HD formatkrigen. - Side 190

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 190 av 653 FørsteFørste ... 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 186 187 188 189 190 191 192 193 194 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 ... SisteSiste
Viser resultater 3,781 til 3,800 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, nå er vel ikke jeg en ihugga HD-DVD tilhenger, så jeg kan vel velge å tro at det *kanskje* har blitt ingått en avtale mellom Paramount og HD-DVD campen? Poenget mitt er at det offisielt ikke er inngått noen slik avtale, og selv om den *er* inngått, så ser jeg ikke den heelt store forskjellen på dette og hva BDA har gjort med sine allianser.. Bare litt synd at HD-DVD campen ikke innså at de burde ha gjort noe slikt ifra starten..
    Dette er jeg enig i. Mente ikke 'ihugga HD DVD-tilhengere' direkte til deg. Kan ikke kalle en person med 3 PS3'er det?

Spørsmålet er nok om det var en finansiell kompensjon til Universal også. PS! Jeg sier at dette gjelder begge leiere, at dette gjelder 'grønt'. Men at det har vært benektet at Toshiba har drevet slik før. Jeg tror at begge parter kjemper like ihugga.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Universal er eksklusive. Det er en ærlig sak. Det samme er Sony, MGM etc. skal disse skifte side så er det en ting. Men jeg gjentar; Paramount solgte best på Blu-ray. Når de plutselig fikk $150 mill i pay-offs, er deres offisielle uttalelse at dette gjorde de fordi de tenkte på forbrukeren. HA-HA
    De lister også opp mange årsaker til at de mener dette er bedre for forbrukerne:
    1. HD-DVD vil snarere nå et "lavt nok" prisnivå på HD-DVD spillere.
    2. HD-DVD har ferdig utviklet interaktivitet.
    3. Produksjon av HD-DVD plater er billigere, mest pga. at de kan omgjøre nedlagte(*) DVD fabrikker til å produsere HD-DVD.
    4. Forbrukerne kjøper flere filmer pr. boks.

* Lite sleivspark til DVD formatet, det er vel ingen som tviler på at det formatet har nådd sitt høydepunkt med tanke på plater produsert pr. år?)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De lister også opp mange årsaker til at de mener dette er bedre for forbrukerne:
    1. HD-DVD vil snarere nå et "lavt nok" prisnivå på HD-DVD spillere.
    2. HD-DVD har ferdig utviklet interaktivitet.
    3. Produksjon av HD-DVD plater er billigere, mest pga. at de kan omgjøre nedlagte(*) DVD fabrikker til å produsere HD-DVD.
    4. Forbrukerne kjøper flere filmer pr. boks.

* Lite sleivspark til DVD formatet, det er vel ingen som tviler på at det formatet har nådd sitt høydepunkt med tanke på plater produsert pr. år?)
    Hvordan oppveier dette at de hadde (spekulasjon) solgt 500 000 eksemplarer på BluRay og 200 000 på HD DVD av Transformers. Ja, jeg vet 1 milliard kroner.

Det er vel også bekreftet at produksjon av BD har kommet ned på samme nivå som HD DVD.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har fått med seg hvorfor Bill Hunt er så overbevist om at det er Microsoft som har betalt de pengene til Paramount? Tydelig at han ikke liker at krigen blir dratt ut iallefall..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Fant dette utsnittet fra Sun Tzu's bok Krigskunsten (Art of War på engelsk).
    I lys av Paramount-nyheten som nå har slått ned som lyn fra klar himmel, og hvordan HD DVD-leiren rolig har stått imot hypen BD-leiren har skapt de siste månedene, at HD DVD er død og snart begravet etc, så må vel disse sitatene fra gode gamle Sun Tzu gi noen gode assosiasjoner:

"Gain the advantage by being silent. Let them declare you dead & then move in for the kill. Silence is golden."
    Hadde de hat kasj nok til å kjøpe Warner, Disney og FOX i samme slengen så hadde du hatt rett selvsagt. Da hadde det vært storeslem.

Slik situasjonen er for HD DVD er Paramounts endrede status bare å anse som en akutt krisehjelp. Det gjør at HD DVD kan møte fjerde kvartal med å seile på en noe større usikkerhet rundt prognosen.

For hvermansen kan lysten til å kjøpe noe som helst på HD like gjerne bli redusert som følge av Paramounts stadige vingling mellom formatene.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I love the smell of napal in the morning"

Jeg hadde vært mye billigere for HD DVD...

/S

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD-plata var visstnok 25 år her om dagen. Fortsatt er det denne lydbæreren som eksisterer alene i de lokale musikksjappene av typen Platekompaniet (og alle andre steder som selger musikk rundt forbi her).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Fant dette utsnittet fra Sun Tzu's bok Krigskunsten (Art of War på engelsk)."Gain the advantage by being silent. Let them declare you dead & then move in for the kill. Silence is golden."
    Den mest åpenbare konklusjonen er at dette sitatet IKKE gjelder oss i denne tråden

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Hvordan oppveier dette at de hadde (spekulasjon) solgt 500 000 eksemplarer på BluRay og 200 000 på HD DVD av Transformers. Ja, jeg vet 1 milliard kroner.

Det er vel også bekreftet at produksjon av BD har kommet ned på samme nivå som HD DVD.
    Okey.. La oss si at du har rett, dersom de hadde gitt ut til begge format, så hadde kanskje tallene blitt noe slik som du skriver. Problemet er bare det at:
    a) Mange av de som eier maskiner til begge formatene har valgt BRD, pga. at det har vært det formatet som har minst sansynlighet for å dø ut. Nå som HD-DVD har fått tilstrekkelig studiostøtte, så tror jeg flere anser det som sansynlig at HD-DVD overlever som format i nærmeste fremtid.
    b) Skal de kjøpe filmen i HD, så må de kjøpe den på HD-DVD..
    c) Skulle vi havne i en situasjon hvor HD-DVD *allikevel* blir "nedlagt" som format, så har de fortsatt muligheten til å gi ut filmen på BRD, og selge den enda en gang..
    d) I teorien (og nå snakker vi ønsketenking), så kan denne støtten som Paramount har gitt, samt lavere priser på HD-DVD spillere frem mot jul være det "vesle" puffet som HD-DVD trenger for å etablere seg som et *stort* format, i teorien er det ingenting i veien for at HD-DVD kan finne på å selge minst like bra som Blu-Ray.. Spesielt dersom ryktene om "billige" Kina-spillere/Walmart stemmer..

Uansett, la oss si at halvparten av de som ville ha kjøpt BRD versjonen kjøper HD-DVD versjonen istedet for, i tillegg så vil jo HD-DVD bli et vesentlig større format pga. vitamininnsprøytningen som denne annonseringen vil føre til.. Så.. Hvem vet? Kanskje selger de mer ved å være eksklusiv?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Slik situasjonen er for HD DVD er Paramounts endrede status bare å anse som en akutt krisehjelp. Det gjør at HD DVD kan møte fjerde kvartal med å seile på en noe større usikkerhet rundt prognosen.
    Hvis man ser på det med totalt blå øyne ja....

For hvermansen kan lysten til å kjøpe noe som helst på HD like gjerne bli redusert som følge av Paramounts stadige vingling mellom formatene
    Der kan jeg være 100 % enige med deg. Har bare et lite men: Multi-spillere vil antageligvis være vinneren. Samsung kommer jo med en ny spiller snart, for både HD-DVD og Blu-Ray - meget inntresant.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD-plata var visstnok 25 år her om dagen. Fortsatt er det denne lydbæreren som eksisterer alene i de lokale musikksjappene av typen Platekompaniet (og alle andre steder som selger musikk rundt forbi her).
    Ahh, du har kanskje fått med deg kriserapportene ifra den leiren også? Greit nok at den fortsatt blir solgt, men det selges mindre plater for hvert år på den fronten også..

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har du sett det selv?
    Ja/nei.
    Ja, jeg har sett etter selv.
    Nei, jeg har ikke klart å se om det ene formatet leverer bedre bilde en det andre, har sjekket ved to anledninger samme tittel.
    Har sjekket Departed og 300. Hadde jeg tatt på de blå brillene mine når vi sjekket så hadde jeg sannsynlig sagt at jeg så et bedre bilde på Blu-ray-spilleren Men de hadde jeg ikke på.

Kan ikke huske at jeg engang har sett Toshiba bruker dette i sin markedsføring, tror dere ikke at de hadde brukt at deres bilde kvalitet er overlegent alle blu-ray spillere dersom dette hadde vært sant?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ja/nei.
    Ja, jeg har sett etter selv.
    Nei, jeg har ikke klart å se om det ene formatet leverer bedre bilde en det andre, har sjekket ved to anledninger samme tittel.
    Har sjekket Departed og 300. Hadde jeg tatt på de blå brillene mine når vi sjekket så hadde jeg sannsynlig sagt at jeg så et bedre bilde på Blu-ray-spilleren Men de hadde jeg ikke på.

Kan ikke huske at jeg engang har sett Toshiba bruker dette i sin markedsføring, tror dere ikke at de hadde brukt at deres bilde kvalitet er overlegent alle blu-ray spillere dersom dette hadde vært sant?
    Ok. Det var bare det at du var så bombastisk på at det var likt - fikk bare ikke inntrykk av at du hadde sett begge formatene. Noe som er en fordel om man skal uttale seg For min egen del har jeg bare sett HD-DVD flyktig i en butikk og har ingen formening om kvalitetsforskjellen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filmer er det Paramount allerede har utgitt på BD og som nå vil forsvinne når de blir sluttsolgt? Kan noen peke til en list eller sette den inn her...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d) I teorien (og nå snakker vi ønsketenking), så kan denne støtten som Paramount har gitt, samt lavere priser på HD-DVD spillere frem mot jul være det "vesle" puffet som HD-DVD trenger for å etablere seg som et *stort* format, i teorien er det ingenting i veien for at HD-DVD kan finne på å selge minst like bra som Blu-Ray.. Spesielt dersom ryktene om "billige" Kina-spillere/Walmart stemmer..

Uansett, la oss si at halvparten av de som ville ha kjøpt BRD versjonen kjøper HD-DVD versjonen istedet for, i tillegg så vil jo HD-DVD bli et vesentlig større format pga. vitamininnsprøytningen som denne annonseringen vil føre til.. Så.. Hvem vet? Kanskje selger de mer ved å være eksklusiv?
    Ikke uenig i dette heller. Det forutsetter at BDA ikke svarer med mottrekk. Jeg tror vi ser tilnærmet like priser på spillere allerede i oktober. Jeg enig med deg angående spillere nå må BDA/Sony svare på dette området.

Men software-siden har jo ikke blitt så mye forandret fra idag, hvis vi regner med at FOX/Mgm ikke har gitt ut det siste 4-5mnd? HD-DVD får jo ikke noe mer - de hadde Paramount fra før. BDA mister Paramount, og Fox/mgm begynner å gi ut titler igjen. Det kommer nå an på hvormange titler og hvor godt de blir mottatt fra disse aktørene.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS!-man! Prøv å følg med litt i timen og gjør et lite forsøk å holde deg til sannheten og den faktiske virkelighet. Det går ikke an å synse i hytt å pine, stille ville spørsmål utifra oppdiktede fakta og stort sett vise deg uniformert.
    Hvor får du denne motivasjonen til å kaste bort så mye energi på å kontinuerlig poste så mye tøys.?

Steike ta, ARTY, snakk om å ha lua langt nede i øya. Sony sitt pr. byrå!?
    Prøv å les det jeg skriver litt nøyere, ihvertfall gjør et forsøk?
    Før den pressemeldingen ble send ut, ble nyheten publisert på en privateid Hollywood blog/news site. Det er hvor $150 ble nevnt og de få som har nevnt det i sine artikler har det derfra. Ingen har kunnet få en bekreftelse på dette.
    Hvis du leser den originale bloggen litt nøye så ser du den er negativt rettet mot HDDVD.
    Derfor tror jeg noen innen BD har fått nyss om denne avtalen og «betalt» for å få den postet før denne avtalen ble publisert for å prøve å maksimere det negative mot HDDVD.

Det jeg siktet til var at BDA's PR.byrå maksimerte denne saken før pressemeldingen fra Paramount/Dreamworks ble publisert.
    Første artikkel; Søndag. Pressemelding; Mandag.
    Når jeg skriver noe sånt så har jeg ikke bare tatt det ut av luften.
    Det burde ihvertfall du ha lært deg nå!

Det eneste Swanni ikke fikk med seg er rekkefølgen.
    Blu-ray Backers Push Paramount Payoff Link

Sony PR Firm Pushes Paramount HD DVD Payoff
    Top public relations agency for Sony's Blu-ray interests tips reporters to blog item after Paramount backs rival HD DVD.

By Swanni

Washington, D.C. (August 20, 2007) -- Paramount announced today that it's dropping Blu-ray to back HD DVD exclusively in the high-def disc format war.

Soon after the announcement, GCI Group, a Los Angeles-based public relations firm, began calling reporters (including this one) to tell them that a Hollywood news blog was reporting that HD DVD supporters gave Paramount $100 million in "promotional considerations" to dump Blu-ray.

GCI Group represents Sony, the leading supporter of the Blu-ray format, and jointly issues press releases on its behalf on Blu-ray issues. (The PR firm has also issued press releases on behalf of other Blu-ray affiliated companies.)

The blog, "Deadline Hollywood Daily," is written by Nikki Finke of the LA Weekly. Finke also wrote that DreamWorks Animation, which today said it would also support HD DVD exclusively, got $50 million in "promotional considerations."

Finke did not name her sources, say how many they were or even characterize them as coming from a specific company or industry.

[[[[Her blog item, which was posted shortly after today's Paramount announcement, also did not elaborate on the "promotional considerations."]]]]
    Denne delen er feil siden "Deadline Hollywood Daily,"artikkelen var sist "updatet" Sunday, August 19th, 2007 at 11:46PM.

It did quote the "sources" as saying the alleged payoff was "really out of desperation" by HD DVD supporters and "a cash grab" by the studios (Paramount and DreamWorks.) Toshiba and Microsoft are the leading supporters of the HD DVD format.

In response to the blog item, the web site Gizmodo asked Paramount for a response and here it is:

"The reason we made this decision is simple. After a year of fully experiencing and exploring both formats, we decided to exclusively support HD DVD because of the quality, value and potential the format offers. Beyond that, whenever we conduct co-marketing, production deals or other agreements, we never discuss business terms."

Update: The New York Times today also reported that Paramount and DreamWorks received millions in financial incentives for backing HD DVD. The newspaper quoted anonymous sources at Viacom, the parent company of Paramount.

Part 1.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filmer er det Paramount allerede har utgitt på BD og som nå vil forsvinne når de blir sluttsolgt? Kan noen peke til en list eller sette den inn her...
    Blu-ray.com - Blu-ray Movies - Paramount Pictures

Har klippet den ut ukitisk, tror at dette er inkluder planlagte utgivelser.
    Aeon Flux
    An Officer and a Gentleman
    Babel
    Black Rain
    Black Snake Moan
    Blades of Glory
    Coming to America
    Disturbia
    Dreamgirls
    Face/Off
    Failure to Launch
    Flags of Our Fathers
    Flashdance
    Four Brothers
    Freedom Writers
    Ghost
    Hustle & Flow
    The Italian Job
    The Jack Ryan Collection
    Lara Croft: Tomb Raider
    The Manchurian Candidate
    Mission Impossible
    Mission Impossible II
    Mission Impossible III
    Mission Impossible: Ultimate Missions Collection
    Nacho Libre
    Next
    Norbit
    Payback: Straight Up
    Reds: 25th Anniversary Edition
    Sahara
    Saturday Night Fever
    Shooter
    Sky Captain and the World of Tomorrow
    Sleepy Hollow
    Top Gun
    Trading Places
    U2: Rattle and Hum
    The Untouchables
    The Warriors: Ultimate Director's Cut

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er filmene Highdefdigest.com har listet som Paramount eller Dreamworks-utgivelser:

* Aeon Flux (Paramount)
    * Babel (Paramount)
    * Black Rain (Paramount)
    * Black Snake Moan (Paramount)
    * Coming to America (Paramount)
    * Disturbia (Paramount)
    * Dreamgirls (DreamWorks)
    * Failure to Launch (Paramount)
    * Flags of Our Fathers (DreamWorks)
    * Four Brothers (Paramount)
    * Freedom Writers (Paramount)
    * Hustle & Flow (Paramount)
    * Lara Croft: Tomb Raider (Paramount)
    * M:I-2 (Paramount)
    * Mission: Impossible (Paramount)
    * Mission: Impossible - Ultimate Missions Collection (Paramount)
    * Mission: Impossible III (Paramount)
    * Nacho Libre (Paramount)
    * Norbit (Paramount)
    * Payback: Straight Up - The Director's Cut (Paramount)
    * Reds (Paramount)
    * Sahara (Paramount)
    * Shooter (Paramount)
    * Sky Captain and the World of Tomorrow (Paramount)
    * Sleepy Hollow (Paramount)
    * The Italian Job (2003) (Paramount)
    * The Manchurian Candidate (2004) (Paramount)
    * The Untouchables (Paramount)
    * The Warriors: Ultimate Director's Cut (Paramount)
    * Trading Places (Paramount)
    * U2: Rattle and Hum (Paramount)
    * We Were Soldiers (Paramount)
    * World Trade Center (Paramount)

Jeg er litt usikker på Flags of Our Fathers. Er ikke dette en Warner-utgivelse? Eller er det bare i Norge/Europa?

Anyway - nå regner jeg med det vil hagle med meldinger om good riddance, og at Paramount overhodet ikke er noe tap. Just a flesh wound, og alt det der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Akkurat dette er jeg egentlig ikke så interessert i å diskutere, siden jeg ikke har så mye innsikt i det han uttaler seg om. Jeg har heller ingen sterke meninger om akkurat dette eller formatkrigen forøvrig.

Jeg bare konstaterer at The Digital Bits har vært med i 'gamet' i flere år og at synspunktene deres ikke er basert på blind synsing. Jeg konstaterer også at det nok er delte meninger om dette her, selv blant de som har fulgt nøye med i formatkrigen så langt. Kanskje vi om en rekke år (etter at støvet fra formatkrigen har lagt seg) får et litt klarere overblikk over hva og hvorfor ting gikk som det gikk.
    Det er nok delte meninger - det merker vi jo allerede :-D Men Digital Bits driver med nettop blind synsing i denne saken når de snakker om disse pengene fra Microsoft. Microsoft benekter, og da må faktisk Digital bits komme med bevis for slike påstander.

Og slik jeg har lest det så har NY Times anonyme hemlige kilder heller ikke sagt sagt at pengene kommer fra Microsoft.

At penger er involvert er godt mulig, jeg tar det nesten for gitt slik dette fungerer i dag. Men når man peker på noen i en slik sak, der den som blir pekt på sier at "Nei - vi har ikke gjort det" - da må man komme med håndfaste bevis for ikke å drive med nettopp "synsing".

Og HD DVD gruppen i Microsoft har da gitt klart uttrykk for hvorfor det gikk som det gikk mellom dem og HD DVD og dem og BD. Så jeg reagerer nok litt på at Digital Bits prøver å få det låte som gåtefult hvorfor Microsoft fortsetter med sin opprinnelige støtte til HD DVD. Sentrale folk innen det her hos MS (Amir) jobber allerede med en bok, hvis jeg husker rett, om nettopp formatkrigen. Så kanskje vi ikke må vente så mange år for å få deres (hans) versjoni hvert fall. Men mye av infoen er ute på nettet allerede. Alt fra referarter/gjenfortellinger av møter mellom partene osv... Et nettsted som Digital Bits kan da umulig ha oversett dette??

Var og handlet filmer for en par timer siden. 4 BD og 1 HD DVD. For meg fortsetter livet som før. Paramount. Dollar. Slemme blå eller rød. Ingen forskjell for meg i hvordan jeg utøver hobbyen min. Oppe i 75 filmer nå. De aller fleste BD, men en del HD DVD også.

Synes jeg har en fin hobby foresten. Film er best som.. film. Blå eller rød. Go HD!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benekter du at MS og Toshiba har betalt $150 mill. for at Paramount ikke skal trykke opp Blu-ray!? Dette står jo i pressemeldingen.
    Jeg har aldri benektet at det er betalt $150 millioner, bare poengtert ut at summene som er tat ut av luften og muligens verken er riktige ellr har den meningen alle legger i det. Mer om det senere.

Microsoft er absolutt ikke nevnt i pressemeldingen. Så der tar du feil igjen, og igjen, og igjen.....
    Får du noen gang noe riktig eller synes du det bare er morro å ogås sannheten så lempfeldig?

Amir har kategorisk benektet utallige ganger (på AVS) at MS hadde noe med denne avtalen å gjøre, heller ikke betalt penger i denne avtalen eller har noe kjennskap til detaljene eller eventuelt summer. Hvis du ikke har fått med deg dette nå så er du blind. Les Amir's innlegg på AVS de siste 2 dagene. Amir har også benektet at Microsoft er involvert overfor New York Times.

Fra AVS:
    Originally Posted by Eternal_Sunshine
    That was not my point at all. Amir didn't only deny that Microsoft payed anyone anything, he also (here on AVS) repeatedly denied to know whether or not someone else payed the $150 Mill.:
    This is what I think is very hard to believe. - So Amir, do you still claim you didn't know anything about the deal?
    Originally Posted by amirm
    Your question is not clear. Let me separate it in two parts so the answer is :

1. Did I know before the announce that Paramount was going to abandon BD format and focus on HD DVD. Yes. So if this is what you mean by "deal," yes I knew about it.

2. Do I know what check if any is written to them by other companies. I do not. Let me repeat, I do not! I imagine some marketing incentive is put in there based on press articles that came out yesterday. But no one has provided me with a single line item of any contract between Paramount or other companies let alone have it say what money is changing hands.
    Any deal like this was none of our business and would probably have confidentially clauses in it, disallowing disclosure to other companies.

Hopefully this is good enough now. But listen folks, I am happy to keep going if you think it serves a purpose. I don’t think it does because the facts are on our side. And even if they aren’t, us funding HD DVD only serves to make the BD talk of company support weaker . And potentially points to them being out of funds in getting new deals done. But hey, as I said, if you want to keep going, I am here for you .

Originally Posted by whippersnapper
    Question for Amir: Amir, do you categorically deny that Microsoft provided funding or some other incentive(s) (or promise of such funding or incentives)to an intermediary entity (or entities) which, in turn, provided incentives to Paramount in consideration of their going HD-DVD exclusive?
    Originally Posted by amirm
    Yes, I am denying that too. We didn't pay them. We didn't pay anyone else to pay them. We didn't give them $50M worth of MS software either. Nor did we pave their parking lot for them for free. We didn't buy an apartment for their execs in Paris. Or pay to have a pool put in their house for free. Or send their kids to college. Or give them free employment at Microsoft. Anything else I missed?

Come on people. Don't you know that I anticipate folks being smart enough to ask me about every possibility before I made the first statement? I am confident of our stance and ethical conduct here or I would not risk my job under my real name to state such defentive answers.

For others coming to my defence, it is much appreciated.
    Two Studios to Support HD DVD Over Rival - New York Times
    Paramount and DreamWorks Animation declined to comment. Microsoft, the most prominent technology company supporting HD DVDs, said it could not rule out payment but said it wrote no checks. “We provided no financial incentives to Paramount or DreamWorks whatsoever,” said Amir Majidimehr, the head of Microsoft’s consumer media technology group.

Fått det med deg nå SVS!-man???????
    Part 2.

Side 190 av 653 FørsteFørste ... 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 186 187 188 189 190 191 192 193 194 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •