HD formatkrigen. - Side 182

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 182 av 653 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 ... SisteSiste
Viser resultater 3,621 til 3,640 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ble ikke akkurat imponert av listen fra Fox og MGM. Det er ingen av de 20 titlene jeg kunne tenkt meg å kjøpe på ny. Det var nok kun titler de hadde klare, de kommer sikkert med en bedre liste senere. Om jeg skjønte det riktig var alle titlene på BD og ikke det konkurrerende formatet BD+.

Å kjøpe eksklusivitet er noe som er helt vanlig i spillkonsoll-krigen så det burde ikke være altfor overraskende. Det HD DVD mangler nå er mere hardwarestøtte. Tro om de kan kjøpe det også?
    Vel, skjønner ikke helt de som kritiserer HD-DVD for å kjøpe støtte hos studio, Sony har jo faktisk *kjøpt* et helt studio for å sikre støtten..

Uansett, helt enig i at FOX titlene var svake.. Det er Die Hard 4.0 jeg vil vite om..

PS: Transformers, eksklusiv HD-DVD.. Personlig er det årets viktigste film, og er uten tvil den filmen jeg gleder meg mest til å se i HD i år..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Så dyr som denne format-krigen ser ut til og bli for begge parter, så tror jeg det er lenge før vi ser noe lignende. Tror fremtidige parter vil strekke seg langt for en samlet løsning.
    Det er utrolig at de klarer å investere så mye i en formatkrig som tilbyr brukerne så lite nytt.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hvorfor skulle ikke det være mulig? Det vil kunne bero både på disken og spilleren.
    Han gir inntrykk av at det handler om at HDDVD formatet gir et bedre bildekvalitet en Blu-ray og det er ikke sant.
    Sitat Opprinnelig postet av Stølen
    Ja, jeg har begge systemene og kan ane at det er jevnt over litt bedre bilde på HDDVD.Det er det flere som hevder og har ment ganske lenge.MEN-vi snakker ikke om store forskjeller,men litt.Nå er BD blitt bedre etter hvert fordi de var nokså ujevne i kvaliteten til å begynne med.Dette stopper ikke meg i å kjøpe filmer fra begge leirene..
    Frister meg også til å bruke ordet "bullshit" jeg også, men velger heller "tullprat".

Det er riktig som Per Johnny sier: dette har blitt avklart gang på gang. HD DVD og BD er lagringsmediumer som kan bruke samme codecer. Identiske bit lagret på HD DVD og BD gir selvsagt likt resultat.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bill Hunt er ikke blid.. (Han var tidlig ute i år og ga sin uforbeholdne støtte til Blu-Ray.)

http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa141.html#dp

"None of the participants in this deal are willing to openly disclose just how MUCH money was exchanged, but the L.A. Weekly is reporting (based in part on a confidential report from media analysis firm Pali Research) that it was in the neighborhood of $50 million in "promotional considerations" for Paramount and $100 million for DreamWorks. I'm sure they're also getting lots of free or discounted VC-1 compression and HDi authoring services, along with prime placement on Xbox Live too. Is anyone else just disgusted by Microsoft's naked, shameless financial influence in this thing? That Hollywood is a greedy place should be obvious to all by now, if it wasn't already. The HD-DVD format can't win any other way than for Microsoft to PAY studios off to stay exclusive. And then they have the balls to claim the Blu-ray Disc camp is involved in antitrust violations. Wow."

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke akkurat imponert av listen fra Fox og MGM. Det er ingen av de 20 titlene jeg kunne tenkt meg å kjøpe på ny. Det var nok kun titler de hadde klare, de kommer sikkert med en bedre liste senere.
    Fox har jobbet med å ferdigprodusere BD-titler hele tiden mens de har ventet på at BD+ skulle bli ferdig, så jeg regner med de har flere titler å gå på hvis det skulle bli nødvendig. I tillegg til denne listen skulle de også komme med ti nye titler inkludert Silver Surfer, Die Hard 4 og Prison Break. Jeg vil bli veldig overrasket om ikke Simpsons Movie er med blant de titlene som lanseres samtidig med DVD-utgaven.

Om jeg skjønte det riktig var alle titlene på BD og ikke det konkurrerende formatet BD+.
    Kutt ut. Så dum er du ikke. Du vet utmerket godt at BD+ og BD ikke er konkurrerende formater. Alle dagens BD-spillere kan takle BD+-innhold. Noen vil kanskje trenge firmwareoppdatering, men det er alt. Greit nok at du ikke har noen tro på HD-formatene (jeg er til dels enig med deg her), men det går allikevel an å være ærlig i argumentasjonen.

Å kjøpe eksklusivitet er noe som er helt vanlig i spillkonsoll-krigen så det burde ikke være altfor overraskende. Det HD DVD mangler nå er mere hardwarestøtte. Tro om de kan kjøpe det også?
    Det HD DVD mangler er distribusjon. Dette kan det bli lettere å gjøre noe med når Paramount ikke lengre gir ut filmer på BD. En ting er å være BD-eksklusiv når ett studio ikke gir ut filmer på formatet. Nå som to studioer er eksklusive vil det bli litt kjipere å bare ha det ene formatet inne.

Det gjenstår selvfølgelig å se om Paramount vil gi ut noen interessante filmer på HD DVD, men det er i hvert fall lov å håpe at titlene blir interessante nok til at Blockbuster m.fl. reevaluerer BD-eksklusiviteten sin.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh.. lurer på når denne forsvinner fra pre-order?
    Amazon.com: Blades of Glory [Blu-ray]: DVD: Will Ferrell,Jon Heder,Will Arnett,Amy Poehler,Jenna Fischer,Josh Gordon,Will Speck

28. august.. hmm.. kunne vært gøy og bestilt, og sett hva som skjedde..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Bill Hunt er ikke blid.. (Han var tidlig ute i år og ga sin uforbeholdne støtte til Blu-Ray.)

http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa141.html#dp
    Bill Hunt har forresten redigert dette innlegget noen ganger. Første versjon er gjengitt her:

Bill Hunt Responds to Paramount deal - AVS Forum

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Det går jo ann og forhåndsbestille både Transformers og Blades Of Glory på bluray på ulike nettsteder? Betyr det nå at de vil få tilbakebetalt penger? Ikke særlig god reklame for sony hvis disse får beskjeden; Sorry These movies are now HD DVD only?
    Mener du at det er Sony sin skyld at Paramount som har lovet enkelte titler på Blu-ray nå trekker seg fra det?
    Den forsto jeg ikke i det hele tatt???
    Er ikke sikker på hvem dette er dårlig reklame for, men Sony kan da ikke belemres for dette også.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo ann og forhåndsbestille både Transformers og Blades Of Glory på bluray på ulike nettsteder? Betyr det nå at de vil få tilbakebetalt penger? Ikke særlig god reklame for sony hvis disse får beskjeden; Sorry These movies are now HD DVD only?
    Tilbakebetalt penger?
    Hva er det du prater om?
    Det er da ingen som forhåndsbetaler for filmer i preorder!

Meldingen du får, som jeg allerede har fått før er at filmen er utsatt på ubestemt tid og at man kan gå inn på kontoen sin og kansellere orderen osv.

Man får vanligvis ikke noen meldinger utover dette.

Hvordan du kan klare å gjøre dette til Sony's skyld fatter jeg ikke.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Distribuerer Paramount alle filmene sine i alle markeder selv?

Heldigvis fikk jeg kjøpt MI triologien, men det er dumt med face/off og Top gun. Ja, ja det er bare å vente litt så kommer de nok på Blu-ray de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Tilbakebetalt penger?
    Hva er det du prater om?

Meldingen du får, som jeg allerede har fått før er at filmen er utsatt på ubestemt tid og at man kan gå inn på kontoen sin og kansellere orderen osv.

Man får vanligvis ikke noen meldinger utover dette.

Hvordan du kan klare å gjøre dette til Sony's skyld fatter jeg ikke.
    Dårlig reklame for Bluray blir mer riktig. Beklager

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Det var veldig mye spekulasjon nå, det eneste man hittil kan konkludere med er at Paramount har innsett at HD DVD er det overlegne formatet og vil støtte det formatet som er best utviklet
    Litt naivt?

Eller er konklusjonen at det i dagens situasjon passer å bare gi ut på det formatet som Microsoft punget ut 50 mill. US $ for. Dersom det tallet stemmer.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar ove at min filmsmak er rimelig kommeriell men jeg synes lista til FOX og MGM var bra jeg.

Disse stod allerede på handlelista mi:

MASTER & COMMANDER
    THE DAY AFTER TOMORROW
    I, ROBOT NOV
    DIE HARD I
    DIE HARD II
    DIE HARD III
    MR. AND MRS. SMITH
    INDEPENDENCE DAY
    RONIN
    +flere av de nye titlene selvsagt.

Master & commander og I, robot har jo vært demomateriell i lang tid allerede og jeg gleder meg til å få dem i HD

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig reklame for Bluray blir mer riktig. Beklager
    Definitivt dårlig reklame for Blu-ray og tilsvarende positivt for HD-DVD.
    Man må være bra skrudd for å vri dette til noe positivt for Blu-ray.

Jeg mener også at det er negativt for HD siden det skaper enda mer forvirring hos forbrukerene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener også at det er negativt for HD siden det skaper enda mer forvirring hos forbrukerene.
    Forutsatt at brukerne egentlig er forvirret Kan hende de ikke ser noe stort behov til dagens priser.

Jeg tror like gjerne det kan komme til å bli positivt da det vil føre til et prispress på blu-ray hardware og software. Rimeligere HD er langt viktigere enn kun et format. Som bemerket av Per Jhonny tidligere i tråden, det er grønt som er den avgjørende fargen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt dårlig reklame for Blu-ray og tilsvarende positivt for HD-DVD.
    Man må være bra skrudd for å vri dette til noe positivt for Blu-ray.
    Tja, det kom da noe positivt ut av det. Annonseringen til Fox ville garantert ikke kommet hvis det ikke hadde vært for dette. Jeg tror også flere av titlene deres har blitt fremskyndet en måned eller to.

Bare i den forstand at dette gjør det mindre sannsynlig at HD DVD forsvinner.

Hvis forbrukerne innser at begge formater vil være her i lang tid, vil de bli mindre redd for å ta med en spiller hjem, uansett format.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbakebetalt penger?
    Hva er det du prater om?
    Axelmusic er jo en populær HD-sjappe her på forumet, og der trekker de penger fra konto når du bestiller, ikke når de sender.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES!!! Dette var endelig gode nyheter fra FOX og MGM. Men jeg må jo le når HD DVD-gjengen sier at dette var svake titler. Det blir jo bare helt latterlig. Spesielt når filmer som Knocked-Up fremheves på HD DVD.

Jeg tror jeg blir å kjøpe de fleste på denne listen, og jeg er helt sikker på at mange rundt om i verden har ventet nettopp på disse titlene.

Det var skuffende og merkelig strategi fra Paramount, men man skjønner jo at det her er snakk om en vanvittig "pay-off" fra M$, når man velger å gå bort fra BD hvor de selger mest

Men jeg tror ikke det hjelper HD DVD noe spesielt. Vi kan vente en enorm kampanje fra BDA nå fram til jul, og jeg blir ikke overrasket dersom BD-spillerne prises enda lavere sammen med PS3. Det blir også lettere å markedsføre PS3 utover høsten, da en del virkelig store spill ankommer.

GLIMRENDE FOX OG MGM. Krigen er uansett snart over for HD DVD sin del...

Vil bare gjenta de fantastiske Blu-ray titlene:

- The Day After Tomorrow
    - Master and Commander
    - 28 Days Later
    - Amittyville Horror
    - Edward Scissorhands
    - The Fly
    - From Hell
    - Robocop
    - A Bridge Too Far
    - Battle of Britain
    - I, Robot
    - Die Hard
    - Die Hard 2: Die Harder
    - Die Hard With a Vengeance
    - Red Dawn
    - Cast Away
    - Independence Day
    - Mr. and Mrs. Smith
    - Ronin
    - Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
    - Live Free or Die Hard
    - Prison Break
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men jeg må jo le når HD DVD-gjengen sier at dette var svake titler. Det blir jo bare helt latterlig. Spesielt når filmer som Knocket-Up fremheves på HD DVD.
    Hehe, reagerte på dette jeg også. Kunne knapt nok sett for meg mer imponerende samling katalogtitler fra det store Fox-arsenalet egentlig. Alien-filmene hadde riktignok gjort susen, men, men.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    YES!!! Dette var endelig gode nyheter fra FOX og MGM. Men jeg må jo le når HD DVD-gjengen sier at dette var svake titler. Det blir jo bare helt latterlig. Spesielt når filmer som Knocked-Up fremheves på HD DVD.

Jeg tror jeg blir å kjøpe de fleste på denne listen, og jeg er helt sikker på at mange rundt om i verden har ventet nettopp på disse titlene.

Det var skuffende og merkelig strategi fra Paramount, men man skjønner jo at det her er snakk om en vanvittig "pay-off" fra M$, når man velger å gå bort fra BD hvor de selger mest

Men jeg tror ikke det hjelper HD DVD noe spesielt. Vi kan vente en enorm kampanje fra BDA nå fram til jul, og jeg blir ikke overrasket dersom BD-spillerne prises enda lavere sammen med PS3. Det blir også lettere å markedsføre PS3 utover høsten, da en del virkelig store spill ankommer.

GLIMRENDE FOX OG MGM. Krigen er uansett snart over for HD DVD sin del...

Vil bare gjenta de fantastiske Blu-ray titlene:

- The Day After Tomorrow
    - Master and Commander
    - 28 Days Later
    - Amittyville Horror
    - Edward Scissorhands
    - The Fly
    - From Hell
    - Robocop
    - A Bridge Too Far
    - Battle of Britain
    - I, Robot
    - Die Hard
    - Die Hard 2: Die Harder
    - Die Hard With a Vengeance
    - Red Dawn
    - Cast Away
    - Independence Day
    - Mr. and Mrs. Smith
    - Ronin
    - Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
    - Live Free or Die Hard
    - Prison Break
    Jeg ser at du nevner jul? Jeg tror du skal satse mer på julenissen iår enn at HDDVD forsvinner.Det kan jo være at det er solgt så lite HD filmer at selskapene leter etter måter å få solgt flere filmer på og har funnet ut noe vi har visst en stund ,at det er billigere å produsere HDDVD enn BD og dermed er istand til å sette prisene ned og få fart på salget.Dersom vi får en vridning i omsetningen til HDDVD så må BD gjøre noe og det blir selvsagt på prisen på HW og SW,men kan de det uten å tape for mye penger? Jeg er nokså sikker på at Fox og MGM kaster seg på HDDVD karusellen dersom de ser at dette ikke går i rette retning.Det BETYR IKKE at de slutter å lage BD,men at de vil produsere begge formater og det vil sikkert alle de andre gjøre også.HUSK at det er pengene som rår og det kommer det alltid til å være.Dette har ingenting hva de liker å produsere men om hvor mye konkurrasekraft og markedsandeler de kan ta.Den beste måten å gjøre dette på er å satse på begge hestene slik at alle som kjøper HD filmer kan kjøpe dine titler.Dette er ren logikk.Jeg har begge hestene så for meg spiller det ingen rolle hvem som vinner eller taper eller hva filmen kommer ut på.Det viktigste er at den kommer ut og er billigst mulig.Kanskje det er på tide å begrave absoluttene på denne tråden noe jeg har følelsen at enkelte gjør nå.Paramount har gitt oss et bevis at det er pengene som rår og ikke om de liker det ene eller andre formatet. De liker det som kan selge mest og som er billigst.Jeg var så uheldig å synse noe om kvalitetsforskjellen mellom fomatene og det ble det harde ord om. Jeg skrev kan ane som er et veldig svakt ord,men det avstedkommer kjempeharde reaksjoner med bullshit o.s.v.Kan vi ikke være litt nøkterne nå som det ser ut til å bli en todelt konkurranse i lang tid fremover.Videre ser jeg at noen kaster seg over Microsoft. Det er det samme hvilke penger som rår.Jeg er glad at jeg har begge systemene og kan velge fritt.
    Stølen

Side 182 av 653 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •