HD formatkrigen. - Side 184

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 184 av 653 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 ... SisteSiste
Viser resultater 3,661 til 3,680 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tja, det kom da noe positivt ut av det. Annonseringen til Fox ville garantert ikke kommet hvis det ikke hadde vært for dette. Jeg tror også flere av titlene deres har blitt fremskyndet en måned eller to.

Alle vet at FOX og MGM hadde disse titlene under arbeid.
    Annonseringen kom nok litt før planen, men den endrer ingenting.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I retrospekt:

Blu-ray.com - Paramount Shifts Focus to Blu-ray

"Paramount Shifts Focus to Blu-ray
    Posted July 27, 2007 by Josh

On August 28th, Paramount will ship its first high definition title to include a lossless or uncompressed soundtrack - 'Blades of Glory'. This title will feature a PCM 5.1 soundtrack for the Blu-ray release, but will feature no equivalent on the HD DVD, presumably because of the smaller disc capacity. Two weeks later, Paramount will ship 'Face/Off' with extras features available in high definition, but only on the Blu-ray version, again due to space constraints."

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen deilige nyheter å våkne opp til. Internettilgangen min var nede i går, så jeg fikk ikke med meg dette før nå! Paramount, Dreamworks, Nickelodeon Movies og MTV Films er nå over i HD DVD leiren. Finfint!

Kanskje vi får Ali G på HD DVD snart? (MTV)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål litt på siden av "krigen":
    Ser at mange av titlene som gis ut er såkalte "katalogtitler", altså nyutgivelser av gamle filmer. Hvordan tåler såpass gamle filmer overføringen til HD? Klarer de å utnytte potensialet, eller er det små forbedringer i forhold til DVD?

Ellers er jeg enig i at det nå kan synes som om kampen tilspisser seg. For meg er det foreløpig ingen soleklar vinner som utpeker seg, og jeg sitter som svært mange andre på gjerdet.
    Lyspunktet for oss som sitter på gjerdet er at LG har sluppet en multispiller. Ulempen er prisen. Det ryktes imidlertid at Samsung skal følge i LGs fotspor og lansere HD-multispiller nærmere jul. Det blir spennende å se om dette fører til at prisene går nedover og at flere hardwareprodusenter følger. Jeg tror at dersom HD-multispillerne kommer seg under 5000-kroners merket, så er det faktisk en sjanse for at HD-DVD og BD ikke ender opp som marginalformater for spesielt interesserte, slik SACD og DVD-A har gjort.

Den som lever får se...

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esp1 og dere andre hardcore fanboys, jeg sier bare en ting

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Et bra innlegg som jeg er stort sett helt enig med deg i. Det er bare en liten sak og det er regionskodingen til blu-ray. Den vil hindre at en kombispiller kan spille alt. En kombispiller kan spille alt av formater men ikke alt av regioner. Dette er riktignok bare en sak som blir viktig for de som importerer men alikevel, rett skal være rett.
    Jo- det har du rett i. Men alikevel- de begrensningene har du i BD spillerne nå allerede. (Og BD fansen snakker om soner som enten som positivt fordi det får selskaper som f.eks Fox til å gi ut filmer - eller de påpeker at mange av filmene er sonefrie (Warner, Paramount(!) sine... og Sony's katalogutgivelser) eller de sier at sperren blir nok knekket snart så det er ikke så farlig.... Så alt er positivt for BD uansett hvilken feature eller manglende feature det er snakk om.. sukk.)

Men tilbake til saken - Jeg snakker om kombispillere som spiller "alt" som viktig for HD utbredelsen fordi jeg tror det vil få flere av herr Hvermannsene til å oppdage formatene (eller hoppe ned fra gjerdet) og kjøpe. Og Hvermannsen kjøper filmene sine ikke via import. Det er det sånne som vi her på forumet som gjør (og krangler så fillene fyker om hva som er best ). Så Hvermannsen vil kankskje ikke oppdage dette en gang når han plukker med seg filmer på Elkjøp, Spaceworld, platebutikk-kjedene og etterhvert i korga på Rema.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I retrospekt:

Blu-ray.com - Paramount Shifts Focus to Blu-ray

"Paramount Shifts Focus to Blu-ray
    Posted July 27, 2007 by Josh
    Hehe, nydelig sitat Esp1!

Snakker om skive-bom.. Artikkelen ble jo kritisert allerede da den kom pga. at den inneholdt feil, spesielt ang. at HD-DVD faktisk skal få en True-HD lossless spor på sin versjon.

Viser iallefall nok engang at informasjon fra Blu-ray ikke er til å stole å..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=roffe]Spørsmål litt på siden av "krigen":
    Ser at mange av titlene som gis ut er såkalte "katalogtitler", altså nyutgivelser av gamle filmer. Hvordan tåler såpass gamle filmer overføringen til HD? Klarer de å utnytte potensialet, eller er det små forbedringer i forhold til DVD?

QUOTE]

Ta en titt på denne tråden her: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...le-filmer.html

Gamle filmer får en skikkelig ansiktsløftning i HD! Test ut filmer som Mutiny on the Bounty, Grand Prix og Battle of the Bulge, og opplev den store forskjellen fra DVD-versjonene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Esp1 og dere andre hardcore fanboys, jeg sier bare en ting
    For all del; gratulerer med dagen.

Om et år får vi igjen BD fra Paramount. Den som ler sist, etc.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Spørsmål litt på siden av "krigen":
    Dette har allerede blitt besvart tidligere i denne tråden, søk etter meldinger ifra Per Johnny, han har gitt noen veldig gode svar på dette.

Det korte svaret er at film (så lenge den er lagret riktig) og at de bruker en skikkelig prosess til å overføre til det digitale domenet, så er det ingenting iveien for at gamle filmer kan se like bra ut som nye.

Selvsagt vil jo det utstyret de har brukt i "gamle" dager sette sine begrensninger, spesielt med tanke på effekter etc..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, nydelig sitat Esp1!

Snakker om skive-bom..
    Artig sitat ja. Årets helomvending fra Paramount. Må ha kostet mye $ for 12 mnds eksklusivitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er patetisk å se de som har sett seg blinde på ett format - i denne sammenheng BD - at når en såpass stor annonsering som at Paramount/Dreamworks blir HD DVD eksklusive så gjør de følgende:

- de avfeier det som uviktig
    - mener det er bare siste krampetreknink for HD DVD og totalt overser hva det faktisk betyr at så store aktører velger side - og at eventuelle krampetrekninger de til nå håpet/trodde å ha sett er borte og formatet nå vil vokse sterkere
    - lister opp filmer fra studioer som har vært i BD leieren fra starten og sier det er liksom "BD slår tilbake" når disse studioene uansett ville gitt i filmer på det formatet.

Mens når Sony erklærer krigen for over så er det god fisk. De hadde jo den overlegne studiostøtten som våpen. Universal var jo det eneste eksklusive HD DVD studioet. Dette var gode argumenter før. Mens når de får med seg flere studioer så er det ikke viktig og bare krampetrekning.

Face it - vi kommer til å leve med disse to formatene side om side. Og med en jevnere fordeling mellom studioene så vil det (som jeg nevnte i tidligere innlegg) får CE produsentene til å dytte fram flere kombispillere til rimeligere priser for å bedre dekke inn de to leirene nå som HD DVD bare rett og slett blir for svært i antall store og gode titler til å overse.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket over HD DVD-samlingen min, og så den manglet Paramount-titler. Bestilte straks Top Gun, for å vise min glede og takknemmelighet for deres vise avgjørelse om HD DVD eksklusivitet!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Artig sitat ja. Årets helomvending fra Paramount. Må ha kostet mye $ for 12 mnds eksklusivitet.
    Nja.. Strengt tatt er det vel ca. 16 måneder med eksklusivitet.

"Helomvending" krever jo at de faktisk hadde gått "blå", noe de faktisk ikke hadde gjort.. hele artikkelen var jo det reneste vissvaset uten en eneste faktiske forbedring i forhold til HD-DVD utgaven. Den eneste "nyheten" var at Paramount for første gang skulle gi Blu-Ray samme lydspor som HD-DVD..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers, en film som passer perfekt til markedssegmentet som har BD avspillere (PS3 inkludert), kommer kun på HD DVD. Bare det må vel svi litt for BD salget til jul. Denne ville sikkert solgt massivt på BD, det har jeg ingenting imot å innrømme, hehe.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det denne siste utviklingen med Paramount viser , er hvor viktig denne formatkrigen er for de store aktørene. Dagen salgsvolum er bare en brøkdel av hva det kan bli. Det er potensialet i markedet som gjør at det kjempes om å kontrollere markedet. Det er vel ingen som tror at SD-dvd er formatet som kommer til dominere fremtidens marked.
    Det er entusiastene som virkelig tjener på denne krigen på det stadiet vi er nå. Vi har fått billigere og bedre både hardware og software på grunn av konkuransen.

Er helt enig med Potetgullmannen i at det å kjempe med nebb og klør for et av formatene er en merkelig holdning. Hadde alle filmselskaper gitt ut på begge formater hadde det vært et poeng å kvitte seg med det ene for å konsolidere markedet. Men dette er ikke sansynlig i overskuelig fremtid. Dermed vil alle de som ønsker "en vinner" av krigen sitte med skjegget i postkassa, men vil ikke inrømme det og håper stadig på at de skal få "rett". Der ser jeg visse likheter med EU tilhengerne som først håpet på -72 og så på -94 og fordundre meg om de ikke håper enda......

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg som hadde gledet meg til transformers på BD, jaja får vel kjøpe en HD Dvd spiller til jul da.

Men er ikke Transformers en Steven Spielberg film?
    Han har ikke sagt ja til å være eksklusiv til noe format ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næmmen! Se her a:

Paramount velger HD DVD - Hardware.no

Noen er drittlei av denne krigen og velger side. Det er et særdeles viktig valg. Ikke umulig at øvrige krefter i bransjen snur de også. Sony tvinner vel tommeltotter og har hatt alle sine lobbyister på jobb i natt

Man kan jo diskutere vilt om BD kommer tilbake, men det tviler jeg på. For har Paramount valgt, så kommer nok flere til å følge etter. Ergo er en standardisering på vei og bransjen kan begynne å tjene penger. Noe sier meg at ved juletider er denne saken ganske opplest, vedtatt og avgjort.

Noen her som fortsatt har konkurrenten til VHS fra 80 tallet? Think not....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Og jeg som hadde gledet meg til transformers på BD, jaja får vel kjøpe en HD Dvd spiller til jul da.

Men er ikke Transformers en Steven Spielberg film?
    Han har ikke sagt ja til å være eksklusiv til noe format ennå.
    Han sies å være nøytral ja, men er muligens på gli. Han eier jo store deler av Dreamworks. "Nærkontakt av tredje grad" kommer nok fortsatt ut på BD som planlagt, mener jeg er bekreftet, men Transformers vil nok kun komme ut på HD DVD.... Spørs om det er litt gi og ta innad i Dreamworks vs Spielberg. Ikke godt å si.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Michael Bay er kjempehappy..

No Transformers 2 for me! Michael Bay

Kan koste Paramount mer enn $150 mill dette.

Side 184 av 653 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •