HD formatkrigen. - Side 170

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 170 av 653 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste
Viser resultater 3,381 til 3,400 av 13053
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [MODERATORMODUS PÅ]
    Vi har fått klager på innleggene der man latterliggjør størrelsen på andre medlemmers samling av plater. Dette er personangrep.
    Siden man kan være meningsberettiget uten å eie noe som helst, så er dette i tillegg å regne som usakligheter i tråden.
    Legg vekk "min er større enn din"-diskusjonen nå, så finner vi tilbake til saklig diskusjon. Modereringsviskelæret ligger ganske lett tilgjengelig nå, bare så det er klart.
    [MODERATORMODUS AV]

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Listen jeg presenterte er hverken "villendende" eller "uriktig", men derimot _veilledende_ for hva man kan forvente kommer på markedet av profil 1.1 spillere i løpet av de neste månedene. Siden vi snakker om produkter som forventes annonsert på IFA og CEDIA så synes jeg det er en helt kurrant liste å presentere i denne tråden.

Du derimot benytter som alltid anledningen til å spre om deg med mistro om alt BD relatert. Deg om det.
    Du presenterte ikke den informasjonen som veiledende, så dette er nok et eksempel hvor du prøver å ro deg unna.
    Alle spillerne du listet har vel blitt annonsert på noen måte siden du har modell nummer?
    Bare Denon spilleren er annonsert som en profil 1.1 spiller, så det er rart at de andre ikke benytter anledningen til å skåre et poeng her med mindre de ikke er profil 1.1. Uvanlig at BD produsenter ikke benytter anledningen til å promotere produktet sitt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Takk til flere av dere som poster gode linker om BD nyheter. At enkelte her ikke setter pris på det og kaller det propaganda syntes jeg dere ikke skal bry dere om.
    Keep up the good work!
    Dette er ofte god informasjon for oss som har valgt den siden som gir ut de beste titlene og har størst støtte av filmindustrien.

Jeg synes BR-mafian virker bare mer og mer desperate. Den minste lille ting de finner på BD-fan/promotion-sider blir slått opp som om apokalypsen er nær for HD DVD.

Jeg skjønner dere godt. Redselen er til stede for at HD DVD skal holde ut noen år til, selge godt flere stand alone-spillere enn BR, dermed få hvermansen og deretter Fox og Disney med seg. BR fansen har jo gjerne investert betydlig større beløp for spillerne sine, så jeg skjønner de bekymrer seg mer....

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vel, forholdstallet mellom dine disker og Esp1 er vel 2:1. Minner om et visst annet forholdstalltall Jeg mener, dersom du synes at du har så enormt mange fler disker enn Esp1...
    Uff, har jeg blitt avslørt som en noe lunken supporter av BD når det kommer til å legge pengene på bordet? ;-)

Synes det er beundringsverdig at folk kjøper 10-20 plater i måneden.

For egen del har jeg kjøpt fire videoutgivelser i løpet av juni-juli-august så langt: 3 stk BD og en DVD. Synes det indikerer en klar satsning på HD, selv om film biblioteket ikke akkurat vokser med ekspressfart for øyeblikket.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jeg synes BR-mafian virker bare mer og mer desperate. Den minste lille ting de finne på BD-fan/promotion-sider blir slått opp som om apokalypsen er nær for HD DVD.

Jeg skjønner dere godt. Redselen er til stede for at HD DVD skal holde ut noen år til, selge godt fler stand alone-spillere enn BR, få hvermansen og dermed Fox og Disney med seg. BR fansen har jo gjerne investert betydlig større beløp for spillerne sine, så jeg skjønner de bekymrer seg mer....
    Eh, husker du situasjonen på markedet for omtrent et år siden?

Hvilken vei har det gått siden da?

Halmstrået du holder deg i må snart brekke vil jeg tro.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, husker du situasjonen på markedet for omtrent et år siden?

Hvilken vei har det gått siden da?

Halmstrået du holder deg i må snart brekke vil jeg tro.
    Vel, HD DVD er i enorm vekst, og vokser ikke noe senere en BR. I februar fikk vi høre fra Fox at BD solgte 2:1 mot HD DVD, og at dette trolig ville øke til 3:1 til sommeren. Nå er vi på sensommeren, og det er fortsatt ca. 2:1. Synes jeg husker BR mafiaen her på forumet synse om både 5:1 og 8:1, ja endog 10:1 utover høsten, bare PS3 salget tok av, oppmuntret som de var av at Fox hadde propagandert for BR, og i sin sedvanlige iver etter å smøre tykt på.

HD DVD selger godt med avspillere, og er i ferd med å bygge seg opp en god base med avspillereiere. Betydningen av dette vil dere snart merke. Vi som ser litt klarere, merker den allerede, jmfr. argumentasjonen overfor.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ehh? 3-1?? Hvor har du fått den forskjellen ifra? at 3:1 tilsvarer en prosentfordeling på 75-25. Det reelle forholdstallet er 1,85:1, eller 65-35.. Ganske stor forskjell. Forøvrig så er ikke dette en "lik" tittel, HD-DVD versjonen kostet 5$ mer.. På titler som koster like mye så har faktisk HD-DVD gjort det ganske brukbart. Planet Earth solgte vesentlig bedre på HD-DVD enn Blu-Ray de første ukene etter lansering.

Siden formatene ble lansert så er fortsatt forholdstallet "bare" 60:40 i fordel Blu-Ray. Relativt liten forskjell med tanke på at Sony og Disney har hatt vesentlig bedre eksklusive titler enn det Universal har (med tanke på salg pr. tittel).. Denne krigen er på langt nær avgjort, men jeg tror et viktig slag vil foregå opp mot julelanseringen.
    Vil først Beklage:ops:, jeg mente å huske at jeg hadde lest at 1:3 var forholdstallet når jeg skrev innlegget mitt. Skal huske å kontrollere tallene jeg oppgir neste gang jeg oppgir tall her, så slipper du eller andre å komme med fornærmende utsagn som: ”dersom du har gått igjennom grunnleggende matte på grunnskolen så ville du ha vist at bla bla….. ”:cry:
    Føler nesten at jeg må svare deg: Ja, jeg har gått igjennom grunnlegende matte på grunnskolen, har også hatt matte i 3 år til etter det. Veldig off topic, men jeg har faktisk gode karakterer i matte.

Ellers så ser jeg at du syntes 60 - 40 er ”bare” på den utgivelse hvor det var så mye ekstra materiell på det formatet som kostet 5$ mer. Tenk seg: hele 5$ mer da …….

RELASE.no refererer til 65-35 den 09.08. Du har kanskje ferskere tall siden du bruker tallet 60-40?

Mange mente før utgivelsen at her var det grunnlag for at 300 kunne selge mer på HDDVD enn på Blu-ray, på grunn av ekstra materiellet på det røde formatet.
    Vet ikke om du har argumentert med dette tklev, men flere av HDDVD gutta her og andre steder har i alle fall gjort det (Ønsker egentlig å bruke begrepet HDDVD fanboys da jeg opplever at du er glad i begrepet fanboys tklev, men jeg skal for all fremtid prøve å ikke gjøre det).

Er enig med deg om at mye vil avgjøres opp mot julelanseringene, med hjelp fra FOX så kan det bli tøft for HDDVD.
    Men et viktigere slag vil være om Universal må gi opp for presset fra GE.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, HD DVD er i enorm vekst, og vokser ikke noe senere en BR. I februar fikk vi høre fra Fox at BD solgte 2:1 mot HD DVD, og at dette trolig ville øke til 3:1 til sommeren. Nå er vi på sensommeren, og det er fortsatt ca. 2:1. Synes jeg husker BR mafiaen her på forumet synse om både 5:1 og 8:1, ja endog 10:1 utover høsten, bare PS3 salget tok av, oppmuntret som de var av at Fox hadde propagandert for BR, og i sin sedvanlige iver etter å smøre tykt på.

HD DVD selger godt med avspillere, og er i ferd med å bygge seg opp en god base med avspillereiere. Betydningen av dette vil dere snart merke. Vi som ser litt klarere, merker den allerede, jmfr. argumentasjonen overfor.
    Kan ikke du begynne å poste noen gode nyheter som HDDVD fanboy,hvis det er noe "good news" fra den kanten. Mange av oss som vil tro......
    å da snakker jeg ikke om at 30gb er nok discplass e.t.c

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Kan ikke du begynne å poste noen gode nyheter som HDDVD fanboy,hvis det er noe "good news" fra den kanten. Mange av oss som vil tro......
    å da snakker jeg ikke om at 30gb er nok discplass e.t.c
    Vel, jeg er ikke med på leken "poste mer idiotnyheter enn de andre leken". Er det ting som virkelig er viktig, så poster jeg selvsagt linker. Men jeg hadde vært flau om jeg postet fan-side/promotionside saker støtt og stadig, og samtidig vri og vende på fakta for at en uskyldig nyhet skal se viktig og avgjørende ut.

Tror du virkelig at det formatet er best, som har en markedsavdeling som jobber i turbo med å spre sjøsprøyt til enhver tid? Bare alle de artiklene om at BR allerede har vunnet, og HD DVD er død om kort tid, eller BD vil selge 3:1 mot HD DVD til sommeren, er mer enn det jeg kan kontre med seriøse nyheter.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, har jeg blitt avslørt som en noe lunken supporter av BD når det kommer til å legge pengene på bordet? ;-)

Synes det er beundringsverdig at folk kjøper 10-20 plater i måneden.

For egen del har jeg kjøpt fire videoutgivelser i løpet av juni-juli-august så langt: 3 stk BD og en DVD. Synes det indikerer en klar satsning på HD, selv om film biblioteket ikke akkurat vokser med ekspressfart for øyeblikket.
    Esp, jeg ser du tar dette "skitne" personangrepet godt. Bra!

Fortsett med dine gode innlegg.
    Filmsamlingene vokser med varierende fart og det må da være greit.

Har tidliger gitt uttrykk for at støtte innlegg er noe en bør holde seg for gode til å poste Men dette blir annerledes syntes jeg.

For å bruke fotball språket folkens: ta ballen ikke mannen, dette gjelder alle.,

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.play.com har for øyeblikket 62 Blu Ray pre-orders og 20 HDDVD pre-orders.

Virker som det er på tide at Universal begynner å ta kundene sine alvorlig.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro hvilken innvirkning det vil ha på nisjekrigen å få 2 konkurrerende BD-formater, BD og BD+?

Og er det ikke ironisk at Blu-ray Disc Association nå selv vil drepe formatet de påstod hadde vunnet nisjekrigen?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0 preorders for formatet BD+? ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker som det er på tide at Universal begynner å ta kundene sine alvorlig.
    Her er listen over annonserte HD DVD titler utover høsten, og de aller fleste kan allerede forhåndsbestilles. Jeg er i alle fall meget fornøyd med utvalg og titler. Mye hygge i vente, er ikke akkurat lei meg for at jeg ikke får Spiderman:

HD DVD Disc Release Dates | High Def Digest

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xe1

Nå provoserer jeg sikkert en del.Har kjøpt denne Toshiba xe1
    får å få hd, har en panasonic pv70.Tenkte å kjøpe en Playstation 3
    for å få bluray i tillegg,men nå synes jeg faktisk at denne spilleren er
    så bra på vanlig dvd,at jeg likke gjerne ser på det, synes ikke forskjellen
    er så veldig stor på min 42"plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David
    Nå provoserer jeg sikkert en del.Har kjøpt denne Toshiba xe1
    får å få hd, har en panasonic pv70.Tenkte å kjøpe en Playstation 3
    for å få bluray i tillegg,men nå synes jeg faktisk at denne spilleren er
    så bra på vanlig dvd,at jeg likke gjerne ser på det, synes ikke forskjellen
    er så veldig stor på min 42"plasma
    Nja, du provoserer ikke meg. Er jo en kjent sak at jo større skjerm, jo større effekt og betydning har HD. Men vil jo tro du merker litt forskjell på en 42". Men må innrømme jeg aldri selv har sett HD på under 50", bortsett fra i butikk kanskje....

Jeg selv har 50" Pioneer 508 XD, og sitter bare litt over 2 meter unna skjermen, da er HD kjekt å ha, og det er knall og se film på denne måten!

Dette viser i alle fall med klar tydelighet at Toshibaen er en fantastisk DVD spiller også.

Hvilke HD DVD titler har du testet ut forresten? Jeg har i alle fall blitt så blown away at jeg ikke har kjøpt SD DVD siden jeg fikk Toshibaen, og det trodde jeg gjaldt de fleste HD eierne, inkl. BD gutta.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At 300 solgte mer på BD kom ikke som noen bombe, det spådde jeg med en gang jeg så at HD kom ut i combo-format. Det er mange som ikke liker det formatet, deriblandt jeg som totalt boikotter det:evil: Jeg vil ikke ha en dvd side og iallefall ikke betale for det + $5 kan bety ganske mange kroner, når du importerer...Derfor er det veldig positivt at warner nå forhåpentligvis dropper combo fullstendig og satser heller på rene HD DVD utgivelser...håper Universal gjør det samme!
    Link
    Et annet aspekt ved 300 salget, er hvor godt den filmen treffer demografisk på PS3-eiere, det spiller nok en ganske stor rolle.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få tak i HD-DVD-spillere (eller Blu-ray-spillere for den saks skyld) som er sonefrie på DVD? Kan vi regne med at noe slikt dukker opp i den nærmeste fremtid (si et års tid eller så)?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    At 300 solgte mer på BD kom ikke som noen bombe, det spådde jeg med en gang jeg så at HD kom ut i combo-format. Det er mange som ikke liker det formatet, deriblandt jeg som totalt boikotter det:evil: Jeg vil ikke ha en dvd side og iallefall ikke betale for det + $5 kan bety ganske mange kroner, når du importerer...Derfor er det veldig positivt at warner nå forhåpentligvis dropper combo fullstendig og satser heller på rene HD DVD utgivelser...håper Universal gjør det samme!
    Link
    Et annet aspekt ved 300 salget, er hvor godt den filmen treffer demografisk på PS3-eiere, det spiller nok en ganske stor rolle.
    Jepp, helt enig, dette er en HD DVD gladsak faktisk. Til og med jeg skal bestille "300" på HD DVD (er ikke en overdreven fan av filmen) om den også kommer på kun HD DVD disk.

En rask titt på diverse internasjonale HD fora i dag viser at dette har blitt tatt meget vel mot av HD DVD fansen. Mange som skal handle filmer de før ikke har giddet å kjøpe comboen av.

Iwo Jima er et eksempel på en sånn film for min del, nå kommer den endelig på ren HD DVD skive!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er listen over annonserte HD DVD titler utover høsten, og de aller fleste kan allerede forhåndsbestilles. Jeg er i alle fall meget fornøyd med utvalg og titler. Mye hygge i vente, er ikke akkurat lei meg for at jeg ikke får Spiderman:

HD DVD Disc Release Dates | High Def Digest
    jøye meg, der var mye lekkert, dette kan bli dyrt

Side 170 av 653 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •