HD formatkrigen. - Side 172

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 172 av 653 FørsteFørste ... 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 168 169 170 171 172 173 174 175 176 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 ... SisteSiste
Viser resultater 3,421 til 3,440 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Universal er det eneste firmaet som holder liv i HD DVD.

Den dagen de utgir sin første BD er HD DVD et dødt format.

Q1, 2008.
    Ganske drøy påstand. Det du sier her er at HD-DVD kun selger utgivelser fra Universal. Synes nå jeg har sett utgivelser fra andre studioer på hd-dvd også

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Vil nok bli solgt mer film på bd enn hd dvd til jul ja (grunnet så mange med ps3),
    Ikke bare pga. PS3. Det er ingen tvil om at de BD-eksklusive titlene som er planlagt frem til jul er MEGET sterke. Når man også tar med i betraktningen at Fox har jobbet med å produsere BD-titler i hele år, og at de vil begynne å gi ut disse med en gang BD+ er klar (i løpet av høsten), så er det liten tvil om at Blu-ray vil selge godt med filmer de neste månedene.

Når det gjelder spillere, så tror jeg julesesongen skal bli veldig interessant. Jeg regner med det vil for alvor sparkes i gang ved Thanksgiving, og jeg vil ikke veldig overrasket om vi får se A2 (og kanskje A3) til $199 og kanskje ned mot $150 på Black Friday. Det vil selvfølgelig bli gode tilbud på Blu-ray spillere også.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    ...
    Ser samtidig at Elkjøp selger HD DVD med 5 HD-DVDfilmer for 2895,- Fortsetter det slik så ser det kansje ut som HD-DVD kan selge bra selv om spilleren kun er 1080i.
    Yep, de færreste har vel 1080p TV....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Yep, de færreste har vel 1080p TV....
    Leste en undersøkelse som sa at 30% av amerikanske husstander har kjøpt HDTV, og at 30% av disse er 1080p.

(finner ikke igjen linken, dessverre)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ikke bare pga. PS3. Det er ingen tvil om at de BD-eksklusive titlene som er planlagt frem til jul er MEGET sterke. Når man også tar med i betraktningen at Fox har jobbet med å produsere BD-titler i hele år, og at de vil begynne å gi ut disse med en gang BD+ er klar (i løpet av høsten), så er det liten tvil om at Blu-ray vil selge godt med filmer de neste månedene.

Når det gjelder spillere, så tror jeg julesesongen skal bli veldig interessant. Jeg regner med det vil for alvor sparkes i gang ved Thanksgiving, og jeg vil ikke veldig overrasket om vi får se A2 (og kanskje A3) til $199 og kanskje ned mot $150 på Black Friday. Det vil selvfølgelig bli gode tilbud på Blu-ray spillere også.
    Jepp. Det interessante i formatkrigen fremover blir å se hvordan dedikert avspillersalget utvikler seg. BD vil nok lede på filmsalget frem til jul, spesielt grunnet en film som treffer meget godt blandt PS3 demografien: Spiderman.

Men deretter vil PS3 effekten avta i viktighet, og dedikert-avspiller salget bli viktigere og viktigere, og det er her HD DVD-campen har vært så mye flinkere. De har her dannet seg en mye mer solid base enn Blu-Ray, og nærmest sikret seg at HD DVD vil bli først ute med supermarkedpriser gjennom avtaler med kinesiske billigprodusenter, som fort kan begynne å komme med spillere på nyåret. Avtalene ble i alle fall annonsert tidligere i sommer.

Når man i tillegg ser at PS3 ikke har gitt BR det forspranget de har håpet på, så synes jeg faktisk det ser meget stygt ut for BR til neste år, året da hvermansen virkelig må vinnes. Ikke har Sony mange filmene igjen heller, som passer PS3 eier segmentet like bra som Spiderman. De hadde virkelig trengt Hulken, Jurrasic Park, the Mummy etc, som får oppfølgere produsert av Universal neste år. Titler midt i blinken for en meget stor del av PS3-segmentet.

Hva så om disse PS3 eierne tenker. Jeg kan jo gjerne kjøpe en stand alone HD-spiller ved siden av PS3'en. Det der er filmer jeg gjerne skulle sett i HD. Tror dere de da velger seg en HD DVD på super'n, eller en dyrere BD avspiller, når de allerede har BD på konsollen? Nei, de blir neutrale, får seg HD DVD avspiller, og sakte men sikkert kjøper de mest film på det formatet de har dedikert avspiller for.

Hva skjer så, når HD DVD formatet klart leder på hvilken ren avspiller folk har hjemme? Jo, Fox og Disney begynner å lure på om det kanskje er litt dumt å ikke gi ut på HD DVD også.... Så er snøballen i gang.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det er mye tro og håper i argumentasjonen fra den røde siden.
    Vel den som har lever etter jul vet.
    Men før den tid skal det amerikanske markedet utsettes for dette.
    $100 millioner ad campaign.

" ads will run in primetime, as well as on dedicated HD channels like National Geographic HD and Universal HD"

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du igjen i gang med desperat jakt etter å finne små formuleringer som ikke passer inn i din HD DVD-verden, ARTY. Det er ikke dine tanker og tolkninger som har patent på alt av sannhet, hva angår synspunkter på formatkrigen. Så slutt å leke President her inne. Og så kan du spare deg for kommentarer som "ikke gjør deg dummere enn du er"...

At du kaller det kritikk av BDA-propaganda, som jeg kaller skittkasting, er vel meg likegyldig hva du måtte mene om det, ARTY. Hvis du skal få lov til å kalle det for "å kritisere BDA-propagandaen", så kan jeg kalle det "skittkasting".

Ja, og jeg vet at dette var en blog, og ikke fra HD DVD Propaganda Group. Det jeg startet med å kommentere var tklevs begeistring over alle de gode poengene i artikkelen. Det var så mange gode poeng der, at han mente at ARTY selv kunne ha vært forfatteren. Med unntak av å mene at det var mange gode poeng, så er jeg meget enig med Tklev i at ARTY like godt kunne ha skrevet dette selv....

Og jeg registrerer at de du ikke er enige med, ARTY, tar du ofte til å bruke setninger ala: må jo ta på seg å tilbakevise dette vrøvlet fra SVS!-man. Har kommet tett i det siste.

Jeg gidder ikke å senke meg ned på ditt lave argumentasjonsnivå, ARTY, men registrerer at du ofte benytter deg av slike kraftuttrykk når du selv er på tynn is. Du råker liksom opp for dine ellers gode formuleringer. Men samtidig er det lenge vært kjent at stort sett alt av "vrøvl" kommer fra BDA, Sony, Blu-ray tilhengere, butikker som mener at Blu-ray er formatet å satse på. Det er ok for meg at du mener dette, men ikke påta deg hatten som en nyansert og saklig HD DVD-supporter. Det er du nemlig ikke!

Så om EU sine undersøkelser, så kan du ta en titt på dette før du påstår at BDA har gjort seg skyldig i korrupsjon:
    ITPro: Storage: News: EU to look into Blu-Ray exclusivity deals

Jeg siterer:
    A spokeswoman for competition commissioner Neelie Kroes said that the Commission is seeking information from content providers and manufacturers over their reasons for backing either Blu-Ray or its rival HD-DVD disc format.
    Altså skal de se på begge format, og hvordan de har tilegnet seg støtten. Det kan like gjerne være ugler i mosen mellom Universal og Toshiba. Man kan jo stille seg spørsmålet: hvilken gullkantet avtale er det Universal har fått fra HD DVD, som gjør at de som eneste store Hollywood-studio støtter HD DVD eksklusivt? Alle de andre støtter jo BD? HD DVD måtte jo være ganske redde for at samtlige selskaper støttet BD, og i deperasjon har de kanskje tilegnet Universal på en uetisk måte?

Siterer videre:
    "We want more information about whether the studios have arrangements with the Blu-ray format, and if so what those arrangements are,"
    Fnnes det avtaler, hva slags avtaler og i så fall er disse avtalene i strid med lovverket. Bloggeren og du insinuerer at siden det HAR blitt satt i gang en slik undersøkelse, så forutsetter du at det har vært skittent spill. Min påstand, og det jeg ofte erfarer, er at det blir iverksatt slike undersøkelse for å bekrefte eller avkrefte eventuelle rykter.

Uten å ha lest dette noe sted tidligere, så påsto jeg at det sannsynligvis var HD DVD gruppen som hadde pushet EU til å se på om ikke BDA har drevet korrupsjonslignende aktiviteter.

Denne påstanden avviser du kjapt med uttrykk som "løgnaktig vås". Nok en saklig kommentar fra ARTY, men skitt la gå. Jeg har blitt beskyldt- og kalt værre ting.

Og her avsluttes argumentasjonen:
    According to reports from the Wall Street Journal, backers of the rival HD-DVD format, which include Toshiba, Microsoft and Intel, asked the commission to look into the tactics of members of the Blu-Ray camp, which is led by Sony.
    Nei, har du sett!? Det var HD DVD gjengen Toshiba, MS og Intel som ønsket dette.

Men klart. Klarer man ikke å slå motstanderlaget på arenaen, så får man forsøke med skitne knep, og hevde at motstanderlaget jukset. Men ARTY mener kanskje at Wall Street Journal også kommer med "løgnaktig vås"
    The HD DVD camp has been lobbying the commission to draw attention to Blu-ray's tactics in the movie capital in a bid to force more studios to put their product on HD DVD(...)
    Europe Steps Up Probe of New DVD Formats - WSJ.com

Over til noe av det andre du kommenterer:

Så du erkjenner nå at Toshiba også har kjøpt seg hylleplass hos el-kjeder!? Men det du misliker så sterkt er at Sony skriver om dette?! Sony trengte vel ikke akkurat å sende ut en pressemelding på denne nyheten. Da dette ble plukket opp av pressen, var denne nyheten "all over the place". Og husk; dette kom like etter at bomben med Blu-ray og Blockbuster slo ned.

Og til info, så var dette uttalelsen til Sony sjefen. Hva er galt med å være stolt av at deres format skulle inn i USAs nest største elektronikkjede, og at butikkene nå kun skulle vise frem Sony S300 Blu-ray spiller, og ingen HD DVD-spillere. Og dette i en så viktig periode som 4.kvartal og ut hele "holiday season". Så mener ARTY at dette ikke hadde noe med Blu-ray å gjøre, men Sony. Kan vi si det samme når Toshiba spillerne selger bra; dette har ikke noe med at HD DVD selger bra, men Toshiba.......Sony sjefen sier:
    We’re extremely excited that Target chose to carry Sony Blu-ray Disc players," said Randy Waynick, senior vice president of Sony’s Home Products Division. "Target’s decision to add Sony’s Blu-ray Disc player to the shelf, in addition to the already available PLAYSTATION® 3 video game system, illustrates how this leading retailer is in tune with American consumers who are interested in the latest high-definition technologies."
    Sony og Target har inngått en avtale, og Target valgte å godta avtalen. Ergo valgte Target å hylleføre Blu-ray, og jeg regner med at Sony betalte ekstra for at Target IKKE skulle hylleføre HD DVD. Det er fortsatt opp til Target, og da de godtok avtalen, valgte de BD, hvorpå de valgte bort HD DVD for den viktige holiday season

Dette får holde. Resten av tingene du kommenterer er dine blinde HD DVD-meninger, og de skal du få lov til å ha...............................
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Må si det er mye tro og håper i argumentasjonen fra den røde siden.
    Vel den som har lever etter jul vet.
    Men før den tid skal det amerikanske markedet utsettes for dette.
    $100 millioner ad campaign.

" ads will run in primetime, as well as on dedicated HD channels like National Geographic HD and Universal HD"
    Vel, mener du at BR siden har så mye mer konkret å slå i bordet med? Å tro at BR allerede har vunnet krigen fordi de selger 3:2 (dere vil kanskje si 2:1) i et mye mindre marked enn DVD er det største selvbedraget av alle.

Om det betydde alt burde jo HD DVD vunnet allerede i fjor. Nei her er det potensiale for store svingninger og nye vendinger enda. Til og med folk i Sony innrømmer dette, men ikke i pressemeldinger selvsagt.....

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Opprinnelig skrevet av Counterpointer
    Det bør sies at Esp1 har kommet med langt mer drøye utspill enn dette han selv ble utsatt for nå. Heldigvis ble det umiddelbart moderert vekk.

Det er din mening.
    Esp1, hva mente du med det? Din mening?
    Om det er så at fra dine innlegg ble moderert så var det vel ikke bare Counterpointer sin mening?
    Fikk ikke med meg at dem ble moderert men

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Vil nok bli solgt mer film på bd enn hd dvd til jul ja (grunnet så mange med ps3), men tror nok det kommer til og gå en del hd dvd spillere. Det er først nå i disse dager vi begynner og se hd dvd spillere på pall i norske butikker. Mot juletider hvor mange kjøper dvd spillere kommer det nok til og gå en del hd dvd spillere. La oss si palla opp til 2495 med et par filmer.

Det er først når et av hd formatene treffer dvd markedet at vi virkelig kan begynne og se på tall
    Skulle tro at det ble solgt en del med 2895 ink. 5 HD HVDfilmer også.
    Virker på meg litt merkelig at butikkene ikke har dette inne?
    Særlig siden du sa det solgte bra i "din" butikk... ?

BTW, hadde og vært nice om det ble gjort det samme med Blu-Ray - det jeg ønsker er jo at flere skla få seg HD..

Er det for få som får spillere kan det jo hende begge forsvinner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High-Def krigen i Norge: Blu-ray har 82% av markedet

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme tallene som du finner i andre europeiske land, en del av PS3 eierne støtter lokale levrandører med blodprise, mens HDDVD importeres fra USA.
    Noe som igjen kommer til å føre til at det minstselgende formatet blir nedprioritert av kjede forretningene i det lokale markedet.Ond sirkel.
    Hvis lokale levrandører "satser" på et HDformat vil de naturlig gå for det mestselgende.
    Prøv å snu en trend som ruller med at lokale hits, når de dukker opp kun i et format.

"SF Norge melder nå at de også vil utgi Blu-ray Disc av egne filmer de enten eier selv eller har kjøpt nordiske rettigheter til. Dette kan dreie seg om titler som Mr. Brooks, de to Grindhouse-filmene og Fracture, opplyser Sveinung Vikeså i selskapet overfor Release.no" (De sitter med Lord Of The Rings)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, mener du at BR siden har så mye mer konkret å slå i bordet med? Å tro at BR allerede har vunnet krigen fordi de selger 3:2 (dere vil kanskje si 2:1) i et mye mindre marked enn DVD er det største selvbedraget av alle.

Om det betydde alt burde jo HD DVD vunnet allerede i fjor. Nei her er det potensiale for store svingninger og nye vendinger enda. Til og med folk i Sony innrømmer dette, men ikke i pressemeldinger selvsagt.....
    Ja, Andy Dandy, det er langt mer i vente hos Blu-ray ift HD DVD. Det er flere spillere fra flere elektronikk produsenter i vente, og det er storfilmer fra de største Hollywood studioene som vil komme med langt flere spennede titler en det Universal alene klarer å komme med. De filmene som gis ut av Warner og Paramount, viser jo hver gang at Blu-ray selger fler. Ofte nesten dobbelt så mange disker.

Og situasjonen er nå:

Blu-ray vs HD DVD: 2:1 (USA)

Blu-ray vs HD DVD: 3:1 (utenfor USA)

BETWEEN THE LINES - Blog on Video Business Online

Noe av grunnen til at tallene ikke er større for BD (slik det ble spådd for noen måneder siden) er jo pga av at MGM og Fox ikke har levert noe på flere måneder. Dette var uforutsett i vinter, da man spådde forholdstall helt opp på 4:1. Og husk at tallene har for enkelte uker vært 9:2, og 75/25, men aldri dårligere enn 60/40. Og det er akkurat dette talle HD DVD fansen alltid refererer til. Dog skulle det ikke forundre meg om dette blir realiteten etter årets julesalg. Det forutsetter selvfølgelig en jevn strøm av store filmer fra 20th Century Fox, MGM, Colombia, Buena Vista (Disney/ Touchstone Pictures/ Hollywood Pictures/ Miramax/ Pixar Animation Studios) og Lionsgate.

I dag annonserte Disney følgende:
    Press Release: Walt Disney Studios Announces 2008 Blu-ray Title Wave | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. bitch fight tråd :-)

En ting som forundrer meg litt med argumentasjonen om at universal vil starte med BD pga av tapt salg. Vil ikke dette også gjelde alle de andre studioene som kun støtter BD ? Spesiellt når vi vet hvor enkelt det er for dem å starte produksjon (HD-DVD krever minimale endringer i "trykkeriene").

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, Andy Dandy, det er langt mer i vente hos Blu-ray ift HD DVD. Det er flere spillere fra flere elektronikk produsenter i vente, og det er storfilmer fra de største Hollywood studioene som vil komme med langt flere spennede titler en det Universal alene klarer å komme med. De filmene som gis ut av Warner og Paramount, viser jo hver gang at Blu-ray selger fler. Ofte nesten dobbelt så mange disker.

Og situasjonen er nå:

Blu-ray vs HD DVD: 2:1 (USA)

Blu-ray vs HD DVD: 3:1 (utenfor USA)

BETWEEN THE LINES - Blog on Video Business Online

Noe av grunnen til at tallene ikke er større for BD (slik det ble spådd for noen måneder siden) er jo pga av at MGM og Fox ikke har levert noe på flere måneder. Dette var uforutsett i vinter, da man spådde forholdstall helt opp på 4:1. Og husk at tallene har for enkelte uker vært 9:2, og 75/25, men aldri dårligere enn 60/40. Og det er akkurat dette talle HD DVD fansen alltid refererer til. Dog skulle det ikke forundre meg om dette blir realiteten etter årets julesalg. Det forutsetter selvfølgelig en jevn strøm av store filmer fra 20th Century Fox, MGM, Colombia, Buena Vista (Disney/ Touchstone Pictures/ Hollywood Pictures/ Miramax/ Pixar Animation Studios) og Lionsgate.

I dag annonserte Disney følgende:
    Press Release: Walt Disney Studios Announces 2008 Blu-ray Title Wave | High-Def Digest
    WOW Kjempenyheter

The Studio announced the first animated Platinum coming to Blu-ray will be the timeless treasure Sleeping Beauty. Releasing Sleeping Beauty on Blu-ray marks a milestone for the format as these titles are not released until a format has been proven both technologically and in terms of consumer acceptance -- and Disney's animated releases in the past have been a major catalysis for any format's growth. Pinocchio's release on VHS and Snow White's release on DVD marked major growth milestones for both of those formats. The Sleeping Beauty Blu-ray Disc release will also include a virtual castle and multi-player activities -- both utilizing the BD-Live technology.

Dette kommer til å vippe 10.tusener av Disneysamlere som har sittet på gjerdet. Kjenner meget godt til dette segmentet av "nerder" siden jeg er en av de.

In addition, the Studio will bring two of its treasured family classics to Blu-ray Disc, Disney/Pixar's Finding Nemo and The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe,

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Hehe.. bitch fight tråd :-)

En ting som forundrer meg litt med argumentasjonen om at universal vil starte med BD pga av tapt salg. Vil ikke dette også gjelde alle de andre studioene som kun støtter BD ? Spesiellt når vi vet hvor enkelt det er for dem å starte produksjon (HD-DVD krever minimale endringer i "trykkeriene").
    Det er bare det at studioene vet (med unntak av kanskje Warner/ Paramount) at skal HD som format slå igjennom, og etterhvert utkonkurrere DVD, så MÅ forbrukeren kun ha ETT HD-format å velge i. Blir to format stående, med at de hele tiden fighter seg i mellom, så blir det ganske uaktuelt for mannen i gata. Jo, lengre BDA står sammen, jo større vil ledelsen bli. BDA vet at seieren er i sikte. HD DVD vet at de aldri vil vinne krigen, men i bestefall bare overleve.

Dvs at det til nå stort sett har vært en konkurranse melllom Sony/ Buena Vista (POTC) og Lionsgate på den ene siden og Universal og Weinstein på den andre siden (dersom vi ser bort fra Warner og Paramount som jo leverer til begge). Klart at tallene vil se enda bedre ut når de eksklusive studioene begynner å pumpe ut storfilmer på BD.

Så er det store spørsmålet: hvor lenge til ønsker GE at Universal kun skal produsere HD DVD-filmer? Jeg tror Universal får pålegg om å starte BD-produksjon senest februar/ mars 2008...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Kraftig nedgang for begge formatene i juli. Kanskje ikke rart, siden det er ferie, men pga. drittværet har DVD faktisk solgt meget godt i samme periode.

Anyway - I juli ble det solgt:
    HD DVD: 739 eksemplarer
    Blu-ray: 2448 eksemplarer

Dette gir BD en markedsandel for solgte eksemplarer på 76,8% i juli, sammenlignet med 79,8% i juni.

[Edit: Oops, jeg leste feil kolonne... BDs markedsandel i juni var 76,4%]

(jeg skal oppdatere grafene snart)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av støver
    BD-P1400 er nå i butikk i USA. Vanns.com: Samsung BDP1400 Blu-ray Disc Player (BDP1400) Features
    Dette er som kjent sone A/1. Jeg har ikke lyst og vente i ett år på att Samsung Norge klarer og få den i salg her hjemme. Vet noen om land i europa der den kommer i salg nå i høst? eller om hvordan det er med sonekodingen om den kan endres med bios? Vet ikke hvordan det har fungert på bd-p1000/1200.

Mvh S
    RYKTENE forteller at man har laget en ny firmware til BDP1000 som fjerner sonesperrene på Blu-ray og DVD.
    Denne løsningen lar seg visstnok relativt lett overføre til de andre spillerene på markedet.
    Det dreier seg om en endring i firmware ( sånn som på de fleste DVD spillere ).
    Det er ikke lett å finne konkret info om dette da de som har funnet det ut tydeligvis har tenkt å tjene penger på det.
    Ta det derfor med en stor klype salt foreløpig.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må i alle fall si at det er hyggelig å være Sci-Fi fan, og HD DVD eier. Med Matrix, Star-Trek, 12 Monkeys, Dune, The last Starfighter, Serenity, Riddick-filmene og nå Battlestar Galactica eksklusivt på formatet HD DVD Disc Details: Battlestar Galactica: Season One | High-Def Digest

Eneste jeg savner er i grunn 5th Element, som nå endelig har kommet på en nogenlunde severdig utgivelse på BD, etter den første katastrofeutgivelsen i fjor......

2001 og Bladerunner kommer på begge formatene. Også sikre kjøp for ekte sci-fi fans.

Sci-Fi selger jo normalt meget godt på DVD, så dette er hyggelig for HD DVD formatet.

En klassiker som "Forbidden Planet" er vel heller ikke gitt ut på BD, eller tar jeg feil? Mulig Warner prioriterte HD DVD der......

NB! Skal være rettferdig å si at Sci-fi filmene Alien vs Predator, Stargate, Aeon Flux, Underworld og Ultraviolet er eksl. BD, men spør du meg er det en smule kvalitetsforskjell på titlene her......

Edit: Aeon Flux var visst på HD DVD også, noe så skammelig....
    Det er kun Universal sine filmer som ikke kommer ut på Blu-ray også.
    Matrix triologien kommer så snart Blu-ray har fått orden på BD-J.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er din mening.
    Nettopp. Den står jeg for også, når som helst og hvor som helst. Gjerne ansikt til ansikt.
    Kommer ikke til å gå inn i detaljene her siden utsagnene er moderert bort. Men kan ikke tro at du mener at noen påpeker at du har få filmer i forhold til et voldsomt engasjement for blu-ray er mer enn du har utsatt andre for?

Hadde det ikke vært så enorm jobb så hadde det vært interresant å samlet alle utsagnene til, la oss si topp ti posterne i denne tråden. Noen som tar utfordringen?

Side 172 av 653 FørsteFørste ... 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 168 169 170 171 172 173 174 175 176 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •