HD formatkrigen. - Side 185

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 185 av 653 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 ... SisteSiste
Viser resultater 3,681 til 3,700 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Og jeg som hadde gledet meg til transformers på BD, jaja får vel kjøpe en HD Dvd spiller til jul da.

Men er ikke Transformers en Steven Spielberg film?
    Han har ikke sagt ja til å være eksklusiv til noe format ennå.
    Mener Transformers er en av de titlene som skal komme til HD DVD. Men finner ikke linken.

Ellers kan du jo trøste deg med at det er bedre å gå veien du må gå - ha BD spiller og kjøpe HD DVD spiller. HD DVD spillere koster så mye mindre - og er heller ikke utdaterte om en liten stund på grunn av planlagte endrede spesifikasjoner for standarden. Så for en billig penge (sammenlignet med BD) får du en mere framtidssikker HD spiller. Værre å gå motsatt...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Ser Michael bay er kjempehappy..

[B]No Transformers 2 for me! Michael Bay[/B

Kan koste Paramount mer enn $150 mill dette.
    Siden hans for real?

De kaster vel bare inn en ny regissør i franchisen. Hvis han ikke har en skuddsikker kontrakt om å lage en oppfølger bare hvis han gidder.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Ser at folk ler av The Digital Bits sine ranter om Paramounts betaling for denne avtalen, men her står det da vitterlig det samme i det som vel er en seriøs økonomiavis:

"The studios won undisclosed financial incentives for exclusive commitments to release high-definition movies onto HD DVD only. A person familiar with the situation said the incentives included both cash payments and soft incentives such as marketing promotions."

"The exclusive could be for as little as a year, according to two people familiar with the situation."

Fint. Paramount og Dreamworks har prostituert seg for et år.
    Om det er Toshiba eller Microsoft som betaler er jo revnende likegyldig all den tid pengene kommer fra mer eller mindre den samme potten uansett.

Det er vel ingen som trodde at Paramount gjorde dette gratis?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Ser Michael bay er kjempehappy..

[B]No Transformers 2 for me! Michael Bay[/B

Kan koste Paramount mer enn $150 mill dette.
    Hehe, hvis det virkelig er ham, så må han jo ha mer enn en skrue løs. Snakk om barnslig stakkar.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liste over noen av de mer interessante Paramount-titlene. Spielbergfilmene Jurrasic Park er vel Universal. Blir kanskje lettere å overtale Spielberg om å få gitt ut også disse på HD DVD nå.

The Ten Commandments
    Breakfast at Tiffany's
    Once Upon a Time In the West
    Rosemary's Baby
    Love Story
    The Godfather, Parts 1 and 2
    Charlotte's Web
    The Great Gatsby
    Grease
    Star Trek Films
    Friday the 13th
    Indiana Jones Films
    Ferris Bueller's Day Off
    Pet Semetary
    Ghost
    Patriot Games
    Forrest Gump
    Braveheart
    Clueless
    Event Horizon
    Titanic
    Saving Private Ryan
    The Truman Show
    South Park: Bigger, Longer, and Uncut
    Vanilla Sky
    School of Rock
    Team America: World Police
    Mean Girls
    Spongebob Squarepants Movie
    Collateral
    Elizabethtown
    War of the Worlds

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Men er ikke Transformers en Steven Spielberg film?
    Han har ikke sagt ja til å være eksklusiv til noe format ennå.
    Nei. Transformers er produsert av Speilberg, mens det er filmene han har regissert som er unntaket fra Paramounts eksklusivitet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers er en samproduksjon mellom Universal, Paramount og Dreamworks. Til og med MS har vært inne med bidrag. Alle disse er jo nå i HD DVD-leiren, så å håpe på Transformers på BD er nok som å håpe på 7 jomfruer i Paradis.

I tillegg står det jo svart på hvitt i pressemeldingen fra Paramount at bl. a. Transformers kommer eksklusivt på HD DVD.

....Movies Distributed by Paramount Home Entertainment Including Paramount

Pictures, DreamWorks Animation SKG, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage,

Nickelodeon Movies and MTV Films to be Released Exclusively in HD DVD

Exclusive Program To Begin with Release of "Blades of Glory," Followed by

"Transformers" and "Shrek the Third," Films Representing More Than $1.5

Billion in Combined Worldwide Box Office....

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Næmmen! Se her a:

Paramount velger HD DVD - Hardware.no

Noen er drittlei av denne krigen og velger side. Det er et særdeles viktig valg. Ikke umulig at øvrige krefter i bransjen snur de også. Sony tvinner vel tommeltotter og har hatt alle sine lobbyister på jobb i natt

Man kan jo diskutere vilt om BD kommer tilbake, men det tviler jeg på. For har Paramount valgt, så kommer nok flere til å følge etter. Ergo er en standardisering på vei og bransjen kan begynne å tjene penger. Noe sier meg at ved juletider er denne saken ganske opplest, vedtatt og avgjort.

Noen her som fortsatt har konkurrenten til VHS fra 80 tallet? Think not....
    Det er jo en liten feil i den oppramsingen av selskaper da, New line cinema er eid av Time/warner og er dermed formatnøytral.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er jo en liten feil i den oppramsingen av selskaper da, New line cinema er eid av Time/warner og er dermed formatnøytral.
    Ja det stemmer, men til gjengjeld har de glemt å ta med DreamWorks under HD DVD.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, hvis det virkelig er ham, så må han jo ha mer enn en skrue løs. Snakk om barnslig stakkar.
    Dette er så "real" som det går ann. Hollywood er i harnisk, kommer til å bli mye gøy fra den fronten de kommende ukene.

Sjekk www.michaelbay.com

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det? Jeg for min del synes det står respekt av dette. Det er tross alt BÅDE i hans OG publikums interesse at en så populær film slippes på begge HD-formatene. Han mister jo høyst sannsynlig royalties av denne avgjørelsen, og publikum som sitter med Bluray-spillere får ikke filmen de etter all sannsynlighet hadde gjort regning med å få glede seg over.

Jeg synes Bay tar et riktig prinsippstandpunkt der han egentlig sier at han ikke vil lage filmer for et selskap som ikke sørger for skikkelig spredning i alle tilgjengelige distribusjonskanaler, siden det gir mindre inntekter til ham, og mindre tilgjengelighet for publikum. Hvis flere regissører hadde et så bevisst forhold til distribusjonen av filmene de lager, så ville de faktisk kunne påvirke denne avgjørelsen i riktig retning (nemlig at de aller fleste filmer kommer ut på begge formater, ihvertfall inntil multispillere blir allment tilgjengelige til en fornuftig pris).

Det kommer sjelden noe bra ut av slike formatkriger der kapitalen styrer. Det skjedde på videotapene (VHS vant som den standarden med dårligst bildekvalitet), SACD vs DVD-A (der ingen av formatene tok av, og hvor ingen vant og MP3 tok av mens plateselskapene satt på gjerdet), Viasat vs Canal Digital (hvor enden på visa er at alle må ha separate dekoderbokser for hver innholdsleverandør man ønsker). I databransjen løste krigen om de innspillbare CD- og DVD-formatene seg greit ved at det relativt raskt kom multispillere på markedet. La oss håpe det samme skjer for HD-filmene. Ellers blir det fort slik at DVD fortsetter som "menigmannsformatet", mens HD-DVD og Bluray Disc forblir noe for de spesielt interesserte.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant utvikling dette her. Hadde ikke regnet med at Paramount og Dreamworks ville satse eksklusivt på HD-DVD. Jeg tror ikke den offentlige forklaringen er den hele og fulle sannhet. Her ligger det nok en del hemmelige kort under bordet.

For meg er det egentlig likegyldig hvilket format de velger (siden jeg har både Blu-Ray og HD-DVD), men det er synd at studioene fremdeles ikke kan bli enige om ett format. Tror dette vil føre til at akseptansen av HD-formatene blant mannen i gata vil ta enda lenger tid.

Jeg SKAL ha TRANSFORMERS på HD, og da blir valget enkelt, siden det ikke vil finnes noe Blu-Ray alternativ.

[EDIT: Jeg la merke til at noen allerede har redigert sin tidligere post og nevnt Bays uttalelse, så jeg har slettet mitt sitat. Jeg har forøvrig god forståelse for at Bay er frustrert over denne avgjørelsen.]

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, hadde han applaudert beslutningen så hadde du trolig tattovert kommentaren hans på armen...
    Bay er filmskaper, så det er forståelig at han blir forbannet når han får høre at studioet hans slutter å gi ut filmene hans på et høyst levende format. Spesielt når avgjørelsen betyr at de som har Blu-ray-spillere må nøye seg med å kjøpe DVD-utgaven, slik at denne delen av markedet ikke får se filmen hans i så god kvalitet som mulig uten å kjøpe nye spillere.

Når det gjelder trusselen om å gi beng i Transformers 2, så kan dette gå over etter en liten prat med de riktige studiosjefene.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Bay er filmskaper, så det er forståelig at han blir forbannet når han får høre at studioet hans slutter å gi ut filmene hans på et høyst levende format. Spesielt når avgjørelsen betyr at de som har Blu-ray-spillere må nøye seg med å kjøpe DVD-utgaven, slik at denne delen av markedet ikke får se filmen hans i så god kvalitet som mulig uten å kjøpe nye spillere.

Når det gjelder trusselen om å gi beng i Transformers 2, så kan dette gå over etter en liten prat med de riktige studiosjefene.

Sist noen tok en prat med "Gutta" over hos Paramount gikk verdens mest populære skuespiller.

Sier ikke at dette var et idiotisk valg, men det er ikke langsiktig smart siden sofahopperen har meget stor makt innad i studiosystemene.

Vel tiden vil vise, han har nå 2 relativt "smale" filmer på gang.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje, men han er kjent for å gjøre alvor av sine 'trusler', så jeg ville ikke følt meg så altfor sikker på dette. Jeg har ikke så veldig mye til overs for Bay som regissør (selv om han har regissert et par gode actionfilmer), men jeg erkjenner at han har stor innflytelse.

Ikke minst fordi han også er produsent for flere av filmene han regisserer, men også fordi at i Hollywood så er det ofte kapitalen som prater, og i dette tilfellet er det snakk om en film som har gjort det ganske bra økonomisk (og de kommersielle forventningene til toeren er desto høye). Nå kan alltids filmstudioet finne en annen regissør dersom Bay viser seg å bli vrang, men dette er nok noe de helst vil unngå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når den kommer på hjemmevide så har jo uansett Paramounts eksklusive HD DVD periode gått ut på datoen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paramount har vel nå offisielt sagt at de skrinlegger hele Blu-Ray og bare satser på HD DVD.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket over HD DVD-samlingen min, og så den manglet Paramount-titler. Bestilte straks Top Gun, for å vise min glede og takknemmelighet for deres vise avgjørelse om HD DVD eksklusivitet!
    Nå har jeg vært ute å kjøpt in BD fra både FOX og Disney for å øke den _enorme_ samlingen.

Det finnes ingen filmer jeg må ha - så enkelt er det. Ergo blir det ingen HD utgaver fra hverken Paramount, Universal eller Dreamworks.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjenner du ikke til hvilket temperament denne fyren har Han er kjent for slike utbrudd som dette når han er forbannet, og han legger ikke skjul på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Man kan jo diskutere vilt om BD kommer tilbake, men det tviler jeg på. For har Paramount valgt, så kommer nok flere til å følge etter. Ergo er en standardisering på vei og bransjen kan begynne å tjene penger. Noe sier meg at ved juletider er denne saken ganske opplest, vedtatt og avgjort"

Dette synes jeg nå var en litt skeiv framstilling. Å snakke om noen standardisering er vel litt feil i og med at markedsandelene fortsatt er som før. For at man skal få noen forskyvning i favør av HD DVD så skal det selges en god del plater og spillere. At HD DVD har "fått" Paramount og DreamWorks på sin side kan på sikt gi bedre markedsandeler, men i seg selv er ikke dette nok til å avgjøre noe som helst. Det er jo heller ingen garantier for at Paramount og DreamWorks forlenger avtalen etter at den løper ut.

Begge formatene må ansees som unge og uferdige med et marked som fortsatt er under oppbygging. Så en tidshorisont til ut 2008 vil ikke avgjøre noe som helst etter min mening. Det er vel heller mer korrekt å si at hvis HD-DVD leiren -ikke- hadde gjort dette så ville muligens "krigen" vært avgjort i Blurays favør i løpet av 2008. Så det er strategisk smart av HD-DVD leiren å kjøpe eksklusivitet for sitt format fra større studioer.

Forhåpentligvis vil Sony og venner svare hardt på dette framstøtet. Om det blir via rettssaker, subsidiering eller priskutt er vanskelig å si.

Om nå Universal skulle gå bort fra sin HD-DVD eksklusivitet og gi ut på begge formater så er vi på et vis tilbake til status quo som før Paramounts pressemelding. Men jeg har en følelse av at det bare er bogus foreløpig.

Side 185 av 653 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •