HD formatkrigen. - Side 188

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 188 av 653 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 ... SisteSiste
Viser resultater 3,741 til 3,760 av 13053
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Michael Bay sa forøvrig ikke et ord om at Pearl Harbor er eksklusivt på BD og at The Island er eksklusivt på på HDDVD.
    The Island er faktisk ut på Blu-ray i England:
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...d/Product.html
    Sonefri er den også visstnok.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig har ikke BD spilleren de fremtidige "features" som kommer på BD formatet, og kan mest sansynlig ikke oppgraders til dette, og vil derfor være "foreldet" i mulig nær fremtid.
    Så lenge disse nye featurene ikke er kommet enda, blir det ren spekulasjon å lure på om dagens spillere kan oppgraderes eller ikke.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Andy_Dandy, hvilke BR-fans er det som har utropt BR til vinner allerede? Gi oss noen navn, og helst sitater der det står "BR har vunnet" uten moderering som "snart", "så godt som", etc. Er det noen i det hele tatt?

RobertB, det kan jo også være snakk om et nøye overveid valg, ikke hjernevasking. Ikke ta folk for idioter. BR har så langt solgt bedre enn HD-DVD, og har støtte fra flere studio. Da trenger man strengt tatt ikke hjernevasking for å velge det formatet.
    Vel, du kan jo starte med post nummer 1 i denne tråden (det starter allerede der), og ta det derfra....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andy_Dandy, hvilke BR-fans er det som har utropt BR til vinner allerede? Gi oss noen navn, og helst sitater der det står "BR har vunnet" uten moderering som "snart", "så godt som", etc. Er det noen i det hele tatt?
    Det er litt vel mye pes å scanne gjennom alle 3700+ meldingene i denne tråden for å finne de riktige sitatene til deg, men jeg minner på at den opprinnelige tittelen på denne tråden var "Blu-Ray Vinner av format krigen"

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Her har vi nok engang en 'godt' begrunnet redegjørelse at de som har kjøpt BluRay er uopplyste, forledet, og har ikke klart å gjøre en riktig avgjørelse. COME ON!
    Les hva du vil inn i det. Din konklusjon var ikke min intensjon.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er litt vel mye pes å scanne gjennom alle 3700+ meldingene i denne tråden for å finne de riktige sitatene til deg, men jeg minner på at den opprinnelige tittelen på denne tråden var "Blu-Ray Vinner av format krigen"
    Jepp, og nå høster BD-leiren som den sår. De bombastiske utsagnene, som bl. a. denne tråden startet med, hjemsøker dem nå.....

Har man en liten ledelse bør man være ydmyk nok til å vite at ting fort snur her i verden, la det være en lærdom til senere..... Dette er i høyeste grad en lekse til Sony, og BR-gruppen, men også et stikk i siden til de mest bombastiske BD-tilhengerne på forumet her, og ellers i verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOk BR vinner utsagn her. Da jeg fortalte om HD DVD spiller kjøpet mitt i januar/februa var en av BD fansen her som gratulerte meg for å ha invistert i noe som ville være dørstopper i løpet av få måneder.

Det finnes syndere på begge sider, dog.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, du kan jo starte med post nummer 1 i denne tråden (det starter allerede der), og ta det derfra....
    Så du klarer på samle opp totalt én person? Da synes jeg det blir vel drøyt å komme med slike påstander.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men må se ting i litt sammenheng, det er også nok av utalelser som HD DVD vil vinne pga billigere spillere også. Det er nok av provakatører her at man kan hente 'sitater' for det meste, så det er vel mer subjektivt å ta utgangspunkt i gjennomsnittet enn i ytterpunktene, selvom det er gøy, men fører likevel mest til støy.

Man skal huske at HD DVD ledet stort 5:1 i begynnelsen av november 2006. Så kom BD og 'glefset' hele forspranget i løpet av desember, og opparbeidet seg en godt tak på situasjonen i løpet første halvdel 2007. Så det er har selvsagt vært basert på håp, strategi og hovering fra supportere av BD at man 'hintet' eller 'utropt' BD som seierherre. Det samme hadde skjedde ved omvendt situasjon også.

Situasjonen er uforandret. BD leder sterkt fortsatt. Hvormye Paramount betyr, finner vi fort ut iløpet av tiden frem til jul. Heia HD DVD - Heia BD.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    The Island er faktisk ut på Blu-ray i England:
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...d/Product.html
    Sonefri er den også visstnok.
    Ja der tok jeg jaggu feil.
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    Samtidig har ikke BD spilleren de fremtidige "features" som kommer på BD formatet, og kan mest sansynlig ikke oppgraders til dette, og vil derfor være "foreldet" i mulig nær fremtid.

Opprinnelig skrevet av torsteinvh
    Så lenge disse nye featurene ikke er kommet enda, blir det ren spekulasjon å lure på om dagens spillere kan oppgraderes eller ikke.
    Derfor skriver jeg «mest sannsynlig ikke oppgraderes», basert på utallige spørsmål rettet til BD insiders på AVS, som ikke har klart å svare enda, etter å hatt muligheten i uker og måneder.
    Er det ikke rimelig politikk overfor konsumentene og være klar på dette?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du klarer på samle opp totalt én person? Da synes jeg det blir vel drøyt å komme med slike påstander.
    Passer bra for deg slagordet i nicket ditt foresten.

Vel, jeg tenkte jeg skulle kikke litt over, og trengte ikke lete lenger enn til post 1 for å finne et passende eksempel. Du kan ikke ha fulgt denne tråden godt om du ikke har registrert at holdningene som kommer frem der er delt av de fleste (ikke alle) BD-støttene i denne tråden her.

Litt moro at de nå blir litt mer usikre, og blir konfrontert med sin tidligere så ukritiske holdning. Det var det jeg mente med at ydmykhet er bra, selv når man seiler i medvind.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor skriver jeg «mest sannsynlig ikke oppgraderes», basert på utallige spørsmål rettet til BD insiders på AVS, som ikke har klart å svare enda, etter å hatt muligheten i uker og måneder.
    Er det ikke rimelig politikk overfor konsumentene og være klar på dette?
    Joda, enig i det. Men man kan ikke stole på at insidere heller alltid har riktige opplysninger.

Det mest rederlige syns jeg er å opplyse forbrukerene om hva som skal komme, så kan hver enkelt gjøre opp sin egen mening om man tror det man har kan oppgraderes eller ikke.

Det ville dog gitt korte kjedelig tråder her inne

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer bra for deg slagordet i nicket ditt foresten.

Vel, jeg tenkte jeg skulle kikke litt over, og trengte ikke lete lenger enn til post 1 for å finne et passende eksempel. Du kan ikke ha fulgt denne tråden godt om du ikke har registrert at holdningene som kommer frem der er delt av de fleste (ikke alle) BD-støttene i denne tråden her.

Litt moro at de nå blir litt mer usikre, og blir konfrontert med sin tidligere så ukritiske holdning. Det var det jeg mente med at ydmykhet er bra, selv når man seiler i medvind.
    Ydmykhet er definitivt bra. Derfor er jeg, som eier av en BD-spiller og en stabel film, lei av å høre hvor hjernevaskede BD-fans er, og hvordan Sony er så fæle og, eh, empiriske. Om man skal komme med beskyldninger mot et individ eller en gruppe bør man underbygge det med sitater, ikke bare slenge ting ut i luften.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette utsnittet fra Sun Tzu's bok Krigskunsten (Art of War på engelsk).
    The Art of War er forøvrig en meget bra bok, selv om den ble skrevet for over 2500 år siden Selv om boken fokuserer på krigføring, så er prinsippene ganske aktuelle den dag idag innenfor en rekke ulike områder.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Han gir inntrykk av at det handler om at HDDVD formatet gir et bedre bildekvalitet en Blu-ray og det er ikke sant.
    Har du sett det selv?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Det som er merkelig er hvordan han prøver å framstille bl.a. det her:
    Akkurat dette er jeg egentlig ikke så interessert i å diskutere, siden jeg ikke har så mye innsikt i det han uttaler seg om. Jeg har heller ingen sterke meninger om akkurat dette eller formatkrigen forøvrig.

Jeg bare konstaterer at The Digital Bits har vært med i 'gamet' i flere år og at synspunktene deres ikke er basert på blind synsing. Jeg konstaterer også at det nok er delte meninger om dette her, selv blant de som har fulgt nøye med i formatkrigen så langt. Kanskje vi om en rekke år (etter at støvet fra formatkrigen har lagt seg) får et litt klarere overblikk over hva og hvorfor ting gikk som det gikk.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det spisser seg til....

VG Nett - Teknologi

" I går kom en bombe fra to store filmstudio, Paramount og DreamWorks; deres filmer kommer utelukkende til å være tilgjengelige for HD-DVD i fremtiden".

NJJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel en av få som har lest -alle- postene i denne tråden fram til nå :-) Var litt kos å lese når jeg kjedet meg på jobben i sommer.

Jeg burde vel brukt et annet uttrykk enn "hjernevasket"....UNYANSERT er vel et mer dekkende uttrykk i denne sammenhengen.

Synes det er en morsom diskusjon og det er endel bra info i denne tråden så jeg håper den lever videre til 10.000 poster eller mer :-D

Litt på sidelinjen men er det noen av dere som har fått testet "The Crow" Bluray utgivelsen på en bra setup med 1080p? Jeg hadde en grusom opplevelse når jeg satt og så SDDVD utgivelsen (den første sone 1 utgivelsen) i helgen nemlig og vurderer sterkt å oppgradere BD samlingen med den hvis kvaliteten er fullverdig for HD.

Den Toshiba HD-XA2 spilleren får man for rundt 500 dollar fra USA (var den jeg referterte til tidligere). Vurderer sterkt å investere i den. Hadde egentlig tenkt meg en Xbox 360 Elite men så mye tekniske problemer som det er med Xbox så tar jeg ikke sjansen. Pluss at jeg ikke har funnet noe særlig god info om den innebygde HD-DVD spilleren sammenlignet med PS3 sin Bluray spiller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...Og det viser hvilken ihugga HD DVD-fanboy du har blitt, tklev, dersom du ikke ser noen betenkeligheter med en slik pay-off...

Du som så ofte fremhever BDs forbrukerfiendlighet og at forbrukeren skal få velge :roll:
    Forbrukerne har aldri hatt noe valg i denne krigen, er det noen som har "tvunget" et format på forbrukerne så er det Sony/BDA.
    1. BRD er standard/påtvunget på alle PS3 maskiner.
    2. Sony sine filmstudio gir *kun* ut filmer på sitt eget format.

Hva Fox og Disney har fått for å være BRD eksklusiv er det ingen som vet, men en skal ikke se bort ifra at det har vært lovnader om penger/sponsing der også..

Det at Paramount går over til å bli eksklusiv HD-DVD støtter gir balanse i "krigen"("brings balance to the force"), og sikrer at det blir mulig for HD-DVD å kunne konkurrere på et rimelig likt grunnlag frem mot jul. Dersom dette ikke hadde skjedd, så hadde sansynligheten vært stor for at krigen mer eller mindre hadde vært avgjort over nyttår..

"Content is king." - er vel et av slagordene til BRD fans, og det er vel ingen tvil om at innholdet nå er mer likt fordelt mellom leirene, så blir det opp til oss forbrukere hvilket format som faktisk fortjener å vinne denne krigen, og ikke hvilket format som studioene sier vi skal velge..

Jeg ble uansett veldig overrasket over denne vendingen, men det gjør iallefall krigen vesentlig mer spennende. Skulle vært artig og vist hvor lenge dette har vært planlagt..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det bli slutt på å påstå at jeg har uttalt noe basert på SVS!-man's gjengivelse.
    GOT IT???????????????????
    Jeg beklager ARTY.. Den kommentaren min var både upassende og feilaktig.. Jeg gadd bare ikke å skrive et langt svar på SVS sitt innlegg.. Latskapen lenge leve.. Det jeg skrev var ment å provosere, men det ble for dumt, har redigert bort innlegget.

Jeg har faktisk fått med meg budskapet ditt.

Unskyld.

Side 188 av 653 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •