HD formatkrigen. - Side 161

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 161 av 653 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 ... SisteSiste
Viser resultater 3,201 til 3,220 av 13053
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Arendal]Jeg føler med deg:-D
    Er sånn jeg også.

Og her kommer vi til kjernen:
    Grunnen til at jeg ikke kjøper HD DVD er ikke fordi jeg ikke vil bruke 5-10K på en spiller, men fordi jeg ikke vil kjøpe filmene 2 ganger, først på HD DVD og så på Blu-ray når HD DVD dør.
    Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg bare kjøpe filmene en gang til.
    Derfor kjøper jeg noen filmer på Blu-ray og håper krigen blir kort sånn at jeg snart kan kjøpe Universals filmer på Blu-ray.
    QUOTE]

Om du er "sånn du også" - prisene er langt bedre en det du nevner her.
    Elkjøp selger HDE1 for 2895,- inkludert 5 filmer.
    Vil med dette bare nevne at det er greit å få faktaene rett

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    :roll: vell........ Hvis ikke FN sitt klimapanel kan overbevise deg så skal ikke jeg prøve. Men det er et ekstremt provoserende utsagn som kun kan komme fra en person i den industrialiserte verden uten følelse av ansvar for fremtiden. Bør avsluttes her men kan gjerne ta mer på pm selv om jeg har begrenset tro på det.

PS den er ikke humoristisk!
    Det finnes nok av forskere som ikke er enig i dette, men siden det nå liksom er opplest å vedtatt at slik er det så blir det lite stuerent å hevde noe annet.

Global warming controversy - Wikipedia, the free encyclopedia

"But there is a more sinister side to this feeding frenzy. Scientists who dissent from the alarmism have seen their grant funds disappear, their work derided, and themselves libeled as industry stooges, scientific hacks or worse. Consequently, lies about climate change gain credence even when they fly in the face of the science that supposedly is their basis."

"In response to claims of a consensus on global warming, some skeptics have compared the theory to a religion"

"According to SEPP, these petitions show that "the number of scientists refuting global warming is growing.""

The Great Global Warming Swindle - Wikipedia, the free encyclopedia

"The film claims that the consensus on climate change is the product of "a multibillion-dollar worldwide industry: created by fanatically anti-industrial environmentalists; supported by scientists peddling scare stories to chase funding; and propped up by complicit politicians and the media".[1] It uses a series of interviews and graphics to support its claims that are listed below."

Jeg tar bare med to punkter fra listen, les resten på wikipedia.

- "The total concentration of carbon dioxide in the Earth's atmosphere is just 0.054%, a very minuscule amount. Humans contribute much less than 1% of that. The documentary states that volcanoes produce significantly more CO2 per year than humans (Durkin has subsequently admitted that this claim is wrong[7]), while plants and animals produce 150 gigatons of CO2 each year. Dying leaves produce even more CO2, and that the oceans are "the biggest source of CO2 by far." Human activity produces a "mere" 6.5 gigatons of CO2 each year. The film concludes that man-made CO2 emissions therefore cannot be causing global warming."

- "Solar activity is currently at an extremely high level, and is directly linked to changes in global temperature. The mechanism involves cosmic rays as well as heat from the sun aiding cloud formation. Solar activity is far more influential on global warming and cooling than any other man-made or natural activity on Earth."

The DVD is scheduled for release in the UK on September 30, 2007.

Scientists opposing the mainstream scientific assessment of global warming - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    jeg vet at jeg leste om dette et sted på nettet. [/COLOR]
    Hadde ikke du undret deg litt om noen andre kom med den uttalelsen?

Morsomt?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette sto rett under bildet av den sorte, blanke boksen. Til og med med rød skrift:
    [/COLOR]
    Så du er nok blind, Andy Dandy, men det har jeg for så vidt visst lenge; siden du enda ikke har åpnet øynene for Blu-ray (...og da håper jeg at vi fortsatt kan kødde litt med hverandre, uten at noen trenger å bli "kvalme" ...)
    Hehe, regnet ikke med at de ville skrive det i burgunder.......

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Prøver du ikke nå lure deg unna at du kom med informasjon som var tatt rett ut av luften?
    Du tror jeg ristet disse modell # rett ut av jakke ermet?

Såvidt jeg har grunn til å tro så har han som kompilerte listen bra med inside informasjon. Men for oss andre så er jo feks Sonys 500 spiller fremdeles ikke formelt annonsert offentlig.

Med mindre du har indikasjoner på noe annet (og da regner jeg ikke med din sedvanlige anti-BD skepsis) så regner jeg listen for å være korrekt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD'er som ikke er tilgjengelige i USA

Kikket på listene til platekompaniet, så en del filmer på HD DVD som ikke var utgitt i USA.
    Er det noen som vet hvor mange/hvilke det er er?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Vet ikke riktig hva en slik uttalelse sikter til?
    Det jeg er mest spent på utover høsten når det gjelder BD, er om spillere solgt i 2006/07 kan oppdateres til profil 1.1. Samme gjelder for PS3.
    Hvis ikke blir det et rabalder som det skal bli morsomt å bivåne.:-D
    Tviler. Ikke alle er like opptatt av java-spill, de fleste vil bare se film.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Kikket på listene til platekompaniet, så en del filmer på HD DVD som ikke var utgitt i USA.
    Er det noen som vet hvor mange/hvilke det er er?
    Etter en kjapp sammenlikning med Highdefdigests utgivelsesoversikt, kommer jeg frem til at disse HD-DVDene ikke er gitt ut i USA:

3 Dager For Condor
    Adjø Las Vegas
    Arizona Dream
    Army In The Shadows
    Basic Instinct
    Elefantmannen
    Harry Potter Og Ildbegeret
    Hatet
    King Kong (1976)
    Manndomsprøven
    Mr. Beans Ferie
    Pianisten
    Rambo - First Blood
    Rambo 2
    Rambo 3
    Ran
    The Fog
    The Holiday
    The Island
    The Matrix
    The Matrix Reloaded
    The Prestige

Blå = Utgitt på Blu-ray av et Blu-ray eksklusivt studio
    Lys blå = rettighetene tilhører et Blu-ray eksklusivt studio, men filmen er ikke utgitt ennå
    Grønn = rettighetene tilhører et HD-nøytralt studio, men filmen er ikke utgitt ennå
    Rød = rettighetene tilhører et HD DVD-eksklusivt studio, men filmen er ikke utgitt ennå
    Sort = Aner ikke hvem som har rettighetene

Matrix-filmene er for så vidt gitt ut, men kun i samleboks. Harry Potter-filmene er ikke annonsert, men det er forventet at de vil komme til jul.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=trondmm]Etter en kjapp sammenlikning med Highdefdigests utgivelsesoversikt, kommer jeg frem til at disse HD-DVDene ikke er gitt ut i USA:
    QUOTE]

Hei trondmm!

Da kan jeg si; 1000-takk for at du gadd å ta deg bryderiet med dette, snilt

Har masse uåpnede HD filmer, men det var det med samlemanien da...

Igjen, TAKK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    :roll: vell........ Hvis ikke FN sitt klimapanel kan overbevise deg så skal ikke jeg prøve. Men det er et ekstremt provoserende utsagn som kun kan komme fra en person i den industrialiserte verden uten følelse av ansvar for fremtiden. Bør avsluttes her men kan gjerne ta mer på pm selv om jeg har begrenset tro på det.

PS den er ikke humoristisk!
    Bra, da vet du hvordan det er for oss når vi må høre på CO2-pisset hele tida.

Noen som vet når de første titlene med BD+ kommer ut?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Bra, da vet du hvordan det er for oss når vi må høre på CO2-pisset hele tida.
    Sorry for mer of-topic, men man kan se hele programmer "the great global warming swindle" her:

The Great Global Warming Swindle

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det neste blir vel at HD-format krigen får skylden for global oppvarming.....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengig av hva man mener om global oppvarming bør man kutte ned på CO2-produksjon, da det fører til en hel masse andre 100% sikre former for forurensing også.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Etter en kjapp sammenlikning med Highdefdigests utgivelsesoversikt, kommer jeg frem til at disse HD-DVDene ikke er gitt ut i USA:

3 Dager For Condor
    Adjø Las Vegas
    Arizona Dream
    Army In The Shadows
    Basic Instinct
    Elefantmannen
    Harry Potter Og Ildbegeret
    Hatet
    King Kong (1976)
    Manndomsprøven
    Mr. Beans Ferie
    Pianisten
    Rambo - First Blood
    Rambo 2
    Rambo 3
    Ran
    The Fog
    The Holiday
    The Island
    The Matrix
    The Matrix Reloaded
    The Prestige

Blå = Utgitt på Blu-ray av et Blu-ray eksklusivt studio
    Lys blå = rettighetene tilhører et Blu-ray eksklusivt studio, men filmen er ikke utgitt ennå
    Grønn = rettighetene tilhører et HD-nøytralt studio, men filmen er ikke utgitt ennå
    Rød = rettighetene tilhører et HD DVD-eksklusivt studio, men filmen er ikke utgitt ennå
    Sort = Aner ikke hvem som har rettighetene

Matrix-filmene er for så vidt gitt ut, men kun i samleboks. Harry Potter-filmene er ikke annonsert, men det er forventet at de vil komme til jul.
    Alle Matrix filmene er utgitt i USA. Men kun som boxset foreløpig da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det neste blir vel at HD-format krigen får skylden for global oppvarming.....
    Tja, det blir da rimelig hett her inne til tider

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt triple-layer-info:

Jeg fikk et morsomt svar fra Microsoft på E-post angående triple-layer og HD DVD spilleren ti Xbox 360.

"Hei Tor !
    As long as the the film has the HD DVD logo the player can show it, when not please contact Xbox Support."

Vi får bare vente og se. Det kan bety at de ikke har peiling og det kanskje ikke kan det eller at det kan lese tre lag. Jeg målte overføringshastighet med min ved å kopiere en fil og fikk 51 Mbps i gjennomsnitt så det er rom for 1.5X. Jeg har spurt Toshiba hva denne leseren er i stand til men har ikke fått svar. XBox-leseren er en Toshiba sd-s802a. Toshiba sd-h802a har 2,4x lesehastighet. Og her er spesifikasjonene på leseren som står i HD-A1: http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=36780

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Uavhengig av hva man mener om global oppvarming bør man kutte ned på CO2-produksjon, da det fører til en hel masse andre 100% sikre former for forurensing også.
    Ganske enig med deg men ikke for å fokusere på CO2. Det er ingen grunn til å sløse på ressurser for eksempel.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Tviler. Ikke alle er like opptatt av java-spill, de fleste vil bare se film.
    Hvis publikum oppfatter interaktivitet på HD/BD bare som Java-spill, så har du sikkert rett.

Men når folk kjøper disker med innhold som de ikke får tilgang til.
    Bringer disse tilbake til butikken for "reperasjon", og der får beskjed at spilleren de har betalt i dyre dommer, aldri har skullet kunne spille det ekstra innholdet, tror jeg misnøyen blir stor.
    Hvis dette også gjelder noen millioner PS3, så tviler jeg på om BDA klarer å forbigå dette i stillhet, selv om de prøver å tie ihjel problemet nå.

Husk at de som har kjøpt spillere nå er "early early adopters" og er mer enn vanlig interessert i film og teknologi.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det finnes nok av forskere som ikke er enig i dette, men siden det nå liksom er opplest å vedtatt at slik er det så blir det lite stuerent å hevde noe annet.
    Dette er rett å slett en grov forvrengning av situasjonen. ALL forskning har noen som er uenig. Alle typer indystri bedriver forskning til støtte for seg selv. Det gjør jo industrien som produserer fosilt brensel også. Men IPCC (FN klimapanel) er nøytralt. Siterer her Wikipedia som du er så glad i (selv om Wiki bør brukes med stoor forsiktighet)
    IPCCs oppgave er å objektivt og åpent å vurdere den beste naturvitenskaplig, teknisk og samfunnsøkonomisk informasjon om klimaendringer som er tilgjengelig i verden. IPCCs vurderinger er basert på arbeid utført av forskere og eksperter fra alle verdensdeler link
    Her har du et eksempel (av mange) på kritikk av panelet, som viser seg å ikke holde mål
    FNs klimapanel bekrefter klimaproblemer
    Av: Ingolf Kanestrøm, Professor emeritus
    IPCC fått mye og ubegrunnet kritikk i massemedia, skriver professor emeritus Ingolf Kanestrøm i denne kronikken, der han imøtegår klimaskeptikeren Richard S. Lindzen. link
    Ville egentlig ikke forundre meg om du også avviser at røyking er skadelig Esp1. Finnes mange "forskere" som påstår det også Kanskje du finner en link til det. Hvis du ikke kan akseptere det et overveiende flertall av forskere er enige om så er det vel ingen som kan gi deg noe argument for at "det hellige blu-ray formatet" ikke er den perfekte løsning.

Det jeg derimot er ganske sikker på er at du ikke ville fylle dykkeflaska med CO2. Ikke engang om det sto at det var forskere som mente det gikk bra og hadde referanse til Wikipedia.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg føler med deg:-D
    Er sånn jeg også.

Og her kommer vi til kjernen:
    Grunnen til at jeg ikke kjøper HD DVD er ikke fordi jeg ikke vil bruke 5-10K på en spiller, men fordi jeg ikke vil kjøpe filmene 2 ganger, først på HD DVD og så på Blu-ray når HD DVD dør.
    Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg bare kjøpe filmene en gang til.
    Derfor kjøper jeg noen filmer på Blu-ray og håper krigen blir kort sånn at jeg snart kan kjøpe Universals filmer på Blu-ray.

Om du er "sånn du også" - prisene er langt bedre en det du nevner her.
    Elkjøp selger HDE1 for 2895,- inkludert 5 filmer.
    Vil med dette bare nevne at det er greit å få faktaene rett
    Hehe... Denne fikk frem smilet. Slik jeg forstår det så Arendal bruker gjerne 5-10k på en spiller, men vil ikke bruke noe på en spiller han ikke har tro på. Det er ikke spilleren som blir det dyreste, det er summen av all (2 X alle plater han kjøper) softwaren (nå og fremtidig) og spilleren som gjør at det blir et dyrt alternativ.
    /S

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, oj, har så lyst til å kaste meg på denne klimadebatten selv, men det er off topic ikke bare for denne tråden her, men for hele AVforum......

Side 161 av 653 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •