HD formatkrigen. - Side 177

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 177 av 653 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 ... SisteSiste
Viser resultater 3,521 til 3,540 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nå tror ikke jeg at enkeltfilmer har stort å si for selve formatet. Men i følge denne artikkelen så kommer første "platinum" film fra Disney høsten 2008 :roll: ser ikke ut for at Disney forhaster seg.... Kan det være at de vil se hvordan BD+ virker før de slipper godsakene?
    Det er nok BD profil 2.0 de venter på når det gjelder platinum utgivelsene.

Disney har svært god tid, de er jo ikke ferdig med å gi ut platinum utgivelsene på DVD enda.

Personlig er jeg ikke noen stor fan av platinum eller andre super duper utgivelser hvis ikke det gir meg bedre lyd og bilde.
    Timesvis med ekstramateriale fenger ikke meg på slike filmer.

Jeg kunne ønske at de ville gi ut filmene på BD nå, og platinum senere.

Jeg har foreløpig ikke kjøpt noen filmer fra Disney på Blu-ray da jeg har samtlige på DVD og kvalitetsforbedringen på disse animerte titlene er ikke SÅ stor.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Krigen er ikke over fordi Toshiba fortsetter å pushe billige HD DVD spillere på kunder som egentlig skulle hatt en DVD spiller, men som føler seg tryggere når det står HD på den.
    Krigen har ikke startet før man ser at HD media samlet spiser opp SDDVD andeler. Det vil ta lang tid siden den fasen ikke en gang har startet. Foreløbig så forgår bare krigen på forumene, vanlige folk aner ikke at det smeller rundt ørene på dem.:-D

Hvordan får Gilette folk til å kjøpe den nye modellen barberblader så de kan selge mange og dyre barberblader?
    De selger billige barberhøvler inkludert 2 barberblader.
    Denne modellen er den eneste som kan få vanlige folk til å adoptere HDM i slike antall at filmselskapene gidder å støtte HDM.
    Hvis ikke går de tilbake til SD DVD og nedlasting.

Redd for at HDM blir et nisjeformat for filmentusiaster i mange år før det muligens tar av.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har foreløpig ikke kjøpt noen filmer fra Disney på Blu-ray da jeg har samtlige på DVD og kvalitetsforbedringen på disse animerte titlene er ikke SÅ stor.
    Det der er vel egentlig et ganske godt poeng. Spesielt på de eldre filmene. Er det noen som har både SD utgave og HD av noen av de nyere animerte filmene som kan si om det er stor forskjell på bildekvaliteten. Lydkvalitesmessig blir det jo likt med ikke animert film.

Derimot kan jo interaktivitet som spill ol. bli veldig viktig på animasjonsfilmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare tilføye at jeg vurderte å kjøpe HD DVD pakken på Lefdal helt inntil jeg oppdaget at spilleren i pakken bare gir 1080i og ikke 1080p...og sånt søppel har jeg liten interesse for.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søppel er nok å overdrive, men jeg skal være enig i at 1080i ikke burde ha vært et alternativ på et nytt HD-format. HD DVD har valgt å gå den veien i motsetning til Blu-ray som har minimum 1080/60p, men også den enda bedre 1080/24p.

Jeg er sikker på at mange ikke vet at det kun er 1080i de kjøper, når de tar med seg en HD DVD-spiller til 3-4000 kr. Da er den plutselig ikke så billig alikevel...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Må bare tilføye at jeg vurderte å kjøpe HD DVD pakken på Lefdal helt inntil jeg oppdaget at spilleren i pakken bare gir 1080i og ikke 1080p...og sånt søppel har jeg liten interesse for.
    Bare så det er sagt, det er ikke mulig å lagre noe på HD-DVD eller Blu-Ray som inneholder informasjon du ikke kan få overført via 1080i60. Dersom du har en "søppelTV" så kan du i teorien miste litt informasjon, men mest sansynlig utgjør dette såpass lite at de fleste ikke vil se forskjell uansett..

Dersom du har en TV eller prosjektør som kan takle 1080p24, så burde du nok vurdere en spiller som kan sende ut et slikt signal, men selv med det signalet så er det ikke noen *stor* kvalitetsforskjell..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en slik uttalse virker det mer som du ikke har peiling på hva du snakker om.
    Har du sett forskjellen på 1080i og 1080p på en 1080p tv eller en 720p tv?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Bare så det er sagt, det er ikke mulig å lagre noe på HD-DVD eller Blu-Ray som inneholder informasjon du ikke kan få overført via 1080i60. Dersom du har en "søppelTV" så kan du i teorien miste litt informasjon, men mest sansynlig utgjør dette såpass lite at de fleste ikke vil se forskjell uansett..

Dersom du har en TV eller prosjektør som kan takle 1080p24, så burde du nok vurdere en spiller som kan sende ut et slikt signal, men selv med det signalet så er det ikke noen *stor* kvalitetsforskjell..
    Jeg er ikke tvil om at jeg ser forskjell på 1080/60p fra HD DVD ift 1080/24p fra PS3 på Sony Pearl. Det vet du også, tklev, at panoreringene blir helt annerledes med 24p. Det samme har jeg opplevd på Pioneer 507, som har et 768-panel, men som er 1080/24p kompatibel. Når bildet får ro under panoreringene, oppleves mer dybde og detaljer kommer mer frem.

Det som er "litt lureri" fra HD DVD-leiren, og også argumentasjonen fra en del her inne er "at man ikke trenger...". "Man trenger ikke mer enn 30GB til film", "man trenger ikke 1080/60p eller 1080/24p", for den saks skyld. Nå har LCD-skjermene i 40-tommers størrelsen kommet ned på et svært akseptabelt prisnivå, og kvaliteten til f.eks de nye Full-HD-skjermene fra Samsung leverer et meget godt bilde. Også sortnivå og kontrast er nå meget bra.

Så når folk kjøper seg en ny HD-spiller, så bør man kunne forvente at det i hvertfall er 1080/60p og ikke 1080/60i...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg er sikker på at mange ikke vet at det kun er 1080i de kjøper, når de tar med seg en HD DVD-spiller til 3-4000 kr. Da er den plutselig ikke så billig alikevel...
    Bare for ordens skyld, prisen det er snakk om er 2900 inkludert 5 filmer.
    Jeg ser du stadig vekk syter over at HD-E1 "bare" gir 1080i/720p ut. Hvorfor finner du det så forferdelig å tilby en billig spiller til forbrukerne, hvorav de fleste som i det hele tatt har oppgradert til flatskjermer har skjermer i nettopp den nevnte oppløsningen?? Når de fleste som har kjøpt seg flatskjerm har kjøpt en "hd-ready" og ikke "full-hd" skjerm, hvorfor skal da den rimeligste standalone hd-spilleren på død og liv tilby mer enn nødvendig og dermed bli dyrere enn nødvendig?? Forstår meg ikke på logikken din, svs-man, har du en eller annen fetisj som gjør at du liker å betale for ting du ikke trenger?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Forstår meg ikke på logikken din, svs-man, har du en eller annen fetisj som gjør at du liker å betale for ting du ikke trenger?
    Mnja, svs betaler nok ikke for noe han ikke trenger. svs har 1080p24-utstyr, og da er det for så vidt greit nok at han ikke er interessert i en spiller som "bare" gir 1080i. Det jeg synes er problematisk med argumentasjonen hans, er at han ikke ser ut til å bry seg om at folk flest ikke har TVer som er i stand til å vise et 1080p-bilde. Verken 1080p60 eller 1080p24. De aller, aller fleste flatskjermene som har blitt solgt til nå har en oppløsning på 1366x768 eller tilsvarende (og jeg vil anta at disse skjermene fortsatt selger bedre enn 1080p-skjermene).

Så, SVS!-man, kan du gi et skikkelig svar på hvorfor du synes alle, selv de som har en 766-linjers TV, ha 1080p-output fra spilleren for å få riktig HD?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 1080/60i og 1080/60p er svært liten hvis TV eller projector har en god deintelacer som takler IVTC.

Det er derimot en del forskjell på disse og 1080/24p

Dette er ikke noe problem å se, og hvorfor de ikke ser dette på projectorcentral forstår jeg ikke.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnja, svs betaler nok ikke for noe han ikke trenger. svs har 1080p24-utstyr, og da er det for så vidt greit nok at han ikke er interessert i en spiller som "bare" gir 1080i. Det jeg synes er problematisk med argumentasjonen hans, er at han ikke ser ut til å bry seg om at folk flest ikke har TVer som er i stand til å vise et 1080p-bilde. Verken 1080p60 eller 1080p24. De aller, aller fleste flatskjermene som har blitt solgt til nå har en oppløsning på 1366x768 eller tilsvarende (og jeg vil anta at disse skjermene fortsatt selger bedre enn 1080p-skjermene).

Så, SVS!-man, kan du gi et skikkelig svar på hvorfor du synes alle, selv de som har en 766-linjers TV, ha 1080p-output fra spilleren for å få riktig HD?
    Svaret er vel det samme som for HDMI 1.3?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for ordens skyld, prisen det er snakk om er 2900 inkludert 5 filmer.
    Jeg ser du stadig vekk syter over at HD-E1 "bare" gir 1080i/720p ut. Hvorfor finner du det så forferdelig å tilby en billig spiller til forbrukerne, hvorav de fleste som i det hele tatt har oppgradert til flatskjermer har skjermer i nettopp den nevnte oppløsningen?? Når de fleste som har kjøpt seg flatskjerm har kjøpt en "hd-ready" og ikke "full-hd" skjerm, hvorfor skal da den rimeligste standalone hd-spilleren på død og liv tilby mer enn nødvendig og dermed bli dyrere enn nødvendig?? Forstår meg ikke på logikken din, svs-man, har du en eller annen fetisj som gjør at du liker å betale for ting du ikke trenger?
    Åh, morgengretten, skjønner jeg. De første som snakker som om man trenger alt nå, er jo fra HD DVD-siden. Mest mulig ekstramateriell og interktivt morro. Alle trenger dette. Men å få et best mulig bilde, nei, det trenger man ikke. Her har HD DVD valgt for kunden, og jeg er helt sikker på at en "vanlig kunde" ikke legger merke til når det står "i" eller "p" på klistremerket på spilleren. Han ser det står 1920x1080, og regner nok med at det er det beste. Den butikkansatte forteller nok kunden at dette er det beste man får, og sammenligner kanskje prisen med en BD-spiller.

På en Blu-ray-spiller så får man 1080i ut også. MEN DET ER JEG SOM VELGER OM JEG SKAL KJØRE UT 1080i, 1080p eller 1080/24p. Det er det som er mitt poeng. Du kan jo bare ta en titt her, så forstår du kanskje hvilken oppløsning som gjelder fremover. AVshop.no

I tillegg er det også skjermer med 768-panel som er 1080/24p-kompatible, og som nyttegjør seg av den billedmessige gevinsten med 24p.

Det er bare å se hvor misvisende bransjen kan være. Og el-kjedene er ikke noe bedre:

Hjemmekino.no - Film er best hjemme står det nå om den nye Sony S300 Blu-ray-spilleren. Overskriften er: Ny Blu-ray-spiller med mangelfull lydstøtte. For meg høres dette ganske negativt ut. Det den støtter er helt opp til Dolby Digital-Plus. Jeg vil nå si at det er tilstrekkelig lyd for de aller fleste med et normalt anlegg. Vanlig DD og DTS er nok også bra nok for de fleste med sine surround-pakker. Men på bildedelen har den 1080/24p; hvilket betyr at kunden får maksimalt bilde ut fra det nye HD-formatet, OG at spilleren er fremtidssikret mtp optimalt bilde. Og alle vet at bildekvalitet er viktigere enn lydkvalitet....

Ser man litt lengre ned på siden står det: HD DVD til superpris. Her BURDE det ha stått: HD DVD til superpris - men med mangelfult støtte for optimalt bilde. Toshiba har nemlig valgt for forbrukeren at han ikke trenger mer enn 1080i. Det jeg er temmelig sikker på, er at kunden ikke vet hva dette innebærer; nå som 1080p-skjermene kommer for fullt.

Videre på hjemmekino.no står det en linnk til HDTV-guide. Der står det blant annet:
    Fra HD-DVD og Blu-Ray er det 1080p 60Hz som er vanlig, men de mest avanserte spillerne har også et tredje alternativ. Dette er 1080p/24Hz.

Slik info hører jeg ofte de butikkansatte gi til kunden. Dette er i bestefall misvisende. For det første er det mest vanlige på en HD DVD-spiller 1080i og ikke 1080p. Det er disse spillerne som selger mest pga av den lave prisen. Men absolutt INGEN HD DVD-spillere (meg bekjent) leverer 1080/24p ut. Dette gjelder kun Blu-ray!!!

Kunden villedes til å tro at han får det mest optimale bildet. Derfor synes jeg at HD DVD "lurer" kunden til å tro at han får en like bra HD DVD-spiller med 1080i som en 1080p-spiller fra Blu-ray; men at HD DVD er billigere...

EDIT:

Den store potensielle kundemassen til HD DVD og Blu-ray er nok kanskje ikke massen med 1366x768 skjermer. Mange av disse har jo alledrede sagt at de ser svært liten, eller INGEN forskjell fra sine 1080-oppskallerte DVD-bilder. Fremover er det 1080p som gjelder. De som kjøper seg en nestegenerasjons HD-spiller nå, forventer at den er fremtidsrettet, de forventer at den holder i flere år og at dette er det beste som er på markdet akkurat nå. Alle aksepterer at det alltid vil komme bedre spillere, men kjøper man i dag, vil man at denne spilleren ikke trenger å byttes ut når flatskjermen skal byttes ut. Mange har allerede hatt sin flatskjerm i 6-7 år.

Det er DETTE som er mitt argument. Og, ja, litt som med HDMI 1.3. Ikke alle trenger dette nå (vel, forsåvidt ingen når det gjelder 1.3), men skal du kjøpe en ny receiver i dag til ca. 6k, så vil det være uklokt å ikke kjøpe den mest fremtidsrettede receiveren på markedet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    skrev mye om alt annet enn spørsmålet
    Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet? Hvorfor skal en person som har oppgradert fra sin gamle 28" crt-skjerm til en "hd-ready" plasma/lcd-skjerm(som jeg vil anta er en stor majoritet av de som i det hele tatt har kjøpt seg ny tv), absolutt måtte betale for å få et signal ut som han strengt talt ikke har skjerm "nok" til?? Er det virkelig så forbrukerfiendtlig å gi ham valget å heller kjøpe en spiller som er rimeligere og gir akkurat det signalet som skjermen hans er tilpasset for? Forstår fortsatt ikke logikken din...virker mer som et desperat forsøk på å finne et eller annet negativt å prate om...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Sony 55" Full HD SXRD bakprojeksjonstv så jeg vil helst ha det i best mulig oppløsning. 1080i er ikke optimalt for min del, derfor er det uinteressant å kjøpe en slik spiller uansett hvor billig den er.

Søppel er nok et sterkt uttrykk, men for meg så er det faktisk det uansett hvor arrogant det høres ut.

Vurderer å importere en av de nyere Toshiba HD spillerne fra USA siden prisen er lav og dollarkursen også er ganske lav nå. Og prismessig så havner jeg vel omtrent på det samme som tilbudet fra Lefdal uansett. Sikkert noen fine kampanjetilbud i USA på spiller + XX antall filmer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet? Hvorfor skal en person som har oppgradert fra sin gamle 28" crt-skjerm til en "hd-ready" plasma/lcd-skjerm(som jeg vil anta er en stor majoritet av de som i det hele tatt har kjøpt seg ny tv), absolutt måtte betale for å få et signal ut som han strengt talt ikke har skjerm "nok" til?? Er det virkelig så forbrukerfiendtlig å gi ham valget å heller kjøpe en spiller som er rimeligere og gir akkurat det signalet som skjermen hans er tilpasset for? Forstår fortsatt ikke logikken din...virker mer som et desperat forsøk på å finne et eller annet negativt å prate om...
    Åh, du er slitsom å diskutere med, Sage!!!:-? Alltid skal du henge på noen ord og setninger som "desperat forsøk" etc.

Når du stiller spørsmålet ditt på den måten, kalles det retorisk. Det er ikke annet svar enn det spørsmålstilleren har tenkt seg, som blir logisk. Men du tar utgangspunkt i hva du tror.

Det JEG tror er at dersom du demonstrerer i butikk (eller når kunden får HD DVD-spilleren hjem) forskjellen mellom en HD DVD-spiller med 1080i på en 40" 768p-skjerm, og et oppskallert bilde fra f.eks en Pioneer 696, så vil han knapt se forskjell. I hvertfall ikke nok forkjell til at han ser poenget med å bruke 2000 kr ekstra ift en Pioneer 696.

Dette har også mange kunder rapportert om her inne, og andre steder. "Jeg synes ikke det var verdt å oppgradere til BD eller HD DVD. Jeg får nesten like bra bilde med oppskallert SD-DVD", sa kunde med 40" HD-Ready skjerm. Hørt dette før?

HD DVD og BD sikter seg inn på et marked som kan nyttegjøre seg av hele bildesignalet 1080p, og helst også i 24fps. Dette gjør seg gjeldene på de nye rimelige LCD-skjermene i Full-HD, eksempelvis Samsung Full-HD til ca. 20k. De store merkene som JVC, LG, Hitachi, Toshiba, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sony; ja, alle satser nå stort på 1080p til en forbrukervenlig pris. Hvorfor? Jo, bl.a fordi alle firmaene stort sett er involvert i enten HD DVD eller Blu-ray. De vet at om de skal klare å overbevise kunden om at de "må" ha det nye HD-formatet, så klarer man kun å overbevise dette ved hjelp av en 1080p-skjerm. Ellers vil ikke kunden se stor nok forskjell til å være villig til å investere i en ny HD-avspiller. Hvorfor tror du at alle HD DVD og BD demoene på messer o.l er på Full-HD-skjermer? Det er liten vits i å kjøpe seg HD DVD/ BD dersom du kun har HD-Ready. Har butikken klart å prakke på kunden en HD-spiller alikevel, mener jeg det er på grensen til lureri. Denne kunden hadde klart seg lenge med en SD DVD-spiller med god oppskallering over HDMI.

Også på projektormarkedet finner man den ene 1080p-projektoren etter den andre, og til gunstige priser. Og de synker i pris fra månded til måned; ja, nesten fra uke til uke. Se f.eks Optoma HD80 som man nå får for ca. 25k, du får HD81 til 29k, BenQ W9000 til ca. 24k, Full-HD LCD-pj til også rundt 25k og fantastiske projektorer som VW50 og VW60 til ca. 30k. Altså bildekvalitet som for få år siden "ingen" av oss hadde råd til.

Derfor mener jeg at man blir "litt" lurt av HD DVD med sine 1080i. Bytter man skjermen til en 1080p-LCD om ett år (eller i år), og får vite at HD DVD-spilleren han nettopp kjøpte ikke gir optimal bildekvalitet, så tror jeg han blir mektig forbannet. Han vil føle seg lurt. "Har ikke jeg akkurat kjøpt det nye HD-formatet, da. Er ikke dette bra nok for skjermen heller nå, da!?".

Så, "nei", dette er ikke et desperat forsøk på å finne noe å krangle om, Sage. Det alle skjønner er at Toshiba og HD DVD er tvunget til å levere billig-spillere for i det hele tatt være en reell konkurranse til Blu-ray. Derfor har de ribbet en Toshiba-spiller ned til 1080i, og håper at kunden ikke merker forskjell alikevel....

Ikke trenger han 1080p, ikke trenger han mer enn 30GB. Toshiba forteller deg hva du trenger. Ikke så veldig forbrukervenlig som enkelte skal ha det til, spør du meg...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kunden kjøper ett billig apparat med 768 oppløsning vil han få ett dårligere bilde med 1080i enn 1080p ( forutsatt at skjermen støtter 1080p da ).
    Grunnen er at det ikke sitter en deintelacer i de billige skjermene som kan kjøre IVTC riktig og bildet går via 540 før det skaleres til 768.
    Sender man derimot 1080p inn vil den bare skalere ned til 768 uten å gå veien om 540.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Sony 55" Full HD SXRD bakprojeksjonstv så jeg vil helst ha det i best mulig oppløsning. 1080i er ikke optimalt for min del, derfor er det uinteressant å kjøpe en slik spiller uansett hvor billig den er.

Søppel er nok et sterkt uttrykk, men for meg så er det faktisk det uansett hvor arrogant det høres ut.

Vurderer å importere en av de nyere Toshiba HD spillerne fra USA siden prisen er lav og dollarkursen også er ganske lav nå. Og prismessig så havner jeg vel omtrent på det samme som tilbudet fra Lefdal uansett. Sikkert noen fine kampanjetilbud i USA på spiller + XX antall filmer.
    Det sitter en bra bildebehandlingskrets i dette apparatet og du vil få bra bilde med 1080/60i.
    Du vil få best bilde med 1080/24p.
    S1 fra Sony er perfekt til dette:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke jeg lurer kundene når jeg selger hde1.
    Tidligere ble denne spilleren solgt til de som hadde kunnskap om spilleren fra før og som ville ha seg en rimelig spiller. Det jeg har merket med den nye prisen er at selv 'vanlige' kunder som ikke har så mye peiling drar med seg en hde1 i ny og ne. Den står oppkoblet og alle ser at bildet er utrolig bra.
    Den må nok ned yttligere i pris for og virkelig kunne kapre dvd markedet.

Har prøvd og selge både blueray og hd dvd spillere som tilbehør til den nye tven før. Men det er først nå at det er blitt billig nok til at det faktisk er mulig.

Folk er faktisk utrolig skeptisk til og betale så mye som 4000 for en spiller som ikke kan ta opp

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette hører mer til en "High end" videofil diskusjon så er ikke hverken 1080p/60 eller 1080/24 det ultimate.
    Det eneste som duger er et display som kan gjøre 120hz med god prossesering for å få eliminert hakkingen fra 24fps.
    Slik som denne fra Toshiba; (beklager men det var den som google kom opp med først )
    Toshiba | 52LX177: 52" Diagonal REGZA™ Cinema Series® LCD TV
    ClearFrame™ 120Hz Anti-Blur Technology

This advanced system virtually eliminates motion blur without decreasing image brightness, or adding flicker. Images are now crisp and clear regardless of image motion. ClearFrame™ doubles the displayed frame rate to 120 frames per second or 120 Hz. ClearFrame™ utilizes superior Motion Vector Frame Interpolation (MVFI) technology. Utilizing the power of the PixelPure™ processor, MVFI creates new frames, inserting them between the original frames.
    En europeisk versjon må jo også kunne gjøre 50/100hz.
    Dette er det de snakker om i USA, snart er det dette som diskuteres her også.

Side 177 av 653 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •