HD formatkrigen. - Side 162

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 162 av 653 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 ... SisteSiste
Viser resultater 3,221 til 3,240 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hehe... Denne fikk frem smilet. Slik jeg forstår det så Arendal bruker gjerne 5-10k på en spiller, men vil ikke bruke noe på en spiller han ikke har tro på. Det er ikke spilleren som blir det dyreste, det er summen av all (2 X alle plater han kjøper) softwaren (nå og fremtidig) og spilleren som gjør at det blir et dyrt alternativ.
    /S
    Jepp, lo godt av innlegget til Arendal der jeg også. Er man redd for å tape penger på å kjøpe feil format (det som skulle tape) så er jo det eneste logiske å gå for HD DVD. Med tilbudet på Lefdal nå, så er det jo kun fluelort man taper på å velge feil, fremfor å sprenge banken for BD-formatet. Og uansett så har man jo spilleren og filmene i mange år etterpå, selv om formatet plutselig skulle gå i graven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man taper da ingen ting på å kjøpe film på HD DVD fordi verken filmene eller spilleren slutter å virke om de skulle bli slutt på HD DVD. Men klart, det er dumt å måtte fylle hylla med med to spillere i stedet for en.

Når det gjelder klimadebatten så kan folk gjøre research selv utenfor forumet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray Sees Worldwide Growth

"It is extremely positive to see an increase in volume of Blu-ray software sales in these markets where piracy has previously ravaged the DVD business."

Hvordan kan et så forbrukerfiendtlig format som blu-ray klare å få fotfeste og vokse i asiatiske land

Blu-ray.com - Blu-ray News - Blu-ray Sees Worldwide Growth

Ergo er det ingen fare for global oppvarming. Planeten blir jo bare mer og mer blå... [/COLOR]
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Men man taper da ingen ting på å kjøpe film på HD DVD fordi verken filmene eller spilleren slutter å virke om de skulle bli slutt på HD DVD. Men klart, det er dumt å måtte fylle hylla med med to spillere i stedet for en.

Når det gjelder klimadebatten så kan folk gjøre research selv utenfor forumet.
    Det er vel lite sannsynlig at dersom BD vinner så vil den tapende part(HDDVD) måtte levere inn sine våpen (spillere) på oppsamlingsplassen for krigsutbytte?
    Jeg tror som deg at den vil virke i bestevelgående etter at striden er opphørt.
    Jeg har begge systemer p.g.a filmutvalget som da blir totalt.Jeg kjøper mest hos DVDStrax og betaler jevnt over mindre for HDDVD enn BD.Det betyr at dersom filmen finnes i begge systemene så velger jeg det billigste. DVDstrax selger for det meste sone A filmer og de kommer som regel før sone B på markedet,derfor har jeg også en PS3 sone A.
    Stølen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    "It is extremely positive to see an increase in volume of Blu-ray software sales in these markets where piracy has previously ravaged the DVD business."

Hvordan kan et så forbrukerfiendtlig format som blu-ray klare å få fotfeste og vokse i asiatiske land
    Hvis en prøver å huske så langt tilbake som da dvd ble lansert (også i det asiatiske markedet) så var det også et sonedelt format som hadde kopisikring som det virket som ingen skulle knekke (dvd Jon var jo bare barnet enda).

"den som ikke husker historien er dømt til å gjenta den"

Kan vel hende at de ser for seg en ny vekstindustri så kan BD gruppen bare ergre seg blå

Tipper HD-dvd så rødt når deres sperre ble knekt nesten før den kom på markedet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Oj, oj, har så lyst til å kaste meg på denne klimadebatten selv, men det er off topic ikke bare for denne tråden her, men for hele AVforum......
    Hvorfor det? Det har jo til tider vært veldig dårlig klima i denne tråden. Mye energisløsing og ikke rent lite forurensing

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Alle Matrix filmene er utgitt i USA. Men kun som boxset foreløpig da
    Les hva han skriver du

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis en prøver å huske så langt tilbake som da dvd ble lansert (også i det asiatiske markedet) så var det også et sonedelt format som hadde kopisikring som det virket som ingen skulle knekke (dvd Jon var jo bare barnet enda).

"den som ikke husker historien er dømt til å gjenta den"
    Jeg har aldri hevdet at Blu-ray aldri vil kunne bli kopiert, men HD DVD fanboysene hevder stadig vekk hvor forbrukerfiendlig Blu-ray er. Da er det noe rart at et format som Blu-ray ser ut til å vokse, i et marked der de har egne butikker fulle av piratkopierte filmer.

Jeg har trekt frem BD-potensialet i Asia tidligere, som raskt har blitt avfeid med at asiatere ikke er interessert i "dyre" BD-spillere, og filmer med regionskode som er vanskelige å kopiere. Dette sier faktisk det motsatte, at BD begynner å etablere seg som HD format i Asia og vokser...

I hvilket land var det dominans av HD DVD-filmsalg ift Blu-ray?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerfiendtlig er ikke det samme som at det ikke kan bli populært/utbredt. T.o.m. Bush ble jo valgt som president i USA..

Det jeg legger i forbrukerfiendtlig er ting som:
    - Regionskoding
    - Dårlige standarder (fortsatt ikke ferdig utviklet 1 år etter lansering)
    - Dyre PC-drev

Nå er det desverre mange ulemper med HD-DVD også, så jeg skal ikke påstå at det er noe stort bedre som format, men poenget er at det er studioene som har valgt format, og ikke forbrukerne. Hadde det vært opp til forbrukerene, hadde HD-DVD vunnet for lenge siden..

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Forbrukerfiendtlig er ikke det samme som at det ikke kan bli populært/utbredt. T.o.m. Bush ble jo valgt som president i USA..

Det jeg legger i forbrukerfiendtlig er ting som:
    - Regionskoding
    - Dårlige standarder (fortsatt ikke ferdig utviklet 1 år etter lansering)
    - Dyre PC-drev

Nå er det desverre mange ulemper med HD-DVD også, så jeg skal ikke påstå at det er noe stort bedre som format, men poenget er at det er studioene som har valgt format, og ikke forbrukerne. Hadde det vært opp til forbrukerene, hadde HD-DVD vunnet for lenge siden..
    Vel da er en vel enig om at Studioene har valgt for oss "sauene"
    Kjøper du HDDVD må du leve uten filmer som Alien,Aliens,ID4,Pirates 1&2&3,Hele Disney og Pixarkatalogen,James Bond,Spiderman 1&2&3,Star Wars,Die Hard, altså Fox,Disney,Columbia Picktures og MGM, velger du Blu Ray må du leve uten ET,Jaws,Fast and f,Even Almighty, J Bourne og den meget gode Knocked Up. Altså Universal. La forbrukeren velge fra hyllen og krigen varer ikke lenge.
    Kutt ut "vissvasset" vi vil kun ha et godt bilde på flatskjermen vår og et format som kan levere de fleste hitsa.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Kjøper du HDDVD må du leve uten filmer som Alien,Aliens,ID4,Pirates 1&2&3,Hele Disney og Pixarkatalogen,James Bond,Spiderman 1&2&3,Star Wars,Die Hard, altså Fox,Disney,Columbia Picktures og MGM, velger du Blu Ray må du leve uten ET,Jaws,Fast and f,Even Almighty, J Bourne og den meget gode Knocked Up. Altså Universal. La forbrukeren velge fra hyllen og krigen varer ikke lenge.
    Kutt ut "vissvasset" vi vil kun ha et godt bilde på flatskjermen vår og et format som kan levere de fleste hitsa.
    Tja, eller gjøre det eneste fornuftige, hvis du vil ha alle "hitsa" og strøkent bilde på den nye HD skjermen, gå nøytralt og få alt

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig oppsummert, Cranc:-D

Det er faktisk så enkelt. Så slutt med bortforklaringer om smådetaljer som ikke er ferdig enda. PiP og barnslige interaktive spill!? Jeg vil ha flest mulig filmer, hvor jeg gjenkjenner skuespillerne:twisted:

Ingenting er ferdigutviklet fra dag en. Se på DVD. Først kom 576i over scart, så 576p over komponent og nå har vi 1080p over HDMI. Formatene utvikler seg hele tiden...Bare se hvordan PS3 har utviklet seg på 4-5 måneder i forhold til f.eks Toshiba HD-XE1.

For meg er det aller viktigste å ha boxoffice hits avspilt i 1080/24p med PCM-lyd. Alt det andre er uvesentlig...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, lo godt av innlegget til Arendal der jeg også. Er man redd for å tape penger på å kjøpe feil format (det som skulle tape) så er jo det eneste logiske å gå for HD DVD. Med tilbudet på Lefdal nå, så er det jo kun fluelort man taper på å velge feil, fremfor å sprenge banken for BD-formatet. Og uansett så har man jo spilleren og filmene i mange år etterpå, selv om formatet plutselig skulle gå i graven.
    Poenget er jo som de nevnte at de empirisk sett ikke beholdt det gamle formatet, men gikk over til det nye...

La oss anta at man kjøper 100 filmer før et format dør, og at du ønsker å erstatte alle fordi du kun kjøpte de du virkelig liker og MÅ ha.

Kjøpe det dødsdømte formatet:
    Spiller 3k, plater 20 000 + 20 000 = 43 k

Kjøpe det man tror er det rette formatet:
    Spiller 10 k, plater 20k = 30k

Selv hadde jeg ikke erstattet alle filmene jeg har kjøpt en gang. Kanskje 10 - 20 %, så jeg kunne kjøpt HD DVD

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Tja, eller gjøre det eneste fornuftige, hvis du vil ha alle "hitsa" og strøkent bilde på den nye HD skjermen, gå nøytralt og få alt
    Amen (godt det er fornuft med jevne mellomrom her)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det smerter meg nesten å ”gate crashe” dette BD fanboy ”party som tydelig er i gang i denne tråden i kveld, men ærlig talt hvor tåpelig naiv går det an å bli?
    Blu-ray.com - Blu-ray News - Blu-ray Sees Worldwide Growth
    Rett ut av “sannhets apostelens” munn; Blu-ray.com. BDA's egen propaganda maskin på nettet, hvor Sony skryter av hvor flinke de er og kommer med «fakta» om dette med mye fanfare å greier.
    Kan dere fanboys aldri komme med noen nyheter om BD uten at det bare er selvskryt fra Sony?

Har dere i det hele tatt lest hva som står der?

After beginning worldwide shipments of Blu-ray movies this past April, Sony Pictures Home Entertainment has seen substantial growth in its high definition business.
    Fra 0% til hva da?
    Åh ja! Det står jo her.
    These territories, including Hong Kong, Singapore, Taiwan, Eastern Europe, South America, and the Middle East, now represent 10% of their total Blu-ray business.
    Her representert ved de tre av de mest «teknokratiske» landene i Asia utenom Japan (som ikke er inkludert siden BD var released der lenge før.)
    Ikke et ord om at BD har fått noe fotfeste i Asia.
    Hvis SVS!-man lest dette før han postet sin begeistring over at BD får fotfeste i asia så hadde han sett at; 10% av det totale BD salget ved siden av de tre nevnte asiatiske «landene», inkluderer hele Sør Amerika, hele Øst Europa (ikke spesifikt om det inkluderer Russland) og hele Midt Østen.

Men det blir bedre og bedre jo mer man leser!
    In June alone, SPHE reported a 21% increase in orders across these regions.
    SPHE er Sony for dem som ikke vet, ikke en uavhengig kilde som rapporterer disse 10% og 21%.
    Det er Sony som skryter av seg selv, men siden Sony's ord er "gospel sannhet" for BD fanboys, så må man jo ikke være kritisk til dem for da koker Bare fanboysa kritikken ned til at man er anti-Sony og anti-BD.

Den største blødmen kommer her:
    T. Paul Miller, senior VP of international at SPHE noted, "It is extremely positive to see an increase in volume of Blu-ray software sales in these markets where piracy has previously ravaged the DVD business."
    Aldri sett slikt tullprat. Hva har DVD pirater med dette å gjøre?
    For å gjøre det helt klart; Det er ingen referanse til Asia her heller!

Et format som er så lite at det utgjør mindre enn 1% av verdens DVD salg. Er det noen som er så dumme at de tror at pirat industrien i det hele tatt gidder å bruke tid og penger på å kopiere BD på nåværende tidspunkt når formatet er så lite at piratene ikke kan tjene penger på det!
    Men BD fanboys skriver innlegg på forum som nærmest erklærer at;
    «BD's suverene kopibeskyttelse har utkonkurrert piratene».

Men så kommer det beste
    Currently, Sony is the only studio supporting Blu-ray distribution in these areas, but they hope that their success will inspire other Blu-ray studios to add their content to these regions as well.
    Akkurat ja, bare Sony Pictures som har gitt ut filmer i disse territoriene!
    Så når det lengre oppe gis inntrykk av at BD salget i disse kontinentene er 10% av det totale BD salget, så er det faktisk bare 10% av Sony's BD salg.
    Hele pressemeldingen er et typisk eksempel på den typen Sony propaganda som jeg så ofte prøver å gjøre folk oppmerksom på.
    Pressemeldingen forsøker å gi inntrykk av en virkelighet, mens de virkelige fakta er en helt andre.
    Alt for å løgnaktig fordreie sannheten så BD fanboys som SVS!-man og flere med ham som har postet i respons til denne meldingen i kveld, går rett i fella og spinner meningsløse argumenter uten rot i hverken virkeligheten eller pressemeldingen.

Et annet poeng;
    Er det ikke merkelig at ingen av de andre BD studios hverken vil konkurrere med eller støtte Sony i disse markedene?
    Sony er kanskje ikke så populær i Hollywood?

Jeg har aldri hevdet at Blu-ray aldri vil kunne bli kopiert, men HD DVD fanboysene hevder stadig vekk hvor forbrukerfiendlig Blu-ray er. Da er det noe rart at et format som Blu-ray ser ut til å vokse, i et marked der de har egne butikker fulle av piratkopierte filmer.
    Hva i all verden har argumentet om at HDDVD er et mer forbrukervennlig format i denne argumentasjonen å gjøre? Det blir jo helt absurd.

Det får være måte på å snu å vende på ting for å tilpasse virkeligheten til sine egne argumenter. HDDVD å BD bruker begge akkurat den samme DRM så hvordan klarte du å koke sammen BD «vekst» (bare Sony blir omtalt i pressemeldingen) og pirater i et slikt argument?
    Jeg har trekt frem BD-potensialet i Asia tidligere, som raskt har blitt avfeid med at asiatere ikke er interessert i "dyre" BD-spillere, og filmer med regionskode som er vanskelige å kopiere. Dette sier faktisk det motsatte, at BD begynner å etablere seg som HD format i Asia og vokser...
    For å repeter; Asia blir ikke nevnt i denne pressemeldingen, bare 3 små "land" i asia, så du koker et argument ut av ingenting.

Du hopper også elegant over hva som faktisk ble diskutert om Asia den gangen.
    Hong Kong, Singapore, Taiwan + Japan er de mest moderne deler av asia.
    Nå argumentet du sikter til var fremme så var det ikke disse territoriene som ble nevnt. Men land som Kina, India, Thailand, Vietnam,Pakistan,Vietnam etc. Land med mye fattigdom og med mye lavere gjennomsnittlig inntekt.

Dere BD fanboys er den mest absurd ukritiske konsumentgruppen jeg noensinne har hørt om. Det blir helt surrealistisk å se dere hoppe på hver liten propaganda-bit fra Sony og begeistret spinne det inn i meningsløse illusjoner av noen argumenter.

Og for igjen å repetere; Hele pressemeldingen handler om Sony Pictures Home Entertainment, og bare dem, ikke om BD formatet som helhet.

Har dere BD fanboys absolutt ingen kritisk sans?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da vel ingen tvil om at studiostøtten påvirker forbrukere.

Kjøper du HDDVD må du leve uten filmer som Alien,Aliens,ID4,Pirates 1&2&3,Hele Disney og Pixarkatalogen,James Bond,Spiderman 1&2&3,Star Wars,Die Hard, altså Fox,Disney,Columbia Picktures og MGM, velger du Blu Ray må du leve uten ET,Jaws,Fast and f,Even Almighty, J Bourne og den meget gode Knocked Up. Altså Universal.
    Det du glemmer, er at manglende studiostøtte kun er midlertidig.

Antall filmer som er gitt ut på de forskjellige formatene i USA til nå er:
    Blu-ray: 283
    HD DVD: 268
    DVD: 76,553

Uansett hvilket HD-format man velger, så vil det ta veldig lang tid før alle filmene man er interessert i er tilgjengelige. Hvis du husker 10 år tilbake, så ville ikke Disney, Fox eller Paramount gi ut filmene sine på DVD heller. De foretrakk DiVX. Men, etter hvert som DVD-formatet gjorde det bedre og bedre, skiftet de mening.

Det blir det samme i dag. Ingen av studioenes eksklusivitet er permanent.

Formatkrigen kan ende på fem forskjellige måter.
    1. Blu-ray vinner: Produksjon av HD DVD-spillere og -filmer avvikles
    2. HD DVD vinner: Produksjon av Blu-ray-spillere og -filmer avvikles
    3. Uavgjort: Formatene selger omtrent like godt, og HD-formatene har tatt et godt jafs av DVD-markedet
    4. Uavgjort: Formatene selger like godt, men salgsnivået er insignifikant i forhold til DVD
    5. Begge taper: Ingen av formatene selger godt nok til å være levedyktig, og begge avvikles

For å ta de enkleste først, så håper jeg du er enig i at i tilfellene 1 & 2, så kommer alle studioene som var eksklusive for det formatet som tapte, til å begynne å produsere filmer for det vinnende formatet.

Når det gjelder den siste, så tror jeg ikke dette er særlig sannsynlig, men hvis dette skulle skje, så spiller det uansett ingen rolle hvilke studioer som støttet hvilket format.

De interessante scenarioene er 3 og 4. Jeg tror det at dersom begge formatene selger omtrent like godt, så vil alle eksklusive studioer bli nøytrale etter hvert som omsetningen blir stor nok. Hvor stort markedet må være for å overbevise studioene om å bli nøytrale, er ikke godt å si, men jeg regner med Disney har en lavere smerteterskel enn Sony, for å si det sånn

Anyway - la oss si at HD-formatene har fullstendig konkurrert ut DVD om fem år, og markedet er delt 60/40 i BDs favør (alle tall er trekt ut av arslet, så ikke kommenter hvor sannsynlige de er, vær så snill). I en slik situasjon vil de studioene som holder seg til ett format gå glipp av flere hundre millioner dollar i året. Fullt så prinsippfaste er ikke en gang Sony.

I situasjon 3 er det altså bare et spørsmål om tid før de forskjellige studioene blir nøytrale.

Når det gjelder situasjon 4, så er det verre. Hvis ikke HD-formatene klarer å ta store deler av DVD-markedet (jeg vil gjette minst 10-15%), så vil det nok aldri bli nok penger i noen av formatene til at studioene vil se det helt store poenget med å gi ut for begge. I dette tilfellet er det relevant hvilke studioer som er eksklusive i dag.

Med andre ord er dagens studioeksklusivitet kun en faktor dersom begge HD-formatene feiler. I de andre tilfellene gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet.

Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig klar over hvilken effekt et godt utvalg har på vanlige konsumenter. Hvis de ser favorittfilmen sin med blått cover i filmhylla på Elkjøp, men ikke med rødt, så er det klart at de får mer lyst på en BD-spiller enn HD DVD.

Poenget mitt er bare at argumenter som "Du vil aldri få tak i Star Wars i HD dersom du kjøper HD DVD" ikke holder. Argumenter av denne typen krever at BD (i dette tilfellet) vinner formatkrigen. Hvis det er BD som vinner krigen, så er det dette som er argumentet for å holde seg unna HD DVD, ikke at Disney ikke gir ut filmer på formatet.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er da vel ingen tvil om at studiostøtten påvirker forbrukere.

Det du glemmer, er at manglende studiostøtte kun er midlertidig.

Antall filmer som er gitt ut på de forskjellige formatene i USA til nå er:
    Blu-ray: 283
    HD DVD: 268
    DVD: 76,553

Uansett hvilket HD-format man velger, så vil det ta veldig lang tid før alle filmene man er interessert i er tilgjengelige. Hvis du husker 10 år tilbake, så ville ikke Disney, Fox eller Paramount gi ut filmene sine på DVD heller. De foretrakk DiVX. Men, etter hvert som DVD-formatet gjorde det bedre og bedre, skiftet de mening.

Det blir det samme i dag. Ingen av studioenes eksklusivitet er permanent.

Formatkrigen kan ende på fem forskjellige måter.
    1. Blu-ray vinner: Produksjon av HD DVD-spillere og -filmer avvikles
    2. HD DVD vinner: Produksjon av Blu-ray-spillere og -filmer avvikles
    3. Uavgjort: Formatene selger omtrent like godt, og HD-formatene har tatt et godt jafs av DVD-markedet
    4. Uavgjort: Formatene selger like godt, men salgsnivået er insignifikant i forhold til DVD
    5. Begge taper: Ingen av formatene selger godt nok til å være levedyktig, og begge avvikles

For å ta de enkleste først, så håper jeg du er enig i at i tilfellene 1 & 2, så kommer alle studioene som var eksklusive for det formatet som tapte, til å begynne å produsere filmer for det vinnende formatet.

Når det gjelder den siste, så tror jeg ikke dette er særlig sannsynlig, men hvis dette skulle skje, så spiller det uansett ingen rolle hvilke studioer som støttet hvilket format.

De interessante scenarioene er 3 og 4. Jeg tror det at dersom begge formatene selger omtrent like godt, så vil alle eksklusive studioer bli nøytrale etter hvert som omsetningen blir stor nok. Hvor stort markedet må være for å overbevise studioene om å bli nøytrale, er ikke godt å si, men jeg regner med Disney har en lavere smerteterskel enn Sony, for å si det sånn

Anyway - la oss si at HD-formatene har fullstendig konkurrert ut DVD om fem år, og markedet er delt 60/40 i BDs favør (alle tall er trekt ut av arslet, så ikke kommenter hvor sannsynlige de er, vær så snill). I en slik situasjon vil de studioene som holder seg til ett format gå glipp av flere hundre millioner dollar i året. Fullt så prinsippfaste er ikke en gang Sony.

I situasjon 3 er det altså bare et spørsmål om tid før de forskjellige studioene blir nøytrale.

Når det gjelder situasjon 4, så er det verre. Hvis ikke HD-formatene klarer å ta store deler av DVD-markedet (jeg vil gjette minst 10-15%), så vil det nok aldri bli nok penger i noen av formatene til at studioene vil se det helt store poenget med å gi ut for begge. I dette tilfellet er det relevant hvilke studioer som er eksklusive i dag.

Med andre ord er dagens studioeksklusivitet kun en faktor dersom begge HD-formatene feiler. I de andre tilfellene gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet.

Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig klar over hvilken effekt et godt utvalg har på vanlige konsumenter. Hvis de ser favorittfilmen sin med blått cover i filmhylla på Elkjøp, men ikke med rødt, så er det klart at de får mer lyst på en BD-spiller enn HD DVD.

Poenget mitt er bare at argumenter som "Du vil aldri få tak i Star Wars i HD dersom du kjøper HD DVD" ikke holder. Argumenter av denne typen krever at BD (i dette tilfellet) vinner formatkrigen. Hvis det er BD som vinner krigen, så er det dette som er argumentet for å holde seg unna HD DVD, ikke at Disney ikke gir ut filmer på formatet.
    Du argumenterer bra, men det bli som å siterer "Dum og Dummere" Ja det en sjanse for at Disney,Fox og Sony kommer til å levere HDDVD "One in a million" altså "So you're telling me there's a chance.

Lloyd: Hit me with it! I've come a long way to see you, Mary. The least you can do is level with me. What are my chances?
    Mary: Not good.
    Lloyd: You mean, not good like one out of a hundred?
    Mary: I'd say more like one out of a million.
    [pause]
    Lloyd: So you're telling me there's a chance.

Det er sent, SKYT.:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror alle studioene vil gi ut på begge formater om et år eller mer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig håper jeg, om det skal bli en vinner, at HD-DVD blir det seirende formatet. Så langt har HD-DVD tilbudt bedre bildekvalitet (i snitt), lavere priser og rimeligere spillere.

Edit: Rettet skriveleif

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du argumenterer bra, men det bli som å siterer "Dum og Dummere" Ja det en sjanse for at Disney,Fox og Sony kommer til å levere HDDVD "One in a million" altså "So you're telling me there's a chance.
    Du velger mao. å avvise argumentene mine uten å gjøre noen forsøk på å forklare hvor jeg tar feil?

Eller mener du rett og slett at sjansene er "one in a million" for at BD ikke skal vinne formatkrigen?

Side 162 av 653 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •