HD formatkrigen. - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 164 av 653 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 ... SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 13053
    Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Universal sin arrogante holding. (Jeg mener de er arrogante som ikke slipper filmer i det formatet folk flest ønsker)(Blu-Ray selger mer, ergo folk vil ha BD, hva som er den initielle årsaken til dette, er meg revnende likegyldig)
    for et forvridd virkelighetssyn, "folk flest ønsker"?! BD selger mer fordi folket blir tvunget til å kjøpe det formatet, enten de vil eller ei. Universals arroganse blir bare som en liten motvekt å regne i forhold til studioene på blu-ray siden.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ser dere virkelig for dere en situasjon hvor alle hardware selskapene og filmstudione gir ut på begge formatene?
    Hva i all hverden skulle poenget være med det?
    Hadde det vært stor forskjell på dem, men det er ( blir ) det ikke.

Og, hva er oddsene for at HD DVD blir det vinnende formatet?
    Hvilket trumfkort skal Universal slenge på bordet for at det skal skje all den tid alle filmene fra alle studioene unntatt dem kommer på Blu-ray?
    Merkelig det her, hvor mange BD folk som har blitt overbevist om at Blu-Ray aldri kan forsvinne, det er det kun HD DVD som kan. Hvorfor skjønner jeg ikke. Er det fordi BD har solgt litt mere filmer noen måneder? Oddsene for HD DVD er absolutt gode, snarere bedre enn BD's.

Jeg ser det sånn: BD har sikret seg en midlertidig ledelse i avspillere hos kundene grunnet PS3, men HD DVD har fortsatt mest stand alone spillere blandt konsumentene. Regner man med PS3, så har BD kanskje 10 ganger så mange avspillere ute hos folk som HD DVD, (tallet litt tatt ut av ræva, men stemmer vel nogenlunde), men likevel viser de siste tallene at HD DVD har hatt medgang i det siste, og salgsforholdet er mer 3/2 enn 2/1 til BD.

Dette viser bare at det er de med dedikerte avspillere som kjøper mest film, og da mye mere film. Til neste år tror jeg dette vil medføre at HD DVD overtar ledelsen i filmsalget igjen. Flere produsenter enn Toshiba vil gi ut avspillere nå, og snart kommer også kinesiske billigmerker inn på markedet. BD vil fortsatt vokse som format det også, i alle fall for en tid fremover, men da tror jeg det vil være HD DVD som har potensiale til å stjele mest fra SD DVD, menigmanns format.

Etterhvert vil dette medføre at BD eksklusive filmselskaper blir neutrale. Markedet blir stort nok til at de kan gi ut på begge format, og flest konsumenter vil ha dedikerte HD DVD avspillere. Hvorfor gå glipp av dette markedet? Og da er snøballen iferd med å rulle i HD DVDs favør.....

NB! En annen ting er at jeg ikke ser helt hva slags godtitler Sony/Colombia har å tilby eksklusivt på BD til neste år? Har de ikke brent opp kruttet litt i år? De kommer til å bli meget avhengige av at Fox får ut fingeren med helhjertet støtte til formatet.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener Blu-ray er garantert en fremtid om man kjøper seg en PS3 som avspiller. Den blir ikke avlegs på en stund og man vil ha den i flere år inntil den blir erstattet av en "PS4".

Når det gjelder standalone så er jeg mer usikker. Jeg kjøper ikke noe som jeg ikke vet kommer til å vare og det inkluderer standalone spillere i begge format.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Jeg mener Blu-ray er garantert en fremtid om man kjøper seg en PS3 som avspiller. Den blir ikke avlegs på en stund og man vil ha den i flere år inntil den blir erstattet av en "PS4".

Når det gjelder standalone så er jeg mer usikker. Jeg kjøper ikke noe som jeg ikke vet kommer til å vare og det inkluderer standalone spillere i begge format.
    Du mener vel ikke at Blu-Ray er garantert en framtid, men heller at PS3 er garantert en fremtid som ren spillemaskin? Ingen av HD formatene er garantert en fremtid. Det faller på sin egen urimelighet å påstå noe sånt i dagens situasjon.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er da vel ingen tvil om at studiostøtten påvirker forbrukere.

Det du glemmer, er at manglende studiostøtte kun er midlertidig.

Antall filmer som er gitt ut på de forskjellige formatene i USA til nå er:
    Blu-ray: 283
    HD DVD: 268
    DVD: 76,553

Uansett hvilket HD-format man velger, så vil det ta veldig lang tid før alle filmene man er interessert i er tilgjengelige. Hvis du husker 10 år tilbake, så ville ikke Disney, Fox eller Paramount gi ut filmene sine på DVD heller. De foretrakk DiVX. Men, etter hvert som DVD-formatet gjorde det bedre og bedre, skiftet de mening.
    DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs

Blu-Ray; 386 titles found
    HD DVD; 338 titles found

Så er det noe som ikke er i USA.
    Mulig det er pga at du kun tok med spillefilmer?

Ellers så husker jeg "gode" gamle DiVX. Når jeg var i USA på den tiden kjøpte jeg en plate bare for gøy, artig å ha

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    De som kjøper en HD DVD spiller gjør det fordi den er så billig og de trenger en ny DVD spiller likevel.
    De kjøper få filmer da de er redde for å sitte igjen med det tapende formatet.
    Jeg hadde en DVDspiller, og kjøpte mao ikke HD DVDspiller for å få en ny DVDspiller.
    Jeg tror faktisk at om du tenker deg godt om så er det nok mange av de som kjøper en HD DVDspiller som allerede har en DVDspiller. Særlig nå i begynnelsen, mest entusiastene som handler.

Og.
    Elkjøp/Lefdahl - Toshiba HDE1.
    5 HD DVDfilmer og spillern til 2895,-
    Om HD DVD skulle forsvinne, er det så forferdelig mye penger som blir "borte"?
    Og, selvfølgelig, den kan og spille DVD om HD DVD skulle forsvinne.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd Dvd

Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Jeg hadde en DVDspiller, og kjøpte mao ikke HD DVDspiller for å få en ny DVDspiller.
    Jeg tror faktisk at om du tenker deg godt om så er det nok mange av de som kjøper en HD DVDspiller som allerede har en DVDspiller. Særlig nå i begynnelsen, mest entusiastene som handler.

Og.
    Elkjøp/Lefdahl - Toshiba HDE1.
    5 HD DVDfilmer og spillern til 2895,-
    Om HD DVD skulle forsvinne, er det så forferdelig mye penger som blir "borte"?
    Og, selvfølgelig, den kan og spille DVD om HD DVD skulle forsvinne.

Hadde jeg eid HD DVD spiller og Filmer og ble fortalt att formatet er bestemt nedlagt, da ville jeg enten selge alt sammen eller kjøpe flere filmer og forsvare kjøpet på den måten. Hvem vill foresten kjøpe ett dødt format.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjøner ikke helt argumentet med å bli sittende med en stor filmsamling som ikke er brukbar/verdifull. Samlerne har tydelig vist at de kjøper filmer på nytt og på nytt. De er tydeligvis ikke blitt avskrekket av tidligere erfaringer med VHS/Laserdisk/dvd.

Situasjonen er nå at en kan få HD-dvd til 2900 (E1 på Lefdal) og Blu-ray til 5100 (PS3 på shg.no) dvs totalt 8000 kr i tillegg får en da 5 HD-dvd filmer og to håndkontroller og to spill.

Bare leiemarkedet kommer på banen så er altså investeringen 8K. Leier film gjør jeg uansett. Kan jo også kjøpe noen om det er noen som sees mange ganger (barnefilmer og klassikere for min del).

Dette er et mye bedre scenario enn når jeg kjøpte dvd spiller i 1998 for 9K og har brukt nærmere 120K på dvd filmer + alt jeg har leid.

Men alt avhenger for min del av at leiemarkedet kommer på banen. Gjør de ikke det kan usenett bli en løsning, men det synes jeg i likhet med tklev ikke noe om.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa

Hadde jeg eid HD DVD spiller og Filmer og ble fortalt att formatet er bestemt nedlagt, da ville jeg enten selge alt sammen eller kjøpe flere filmer og forsvare kjøpet på den måten. Hvem vill foresten kjøpe ett dødt format.
    Hei alfalafa!

La oss prøve å være saklige. HD DVD er ikke dødt.

Litt tanker rundt Blu-Ray/HD DVD

Jeg har samlet film lenge, over 20 år.
    Startet med meget ullen VHS. Så ble VHS bedre. Senere kom VHS i widescreen, ting var på vei oppover. Lyden ble og bedre.

Husker min første surround; VHSspiller med surroundforsterker - var skikkelig stolt.
    Det var dolby surround (mono bak, ingen senter).

Så var det laserdisc, og import av NTSC VHS fra USA.

DVD kom... Ganske dårlig i begynelsen, men ble etterhvert bedre. Husker med grøss de første utgivelsene, flere i 4:3 og med 2-kanals MPEG lyd...

Så HD DVD og Blu-Ray.
    Kjøpte meg en HD-A1. 500 USD. Egentlig litt skummelt å kjøpe et produkt i startfasen, men, bedre kvalitet, og lite penger - ja takk.
    Skiftet nå til XA2. Denne er heller ikke dyr, og den gjør en glimrende jobb med å skalere opp DVD'er.
    Synes egentllig skalering av DVDbiten er verdt prisen på spillern alene.

Samsung Blu-Rayspillern var dobbelt så dyr, så den ventet jeg med.

Fikk senere lånt meg en Samsung Blu-Rayspiller, og har nå byttet den til en PS3 (skarpere bilde...).

Jeg har skiftet ut de samme filmene utallige ganger!

Når inngangsbilletten er så lav som den er nå er det lite å være redd for.
    Om man har en projektor eller en flatskjem med 720p eller mer virker det på meg litt underlig å kjøpe filmer på DVD som gis ut i HD.

Og, igjen, om feks HD DVD skulle forsvinne har man en ganske ok DVDspiller...

For meg er det stort sett det samme hvem som vinner så lenge ikke begge formatene forsvinner pga at "Joe Sixpack" sitter for lenge på gjerdet og venter...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men problemet er bare at dette forutsetter at de som kjøper HD DVD tror HD DVD taper krigen. Jeg er rimelig sikker på at de som tror HD DVD vil dø kjøper seg Blu-ray-spillere i stedet.

Hadde jeg eid HD DVD spiller og Filmer og ble fortalt att formatet er bestemt nedlagt, da ville jeg enten selge alt sammen eller kjøpe flere filmer og forsvare kjøpet på den måten.
    Men, nå er det bare Sony og BD-fanboyz som påstår at HD DVD kommer til å legges ned, og disse har ikke akkurat så veldig stor troverdighet på dette området.

Hvem vill foresten kjøpe ett dødt format.
    Ingen, selvfølgelig. Hvilket er grunnen til at de aller fleste forbrukere lar være å kjøpe HD-spillere foreløpig. De vil være rimelig sikker på at de får med seg vinneren når de først tar steget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge ingen av leirene er intr å produsere en spiller som er såpass billig for hvermannsen, så kommer denne krigen til å vare en liten evighet. DVD selger fortsatt meget godt og det er ingen ting i veien for å kjøpe seg en kvalitetsdvd spiller fremfor en HD spiller av et gitt format.

Slik jeg ser det er det de færreste av oss som har råd til å bruke 4-5k på en ny avspiller i stua når man har en DVD som gir knallbra filmopplevelse. Tror ikke majoriteten tenker slik at "hvis jeg bare kjøper meg en spillkonsoll, så får jeg en billig HD avspiller". Det er neppe slik at de fleste ønsker seg en spillkonsoll fremfor en stand-alone avspiller.

Jeg tror at den dagen markedet blitt møtt med en billig avspiller, typen 1-2k så vil nok mange kjøpe seg en slik spiller. Får man i tillegg like billig tak i en HD brenner (Blu Ray el HD-DVD) som DVD brenner til PC eller Mac, så er også mye avgjort. Den av de som først kommer med slike alternativer og som er minst like gode som de dyre er i dag, vil vi se en kontur av vinneren.

Kanskje litt greit om filmbransjen blir enige seg imellom? Vil tro at det er store penger på å hente om man ble enige om et format i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auld!

Se på datoen på artikkelen. Den er fra 25. april. På dette tidspunktet hadde for øvrig HD DVD solgt 980000 eksemplarer.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trondmm kom meg i forkjøpet

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men problemet er bare at dette forutsetter at de som kjøper HD DVD tror HD DVD taper krigen. Jeg er rimelig sikker på at de som tror HD DVD vil dø kjøper seg Blu-ray-spillere i stedet.
    Ja, nettopp.

Men, nå er det bare Sony og BD-fanboyz som påstår at HD DVD kommer til å legges ned, og disse har ikke akkurat så veldig stor troverdighet på dette området.
    Like stor troverdighet som HD DVD fanboyzene.

Ingen, selvfølgelig. Hvilket er grunnen til at de aller fleste forbrukere lar være å kjøpe HD-spillere foreløpig. De vil være rimelig sikker på at de får med seg vinneren når de først tar steget.
    Derfor må det bli slutt på krigen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Så lenge ingen av leirene er intr å produsere en spiller som er såpass billig for hvermannsen, så kommer denne krigen til å vare en liten evighet. DVD selger fortsatt meget godt og det er ingen ting i veien for å kjøpe seg en kvalitetsdvd spiller fremfor en HD spiller av et gitt format.

Slik jeg ser det er det de færreste av oss som har råd til å bruke 4-5k på en ny avspiller i stua når man har en DVD som gir knallbra filmopplevelse. Tror ikke majoriteten tenker slik at "hvis jeg bare kjøper meg en spillkonsoll, så får jeg en billig HD avspiller". Det er neppe slik at de fleste ønsker seg en spillkonsoll fremfor en stand-alone avspiller.

.
    4-5k ?
    Igjen; 2895,- inkludert 5 HD DVDfilmer.
    Og, her på forumet er det nok en del som har råd/velger å prioritere å bruke feks 2895,- på en spiller og 5 filmer

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Du mener vel ikke at Blu-Ray er garantert en framtid, men heller at PS3 er garantert en fremtid som ren spillemaskin? Ingen av HD formatene er garantert en fremtid. Det faller på sin egen urimelighet å påstå noe sånt i dagens situasjon.
    Ja, det er riktig tolkning. Resultatet blir da at PS3 er garantert "lang" levetid her hjemme og jeg ser derfor ingen problemer med å kjøpe film på Blu-Ray for bruk med denne inntil krigen er avgjort
    Vanlig DVD har jeg ikke kjøpt på 1 år (nei, jeg kopierer heller ikke)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray: 283
    HD DVD: 268
    DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs

Blu-Ray; 386 titles found
    HD DVD; 338 titles found

Så er det noe som ikke er i USA.
    Mulig det er pga at du kun tok med spillefilmer?
    Mnei, jeg hentet tallene fra thedigitalbits.com (som henter tallene fra "DVD Release Report"), men jeg utelot litt... Det det egentlig står der er:

Blu-ray: 283/75
    HD DVD: 268/56

Så vidt jeg forstår tallene, så er tallet etter slashen antall titler som er annonsert, men ikke utgitt ennå. Legger vi til disse, så kommer vi til hhv. 358 og 324, noe som er en god del nærmere tallene du fant.

Ellers så husker jeg "gode" gamle DiVX. Når jeg var i USA på den tiden kjøpte jeg en plate bare for gøy, artig å ha
    Jeg så en artikkel fra tiden rett etter DiVX kastet inn håndklet. Da var det intervju med en DiVX-motstander som kjøpte seg en DiVX-tittel på opphørssalget som fulgte, bare for å ha en suvenir. Filmen han kjøpte var "48 hours"

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnei, jeg hentet tallene fra thedigitalbits.com (som henter tallene fra "DVD Release Report"), men jeg utelot litt... Det det egentlig står der er:

Blu-ray: 283/75
    HD DVD: 268/56

Så vidt jeg forstår tallene, så er tallet etter slashen antall titler som er annonsert, men ikke utgitt ennå. Legger vi til disse, så kommer vi til hhv. 358 og 324, noe som er en god del nærmere tallene du fant.

Jeg så en artikkel fra tiden rett etter DiVX kastet inn håndklet. Da var det intervju med en DiVX-motstander som kjøpte seg en DiVX-tittel på opphørssalget som fulgte, bare for å ha en suvenir. Filmen han kjøpte var "48 hours"
    Nice. Jeg tok med (glemte å skreive det... Argh... Sorry...) titler som var klare for pre-ordering.
    Det er litt pga at jeg er så ivrig på å bestille selv, har masse i preorder

DiVX
    Ta en kikk på hjemmekinosiden min. Det bilde med masse cd'er "Lagerrommet; Mestaparten av cd'ene mine" er tittelen på bildet. Trykk på det, se øverst til venstre... Bugs life i DiVX

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DiVX
    Ta en kikk på hjemmekinosiden min. Det bilde med masse cd'er "Lagerrommet; Mestaparten av cd'ene mine" er tittelen på bildet. Trykk på det, se øverst til venstre... Bugs life i DiVX
    Har X-files The Movie på DIVX. Kostet vel noe sånt som USD 3.5 når jeg var der.

Side 164 av 653 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •