HD formatkrigen. - Side 174

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 174 av 653 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 ... SisteSiste
Viser resultater 3,461 til 3,480 av 13053
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er det i hele tatt noen som tjener penger på HD? Kan ikke i farten huske å ha lest det. Fult mulig det bare er min uvitenhet...
    Warner må da ha gjort noen kroner på 300?
    Hvis ikke ser det mørkt ut for både de røde og de blå

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvorfor skulle de gå fra det vinnende formatet Blu-ray til det tapende formatet HD DVD?
    Dette er forklart mange nok ganger. Hvis de kan tjene penger på å gi ut HD DVD, så vil de gjøre det. Dvs. når HD DVD-markedet er 10-15 ganger større enn det er nå, så vil det begynne å bli vanskelig å si nei takk til ekstraomsetningen.

Det gjenstår selvfølgelig å se om HD DVD holder seg inne i gamet lenge nok til at markedet deres blir 10-15 ganger større, men det er en helt annen sak.

Hjemmevideomarkedet i USA i fjor var på 23,4 milliarder dollar. Buena Vista sto for 3,6 av disse milliardene. La oss så spole frem til en tenkt fremtid der Highdef har konket ut DVD, og totalmarkedet fortsatt er rundt 23,6 milliarder, mens fordelingen mellom BD og HD DVD er 70/30. Hvis Buena Vista ikke gir ut filmene sine på HD DVD, må de altså vinke farvel til 30% av omsetningen sin, altså en drøy milliard dollar i året.

Jeg tror ikke særlig sannsynlig at verken Disney eller Fox (eller Sony, for den saks skyld) godtar å gå glipp av en milliard i året.

Dette slår selvfølgelig andre veien også, og siden BD selger mer enn HD DVD betyr det at Blu-ray (sannsynligvis) vil nå den kritiske omsetningen først, og dermed legge skikkelig press på Universal. Men i dag er omsetningen fortsatt såpass lav at jeg ikke tror det finnes noen i Universal som sover dårlig.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per idag er det vel neppe noen av formatene som virkelig tjener penger. I alle fall ikke sett i sammenheng med hva DVD gjør. En million solgte plater er liksom ikke allverden for et selskap som Universal e.l.
    Innen denne 'krigen' er avgjort har det gått såpass lang tid at penetrasjonen a begge formater er høy nok til å opprettholde begge. Det tror i alle fall jeg. Lyd-/bildemessig er det reelt sett ingen som har noen svakheter, det er i såfall marginalt. Finesser er eye-candy og bør ikke være avgjørende, lagringskapasitet kan være. Uansett er dette en tung ball å få til å rulle, så kåring av vinner fra uke til uke er helt på tur.
    Selv holder jeg riktignok en knapp på Blu-ray, selvom jeg ikke er helt enig med meg selv om å heie på Sony.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg tror faktisk Universal taper på å ikke gi ut på Blu-ray*. Etter at jeg kjøpte PS3 har jeg sluttet å kjøpe DVD'er, jeg vil ha alt i HD. Og så lenge Universal bare gir ut på HD DVD så blir det ingen Universalfilmer på meg foreløpig.
    Samme her, bestiller kun BD-filmer nå etter jeg fikk meg PS3. Og jeg pleier å kjöpe relativt mange filmer pr mnd.
    Det er uaktuelt for min del å kjöpe en HD-DVD-spiller bare for å se Batman Begins i HD. Da kan jeg heller se den på DVD en gang til. Kan ikke komme på noen andre filmer som frister.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, på samme måte er det jo for oss HD DVD gutta, som kun har et format. Uaktuelt å kjøpe en BD spiller for å se det lille som frister på BD. Hadde jeg derimot kun hatt BD avspiller i dag, hadde jeg nok kostet på meg de lusne kronene du får en Toshiba for nå.

Jeg kjøper også kun HD disk nå, vurderer ikke DVD, og det er mer enn nok som frister både av nåtidige utgivelser, samt de som kommer utover høsten, til at jeg får stilt kjøpebehovet mitt. Stort mer film enn jeg kjøper nå bør jeg vel heller ikke kjøpe....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Selv holder jeg riktignok en knapp på Blu-ray, selvom jeg ikke er helt enig med meg selv om å heie på Sony.
    Hehe, jeg er i den helt motsatte situasjonen. Jeg håper på HD DVD, men liker ikke helt å stå på Microsofts side i dette her. Jeg er sikkert den største Sony-fanboyen i denne tråden i hvert fall

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MS, i likhet med Warner, står med beina plantet i begge leire, så de tjener penger uansett. Sånn sett er det vel logisk at de som hater Sony og Microsoft må velge HD-DVD, siden de da støtter færrest av de forhatte.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Samme her, bestiller kun BD-filmer nå etter jeg fikk meg PS3. Og jeg pleier å kjöpe relativt mange filmer pr mnd.
    Det er uaktuelt for min del å kjöpe en HD-DVD-spiller bare for å se Batman Begins i HD. Da kan jeg heller se den på DVD en gang til. Kan ikke komme på noen andre filmer som frister.
    Hei!
    Selv kjøper jeg nå få DVD'er. Blir litt her og der, det er jo en del som kommer på DVD som neppe kommer ppå HD med det første. Litt mer spesse titler.

Tipper 97% av det jeg kjøper er Blu-Ray eller HD DVD.

Ser at HD DVD har 339 titler tilgjengelige, eller kommer snart - om det er kun en tittel der som frister så virker det litt merkelig

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Per idag er det vel neppe noen av formatene som virkelig tjener penger. I alle fall ikke sett i sammenheng med hva DVD gjør. En million solgte plater er liksom ikke allverden for et selskap som Universal e.l.
    Innen denne 'krigen' er avgjort har det gått såpass lang tid at penetrasjonen a begge formater er høy nok til å opprettholde begge. Det tror i alle fall jeg. Lyd-/bildemessig er det reelt sett ingen som har noen svakheter, det er i såfall marginalt. Finesser er eye-candy og bør ikke være avgjørende, lagringskapasitet kan være. Uansett er dette en tung ball å få til å rulle, så kåring av vinner fra uke til uke er helt på tur.
    "Innen denne krigen er avgjort"? Jeg tror ikke at denne krigen vil bli avgjort på mange år hvis i hele tatt.Begge sider har lagt så mye penger i sine formater at ingen har pr. dato ryggrad til å kaste inn håndkledet.OG..dersom flere velger å gi SW på begge systemer så vil dette bli langvarig.Mitt råd er kjøp begge formater og velg fritt i alle hyller.Prinsipper virker helt tullete på meg.
    Det finns ulemper og fordeler med alt i denne saken.Kjøp begge!!!
    Stølen

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå er du igjen i gang med desperat jakt etter å finne små formuleringer som ikke passer inn i din HD DVD-verden, ARTY. Det er ikke dine tanker og tolkninger som har patent på alt av sannhet, hva angår synspunkter på formatkrigen. Så slutt å leke President her inne. Og så kan du spare deg for kommentarer som "ikke gjør deg dummere enn du er"...
    Når du skriver en lang kommentar basert på en tekst fra en annen og kommentaren din ikke har noe med innholdet i teksten så må jeg jo lure på om du gjør deg dum eller....?
    På bakgrunn av det du skriver og påstår at jeg mener, så har jeg heller ingen tro på at du leser mine svar til deg, men det får stå på din kappe!
    At du kaller det kritikk av BDA-propaganda, som jeg kaller skittkasting, er vel meg likegyldig hva du måtte mene om det, ARTY. Hvis du skal få lov til å kalle det for "å kritisere BDA-propagandaen", så kan jeg kalle det "skittkasting".
    Så all kritikk av «din side» er skitt kasting? Er du så redd for sannheten? Er du så fastlåst i din egen virkelighet at du konstant lever i «skylapper på modus»? Samtidig som du rister ut en ny virkelighet og sannheter ut av ermet så illusjonene dine ikke skal brister!!!!
    Ja, og jeg vet at dette var en blog, og ikke fra HD DVD Propaganda Group. Det jeg startet med å kommentere var tklevs begeistring over alle de gode poengene i artikkelen. Det var så mange gode poeng der, at han mente at ARTY selv kunne ha vært forfatteren. Med unntak av å mene at det var mange gode poeng, så er jeg meget enig med Tklev i at ARTY like godt kunne ha skrevet dette selv....
    Har jeg kritisert din kommentar om at jeg kunne ha skrevet den bloggen? Hvis meg det?
    Var ikke mitt poeng at du må se forskjellen på utsagnene i en privat blog og den offesielle propagandaen BDA poster på sine websites.
    Det er den offisielle propagandaen jeg alltid kritiserer, (som du kaller skittkasting), ikke hva BD fanboys poster på blogger og forum.
    Ser du ikke forskjellen eller prøver du bare å vri deg unna sannheten og et argument du tapte?
    Og jeg registrerer at de du ikke er enige med, ARTY, tar du ofte til å bruke setninger ala: må jo ta på seg å tilbakevise dette vrøvlet fra SVS!-man. Har kommet tett i det siste.

Jeg gidder ikke å senke meg ned på ditt lave argumentasjonsnivå, ARTY, men registrerer at du ofte benytter deg av slike kraftuttrykk når du selv er på tynn is. Du råker liksom opp for dine ellers gode formuleringer. Men samtidig er det lenge vært kjent at stort sett alt av "vrøvl" kommer fra BDA, Sony, Blu-ray tilhengere, butikker som mener at Blu-ray er formatet å satse på. Det er ok for meg at du mener dette, men ikke påta deg hatten som en nyansert og saklig HD DVD-supporter. Det er du nemlig ikke!
    Din hukommelse er jammen kort! Snakk om å feie sannheten under teppe!
    Har ikke du nylig klart å spinne en historie om at BD har fått fotfeste i Asia og tilogmed seirer over piratkopiering der? Basert på en pressemelding fra Sony, om Sony, som hverken omtalte Asia spesielt eller BD generelt? Og du kaller ikke det du skrev der Vrøvl?
    Liknende «spin writing» produserer du jevnlig. Har du ikke en minimum respekt for å forholde deg til sannhet og fakta som ikke er produsert i ditt hode?

Part1.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ikke så lenge det selges dobbelt så mange eksemplarer på Blu-ray.

Hvorfor skulle de gå fra det vinnende formatet Blu-ray til det tapende formatet HD DVD?
    Er du ikke klar over at ingen har vunnet enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tro hvilken innvirkning det vil ha på nisjekrigen å få 2 konkurrerende BD-formater, BD og BD+?
    Nåja. Alle BD-spillere produsert til nå skal klare å spille av BD+-disker, så akkurat her blir det nok ingen problemer. Mulig enkelte vil trenge en firmwareoppdatering, men så lenge spillerne støtte brente plater av et eller annet format, så bør det ikke være noe issue i det hele tatt.

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Og er det ikke ironisk at Blu-ray Disc Association nå selv vil drepe formatet de påstod hadde vunnet nisjekrigen?
    BD+ er en forutsetning for å få Fox med i det hele tatt, så BD+ er en viktig brikke for BDA i jakten på nisjedominanse.

Det jeg er spent på er hvor transparent innføringen av BD+ vil bli. Det vil ikke være heldig for BDA om Blu-ray får mye negativ oppmerksomhet ifm. de første BD+-filmene som gis ut.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om EU sine undersøkelser, så kan du ta en titt på dette før du påstår at BDA har gjort seg skyldig i korrupsjon:
    ITPro: Storage: News: EU to look into Blu-Ray exclusivity deals
    Har jeg noen gang påstått at BDA har gjort seg skyldig i korrupsjon? Hvis meg et sitat hvor jeg påstår det!
    Her prøver du igjen å legge ord å meninger i min munn som jeg aldri har ytret bare for å prøve å underbygge et argument som tydelighvis er bygget på falske beviser. Skap deg gjerne din egen virkelighet men ikke inkluder meg i den.

A spokeswoman for competition commissioner Neelie Kroes said that the Commission is seeking information from content providers and manufacturers over their reasons for backing either Blu-Ray or its rival HD-DVD disc format.
    Altså skal de se på begge format, og hvordan de har tilegnet seg støtten. Det kan like gjerne være ugler i mosen mellom Universal og Toshiba. Man kan jo stille seg spørsmålet: hvilken gullkantet avtale er det Universal har fått fra HD DVD, som gjør at de som eneste store Hollywood-studio støtter HD DVD eksklusivt? Alle de andre støtter jo BD? HD DVD måtte jo være ganske redde for at samtlige selskaper støttet BD, og i deperasjon har de kanskje tilegnet Universal på en uetisk måte?
    Er det noe nytt i dette? Er det noen som har sagt noe annet? Etterforskningen startet for et år siden så dette er gammelt nytt. Selvfølgelig skal de etterforske begge sider. Når man etterforsker en slik konstellasjon så etterforskes selvfølgelig begge sider. Hva er ditt poeng?
    Siterer videre:
    "We want more information about whether the studios have arrangements with the Blu-ray format, and if so what those arrangements are,"
    Fnnes det avtaler, hva slags avtaler og i så fall er disse avtalene i strid med lovverket. Bloggeren og du insinuerer at siden det HAR blitt satt i gang en slik undersøkelse, så forutsetter du at det har vært skittent spill. Min påstand, og det jeg ofte erfarer, er at det blir iverksatt slike undersøkelse for å bekrefte eller avkrefte eventuelle rykter.

Uten å ha lest dette noe sted tidligere, så påsto jeg at det sannsynligvis var HD DVD gruppen som hadde pushet EU til å se på om ikke BDA har drevet korrupsjonslignende aktiviteter.
    Tror du at EU kommisjonen har startet dette uten at de har opplysninger som gjør rettferdiggjør en slik etterforskning. Du må være ganske naiv hvis du tror at EU kommisjonen starter etterforskning av ulovlige konkuransevridende forhold basert på rykter.
    Denne påstanden avviser du kjapt med uttrykk som "løgnaktig vås". Nok en saklig kommentar fra ARTY, men skitt la gå. Jeg har blitt beskyldt- og kalt værre ting.
    Har jeg kaldt noe av dette «løgnaktig vås? Hvis meg hvor? Slutt å legg ord i munnen på meg for å skåre billige poeng og fremstill deg som den sårede part og et offer.
    Hvor mange ganger har du sammenliknet meg med Irak offiseren Komiske Ali de siste 12 månedene? Har du sett meg kommentere det før nå?
    Og her avsluttes argumentasjonen:
    According to reports from the Wall Street Journal, backers of the rival HD-DVD format, which include Toshiba, Microsoft and Intel, asked the commission to look into the tactics of members of the Blu-Ray camp, which is led by Sony.
    Nei, har du sett!? Det var HD DVD gjengen Toshiba, MS og Intel som ønsket dette.
    Det står ikke i artikkelen du siterer, at det er de ovennevnte selskapene som har gått til EU kommisjonen, men at de 3 ovennevnte selskapene er HDDVD backers. Hold deg til fakta!
    Det kan like gjerne være Europeiske selskaper som er HDDVD backers som har henvendt seg til EU kommisjonen. Mange EU selskaper som du aldri har hørt om er innvolvert i HDDVD.
    Alle selskaper har fått tilbud fra BDA, så de vet hva som foregår.
    Hvis det er Intel,MS & Tosh som har henvendt seg til EU, som ikke er usansynlig, så har de sikkert konferert med sin egen juridiske stab først for å se om de har en sak.
    Samme hvem det er, noe som er uviktig i denne sammenheng, har gjort det fordi de mener at de har en sak, og at de innehar opplysninger som muligens vitner om ulovlig praksis.
    Men klart. Klarer man ikke å slå motstanderlaget på arenaen, så får man forsøke med skitne knep, og hevde at motstanderlaget jukset. Men ARTY mener kanskje at Wall Street Journal også kommer med "løgnaktig vås"
    Så aviser og journalister er sannhetsvitner nå?
    Og spesifikt til WST, ble ikke de kjøpt opp av Murdoch, eieren av bl.a. «Fair and balanced»Fox News og BD eksklusive Fox film, 2 mai 2007.
    Så du mener at det er skitne knep å melde fra til EU kommisjonen at det muligens foregår Konkurransevridende Ulovligheter i formatkrigen? Men hvis det blir en dom mot et BDA selskap hvis de har brukt ulovlige «skitne knep» så er det helt i orden for deg?
    The HD DVD camp has been lobbying the commission to draw attention to Blu-ray's tactics in the movie capital in a bid to force more studios to put their product on HD DVD(...)
    Europe Steps Up Probe of New DVD Formats – WSJ.com
    Hva i ditt eget sitat; "draw attention to Blu-ray's tactics in the movie capital in a bid to force more studios to put their product on HD», er det du ikke forstår. Virker denne praksis som et godt og positivt argument for deg og BD?
    Du glemte forresten dette sitatet;
    «However, the commission's recent letter to the studios signals a shift in focus to the studios and possibly Blu-ray specifically.»

Tyder på at et års etterforskning peker i en spesifikk retning. Positivt for BD? Vi får se når en gang dommen faller.

Part2.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Når du skriver en lang kommentar basert på en tekst fra en annen og kommentaren din ikke har noe med innholdet i teksten så må jeg jo lure på om du gjør deg dum eller....?
    På bakgrunn av det du skriver og påstår at jeg mener, så har jeg heller ingen tro på at du leser mine svar til deg, men det får stå på din kappe!
    Vis meg hvor så skal jeg forklare deg.
    Så all kritikk av «din side» er skitt kasting? Er du så redd for sannheten? Er du så fastlåst i din egen virkelighet at du konstant lever i «skylapper på modus»? Samtidig som du rister ut en ny virkelighet og sannheter ut av ermet så illusjonene dine ikke skal brister!!!!
    Nei, ikke all kritikk av Blu-ray er skittkasting. Nå siktet jeg kun til din kritikk, som ja, grenser til skittkasting. Og nei, jeg er ikke redd for sannheten. Jeg er bare uenig med deg at du "eier sannheten" og at det er du som avgjør hvem som snakker sant. Resten av det du skriver var en fantastisk briljering med ord og metaforer, at jeg ikke fikk helt grep på hva du mente...
    Har jeg kritisert din kommentar om at jeg kunne ha skrevet den bloggen? Hvis meg det?
    Var ikke mitt poeng at du må se forskjellen på utsagnene i en privat blog og den offesielle propagandaen BDA poster på sine websites.
    Ærlig talt, ARTY. Nå er det vel stor sett du og tklev som konstant krever saklighet og faktaopplysninger, uten rom for litt god synsing. Og når det har vært blogger eller nyheter fra Blu-ray.com eller lignende, så er kritikken der brenn kvikt. Da ropes det høyt om hvor usakelig og løgnaktig-propaganda dette er.

Når da tklev synes at denne bloggen var så full av gode poenger at selv du kunne skive den; ja, så valgte jeg å finlese hva som sto der. Det som står der er mye forvrengning av virkeligheten, noe er tolkninger ut i fra en HD DVD-fanboy sitt sinn og annet er direkte løgn.

Derfor valgte jeg å kommentere dette. Comprende?
    Det er den offisielle propagandaen jeg alltid kritiserer, (som du kaller skittkasting), ikke hva BD fanboys poster på blogger og forum.
    Ser du ikke forskjellen eller prøver du bare å vri deg unna sannheten og et argument du tapte?
    Hæh!? Mener du nå at du IKKE kritiserer hva enhver Blu-ray tilhenger ytrer her inne. Tar man det fra eget hode, så kappes det opp fra deg; du kaller det tull, vrøvl og "hvor har du det fra?" Når man da er så velvillig å poste hvor man har dette fra, så blir mann umiddelbart løpt i strupen på og latterliggjort fordi man kjøper BDA- og Sony sin propaganda.

Så ikke kom her å si at du kun kritiserer Sony sine pressemeldinger og nyheter. Og til info er jeg ikke redd for å tape argumenter. Men her og, er det vel du som bestemmer når man har et poeng eller ikke.
    Din hukommelse er jammen kort! Snakk om å feie sannheten under teppe!
    Har ikke du nylig klart å spinne en historie om at BD har fått fotfeste i Asia og tilogmed seirer over piratkopiering der? Basert på en pressemelding fra Sony, om Sony, som hverken omtalte Asia spesielt eller BD generelt? Og du kaller ikke det du skrev der Vrøvl?
    Liknende «spin writing» produserer du jevnlig. Har du ikke en minimum respekt for å forholde deg til sannhet og fakta som ikke er produsert i ditt hode?
    Stønn. Snakk om å tolke og vrenge på det meste. Les den en gang til da vel.Sony: Blu-ray growing in developing markets - 8/13/2007 - Video Business
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til noe av det andre du kommenterer;

Så du erkjenner nå at Toshiba også har kjøpt seg hylleplass hos el-kjeder!?
    Hva er det du rører med? Er dette en rettssal eller en katolsk «confession»?
    Det er da ingen som har prøvd å skjule dette så det nå må bli en «erkjennelse» fra meg!
    Å kjøpe hylleplass(end caps) er da vanlig praksis. Jeg forklarte deg forholdet, og forskjellen,
    i forrige innlegg, men du velger faktisk å ignorere det fullstendig og rører videre i samme stil uten å ta til deg hva dette dreier seg om.
    Men det du misliker så sterkt er at Sony skriver om dette?!
    Jeg missliker da ikke at Sony skriver om det. Hvor har jeg påstått det? Hvis meg?
    Får du ikke med deg at jeg missliker hva de skriver fordi det de hevdet i pressemeldingen var løgn.?! Og at jeg missliker slike metoder i markedsføring, som jeg finner uetiske og umoralske. Og et slikt selskap som bruker slike metoder skal vi risikere at blir Overhøvding for HD Disk Media.
    Nei Takk!!!!
    Sony trengte vel ikke akkurat å sende ut en pressemelding på denne nyheten.
    Fakta var jo at de sendte ut pressemelding. Hva er poenget ditt?
    Da dette ble plukket opp av pressen, var denne nyheten "all over the place". Og husk; dette kom like etter at bomben med Blu-ray og Blockbuster slo ned.
    Igjen så unngår du det som denne saken dreier seg om!
    Sony sendte ut en pressemelding hvor de hevdet at «Target hadde gått BD eksklusiv»!!!!! Noe som var en LØGN!!!!!!
    Det var dette som pressen og BD fanboys plukket opp, ikke at Sony hadde kjøpt «end caps»!!!!!
    Og til info, så var dette uttalelsen til Sony sjefen. Hva er galt med å være stolt av at deres format skulle inn i USAs nest største elektronikkjede, og at butikkene nå kun skulle vise frem Sony S300 Blu-ray spiller, og ingen HD DVD-spillere. Og dette i en så viktig periode som 4.kvartal og ut hele "holiday season". Så mener ARTY at dette ikke hadde noe med Blu-ray å gjøre, men Sony. Kan vi si det samme når Toshiba spillerne selger bra; dette har ikke noe med at HD DVD selger bra, men Toshiba.......Sony sjefen sier:
    Jeg kutter quoten fra Sony sjefen for å spare plass.
    Det var bare Sony som kjøpte hylleplass, ikke sammen med Panasonic eller Pioneer.
    Sånn sett så burde Sony sagt at Target hadde gått Sony eksklusiv!!! Target har ingen andre BD CE produkter enn en Sony spiller!!!
    Det var ikke den delen av pressemeldingen du siterer som pressen plukket opp, fordi det hadde vært en ikkesak, men at Sony hevdet at Target gikk BD eksklusiv.!!! Har du fått det med deg nå?
    Sony og Target har inngått en avtale, og Target valgte å godta avtalen. Ergo valgte Target å hylleføre Blu-ray, og jeg regner med at Sony betalte ekstra for at Target IKKE skulle hylleføre HD DVD.
    For det første så måtte Sony gå tilbake på sitt utsagn at Target var BD ekslusiv, etter at Target ledelsen var veldig uenig i dette, siden det ikke var sant.
    For det andre så er det ulovlig i forhold til Amerikansk konkuranselov å betale for at en butikk ikke skal hylleføre en konkurents vare. Så hvis Sony og Target har inngått en slik avtale har de brutt loven. Med ref. til dine uttalelser om EU saken så er vel det noe du applauderer?
    Dette får holde. Resten av tingene du kommenterer er dine blinde HD DVD-meninger, og de skal du få lov til å ha...............................
    Å med en slik avslutning så må vi konkludere med at du skriver balansert om HD formatene, selv om du har en glipp av og til når du glemmer deg og hevder at all kritikk av BD er "skitt kasting".
    Men det får vi vel tilgi deg...............

Part3.siste.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Har jeg noen gang påstått at BDA har gjort seg skyldig i korrupsjon? Hvis meg et sitat hvor jeg påstår det!
    Her prøver du igjen å legge ord å meninger i min munn som jeg aldri har ytret bare for å prøve å underbygge et argument som tydelighvis er bygget på falske beviser. Skap deg gjerne din egen virkelighet men ikke inkluder meg i den.
    Jeg orker nok ikke å bruke tid på å gå tilbake i denne tråden for å finne det, men ved at det flere ganger har vært hevdet at EU nå skal granske BDA for ulovligheter, så har jeg funnet frem til kilden av disse opplysningene. Når det gjelder ulovlighetene de skal granske så er det helt klart korrupsjon og korrupsjonslignende avtaler de ser etter. Det ingen av dere HD DVD-fanboys har kommentert er at EU ikke bare skal undersøke BDA, men begge format. Så det er nok litt mer nyansert enn det som har vært hevdet tidligere.
    Er det noe nytt i dette? Er det noen som har sagt noe annet? Etterforskningen startet for et år siden så dette er gammelt nytt. Selvfølgelig skal de etterforske begge sider. Når man etterforsker en slik konstellasjon så etterforskes selvfølgelig begge sider. Hva er ditt poeng?
    Har du glemt at dette dreier seg om bloggen. Der står det:
    European Commission looks into Blu-ray studio agreements
    European regulators have begun an inquiry into possible antitrust and anti-competitive practices by the Blu-ray Disc Association as it relates to agreements and restrictions on producing content for Blu-ray and its competing high-definition format, HD DVD.

Jeg er overrasket av at du fortsatt ikke ser poenget. Hvilket er at dette ikke er sant. Dette grenser til løgn, det insinuerer at BDA har gjort seg skyldig i korrupsjon og det er svært unyansert. Derfor har jeg poengtert at dette initiativet har kommet fra HD DVD gruppen slv, via lobbyvirksomhet i EU, for på den måten å ta knekken på BDA. I bloggen står det heller ikke et ord om at også HD DVD skal granskes. Comprende?
    Hvor mange ganger har du sammenliknet meg med Irak offiseren Komiske Ali de siste 12 månedene? Har du sett meg kommentere det før nå?
    Kun en gang. Og ammenligningen gjaldt hans forsøk på hele tiden å fortelle at amerikanerne tapte, uansett hva vi så i bakgrunnen....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Er du ikke klar over at ingen har vunnet enda?
    Tenkte det samme om Arendals innlegg der, men det er ikke bare ham, hele BR røkla inne på HD-fora rundt omkring virker mer hjernevasket overbevist enn en gjennomsnittlig dommedagssekt. Hvorfor er ikke "krigen" over, om BR uansett vinner?

Er dette en strategi for å gjøre stakkars førstegangskjøpere usikre på om de skal gå for en rimelig Toshiba (for å kose seg med HD på flatskjermen sin), eller vente å se?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye tall i Home Media Magazine:

NXTbook flash detection page

Les og vurder selv.

300 dominerer voldsomt. Forholdet på denne titlen har økt fra ca. 2:1 i forrige uke til 2.5:1 denne uken.

TMNT en annen tittel på begge formater ligger også på over 2:1 til BD.

Hot Fuzz på HD DVD gjør det fortsatt meget bra. Veldig bra film med en fantastisk bildekvalitet. Alle vil ikke like den, men jeg anbefaler den på det sterkeste ihvertfall.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Igjen... Neppe. Universal taper ikke penger på å stå utenfor Blu-Ray. De som ønsker filmer fra Universal kjøper de på DVD (det mest selgende formatet vet du). Og igjen, jeg er 110 % sikker på at man tjener mye mer pr dvd de selger enn man vil tjene på en BD eller HD-DVD disk de første par årene. Cash is king - Universal ser ingen grunn til å hoppe av HD-DVD. Noe dem også har sagt tidligere at dem ikke skal gjøre, sist lest i siste Hjemmekino.
    Når du sier at: de som ønsker filmer fra Universal kjøper de på DVD. Så gjør ikke alle det, så du tar feil her Msport. Det er ikke alle som ønsker filmer fra Universal som kjøper dem på DVD, jeg gjør ikke det og det er flere på andre forum som sier det samme.
    Kanskje det er flere på dette forumet også som tenker som meg?
    Vi venter til utgivelsene kommer på Blu-ray.
    Av min ikke veldige store samling av DVD så er 43 fra av dem fra Universal, siste kjøpt i April.
    Av disse så hadde jeg gledelig kjøpt 25-30 av dem på nytt, dersom de var på det rette formatet.
    Ergo, Universal taper salg så lenge de ikke gir ut på Blu-ray.

Side 174 av 653 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •