HD formatkrigen. - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 653 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 517 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 13053
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    --og de har akkurat annonsert 3 utgivelser til, for mai denne gangen. Deriblandt den ikke ukjente Smokey and the Bandit.
    Smokey i HD :-o
    Ja da vel krigen være avgjort :-P

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, utvilsomt..:-D

velvel, vi får jo nye også heldigvis, i mars kommer Children of Men

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja om kort tid kommer vell ett nytt format og krigen er igang igjenn den som lever får se:-D

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nå ligger ikke HD DVD leiren helt på latsiden de heller.

Microsoft har lansert en portal for produsenter og utgivere:
    This isn't someday. This is today. This is HD DVD.
    Deres mål er å vise for mindre studioer hvor enkelt det er å starte produksjon av HD DVD filmer.
    Microsofts mål er å tjene penger på å lisensiere bruken av VC-1. For hver eneste disc som lages med VC-1 som videocodec går det noen cent til Microsoft og de andre patentinnehaverene.

I tillegg står M$ bak HDi teknologien på HD DVD.

M$ ser med skrekk på BD der MPEG-2 har vist seg å gi bra resultater og MPEG-4 AVC etterhvert nok kommer til å bli den foretrukne codec'en for bilde.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiguru 2
    Ja ja om kort tid kommer vell ett nytt format og krigen er igang igjenn den som lever får se:-D
    Et format som får skikkelig fotfeste har vel sånn historisk sett hatt en levetid på 10+ år før det kommer noe nytt. Sånn sett har DVD allerede passert holdbarhetsdatoen, men CD med sine 25+ år er still going strong og ingen av de nye avløserne har vist seg å rokke ved CD-platas posisjon som universalt medium for musikkdistribusjon.

Sånn sett har BD egenskapene som gjør at den kan erstatte _både_ CD og DVD som et felles a/v-medium.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Microsofts mål er å tjene penger på å lisensiere bruken av VC-1. For hver eneste disc som lages med VC-1 som videocodec går det noen cent til Microsoft og de andre patentinnehaverene.

I tillegg står M$ bak HDi teknologien på HD DVD.

M$ ser med skrekk på BD der MPEG-2 har vist seg å gi bra resultater og MPEG-4 AVC etterhvert nok kommer til å bli den foretrukne codec'en for bilde.
    Og dette er ikke vanlig for alle andre som lager nye standarder?
    Får det til å høre ut som at det er helt spesielt at MS tar penger for å ha laget et codec som er like bra som MPEG2, men langt mer effektivt.

Tror ikke MS ser på det med skrekk i det hele tatt.
    Til og med BD utgivere gir ut på VC1, så er ikke det noe problem.

Det er langt flere MPEG2 utgivelser med dårlig kvalitet enn med VC1, så det er nok vanskeligere å få til gode utgivelser med det codecet.

Og HD DVD har i allefall ikke dårligere forutsetninger for å overta CD og DVD..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder de billige spillerne HD-A2 og HD-E1 så må vi ikke glemme at de er begge 1080i-spillere. Både Sony S-300 og Samsung 1200 er 1080p, og sist nevnte har HQV-prossesering. Ergo synes jeg de må sammenlignes med
    HD-XE1. Da blir begge BD-spillerne billigere enn HD-XE1:shock:

Når det snakkes mye om at det er flere selskaper som leverer til HD DVD enn Universal er jo det helt riktig. I regnestykket må man egentlig "stryke" de selskapene som utgir på begge. Her har ingen av formatene noen fordel, da like filmer slippes på begge formatene.

Derfor står vi igjen med de eksklusive selskapene. Hva er det det ene formatet kan tilby som ikke det andre kan? Universal vs. Sony Pictures/ MGM/ Buena Vista/ Fox/ Lionsgate/ - og det sier seg selv at det blir tungt for HD DVD å matche.

Jeg håper BD kommer mer og mer med VC-1. Uansett om mpeg-2 har levert god kvalitet, virker det som om prosessen dit er mer komplisert for mpeg-2. Mulig årsaken er gammel teknologi. Mpeg-4 virker foreløpig uferdig og tilfeldig hva angår kvalitet.

Nei, få avgjort krigen raskt slik at vi får mulighet til å leie filmer i HD. Ingen er tjent med kombi-spillere...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, få avgjort krigen raskt slik at vi får mulighet til å leie filmer i HD. Ingen er tjent med kombi-spillere...
    Og da må man ha 2 spillere for Blu-Ray om man kjøper er utenlandsk PS3 eller dedikert spiller i dag..

Det er jo det blu-Ray tilhengerene anbefaler, det synes ikke jeg er mye fremtidsrettet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger vi ikke klage på HD DVDs release plan. Snakk om å se fremover

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Og da må man ha 2 spillere for Blu-Ray om man kjøper er utenlandsk PS3 eller dedikert spiller i dag..

Det er jo det blu-Ray tilhengerene anbefaler, det synes ikke jeg er mye fremtidsrettet.
    Vær snill å utdyp?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder de billige spillerne HD-A2 og HD-E1 så må vi ikke glemme at de er begge 1080i-spillere. Både Sony S-300 og Samsung 1200 er 1080p, og sist nevnte har HQV-prossesering. Ergo synes jeg de må sammenlignes med
    HD-XE1. Da blir begge BD-spillerne billigere enn HD-XE1:shock:
    La oss nå vente til disse spillerne er lansert før vi konkluderer. Toshiba har også lansert HD-A20 som vil være 1080P. Det er heller ikke slik at prisutviklingen på HD DVD spillere står stille. De vil trolig også synke i pris innen disse spillerne er på markedet.
    Når det snakkes mye om at det er flere selskaper som leverer til HD DVD enn Universal er jo det helt riktig. I regnestykket må man egentlig "stryke" de selskapene som utgir på begge. Her har ingen av formatene noen fordel, da like filmer slippes på begge formatene. :
    Jeg forstår ikke hvorfor vi skal stryke de selskapene som gir ut filmer på begge formatene?! Hvis alle studioene var nøytrale. Skulle vi da stryke alle og erklære begge formater for døde ;-)
    Det viktigste er at det kommer ut mye bra film på formatet ikke at disse nødvendigvis er eksklusive.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke hvorfor vi skal stryke de selskapene som gir ut filmer på begge formatene?! Hvis alle studioene var nøytrale. Skulle vi da stryke alle og erklære begge formater for døde
    Det viktigste er at det kommer ut mye bra film på formatet ikke at disse nødvendigvis er eksklusive.
    Hva tror du ville ha skjedd dersom alle filmstudioer var nøytrale? Og begge hadde lik kvalitet, spillerne var likt priset, og kanskje også designet var temmelig likt???

La oss ikke spekulere i forhold som ikke eksisterer. Det er vanskelig nok å spekulere i det vi vet.

Det jeg mener er at det ene formatet må ha noe det andre ikke har. Jeg kjøpte meg en HD DVD-spiller fordi kvaliteten var meget god. Dette ble forsterket av en elendig Samung BD-1000. I tillegg var BD dyrt og hadde varierende kvalitet på filmer. Og la oss ikke glemme at HD DVD var først ute.

Alt dette er nå endret. BD er like billig og like bra. Da må vi se på fordelene; hva har BD som ikke HD DVD har og omvendt. Jeg regner med at jeg ikke trenger å gjengi meg selv med å ramse opp studiostøtte og hardware støtte

Jeg tror man må innse at slaget er tapt for HD DVD. Ikke i morgen, men det er sikkert at de vil tape. Det er vel innlysende, med mindre et mirkel skjer. Da snakker vi om endret studiostøtte; noe som virker som utopi. De som støtter Bluray virker veldig lojale til formatet.

Og snart ruller PS3 inn i Europa. Kanskje ikke det selges så mange som Sony ønsker, men jeg er helt sikker på at det selges flere PS3 enn HD DVD-spillere her. Og uansett hvordan man vrir og vender på det; PS3 er også en BD-spiller.

For å sammenligne med sjakk, vil jeg si at HD DVD er "matt i 3"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking To the end...

Imidlertid håper jeg fortsatt på at HD DVD skal seire. Jeg har tross alt kjøpt en spiller.

Neste filmer på lista blir Sceleton Key, Black Xmas og Departed (norsk). Jeg kjøper ikke en eneste BD før HD DVD erklæres dødt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frisk diskusjon Gentlemen.

Her er litt "synsing" fra min side.

At kampen er over vil selvsagt bli diskutert i de kommende mnd'r.
    Men dette er hva jeg tror skal skje dette halv året. (har jobbet 13år med dette)
    Vi skal fra ca 10 mars igjennom en del stadier med tung propaganda fra en for øyeblikket sovende kjempe. SONY
    23 mars PS3
    Rundt den 1 april kommer det til å dukke opp historier i media om at salget av PS3 ikke står til forventningene,( her kommer HD leiren til å få vann på mølla) noe som også var det samme som skjedde med PS2 og som skaffet SONY en helt sinnsyk gratis reklame om PS2. (Forbrukeren skal ha konsollen men den er for dyr i øyeblikket)
    15 Juli ( tipper jeg at Sony er villige til å la oss kjøpe den nye "billige" BDP-S300) Ny spiller fra SONY og sikkert andre Hardware levrandører.
    På Blu Ray Disc supportes dette med Blockbusters fra væren 2007 pluss litt "hot" katalog.
    20 Aug Ny pris på PS3 (skolestart)
    25 oktober og mot jul. Slipp av sommerens Blockbusters på BD eks Spiderman III,Pirates of the Caribbean: At World's End,Surf's Up ,Live Free or Die Hard,Ratatouille,Wild Hogs, The Simpsons Movie,Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer osv

Hva tror dere HD leirens planer er???????

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær snill å utdyp?
    Sone koding :???:
    Leiefilmer vil da være sone B

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle nye BD filmer vil ha regionskoding. Katalogtitler er regionsfri. Og allefilmer vil komme på alle regioner.

Mulig jeg misforstår deg, men jeg skjønte ikke problemet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger vi ikke klage på HD DVDs release plan. Snakk om å se fremover

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop
    Lol.. De har vel blitt såpass lei av at den tittelen utsettes hele tiden.. 2025 er vel like sansynlig som neste måned..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Rundt den 1 april kommer det til å dukke opp historier i media om at salget av PS3 ikke står til forventningene,( her kommer HD leiren til å få vann på mølla) noe som også var det samme som skjedde med PS2 og som skaffet SONY en helt sinnsyk gratis reklame om PS2. (Forbrukeren skal ha konsollen men den er for dyr i øyeblikket)
    Husk at PS2 kostet 4500k da den ble lansert i 2000, og samtlige tilgjengelige konsoller ble revet umiddelbart, man måtte finne seg i å stå i kø for å få tak en før jul, og først i februar-mars var det bare å stikke innom Elkjøp og med seg en. Gratisreklamen var ikke klaging over prisnivå, det handlet om problemer med å levere nok enheter. Forskjellen på 4500 og 6000 er ikke så ekstrem, og folk har ikke mindre penger idag enn i 2000, tvert imot.

Når det gjelder PS3 har Sony noe større opplag enn med PS2, så det kan være etterspørselen dekkes, men det gjenstår og se. Personlig tror jeg de vil selge ut alt på lanseringsdagen, men det kan godt være andre parti blir liggende en stund, det kommer helt an på hvordan folk oppfører seg når hypen legger seg. PS2 hadde heller ingen reell konkurrent (Dreamcast fikk en heller slapp lansering her i landet, folk flest hadde ikke hørt om den engang), i motsetning til PS3 som må stå seg imot det etterhvert ganske sterke merkenavnet Xbox.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle nye BD filmer vil ha regionskoding. Katalogtitler er regionsfri. Og alle filmer vil komme på alle regioner.
    Det sier seg jo selv at det kommer til å bli lansert langt flere filmer i Sone A enn B, spesielt i starten. Sone A filmer kommer også tidligere enn sone B filmer, og jeg vil tro at de fleste av oss ikke er så veldig tålmodig når det gjelder å anskaffe nye filmer tidlig. Argumentet til Britax var vel da at sone-kodingen fører til at Blu-Ray folkene må kjøpe 2 Blu-ray spillere (iallefall dersom de ønsker å benytte seg av norsek leie-titler, og/eller ha mulighet for norsk teksting på filmer).

Jeg er litt usikker, men jeg har en teori om at regions-kodingen kan være redningen til HD-DVD på verdensmarkedet, om ikke i USA. Det er iallefall den eneste realistiske årsaken til at HD-DVD skal ha livets rett såvidt jeg kan se..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imidlertid håper jeg fortsatt på at HD DVD skal seire. Jeg har tross alt kjøpt en spiller.

Neste filmer på lista blir Sceleton Key, Black Xmas og Departed (norsk). Jeg kjøper ikke en eneste BD før HD DVD erklæres dødt
    Tja, jeg påstod allerede i august 2005 at HD DVD var dødt. Så hvorfor har du investert i det etter den tid er hinsides min fattevne... ;-)

Side 17 av 653 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 517 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •