HD formatkrigen. - Side 160

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 160 av 653 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 ... SisteSiste
Viser resultater 3,181 til 3,200 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    pfft! Du får jo bare med 60 GBs HD på den patetiske PS3ern, eller 20GB hvis du tenker på den utgåtte modellen som kostet 499$. Viktig med lagringsplass.

Men litt seriøst, jeg er av de som mener at PS3 er *billig*, og jeg kan godt være enig med deg i at det ikke "lønner" seg å kjøpe Xbox 360+HD-DVD spiller dersom du *kun* er ute etter en HD spiller.
    Har ikke du 180GB i din PS3; har ikke du 3 stk

Nei, jeg synes ikke dette var spesielt billig, jeg. For $100 (600kr) så kan jeg jo bytte ut harddisken på PS3 og kjøpe en 300GB for mellomlegget Og fortsatt klarer jeg meg med 1 boks og ikke 2 for å avspille Blu-ray...

Men, tklev, man får da PS3 60GB inkl 5 stk Blu-ray filmer for $499...
    Amazon.com: PlayStation 3 (60GB): Video Games
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra som kommer på begge formatene fremover også, som jeg virkelig ser frem til. Masser av Stanley Kubrick filmer i Oktober, Viva Las Vegas (Elvis i HD), The Wild Bunch, Blade Runner etc.... Har en følelse av at alle disse vil selge mest på HD DVD. Ser ikke helt at at den gjengse PS3 eier skal være så overmåtelig interessert i disse.

Dessuten kommer Dawn of the Dead i slutten av neste måned, kun på HD DVD! Kongefilm.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Nei, jeg synes ikke dette var spesielt billig, jeg. For $100 (600kr) så kan jeg jo bytte ut harddisken på PS3 og kjøpe en 300GB for mellomlegget Og fortsatt klarer jeg meg med 1 boks og ikke 2 for å avspille Blu-ray...

Men, tklev, man får da PS3 60GB inkl 5 stk Blu-ray filmer for $499...
    Amazon.com: PlayStation 3 (60GB): Video Games
    Kan ikke se det stod noe om gratis filmer der. Mulig jeg er blitt blind.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Highdef-salget i Norge

Nå er det vel ikke så lenge til de norske salgstallene for Blu-ray og HD DVD for juli publiseres.

Jeg har lagt inn de tallene vi har fått til nå i Google Spreadsheet, sånn i tilfelle noen er interessert:

Highdef-salget i Norge: HTML Google Spreadsheets

Har laget grafer av de mest interessante tallene. Her er et eksempel:

(Edit: Tallene fra desember til mars er estimert ut fra mars-tallene som inneholdt den totale omsetning frem tom. mars)

Jeg vurderer om jeg skal inkludere DVD-tallene også, men det blir kanskje litt dårlig gjort

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann, ikke store salget i Norge, men ikke rart med de prisene her på berget. Har 25 HD DVD'er så langt, etter halvannen måned med formatet, ingen kjøpt i Norge.

Likevel interessant å se at salget av HD DVD har tatt seg opp igjen. Fortsetter kurvene i samme retning så passerer HD DVD BD tidlig neste år kanskje?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, du må nok lese det som står med liten (rød) tekst:
    Purchase a Sony PlayStation 3 and receive 5 FREE Blu-Ray movies. Purchase between July 1, 2007 and September 30, 2007, mail-in offer only. Click here for mail-in form and promotion detail.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    dette er fullstendig OT. Men hva mener du egentlig med signaturen din??
    Det er fordi jeg er lei CO2-propagandaen. En humoristisk setning hvor jeg "kanselerer" en CO2-aktivist. Har du ikke hørt "For hvert dyr du ikke spiser skal jeg spise to" som er en variant man bruker mot vegetarianere?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Har ikke fått min siste PS3 enda, er til fortolling, men det stemmer det ja.
    Skal kjøpe meg en Xbox 360 Elite etterhvert også, men det irriterer meg at det eneste du egentlig får "ekstra" for Elite utgaven er HD-størrelsen, det å kreve 1300 ekstra for en 120GB HD er ran på høylys dag.. :-/

HDMI kontakt kommmer jo uansett på nye Premium bokser etterhvert. Den svarte finishen kan de holde for seg selv.. Hadde den i det minste støyet mindre, så hadde det kanskje vært et poeng..

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vi har ikke dårlig tid på dette temaet så vi venter til etter IFA / CEDIA med å gjøre opp status for kommende modeller. I begynnelsen av september vil vi kunne oppsummere status på en bedre måte.
    Greit nok, men jeg stusser litt over at du plutselig fikk så god tid om dette tema, etter at det tidligere i dag var veldig viktig å poste en liste over BD spillere som var profil 1.1 "complient".
    Prøver du ikke nå lure deg unna at du kom med informasjon som var tatt rett ut av luften?

Men høsten ser så absolutt lovende ut for oss blu ray boyz...
    Vet ikke riktig hva en slik uttalelse sikter til?
    Det jeg er mest spent på utover høsten når det gjelder BD, er om spillere solgt i 2006/07 kan oppdateres til profil 1.1. Samme gjelder for PS3.
    Hvis ikke blir det et rabalder som det skal bli morsomt å bivåne.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann, ikke store salget i Norge, men ikke rart med de prisene her på berget. Har 25 HD DVD'er så langt, etter halvannen måned med formatet, ingen kjøpt i Norge.
    Nei, og jeg tror knapt jeg har sett en butikk med mer enn 10 HD DVD-titler her i landet. Jeg har kjøpt noen disker fra platekompaniet.no. Her er i hvert fall prisene litt mer akseptable og selv om de ikke har HD DVD på lager, så tok det bare fire-fem dager før jeg hadde dem i postkassa. Men, jeg kjøper nok stort sett fra USA for tiden, selv, ja. (etter en kjapp opptelling, ser jeg har kjøpt 6 filmer i Norge, 5 fra USA og en fra UK (pluss at det fulgte med to filmer med spilleren))

Likevel interessant å se at salget av HD DVD har tatt seg opp igjen.
    Det blir litt feil å si "tatt seg opp igjen". Det har nok vært en jevn stigning hele tiden. Men, de første salgstallene ble publisert i april, og de omfattet alt salg frem til utgangen av mars. Tallene for april-juni er for en og en måned.

Fortsetter kurvene i samme retning så passerer HD DVD BD tidlig neste år kanskje?
    Hehe. Med tanke på at det har vært tilnærmet umulig å få tak i HD DVD i norske butikker i juli, så blir jeg veldig overrasket om ikke Blu-ray drar fra igjen på de nye tallene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det blir litt feil å si "tatt seg opp igjen". Det har nok vært en jevn stigning hele tiden. Men, de første salgstallene ble publisert i april, og de omfattet alt salg frem til utgangen av mars.
    Angående dette. Er det noen som har noen oversikt over når de norske distributørene begynte å selge hhv. BD og HD DVD til butikker her i landet? Jeg kan jo estimere salgstallene for tiden frem til og med mars hvis jeg bare vet når starttidspunktet var.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke 13 november i fjor eller der omkring at de første HD DVD'ene ble sluppet i Norge? Ikke sikkert de fantes i noen butikker da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Var det ikke 13 november i fjor eller der omkring at de første HD DVD'ene ble sluppet i Norge? Ikke sikkert de fantes i noen butikker da.
    Jo, det ser ut som om du har rett. Jeg graver litt på release.no, og ser at Sony kom med sine første BD-plater 17. november, mens Warner fulgte på med BD og HD 6. desember. Men, for Warners del var dette kun snakk om engelske utgaver uten norsk tekst. Jeg sjanser allikevel på at disse utgivelsene er med i salgstallene som ble presentert i april.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer om jeg skal inkludere DVD-tallene også, men det blir kanskje litt dårlig gjort
    Om grafen skal vise fremtidens diskformat må du ha med DVD.

Det er forresten endelig noen som har funnet noe fornuftig å bruke PS3 til:
    Sony erects massive PS3 server cluster for Warhawk mayhem - Engadget

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Om grafen skal vise fremtidens diskformat må du ha med DVD.
    :-) Ante meg at du ville si noe slikt. Men, jeg har strengt tatt ikke noen ambisjoner om å vise "fremtidens format", kun dagens HD-formater

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo estimere salgstallene for tiden frem til og med mars hvis jeg bare vet når starttidspunktet var.
    Har gjettet på linjær økning i salget for begge format nå. Tallene ser litt rare ut, med et kjempehopp fra mars til april for Blu-ray, men ettersom PS3 ble lansert siste uka i mars her i landet, så er det kanskje ikke så er det kanskje ikke så gæli likevel. Sånn sett burde jeg kanskje ha redusert BD-tallene for des-feb til sånn ca. HD DVD-nivå.

Jeg fant også en artikkel som fortalte at de første HD DVD-spillerne ikke kom til butikkene før 21. desember, så jeg burde kanskje estimere HD DVD-salget for desember til omtrent null...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sto rett under bildet av den sorte, blanke boksen. Til og med med rød skrift:
    Sitat Opprinnelig postet av Amazon
    Purchase a Sony PlayStation 3 and receive 5 FREE Blu-Ray movies. Purchase between July 1, 2007 and September 30, 2007, mail-in offer only. Click here for mail-in form and promotion detail.

Så du er nok blind, Andy Dandy, men det har jeg for så vidt visst lenge; siden du enda ikke har åpnet øynene for Blu-ray (...og da håper jeg at vi fortsatt kan kødde litt med hverandre, uten at noen trenger å bli "kvalme" ...)

Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men tenkte denne kunne passe. Dersom man ikke drar på smilebåndet av denne, har man skikkelig issues.

Denne filmen blir garantert å finne i min filmhylle. Topp lyd- og bildekvalitet fikk den på hidefdigest, også

...But only on Blu-ray Disc...

Apple - Trailers - Movie - Wild Hogs
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det er fordi jeg er lei CO2-propagandaen. En humoristisk setning hvor jeg "kanselerer" en CO2-aktivist. Har du ikke hørt "For hvert dyr du ikke spiser skal jeg spise to" som er en variant man bruker mot vegetarianere?
    :roll: vell........ Hvis ikke FN sitt klimapanel kan overbevise deg så skal ikke jeg prøve. Men det er et ekstremt provoserende utsagn som kun kan komme fra en person i den industrialiserte verden uten følelse av ansvar for fremtiden. Bør avsluttes her men kan gjerne ta mer på pm selv om jeg har begrenset tro på det.

PS den er ikke humoristisk!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, du må nok lese det som står med liten (rød) tekst:
    Men hvis en går til dette skjemaet det linkes til så står det nederst. Med bitteliten skrift
    offer good in USA, its territorys, APO's and FPO's
    Sist jeg sjekket så var ikke Norge "USA territorys" selv om noen ønsker det. Hva APO og FPO er aner jeg ikke.

Kan noen tolke dette?

Edit; fant ikke noe på Wikipedia, men etter litt mer søking på Google fant jeg
    APO, which stands for Army Post Office
    FPO, which stands for Fleet Post Office
    Dermed har vel Andy Dandy rett i at det for vår del ikke er noen gratis blu-ray filmer ved kjøp av spiller?

Side 160 av 653 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •