HD formatkrigen. - Side 175

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 175 av 653 FørsteFørste ... 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 171 172 173 174 175 176 177 178 179 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 ... SisteSiste
Viser resultater 3,481 til 3,500 av 13053
    Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er det mulig å få tak i HD-DVD-spillere (eller Blu-ray-spillere for den saks skyld) som er sonefrie på DVD? Kan vi regne med at noe slikt dukker opp i den nærmeste fremtid (si et års tid eller så)?
    Her er en Blu-ray spiller som er sonefri på dvd :arrow: JVB Digital, Codefree Panasonic DMP-BD10EG-S HD-SDI

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg tror faktisk Universal taper på å ikke gi ut på Blu-ray*. Etter at jeg kjøpte PS3 har jeg sluttet å kjøpe DVD'er, jeg vil ha alt i HD. Og så lenge Universal bare gir ut på HD DVD så blir det ingen Universalfilmer på meg foreløpig.

Dersom krigen skulle trekke i langdrag og Universalkatalogen blir umulig å motstå så blir det nok en HD DVD spiller også, men jeg har mer tro på at Universal kapitulerer i løpet av et års tid.
    Fint å se at det er flere som tenker og handler som meg.
    Kjøpte PS3 i april og har ikke kjøpt en eneste DVD etter det.
    Dette er sikkert et marginalt tap foreløpig, men på sikt når flere PS3 eier forstår hva de sitter på og Blu-ray standalone spillerne invaderer butikkene så vil helt klart Universal tape salg på dette.
    Vi får se hvor lang tid det tar før GE bryter inn. For et slikt kjempe konsern så er det bare profitt som gjelder og det er et kjempe krav til maksimal avkastning raskt. Har arbeidet i et kjempe stort Amerikansk konsern og vet hva slags krav som stilles.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Her er en Blu-ray spiller som er sonefri på dvd :arrow: JVB Digital, Codefree Panasonic DMP-BD10EG-S HD-SDI
    Hvis denne spilleren har HD-sdi så betyr jo det at den sender ut et helt rent signal som ikke har noen form for koder eller sperrer, dette må jo da bety at den også er sonefri på BD?
    Eller er det ikke slik det fungerer?

På min SDI modifiserte dvd spiller så er det i hvert fall ingen HDCP eller macrovisjon. Det er vel hele poenget med SDI å få det helt rene signalet.

Fint om noen kunne forklart dette for meg (og evt andre som lurer på dette).

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er uansett hvordan du tenker - om de store massene tenker likt som deg vet man jo ikke? Uansett tenker nok ikke alle som deg.
    ...
    Du har helt sikkert rett i at ikke alle tenker som enkelte av oss her Msport, det er vell ingen som vet hvordan de store massene tenker foreløpig.
    Men du hevder at Universal ikke taper penger på å ikke gi ut på Blu-ray. Kanskje du bør trekke eller moderere denne påstanden?

Dersom de "store" massene etter hvert slutter å kjøpe titlene deres fordi de venter på å få dem på Blu-ray så vil det kunne være en viktig faktor.

Prøver meg på en oppfordring til alle som ønsker en slutt på krigen og at vi sitter igjen med Blu-ray:
    Kort ned krigen, ved å slutte å kjøpe Universal filmer på DVD!

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis denne spilleren har HD-sdi så betyr jo det at den sender ut et helt rent signal som ikke har noen form for koder eller sperrer, dette må jo da bety at den også er sonefri på BD?
    Eller er det ikke slik det fungerer?

På min SDI modifiserte dvd spiller så er det i hvert fall ingen HDCP eller macrovisjon. Det er vel hele poenget med SDI å få det helt rene signalet.

Fint om noen kunne forklart dette for meg (og evt andre som lurer på dette).
    Det står spesifikt at sonesperren er intakt på Blu-ray:

" The codefree modification ONLY makes the DVD part of the player codefree. The Blu-ray still has it's region coding active. "

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Du har helt sikkert rett i at ikke alle tenker som enkelte av oss her Msport, det er vell ingen som vet hvordan de store massene tenker foreløpig.
    Men du hevder at Universal ikke taper penger på å ikke gi ut på Blu-ray. Kanskje du bør trekke eller moderere denne påstanden?

Dersom de "store" massene etter hvert slutter å kjøpe titlene deres fordi de venter på å få dem på Blu-ray så vil det kunne være en viktig faktor.
    Hvorfor skal jeg trekke den påstanden eller moderere den? Jeg forstår ikke hva du mener med det og jeg forsøker ikke å gjøre meg dum...

En ny dvd i norge er ikke uvanlig koster runt kr 160 - 170 når den er helt ny. En Blu-ray koster rundt kr 230. En forskjell på kr 60 - 70. Blu-ray har helt sikkert en lisens/copyright trukket til seg hvor rettighetshaver skal ha sitt. Nå har ikke jeg tenkt på å ha en lang avhandling her da det er kjedelig å lese, men denne avgiften pleier å synke med årene - en del fordi produktet aldres og noe for at volumet øker. DVD har vært i salg i mange år, trykkes i et veldig mye større antal - ergo har høyst sannsynligvis denne royaltien/avgiften sunket og er lav. En annen ting er at dvd'ene trykkes i et vannvittig høyt antall sett i forhold til Blu-Ray - gir stordriftsfordeler og lavere kostnader pr dvd. Samt at selve Blu-Ray skiven er langt dyrere i innkjøp. Sum av dette sluker nok raskt inn kostnads differansen på kr 60-70.

At noen nekter å kjøpe Universal tittler bare fordi man ikke kan få den i Blu-Ray for stå for dems regning. At dem tror Universal taper store penger på det, er etter min mening ganske Banalt.

Prøver meg på en oppfordring til alle som ønsker en slutt på krigen og at vi sitter igjen med Blu-ray:
    Det hjelper nok sikkelig.... At de som kjøper plater som står for 60 - 70 % av det lille markedet HD egentlig er skulle boikotte Universal vil ikke merkes en gang. 60 - 70 % av et marked som er tilnærmet ingenting i forhold til dvd, hvor mye blir det? Fortsatt tilnærmet ingenting.... Viser til salgstall tidligere i tråden:
    Sitat Opprinnelig postet av Trondmm
    Anyway - I juli ble det solgt:
    HD DVD: 739 eksemplarer
    Blu-ray: 2448 eksemplarer
    Det er jo bare latterlig lite.... Selv om det er juli måned. Selv om mange sier at jeg kjøper filmen min fra utlandet, så er nok dette ikke så mye heller. Her snakker vi kun om entusiastenes entusiaster - en mindre del av markedet. HD er så lite at det kun er et nisje marked. Og skulle da noen av de boikotte Universal, ja det vil dem neppe velge om det så skulle være på verdens basis.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter alle som gir ut gode filmer i fantastisk HD-kvalitet. Det har Universal gjort på både Dtheater og HD DVD. Derfor kjøper jeg gladelig de filmene som jeg liker.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av min ikke veldige store samling av DVD så er 43 fra av dem fra Universal, siste kjøpt i April.
    Av disse så hadde jeg gledelig kjøpt 25-30 av dem på nytt, dersom de var på det rette formatet.
    Ergo, Universal taper salg så lenge de ikke gir ut på Blu-ray.
    Nå snakker du for din egen del. Dessuten er du en av entusiastenes entusiaster og massene vil nok opptre annerledes vil jeg anta. Du er også en Blu-ray fan. Jeg var kanskje litt vel bombastisk i mitt utsagn, men jeg vil tro at tilnærmet alle vil kjøpe Universals utgivelser på DVD hvis de ikke har HD-DVD og kun Blu-Ray. Hvorfor? Massene er ikke så opptatt av kvalitet som entusiastene. Det er slik jeg leser markedet.

Tror faktisk vi skal være glade om et av formatene klarer å ta over for dvd. Jeg ser det ikke som sikkert og ser faren for at begge formatene forblir nisje formater (slik de er idag). For bare håpe de ikke blir borte begge to som film medium. HD er jo gøy og spesielt med de nye lydformaten (som kanskje er det største løfte for meg som kun har 42")! Koser med med film over PS3 flere ganger i uken!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så, nok pizza til alle. Ikke meningen å virke helt atal, men hvorfor gidder dere å diskutere dette? Det som skjer, skjer uansett.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Så så, nok pizza til alle. Ikke meningen å virke helt atal, men hvorfor gidder dere å diskutere dette? Det som skjer, skjer uansett.....
    Så sant, så sant.... For min del tidsfordriv. Synes også det er gøy at folk henger seg så opp i noe dem ikke har mulighet til å påvirke (i såfall er det minimalt man kan påvike..). Lese analyser og se hvordan dem tolker alt så vidt forskjellig etter enten rødt eller blått ståsted. Kommer noe fra blå side, er dette som oftest propaganda for de røde. Kommer noe fra rød side, er dette som oftest propaganda for de blå.

Skulle vært gøy å sperret noen fra hver side inne en helg for å la de diskutere... he he.

Dette var veldig off topic. Men alle er enige om en ting - HD (blå eller rød) er gøy

Edit: denne helga tror jeg blir så bra, at jeg heller skal benytte lørdag og søndag til å se disse i aksjon: Audi S1 Pikes Peak replika, Subaru WRC S10 og mange flere biler på Hellrudsletta utenfor Oslo. Blir mye action, les mer om løpet her: NMK Aurskog-Høland. Faktisk mer gøy en HD også. Ha en fin diskusjon i helga, god helg!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Det står spesifikt at sonesperren er intakt på Blu-ray:

" The codefree modification ONLY makes the DVD part of the player codefree. The Blu-ray still has it's region coding active. "
    Jeg skjønner at de mener det, men spørsmålet er, hvordan er det mulig når den har HD-sdi?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Nye tall i Home Media Magazine:

NXTbook flash detection page

Les og vurder selv.
    Jeg synes faktisk dette ser ganske bra ut for HD DVD. Jeg hadde trodd det skulle bli større BD-dominans denne uken. 5 BD-releaser og 2 HD DVD. 3 eksklusive BD, ingen eksklusive HD DVD. Men, den tittelen jeg egentlig trodde ville slå godt an blant PS3-eierene, Final Fantasy, kommer seg ikke inn på BD topp 5 en gang.

Jeg ser også at det er fem Blu-ray og fem HD DVD på topp 10, og på topp ti aggregert på tittel er det nå faktisk flere HD DVD-titler enn BD (7 er utgitt på begge formater, to er HD DVD eksklusive og en er BD eksklusiv). Jeg kan ikke huske å ha sett så mange HD DVDer på disse to topp ti-listene før.

300 dominerer voldsomt. Forholdet på denne titlen har økt fra ca. 2:1 i forrige uke til 2.5:1 denne uken.

TMNT en annen tittel på begge formater ligger også på over 2:1 til BD.
    Jeg har regna litt på forholdene til Planet Earth og Shooter også, og her ligger HD DVD bedre an.

300: 71/29 (2.47:1)
    Disturbia: 67/33 (2.04:1)
    TMNT: 68/32 (2.14:1)
    Planet Earth: 57/43 (1.34:1)
    Shooter: 56/44 (1.29:1)

Hot Fuzz på HD DVD gjør det fortsatt meget bra. Veldig bra film med en fantastisk bildekvalitet. Alle vil ikke like den, men jeg anbefaler den på det sterkeste ihvertfall.
    Så den i dag (måtte dessverre nøye meg med DVD-siden, siden jeg så den hos noen venner), og det var absolutt en hysterisk morsom film. DVD-siden inneholdt forresten traileren til Balls of Fury, som jeg storgleder meg til

Anyway - neste uke skal bli veldig interessant. Denne uken har det kun blitt utgitt eksklusive titler. 4 på Blu-ray, 4 filmer og 3 "special interest" på HD DVD. Men, mens tre av BD-filmene er nye, er alle HD DVD-utgivelsene katalogtitler. Så Blu-ray har nok en fordel neste uke også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så den i dag (måtte dessverre nøye meg med DVD-siden, siden jeg så den hos noen venner), og det var absolutt en hysterisk morsom film. DVD-siden inneholdt forresten traileren til Balls of Fury, som jeg storgleder meg til
    Da er det bare å glede seg til å se den i suvern HD-kvalitet. Er ikke lenge til jeg ser den igjen. Gleder meg til Balls of Fury også!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg støtter alle som gir ut gode filmer i fantastisk HD-kvalitet. Det har Universal gjort på både Dtheater og HD DVD. Derfor kjøper jeg gladelig de filmene som jeg liker.
    Det er det mest vettige som er skrevet i denne saken på lenge.Kjøp de HD filmene du liker uansett format.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg skjønner at de mener det, men spørsmålet er, hvordan er det mulig når den har HD-sdi?
    Sonesperre har ingen ting å si for skjermen slik som HDCP for eksempel. Sonesperre hindrer spilleren å spille av filmen i det hele tatt.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hvor lang tid det tar før GE bryter inn. For et slikt kjempe konsern så er det bare profitt som gjelder og det er et kjempe krav til maksimal avkastning raskt. Har arbeidet i et kjempe stort Amerikansk konsern og vet hva slags krav som stilles.
    Heh.. "Maksimal avkastning raskt." Hmm, lurer på hvorfor ikke George Lucas har sluppet filmene sine på Blu-Ray for lenge siden, han hadde jo tjent *masse* penger på å selge Star Wars 1-6 på Blu-Ray, right? Eller kan det være at han tror han tjener *mer* penger på å vente noen år med å slippe filmene på Blu-Ray, pga. at formatet da er mer utbredt og etablert i markedet?

Det er ingen forretningsmessig grunn til at Universal skulle tjene mer penger på å slippe filmer både på HD-DVD og Blu-Ray på det nåværende tidspunkt. Faktisk kan en argumentere med at:

1. Sony taper penger jo lenger krigen varer. GE konkurerer med Sony på mange områder med sine underavdelinger, tror ikke de har noe imot at Sony sliter litt.

2. Universal selger allerede filmene sine på HD-DVD, de som *må* ha filmene sine kjøper den på HD-DVD nå, og dersom HD-DVD skulle dø ut.. Hva skjer da? Jo! Folk kjøper titlene en gang til, men da på Blu-Ray.. Win-Win situation. Statisitisk sett kommer de t.o.m. til å selge flere eksemplarer av hver film som lanseres om et år, enn om de samme filmene skulle ha vært lansert i år. (Pga. markedets utvikling.)

3. Blu-Ray siden har også argumentert med at Universal får finansielle fordeler av å støtte HD-DVD eksklusivt. Hvorvidt dette er sant skal jeg ikke si noe om, men det er hevet over enhver tvil at Microsoft og Toshiba har veldig gode grunner til at HD-DVD skal overleve i markedet lengst mulig.. En skal ikke se bortifra at det har kommet finansielle støtte ifra disse partene, og t.o.m. uten denne støtten så vil det fortsatt være gode økonomiske argumenter for ikke å la de andre studioene få vinne.

De som venter på at Universal skal gi ut på begge formater må nok vente lenge, personlig tror jeg det er viktigere å støtte de HD-filmene som blir gitt ut uavhengig av format. Det er tross alt HD vi vil ha, hvilket format som vinner er mindre viktig.. Jeg har sluttet å kjøpe DVD-filmer, så de som "taper" penger på meg er Fox og New-Line.. Problemet er at enn så lenge folk vegrer seg å kjøpe HD, så vil det ta lenger tid før disse studioene kommer på banen for å selge dopet sitt..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Why HD DVD and Blu-ray Need You To Be an Early Adopter Now - AVRevForum.com

Utdrag fra artikkelen:
    "The most important reason why now is the time to invest in one or both of the HD disc formats is the idea that if you don’t support high definition with a modest investment, it will become increasingly obvious that electronics companies will start catering to the “convenience first” mantra made popular by Apple’s iPod. Don’t get me wrong, I will fight you to the death over my iPod as I wouldn’t get on a plane without it. However, there is nothing high-resolution about it. Nor are Apple’s movie downloads anything other than DVD resolution or lower, despite AppleTV’s claim of being HD. Home theater and HD enthusiasts should be seriously frightened that electronics companies will stop making the multi-billion dollar investments in new formats like HD DVD and Blu-ray in favor of low-resolution movie downloads that have to be super-compressed, representing an easier way for Hollywood and Asian electronics companies to make more money, while selling you lower resolution content. "

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da, Disney gir visst ikke ut Jungelboken på Blu-Ray likevel, noe så trist.... (muahahahahahahaha!)

Disney Shoots Down 'Jungle Book' Blu-ray Reports | High-Def Digest

Sorry, men jeg føler meg litt evil i dag, vet det ikke er snilt å glede seg over andres ulykke.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg har regna litt på forholdene til Planet Earth og Shooter også, og her ligger HD DVD bedre an.

300: 71/29 (2.47:1) (COMBO)
    TMNT: 68/32 (2.14:1) (COMBO)
    Disturbia: 67/33 (2.04:1)
    Planet Earth: 57/43 (1.34:1)
    Shooter: 56/44 (1.29:1)
    Tok meg friheten og la inn hvilke titler som var Combo, som forventet er det akkurat disse titlene som selger dårligst i forhold til Blu-Ray utgaven.. Lurer på hvor lang tid det tar før filmselskapene innser dette? Vi vil ikke betale 5$ ekstra for noe vi ikke trenger!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal skal visstnok slutte med comboer i oktober hvis jeg ikke tar helt feil. De har sikkert fulgt med på trenden de også.

Nå skal det sies at 300 for eksempel var utsolgt stort sett over alt i USA skal man tro amerikanerne. Den kunne kanskje solgt mye bedre om butikkene hadde kjøpt inn flere eksemplarer, men de kjøper vel inn etter hva trenden har vært tidligere.

Side 175 av 653 FørsteFørste ... 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 171 172 173 174 175 176 177 178 179 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •