HD formatkrigen. - Side 169

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 169 av 653 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 ... SisteSiste
Viser resultater 3,361 til 3,380 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hva er disc tilt?
    CD and DVD Tilt

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Faren med å gjenta "teknisk informasjon" fra andre fora som en papegøye er at man ikke har noen garanti for at vedkommende man siterer faktisk sitter med alle fakta og ikke bare klipper villt fra Wikipedia.

Det han sier om CD og DVD er jo ikke korrekt.

CD lagrer data 0.1 mm fra ytterkanten akkurat som BD (bare på andre siden av disken slik at laseren må gjennom ca 1.1 mm med substrat på veien).
    Ja, det er et morsomt trivia akkurat det. En BD er i prinsippet en CD som leses fra lakk-siden. Det for så vidt ikke noe problem å lese en CD fra lakk/label siden heller, bare optikken hadde vært tilpasset.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    [/COLOR]

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Arty, ha skjer?.... På vei over til Blu-ray
    Har ARTY kjøpt seg inn i noen av formatene da?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecnart
    mulig å leie hd dvd og blu ray fra lovefilm.com, altså at det sender den til meg i norge.
    Har sjekket det. Ringte Lovefilm i Sverige. De sier at de ikke kan sende til Norge??

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor lager de ikke en BD-spiller for PC? Jeg har ingen behov for å brenne med HTPC'en min.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Men hvorfor lager de ikke en BD-spiller for PC? Jeg har ingen behov for å brenne med HTPC'en min.
    Samme her. Kommer det en kombinert BD/HD DVD-leser (helst til en passelig rimelig penge ) så skal jeg også få ut fingern og lage meg en skikkelig HTPC.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Har ARTY kjøpt seg inn i noen av formatene da?
    Kan ikke helt skjønne at du roper så høyt om blu-ray. Du har jo en vannvittig samling med hele 5 skiver. Imponert av deg Esp1 - snart så du har eierandel i blu-ray Synes det bare er små-latterlig å rope så høyt og være så blå-øyd (i dobbellt forstand) når man faktisk ikke støtter sitt kjære barn med kjøp av en disk i ny og ne.....

BTW: er ikke fult så hard på å støtte oppunder og finne flott dokumentasjon (som ikke alltid holder vann..) som bla deg, men jeg slår deg faktisk i antall disker: er oppe i det svimlende antallet av 10 BD, og det på en måned.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan ikke helt skjønne at du roper så høyt om blu-ray. Du har jo en vannvittig samling med hele 5 skiver. Imponert av deg Esp1 - snart så du har eierandel i blu-ray Synes det bare er små-latterlig å rope så høyt og være så blå-øyd (i dobbellt forstand) når man faktisk ikke støtter sitt kjære barn med kjøp av en disk i ny og ne.....

BTW: er ikke fult så hard på å støtte oppunder og finne flott dokumentasjon (som ikke alltid holder vann..) som bla deg, men jeg slår deg faktisk i antall disker: er oppe i det svimlende antallet av 10 BD, og det på en måned.
    Og hvor mange disker må man ha, mener du, før man har lov til å mene noe om Blu-ray:roll:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formatkrig?
    Finnes bare en løsning Kombispillere.
    Pr.nå eier av Hd-dvd og 7 filmer.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke kvantiteten som avgjør.
    Selv sitter jeg klar med Visakortet når Fox,Warner,MGM,og Columbia begynner å slippe filmer som Lawrence of Arabia (sett klipp, ser helt sykt bra ut)The Bridge on the River Kwai,Doctor Zhivago,North by Northwest,The Searchers(bestilt),Taxi Driver(som kan komme "any time")
    The Good, The Bad and The Ugly,Blade Runner,Brazil,Chinatown,On the Waterfront,...........

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Selv sitter jeg klar med Visakortet når Fox,Warner,MGM,og Columbia begynner å slippe filmer som Lawrence of Arabia (sett klipp, ser helt sykt bra ut)The Bridge on the River Kwai,Doctor Zhivago,North by Northwest,The Searchers(bestilt),Taxi Driver(som kan komme "any time")
    The Good, The Bad and The Ugly,Blade Runner,Brazil,Chinatown,On the Waterfront,...........
    Er det for øvrig noen nyheter rundt dette?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor mange disker må man ha, mener du, før man har lov til å mene noe om Blu-ray:roll:
    Man behøver ikke ha noen disker for å ha meninger, men man bør helst ha litt mer enn en håndfull når man mobber andre for å ikke ha brukt penger på noen av formatene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Synes bare det er latterlig å skryte formatet opp i skyene, forsvare det med nebb og klør og praktisk talt ikke kjøpe seg en eneste skive selv....

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det for øvrig noen nyheter rundt dette?
    Taxi Driver....

Vanlig DVD 14 Aug 07
    Taxi Driver Limited Collector’s Edition is full of exciting bonus features including a newly recorded feature-length commentary by director Martin Scorsese, an “Appreciation and Influence” documentary including interviews with directors, producers, actors and film critics on the cinematic importance of Taxi Driver and its director, a “Taxi Cab Confessions” documentary where De Niro and Schrader meet with NYC taxi drivers as well as a “Taxi Driver Locations” Interactive Map.

Skal mye til om vi ikke ser en utgivelse senest Feb 08 :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes bare det er latterlig å skryte formatet opp i skyene, forsvare det med nebb og klør og praktisk talt ikke kjøpe seg en eneste skive selv....
    Vel, forholdstallet mellom dine disker og Esp1 er vel 2:1. Minner om et visst annet forholdstalltall Jeg mener, dersom du synes at du har så enormt mange fler disker enn Esp1...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aibo:

Taxi Driver er garantert en tittel jeg kommer til å kjøpe. Jeg tror nok også at de filmen du ramset opp vil gjøre enorme utslag på disksalget til Blu-ray. Tenk å sitte å se For a Few Dollars More i 1080p...

Da er det bare for Fox, MGM og Colombia å få ut fingeren:twisted:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvordan er det at dere BD fanboys ikke forstår at det er en uting å stadig poste ren BD propaganda fra en BD propaganda website.
    Tror dere at AV forum er et reklameboard?
    Takk til flere av dere som poster gode linker om BD nyheter. At enkelte her ikke setter pris på det og kaller det propaganda syntes jeg dere ikke skal bry dere om.
    Keep up the good work!
    Dette er ofte god informasjon for oss som har valgt den siden som gir ut de beste titlene og har størst støtte av filmindustrien.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva mener du med det? Tror du forbrukerne vil "straffe" Universal med å ikke kjøpe filmene deres dersom de venter for lenge med å begynne å gi ut BD-plater?
    Straffe og straffe...Det er ikke det det handler om.
    Jeg har sluttet å kjøpe film på DVD formatet og venter bare på å kjøpe både gamle og nye Universal titler på Blu-ray, tror det er flere med meg som gjør det?
    Så et tapt salg vil det medføre for Universal dersom de ikke gir etter og gir ut filmer på blu-ray.
    Spørsmålet er hvor mye de taper, men det er sikkert umulig å måle.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korter ned quotsene for at ikke innlegget skal bli for langt.

Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Skal vi se Arty, du presenterer "sannheter" gjennom ganske så tykke HD DVD linser.
    Som alle kan se av quotene fra innlegget ditt under og svarene jeg gir så burde du være forsiktig med å kritisere den informasjon jeg kommer med før du har forstått hva jeg skriver og mener.
    Jeg avstod fra å kommentere ett av innleggene dine, som for det første var rimlig off topic (Artys tolkning av Japansk forretningsfilosofi) og for det andre var din subjektive oppsummering av Sony's BD deltagelse som et religiøst tyrrani.
    Hvor har jeg karakterisert «Sony's BD deltagelse som et religiøst tyrrani.»? Kan du vise meg det?
    Slutt og tolk meg og putte ord i min munn. Hold deg til fakta?

Først "bevisene" for at BD kopiere HD DVD i alt :
    0.Det originale BD versjon 1.0 fra 2002 var et opptaksmedium og benyttet cartridge for beskyttelse og stabilitet. Det skjedde da TDK utviklet et hardt beskyttelsesbelegg i 2004, altså året før BDA lanserte BD som etterfølgeren til DVD.
    Her gir du inntrykk av at det harde beskyttelseslaget og problemene med at cartridgen ble droppet i 2004. Det er feil. Problemet fortsatte i 2006 og langt forbi lanseringspunktet helt ut 2006.
    Welcome to the Inquirer default.aspx?article=32977
    Wednesday 12 July 2006
    It is moving from sheet coating to spin coating for the BD disks and will complete that by the end of the year, it said.
    1. Droppe cartridgen har neppe forsinket Sony og påført dem store kostnader, hvor har du det fra? Cartridgen var historie i 2004, altså året før BD som videoformatet ble annonsert som arvtager til DVD.
    Feil! Se over.
    2. PiP med levende video per se er ikke interaktivitet. Jeg har PiP på TV'en min uten at det er spesielt interaktivt.
    Vet du ikke forskjellen på TV PiP og interaktiv PiP HD Disk Media så kan du få det demonstrert på HDDVD i dag og på BD når det kommer BD profil 1.1 spillere.
    BD spillerene i dag har full interaktivitet gjennom Java, det beviser vel en rekke spill?
    Hvorfor utvikler da BD profil 1.1, hvor en av det viktigste poenget er å få full interaktiv PiP?
    Følger du ikke med i klassen?

3. DVD var heller ikke spesielt kompatibelt med CD i starten. Tror neppe Sony protesterte spesielt hardt mot at BD spillerene skulle kunne lese CD'er, men kan jo hende de ikke ønsket det som et absolutt krav?
    Sony ønsket ikke tilbake kompatibilitet med verken DVD eller CD. Dette ble diskutert opp og ned på AVS og nevnt i mange artikkelen frem til de gav etter for press fra sine samarbeidspartnere. Særlig Hollywood studios.
    4. Skjønte ikke helt hva du mente her. AVC var en altså en del av BD-rom video planene, mens VC-1 kom med etter press fra Microsoft?
    Jeg skrev aldri noe slik. Jeg skrev at HDDVD hadde implementert advanced codecs i spec.'n før BD.
    Sony mente at Mpeg2 var bra nok. De gav etter for MS sine argumenter etter at VC-1 var implementert i HD DVD spec.'n. Men ville ha balanse til MS, og krevde AVC også.
    AVC ble oså innført på HDDVD. Husk at Sony sitter på DVD forums Steering Commitee og er med å bestemme HDDVD specs.
    At Sony fremdeles i fjor sommer mente at Mpeg2 var bra nok ser man av fadesen med BD første release 5th.Element, hvor en Sony «dude»(husker ikke navnet men svensk klingende) forsvarte bruken av Mpeg2 aggressivt. Aldri hørt et ord fra ham siden.

5. At HD DVD valgte obligatorisk nettverk mens BD har det som opsjon er vel heller ingen kopiering av finesser?
    Jeg har aldri kalt det «kopiering av finesser». HDDVD har internet tilkobling som obligatorisk i alle spillere fra dag 1.
    BD har det som opsjon, men har fremdeles ikke ferdigstillet spec.s'ne for dette kallet BD-Live/profil2.0. Er ikke ventet på BD før en gang til neste år. Kan derfor bli 2 år fra første release av spiller til denne specs'n er ferdig.
    Derfor påstår jeg at HDDVD også her ligger langt foran BD i utvikling i tid, og mener at dette er en av mange «added value features» som HDDVD har som BD ikke har.

6. BD har valgfri regionskoding, HD DVD har ingen. Det er vel ikke noe argument i kategorien "BD kopierer HD DVD i alt"?
    Jeg har aldri sagt at BD kopierer HDDVD i alt. Noen ting som f.eks. å ikke ha regionkoding er en fordel som HDDVD har som BD's mindre konsumentvennlige politikk ikke har valgt å følge.

Så var det de konsument vennlige punktene :

1.BD+ er da ikke spyware, hvor har du lest det? Så lenge AACS bruken ikke påvirker filmopplevelsen synes jeg ikke det er spesielt konsument fiendlig. Men rent personlig hadde jeg helst sett at AACS hadde vært droppet fra begge formater.
    Spyware er bare et slemmere navn på BD+, siden det fungerer liknende Spyware.
    Her virker det som du blander sammen 2 forskjellige DRM. AACS og BD+ fungerer vidt forskjellig. AACS er en vanlig DRM.
    BD+ er en virtuel maskin som konstant jobber i bakgrunnen.
    BD skal bruke begge, og selv om det ikke kanskje gjør så mye i en standalone spiller hvis den fungerer perfekt og ikke låser spilleren din pga en feilfunksjon. Jeg ville være veldig skepitisk til hva den kunne gjøre i en PC/HTPC basert på Sony root kit. Tiden vil vise.
    Fra wiki:
    BD+ is effectively a small virtual machine embedded in authorized players. It allows content providers to include executable programs on Blu-ray discs.
    Such programs can:
    Examine the host environment, to see if the player has been tampered with.
    *Every licensed playback device manufacturer must provide the BD+ licensing authority with memory footprints that identify their devices.
    *Verify that the player's keys have not been changed.
    *Execute native code, possibly to patch an otherwise insecure system.
    *Transform the audio and video output.
    *Parts of the content will not be viewable without letting the BD+-program unscramble it.
    If a playback device manufacturer finds that its devices have been hacked, it can potentially release BD+-code that detects and circumvents the vulnerability. These programs can then be included in all new content releases.
    The specifications of the BD+ virtual machine are only available to licensed device manufacturers.
    Vi får se hvordan BD+ fungerer når det kommer og hva mer BD+ kan gjøre som de ikke har fortalt oss. Naivt å ikke være skeptisk til dette som konsument.
    BD har også mulighet for managed copy, det er jo en del av AACS og kom med etter internt press fra HP. Men hvordan du får managed copy til å bli en "konsument vennelig" finesse er "beyond me".
    Selv om du ikke forstår det så har tydelighvis HP forstått noe du ikke forstår og derfor burde det ringe en bjelle for deg.
    «Managed Copy» gjør at du kan ta en kopi av disken lovlig for Backup. Med flere og flere som rigger en Media Server i huset sitt så er det ganske konsumentvennlig å kunne legge filmene inn på serveren legat. Er det ikke?
    Så får vi se om det blir noen forskjell på HDDVD AACS og BD's AACS&BD+ "managed copy."
    Dessuten krever det at HD DVD platen benytter AACS som du jo rakket ned på i forrige punkt.
    Hvis meg hvor jeg har rakket ned på AACS?
    Dette er et av mange punkter hvor du putter ord og meninger i munnen på meg som jeg ikke har ytret. Igjen spør jeg om du ikke vet forskjellen på AACS og BD+ ?
    Det jeg har poengtert ut er at BD har AACS som obligatorisk på alle disker.
    AACS er ikke obligatorisk på HDDVD. Det er den som legger innholdet på disken som bestemmer om AACS skal bestemmes. Gjelder også kinofilm. Dermed kan mindre filmprodusenter spare $10.000.- på en diskproduksjon på HDDVD.
    Noe som kan være hele fortjenesten på en mindre film. R&B Film's «Natures Journey» er godt eksempel. Hvor de var tvunget til å ha AACS på BD versjonen men sparte dette på HDDVD versjonen fordi de mente at DRM var unødvendig
    3. BD har heller ingen restriksjoner på opptaksplatene sine, det er bare å ta opp porno eller piratkopierte pc spill - ingen sperrer what-so-ever.
    Dette har blitt forklart deg av andre før i dag så jeg trenger ikke korrigere dette.

Jeg tror nok en gang dette innlegget viser hvordan dere som diskuterer blander fakta og fiksjon, legger ord i munnen på meg som jeg ikke har ytret og stort sett smører til en nesten røre.

Side 169 av 653 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •