HD formatkrigen. - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 165 av 653 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    NB! En annen ting er at jeg ikke ser helt hva slags godtitler Sony/Colombia har å tilby eksklusivt på BD til neste år? Har de ikke brent opp kruttet litt i år? De kommer til å bli meget avhengige av at Fox får ut fingeren med helhjertet støtte til formatet.
    Din bønn er blitt besvart Dandy Andy!

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

"SF Norge signaliserer at de i høst vil starte med High-Def utgivelser også av egne titler.

Siden i november i fjor har SF Norge levert en del Blu-ray Disc titler på markedet, gjennom sin avtale med 20th Century Fox.

Men de siste månedene har det vært få Fox-titler. Dette skyldes at Fox har ventet på den nye BD-kopisikringen, kalt BD+.

Fremover vil det komme en jevn rekke av både katalog og nye Fox-filmer, forteller labelmanager Hege C. Bergrem til Release.no.

– Releaseplanen skal spikres om kort tid og titlene kan da offentliggjøres. Målsetningen til Fox er at alle nye filmer skal på Blu-ray samtidig som DVD, sier Bergrem.

Det betyr altså at Fox sine sommerfilmer, The Simpsons: The Movie, The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer og ikke minst Die Hard 4.0, skal ut i High-Def før jul.

Tentative releasedatoer for disse på DVD er 10. og 17. oktober på leie og kjøp for Die Hard 4.0, The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer 5. og 27. desember på hhv leie og kjøp og The Simpsons: The Movie 28. november og 5. desember på hhv. leie og kjøp.

SF Norge melder nå at de også vil utgi Blu-ray Disc av egne filmer de enten eier selv eller har kjøpt nordiske rettigheter til. Dette kan dreie seg om titler som Mr. Brooks, de to Grindhouse-filmene og Fracture, opplyser Sveinung Vikeså i selskapet overfor Release.no"

Nice! ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Jobber som sagt i en Lefdal butikk hvor vi nå har palla opp HD E1 spillere som selges til 2895.
    Det ovenstående sitatet ble skrevet den 10.08

Var i dag innom Lefdal Strømmen. Der er prisen på E1 3995,- ?? Er det virkelig så stor forskjell på butikkene. (synd de har sluttet med 150% garrantien, hvis ikke skulle jeg kjøpt en hel pall :twisted: )

Var også innom Elkjøp på Lørenskog. De har ikke E1 i det hele tatt.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Var i dag innom Lefdal Strømmen. Der er prisen på E1 3995,- ?? Er det virkelig så stor forskjell på butikkene. (synd de har sluttet med 150% garrantien, hvis ikke skulle jeg kjøpt en hel pall :twisted: )

En på jobben her var innom Elkjøp og lefdahl i Bærum, ingen som hadde... Bare på internett var svaret Hadde muligens solgt litt mer om de hadde det i butikken ja

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var i dag innom Lefdal Strømmen. Der er prisen på E1 3995,- ?? Er det virkelig så stor forskjell på butikkene.
    Jeg reagerte også på det. De har jo til og med annonsert HD-E1 til 2895,- i kundeavisa (det står ingenting om frem gratis filmer, men de har også annonsert King Kong, Tokyo Drift og Smokin' Aces til 199,-), men jeg gadd ikke klage da jeg var innom butikken i går.

HD DVD på side 19: Lefdal kundeavis, uke 33

For øvrig er det nå gratis frakt på nettbutikken deres på varer under 35kg, eller du kan bestille varer på nettbutikken og hente i lokal butikk samme dag.

(synd de har sluttet med 150% garrantien, hvis ikke skulle jeg kjøpt en hel pall :twisted: )
    De har ikke prisgaranti lengre, men de har 150% finnerlønn, som er samme greia. Bortsett fra at de ikke matcher priser mot nettbutikker.

Joda, de har en som er koblet til de stoore flatskjermene de bruker til demonstrasjon av surroundanlegg. Prislappen som sto på den spilleren var 5495,- i går.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Hei alfalafa!

La oss prøve å være saklige. HD DVD er ikke dødt.

Litt tanker rundt Blu-Ray/HD DVD

Jeg har samlet film lenge, over 20 år.
    Startet med meget ullen VHS. Så ble VHS bedre. Senere kom VHS i widescreen, ting var på vei oppover. Lyden ble og bedre.

Husker min første surround; VHSspiller med surroundforsterker - var skikkelig stolt.
    Det var dolby surround (mono bak, ingen senter).

Så var det laserdisc, og import av NTSC VHS fra USA.

DVD kom... Ganske dårlig i begynelsen, men ble etterhvert bedre. Husker med grøss de første utgivelsene, flere i 4:3 og med 2-kanals MPEG lyd...

Så HD DVD og Blu-Ray.
    Kjøpte meg en HD-A1. 500 USD. Egentlig litt skummelt å kjøpe et produkt i startfasen, men, bedre kvalitet, og lite penger - ja takk.
    Skiftet nå til XA2. Denne er heller ikke dyr, og den gjør en glimrende jobb med å skalere opp DVD'er.
    Synes egentllig skalering av DVDbiten er verdt prisen på spillern alene.

Samsung Blu-Rayspillern var dobbelt så dyr, så den ventet jeg med.

Fikk senere lånt meg en Samsung Blu-Rayspiller, og har nå byttet den til en PS3 (skarpere bilde...).

Jeg har skiftet ut de samme filmene utallige ganger!

Når inngangsbilletten er så lav som den er nå er det lite å være redd for.
    Om man har en projektor eller en flatskjem med 720p eller mer virker det på meg litt underlig å kjøpe filmer på DVD som gis ut i HD.

Og, igjen, om feks HD DVD skulle forsvinne har man en ganske ok DVDspiller...

For meg er det stort sett det samme hvem som vinner så lenge ikke begge formatene forsvinner pga at "Joe Sixpack" sitter for lenge på gjerdet og venter...
    Har ikke sagt att HD-DVD er død. Prøvde og si att selv om en av formatene eller begge blir borte så har du den spilleren du har kjøpt, og filmene du har kjøpt fungerer selv på ett dødt format.
    Om format krigen har jeg den mening att blir det noen vinner så blir det Bluray. Eier Sony S1E og PS 3.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fælt så oppsatt folk er på å poste gamle linker i dag, da. (Det hadde heller ikke gjort noe om linkpostere hadde kosta på seg en setning som forteller hva linken handler om.)

Anyway. 64% markedsandel for HD DVD og 39% for BD for andre kvartal er ganske greie tall. Stillingen var anslått til å være 60/40 i midten av juni (siden starten), så Toshiba gjør det absolutt ikke dårlig på standalonefronten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel tenkte det var greit å spore denne diskusjonen inn på riktig spor igjen. Prisen på HD DVD spiller eller BD spillere for den saks skyld på Lefdal har vel ikke noe med HD krigen å gjøre. Forøvrig har Norge heller ikke noe for utfallet av HD krigen sin del.

I Storbritannia får man kun BD filmer nå på blockbuster sine filialer. Og utvalget er veldig bra.

Poenget med den artikkelen var vel heller at enkeltstående BD spillere tar innpå HD DVD spillere i salg. Kan vel ikke vært godt nytt for HD DVD leiren som har som argument at de selger mest enkeltstående spillere.

Men det er vel noen som greier å få denne artikkelen til å være i HD DVD sin fordel også hehe.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Poenget med den artikkelen var vel heller at enkeltstående BD spillere tar innpå HD DVD spillere i salg. Kan vel ikke vært godt nytt for HD DVD leiren som har som argument at de selger mest enkeltstående spillere.
    Nei, det kan du si. Hvis BD klarer å passere HD DVD i standalonespillersalg (og holde seg stabilt over), så vil det bli tilnærmet umulig for HD DVD å komme tilbake i gamet, ja.

Men, som jeg har kommentert før, så lurer jeg litt på hvor gjennomsnittlige de butikkene som journalisten har snakket med er. Det ble solgt 1,3 millioner DVD-spillere i USA i juni. Ettersom det totale HD DVD- og BD-spillersalget var 250000 enheter den 11. juni, så tviler jeg på at det ble solgt mer enn 100000 HD-spillere i juni. Sannsynligvis snakker vi om rundt 50000. Det betyr at det antageligvis ble solgt minst 25 ganger så mange DVD-spillere som HD-spillere i juni.

I den ene av butikkene i artikkelen var det et 60/40-forhold mellom DVD og HD i juni, og i en annen solgte HD-formatene mer enn DVD. Når disse butikkene har en så perverst unormal fordeling av HD vs. DVD i forhold til resten av landet, så tviler jeg på at de har en helt gjennomsnittlig fordeling mellom HD DVD og Blu-ray.

Jeg klarer forresten ikke å se om det er snakk om enkeltbutikker her, eller hele kjeden.

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Men det er vel noen som greier å få denne artikkelen til å være i HD DVD sin fordel også hehe.....
    Artikkelen siterer offisiell salgsstatistikk som sier at HD DVD hadde 61% av spillersalget i andre kvartal, mens BD bare hadde 36% (3% var hybridspillere). Hvordan kan du hevde at dette ikke er gode nyheter for HD DVD?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Fremover vil det komme en jevn rekke av både katalog og nye Fox-filmer, forteller labelmanager Hege C. Bergrem til Release.no.

– Releaseplanen skal spikres om kort tid og titlene kan da offentliggjøres. Målsetningen til Fox er at alle nye filmer skal på Blu-ray samtidig som DVD, sier Bergrem.
    Spørsmålet er bare fra når de nye filmene kommer på Blu-Ray samtidig med DVD. Såvidt jeg kan lese så er det journalisten som går utifra at filmene kommer før jul. Det ville jo vært idiotisk av Fox og ikke få med julesalget, men vi har jo sett tidligere at datoer ifa BD-campen ikke bestandig er til å stole på. Regner med at disse titlene kommer på BD+, det har jo vært typisk å utsette slike lanseringer. For BDA så er jo BD+ et være eller ikke være, blir det systemet knekt umiddelbart så har BDA ingen reell konkurranse-fordel sammenlignet med HD-DVD..

Dersom BDA er usikker på om BD+ kan bli knekt, så kommer de ikke til å lansere den før jul. Da kommer det en "mystisk" utsettelse, og så satser de på at de vinner krigen før BD+ kommer på markedet.. Okey, nå begynner vi å snakke konspirasjonsteori, men det er jo veldig "smart" å ha BD+ som den "ultimate" kopi-beskyttelsen, men så snart den er knekt så er den verdiløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei, det kan du si. Hvis BD klarer å passere HD DVD i standalonespillersalg (og holde seg stabilt over), så vil det bli tilnærmet umulig for HD DVD å komme tilbake i gamet, ja.

Men, som jeg har kommentert før, så lurer jeg litt på hvor gjennomsnittlige de butikkene som journalisten har snakket med er. Det ble solgt 1,3 millioner DVD-spillere i USA i juni. Ettersom det totale HD DVD- og BD-spillersalget var 250000 enheter den 11. juni, så tviler jeg på at det ble solgt mer enn 100000 HD-spillere i juni. Sannsynligvis snakker vi om rundt 50000. Det betyr at det antageligvis ble solgt minst 25 ganger så mange DVD-spillere som HD-spillere i juni.

I den ene av butikkene i artikkelen var det et 60/40-forhold mellom DVD og HD i juni, og i en annen solgte HD-formatene mer enn DVD. Når disse butikkene har en så perverst unormal fordeling av HD vs. DVD i forhold til resten av landet, så tviler jeg på at de har en helt gjennomsnittlig fordeling mellom HD DVD og Blu-ray.

Jeg klarer forresten ikke å se om det er snakk om enkeltbutikker her, eller hele kjeden.

Artikkelen siterer offisiell salgsstatistikk som sier at HD DVD hadde 61% av spillersalget i andre kvartal, mens BD bare hadde 36% (3% var hybridspillere). Hvordan kan du hevde at dette ikke er gode nyheter for HD DVD?
    Er enig med deg at disse butikkene sikkert ikke representerer ett snitt av markedet, men en trend kanskje. Det som er interessant i den artikkelen er ikke 2. kvartals tallene som er kjente. Men heller en trend de har sett i det siste:

However, retailers are taking notice of a summer shift in the high-def market.

“With all of the introductions of Blu-ray product, we have seen more sales in BD than in HD DVD, because there are so many options now out for consumers,” said John Abt, VP at Illinois bricks-and-mortar and national online dealer Abt Electronics.

Blu-ray sales might even be performing better, if not for currently limited supplies of some of the format’s relatively inexpensive offerings.

Ultimate, for instance, is still waiting on its first shipment of Panasonic’s latest $599 second-generation model, which started streeting to retailers in June-July. San Antonio’s Bjorn’s cannot meet customer demand of Sony’s $499 BDP-S300.

When Bjorn’s had adequate supply of Sony’s player in June, “we were seeing a 50/50 split in unit sales,” president Bjorn Dybdahl said. “That was primarily all three Toshiba players versus Sony’s $499 players. If the Blu-ray group wants to put a death knell on HD DVD, then they need to get it everywhere very quickly.”

Sony and Panasonic executives say that are working to remedy the supply situation but insist they are happy with second-generation sales results.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink: Fra hvem kommer tallene over antall solgte HD DVD-spillere?

Det registreres at ordbruken til HD DVD-fanboysene begynner å endre seg. Dessuten er det morsomt å lese hvordan dere HD DVD-fanboys til stadighet lever i fantasiverdenen om at HD DVD plutselig skal ta igjen forspranget til BD. Det er ikke få ganger jeg har etterlyst en begrunnelse for dette håpet. Billige spillere!, ropes det ut. Vel, butikkene i USA rapporterer nå at trenden er i ferd med å snu, og at BD selger bedre enn HD DVD. Dette på tross av at HD DVD er billigere. Tull hevder HD-fanboysen. Hele verden rapporterer om at Blu-ray filmer selger best. TULL...TULL...LØGN...BUUUUUH....

Angående salget av filmen "300" kommenterer HD DVD-fanboy, tklev, følgende:
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Forøvrig så er ikke dette en "lik" tittel, HD-DVD versjonen kostet 5$ mer.. På titler som koster like mye så har faktisk HD-DVD gjort det ganske brukbart. Planet Earth solgte vesentlig bedre på HD-DVD enn Blu-Ray de første ukene etter lansering.
    Denne var jo ganske morsom Nå har dere HD DVD-fanboys i uker og måneder snakket om hvordan akkurat "300" antagelig vil kunne selge mer på HD DVD enn BD. Og det skulle den klare fordi HD DVD-versjonen inneholdt så fantastisk mye ekstramateriale. Så kommer tallene på bordet: 65/35 fordel Blu-ray. Dette på tross av at HD DVD Propaganda Group hele tiden oppgir at de også er det mest selgende HD-formatet.

Og så kommer forklaringen fra "eksperten" tklev på at BD solgte flere tiltler enn HD DVD: jo, fordi BD kostet $5 mindre . Men........nå skjønner jeg ingenting. Betyr det at folk egentlig gir blanke f... i alt ekstramaterialet som skal redde HD DVD, da? Det finnes jo ikke grenser på å dikte opp "sannheter" som skal få virkeligheten til å passe for dere HD DVD-fanboys.

Så kommer "Planet Earth"-argumentasjonen igjen. Stønn. For det første er dette en dokumentar og ingen spillefilm, for det andre så er dette den ENESTE tittlelen HD DVD har solgt flere av de første ukene og for det tredje; ble det satt i gang en kampanje for å få flest mulig HD DVD-eiere til å kjøpe denne dokumentaren; nettopp for å slå Blu-ray utgaven i antall solgte. Og fra de siste Nielsen tallene er denne dokumentaren nå på en 7nde plass på topp 10 HD-listen til Nielsen (pr 5.august). Men nå på Blu-ray

Det er rett og slett blitt svært fornøyelig å lese hvordan HD DVD-fanboysen klamrer seg til illusjonen om at deres format skal seire, og hvor dårlig BD er. Og, Arty, hele argumentasjonen din er så farget av ditt hat til Sony, at det meste blir bare latterlig tankespinn uten rot i den virkelige verden.

HD DVD har så langt bare konkurret med filmer fra Sony Pictures og MGM. Alikevel selger HD DVD bare halvparten så mange Hva tror dere skjer når de må konkurrere med de andre eksklusive BD-selskapene? Så tenker dere kanskje at Warner og Paramount selger jo også HD DVD. Ja, men av de store titlene, så selger BD stort sett alltid dobbelt så mange. Og igjen, dette på tross av at HD DVD Propaganda Group hevder å selge langt flere HD-spillere...

GE gir nok snart ordre om at Universal må gi ut på Blu-ray...og da er det i hvertfall kvelden....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskuterer dere dette temaet enda?
    Er vel liten tvil nå om at Blu-ray stikker av med seieren
    Men det store spm er om når og om Blu-ray klarer å danke ut Dvd?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    GE gir nok snart ordre om at Universal må gi ut på Blu-ray...og da er det i hvertfall kvelden....
    Hvorfor skal dem det? De filmene man ikke for hd (enten det blu-ray eller hd-dvd) kjøper kundene på det formatet som selger klart mest om dagen - DVD. Og jeg er helt sikker på at det er er bedre fortjeneste pr dvd som blir solgt enn pr bd eller hd-dvd som selges. BD eller HD-dvd er neppe der man henter inntektene.

Og jeg blir like overrasket hver dag jeg åpner denne posten: den såkalte krigene er ikke over enda jo? Minst en gang pr dag leser jeg at HD-dvd trekker sine siste åndedrag og dør straks.

Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Personlig håper jeg, om det skal bli en vinner, at HD-DVD blir det seirende formatet. Så langt har HD-DVD tilbudt bedre bildekvalitet (i snitt), lavere priser og lavere spillere.
    For det første, lavere spillere? Lavere i fysisk høyde? Har du noen kilder her? Eller lavere i kvalitet?
    Enkelte gjør seg dummere enn det dem er (håper i hvertfall det) og det blir bare dumt. Selv om man er fan-boy, kan man forholde seg saklig.

Generelt, har sagt det før og sier det igjen: ingen av formatene kommer til å leve opp. Fremtiden er en liten boks tilknyttet internett og tv skjermen - stream eller last ned/kjøp eller lei. Skiver er ute innen kort tid. Så kort tid at ingen av formatene vil få fotfeste.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, fælt som mange av BD-gutta henger seg opp i salget av "300", en helt grei film, men forferdelig oppskrytt. Jeg vil si at filmen burde være midt i blinken for den jevne PS3 eier (ikke noe stygt sagt om de, men det store flertallet der er jo relativt yngre folk), men likevel makter ikke BD å selge mer, selv om HD DVD utgaven er både dyrere, og en combo (mange HD DVD-eiere er ikke så glad i combo, meg selv inkludert).

Hvordan forklarer BD-gutta her på forumet (merk at jeg aldri kaller dere BD-fanboys eller Blu-crap gutta) at BD ikke har tatt av mer med noen millioner solgte PS3? Dette burde vel mer bekymre enn oppmuntre dere?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Diskuterer dere dette temaet enda?
    Er vel liten tvil nå om at Blu-ray stikker av med seieren
    Men det store spm er om når og om Blu-ray klarer å danke ut Dvd?
    Les første post i denne tråden. Dere (BD-gutta) påstod allerede da (i februar) at BD allerede hadde vunnet formatkrigen. Skjønner dere ikke at troverdigheten deres begynner å svikte?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvorfor skal dem det? De filmene man ikke for hd (enten det blu-ray eller hd-dvd) kjøper kundene på det formatet som selger klart mest om dagen - DVD. Og jeg er helt sikker på at det er er bedre fortjeneste pr dvd som blir solgt enn pr bd eller hd-dvd som selges. BD eller HD-dvd er neppe der man henter inntektene.
    Det samme gamle argumentet; om at det Universal taper på HD DVD tar de igjen i DVD-salget. Vel, jeg er ganske så sikker på at Universal har ambisjoner om å tjene penger og ta del i HD-formatet som skal overta for DVD. Eierne av Universal deler nok ikke din tankegang, Msport.

Universal-sjefene insinuerer helt klart at eieren, GE, minner de på hver dag at de er det eneste store eksklusive selskapet som støtter HD DVD:

Kornblau further claims (according to the article) that Universal's position in the format war is driven by a long-term and consumer-focused strategy that is supported by Universal parent NBC and corporate owner GE. And that's interesting, because Universal's Ken Graffeo gave a different impression about GE's support of Universal's position in the format war at our HD-DVD panel discussion at EMA. Here's the relevant exchange. It starts with a statement by an audience member, one of our group who attended EMA, which soon becomes a question...

Audience member:
    My question is, from the studio perspective, are you feeling the pressure of being the only HD-DVD sole studio?

Graffeo:
    Don't forget about Weinstein.

Another audience member:
    Major studio.

Audience member:
    Major studio. Can you talk to that?

[unintelligible comment from a panelist or audience member]

Graffeo: I feel it every day. [audience laughter] And I will also say that we're owned by GE, so we do hear about it a lot. [more audience laughter]

Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Canal Digital HD DVD eksklusive, eller er jeg helt på jordet nå?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme gamle argumentet; om at det Universal taper på HD DVD tar de igjen i DVD-salget. Vel, jeg er ganske så sikker på at Universal har ambisjoner om å tjene penger og ta del i HD-formatet som skal overta for DVD. Eierne av Universal deler nok ikke din tankegang, Msport.

Universal-sjefene insinuerer helt klart at eieren, GE, minner de på hver dag at de er det eneste store eksklusive selskapet som støtter HD DVD:

Kornblau further claims (according to the article) that Universal's position in the format war is driven by a long-term and consumer-focused strategy that is supported by Universal parent NBC and corporate owner GE. And that's interesting, because Universal's Ken Graffeo gave a different impression about GE's support of Universal's position in the format war at our HD-DVD panel discussion at EMA. Here's the relevant exchange. It starts with a statement by an audience member, one of our group who attended EMA, which soon becomes a question...

Audience member:
    My question is, from the studio perspective, are you feeling the pressure of being the only HD-DVD sole studio?

Graffeo:
    Don't forget about Weinstein.

Another audience member:
    Major studio.

Audience member:
    Major studio. Can you talk to that?

[unintelligible comment from a panelist or audience member]

Graffeo: I feel it every day. [audience laughter] And I will also say that we're owned by GE, so we do hear about it a lot. [more audience laughter]

Kan love deg så mye som at for eier er det bunnlinjen som teller. Så mye har jeg lært meg - cash is king.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg er ganske så sikker på at Universal har ambisjoner om å tjene penger og ta del i HD-formatet som skal overta for DVD. Eierne av Universal deler nok ikke din tankegang, Msport.
    Hva mener du med det? Tror du forbrukerne vil "straffe" Universal med å ikke kjøpe filmene deres dersom de venter for lenge med å begynne å gi ut BD-plater?

Side 165 av 653 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •