HD formatkrigen. - Side 179

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 179 av 653 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 ... SisteSiste
Viser resultater 3,561 til 3,580 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Da er det fint å ha HTPC. Hvilken som helst frekvens og oppløsning ut. Men det er selvfølgelig ikke for alle å styre med HTPC'er.

Nå har jeg en 720 projektor og 2 m bredt lerret og bildet med HD DVD er vanvittig bra i forhold til DVD og det eneste jeg har å utsette på den er egentlig at den er låst til 60 Hz. Min neste projektor blir sansynligvis en Benq W9000 som støtter 24 fps. Snacks!
    Og til den projektoren kan jeg anbefale en Blu-ray spiller
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEWSFLASH! Confirmation! Store stygge Sony betaler nesten 1 Milliard kroner for at Parmount skal fortsette å gi ut på deres hd format, pluss ekslusivitet fra Dreamworks Animation les: Shrek 3.

Men, men, men jeg leste feil det er lille snille Toshiba som gjør dette.

Aner ikke hvor pålitelig denne siden er, men artig lesning var det ihvertfall. Les hele og kommenter!

Dette virker helt urealistisk!!!

Deadline Hollywood Daily » Is This A Desperation Move & Cash Grab? Or Bloodier Blu-ray/HD-DVD Format War?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Litt nye rykter som går, stemmer dette kan det slå kraftig ut;

Link
    Jeg pleier ikke legge mye vekt på rykter, men nå har dette blitt rapportert av Associated Press også, med sitater fra CEO i Paramount Pictures, så da antar jeg at det stemmer

Paramount to offer movies in HD DVD - Yahoo! News

Paramount og Dreamworks blir HD DVD-eksklusive fra og med utgivelsen av Shrek the Third

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Hvordan foregår dette? her har jeg trodd at jeg lot skjermen få "jobbe" minst mulig ved å gi den det signalet som ligger nærmest dens native oppløsning...
    Hvis det hadde vært 720 på plata så.

På plata ligger det 1080/24p å først skalere dette til 720/60p for så å la skjermen skalere en gang til til 768/60p er ingen god idé.
    Da er det bedre å sende 1080/60i til skjermen og la den skalere til 768/60p, altså kun en skalering i steden for to.

Hvis det er en 720 projector vi snakker om er det selvfølgelig best å la spilleren skalere 1080/24p til 720/60p.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    NEWSFLASH! Confirmation! Store stygge Sony betaler nesten 1 Milliard kroner for at Parmount skal fortsette å gi ut på deres hd format, pluss ekslusivitet fra Dreamworks Animation les: Shrek 3.

Men, men, men jeg leste feil det er lille snille Toshiba som gjør dette.

Aner ikke hvor pålitelig denne siden er, men artig lesning var det ihvertfall. Les hele og kommenter!

Dette virker helt urealistisk!!!

Deadline Hollywood Daily » Is This A Desperation Move & Cash Grab? Or Bloodier Blu-ray/HD-DVD Format War?
    Snakk om å kjøpe seg til popularitet. Utrolig at hellige HD DVD kan finne på noe sånt. Men det er vel et desperat sist-forsøk på å kapre markedet....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg pleier ikke legge mye vekt på rykter, men nå har dette blitt rapportert av Associated Press også, med sitater fra CEO i Paramount Pictures, så da antar jeg at det stemmer

Paramount og Dreamworks blir HD DVD-eksklusive fra og med utgivelsen av Shrek the Third
    Hvis dette stemmer så vil 2 ting skje. 'Uskyldighets-stemplet' som en del prøver å henge på Toshiba er definitivt borte. PS! Sier ikke at Sony er noe bedre. Dette vil sannsynligvis også føre til at begge formater vil leve side ved side en god stund - om de får en masseutbredelse en mer usikkert nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og til den projektoren kan jeg anbefale en Blu-ray spiller
    Det kommer, men i hvertfall ikke før BD-drev havner ned mot 1500 kroner.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Passer fint med min strategi hvor HD DVD er hovedkilde, og PS3 er kilde for HD DVD-supplementer (også kalt Blu-ray) :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette stemmer så vil 2 ting skje. 'Uskyldighets-stemplet' som en del prøver å henge på Toshiba er definitivt borte.
    Vel, jeg opplever det som at det er langt flere BD-tilhengere som mener at HD DVD-tilhengere ser på Toshiba som engleaktige, enn det er HD DVD-tilhengere som mener Sony er skurker.

Amir på AVSforum påstår for øvrig at Paramount ikke har fått betalt (i hvert fall ikke fra Microsoft) for å bli eksklusive. Men, hvis det er enklere for de blå å akseptere at Paramount/Dreamworks har blitt rød ved å blande grønt inn i bildet, så gjerne for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om å kjøpe seg til popularitet.
    Nåja, det er bare en sladreside som påstår at Paramount får penger for å bli eksklusive.

Utrolig at hellige HD DVD kan finne på noe sånt.
    Tja, du er vel den som påpeker oftest hvor snille HD DVD-gjengen er.

Men det er vel et desperat sist-forsøk på å kapre markedet....
    For det blir garantert det "siste forsøket" når Paramount bare har jallatitler som Shrek 3 og Transformers på vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg opplever det som at det er langt flere BD-tilhengere som mener at HD DVD-tilhengere ser på Toshiba som engleaktige, enn det er HD DVD-tilhengere som mener Sony er skurker.

Amir på AVSforum påstår for øvrig at Paramount ikke har fått betalt (i hvert fall ikke fra Microsoft) for å bli eksklusive. Men, hvis det er enklere for de blå å akseptere at Paramount/Dreamworks har blitt rød ved å blande grønt inn i bildet, så gjerne for meg.
    Grønt har alt å si, uansett om man er blå eller rød.

Hvilke kritierer som er gjort for å ekslusivt å støtte bare 1/3 av det nåværende markedet isteden for hele, hadde vært interessant å vite. Selvsagt så er det som er vurdert som best for Paramount som har avgjort dette eventuelle valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten pressereleasen fra Paramount

Press Release: Paramount Declares Exclusive Support for HD DVD | High-Def Digest

Paramount Pictures, a unit of Viacom Inc. (NYSE: VIA and VIA.B) and DreamWorks Animation SKG (NYSE: DWA), each announced today that they will exclusively support the next-generation HD DVD format on a worldwide basis. The exclusive HD DVD commitment will include all movies distributed by Paramount Pictures, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films, as well as movies from DreamWorks Animation, which are distributed exclusively by Paramount Home Entertainment.
    I følge pressemeldingen blir Blades of Glory den første HD DVD-eksklusive tittelen deres. Senere i år vil de følge opp med Shrek the Third og Transformers.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det blir garantert det "siste forsøket" når Paramount bare har jallatitler som Shrek 3 og Transformers på vei.
    Paramount har utrolig mange titler jeg kunne ønske meg. Hvis Toshiba har fått dette til uten særlig 'grønnt' så er det mesterlig. Stemmer det at de har betalt 1 milliard, så har de virkelig startet den 'kalde krig mellom Sony og Toshiba', som kan virkelig bli artig å følge med fremover.

Spørsmålet er hvordan forhandlere av software og hardware tar dette. De ønsker ikke 2 formater, og dette kan føre til marginalisering av begge formater.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i hvert fall kolossalt gode nyheter for HD DVD. Paramount er det studioet som har tjent mest penger hittill i år.

Til nå har jeg vært veldig pessimistisk ang. salgstall til høsten, men plutselig har HD DVD to eksklusive titler som så absolutt kan kjempe mot Pirates 3 og Spider Man 3. Både Shrek 3 og Transformers har spilt inn over $300 millioner, og de bør kunne gjøre det ålreit på hjemmevideomarkedet også.

Det skader selvfølgelig ikke at man har katalogtitler som f.eks. Indiana Jones og Titanic heller.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Helt korrekt. HD-E1 kan konvertere til 720p som «output». Siden dette gjøres i en dedikert chip som er bygget spesielt for 1080i/60 «deinterlacing» av et 1080p/24 signal og konvertering av det til 720p så er det stor sjanse for at den gjør en bedre jobb enn å overlate konverteringen i en 720 TV/PJ, på samme måte som en oppkonverterende DVD spiller gjør det.
    Hva bastard oppløsningen 768 lager av kaos med alt dette er en annen sak. Ser ikke grunn til at den skal kunne håndtere 1080p24/60 på noen bedre måte.
    For det første så deintelacer man ikke ett bilde som er progressivt i utgangspunktet, man bruker "2:3 pullup" og lager 60i ut av 24p og dette medfører små artifakter akkurat som videofile japanere og amerikanere alltid har irritert seg over "3:2 pulldown".
    Hvis skjermen eller projectoren har 720 native oppløsning er det absolutt en fordel å la spilleren sende ut 720.
    Med en skjerm med bastard oppløsningen 1366 X 768 så er det ikke lurt å la spilleren først skalere til 720 og så la skjermen skalere til 768.
    Det er derfor jeg har 1080 projector og skal ha 1080 TV i stua.

Det er vel akkurat det som diskuteres her. Selv om 1080/24 er det ultimate siden dette er direkte avspilling av «bilder pr. Sekund» som filmen er tatt opp i, så er jo det største problemet med film at det brukes altfor få bilder i sekundet som skaper hakking i panoreringer og raske bevegelser på den horisontale akse. Billedraten på film burde minst vært doblet til 48fps, men det dobler råfilm budsjettet.
    Det er derfor fremviseren på kino viser hvert bilde 2 eller 3 ganger pr. frame.
    Så lenge det brukes filmruller vil vi måtte leve med 24 frames, når de går over til digital teknologi slipper vi det.

Alle HD TV'er etter europeisk standar skal være 50/60hz kompatible så å doble Hertzen ser jeg ikke som noe problem.

Den ultimate TV/PJ burde kunne låses til følgende progressiv oppdatering.
    For filmbasert materiale: 24-48-72-96-120hz = 24x5.
    For 30fps video: 30 - 60 - 120hz
    For 25fps video&film 25 - 50 - 100hz Noe film og mye PAL video er 25fps i Europa.
    I regioner med NTSC holder det med en oppfriskningshastighet da 24, 30 og 60 går opp i 120.

I PAL regioner må vi ha 2, nemlig 100 og 120 for at det skal gå opp i 24 og 25/50.

Man skal heller ikke gå seg bort i at en TV/PJ akseptere 1080/24 uten at man har sjekket hva TV/PJ leverer det, Jeg mener, har f.eks skjermen bare en oppfrisking på 24 ganger i sekundet eller gjør den noe med 24fps, og i tilfelle hva?
    Alle apparater, enten det er TV eller projectorer ganger opp 24 i 3,4 eller 5 for å unngå dette.
    De fleste projectorer bruker 3, altså 72Hz.

Hvis du ser på specsen på 768 panelene så er de stort sett 720p skjermer. Om noe av den resterende oppløsningen noen gang blir brukt til annet enn sorte kanter vet jeg ikke.
    Å?
    Jeg har aldri sett dette.
    Dette høres svært merkelig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i hvert fall kolossalt gode nyheter for HD DVD. Paramount er det studioet som har tjent mest penger hittill i år.

Til nå har jeg vært veldig pessimistisk ang. salgstall til høsten, men plutselig har HD DVD to eksklusive titler som så absolutt kan kjempe mot Pirates 3 og Spider Man 3. Både Shrek 3 og Transformers har spilt inn over $300 millioner, og de bør kunne gjøre det ålreit på hjemmevideomarkedet også.

Det skader selvfølgelig ikke at man har katalogtitler som f.eks. Indiana Jones og Titanic heller.
    Sony våkner opp med skikkelig 'hangover' idag, den kommer til å sitte i en stund.

Etter å ha lest diverse pressemeldinger, så kan f.eks. 'worldwide exclusivity' tolkes. På amerikansk så betyr det ofte resten av verden utenom USA. Vi får vente å se. Blades of Glory var jo i USA annonsert på begge og har release snart, så da får vi se. (Redigert: ser ut som om det også gjelder USA).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony våkner opp med skikkelig 'hangover' idag, den kommer til å sitte i en stund.
    Det tror jeg gjerne. Dette var som lyn fra klar himmel.

Etter å ha lest diverse pressemeldinger, så kan f.eks. 'worldwide exclusivity' tolkes. På amerikansk så betyr det ofte resten av verden utenom USA. Vi får vente å se.
    Hehe, sant nok. Jeg var litt usikker et lite øyeblikk om jeg kunne ha feiltolket AP-meldingen, men jeg synes egentlig pressemeldingen er ganske klar. Dessuten tror jeg faktisk Amir på AVSforum ville korrigert folk ganske fort dersom dette ikke hadde inkludert USA.

Blades of Glory var jo i USA annonsert på begge og har release snart, så da får vi se.
    Ja, dette er vel nesten det aller mest overraskende med nyheten. De måtte jo ha mastret og trykket BD-utgaven ferdig til nå hvis den skal være i butikkene om en uke. Nå er jeg ikke helt sikker på om de bruker det samme replikeringsstudioet til alle BD-utgivelsene sine, men det virker litt rart at ingen har reagert på at Paramount/Dreamworks ennå ikke har trykket opp BD-kopiene av denne filmen. Og det vil være enda rarere hvis de har trykket dem opp, men bare slenger dem på dynga.

Anyway - pressemeldingen sier ganske klart at Blades of Glory er HD DVD-eksklusiv når den kommer ut neste uke:

Paramount Home Entertainment will launch its exclusive HD DVD program with the release of the blockbuster comedy hit "Blades of Glory" on August 28th
    Så vidt jeg vet er det kun i USA den gis ut 28. august, så halmstrået om at "worldwide" betyr "rest of the world" i dette tilfellet, ser ganske skjørt ut, etter min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er det kun i USA den gis ut 28. august, så halmstrået om at "worldwide" betyr "rest of the world" i dette tilfellet, ser ganske skjørt ut, etter min mening.
    Jeg har redigert mitt innlegg. Det er bekreftet tom på bluray dot com at det er worldwide og at det også gjelder Blades of Glory.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke sett noen henvisninger til tidsrammen dette gjelder for.

Hvis den ikke er så lang er det klart at noen milloner dollar hjelper godt som plaster på såret.

Paramount har helt klart vært det selskapet med dårligst spesifikasjoner på Blu-ray utgivelsene sine, men de har mange bra filmer.
    Dette vil helt klart være med på å forlenge krigen.

Nå får vi se om Blu-ray siden svarer med subsidiering av hardware eller liknende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har ikke sett noen henvisninger til tidsrammen dette gjelder for.
    Det ryktes at det er ut 2008.

Side 179 av 653 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •