HD formatkrigen. - Side 173

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 173 av 653 FørsteFørste ... 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 169 170 171 172 173 174 175 176 177 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 ... SisteSiste
Viser resultater 3,441 til 3,460 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Hehe.. bitch fight tråd :-)

En ting som forundrer meg litt med argumentasjonen om at universal vil starte med BD pga av tapt salg. Vil ikke dette også gjelde alle de andre studioene som kun støtter BD ? Spesiellt når vi vet hvor enkelt det er for dem å starte produksjon (HD-DVD krever minimale endringer i "trykkeriene").
    Hei, tror du studioene har sine egne replikeringsfabrikker? Selvsagt ikke. De bare sender over masteren og bestiller et gitt antall plater fra fabrikken. I mange tilfeller gjør ikke studioene forfatter/encoding prosessen selv en gang. Har du produsert en film kan du outsorce hele DVD eller BD produskjonen til dusinvis av eksterne firma. Prisen på replikeringslinjen er helt uten betydning for studioene også. Og er det etterspørsel etter BD plater så kjøper selvsagt en rekke replikeringsfasilitene inn det nødvendige utstyret for å møte etterspørselen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ganske drøy påstand. Det du sier her er at HD-DVD kun selger utgivelser fra Universal. Synes nå jeg har sett utgivelser fra andre studioer på hd-dvd også
    Alle andre store US studioer utgir som kjent BD eller begge.

Hvis alle utgir BD og noen få utgir HD DVD, hvilket format ville du kjøpt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er bare det at studioene vet (med unntak av kanskje Warner/ Paramount) at skal HD som format slå igjennom, og etterhvert utkonkurrere DVD, så MÅ forbrukeren kun ha ETT HD-format å velge i. Blir to format stående, med at de hele tiden fighter seg i mellom, så blir det ganske uaktuelt for mannen i gata. Jo, lengre BDA står sammen, jo større vil ledelsen bli. BDA vet at seieren er i sikte. HD DVD vet at de aldri vil vinne krigen, men i bestefall bare overleve.
    ..
    Rettelse, de tror at det må være kun et system. Problemet med det er at det trolig aldri vil kun være et HD system i fremtiden. De må konkurrere mot ting som ikke fantes da DVD ble lanser og der ligger egentlig det store spørsmålet. Vi tror (vet) at fremtiden ikke er faste medier men vi er kanskje ikke helt der enda. De må også konkurrere mot andre faste medier som minnebrikker (du tar med deg brikken til utleieren som fyller brikken men en film). Og i dag så går utviklingen fort, det lanseres nye codec'er i økende tempo og vil forbrukere egentlig låse seg (vi snakker om 10-20 år)? Og VOD tjenester?

Så for min del kan de to leve ved siden av hverandre og alle andre medier som de vil konkurrere mot i fremtiden. BD vil uansett aldri bli enerådende som DVD i sin tid var og er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Slik som det er sagt her, så er jo valget soleklart... Kanskje vi ser vinneren allerede ved julesalget. Noe må skje i allefall, for to formater kan ikke krige som dette uten å tape penger i lengden.

Men hva tjener vel vi på å krangle om hvem som vinner, når vi faktisk ikke vet det for sikkert? De tekniske fakta vet vi jo om, så det kommer nok ingen overraskelser.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nettopp. Den står jeg for også, når som helst og hvor som helst. Gjerne ansikt til ansikt.
    Kommer ikke til å gå inn i detaljene her siden utsagnene er moderert bort. Men kan ikke tro at du mener at noen påpeker at du har få filmer i forhold til et voldsomt engasjement for blu-ray er mer enn du har utsatt andre for?

Hadde det ikke vært så enorm jobb så hadde det vært interresant å samlet alle utsagnene til, la oss si topp ti posterne i denne tråden. Noen som tar utfordringen?
    Nå synes jeg du er vel små-barnslig, Counterpointer

Og helt generelt:

Og jo, det skal da være lov å vise engasjement om man så ikke eier en eneste film. Du er jo også her inne, Counterpointer, og så vidt meg bekjent har du verken Blu-ray spiller eller en HD DVD-spiller. Ei har du vel heller ingen projektor enda (etter siste salget)? Skulle det bety at du ikke skulle ha lov til å vise engasjement for din lidenskapelige interesse? Og dersom du kom med meninger, så skulle du bli latterliggjort fordi du ikke har gått til innkjøp av noen formater? Eller at man har så få filmer? Eller at man "bare" har en 720p-projektor?

Nei, jeg håper for all del at det er rom for engasjement og glød her på avforumet, uavhengig om man sitter med et dedikert hjemmekino-rom med utstyr til 200k+ eller ikke.

IMHO, siden du brakte det opp....:|
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du igjen i gang med desperat jakt etter å finne små formuleringer som ikke passer inn i din HD DVD-verden, ARTY. Det er ikke dine tanker og tolkninger som har patent på alt av sannhet, hva angår synspunkter på formatkrigen. Så slutt å leke President her inne. Og så kan du spare deg for kommentarer som "ikke gjør deg dummere enn du er"...
    Det er jo sunt med selvtillit, men det er vel få som topper ARTY sine "jeg vet best" postinger.

Hvis man ikke er enig i ARTYs virkelighetsbilde så er man enten "dum" eller så "forstår du ikke hva jeg skriver". Det er vel egentlig den samme påstanden med to forskjellige ordlyder. På tide å vokse opp?

Enkelte HD DVD fanz her ser tydelighvis ikke hele bildet, men graver seg ned i kilometerlange detaljanalyser for å motbevise alt som smaker av postive kommentarer om BDs markedsutvikling. Dette kommer fra de samme HD DVD fansen som sommeren 2006 påsto at BD aldri kom til å få fotfeste på markedet nå som HD DVD kom ut først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tror du studioene har sine egne replikeringsfabrikker? Selvsagt ikke. De bare sender over masteren og bestiller et gitt antall plater fra fabrikken. I mange tilfeller gjør ikke studioene forfatter/encoding prosessen selv en gang. Har du produsert en film kan du outsorce hele DVD eller BD produskjonen til dusinvis av eksterne firma. Prisen på replikeringslinjen er helt uten betydning for studioene også. Og er det etterspørsel etter BD plater så kjøper selvsagt en rekke replikeringsfasilitene inn det nødvendige utstyret for å møte etterspørselen.
    Så du mener at ingen av de store studioene ikke har egen replikeringsfabrikk, eier firma med replikeringsfabrikk eller er deleier av et slikt firma?

Prisen for replikeringslinjen (fancy) har altså engenting å si for prisen på produksjonen? Selvsagt vil replikeringsfabrikker bli oppdatert men som du vet så er dette en betydelig investering i forhold til HD-DVD, og den kostnaden blir dyttet videre til de som bestiller filmene (internt eller eksternt) altså utgiver og til slutt oss.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nettopp. Den står jeg for også, når som helst og hvor som helst. Gjerne ansikt til ansikt.
    Kommer ikke til å gå inn i detaljene her siden utsagnene er moderert bort. Men kan ikke tro at du mener at noen påpeker at du har få filmer i forhold til et voldsomt engasjement for blu-ray er mer enn du har utsatt andre for?
    Ansikt til ansikt? Nå må du vel roe nervene. Jeg har blitt moderert på helt banale innlegg som var mye mer uskyldig enn det tåpelige personangrepet om antall filmer. Det siste som ble moderert var et sitat fra ARTY som var så håpløst at jeg ville ha det i signaturen (det dreide seg om ARTYs hengivne forhold til Amirs postinger på AVS). Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i din virkelighetsbeskrivelse og synes andre har sluppet billig unna med direkte usakelig personhetsing av feks meg på dette forumet.

Minner om at jeg frem til høsten 2005 var mer på linje med HD DVD grupperingen, men etter IFA 2005 (to år siden nå) så var det klart at HD DVD aldri kom til å bli noe mer en et egoistisk soloutspill fra Toshiba. Situasjonen er den samme i dag.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen for replikeringslinjen (fancy) har altså engenting å si for prisen på produksjonen? Selvsagt vil replikeringsfabrikker bli oppdatert men som du vet så er dette en betydelig investering i forhold til HD-DVD, og den kostnaden blir dyttet videre til de som bestiller filmene (internt eller eksternt) altså utgiver og til slutt oss.
    Nå henger du deg opp i detaljer som ikke betyr noe igjen. Du kunne brukt det samme argumentet for å holdt fast i Video CD kontra DVD for 10-15 år siden... DVD krevde investering i helt nytt utstyr i sammenlikning med CD produksjon, men det har ikke stoppet DVD.

Hvis replikeringsfabrikken tror at investeringen vil lønne seg så kjøper de inn sine nye BD-linjer og de får avkastning på denne investeringen akkurat som da de startet opp med CD og DVD produksjon.

Når du kjøper deg en ny bil, er det viktigste kjøpskriteriet ditt at aluminiumsfelgene og ekstralyset fra den forrige bilen skal passe på den nye? ;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David
    Nå provoserer jeg sikkert en del.Har kjøpt denne Toshiba xe1
    får å få hd, har en panasonic pv70.Tenkte å kjøpe en Playstation 3
    for å få bluray i tillegg,men nå synes jeg faktisk at denne spilleren er
    så bra på vanlig dvd,at jeg likke gjerne ser på det, synes ikke forskjellen
    er så veldig stor på min 42"plasma
    Godt at du er fornøyd David
    Du er nok inne på noe essensiellt, nemlig at på en god spiller ( som XE1 er ) så blir DVD veldig bra og mange ser bokstavelig talt ikke poenget med HD.
    Nå vil man lettere se forskjellen på en 1080 skjerm enn en 768 skrerm, men markedsandelen til 1080 skjermer er ikke stor.
    Kjøper du PS3 i tillegg får du ett ganske stort utvalg av filmer å velge mellom og behovet for DVD synker.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nei, desverre. Om det kommer, så er det i alle fall ikke BD spillere som gir deg det først, der er det soneinndeling til og med på nyformatet. Men du kan jo alltids nøye deg med din gamle DVD spiller på sone 1 filmene, om den ikke er gått i stykker da....
    Det er tydeligvis noen som synes det er stas å ha flest mulige bokser i racket:-?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det store spørsmålet: hvor lenge til ønsker GE at Universal kun skal produsere HD DVD-filmer? Jeg tror Universal får pålegg om å starte BD-produksjon senest februar/ mars 2008...
    Igjen... Neppe. Universal taper ikke penger på å stå utenfor Blu-Ray. De som ønsker filmer fra Universal kjøper de på DVD (det mest selgende formatet vet du). Og igjen, jeg er 110 % sikker på at man tjener mye mer pr dvd de selger enn man vil tjene på en BD eller HD-DVD disk de første par årene. Cash is king - Universal ser ingen grunn til å hoppe av HD-DVD. Noe dem også har sagt tidligere at dem ikke skal gjøre, sist lest i siste Hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Highdef-salget i norge

Har oppdatert grafene med de nye tallene fra NVF.

HD-markedet sank med 35% i forhold til juni. Til sammenligning hadde DVD-markedet en nedgang på 22%.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ville mest sannsynlig kjøpt det merket som gir meg Hardware til en fornuftig penge - og kjøpt resten på DVD. I dag er det slik jeg ser det Toshiba som leverer til en overkommelig penge. Det er selvsagt min mening og ikke sikkert representativt for hele kjøper gruppen, men jeg vet mange er med på den tanken.

Hadde det ikke vært for lysten på ny spillkonsol hadde jeg nok aldri kjøpt meg en avspiller for blu-ray. For det er det PS3 er - en spillkonsol.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg du er vel små-barnslig, Counterpointer
    Det er tydelig at du ikke vet eller ikke husker hva det dreier seg om her. Og det har ingenting med Arty å gjøre som Esp1 selv antyder.

Det var jo også snedig av deg å påpeke at jeg ikke har HD avspiller eller projektor. Hvis du leser signaturen min vil du se at jeg har projektor. Er usikker på om jeg vil markedsføre om jeg har en HD avspiller (eller rettere sagt hvilken) slik tilstanden er nå.

Men la oss heller holde oss til HD diskusjonen det er vi alle tjent med.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og jeg vet at dette var en blog, og ikke fra HD DVD Propaganda Group. Det jeg startet med å kommentere var tklevs begeistring over alle de gode poengene i artikkelen. Det var så mange gode poeng der, at han mente at ARTY selv kunne ha vært forfatteren. Med unntak av å mene at det var mange gode poeng, så er jeg meget enig med Tklev i at ARTY like godt kunne ha skrevet dette selv....

Og jeg registrerer at de du ikke er enige med, ARTY, tar du ofte til å bruke setninger ala: må jo ta på seg å tilbakevise dette vrøvlet fra SVS!-man. Har kommet tett i det siste.

Jeg gidder ikke å senke meg ned på ditt lave argumentasjonsnivå, ARTY, men registrerer at du ofte benytter deg av slike kraftuttrykk når du selv er på tynn is. Du råker liksom opp for dine ellers gode formuleringer. Men samtidig er det lenge vært kjent at stort sett alt av "vrøvl" kommer fra BDA, Sony, Blu-ray tilhengere, butikker som mener at Blu-ray er formatet å satse på. Det er ok for meg at du mener dette, men ikke påta deg hatten som en nyansert og saklig HD DVD-supporter. Det er du nemlig ikke!
    Jeg synes forøvrig du er på et ganske så lavt nivå selv. Skulle du ønske en nivå heving, start med deg selv. Om ARTY stempler alt som kommer fra BDA, Sony, Blu-ray tilhengere, butikker som mener at Blu-ray er formatet å satse på som "vrøvl", er ikke du noe bedre selv. Hva er det du kaller dem? HD DVD Propaganda Group? Ikke noe bedre du virker det som.....

Og her avsluttes argumentasjonen:
    According to reports from the Wall Street Journal, backers of the rival HD-DVD format, which include Toshiba, Microsoft and Intel, asked the commission to look into the tactics of members of the Blu-Ray camp, which is led by Sony.
    Nei, har du sett!? Det var HD DVD gjengen Toshiba, MS og Intel som ønsket dette.

Men klart. Klarer man ikke å slå motstanderlaget på arenaen, så får man forsøke med skitne knep, og hevde at motstanderlaget jukset. Men ARTY mener kanskje at Wall Street Journal også kommer med "løgnaktig vås"
    Det kan vel hende de vet noe mer enn du vet? Konkuranse loven er opprettet for å gi like muligheter til å konkurerer. Vet ikke hva den heter innen EU, men de har selv et meget strengt regelverk. Og det regelverket er likt for alle - enten blå eller rød.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, mener du at BR siden har så mye mer konkret å slå i bordet med? Å tro at BR allerede har vunnet krigen fordi de selger 3:2 (dere vil kanskje si 2:1) i et mye mindre marked enn DVD er det største selvbedraget av alle.

Om det betydde alt burde jo HD DVD vunnet allerede i fjor. Nei her er det potensiale for store svingninger og nye vendinger enda. Til og med folk i Sony innrømmer dette, men ikke i pressemeldinger selvsagt.....
    Det virker nå som om markedet synes at salget av Blu-ray VS HD DVD er intressant.
    Det kan ikke tenkes at HD DVD sitt svake salg er med på å farge deres oppfatning av betydningen av dette?

Det er ikke før krigen er avgjort og man står igjen med ett format at HD kan begynne å ta over for DVD.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. bitch fight tråd :-)

En ting som forundrer meg litt med argumentasjonen om at universal vil starte med BD pga av tapt salg. Vil ikke dette også gjelde alle de andre studioene som kun støtter BD ? Spesiellt når vi vet hvor enkelt det er for dem å starte produksjon (HD-DVD krever minimale endringer i "trykkeriene").
    Ikke så lenge det selges dobbelt så mange eksemplarer på Blu-ray.

Hvorfor skulle de gå fra det vinnende formatet Blu-ray til det tapende formatet HD DVD?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Igjen... Neppe. Universal taper ikke penger på å stå utenfor Blu-Ray. De som ønsker filmer fra Universal kjøper de på DVD (det mest selgende formatet vet du)
    Jeg tror faktisk Universal taper på å ikke gi ut på Blu-ray. Etter at jeg kjøpte PS3 har jeg sluttet å kjøpe DVD'er, jeg vil ha alt i HD. Og så lenge Universal bare gir ut på HD DVD så blir det ingen Universalfilmer på meg foreløpig.

Dersom krigen skulle trekke i langdrag og Universalkatalogen blir umulig å motstå så blir det nok en HD DVD spiller også, men jeg har mer tro på at Universal kapitulerer i løpet av et års tid.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg tror faktisk Universal taper på å ikke gi ut på Blu-ray*. Etter at jeg kjøpte PS3 har jeg sluttet å kjøpe DVD'er, jeg vil ha alt i HD. Og så lenge Universal bare gir ut på HD DVD så blir det ingen Universalfilmer på meg foreløpig.

Dersom krigen skulle trekke i langdrag og Universalkatalogen blir umulig å motstå så blir det nok en HD DVD spiller også, men jeg har mer tro på at Universal kapitulerer i løpet av et års tid.
    Det er uansett hvordan du tenker - om de store massene tenker likt som deg vet man jo ikke? Uansett tenker nok ikke alle som deg.

Er det i hele tatt noen som tjener penger på HD? Kan ikke i farten huske å ha lest det. Fult mulig det bare er min uvitenhet...

Side 173 av 653 FørsteFørste ... 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 169 170 171 172 173 174 175 176 177 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •