HD formatkrigen. - Side 171

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 171 av 653 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 ... SisteSiste
Viser resultater 3,401 til 3,420 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er det mulig å få tak i HD-DVD-spillere (eller Blu-ray-spillere for den saks skyld) som er sonefrie på DVD? Kan vi regne med at noe slikt dukker opp i den nærmeste fremtid (si et års tid eller så)?
    Nei, desverre. Om det kommer, så er det i alle fall ikke BD spillere som gir deg det først, der er det soneinndeling til og med på nyformatet. Men du kan jo alltids nøye deg med din gamle DVD spiller på sone 1 filmene, om den ikke er gått i stykker da....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    jøye meg, der var mye lekkert, dette kan bli dyrt
    Hehe, jepp, men jeg gleder meg stort til alt som skal dumpe inn i postkassa med jevne mellomrom utover hele høsten og vinteren..... BD-gutta for syte alt de vil over utvalget på HD DVD fremover. Jeg er i alle tilfeller storfornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David
    Nå provoserer jeg sikkert en del.Har kjøpt denne Toshiba xe1
    får å få hd, har en panasonic pv70.Tenkte å kjøpe en Playstation 3
    for å få bluray i tillegg,men nå synes jeg faktisk at denne spilleren er
    så bra på vanlig dvd,at jeg likke gjerne ser på det, synes ikke forskjellen
    er så veldig stor på min 42"plasma
    Det er ingen tvil om at Highdef-formatenes største hinder er at DVD faktisk gir et veldig godt bilde når man har en god skjerm og en god avspiller. Så det kan bli vanskelig å overtale alle om at de trenger noe som gir dem enda bedre bilde enn det de allerede har.

Men, når det er sagt, så får du ikke fullt utbytte av HD DVD med skjermen din. Så vidt jeg kan se har den en oppløsning på 1024x768, mens HD DVD- (og Blu-ray)-filmene har en oppløsning på 1920x1080.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Original link; Sony & Blu-ray: Deception and Anti-Consumer Behavior

Jeg blir helt svimmel av hvordan det går an å misforstå det som var skrevet på den bloggen, og sammtidig spinne sine egne sannheter som ikke har noe med det som står i bloggen å gjøre.
    Missforstår du med vilje for å tjene billige poeng, eller leser du ikke det som står der?
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    "Bærer preg av (...)", tklev!? Dette var jo ren HD DVD-propaganda og skitkasting. Noe dere HD DVD-fanboys hevder aldri skjer fra den kanten.
    Og ja, jeg er enig i at Arty like godt kunne ha skrevet dette selv. Nok en HD DVD-blog som handlet om å rakke ned på BD. Er det ikke akkurat det dere HD DVD-fanboys skryter av at dere ikke holder på med...? Hvorfor ikke fremheve sitt eget format, og overbevis hvorfor vi skal velge formatet med minst lagringskapasitet, færrest støtte i elektronikkbransjen og med støtte av svært få store Hollywood-selskap...
    Nå prøver du å skåre billige poeng, eller gjør du deg dummere enn du er?
    Når jeg kritiserer BDA propaganda; som du kaller skittkasting, så er det kritikk av propaganda fra de offisielle BDA propaganda sitene som er betalt av BDA, og offisiell BDA propaganda. Hva en privat blogger skriver er da to vidt forskjellige ting. Skjønner du ikke forskjellen?
    Den har til og med en disclaimer:
    This site is to be considered independent research and opinion. It is not endorsed by or associated with the HD DVD group in any way. This site is not endorsed by or associated with Sony or the Blu-ray Group (duh!).
    «So here we go again!» Noen må jo ta på seg å tilbakevise dette vrøvlet fra SVS!-man. Har kommet tett i det siste.

Blu-ray group stalls development of HD DVD while it works on its own format:
    Artikkelforfatteren hevder det var kritikkverdig av Sony å alliere seg med store elektronikk produsenter, i steden for å snakke med DVD Forum først. Og så en svak hentydning om at det er korrupte folk i DVD Forum, som har stukket kjepper i hjulene for HD DVD? Og dette skal BDA stå bak? Meget søkt og spekulativt. Jeg tipper vel heller at HD DVD nå angrer for at de IKKE allierte seg med filmselskaper og elektronikkprodusenter til å begynne med. I stedet ble det ett filmstudio og en elektronikkprodusent
    Det er da ikke det han skriver i det hele tatt i dette avsnittet. Han forteller om hvordan Sony brukte sin posisjon i DVD Forums Steering Commitee til å forsinke utviklingen av HDDVD som er et konkurerende format til Sony's BD. Til slutt ble det så ille at Warner anmeldte Sony til Justice department. Det er noe helt annet en du gjenngir. Forsto du det ikke.
    European Commission looks into Blu-ray studio agreements
    Det at EU skal se på prosessen om hvordan BDA har klart å samle så mange flere støttespillere enn HD DVD, regner jeg med kommer som påtrykk fra HD DVD gruppen via lobbyvirksomhet i EU. Dette er propaganda på sitt værste!
    Dette er noe løgnaktig vås. EU kommisjonen etterforsker om det er brukt ulovlige konkurransevridende midler og avtaler som bryter konkuranseloven i EU.
    Mener du at forretningsverden skal stå over loven og få herje som de vil?
    Støtter du ulovligheter fra forretningsverden bare selskapene er rike nok?
    Sony buys end-caps at Target stores; Target agrees not to carry lower-priced competition
    Sony kjøper seg hylleplass hos Target!? Ja, for Sony er det eneste selskapet i verden som betaler el-kjeder for hylleplass. Toshiba har også stått fritt til å gjøre det samme.
    Toshiba har kjøpt End Caps på Best Buy og Costco etc. Men de sender ikke ut pressemeldinger av den grunn!
    BD er heller ikke eksklusive i Target. Det var Sony som kjøpte endcaps, ingen andre BDA selskaper. Det bloggern ikke har fått med seg er at Target ikke hadde tatt inn noen BD/HD standalone spillere i Target og da Sony kjøpte endcaps ble Sony spilleren den eneste standalone i butikkene. Dette sendte Sony ut en pressemelding om at Target hadde gått BD eksklusiv. Noe som ikke var sant iddet hele tatt. Denne episoden taes frem bare for å illustrere og avsløre Sony's propaganda metoder.
    Blu-ray rushes uncompleted product to the market
    Blu-ray spillere vil ikke være ubrukelige etter Profile 1.1 ankommer. Vis meg en spiller du ikke kan avspille filmene på etter dette. Ble DVD-spilleren ubrukelig etter at de nye DTS-spillerne ankom? Propaganda.
    Bortforklaringer. Bortforklaringer. Bortforklaringer.
    Sony forces gamers to Blu-ray if they want the next-generation Playstation 3 Game System
    Sony TVINGER forbrukeren til å velge Blu-ray i sin PS3?
    Som filmelsker er jeg ganske så «pissed» at jeg risikerer å bli sittende med et format i fremtiden fordi det ble introdusert i em spillemaskin og ikke på bakgrunn av sine egne meritter som format.
    Blu-ray touts necessity of 50 GB disc capacity – Launches majority of movies on 25 GB discs
    Ca. 111 titler har 50GB Blu-ray disker så langt. Ca. 250 HD DVD titler har 30GB. Altså mindretallet av HD DVD titlene er 15GB disker. Hva sier dette om behovet for mest mulig langringskapasitet? HD DVD Statistics
    111 BD 50GB som er såvidt halvfulle. Se, jeg kan spille dette gamet også
    Og så refererer han til en Industry Source (som sikkert er en fra HD DVD-gruppen):
    Out of desperation, Sony launches verbal “HD DVD is dead" campaign
    Dette er den sanne HD DVD Promo. Group -løgnen om og om igjen. HD DVD har flest HD-spillere på markede. Men vi tar ikke med PS3. Det er vel ingen som benytter PS3 til film. Lurer på om de hadde tatt med xbox360 add-on dersom den hadde solgt 2 millioner enheter
    Det du skriver her står i skarp kontrast til det som står i bloggen:
    Facing stiff competition from HD DVD and capturing only a fraction of the high-def player market share (61% HD DVD – 36% Blu-ray – 3% Dual format players), Sony tries to sway public perception by launching its “HD DVD is dead” campaign. Sony's VP of marketing, Peter Dille, was first to strike predicting "HD DVD will be obsolete in a matter of months" and the rest of Sony’s talking heads have followed in tow. The goal of the campaign is clear: convince the public that HD DVD is a dead technology because the last thing they want is cheaper, more capable, HD DVD players sitting next to their expensive Blu-ray players in stores this holiday season.
    File under: Deceptive & Low-class Behavior
    I andre sammenhenger kan man lese at BD selger såpass mange flere filmer enn HD DVD, fordi så mange bruker PS3 til filmtitting. Ta med PS3 i regnskapet så får HD DVD litt andre tall en det de reklamerer med. Dersom ikke dette er å lure forbrukerne til å tro at HD DVD er det mest-selgende HD-formatet, hva er ikke propaganda da???:shock:
    Noe må jo PS3 eierne bruke maskinen sin til siden det ikke er noen brukbare spill å få tak i. Hva skjer når spillene kommer? Fortsetter de å se film. Er det solgt 1mill. BD filmer? Dårlig salg når det finnes mer enn 4mill PS3.
    Due to poor quality; Sony begins exchange program for "The Fifth Element"
    Hva!?:shock: Skal Sony få kritikk for at de innrømmer feil nå, at de lyttet til forbrukeren som var misfornøyd med den første utgivelsen.
    De innrømmet ikke noen feil. De ga all skylden på Samsung spilleren. De innrømmer fremdeles ikke noen feil.
    At den første filmen på BD skulle være så dårlig på formatet som var så Teknisk Overlegent.
    Et enormt prestisjetap som Sony prøver å forbigå i stillhet.

Han nevner ikke med ett ord at de fleste firmware-updatene til Toshiba har vært HDMI-DVI problemer, og ikke fantastiske interaktiv snadder.
    For det første: Hva i huleste har disse to tingene med hverandre å gjøre?
    For det andre: Nytt for meg at firmware updatene primært har hatt med HDMI/DVI å gjøre.
    Hvordan finner du på alt dette?

Ikke ett ord at Toshiba holder tilbake optimal bildekvalitet med sine 1080i-spillere (selv de kommende 3.gen vil få 1080i)
    Og ikke et ord fra deg om at det gjelder den billigste spilleren som passer fint for folk med HD lite.
    Og at de 2 1080p fremdeles koster mindre enn den billigste BD spilleren som ikke kan spille av alt innholdet på fremtidige BD plater.
    Hadde han vært noe mer kritisk også til HD DVD og ikke kun skrevet som en renspikket BD-hater, så hadde han kanskje fått frem noe reflekterte poenger:???:
    Dette sier du om en blog med overskriften «JUST SAY "No" TO BLU-RAY».:roll: :lol:

Og du mener at det du skriver er i samme univers som reflekterte poeng??????
    Har du noen gang vært i nærheten av å reflektere over kritikk av BD, så hvorfor skal denne bloggeren kritisere HDDVD??????????

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Esp, jeg ser du tar dette "skitne" personangrepet godt. Bra!

Fortsett med dine gode innlegg.
    Appeti det var vel ikke så lenge siden du kom inn i denne tråden. Det er lurt å ta med seg litt historie.

Det bør sies at Esp1 har kommet med langt mer drøye utspill enn dette han selv ble utsatt for nå. Heldigvis ble det umiddelbart moderert vekk.

Det er ikke noe poeng å prøve å fremstille noen som "engler" her.

Det er helt klart lite relevant å bruke antall plater som argument, men det er å bruke stor kanon å påstå at det er "skittent personangrep". Jeg har opplevd langt verre uten at noen modererte (i en annen tråd).

Hvis en ser på stattestikken for trådens bidragsytere, er den følgende (har tatt med frem til trådstarter;
    Nick ------ antall innlegg
    SVS! -man 389
    tklev 310
    aibo 184
    Britax 171
    Arendal 147
    Per Johnny 135
    Esp1 126
    trondmm 126
    ARTY 122
    Counterpointer 111
    robertaas 109
    tahustvedt 91
    Andy_Dandy 91
    Pogwaq 77
    oba 73
    harol 64
    HåkonN 58
    Soundfre@k 49
    tomsavini 48
    Dan 48
    teedjay 44
    crank 44
    sage 39
    Msport 33
    Skyline GT-R 31

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en link som jeg fant i dag og som noen kanskje ønsker å kikke på.

High Definition Mouseover Comparisons

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Slettet

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, for de som kanskje ikke fulgte med ifra starten av "format-krigen", så har de kanskje ikke fått med seg en av de verste "løgnene" BD-campen kom med i starten:
    BW: Multimedia Gallery: Public Image View

Weekly Sales Rate of BD Movies to More than Triple HD DVD by End of First Quarter 2007

Bare for ordens skyld: 3.5:1 tilsvarer en prosentfordeling på 78:22, den verste fordelingen var 70:30, og den har etter den tid vært nærmere 60:40.. Så en helt annen tendens enn det den grafen viser..

En annen ting, dersom du plusser sammen salgstallene pr. uke.. hvor mange uker tar det før BD regner med å ha solgt 1 million discer?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, der fant du grafen jeg leita etter til innlegget mitt på forrige side. Herlig Tklev. Viktig å minne folk på hva BD campen har hatt ut av seg og "løyet" om tidligere. Setter infoen og troverdigheten i pressemeldingene deres i et interessant lys.

Jeg har også sett troverdige tall på at fordelingen nærmer seg nærmere 3:2 igjen. Har ikke greid å finne det igjen, men HD DVD har i alle fall en positiv utvikling, og er langt ifra dødt. HD DVD har kommet meget godt ut av oppsvinget Blu-Ray bare måtte få med PS3. Nå er det bare å se fremover, og vinne krigen med små steg av gangen. Ingen "vi vinner om 2 måneder" tankegang....
    Denne formatkrigen er kun i startfasen, men begynner kanskje på mellomfasen på nyåret, dersom det i det hele tatt går mot en vinner, og hvermansen vil ha HD i stua. Blir spennende å følge utviklingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Bare en link som jeg fant i dag og som noen kanskje ønsker å kikke på.

High Definition Mouseover Comparisons
    Veldig interessant side.

Det er helt utrolig å se forskjellene på de to utgavene av The Fifth Element. Rereleasen er rett og slett fantastisk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Kan ikke du begynne å poste noen gode nyheter som HDDVD fanboy,hvis det er noe "good news" fra den kanten. Mange av oss som vil tro......
    å da snakker jeg ikke om at 30gb er nok discplass e.t.c
    Som en nøytral part i dette som kalles en krig, så må jeg si at jeg synes hd-dvd klarer seg bemerkelsesverdig bra. Med tanke på antal solgte enheter PS3, synes jeg ikke Blu-Ray salget har tatt helt av. I følge PlayStation 3 - Wikipedia, the free encyclopedia var det i mitten av july solgt ca 3,7 mill enheter (vet ikke hvor pålitelig kilden er, men sannheten er neppe langt unna). I tillegg kommer standalone spillerene (de som mest sannsynligvis er mest inntresert i film). Jeg synes faktisk ikke Blu-Ray selger så vannvittig bra jeg da. 60/40 i favør Blu-Ray over hd-dvd med så mange flere enheter som kan spille av, at ikke er noe jeg kan lese en vinner ut av... Og de tallene er med kun en hardware leverandør for hd-dvd.

HD-DVD'ens død er nok sterkt overdrevet. De eneste som ser den at formatet dør, er de som ønsker det dødt. Samme menneskene ønsker selvsagt å forsvare sin investering ovenfor seg selv og andre, noe jeg har forståelse av. På samme måte som begge siders eiere vil overbevise markedet ved å snakke opp sitt format. Bare synd ikke begge parter her inne kan lese sine kilder med en dråpe kildekritikk... Kanskje debatten ville blitt mer seriøs?

BTW: ser at noen reagerte på mitt utsagn tidligere i dag og finner det provoserende. Kan til en hvis grad forstå kritikken, men synes alikevel det var et ok spørsmål ut i fra hva som er lest tidligere i denne tråden. Var aldri ment for å henge ut noen, men en reaksjon på hva som tidligere er skrevet. Har ikke tenkt på å diskutere dette noe videre - har lest hva moderator skrev, men det kom inn noen kommentarer etter moderator sin kommentar og ønsker derfor å komme med en liten kommentar (ingen av de kommentarene er moderert ser jeg). Håper dere har respekt for at dette ikke ønskes diskutert videre.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er listen over annonserte Blu-Ray titler utover høsten, og de aller fleste kan allerede forhåndsbestilles. Jeg er i alle fall meget fornøyd med utvalg og titler. Mye hygge i vente, er ikke akkurat lei meg for at jeg ikke får Evan Almighty:

Blu-ray Disc Release Dates | High Def Digest

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Bare for ordens skyld: 3.5:1 tilsvarer en prosentfordeling på 78:22, den verste fordelingen var 70:30, og den har etter den tid vært nærmere 60:40.. Så en helt annen tendens enn det den grafen viser..
    Mnja, det stemmer ikke helt.

Fordelingen var 82/18 i midten av mars. De to påfølgende ukene kom det ingen salgstall, men den var på 62/38 tre uker senere. Faktisk ser BD ut til å ha gjort det bedre enn det den grafen anslo i januar. I følge grafen bør BD passere 2:1 den 5. februar, mens de faktisk gjorde dette den andre uka i januar. Grafen anslår at BD oppnår en 3:1-fordel i begynnelsen av mars, men dette har de ikke klart å stabilisere seg på. De hadde den ene uken med 82/18 i mars, og så hadde de 74/26 for et par uker siden, men ellers har de ikke vært i nærheten.

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    En annen ting, dersom du plusser sammen salgstallene pr. uke.. hvor mange uker tar det før BD regner med å ha solgt 1 million discer?
    Hehe... skavvise... aggregerte estimerte salgstall ser ut til å bli:
    18/12 - 200000
    15/1 - 600000
    2/4 - 2,8 millioner

I realiteten passerte de en million i slutten av april, mens de ved utgangen av juli hadde solgt 2,2 millioner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Er enig med deg om at mye vil avgjøres opp mot julelanseringene, med hjelp fra FOX så kan det bli tøft for HDDVD.
    Men et viktigere slag vil være om Universal må gi opp for presset fra GE.
    Vil nok bli solgt mer film på bd enn hd dvd til jul ja (grunnet så mange med ps3), men tror nok det kommer til og gå en del hd dvd spillere. Det er først nå i disse dager vi begynner og se hd dvd spillere på pall i norske butikker. Mot juletider hvor mange kjøper dvd spillere kommer det nok til og gå en del hd dvd spillere. La oss si palla opp til 2495 med et par filmer.

Kommer selvfølgelig til og gå en del ps3 til gutterommet også. Men fremdeles ingen standalone. Selv om flatskjermen koster 15000 er det uhørt for de fleste og gi så mye som 4000kr for en spiller som ikke kan ta opp. HD eller ei.

Men visst ikke bd kommer med en spiller vi kan selge til under 3000kr er det klart mange vil dra med seg en hd dvd spiller hjem i månedene fremover.

Kikker man på en dvd spiller til 1300 kr er det ikke så galt og gi feks 2495 for en bedre spiller som i tillegg spiller hd dvder.
    Når spillere kommer ned i den prisen blir det et reelt alternativ for de store massene. For ikke snakke om det formatet som klarer og komme med en rimelig opptaker først. La oss si mellom fem og seks tusen kroner.

Vi som poster på dette forumet, og de som har en samling med hd dvd og blueray filmer utgjør jo bare en dråpe i havet over det dvd markedet som er der ute.

Det er først når et av hd formatene treffer dvd markedet at vi virkelig kan begynne og se på tall

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Her er listen over annonserte Blu-Ray titler utover høsten, og de aller fleste kan allerede forhåndsbestilles. Jeg er i alle fall meget fornøyd med utvalg og titler. Mye hygge i vente, er ikke akkurat lei meg for at jeg ikke får Evan Almighty:

Blu-ray Disc Release Dates | High Def Digest

Hehe! Driver du ap? Kan forsikre deg om at jeg ikke skal ha Evan Almighty jeg heller. Godt det finnes mye annet snadder.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt morsomt å lese her. Utrolig at det går å få så opphisset stemning, virker som BD fan og HD DVD fan tar dette personlig. "Mitt format vinner!!"

Jeg har ingen HD avspiller enda, så jeg synes det er litt spennende å følge med her, se på salgstall og argumenter.
    Uansett så mistenker jeg at PS3 kommer til å bli anskaffet først, da får jeg både spillmaskin og HD avspiller i ett.

Ser samtidig at Elkjøp selger HD DVD med 5 HD-DVDfilmer for 2895,- Fortsetter det slik så ser det kansje ut som HD-DVD kan selge bra selv om spilleren kun er 1080i.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

HD-DVD'ens død er nok sterkt overdrevet.
    Universal er det eneste firmaet som holder liv i HD DVD.

Den dagen de utgir sin første BD er HD DVD et dødt format.

Q1, 2008.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det bør sies at Esp1 har kommet med langt mer drøye utspill enn dette han selv ble utsatt for nå. Heldigvis ble det umiddelbart moderert vekk.
    Det er din mening.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Vil nok bli solgt mer film på bd enn hd dvd til jul ja (grunnet så mange med ps3), men tror nok det kommer til og gå en del hd dvd spillere. Det er først nå i disse dager vi begynner og se hd dvd spillere på pall i norske butikker. Mot juletider hvor mange kjøper dvd spillere kommer det nok til og gå en del hd dvd spillere. La oss si palla opp til 2495 med et par filmer.

Kommer selvfølgelig til og gå en del ps3 til gutterommet også. Men fremdeles ingen standalone. Selv om flatskjermen koster 15000 er det uhørt for de fleste og gi så mye som 4000kr for en spiller som ikke kan ta opp. HD eller ei.

Men visst ikke bd kommer med en spiller vi kan selge til under 3000kr er det klart mange vil dra med seg en hd dvd spiller hjem i månedene fremover.

Kikker man på en dvd spiller til 1300 kr er det ikke så galt og gi feks 2495 for en bedre spiller som i tillegg spiller hd dvder.
    Når spillere kommer ned i den prisen blir det et reelt alternativ for de store massene. For ikke snakke om det formatet som klarer og komme med en rimelig opptaker først. La oss si mellom fem og seks tusen kroner.

Vi som poster på dette forumet, og de som har en samling med hd dvd og blueray filmer utgjør jo bare en dråpe i havet over det dvd markedet som er der ute.

Det er først når et av hd formatene treffer dvd markedet at vi virkelig kan begynne og se på tall
    Bingo! Som om jeg skulle sagt det selv. Spørsmålet er om man noen gang vil nå markedet til dvd - nærmest er nok hd-dvd med sin agresive prising.

Sagt det før, sier det igjen - så lenge begge formatene er på markedet, er det samme om fordelingen er 60/40, 70/30 eller 50/50 så lenge prosentandelen samlet for begge formatene er i det totale markedet er tilnærmet null... Først når den store skaren av forbrukere ønsker å adoptere hd at tallene blir innteresante - igjen, hvis de hele tatt kommer til å gjøre det.

Blu-Ray (eller HD-DVD) sin største konkurent er dvd. Den nest største er teknologisk utvikling (nedlasting, video-on-demand for betaling enkelt inn i stua til far. Avgjørelse før jul? Glem det... Neste jul? Heller lite sannsynlig det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Q1, 2008.
    Jeg regner med du ikke har noe problem med å innrømme at du har tatt feil når vi kommer til 1. april

Side 171 av 653 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •