HD formatkrigen. - Side 180

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 180 av 653 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 ... SisteSiste
Viser resultater 3,581 til 3,600 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Alt jeg kan si er WoW...

Det hadde jeg aldri trodd..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja da er det jo ren matematikk å regne ut hvor mange flere plater man må selge på Blu-ray kontra HD DVD for å kompansere for 50 mill dollar.

Rimelig mange plater med andre ord.

Sånn økonomisk har nok Paramount gjort ett riktig valg.

Heldigvis gjelder det ikke Spielberg filmer, men likevel:cry:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Alt jeg kan si er WoW...

Hehe, nei det kan du si.
    Spesielt i lys av diskusjonen i helga, men da "glemte" jeg å ta subsidiering med i regnestykket.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desperation Move & Cash Grab? Or Bloodier Blu-ray/HD-DVD Format War?
    Deadlinehollywooddaily
    Here's the official Hollywood announcement today. Note how there's no mention of the money Paramount (I'm told $50 million) and DreamWorks Animation (I'm told $100 million) is receiving for "promotional consideration" from the HD DVD side to continue with what is widely recognized as the losing high-def format. Also note that Steven Spielberg is still fence-sitting (although this fall Sony will release in Blu-ray its catalogue title Close Encounters Of The Third Kind, the first of Spielberg's pictures to do so in either format). Sources are telling me these moves are "really out of desperation" by HD DVD and "a cash grab" by the studios. Hollywood was lopsided in favor of Blu-ray: until now, 7 of the 8 major movie studios (Disney, Fox, Warner, Paramount, Sony, Lionsgate and MGM) supported Blu-ray, and 5 of them (Disney, Fox, Sony, Lionsgate and MGM) release their movies exclusively in the Blu-ray format. Only Universal was exclusively HD-DVD. The $100 mil is a huge $$$ infusion for the Shrek-dependent public company DreamWorks Animation -- especially curious because, earlier this year, Jeff Katzenberg told a Bank of America conference that he expected "neither" high-def DVD format to win the war "because they're not going to become the next platform." I have more analysis below:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Alt jeg kan si er WoW...

Spørsmålet er tror du at de har gjort helt på egenhånd, eller har de gjort det med 'overbevisning' fra Toshiba? Begrunnelsen er jo nesten helt identisk med reklamen fra Toshiba!

Denne striden er tatt opp på ett nivå der jeg ikke tør spå hvilke midler som kan tas i bruk lenger.

(Sony har ett motiv igjen hvis de ønsker å bruke enda mer penger, og det er å sette ned PS3 prisen enda mer (les:kraftig), da kan de sette en stopper for Nintendo også).

Sony trenger at Fox kommer kraftig på banen nå ihvertfall.

Dette vil ikke forberdre forum-diskusjonene rundt omkring ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har ikke sett noen henvisninger til tidsrammen dette gjelder for.
    Tidsrammen er "Fra og med nå".

Hvis den ikke er så lang er det klart at noen milloner dollar hjelper godt som plaster på såret.
    Nå forutsetter du at eksklusiviteten er et resultat av en avtale de har gjort med Toshiba eller andre firmaer. Hvis den ikke er det, så er tidsrammen den samme som eksklusiviteten til Fox, Disney, MGM og Lionsgate og nøytraliteten til Warner.

Paramount har helt klart vært det selskapet med dårligst spesifikasjoner på Blu-ray utgivelsene sine, men de har mange bra filmer.
    Dette vil helt klart være med på å forlenge krigen.
    Dette kan fort tilte de ukentlige salgstallene mot en stabil 60/40-fordeling og kanskje enda bedre for HD DVD. Spesielt interessant skal det bli å se neste ukes salgstall (altså de som publiseres 7. september). Dagens nyheter betyr at den eneste BD-utgivelsen den 28. august blir en konsert-plate fra Dave Mattews Band, mens det gis ut fem HD DVDer, inklusiv Blades of Glory og Heroes.

Forutsatt at dette stemmer, så må jeg vel innrømme at jeg blir litt skuffet hvis ikke HD DVD bikker over 50% markedsandel den uken.

Nå får vi se om Blu-ray siden svarer med subsidiering av hardware eller liknende.
    Skal bli spennende, ja. Jeg regner med de vil legge press på Fox og MGM for å få dem til å annonsere høstens filmer rimelig snart, i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Desperation Move & Cash Grab? Or Bloodier Blu-ray/HD-DVD Format War?
    Deadlinehollywooddaily
    Here's the official Hollywood announcement today. Note how there's no mention of the money Paramount (I'm told $50 million) and DreamWorks Animation (I'm told $100 million) is receiving for "promotional consideration" from the HD DVD side to continue with what is widely recognized as the losing high-def format. Also note that Steven Spielberg is still fence-sitting (although this fall Sony will release in Blu-ray its catalogue title Close Encounters Of The Third Kind, the first of Spielberg's pictures to do so in either format). Sources are telling me these moves are "really out of desperation" by HD DVD and "a cash grab" by the studios. Hollywood was lopsided in favor of Blu-ray: until now, 7 of the 8 major movie studios (Disney, Fox, Warner, Paramount, Sony, Lionsgate and MGM) supported Blu-ray, and 5 of them (Disney, Fox, Sony, Lionsgate and MGM) release their movies exclusively in the Blu-ray format. Only Universal was exclusively HD-DVD. The $100 mil is a huge $$$ infusion for the Shrek-dependent public company DreamWorks Animation -- especially curious because, earlier this year, Jeff Katzenberg told a Bank of America conference that he expected "neither" high-def DVD format to win the war "because they're not going to become the next platform." I have more analysis below:
    Alt dette betyr lite. Det som betyr noe er at Transformers og Shrek 3rd vil selge 'tonnevis' av HD DVD'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Dette vil ikke forberdre forum-diskusjonene rundt omkring ihvertfall.
    Bill Hunt i The Digital Bits tok ikke nyheten særlig pent, i hvert fall...

Sitat Opprinnelig postet av The digital bits
    Is anyone else just disgusted by Microsoft's naked, shameless financial influence in this thing? That Hollywood is a greedy place should be obvious to all by now, if it wasn't already. The HD-DVD format can't win any other way than for Microsoft to PAY studios off to stay exclusive. And then they have the balls to claim the Blu-ray Disc camp is involved in antitrust violations. Wow.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er knall, Paramount eksklusive HDDVD ut 2008....

Tipper Sony svarer med "nye PS3 priser"...

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med ham. Forbanna Microsoft!

Fox? Foooox!!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Opprinnelig skrevet av BullFire
    Jeg vil si animasjon nyter like godt av HD som all annen film, selv om den er ny eller gammel. Har sett flere tegnefiler i HD, og gleder meg til disney begynner i gi dem ut på Blu-ray.
    Interesant. Hva består forskjellen i?
    Er enig med Bullfire skrev tidligere her, om at tegnefilmer osv gjør seg også bedre i HD. Man er kanskje vandt med å se Disney filmer og andre animasjons filmer i SD, og ut i fra det få intrykk av at det er den begrensende oppløsningen for dette kildemateriale, men disse filmene er vel i utgangspunktet laget for kino lerrettet på 35mm film osv, og kan vel derfor godt omgjøres til en høyere oppløsning som inneholder mere detaljer og bildeinfo enn det som noen sinne SD formatet klarte å gjengi.

Når det ellers gjelder denne HD format diskusjonen her inne, så synes jeg at livet er for kort til bruke opp på å diskutere innpakkningen (de små forskjellene mellom HD-DVD og BD), og man burde heller kjøpe den ene eller den andre eller kanskje ta en Ole brumm og si ja takk begge deler, og nyte ekte HD i hjemmekinoen.

Det er ingen Krig det er snakk om her, ingen av oss forbrukere risikerer å bli straffeforfulgt eller henrettet om man velger det formatet som taper....

Taperene her er etter min mening de som sitter på gjerdet og bare venter til det er er en vinner, og som derfor går glipp av HD opplevelsene i denne perioden.

Er man litt flittig og kjøper inn forskjellige filmer i begge formater, så er det ikke så farlig hvis den ene taper og den andre vinner, da fortsetter man jo bare med å bruke vinneren, og har glede av den. Får man et taper format, men har en fint opparbeidet filmsamling, gjør jo det nytten så lenge man har en spiller som klarer å spille dette av.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skader selvfølgelig ikke at man har katalogtitler som f.eks. Indiana Jones og Titanic heller.
    Hups. La ikke merke til at eksklusiviteten ikke omfattet Spielbergs filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger å tro mere på Amrim i dette enn mr Hunt. Her er Amirs kommentar til hans artikkel.:

Sitat Opprinnelig postet av amrim på avsforum
    That's so sad. I know he has passion about this space but really. He is totally, and absolutely wrong about his assertions regarding Microsoft in that blog. I can't be more clear than this.

He is a member of AVS. I hope he comes here and asks me direct questions and I will give him the direct answers I have already. And then let's hope he does the same with the other camp.
    Nå tror jeg nesten Sony får forte seg å eklære krigen over for enda en gang slik at alle BD fanbloggerne og "BD only" forum fans føler seg vel igjen.

Et lite nikk til de her som sa at slaget ville være over innen påske Dette året...

Nei, verden er morsom! Spesielt i dag.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig mye spekulasjon nå, det eneste man hittil kan konkludere med er at Paramount har innsett at HD DVD er det overlegne formatet og vil støtte det formatet som er best utviklet

På plata ligger det 1080/24p å først skalere dette til 720/60p for så å la skjermen skalere en gang til til 768/60p er ingen god idé.
    Da er det bedre å sende 1080/60i til skjermen og la den skalere til 768/60p, altså kun en skalering i steden for to.

Hvis det er en 720 projector vi snakker om er det selvfølgelig best å la spilleren skalere 1080/24p til 720/60p.
    Ok, takker for oppklaringen, da får jeg stille om:-D

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes! Yes! finally! finally! Finally! REINFORCEMNTS!

Fox Set to Renew Blu-ray Commitment!

Fox is back!!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man egentlig merke kvalitetsforskjeller på bildet mellom de to forskjellige formatene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Alt dette betyr lite. Det som betyr noe er at Transformers og Shrek 3rd vil selge 'tonnevis' av HD DVD'er.
    Hm, utifra det jeg har lest så er vel Dreamworks enda bundet til endel kontrakter med Sony (mye mulig jeg tar feil her). Så ser vel ikke bort i fra at i hvertfall Transformers også blir gitt ut på Blu-ray, før de blir HD DVD ekslusive.

Oppdatering: Jeg tok vist feil Jaja enda godt jeg har begge formatene

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Yes! Yes! finally! finally! Finally! REINFORCEMNTS!

Fox Set to Renew Blu-ray Commitment!

Fox is back!!
    Det er kanskje verdt å vente på hva de faktisk har å si da En pressemelding som sier at de snart skal komme med en pressemelding er ikke så veldig interessant, etter min mening

Men jeg tror nok noen hos Fox har fått en telefon med hint om at en pressemelding med lanseringsplan ville gjort seg veldig godt i dag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Kan man egentlig merke kvalitetsforskjeller på bildet mellom de to forskjellige formatene?
    Nei. Kvaliteten varierer fra film til film innen hvert format selvfølgelig akkurat som med DVD. Filmer som kommer ut på begge format ser identiske ut. (Noen kommer sikkert fram med et unntak eller to der forskjellige stuidoer på forskjellige steder har sittet på rettighetene på samme filnm og derfor har kanskje kodet filmene forskjellige på de forskjellige formatene, eller at det er brukt forskjellig master av den grunn).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med de vil legge press på Fox og MGM for å få dem til å annonsere høstens filmer rimelig snart, i hvert fall.

Hehe, det tok ikke lang tid

Fox and MGM Unveil Blu-Ray Exclusive Worldwide Releases for 2007

Mange gode titler her:

Listed below are the upcoming Blu-ray Disc releases from Fox and MGM excluding new theatrical day & date BD/DVD releases. EXACT TITLE CONFIGURATIONS TO FOLLOW IN THE COMING WEEKS.

TITLE N.A. RELEASE INTERNATIONAL RELEASE
    MASTER & COMMANDER OCT. 2 OCT.
    THE DAY AFTER TOMORROW OCT. 2 NOV.
    FROM HELL OCT. 9 OCT.
    THE FLY (1986) OCT. 9 Q1 08
    EDWARD SCISSORHANDS OCT. 9 NOV.
    28 DAYS LATER OCT. 9 North America Only
    ROBOCOP (MGM) OCT. 9 DEC.
    AMITYVILLE HORROR (1979) (MGM) OCT. 9 North America Only
    BATTLE OF BRITAIN (MGM) NOV. 6 Q1 08
    A BRIDGE TOO FAR (MGM) NOV. 6 Q1 08
    I, ROBOT NOV. 13 Q1 08
    DIE HARD NOV. NOV.
    DIE HARD 2: DIE HARDER NOV NOV.
    DIE HARD WITH A VENGEANCE NOV. NOV.
    RED DAWN (MGM) NOV. Q1 08
    MR. AND MRS. SMITH DEC. 4 DEC.
    INDEPENDENCE DAY DEC. 4 DEC.
    CAST AWAY DEC. 4 North America Only
    RONIN (MGM) DEC. 4 DEC.
    Da blir det også spennende å se om BD+ holder hva det lover.

Side 180 av 653 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •