskjell mellom synsing og blind synsing Jeg kan f.eks. synse ganske mye om ting jeg har peiling på, men dersom jeg synser om ting jeg egentlig ikke vet noe om så er det blind synsing.

Microsoft benekter, og da må faktisk Digital bits komme med bevis for slike påstander.
    Naturligvis vil MS benekte noe slikt. TDB driver med spekulasjoner og det må de få lov til. Dette er ikke en rettssak. Hvis f.eks. eksperter og analytikere måtte bevise alle synspunktene de kom med så er det ikke mye de kan uttale seg om. Men så lenge det ikke finnes bevis så forblir det nettopp det: Spekulasjoner (dermed er det heller ikke sagt at disse spekulasjonene nødvendigvis være feil simpelthen fordi det er spekulasjoner.)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT I denne diskusjonen, men mange har sagt at de ikke er interessert I ekstramateriale på filmer. Det er nå en gang sånn at det er filmselskapene som har ivret for dette. Ikke de respektive CE selskapene for begge formatene.
    Amir skrev i går en forklaring som jeg fant ganske oversiktlig. For dem som er interessert og ikke har sett den.
    Den er ganske så formatnøytral og er ikke et debatt innlegg fra min side.

Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders - Page 74 - AVS Forum
    Originally Posted by pepar
    Perhaps my personal bias - I'm a purist who only cares about pristine video and audio that transports me away - is at the root of my question, but were any studies/surveys/focus groups ever conducted that indicate "the market" really wants this and all the other bonus features? How much of a role does it play in buying decisions?

Originally Posted by amirm
    That misses the real dynamics here . Here is the situation.

Some two thirds of the people who see a movie in theater, won't buy it on physical media. Why? because they have already seen the movie, know the story, and don't want to spend money for the sake of it. So the whole idea behind anything beyond the movie is to have it be different from the theatrical experience.

Now, it is also true that the level of usage for DVD extras is pretty low. Something like 10%. But imagine if that percentage doubles and tripples. I think we all agree that HD DVD interactivity, and BD for that matter if they delivered all of it, is far more powerful than DVD. So it is easy to assume that this percentage has only one way to go: up.

Now let's put the two things together. If studios can convince an extra 12% of the people who saw a movie in Theater go and buy it on HD DVD/BD, that can represent a 10% up tick in sales. I think the DVD market in US is $14B. A 10% increase is a whopping 1.4B increase in revenues! When you are working with big numbers, little changes matter.

Then there are other factors. For example, you want to charge more for HD version but consumer thinks "DVD is good enough." Well, if you can convince them that there is something extra here that simply does not exist on DVD, then you get to make money from them whether they see the extra resolution on their ED display. After all, you can see interactivity work even on a black and white TV .

Note that it doesn't matter if the consumer actually experiences any of the interactivity. It only matters that they open their wallet. Many things get sold because of the color, look, fashion, brand, etc that does nothing for functionality. So as long as we convince the consumer there is something sexy here ("look, you can connect it to the internet and do this. You too can be cool!").

Beyond the above, there is this pesky problem of justifying the higher prices for HD optical. I mean if the consumer doesn’t care about picture quality, then what? Interactivity to the rescue!

Last but not least, there is bragging right about creating the coolest content out there if you are from the creative community. After all, that is something you can show to your boss and say, “look, we can do this and we could never do it with DVD.”

Of course, one hopes that over time, we do find killer apps too for interactivity. But it is not essential for it to serve the purpose.

So what is in it for you all who don’t care about it? One thing: success for the format(s). To the extent we can generate additional revenue for studios this way, it can help grow the formats.
    Ask me questions about HD DVD here

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Highdefdigest.com: Exclusive: Spielberg "Big Supporter" of Blu-ray, But Future High-Def Releases Uncertain

"It was important to Steven that if any of his films were to be released [first] on high-definition, that it would be a classic," said Levy. "Steven is big supporter of Blu-ray, and chose 'Close Encounters' to be the first of his films on either format."

Interessant artikkel. Den understreker det som ble hevdet tidligere i denne tråden (at Spielberg er Blu-Ray tilhenger) og feier enhver tvil til side.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Interessant artikkel. Den understreker det som ble hevdet tidligere i denne tråden (at Spielberg er Blu-Ray tilhenger) og feier enhver tvil til side.
    Forsåvidt riktig, men han skal kun gi ut 1 film i år.. Og den er allerede annonsert, Spielberg har ikke for vane med å slippe filmene sine tidlig på nye format, så innen det kommer nye filmer så kanskje han har funnet seg et nytt "favorittformat"..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Forsåvidt riktig, men han skal kun gi ut 1 film i år..
    Det er jeg klar over, jeg leste faktisk artikkelen

Og den er allerede annonsert, Spielberg har ikke for vane med å slippe filmene sine tidlig på nye format, så innen det kommer nye filmer så kanskje han har funnet seg et nytt "favorittformat"..
    En kan ikke utelukke det naturligvis, men da skal det nok helt spesielle grunner til. Han er jo selv unntatt fra eksklusivitetsavtalen så han trenger ikke føle seg presset til å skifte format. Hvis han ombestemmer seg så tror jeg det heller blir snakk om at han ønsker å støtte begge formatene istedetfor kun Blu-Ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naturligvis vil MS benekte noe slikt.
    Well, isn't that convenient?

Man kan altså beskylde noen for noe de ikke ønsker å være bekjent med, og når de nekter, så er det bare fordi de selvfølgelig aldri ville ha innrømmet noe slikt.

En kategorisk benektelse er ingen bekreftelse på at det er hold i en ubegrunnet påstand.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg klar over, jeg leste faktisk artikkelen

En kan ikke utelukke det naturligvis, men da skal det nok helt spesielle grunner til. Han er jo selv unntatt fra eksklusivitetsavtalen så han trenger ikke føle seg presset til å skifte format. Hvis han ombestemmer seg så tror jeg det heller blir snakk om at han ønsker å støtte begge formatene istedetfor kun Blu-Ray.
    Kommer til å ende med at Universal går nøytralt. Spielberg filmene er ryggraden i Universal katalogen og så lenge han vetoer utivelser kun på HDDVD vippes Universal over i Warnerland.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting har forandret seg. Vi trenger fortsatt to spillere for å få med oss alt av HD-materiale. Dette gjelder uansett om du har kjøpt Blu-Ray eller HD DVD først.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Well, isn't that convenient?

Man kan altså beskylde noen for noe de ikke ønsker å være bekjent med, og når de nekter, så er det bare fordi de selvfølgelig aldri ville ha innrømmet noe slikt.
    Det er dine ord, ikke mine. Hvis du leste hele artikkelen min så ville du sett at jeg skrev at dette bare er spekulasjoner fra TDB sin side så lenge det ikke fantes noe bevis.

En kategorisk benektelse er ingen bekreftelse på at det er hold i en ubegrunnet påstand.
    Det har jeg heller ikke sagt eller antydet. Les heller kommentarene mine nøye istedetfor å trekke konklusjoner basert på misoppfatninger

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Ute å tåkelegger igjen tklev, på tide å ta av HDDVD brillene og faktisk lese hva som uttales.
    Er det dette du sikter til?

Levy went on emphasize that beyond 'Close Encounters,' Spielberg has no other films in the high-def pipeline on either format. "At this moment, there are no plans for something further [on either format]. Anything in the future will be decided on a title-by-title basis. There certainly won't be more titles in 2007."
    SVS-man karakteriserte dette som fantastisk gode nyheter for Blu-ray. Er du enig med ham?

Universal, DreamWorks og Paramount sitter på rettighetene til en mengde Spielberg-filmer. Alle disse studioene er nå HD DVD-eksklusive (ja, jeg har fått med meg at Paramount/DreamWorks har gjort et unntak for Spielbergs filmer). Tror dere virkelig at hvis noen av disse tre studioene skal gi ut en Spielberg-film i HD, at denne tittelen vil bli Blu-ray only? Jeg føler meg rimelig trygg på at hvis Spielberg setter foten ned og krever en ren blå release, så vil det ikke bli noe av utgivelsen i det hele tatt.

Hvis et studio som i utgangspunktet er HD DVD-eksklusivt skulle gi ut en av Spielbergs filmer eksklusivt i blått, så vil dette være en innrømmelse av at Spielbergs filmer aldri vil komme i rødt. Dette kan jeg aldri tenke meg at studioene vil være villig til å innrømme.

Med andre ord vil det være begge eller ingen formater som gjelder for Spielbergs filmer hos Universal, Paramount og DreamWorks.

Sånn utover det vi allerede visste, nemlig at Spielbergs Paramount/DreamWorks-filmer fortsatt er formatnøytrale, hva mener dere er så fantastisk positivt for Blu-ray med artikkelen? "Ingen nye utgivelser i overskuelig fremtid" er et aldri så lite stykke unna det jeg ville turt å spinne som positivt i hvert fall.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Ute å tåkelegger igjen tklev, på tide å ta av HDDVD brillene og faktisk lese hva som uttales.
    Du kan uten tvil bli en "glimmrende" politiker!
    Hehe, takk!

Jeg kan veldig godt å lese, og jeg vet hvordan slike agenter/PR-folk tenker.. De ønsker ikke å låse seg fast i uttalelser som kan straffe seg hvis situasjonen endrer seg.

F.eks. denne uttalelsen:
    ""It was important to Steven that if any of his films were to be released [first] on high-definition, that it would be a classic," said Levy. "Steven is big supporter of Blu-ray, and chose 'Close Encounters' to be the first of his films on either format.""

1. Han valgte bevist en "classic" (jeg tolker det som en gammel film, som mest sansynlig ikke vil selge like bra som en nyere blockbuster) som sin første film i HD. Dette tolker jeg som at han tester vannet for å se hvor mye han kan regne med å selge. (Passet jo også bra at det uansett skulle lanseres en 30 års jubileums film på DVD uansett.)
    2. Spielberg liker penger(hvem gjør ikke det?).. Blu-Ray har desidert flest avspillere på markedet. Dette kan være et mer enn godt nok argument for hvorfor han liker Blu-Ray.
    3. Jeg regner med at Spielberg også er opptatt av kopi-beskytelse, han håper nok at det ekstra laget med beskyttelse som BD+ vil sikre åndsverket hans.

Nå er jo dette bare synsing, men uten klarere beskjed ifra "the man himself" så er det vanskelig å gjøre noe annet.. Tror nok uansett at det blir langt mellom lanseringene av filmene hans. Håper selvsagt han slipper filmene sine i HD, men jeg holder ikke pusten.. Uansett er jeg ikke så veeeldig opptatt av å se "gamle" filmer på nytt, det er nye filmer jeg vil se i HD.. Det jeg *virkelig* skulle ønske å se var at New Line startet å gi ut filmene sine på BD/HD..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er jo akkurat dette som er kjernen, Stølen. :???: Man kan alltid stikke hodet ned i sanden, og nekte å høre på fakta; for å leve i sin virkelighet om at alt er i skjønneste orden...
    Jeg har levd så lenge at jeg skjønner hva jeg kan gjøre noe med og ikke. Din "protest" mot denne inngåtte avtale vil være et slag i lufta og vil kun gi deg magasår.Fakta er at det vil være to formater i tiden fremover ,MEN du vil tydeligvis ikke akseptere dette faktum? Du har fra dag en av kjørt et dødelig løp mot HDDVD og fortsetter også etter at de aller fleste har innsett at HDDVD vil p.g.a den nye Paramount avtalen stå sterkere enn de gjorde for ett par dager siden og det er FAKTA!! NÅR det gjelder hode i sanden så er du tydeligvis blind og døv og ikke ute av sanden.Jeg har PS3 US-PS3 EUR og HDDVD, så du kan godt si at jeg er ute av sanden. Jeg har betalt for å kunne se og nyte HD film og ikke bruke tid på å ergre meg over at ting ikke går dit jeg vil.Jeg beklager SVS hva du mener i saken kommer ikke til å forandre situasjonen okke som.En liten innrømmelse for dine uttalelser om HDDVD`s død hadde faktisk gitt deg en viss forståelse.Det er mange som har gjort det siste døgn.
    Stølen

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, takk!

Jeg kan veldig godt å lese, og jeg vet hvordan slike agenter/PR-folk tenker.. De ønsker ikke å låse seg fast i uttalelser som kan straffe seg hvis situasjonen endrer seg.

F.eks. denne uttalelsen:
    ""It was important to Steven that if any of his films were to be released [first] on high-definition, that it would be a classic," said Levy. "Steven is big supporter of Blu-ray, and chose 'Close Encounters' to be the first of his films on either format.""

1. Han valgte bevist en "classic" (jeg tolker det som en gammel film, som mest sansynlig ikke vil selge like bra som en nyere blockbuster) som sin første film i HD. Dette tolker jeg som at han tester vannet for å se hvor mye han kan regne med å selge. (Passet jo også bra at det uansett skulle lanseres en 30 års jubileums film på DVD uansett.)
    2. Spielberg liker penger(hvem gjør ikke det?).. Blu-Ray har desidert flest avspillere på markedet. Dette kan være et mer enn godt nok argument for hvorfor han liker Blu-Ray.
    3. Jeg regner med at Spielberg også er opptatt av kopi-beskytelse, han håper nok at det ekstra laget med beskyttelse som BD+ vil sikre åndsverket hans.

Nå er jo dette bare synsing, men uten klarere beskjed ifra "the man himself" så er det vanskelig å gjøre noe annet.. Tror nok uansett at det blir langt mellom lanseringene av filmene hans. Håper selvsagt han slipper filmene sine i HD, men jeg holder ikke pusten.. Uansett er jeg ikke så veeeldig opptatt av å se "gamle" filmer på nytt, det er nye filmer jeg vil se i HD.. Det jeg *virkelig* skulle ønske å se var at New Line startet å gi ut filmene sine på BD/HD..

Hva er det du ikke skjønner utav disse uttalelsene?

With many of his early blockbusters distributed by Universal Pictures ('E.T.,' 'Jurassic Park' and 'Jaws,' among them), it was once assumed that the combination of Steven Spielberg's classic titles and Universal's exclusive HD DVD support would be one of format's biggest weapons against rival Blu-ray, but a series of developments have led many to speculate that perhaps Spielberg himself has other ideas.
    The first hint of trouble for HD DVD came back in February when the HD DVD promo group issued a public apology to Spielberg after listing several of his titles in a "Coming Soon" list that was apparently never approved by the director.Then, just last month came news that the very first Spielberg high-def title -- a 30th anniversary edition of 'Close Encounters of the Third Kind' -- would be released on Blu-ray, not HD DVD. (That release is due November 13, day and date with the standard-def DVD edition.Spielberg approved the new high-def transfer made for the film, and among the Blu-ray's supplements is a new introduction recorded by the director specifically for the release, as well as a storyboard comparison.
    Levy further clarified the Paramount/DreamWorks press release, saying that "...his movies, like 'Saving Private Ryan' and 'War of the Worlds,' are not included in that deal. They are not exclusive to HD DVD, nor [are they] planned for that format at this time.'"

Spielberg tar meget aktiv del i utgivelsen av Close Encounters of the Third Kind til Blu Ray og stopper Universals HDDVD utgivelser, det er det som er faktum.

Det jeg *virkelig* skulle ønske å se var at New Line startet å gi ut filmene sine på BD/HD..Trodde du kun likte nyefilmer på HD? men jeg tipper du sikter til de gamle Lord Of The Rings filmene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående utgivelser av Steven Spielbergs filmer

Jeg prøver å få meg en oversikt over hvem som har rettighetene til de forskjellige Spielberg-filmene. Ser dette sånn passelig riktig ut?

Sony:
    • Close Encounters of the Third Kind (1977)
    • Hook (1991)

Warner:
    • The Color Purple (1985)
    • Empire of the Sun (1987)

DreamWorks:
    • Amistad (1997)
    • Saving Private Ryan (1998 )
    • Artificial Intelligence: AI (2001)
    • Minority Report (2002)
    • Catch Me If You Can (2002)
    • The Terminal (2004)
    • War of the Worlds (2005)

Paramount:
    • Raiders of the Lost Ark (1981)
    • Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
    • Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

Universal:
    • The Sugarland Express (1974)
    • Jaws (1975)
    • 1941 (1979)
    • E.T.: The Extra-Terrestrial (1982)
    • Always (1989)
    • Jurassic Park (1993)
    • Schindler's List (1993)
    • The Lost World: Jurassic Park (1997)
    • Munich (2005)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tror dere virkelig at hvis noen av disse tre studioene skal gi ut en Spielberg-film i HD, at denne tittelen vil bli Blu-ray only? Jeg føler meg rimelig trygg på at hvis Spielberg setter foten ned og krever en ren blå release, så vil det ikke bli noe av utgivelsen i det hele tatt.
    Spielberg er faktisk en av de få filmregissørene som har makt nok til å sette ned foten på denne måten.

Med andre ord vil det være begge eller ingen formater som gjelder for Spielbergs filmer hos Universal, Paramount og DreamWorks.
    Det kan godt være at de vil forsøke å overtale Spielberg til å satse på HD-DVD eller begge formatene (om de ikke har gjort det allerede), men så lenge Spielberg ønsker å holde seg til Blu-Ray så er jeg ganske overbevist om at han får det som han vil.

Sånn utover det vi allerede visste, nemlig at Spielbergs Paramount/DreamWorks-filmer fortsatt er formatnøytrale, hva mener dere er så fantastisk positivt for Blu-ray med artikkelen? "Ingen nye utgivelser i overskuelig fremtid" er et aldri så lite stykke unna det jeg ville turt å spinne som positivt i hvert fall.
    For øyeblikket holder Spielberg seg til Blu-Ray, til tross for HD-DVD eksklusivitetsavtalen. Det er det som er litt av poenget her. Det hadde vært annerledes dersom det ble annonsert at Spielberg nå hadde valgt HD-DVD. Da tror jeg nok HD-DVD leiren hadde fremhevet dette som noe positivt istedetfor å bagatellisere det faktum at Spielberg så langt har valgt Blu-Ray.

[EDIT: Glemte å fjerne en overflødig bisetning. Ikke lurt å si det samme to ganger i samme setning ]

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være at de vil forsøke å overtale Spielberg til å satse på HD-DVD eller begge formatene (om de ikke har gjort det allerede), men så lenge Spielberg ønsker å holde seg til Blu-Ray så er jeg ganske overbevist om at han får det som han vil.
    Når du sier "holde seg til Blu-ray", mener du da kun Blu-ray? Dvs. at han vil insistere på at f.eks. Paramount gir ut Indiana Jones som en Blu-ray eksklusiv tittel?

Beklager å gjenta meg selv, men i så fall vil jeg så godt som garantere at studioet vil la være å gi ut filmen. Det vil være en alt for stor falitterklæring for studioene å måtte innrømme at de ikke kan gi ut noen av de viktigste filmene de har i det formatet de har valgt å støtte eksklusivt. Da vil de heller la være å utgi filmen i det hele tatt.

For øyeblikket holder Spielberg seg til Blu-Ray, til tross for HD-DVD eksklusivitetsavtalen. Det er det som er litt av poenget her. Det hadde vært annerledes dersom det ble annonsert at Spielberg nå hadde valgt HD-DVD. Da tror jeg nok HD-DVD leiren hadde fremhevet dette som noe positivt istedetfor å bagatellisere det faktum at Spielberg så langt har valgt Blu-Ray.
    Eh. Selvfølgelig ville det vært noe annet hvis Spielberg hadde annonsert at han kun vil gi ut filmene sine på HD DVD. Men jeg klarer ikke å se noe annet fra denne artikkelen enn en bekreftelse på at filmene også skal gis ut på Blu-ray, noe det også sto i gårsdagens pressemelding.

Ut fra filmoversikten jeg nettopp postet, så har Sony kun rettighetene til en film til: Hook. Hvis det er viktig for Spielberg at filmene hans er BD-eksklusive, så vil dette bli den neste og sannsynligvis siste av filmene hans som gis ut i HD på en god stund.

Side 191 av 653 FørsteFørste ... 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 187 188 189 190 191 192 193 194 195 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •