HD formatkrigen. - Side 181

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 181 av 653 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 ... SisteSiste
Viser resultater 3,601 til 3,620 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hehe, det tok ikke lang tid

Fox and MGM Unveil Blu-Ray Exclusive Worldwide Releases for 2007

Mange gode titler her:.
    Etter å ha kommet seg over sjokket så er da dette et plaster på såret.

29 Titles To Debut Packed With Soon-to-Be-Announced BD Industry ‘Firsts’ - PLUS – Fox’s First TV Title ‘PRISON BREAK’

FANTASTIC FOUR: RISE OF THE SILVER SURFER And LIVE FREE OR DIE HARD and Other Titles To Debut Day-and-Date on BD/DVD

-- Blu-ray Out-Performing HD DVD 2-to-1 At Retail in 2007 --

LOS ANGELES--(BUSINESS WIRE)--Twentieth Century Fox Home Entertainment (TCFHE) today unveiled an aggressive global Blu-ray Disc release strategy including 29 new release and “must-have” catalog titles that runs through the end of the 2007 calendar year. Among the many highlights of the impressive worldwide slate are six day & date BD/DVD new theatrical releases from Fox including the $241 million box-office family favorite FANTASTIC FOUR: RISE OF THE SILVER SURFER and the $335 million box-office action powerhouse LIVE FREE OR DIE HARD, four day & date BD/DVD (U.S. only) new theatrical releases from MGM, 19 ‘must-have on BD’ films from the two studios’ libraries, Fox’s first-ever TV release on BD – PRISON BREAK -- and Fox’s intention to release at least one state-of-the-art title per month featuring numerous BD ‘firsts.’

TITLE N.A. RELEASE INTERNATIONAL RELEASE
    MASTER & COMMANDER OCT. 2 OCT.
    THE DAY AFTER TOMORROW OCT. 2 NOV.
    FROM HELL OCT. 9 OCT.
    THE FLY (1986) OCT. 9 Q1 08
    EDWARD SCISSORHANDS OCT. 9 NOV.
    28 DAYS LATER OCT. 9 North America Only
    ROBOCOP (MGM) OCT. 9 DEC.
    AMITYVILLE HORROR (1979) (MGM) OCT. 9 North America Only
    BATTLE OF BRITAIN (MGM) NOV. 6 Q1 08
    A BRIDGE TOO FAR (MGM) NOV. 6 Q1 08
    I, ROBOT NOV. 13 Q1 08
    DIE HARD NOV. NOV.
    DIE HARD 2: DIE HARDER NOV NOV.
    DIE HARD WITH A VENGEANCE NOV. NOV.
    RED DAWN (MGM) NOV. Q1 08
    MR. AND MRS. SMITH DEC. 4 DEC.
    INDEPENDENCE DAY DEC. 4 DEC.
    CAST AWAY DEC. 4 North America Only
    RONIN (MGM) DEC. 4 DEC.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal i hvertfall ha 9 av dem:-D .

Jeg er ikke så sikker på om det er PS3 sony kommer til å kutte prisen på foreløpig.
    Jeg har mer tro på standalone spillerene, spesielt 300 som de først kan få under 299,-
    Hvor lang tid det tar før de passerer den "magiske" 199,- grensa vet jeg ikke men det er nok ikke så lenge til.

Hvis Sony velger å bruke for eksempel 50 mill USD på å sponse denne maskinen under 199 USD får de 166 tusen spillere ut på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg skal i hvertfall ha 9 av dem:-D .

Jeg er ikke så sikker på om det er PS3 sony kommer til å kutte prisen på foreløpig.
    Jeg har mer tro på standalone spillerene, spesielt 300 som de først kan få under 299,-
    Hvor lang tid det tar før de passerer den "magiske" 199,- grensa vet jeg ikke men det er nok ikke så lenge til.

Hvis Sony velger å bruke for eksempel 50 mill USD på å sponse denne maskinen under 199 USD får de 166 tusen spillere ut på markedet.
    Standalone spillerene må ned i pris ja. Filmene også. HD DVD selger vi en del titler til 199 allerede. Men blueray ligger på 249-299. Men det er klart at med billigere spillere og også få filmene under 199 så begynner vi og snakke.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Du skal huke av for 1080/24p på PS3, fordi din skjerm er 1080/24p kompatibel. Det betyr at den gjør korrekt IVTC og skallerer bildet direkte ned til din oppløsning uten å gå veien om 540....

Du vil derfor få et meget godt bilde med gode panoreringer på din Pioneer

Og rett nedenfor skriver du dette:

Skal man sende HD DVD eller BD ut som 720p, som må jo spilleren først skallere ned fra 1080p. Når skjermen får et 720p-signal må skjermen igjen skallere dette opp til 768p. Jeg har sett mange forsøk på dette, og ikke en gang har jeg sett dette med et godt resultat.

508xd har denne oppløsningen:1,365 x 768,så da gjelder den siste påstanden denne oxo??
    Heller er det noe med den ivtc jeg har misforstått?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Etter å ha kommet seg over sjokket så er da dette et plaster på såret.

29 Titles To Debut Packed With Soon-to-Be-Announced BD Industry ‘Firsts’ - PLUS – Fox’s First TV Title ‘PRISON BREAK’

TITLE N.A. RELEASE INTERNATIONAL RELEASE
    MASTER & COMMANDER OCT. 2 OCT.
    THE DAY AFTER TOMORROW OCT. 2 NOV.
    FROM HELL OCT. 9 OCT.
    THE FLY (1986) OCT. 9 Q1 08
    EDWARD SCISSORHANDS OCT. 9 NOV.
    28 DAYS LATER OCT. 9 North America Only
    ROBOCOP (MGM) OCT. 9 DEC.
    AMITYVILLE HORROR (1979) (MGM) OCT. 9 North America Only
    BATTLE OF BRITAIN (MGM) NOV. 6 Q1 08
    A BRIDGE TOO FAR (MGM) NOV. 6 Q1 08
    I, ROBOT NOV. 13 Q1 08
    DIE HARD NOV. NOV.
    DIE HARD 2: DIE HARDER NOV NOV.
    DIE HARD WITH A VENGEANCE NOV. NOV.
    RED DAWN (MGM) NOV. Q1 08
    MR. AND MRS. SMITH DEC. 4 DEC.
    INDEPENDENCE DAY DEC. 4 DEC.
    CAST AWAY DEC. 4 North America Only
    RONIN (MGM) DEC. 4 DEC.
    Se her ja, det var noen gode tittler jeg har ventet på, som EDWARD SCISSORHANDS I, ROBOT og RONIN.

Disse skal i allefall jeg ha

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Og rett nedenfor skriver du dette:

Skal man sende HD DVD eller BD ut som 720p, som må jo spilleren først skallere ned fra 1080p. Når skjermen får et 720p-signal må skjermen igjen skallere dette opp til 768p. Jeg har sett mange forsøk på dette, og ikke en gang har jeg sett dette med et godt resultat.

508xd har denne oppløsningen:1,365 x 768,så da gjelder den siste påstanden denne oxo??
    Heller er det noe med den ivtc jeg har misforstått?
    Du må nesten bare prøve hva som gir best bilde av 1080/60i og 1080/24p på din skjerm.
    Siden den er 1080/24p kompatibel er det i teorien dette som skal være best, men teori og praksis vet du...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Kan man egentlig merke kvalitetsforskjeller på bildet mellom de to forskjellige formatene?
    Ja, jeg har begge systemene og kan ane at det er jevnt over litt bedre bilde på HDDVD.Det er det flere som hevder og har ment ganske lenge.MEN-vi snakker ikke om store forskjeller,men litt.Nå er BD blitt bedre etter hvert fordi de var nokså ujevne i kvaliteten til å begynne med.Dette stopper ikke meg i å kjøpe filmer fra begge leirene.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi i et tanke-eksperiment forutsetter 2 ting at Paramount har blitt tilgdoesett verdier tilsvarende 150 millioner dollar for å gå HD DVD ut 2008, så er det ikke rart at de har sagt ja til det. La oss si at de sitter igjen med 10 dollar for hver solgte HD-film, så må de tape 15 millioner kopier evenutelt solgt på BD for å ha tapt på denne 'dealen', og et slikt volum hadde de ikke solgt ut 2008.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Jeg er enig med ham. Forbanna Microsoft!

Fox? Foooox!!
    Ser ut som om du ikke helt likte avgjørelsen til Paramount i dag, kanskje bytte avatar'n din.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Ja, jeg har begge systemene og kan ane at det er jevnt over litt bedre bilde på HDDVD.Det er det flere som hevder og har ment ganske lenge.MEN-vi snakker ikke om store forskjeller,men litt.Nå er BD blitt bedre etter hvert fordi de var nokså ujevne i kvaliteten til å begynne med.Dette stopper ikke meg i å kjøpe filmer fra begge leirene.
    Stølen
    Mener du å se forskjell på samme film på begge formatene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Stølen
    WTF! Her snakker du bullshit.

Dette har blitt avklart gang på gang. HD DVD og BD er lagringsmediumer som kan bruke samme codecer. Identiske bit lagret på HD DVD og BD gir selvsagt likt resultat. Gi meg ett eksempel på det motsatte.

Så kan man diskutere kvaliteten på en del ekslusive utgivelser, men det har ingen ting med selv formatene å gjøre. Sony var lite flinke med noen tidlige utgivelser, men Universal har i den senere tid også gitt ut meget dårlige katalogtitler.

Det du antyder er at hvis du lagrer lik data på forskjellige harddisker så vil det få forskjellig resultat og det er feil. Mulig jeg tolker feil, men du refererer til HD DVD og BD som formater og ikke individuelle utgivelser.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du å se forskjell på samme film på begge formatene?
    Hvorfor skulle ikke det være mulig? Det vil kunne bero både på disken og spilleren.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ser ut som om du ikke helt likte avgjørelsen til Paramount i dag, kanskje bytte avatar'n din.
    Ser du ikke blodet og den overvektige rødfargen i avataren min? Klipte greia sammen i Photoshop rett etter den forferdelige nyheten. :razz:

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ser du ikke blodet og den overvektige rødfargen i avataren min? Klipte greia sammen i Photoshop rett etter den forferdelige nyheten. :razz:
    Ser det nå, he, he...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo ann og forhåndsbestille både Transformers og Blades Of Glory på bluray på ulike nettsteder? Betyr det nå at de vil få tilbakebetalt penger? Ikke særlig god reklame for sony hvis disse får beskjeden; Sorry These movies are now HD DVD only?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hvorfor skulle ikke det være mulig? Det vil kunne bero både på disken og spilleren.
    Hvis det er eksakt samme data på begge, så har de like stort potensialt. Men som du antyder så kan selvsagt kvaliteten på spiller og dekoder-løsning spille inn en hvis grad, men likevel så kan man ikke hevde at det skyldes det ene heller det andre format.

Hvis man skal være absolutt så har BD den høyeste bitrate og lagringskapasitet, og kan aldri tape en slik situasjon. Man kan selvsagt påstå at høyere bit-rate ikke betyr noe særlig, men uten betydning er det ikke.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke akkurat imponert av listen fra Fox og MGM. Det er ingen av de 20 titlene jeg kunne tenkt meg å kjøpe på ny. Det var nok kun titler de hadde klare, de kommer sikkert med en bedre liste senere. Om jeg skjønte det riktig var alle titlene på BD og ikke det konkurrerende formatet BD+.

Å kjøpe eksklusivitet er noe som er helt vanlig i spillkonsoll-krigen så det burde ikke være altfor overraskende. Det HD DVD mangler nå er mere hardwarestøtte. Tro om de kan kjøpe det også?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med Blue Ray priser. Finner jo masse masse blue ray til 199 på playX.no Best på underholdning Og de spilles på Euro maskinene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ble ikke akkurat imponert av listen fra Fox og MGM. Det er ingen av de 20 titlene jeg kunne tenkt meg å kjøpe på ny. Det var nok kun titler de hadde klare, de kommer sikkert med en bedre liste senere. Om jeg skjønte det riktig var alle titlene på BD og ikke det konkurrerende formatet BD+.

Å kjøpe eksklusivitet er noe som er helt vanlig i spillkonsoll-krigen så det burde ikke være altfor overraskende. Det HD DVD mangler nå er mere hardwarestøtte. Tro om de kan kjøpe det også?
    Så dyr som denne format-krigen ser ut til og bli for begge parter, så tror jeg det er lenge før vi ser noe lignende. Tror fremtidige parter vil strekke seg langt for en samlet løsning.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Dette har blitt avklart gang på gang. HD DVD og BD er lagringsmediumer som kan bruke samme codecer. Identiske bit lagret på HD DVD og BD gir selvsagt likt resultat. Gi meg ett eksempel på det motsatte.
    Du sier jo selv at dersom de bruker samme codec, så blir resultatet likt. Problemet er at de bruker ikke samme codec, og de bruker heller ikke samme verktøy for å encode discene. Microsoft har gått tungt inn på authoring siden, og har arbeidet mye med VC-1 for å sikre at resultatet blir bra. Jeg er fult klar over at det ikke er alle som er enige i at VC-1 gir et *bedre* bilde, men det er (IMHO) ingen tvil om at VC-1 (i snitt) gir et *penere*/bedre likt bilde enn konkurrentene MPEG2 og AVC..

(HD-DVD bruker stort sett VC-1, mens BRD bruker i større grad AVC og Mpeg2).

Side 181 av 653 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •