HD formatkrigen. - Side 166

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 166 av 653 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 ... SisteSiste
Viser resultater 3,301 til 3,320 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må i alle fall si at det er hyggelig å være Sci-Fi fan, og HD DVD eier. Med Matrix, Star-Trek, 12 Monkeys, Dune, The last Starfighter, Serenity, Riddick-filmene og nå Battlestar Galactica eksklusivt på formatet HD DVD Disc Details: Battlestar Galactica: Season One | High-Def Digest

Eneste jeg savner er i grunn 5th Element, som nå endelig har kommet på en nogenlunde severdig utgivelse på BD, etter den første katastrofeutgivelsen i fjor......

2001 og Bladerunner kommer på begge formatene. Også sikre kjøp for ekte sci-fi fans.

Sci-Fi selger jo normalt meget godt på DVD, så dette er hyggelig for HD DVD formatet.

En klassiker som "Forbidden Planet" er vel heller ikke gitt ut på BD, eller tar jeg feil? Mulig Warner prioriterte HD DVD der......

NB! Skal være rettferdig å si at Sci-fi filmene Alien vs Predator, Stargate, Aeon Flux, Underworld og Ultraviolet er eksl. BD, men spør du meg er det en smule kvalitetsforskjell på titlene her......

Edit: Aeon Flux var visst på HD DVD også, noe så skammelig....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nja, fælt som mange av BD-gutta henger seg opp i salget av "300", en helt grei film, men forferdelig oppskrytt. Jeg vil si at filmen burde være midt i blinken for den jevne PS3 eier (ikke noe stygt sagt om de, men det store flertallet der er jo relativt yngre folk), men likevel makter ikke BD å selge mer, selv om HD DVD utgaven er både dyrere, og en combo (mange HD DVD-eiere er ikke så glad i combo, meg selv inkludert).

Hvordan forklarer BD-gutta her på forumet (merk at jeg aldri kaller dere BD-fanboys eller Blu-crap gutta) at BD ikke har tatt av mer med noen millioner solgte PS3? Dette burde vel mer bekymre enn oppmuntre dere?
    Ikke dum den argumentasjonen, Andy Dandy. Nå er det greit at Blu-ray nesten solgte dobbelt så mange av filmen "300" som HD DVD, fordi du syntes ikke noe om filmen, alikevel. Dessuten så er filmen for unge PS3-eiere? Og HD DVD-combo som var en så smart greie... Da kunne man jo først kjøpe seg filmen uten at man hadde en HD DVD-spiller; og ha den både på HD DVD og DVD. Nå er plutselig hele denne combo-disken og at interaktiviteten (som gjør disken 30 kr dyrere) en stor ulempe for HD DVD formatet???

Snakk om å råke opp for gode argumenter

Hva med filmen Departed? Var den også mest egnet til yngre PS3-eiere

"300" skulle jo selge MER enn BD, nettopp fordi den var spekket med fantastiske spill og interaktivt morro som ekstramateriale. Forbrukeren vil ha alt det interaktive skvipet som Universal hevder er så nødvendig for å ha livets rett som HD-format, hevdes det.

Og til spørsmålet ditt, så svarer du kanskje på dette selv. Du hevder at "300" stort sett blir kjøpt av PS3-eiere, men at du er overrasket over at filmen ikke solgte enda flere. Kanskje flertallet som kjøpte filmen var eiere av Blu-ray stand-alone spillere, og at den nye trenden i HD-spiller salget i USA nå begynner å merkes
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan love deg så mye som at for eier er det bunnlinjen som teller. Så mye har jeg lært meg - cash is king.
    My point (and GE`s) point excactly
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva mener du med det? Tror du forbrukerne vil "straffe" Universal med å ikke kjøpe filmene deres dersom de venter for lenge med å begynne å gi ut BD-plater?
    Øhhhh, nei, trondmm....

Men har du hørt om prestisje? Universal-sjefen gir vel et ganske så klart signal om at de ikke er spesielt fornøyd med å støtte formatet som de siste 8 månedene har solgt mindre enn Blu-ray. Dette gjør Universal til det sære selskapet, og det eneste MAJOR STUDIO som støtter HD DVD; noe visstnok GE minner de på ganske ofte...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    My point (and GE`s) point excactly
    Så det vil si at du tror at de som har blu-ray ikke vil kjøpe filmen fordi den kun er få kjøpt i det formatet som selger mest?

DVD er mye billigere å produsere - selger i langt mer enn noen av hd formatene= større avanse pr solgte disk. Lenger enn det drar jeg den ikke, regner med at du skjønner det.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man tror visst at den eneste muligheten universal har for å få solgt sine filmer på BD, er at de så raskt som mulig går nøytrale, før toget går fra de....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dum den argumentasjonen, Andy Dandy. Nå er det greit at Blu-ray nesten solgte dobbelt så mange av filmen "300" som HD DVD, fordi du syntes ikke noe om filmen, alikevel. Dessuten så er filmen for unge PS3-eiere? Og HD DVD-combo som var en så smart greie... Da kunne man jo først kjøpe seg filmen uten at man hadde en HD DVD-spiller; og ha den både på HD DVD og DVD. Nå er plutselig hele denne combo-disken og at interaktiviteten (som gjør disken 30 kr dyrere) en stor ulempe for HD DVD formatet???
    Vel, combodiskene har vel sin gode mening for HD DVD formatet, men ingen hemmelighet at enkelte HD DVD eiere ikke liker dem. Ikke akkurat et stå eller falle spørsmål dette, men jeg har aldri påstått at combodisker er en super ide, eller at 300 skal utselge BD..... Er dette noe som i det hele tatt spiller noen rolle i den store sammenhengen? 300 har jo også solgt meget bra på HD DVD, tross i høyere pris, og comboformat, og masser av PS3 enheter ute i markedet.

Det som spiller noen rolle er at PS3 eierne ikke kjøper nok film, og heller ikke i den kategorien film BD leiren satset på at de skulle gjøre.... Hva da når dedikert avspiller salget tar seg opp utover nyåret?

Hva synes du forresten om listen min over Sci-Fi filmer på HD, SVS-man? Glad i Sci-Fi? Enig i at HD DVD eiere har mest å glede seg over? Er jo utvalget og eksklusive titler som har alt og si, jamfør klassisk BD argumentasjon, og selvsagt også navnet på titlene.

NB! Kom på en god definisjon på en retorisk mester: En som med ordets makt kan frelse SVS-man til å bli en svoren HD DVD elsker. Det er nå blitt mitt store mål i livet..... Husk det er av kjærlighet og medmenneskelighet vi prøver å lede deg på den rette sti..... ikke noe annet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, combodiskene har vel sin gode mening for HD DVD formatet, men ingen hemmelighet at enkelte HD DVD eiere ikke liker dem. Ikke akkurat et stå eller falle spørsmål dette, men jeg har aldri påstått at combodisker er en super ide, eller at 300 skal utselge BD..... Er dette noe som i det hele tatt spiller noen rolle i den store sammenhengen? 300 har jo også solgt meget bra på HD DVD, tross i høyere pris, og comboformat, og masser av PS3 enheter ute i markedet.

Det som spiller noen rolle er at PS3 eierne ikke kjøper nok film, og heller ikke i den kategorien film BD leiren satset på at de skulle gjøre.... Hva da når dedikert avspiller salget tar seg opp utover nyåret?

Hva synes du forresten om listen min over Sci-Fi filmer på HD, SVS-man? Glad i Sci-Fi? Enig i at HD DVD eiere har mest å glede seg over? Er jo utvalget og eksklusive titler som har alt og si, jamfør klassisk BD argumentasjon, og selvsagt også navnet på titlene.

NB! Kom på en god definisjon på en retorisk mester: En som med ordets makt kan omgjøre SVS-man til en svoren HD DVD elsker. Det er nå blitt mitt store mål i livet.....
    Joda, men uansett PS3 eller ikke, må du vel innrømme at BD selger godt. Det jeg er ganske sikker på er at tallene vil se enda bedre ut for BD når Fox, MGM og stortitlene som Spiderman3 etc kommer mot jul.

Ellers elsker jeg sci-fi, ja Og enig i at det kommer mye bra sci-fi på HD DVD. Men husk; jeg er også en HD DVD-eier Jeg har ikke kjøpt en eneste HD DVD siden januar, men fikk for 14 dager siden Born Identity. Filmen synes jeg er knallbra, og må si jeg var svært uenig i hidefdigest sin omtale av PQ. Hvis ikke dette var en 5`er, så vet ikke jeg

Og bare til info, Fifth Element var mer en "nogenlunde bra". Bildet gnistret

Jeg elsker film, men tror du skal jobbe godt med vende meg tilbake som HD DVD-fanboy Morsom avslutning der, Andy Dandy
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt å høre du kan nyte HD DVD-titler fortsatt, SVS. Jeg på min side ser frem til å se nyutgivelsen av 5th Element. En herlig Sci-fi, som fortjener en god HD utgivelse.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - dere HD DVD-fanboys til stadighet lever i fantasiverdenen
    - TULL...TULL...LØGN...BUUUUUH....
    - HD DVD Propaganda Group
    - Og så kommer forklaringen fra "eksperten" tklev
    - Og, Arty, hele argumentasjonen din er så farget av ditt hat til Sony, at det meste blir bare latterlig tankespinn uten rot i den virkelige verden.
    SVS! - man, dette er utdrag fra bare ett av dine innlegg... Dette er velmenende ment fra meg, om du skulle lure.

Du har sikkert noe å fare med i denne diskusjonen, men når du til stadighet skriver sånn så blir det så fryktelig tåpelig. For min del får jeg da problemer med å ta deg seriøst, og det blir stort sett skummeing over innleggene. Men, så var det det med å heller gå på sak i stedet for personer.. (Ja, vet dette innlegget er personlig) Jeg er sikker på at du også vet at Arty og tklev er veldig oppegående og vet hva de snakker om. Det er lov å bli irritert fordi de ikke har akkurat dine synspunkter, men sånne "barnsligheter" kan du nok med fordel spare deg.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok post med salig rør av ville spekulasjoner og fantasifulle påstander om HD DVD fra SVS!-man.

Det er ikke noe poeng å korrigere alt du skriver siden jeg ikke har noen tro på at du leser det alikavel.
    Så jeg begrenser det til dette.
    Det er rett og slett blitt svært fornøyelig å lese hvordan HD DVD-fanboysen klamrer seg til illusjonen om at deres format skal seire, og hvor dårlig BD er.
    Som den gode BD Fanboy du er så er du ikke særlig glad i fakta.
    Men du burde forstå at det er BD som har oppfunnet konseptet om at BD skal vinne som format. HD DVD har aldri offisielt påstått at de skal vinne noen formatkrig. Jeg har heller aldri påstått noe sånt.

De av oss som skriver saklig om HDDVD påstår ikke at HDDVD skal vinne. Vi har nok med å tilbakekalle alt sprøytet som BDA og BD fanboys kommer med.

Vi er mer en fornøyd med å vise at HDDVD er et mer ferdig format, har flere "features", er mer forbrukervennlig og oppgående format enn BD, etter flere år hvor BDA's propagandamaskin har benyttet, og benytter, enhver anledning til å rakke ned på HDDVD for å skjule BD's faktiske mangler.

Og, Arty, hele argumentasjonen din er så farget av ditt hat til Sony, at det meste blir bare latterlig tankespinn uten rot i den virkelige verden.
    Stol på at en BD fanboy kan koke fakta og virkelighet ned til dette.
    Jeg er langt fra noen hater av Sony generelt og er derved ikke ikke farget av noen ting.
    Det betyr ikke at jeg ikke er kritisk til Sony og deres metoder i denne "formatkrigen".
    Jeg er også kritisk til BD formatet siden de har gjennom flere år påstått at BD er et overlegent format i forhold til HDDVD, når den faktiske virkelighet er helt omvendt.

Hvorfor klarer ikke dere BD fanboys å forstå at BD er et underutviklet uferdig format som ikke burde vært lansert før til neste sommer, noe som hadde vært tilfelle om ikke HDDVD hadde vært der og tvunget BD på banen "premature"?

Så hvorfor er dere så ivrig på å støtte BD med slik entusiasme når HD DVD kan produsere den samme PQ/AQ kvaliteten som BD + pluss at HDDVD kan gjøre så mye mer enn BD?

Det må jo være en brist i deres logiske sans!

Du påstår at jeg kommer med "latterlig tankespinn uten rot i den virkelige verden" om Sony. Det er som å skrive at jeg jeg farer med løgn om Sony.
    Hvis det er tilfelle så får du være så skvær at du imøtegår min informasjon med det du mener er sannheten.

Jeg har nylig seriøst motgått et innlegg fra teedjay med en mengde opplysninger som burde fått ham til å retenke sine argumenter.
    Reaksjonen hans var at han "ikke gadd å bruke energi på å svare meg fordi jeg var anti-Sony."
    Snakk om å koke all informasjonen ned til ingenting. Er det så smertefult for dere BD fanboys og få presentert sannheten om BD at dere bare undertrykker smerten og farer videre i deres illusoriske verden?

Det samme skjedde med ESP-1 da jeg ba om kilodeannvisning til hans påstand om at en rekke BD spillere var profil 1.1 compliant.
    To innlegg brukte han på å flåsete bortforklare hvorfor det ikke var nødvendig med en kildehenvisning.
    Før han konkluderte med at jeg bare var anti-BD. Hvorfor ikke inrømme at han hadde postet uriktige opplysninger tatt rett ut av luften.

Og deg SVS!-man. Jeg plukket nylig fra hverandre en pressemelding fra Sony som du spant de villeste historier rundt "at BD hadde fått fotfeste i Asia".
    Og du tør å påstå at jeg kommer med latterlig informasjon uten rot i virkeligheten.
    Når jeg sier det om din informasjon så har jeg ihvertfall "guts" nok med å underbygge det med fakta argumenter som er lettfattlige nok til at de fleste burde kunne forstå det.

Men jeg regner med at alt dette bare er å kaste perler for svin?

Det betyr ikke at jeg ikke umiddelbart vil plukke fra hverandre et rørete innlegg fra en annen BD fanboys..

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

NB! En annen ting er at jeg ikke ser helt hva slags godtitler Sony/Colombia har å tilby eksklusivt på BD til neste år? Har de ikke brent opp kruttet litt i år? De kommer til å bli meget avhengige av at Fox får ut fingeren med helhjertet støtte til formatet.[/QUOTE]

Her er litt av hva du kan glede deg til å putte i Blu Ray spilleren din fra SONY i 2008. Men er vel bare "shit" ikke sant HDDVD gutta.Dere kan glede dere til
    Hulk2 og Mummy3

30 Days Of Night

Across The Universe

Superbad 95% Fresh på Rottentomatoes

Residentevil Extinction

Vantage Point

The Other Boleyn Girl

The Water Horse: Legend of the Deep (Folka bak Narnia)

[B]Hancock[/B] (Will Smith regi Peter Berg)

You Don't Mess With the Zohan

Interview

The Jane Austen Book Club

Moliere

Sleuth

Vel dette er litt av det som er bekreftet men ting settes i produksjon hele tiden.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    ..

NB! En annen ting er at jeg ikke ser helt hva slags godtitler Sony/Colombia har å tilby eksklusivt på BD til neste år? Har de ikke brent opp kruttet litt i år? De kommer til å bli meget avhengige av at Fox får ut fingeren med helhjertet støtte til formatet.
    Her er litt av hva du kan glede deg til å putte i Blu Ray spilleren din fra SONY i 2008. Men er vel bare "shit" ikke sant HDDVD gutta.Dere kan glede dere til
    Hulk2 og Mummy3

30 Days Of Night

Across The Universe

Superbad

Residentevil Extinction

Vantage Point

The Other Boleyn Girl

The Water Horse: Legend of the Deep (Folka bak Narnia)

[B]Hancock[/B] (Will Smith regi Peter Berg)

You Don't Mess With the Zohan

Interview

The Jane Austen Book Club

Moliere

Sleuth

Vel dette er litt av det som er bekreftet men ting settes i produksjon hele tiden.[/QUOTE]

Muligens noen gode filmer der, men jeg tenkte ikke så mye på det som klangen i titlene for de som skal kjøpe filmene. Altså "Spiderman-segmentet", som BD har gjort seg helt avhengige av grunnet PS3-strategien. Tror du ikke disse kundene vil finne større glede i titler som Mummy3, Hulken2, Hellboy2 og Jurrasic Park 4? Disse Universal-titlene kommer til og selge godt mer enn de titlene du ramser opp der.

Da er det heldigvis en trøst for disse til neste år. De vil kunne kjøpe seg en meget rimelig HD DVD-avspiller, kanskje til og med på super'n.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det at dere BD fanboys ikke forstår at det er en uting å stadig poste ren BD propaganda fra en BD propaganda website.
    Tror dere at AV forum er et reklameboard?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig konkrete salgstall

Blu-ray outpaces HD-DVD in U.S.: Home Media Research | Technology | Reuters

Siden starten (frem til og med utgangen av juli):
    Blu-ray: 2.2 millioner
    HD DVD: 1.5 millioner

Første halvår 2007:
    Blu-ray: 1.6 millioner
    HD DVD: 795000

Dette gir de samme forholdstallene vi har sett hele tiden, men det er flott å endelig se hvor stort HD-markedet faktisk er.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte folk etterlyser informasjon og tekniske fakta i denne tråden.
    Vi alle trenger å få oppfrisket vår tekniske kunnskap om HD formatene.

Her er et særdeles velskrevet innlegg om forskjellen på laser leserene i HD/BD.

Dette er ikke ment som et format argument, bare som teknisk informasjon.

Sitat Opprinnelig postet av namechamps
    What prevents HD from playing BR and vise versa? - AVS Forum

To expand on what Lee said the big difference is in the optics.

DVD and CD have a numerical aperture (NA) of 0.65. To maintain compatibility HD DVD uses a NA of 0.6 which is close enough that the same lens can be used to focus the infared light (CD), red light (DVD), and blue light (HD). The "problem" is that moving from red to blue only increases the capacity by a factor of 3x while the jump from 480p to 1080p is a 6x jump in pixels. At the time the only codec was mpeg2 and there simply wasn't enough capacity. Toshiba flirted with the idea of going mpeg2 and 720p. Microsoft showing VC-1 could enabled a 2:1 compression over mpeg2 allowed HD DVD to gain support of the DVD Forum. By using an NA of 0.65 HD DVD allows the use of existing DVD lines. For all intents and purposes an HD DVD is simply a DVD with smaller pits. By using a single lens HD DVD also allows for cheaper optical pickup units.

BD on the other hand was original designed as an mpeg2 system. 3 years prior to it's release as a prerecorded playback system it was being sold in Japan as an HD recorder. Using mpeg2 BD needed a capacity of 25 & 50 GB. The numbers were chosen because at the mpeg2 bitrates used for HDTV in Japan 25GB would record slightly more than one hour (TV) and 50GB would record slightly more than 2 hours (movies).

Now BD and HD DVD use the exact same 405nm blue-violet diode for a light source. So how does BD gain 2/3 more capacity. Sony changed the NA from 0.6 to 0.85. This focuses the beam closer to the light source (and hence closer to the top of the disc). This one small change has radical effects to the material science.
    1) The light spot is now smaller allowing the pits to be placed closer together = higher capacity and bandwidth.
    2) The data layer is now located only 0.1mm away from the surface as opposed to 0.6mm for CD, DVD, HD DVD.
    3) The same lens can NOT be used for other formats (CD/DVD/HD DVD) because it would be out of focus when looking at a data layer 0.6mm from disc surface.
    4) The ultra thin top layer necessitated a harder top coat.
    5) The BD discs can not be made on DVD stampers, and other replication equipment.

How do BD players playback DVD & CD. Two lens are used (or a floating lens on the PS3). The light from the infared and red diodes is directed through a 0.6NA lens to allow proper focus at the 0.6 data layer. The light from the blue diode is directed through a 0.85NA lens to allow proper focus at the 0.1 data layer.

The interesting fact is that a BD drive that has can playback CD and/or DVD essentially has everything it needs for HD DVD also. This is not to mean that any BD drive can playback HD DVD because they can't. It means that with little modification and cost by OEM a combo drive can be made for little more than a BD only drive. The blue diode light needs to be redirected (via a splitter) through the 0.65NA vs the 0.85NA lens used by BD.

The reverse is not true. A HD DVD only drive will still cost substantially more to build in BD playback. An HD DVD drive would need the additional and higher cost 0.85NA lens and the higher grade actuators to enable the smaller movements necessary to track the smaller BD tracks.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Din bønn er blitt besvart Dandy Andy!

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

"SF Norge signaliserer at de i høst vil starte med High-Def utgivelser også av egne titler.

Siden i november i fjor har SF Norge levert en del Blu-ray Disc titler på markedet, gjennom sin avtale med 20th Century Fox.

Men de siste månedene har det vært få Fox-titler. Dette skyldes at Fox har ventet på den nye BD-kopisikringen, kalt BD+.

Fremover vil det komme en jevn rekke av både katalog og nye Fox-filmer, forteller labelmanager Hege C. Bergrem til Release.no.

– Releaseplanen skal spikres om kort tid og titlene kan da offentliggjøres. Målsetningen til Fox er at alle nye filmer skal på Blu-ray samtidig som DVD, sier Bergrem.

Det betyr altså at Fox sine sommerfilmer, The Simpsons: The Movie, The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer og ikke minst Die Hard 4.0, skal ut i High-Def før jul.

Tentative releasedatoer for disse på DVD er 10. og 17. oktober på leie og kjøp for Die Hard 4.0, The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer 5. og 27. desember på hhv leie og kjøp og The Simpsons: The Movie 28. november og 5. desember på hhv. leie og kjøp.

SF Norge melder nå at de også vil utgi Blu-ray Disc av egne filmer de enten eier selv eller har kjøpt nordiske rettigheter til. Dette kan dreie seg om titler som Mr. Brooks, de to Grindhouse-filmene og Fracture, opplyser Sveinung Vikeså i selskapet overfor Release.no"

Nice! ;-)
    "SF Norge signaliserer at de i høst vil starte med High-Def utgivelser også av egne titler.

Dette er meget gode nyheter SF sitter trossalt med de Nordiske rettighetene til Lord Of The Rings

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvordan er det at dere BD fanboys ikke forstår at det er en uting å stadig poste ren BD propaganda fra en BD propaganda website.
    Tror dere at AV forum er et reklameboard?
    NEI Arty

Les

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forklarer BD-gutta her på forumet (merk at jeg aldri kaller dere BD-fanboys eller Blu-crap gutta) at BD ikke har tatt av mer med noen millioner solgte PS3? Dette burde vel mer bekymre enn oppmuntre dere?
    Her er en hypotese :

PS3 er først og fremst en spillmaskin for de som kjøper den (ref den undersøkelsen noen linket til, hvor en meget høy % ikke engang visste at de hadde BD i PS3'en sin).

Men, hvis vi antar at like høy prosent PS3 eiere som XB360 eiere er seriøst intr i HD film så kan vi forsøke å utlede noen tall omtrent slik :

(a) 10.000.000 XB360 og 250.000 HD DVD drev solgt (*) gir 2,5% filmfreaks
    (b) 4.000.000 PS3 solgt ved samme prosent gir 100.000 BD filmfreaks

Siden BD er innebygget i PS3 og ikke krever noe ekstrakjøp er sikkert terskelen for å bli en BD filmfreak lavere, la oss si at 3x så mange får trigget en seriøs BD interesse gjennom PS3.

Da har vi altså 250.000 XB360 vs 300.000 PS3 filmfreaks. Dette jevner i bestefall bare ut antall eiere mellom formatene (siden Toshiba hevder de selger langt flere standalone spillere).

I tillegg kommer de PS3 eiere som bare kjøper noen svært få titler for å "teste ut" BD (siden prisene er såpass høye). Det skal ganske mange av den typen for å overgå en ivrig HD DVD eiere (som gjerne opererer med 40-50 HD DVD titler i signaturen sin) :-D

(*) Tallet 250.000 er tatt ut av luften, aner ikke hvor mange som er solgt.

Side 166 av 653 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •