HD formatkrigen. - Side 186

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 186 av 653 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 ... SisteSiste
Viser resultater 3,701 til 3,720 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når en snakker om en som har en "skrue løs" :roll: Han har laget flere gode flmer, men nå virker det som om scientologien (og muligens hormonene) har tatt overhånd!

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det finnes ingen filmer jeg må ha - så enkelt er det.
    Ikke engang BLADE RUNNER: ULTIMATE EDITION som kommer 18. desember? Nå kommer denne utgivelsen på både Blu-Ray, HD-DVD og DVD, så i praksis har det ikke noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hvorfor han ikke er pissed på Sony , Fox etc som alle kun utgir på et format.. Det blir for dumt.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Dette synes jeg nå var en litt skeiv framstilling. Å snakke om noen standardisering er vel litt feil i og med at markedsandelene fortsatt er som før. For at man skal få noen forskyvning i favør av HD DVD så skal det selges en god del plater og spillere. At HD DVD har "fått" Paramount og DreamWorks på sin side kan på sikt gi bedre markedsandeler, men i seg selv er ikke dette nok til å avgjøre noe som helst. Det er jo heller ingen garantier for at Paramount og DreamWorks forlenger avtalen etter at den løper ut.

<snip>

Om nå Universal skulle gå bort fra sin HD-DVD eksklusivitet og gi ut på begge formater så er vi på et vis tilbake til status quo som før Paramounts pressemelding. Men jeg har en følelse av at det bare er bogus foreløpig.
    Paramount har jo alltid vært halvhjertet ovenfor BD. Ingen bombe at de virrer frem og tilbake for noen ekstra slanter i kassa. Trolig er det Tosh & Co som betaler det meste av kostnadene bak HD DVD produksjonen deres det neste året.

Det er vel ingen som for alvor tror at dette kommer til å medføre at Warner, Col/Tristar, Fox og Disney annonserer noe liknende i slutten av uken og at krigen er over før nyttår.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hvet hva som da skjer med filmer som allerede er lagt ut for forhåndssalg på Blu-ray? Tenker da på Top Gun, som har release 2. oktober Den vil jeg nemlig ha.. hehe

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Mye bra som kom på blu-ray her.
    ROBOCOP (MGM) OCT. 9 DEC.
    Den der har jeg ventet på. Er en film jeg har hatt i maaange forskjellige versjoner. Den var annonsert på blu-ray, så ble den dratt tilbake. Nå er den annosert igjen.. Det jeg lurer på; er det den usensurerte utgaven? Er det ike det sier jeg nei takk. Er det den unratede; jaaaa takk
    Jeg vil gjette på at dette er en unrated versjon, siden MGM også ga ut en unrated versjon i ROBOCOP TRILOGY pakken. Kanskje de kan fikse aspektforholdet også, slik at det blir mer i overenstemmelse med Verhoevens personlige preferanser.

Håper de evt får med audio commentary, Paul V. snakker en del om det som ble sensurert bort av MPAA
    Verhoeven har gjort to audiokommentarer for ROBOCOP: En for Criterion og en for den nyere MGM unrated versjonen (jeg har bare hørt sistnevnte spor). Paul er en interessant kommentator, så jeg håper de tar med dette som ekstramateriale.

En liten ting til: MPAA driver ingen direkte sensur. De driver en form for indirekte sensur, men den diskusjonen hører nok hjemme i en annen tråd.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Eller hvorfor han ikke er pissed på Sony , Fox etc som alle kun utgir på et format.. Det blir for dumt.
    Tenker du på Michael Bay? Grunnen er nok at han har regissert svært få eller ingen filmer for Fox eller Sony. I dette tilfellet er det snakk om to studio som har langt større innflytelse på distribusjonen/salget av hans filmer. En annen årsak kan også være at han foretrekker Blu-Ray fremfor HD-DVD (men dette er ren spekulasjon).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shiver
    Noen som hvet hva som da skjer med filmer som allerede er lagt ut for forhåndssalg på Blu-ray? Tenker da på Top Gun, som har release 2. oktober Den vil jeg nemlig ha.. hehe
    De filmene fra Paramount/DreamWorks som allerede er gitt ut vil fortsatt selges, men kun til lageret er tomt. Det blir ikke trykket nye eksemplarer av disse. Når det gjelder filmer som har vært annonsert, men som ennå ikke er gitt ut, så vil disse ikke gis ut på Blu-ray i det hele tatt (i hvert fall ikke før Panasonic eventuelt omgjør eksklusivitetsavgjørelsen sin).

Dette inkluderer også Blades of Glory, som skulle hatt release om en uke, så jeg tror du kan vinke farvel til Top Gun på BD, dessverre.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spielbergs filmer vil fortsatt gis ut på Blu-Ray og forklaringen er enkel:

I then asked when the INDIANA JONES set would hit and if it would be exclusive to HD. Rob responded that on the films that Spielberg, however, is a huge supporter of Blu-Ray and always has been and wants the titles to be available in both formats - so those will be cross-platform titles.
    Ser ut som Spielberg (ikke overraskende) får litt særbehandling her.

Kilde: Paramount chooses HD DVD exclusive! -- Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

The Digital Bits har en litt interessant reaksjon på den siste utviklingen:

Where does Microsoft's interests lie? Microsoft did not create HD-DVD. Until not so very long ago (prior to these formats coming to market), as they themselves acknowledge, they actually supported both formats. So why are they putting so much money into HD-DVD now? Not only are they putting money into HD-DVD, they're basically the only party that's keeping the format alive. ... By making these deals with the studios, aren't they getting exclusive access to new high-def transfers that they'll be able to turn around and offer on Xbox Live - transfers that they themselves are encoding in VC-1 for the studios at a discounted rate or even for free? ... That's the difference between Sony and Microsoft - Sony is heavily supporting their own format for obvious reasons. Microsoft is heavily supporting someone else's format for their own reasons, some of which are obvious (VC-1, HDi) and some not so much.
    Kilde: The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet mr.Rob at Spielberg er en stor supporter av Blu-Ray?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Vel, det var vel ikke Sony eller Fox som hadde rettighetene til "Transformers". Han har vel heller ikke sagt noe om hva han synes om nevnte selskaper, så man vet jo ikke noe om hans forhold til dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst, du glemmer at Warner var i HD DVD leieren, men gikk seinere nøytrale og begynte md BD også.
    Men, det er også verdt å huske at Paramount også var HD DVD-eksklusive til å begynne med, men at de skiftet mening og ble nøytrale før de fikk gitt ut sin første tittel.

BD-platene til Warner selger jo såpass bra over HD DVD utgaven at jeg tviler på at de vil revurdrere dagens format strategi med det første.
    Nei, jeg tror heller ikke WB kommer til å endre standpunkt på en stund. De har jo nettopp kritisert de andre studioene for eksklusiviteten deres, så de bør i anstendighetens navn vente minst et halvt år før de velger eksklusivitet selv

Men det kan bli interessant å se hva som nå skjer med Warners kombiplatekonsept TotalHD. Allerede utsatt en gang til "langt ut i neste år en gang". Er denne siste annonseringen av 1 års dealen fra Paramount og Dreamworks noen reell pådriver for å kaste ut TotalHD på markedet?
    Vel, jeg mener å huske det var noen som antydet at utsettelsen av TotalHD var et tegn på at Warner skulle bli BD-eksklusive. Kanskje det var det motsatte

Neida, jeg tror WB vil forholde seg nøytral i overskuelig fremtid.

Når det gjelder TotalHD, så tror jeg dette formatet i utgangspunktet er beregnet til å lokke Lionsgate, Disney og Fox til å bli nøytrale, samt at det vil være en grei måte å "tvinge/lure" BD-eksklusive butikker til å selge HD DVD allikevel. Formatet er sannsynligvis noe dyrere i produksjon, men studioene vil nok spare en god del i logistikkutgifter ved at man bare trenger å lagerføre ett format pr. film.

Anyway - jeg tror THD kan være interessant, og hvis Warner mener alvor med formatet, så kommer de nok til å gi ut samtlige filmer i THD etter hvert. Da vil vi i tilfelle havne i den interessante situasjonen at det kun utgis formateksklusive titler på BD og HD DVD. Dette vil igjen gjøre det vanskeligere å lese noe fornuftig ut av salgstallene, ettersom det i stor grad da vil være titlene, og ikke formatet i seg selv, som avgjør hvor godt de forskjellige formatene vil selge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MS har uten tvil sin egen agenda i sin strid mot Sony men det skal sies at Sony virkelig har gjordt alt de kunne for å holde MS unna HD markedet så det er forståelig. Er det igjen litt arroganse fra Sony sin side som skaper slike mektige fiender?

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Tenker du på Michael Bay? Grunnen er nok at han har regissert svært få eller ingen filmer for Fox eller Sony. I dette tilfellet er det snakk om to studio som har langt større innflytelse på distribusjonen/salget av hans filmer. En annen årsak kan også være at han foretrekker Blu-Ray fremfor HD-DVD (men dette er ren spekulasjon).
    Bad Boys 1 og 2 er Sony

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det sunket litt inn at Transformers ikke kommer på BD og det føles så langt litt kjipt. Har riktignok ikke kjøpt hverken HD-DVD eller Blu-ray spiller, men jeg har forhåndsbestilt et bra knippe BD titler som kommer utover høsten og infrastrukturen til PS3 og mediaserver er under oppbygging.

Jeg vil si Spielberg så langt har den mest edruelige tilnærmingen på dette 'problemet': "..wants the titles to be available in both formats - so those will be cross-platform titles."

Micheal Bay er vel inne på samme spor, om enn noe minde uttypende men desto mere markert i sine uttalelser
    Krigen, som alle kaller det, er på langt nær over. Det eneste vi ser nå er vel konsolideringer og forberedelse til det virkelige slaget. Hvis det blir noe reell krig. Da må i alle fall en av aktørene seriøst kline til å dumpe prisen på avspillere så markedet raskt får høy penetrasjon av et av formatene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hvordan vet mr.Rob at Spielberg er en stor supporter av Blu-Ray?
    Rob Moore er ansvarlig for markedsføring og distribusjon av Paramounts filmer (formell tittel: "President of Worldwide Marketing, Distribution and Home Entertainment for Paramount Pictures"), så det er god grunn til å tro at han har førstehånds kjennskap til Spielbergs syn på dette punktet.

Et annet eksempel:

Close Encounters of the Third Kind skal gis ut på Blu-Ray senere i år, og du kan banne på at dette ikke ville skjedd uten godkjennelse fra Spielberg himself. Det som er litt spesielt er at de fleste filmene hans er utgitt av Universal, som ikke støtter Blu-Ray. Ironisk nok har Spielberg ennå ikke gitt grønt lys for utgivelse av hans filmer på HD-DVD (såvidt jeg vet).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    The Digital Bits har en litt interessant reaksjon på den siste utviklingen:
    [/url]
    Det kan en jo si. En annen måte å beskrive det er at han slenger ut påstander han ikke har noen dekning for som om det var harde fakta.....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt er det fornøyelig å lese hvordan HD DVD-gjengen nå stolt snakker om at Paramount har valgt side. De har da ikke valgt side. De har blitt kjøpt og betalt av Toshiba / MS. At man tror at Paramount skulle svitsje til HD DVD, det formatet de solgte færrest filmer på, fordi de syntes HD DVD var et så fint format; blir jo bare latterlig. $150 mill koster denne eksklusive flørten med HD DVD. Sett i lys av at HD DVD Promo Group tok initiativ innad i EU for å se på Blu-ray sin skitne taktikk hva angikk å kapre selskaper, så viser jo dette hvilke etiske prinsipper som gjelder for Toshiba og MS.

Jeg vil si at dette er forbrukerfiendlighet på sitt værste. Paramount ga ut på begge format, og de solgte flest plater på BD. Det betyr at forbrukeren valgte Blu-ray for Paramount. Men det er tydelig, og slik har jo MS holdt på siden de startet, "if you cant beat them, BUY them!".

Ergo; gi oss det formatet som forteller oss at ingen har behov for mer enn 30GB lagringskapasitet, gi oss det formatet som ikke prioriterer å gi forbrukeren best mulig bilde ved å gjøre tilgjengelig den kvaliteten som ligger på disken (1080/24p) og nå til slutt; Paramount solgte seg til formatet de hele tiden har solgt færrest titler på...

Ikke nok med det, men noen hardbarka HD DVD-fanboys mener det er Sony sin feil, at Paramount har latt seg kjøpe. La oss skylde på Sony for det dårlige sommerværet, når dere først er i gang...

Dette er en "$150 mill. PAY-OFF" og ikke noe annet. Så slutt å snakk om at Paramount har valgt HD DVD. Dette har åpenbart skapt stor uro i Hollywood, og jeg tror en slik pay-off vil kunne få store konsekvenser.

Jeg kan skjønne at HD DVD-gjengen er fornøyd, og at de nå håper på seier. Det er en ærlig sak. Men at dere som fortsatt sitter på gjærdet og tror at dette er bra, og at vi nå får likere vilkår for utgivelser; så tar dere skammelig feil. Dette vil resultere i en unødvendig uthaling av format-krigen. Dette vil føre til at den vanlige forbrukeren blir enda mer i tvil, og det vil gå enda lengre tid til butikkene og utleie-kioskene tar inn noe HD-film i det hele tatt. Forbrukeren vil ikke ha to format og to spillere, eller en dyr multi-spiller. Butikkene vil heller ikke oppta hylleplass med to HD-formater. Dersom ikke BDA får et skikkelig overtak igjen, kan denne skitne taktikken fra HD DVD faktisk føre til at HD-disk som format forblir en nisje.

En positiv effekt kan være at BDA nå får fingeren ut og senker prisene betraktelig på sine Blu-ray-spillere, at filmene blir rimeligere, at PS3 blir allemannseie og at stortitlene fra Blu-ray siden ikke lar vente på seg. Go boobs

Og siden FOX og MGM nå har lansert sine filmer for Q4, betyr dette at BD+ er testet og funnet ok. Dersom kopisikkerheten fungerer, tror jeg fort at flere vil snu til å bli BD-eksklusive. Og når Paramount finner ut at dette var dumt, og vil tilbake til Blu-ray; tror jeg nok BDA skal ha betalt langt mer enn de $150 mill de fikk fra MS......Dette vil få ringvirkninger i Hollywood....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    YES!!! Dette var endelig gode nyheter fra FOX og MGM. Men jeg må jo le når HD DVD-gjengen sier at dette var svake titler. Det blir jo bare helt latterlig. Spesielt når filmer som Knocked-Up fremheves på HD DVD.
    Mnja, jeg synes for så vidt også at det er rart å høre folk fremheve Knocked Up, men publikum er en merkelig gjeng, altså. Knocked Up har spilt inn nesten $150 millioner i USA. Til sammenligning har Die Hard 4 og Silver Surfer spilt inn omtrent $130M hver.

Knocked Up kan altså meget gjerne selge veldig godt på HD DVD også.

Det var skuffende og merkelig strategi fra Paramount,
    [...]
    Men jeg tror ikke det hjelper HD DVD noe spesielt.
    Skavvise. Hjemmevideomarkedet i USA var på $23,6 milliarder i fjor. Hvis vi ser bort fra Universal, og antar at alle selskapene i "other"-blokken gir ut filmer på Blu-ray, så hadde studioer som gir ut filmer på BD en omsetning på $20,94 milliarder i fjor. Panasonic/Dreamworks hadde $3,041 mrd. av denne omsetningen, altså i underkant av 15%.

Mao. er det rimelig å anta at avgjørelsen fører til 15% lavere Blu-ray-salg. Siden flere BD-eiere også har HD DVD-spillere, er det også rimelig å anta at en del av de som hadde tenkt til å kjøpe Paramounts titler på BD vil kjøpe dem på HD DVD. Dette kan vippe en 65/35-situasjon over til 59/41.

Så må du heller ikke glemme at HD DVD nå plutselig har to monstertitler eksklusivt denne høsten. Shrek 3 og Transformers er like store Boxofficehits som Pirates 3 og Spider-Man 3. Fra å se ut som om BD ville stordominere høsten, ser det plutselig ut til at HD DVD kan klare å holde minst 60/40 ut året. Om DreamWorks i tillegg skulle velge å gi ut Shrek 1 og 2 på HD DVD, vil det se enda bedre ut.

GLIMRENDE FOX OG MGM. Krigen er uansett snart over for HD DVD sin del...
    fnis

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av run1
    Det kan en jo si. En annen måte å beskrive det er at han slenger ut påstander han ikke har noen dekning for som om det var harde fakta.....
    Jeg tror nok han har en viss dekning for synspunktene sine (og han har nok mer innsikt enn folk flest, siden han har kontakter innad i industrien), men det er heller ikke nødvendigvis harde fakta det dreier seg om her.

Side 186 av 653 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •