HD formatkrigen. - Side 163

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 163 av 653 FørsteFørste ... 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 159 160 161 162 163 164 165 166 167 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 ... SisteSiste
Viser resultater 3,241 til 3,260 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tidligere trodde jeg at det beste ville bli at et av formatene (likegyldig hvilket så sant ikke BD+ skrekksenarier slo til) ble enerådende etter en innledende periode med konkuranse og dermed prispress. Dvs Trondmm alt 1 & 2

Men etterhvert er jeg mer og mer overbevist om at alternativ 3 er det jeg som bruker er best tjent med.

Meget god argumentasjon og veldig oversiktlig Trondmm :-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Personlig håper jeg, om det skal bli en vinner, at HD-DVD blir det seirende formatet. Så langt har HD-DVD tilbudt bedre bildekvalitet (i snitt), lavere priser og lavere spillere.
    Hehe, sorry.. Måtte flire når jeg så den skrivefeilen din.. Nå kommer det faktisk lavere spillere ifra Toshiba nå med 3dje generasjons-modellene som kommer, så kanskje det var det du tenkte på?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Rett ut av “sannhets apostelens” munn; Blu-ray.com. BDA's egen propaganda maskin på nettet, hvor Sony skryter av hvor flinke de er og kommer med «fakta» om dette med mye fanfare å greier.
    Kan dere fanboys aldri komme med noen nyheter om BD uten at det bare er selvskryt fra Sony?

Har dere i det hele tatt lest hva som står der?
    Takk ARTY! Jeg ble også frustrert når jeg leste igjennom den artikkelen, typisk eksempel på hvordan tall/statistikk/prosenter kan brukes for å gi en positiv spinn på et ellers kjedelig tall-materiale.

Veldig grundig gjennomgang av den artikkelen! Vet ikke om så igjennom de fanboys-kommentarene under artikkelen.. Helt utrolig hvor patetisk visse tilhengere kan være..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, lo godt av innlegget til Arendal der jeg også. Er man redd for å tape penger på å kjøpe feil format (det som skulle tape) så er jo det eneste logiske å gå for HD DVD. Med tilbudet på Lefdal nå, så er det jo kun fluelort man taper på å velge feil, fremfor å sprenge banken for BD-formatet. Og uansett så har man jo spilleren og filmene i mange år etterpå, selv om formatet plutselig skulle gå i graven.
    Le så mye dere vil, men jeg er overbevist om at mange gjør som meg:
    Kjøper en PS3 som er en god Blu-ray spiller og filmer til denne.
    Jeg kjøper ikke en standalone spiller for Blu-ray gjengen er ferdig med formatet og jeg er sikker på å få en spiller som er komplett.
    Denne spilleren betaler jeg gjerne over 10K for.
    De som kjøper en HD DVD spiller gjør det fordi den er så billig og de trenger en ny DVD spiller likevel.
    De kjøper få filmer da de er redde for å sitte igjen med det tapende formatet.

Uansett om HD DVD skulle overleve så forsvinner ikke Blu-ray, DET er det ikke mange som tror på.
    Hvis jeg først hadde begynt å kjøpe HD DVD " i stor stil " hadde jeg ikke kjøpt den billigste spilleren og pengene jeg bruker på software overgår det jeg bruker på hardware. Jeg har allerede brukt over 10K på Blu-ray filmer og har såvidt begynt.
    Jeg har ikke noen VHS kassetter igjen, alle spillerene og filmene er gitt bort, alle filmene som er verdt å ha har jeg kjøpt på nytt på DVD.
    Jeg har ingen kassetter igjen, spillerene og kasettene er gitt bort, alt som er verdt å ha har jeg kjøpt igjen på CD.

Når HD DVD dør vil ikke jeg bli sittende igjen med en spiller som kun spiller de få HD DVD platene jeg har, jeg kvitter meg med hele greia og kjøper alt på nytt. Vil heller ikke bli sittene med en haug med filmer jeg kun får spilt på den antikvariske HD DVD spilleren.

I dag er det kun Universals filmer jeg ikke får på Blu-ray for øyeblikket og siden jeg har mange Blu-ray med plasten på har jeg ikke hastverk med å få sett Gladiatoren enda en gang.

Det er mange som ikke kjøper Blu-ray av prinsipp fordi de er Sony hatere eller noe, det er til å le av.
    Å støtte Toshiba monopolet er helt greit, men å kjøpe en spiller av alle de selskapene som støtter Blu-ray er fy-fy:?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sorry.. Måtte flire når jeg så den skrivefeilen din.. Nå kommer det faktisk lavere spillere ifra Toshiba nå med 3dje generasjons-modellene som kommer, så kanskje det var det du tenkte på?
    Nehh... refererte til rimeligere spillere (rettet i original-innlegget)

Uansett hvem som blir stående som seierherre, håper jeg det er vi som forbrukere som til slutt "vinner".

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere virkelig for dere en situasjon hvor alle hardware selskapene og filmstudione gir ut på begge formatene?
    Hva i all hverden skulle poenget være med det?
    Hadde det vært stor forskjell på dem, men det er ( blir ) det ikke.

Og, hva er oddsene for at HD DVD blir det vinnende formatet?
    Hvilket trumfkort skal Universal slenge på bordet for at det skal skje all den tid alle filmene fra alle studioene unntatt dem kommer på Blu-ray?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er da vel ingen tvil om at studiostøtten påvirker forbrukere.

Det du glemmer, er at manglende studiostøtte kun er midlertidig.

Antall filmer som er gitt ut på de forskjellige formatene i USA til nå er:
    Blu-ray: 283
    HD DVD: 268
    DVD: 76,553.
    Poenget mitt er bare at argumenter som "Du vil aldri få tak i Star Wars i HD dersom du kjøper HD DVD" ikke holder. Argumenter av denne typen krever at BD (i dette tilfellet) vinner formatkrigen. Hvis det er BD som vinner krigen, så er det dette som er argumentet for å holde seg unna HD DVD, ikke at Disney ikke gir ut filmer på formatet.
    Vil først si at du skriver mye fornuftig, de aller fleste er vell enig at studio støtten påvirker format valget til utrolig mange forbrukere, jeg mener at det er den kritiske suksess faktoren som avgjør hvem som vinner denne krigen.

Når alle de store studioene nå har valgt format og det bare er en av dem som kjører eksklusivt på det ene formatet, så kommer slike utspill om at du ikke får favoritt titlene dine på HD dersom du velger HD DVD. Veldig mange tror at Blu-ray aliansen ikke gir seg med det første.

Forstår ikke hvordan du kan være så skrå sikkert kan si at studiostøtten er midlertidig. Den kan absolutt være permanent fra en av leirene.

Spørsmålet er hvem som gir seg først.
    Hvor lenge holder Universal ut sin eksklusivitet mot HDDVD?
    Jeg tror i alle fall at Universal trekker den ensidige støtten først, argumentet for det er salgstallene vi ser på de titlene som er nøytrale og selger ”mye”. Eksempel: 300 som selger 3-1 i favør Blu-ray.
    Og dersom Universal trekker den først hvorfor skal da de Blu-ray vennlige studioene levere filmer på begge formater, for da er vell krigen over.

Universal må føle et utrolig press fra GE som eier Universal, jeg tror ikke GE kommer til å la dette fortsette lenge.

På digital Bits sin hjemmeside den 08. aug. så kommer det frem at Universal's Ken Graffeo under en paneldebatt på EMA får spørsmål om de føler seg presset av å være det eneste HDDVD eksklusive studio.

Klippet fra My Two Cents - Archived Posts (8/13/07 - 8/9/07)

Audience member: My question is, from the studio perspective, are you feeling the pressure of being the only HD-DVD sole studio?

Graffeo: Don't forget about Weinstein.

Another audience member: Major studio.

Audience member: Major studio. Can you talk to that?

[unintelligible comment from a panelist or audience member]

Graffeo: I feel it every day. [audience laughter] And I will also say that we're owned by GE, so we do hear about it a lot. [more audience laughter]

Dersom og når eksklusiviteten til Universal faller så er vell det starten på slutten for HDDVD formatet?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crank, det er enda godt å se at du kan erkjenne trondmm's gode argumenter, all den tid du virker totalt blottet for evne til å fremføre argumenter selv, hva i alle dager skulle ditt siste innlegg forestille?
    Mottoet har hele tiden vært fra HD DVD leiren at de anser denne krigen som en maraton, de er inne for "the long run". Dette har åpenbart gått opp for BD leiren også, siden det visstnok ikke er måte på hvor mye "incentiver" de tilbyr Universal for å gå nøytrale(ifølge deres egen propagandaside)...hvorfor det siden de leder krigen egentlig? Var det ikke en del av planene å måtte selge hw/sw uten kraftig fortjeneste? Jeg tipper BD leiren og spesielt Sony blør veldig mye penger og må avslutte krigen fort, noe som er grunnen til mer eller mindre ville artikler og hysterisk roping fra hustakene om at krigen allerede er vunnet, noe som vel ikke fremkaller annet enn hånflir hos de fleste(unntaket er selvfølgelig blu-ray-boysa, som blir blanke i øya og jubler triumferende over nok en seriøs, objektiv artikkel på blu-ray.com) Hvordan situasjon vil bli om et år hvis Universal fortsatt nekter å la seg bestikke, skal bli spennende å se...
    Sannsynligheten for at flere studioer går nøytale er proporsjonal med hvor lang tid krigen pågår og skulle vi ende opp med en situasjon der begge format eksisterer med f.eks 60/40 fordeling, er det selvfølgelig ingen studioer som er så nedsnødd at de lar et så stor marked gå fra seg, ergo alle gir ut på begge format og forbruker får bestemme, sånn det burde være...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvem som blir stående som seierherre, håper jeg det er vi som forbrukere som til slutt "vinner".
    Da er jeg rimelig sikker på at konkuranse er den beste løsningen. Det har det hverfall vært så langt i HD "krigen"

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig håper jeg, om det skal bli en vinner, at HD-DVD blir det seirende formatet. Så langt har HD-DVD tilbudt bedre bildekvalitet (i snitt), lavere priser og lavere spillere.
    For det første, lavere spillere? Lavere i fysisk høyde? Har du noen kilder her? Eller lavere i kvalitet?

Slik som prisene er på amazon for tiden er mangen tittler med lavere pris på bd, filmer er faktisk priset lavere enn på DVD.... Har vi sett dette på HD DVD?

Jeg ser på HD DVD som vinner med skrekk og gru, 15 GB pr. side i data lagrings sammenheng er i beste fall middelmådig. Vi SKAL ha 25 GB pr.side!
    BD Brennere til pc`er lett tilgjenelig, 6 forskjellige modeller å velge mellom, priser fra 4000kr. HD DVD har ingen modeller tilgjengelige pr.idag...

Ja jeg hvet at HD DVD kommer med tre lags plater på 51gb, men hva hjelper dette når det ikke finns brenere på markedet,
    HVOR MYE MER KOMMER EN TRE LAGS 51 GB PLATE TIL Å KOSTE KONTRA 2 LAGS BD????? NEI, HD DVD til data lagring er død født!

Hva kvalitet anngår, Hva med skikkelige lange god filmer?
    Som for eks. min favoritt film, DAS BOOT?? Som i Un-Cut utførelse er på 293 min. Om man skal ha optimal bilde kvalitet, er 22mbit påkrevd.
    Dette gir: 48,35 GB for bilde, og 1,41 GB for lyd i 640kbit. Dette gir ca. 50GB, uten ekstra matriell. HMM... Teoretisk sett vil en utgivelse på HD DVD derfor komme på minst to plater. (Uaktuelt fordi Sony har rettighetene) For BD går det på håret med 1 plate for film, + eventuellt ekstra matriell på egen plate.

Hva med LOTR?
    Første filmen i 22mbit og med 6mbit lyd spor: 45 GB
    Andre filmen i 22mbit og med 6mbit lyd spor: 47 GB
    Tredje filmen i 22mbit og med 6mbit lyd spor: 52 GB (Her må også BD gi tapt, knepent)

Alle LOTR filmene er regnet i Special Edition utførelse.

HD DVD klarer kun 22mbit i snitt ved mindre enn 3 timer, UTEN Lyd!
    BD klarer klarer 22mbit i snitt ved mindre enn 5 timer og 3 min, uten lyd.

VI TRENGER IKKE 50 GB NEI?

Hva tre lags plater anngår, så kan det godt hende at disse ser dagens lys før HD DVD dør ut, men hva produksjons prisen havner på hvet ingen. Regn med høy kostnad, og det er jo HD DVD folkets store skrekk.....

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen andre enn meg som stusser over hvor hastverk Toshiba har fått det med å skryte av interaktiviteten til HD DVD nå like før Blu-ray lanserer sin interaktive plattform?

Jeg er selvsagt klar over at noen kunder kommer til å bli sure når de finner ut at de ikke får tilgang til alle de kule spesialfunksjonene som naboen får på sin maskin enda den bare er noen månedrer nyere. De vil likevel kunne se filmen, men vil gå glipp av noen fancy gadgets.
    Om folk aksepterer dette som en naturlig utvikling, sånn som de aksepterte at DVD spilleren deres ikke støttet DTS, vil fremtiden vise.

Kanskje vil det komme en eller annen form for innbytte løsning, i USA?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du de vil slutte å lage HD DVD-filmer når det er hundretusenvis av kunder med spillere? Det tror ikke jeg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Jeg tror i alle fall at Universal trekker den ensidige støtten først, argumentet for det er salgstallene vi ser på de titlene som er nøytrale og selger ”mye”. Eksempel: 300 som selger 3-1 i favør Blu-ray.
    Ehh? 3-1?? Hvor har du fått den forskjellen ifra? Dersom du har gått igjennom grunnleggende matte på grunnskolen så ville du ha vist at 3:1 tilsvarer en prosentfordeling på 75-25. Det reelle forholdstallet er 1,85:1, eller 65-35.. Ganske stor forskjell. Forøvrig så er ikke dette en "lik" tittel, HD-DVD versjonen kostet 5$ mer.. På titler som koster like mye så har faktisk HD-DVD gjort det ganske brukbart. Planet Earth solgte vesentlig bedre på HD-DVD enn Blu-Ray de første ukene etter lansering.

Siden formatene ble lansert så er fortsatt forholdstallet "bare" 60:40 i fordel Blu-Ray. Relativt liten forskjell med tanke på at Sony og Disney har hatt vesentlig bedre eksklusive titler enn det Universal har (med tanke på salg pr. tittel).. Denne krigen er på langt nær avgjort, men jeg tror et viktig slag vil foregå opp mot julelanseringen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Tror du de vil slutte å lage HD DVD-filmer når det er hundretusenvis av kunder med spillere? Det tror ikke jeg.
    Tja, det finnes da millioner med VHS spillere der ute, allikevel ser jeg lite med VHS filmer. Samme gjelder forsåvidt kassetter, 8 spor osv.

Det at HD DVD dør (hvilket det nok gjør innen realtivt kort tid) betyr ikke at det blir full stopp på filmene over natten, men på sikt vl utvalget bli mer og mer begrenset, og prisene vil presses opp, før det til slutt er like mye innhold å velge i som kassetter og vhs.

Jeg er også veldig sikker på at alle store film selskap ønsker overgang til BD pga. kopi beskytelsen. Hva om; Alle kutter ut DVD og HD DVD, og går over på BD, (som pr. idag iallefall ikke har fått BD+ sperren brutt)

For film selskapene vil dette bety mye mindre/ingen pirat kopiering = mer penger i kassa.

Jeg regner med at dette er som musikk i ørene på alle de store film selskapene, og at de raskest mulig ønsker å få oss forbrukere over fra DVD til BD, ved for eks. subsidere en lavere pris enn hva for eks. samme utgivelse på DVD koster. På sikt kan utgivelser på BD komme før DVD utgivelser, osv.
    Lengre un-cut releaser enn DVD, mer ekstra matriell (som sannsynligvis ingen bryr seg om)
    The list goes on.
    Og jeg ønsker BD+ hjertelig velkommen. Pirat kopiering er tyveri, uansett hvordan man snur på det. Det eneste jeg pirat kopierer (laster ned) er HD DVD filmer i full release(30gb), som ikke blir gitt ut på BD. (les Universal utgivelser)

Jeg tror dog at også BD+ kommer til å bli knekt, men at det skjer snarlig tviler jeg sterkt på. Kanskje 3-4 år? Innen den tid har HD DVD viftet med det hvite flagget i 2-3år, og lagt inn årer og det som er.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det argumentet gidder jeg ikke røre en gang.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Jeg er også veldig sikker på at alle store film selskap ønsker overgang til BD pga. kopi beskytelsen. Hva om; Alle kutter ut DVD og HD DVD, og går over på BD, (som pr. idag iallefall ikke har fått BD+ sperren brutt)
    Det er en veldig enkelt grunn til at BD+ ikke er brutt, den er ikke ute på markedet.. Jeg håper selvsagt at den fungerer, men for alt vi vet så kan det være at BD+ ikke fungerer når AACS er knekt..

PS: Jeg er veldig skuffet over at du åpenlyst skriver at du holder på med ulovlige aktiviteter. Uavhengig av at jeg ønsker at HD-DVD skal vinne, så har jeg ingen problemer med å støtte studioene med penger for at de produserer filmer i HD..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3-4 år før BD+ er knekt? heh.. Blir overasket om det holder mer enn 3-4 måneder. Er vel stort sett bare å finne ut hvordan VM'en i spillerne fungerer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haljan
    3-4 år før BD+ er knekt? heh.. Blir overasket om det holder mer enn 3-4 måneder. Er vel stort sett bare å finne ut hvordan VM'en i spillerne fungerer.
    Vel, jeg formulerte meg dårligt. Jeg HÅPER det tar minst 3-4 år, men regner med at det tar kanskje 2-3 mnd`er. Aldri godt å si hvor lang tid det kan ta å knekke en ny kopi beskyttelse som ikke er tatt i bruk.

Tklev:
    Jeg har heller ingen problem med å betale for HD filmer, men dette er min lille protest mot Universal sin arrogante holding. (Jeg mener de er arrogante som ikke slipper filmer i det formatet folk flest ønsker)(Blu-Ray selger mer, ergo folk vil ha BD, hva som er den initielle årsaken til dette, er meg revnende likegyldig) Når Universal kommer med BD filmer, så skal jeg kjøpe flere Universal titler. Inntil det skjer, er det full boikott av Universal her i gården.

Jeg kan dog også se (selv om jeg Sony fan) at Sony også har opptrådt arrogant, men det viktigeste for meg er lagrings kapasitet, da pc`er står mitt hjerte nærmest, er det for meg fullstendig utopi å håpe på at ett underlegent format (iallefall med tanke på data lagrings kapasitet, lese og skrive hastighet) skal vinne. Når det i tilleg ikke finnes brennere til HD DVD så er det veldig liten sjangs for at HD DVD skal få noen gjenomslags kraft i blandt data "folk" med litt mer peiling og interesse enn gjennomsnittet. Greit nok at det finnes billige HD DVD drev, men det er brennere vi trenger! Ja, jeg hvet at 500gb disker koster under tusen lappen (har 10 x 500 sjøl) Men allikevel trenger vi ett sekundært flyttbart medie, som tar over etter DVD, og dette skal ha så stor kapasitet som mulig. Ingen ønsker halv gode løsninger (les. nesten halvparten av kapsiteten)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du bra historieløs her. Helt frem til jul i fjor så var det HD-DVD "folket" ønsket.. Mener du da med denne "protesten" din å si at det er helt greit for HD-DVD tilhengere å laste ned BD-filmer også? Jeg er så lei av alle slags "unskyldninger" folk har for å begå straffbare handlinger.. Uansett synes jeg du burde holde deg for god til å innrømme slike ting her på forumet.. Slike ting hører ikke hjemme her..

Den eneste "faire" måten å støtte støtte et format på er enten å ikke kjøpe noen plater overhodet, eller evt. å prioritere ditt favorittformat på de titlene som er ute på begge sider. Det eneste du oppnår med å "straffe" Universal er å si at du ikke ønsker HD-titler fra dem.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første, lavere spillere? Lavere i fysisk høyde? Har du noen kilder her? Eller lavere i kvalitet?
    Dersom du tar deg bryet med å lese noen få innlegg over ditt eget, ser du at jeg korrigerte meg selv FØR du siterte meg.

Side 163 av 653 FørsteFørste ... 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 159 160 161 162 163 164 165 166 167 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •