HD formatkrigen. - Side 159

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 159 av 653 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 ... SisteSiste
Viser resultater 3,161 til 3,180 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    sukk, siden det var jeg som poengterte at det var snakk om en film til å begynne med, så er det vel ikke nødvendig å forklare meg det, er det vel? Jeg vet at det jeg quotet av posten din omhandler denne ene filmen, men det gir allikavel intrykk av å omhandle alle spielberg's filmer eller kan veldig lett misforstås den veien.
    Jeg gidder ikke å mase mer om det, men jeg bruker avforum som kilde ved spørsmål om audio/video og det er kansje den beste plassen for høy kompetanse innen dette felt i hele Norge, hovedsakelig fordi innleggene her inneholder faktaopplysninger og forklaringer som gjør at en kan skjære gjennom all hype, reklame og mer eller mindre misvisende informasjon man finner andre steder, derfor misliker jeg inlegget du hadde siden det bryter med hvor klart og tydelig fakta vanligvis blir presentert. Kansje det er bare meg, men jeg liker at man kan stole på det som kommer frem i innleggene her inne, og slipper å dobbel -og trippelsjekke det som blir sagt for å finne ut om det stemmer eller om det er en "smule" skjev fremstilling av fakta.
    Jeg mener iallefall at posten din veldig lett kan misforstås til å mene noe helt annet enn du kansje ville, enten ser du dette selv eller så er du ikke enig og mener ditt innlegg var krystallklart, da får vi si oss enige om å være uenige
    At du feiltolker og misforstår, må du ta på egen kappe, Sage. Jeg vet ikke hvor mye mer klar jeg kunne ha vært da jeg snakket om EN film, at Spielberg hadde sagt nei til å gi ut 3 store titler på HD DVD i vinter og at han nå valgte å gi ut en av storfilmene på Blu-ray. Blu-ray ble dermed Spielbergs første HD-film...

Så ikke påstå at jeg snakker usant fordi at du misforsto innlegget, Sage. Men jeg orker ikke bruke mer energi på dette...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    sukk, siden det var jeg som poengterte at det var snakk om en film til å begynne med, så er det vel ikke nødvendig å forklare meg det, er det vel? Jeg vet at det jeg quotet av posten din omhandler denne ene filmen, men det gir allikavel intrykk av å omhandle alle spielberg's filmer eller kan veldig lett misforstås den veien.
    Jeg gidder ikke å mase mer om det, men jeg bruker avforum som kilde ved spørsmål om audio/video og det er kansje den beste plassen for høy kompetanse innen dette felt i hele Norge, hovedsakelig fordi innleggene her inneholder faktaopplysninger og forklaringer som gjør at en kan skjære gjennom all hype, reklame og mer eller mindre misvisende informasjon man finner andre steder, derfor misliker jeg inlegget du hadde siden det bryter med hvor klart og tydelig fakta vanligvis blir presentert. Kansje det er bare meg, men jeg liker at man kan stole på det som kommer frem i innleggene her inne, og slipper å dobbel -og trippelsjekke det som blir sagt for å finne ut om det stemmer eller om det er en "smule" skjev fremstilling av fakta.
    Jeg mener iallefall at posten din veldig lett kan misforstås til å mene noe helt annet enn du kansje ville, enten ser du dette selv eller så er du ikke enig og mener ditt innlegg var krystallklart, da får vi si oss enige om å være uenige
    Bra Sage, jeg er enig. Var litt mer blåfarget enn virkelighetens verden det innlegget til SVS der.......

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Bra Sage, jeg er enig. Var litt mer blåfarget enn virkelighetens verden det innlegget til SVS der.......
    Pøh, Spielberg har trolig full kontroll over utgivelsen av de fleste filmene sine på videoformater. Universal kan dermed ikke utgi noe som helst på HD DVD uten hans velsignelse. Hva kan missforståes når en av klassikerne hans kommer på BD?

Blir nok stadig mer slitsomt å være HD DVD fan boyz i månedene som kommer.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    At du feiltolker og misforstår, må du ta på egen kappe, Sage. Jeg vet ikke hvor mye mer klar jeg kunne ha vært da jeg snakket om EN film, at Spielberg hadde sagt nei til å gi ut 3 store titler på HD DVD i vinter og at han nå valgte å gi ut en av storfilmene på Blu-ray. Blu-ray ble dermed Spielbergs første HD-film...
    Og du skriver at årsaken til at han gjør dette er fordi at Blu-Ray har 50GB lagringskapasitet. Hvor har du denne informasjonen ifra?? Jeg har lett igjennom artikler om emnet via Google, men jeg finner ingen informasjon whatsoever om at 50GB lagringskapasitet har hatt noe å si for valget av format. Det er *iallefall* ikke nødvendig for å lagre 3 versjoner av samme disc (seamless branching tar relativit lite plass), og det er nok et eksempel på at du bevist (?) prøver å spinne situasjonen litt mer i BD sin favør.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    The following BD-players announced for Q3/Q4 or later will also be Profile 1.1 compliant:

Samsung BD-P1400
    Samsung BD-P2400
    Sharp BD-HP20
    Sony BDP-S500
    Pioneer BDP-LX70a (BDP-94HD in the US)
    Har du en kilde for dette?
    Hva betyr "compliant" i denne sammenhengen?
    Betyr det at spillerne har hardware så de kan oppgraderes til profil1.1 med firmware, eller er det bare at de kan spille profil1.1 disker men kan ikke spille den interaktive delen?
    Mange har prøvet å få en bekreftelse fra CE/BDA på dette, så har du en kilde så kom med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har jo tatt helt av. Er det ikke mulig å diskutere saklig lenger? Jeg ser nesten ingen her som kommer med referanser til påstandene sine.

Det som er interessant nå er hvordan software salget går, når det gjelder hardware er det nesten uinteressant, ettersom BD leiren skryter av salget og inkluderer PS3, mens HD DVD leiren ikke inkluderer PS3 i sine salgstall. Er komplett umulig å si hvor mange som kjøper PS3 for å spille av filmer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, Harol, og kommer en med referanser, ja så er det jaggu noen som klager på at det blir for MYE referanser og for lite diskusjon

Tklev:

Dersom du legger sammen hvor mange minutter med HD-film, codecer og lydformat som skal legges på; så tror jeg du ser at noe annet enn 50GB ville ha vært for lite. Jeg har også lett etter hvor Spielberg (eller Sony) sa dette, fordi jeg vet at jeg leste om dette et sted på nettet. Og at ett av grunnene til at Spielberg kunne realisere ønsket om å legge alle 3 filmene i topp HD-kvalitet, var pga av BDs 50GB disk. Men sorry, jeg finner ikke hvor jeg leste dette lengre. Finner jeg det, så er jeg kjapt til å klistre ved en link

Og, ja, jeg slår følge med Esp1...jeg tror det skal bli en kald og blå vinter for HD DVD fanboys
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Blir nok stadig mer slitsomt å være HD DVD fan boyz i månedene som kommer.

Og, ja, jeg slår følge med Esp1...jeg tror det skal bli en kald og blå vinter for HD DVD fanboys
    Jeg blir kvalm hver gang dere kommer med sånne kommentarer.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Cars" to have PiP for BD. Another Blu-Ray myth gone?

the "Cine-Explore" function looks similar to the "In-Movie Experience" picture-in-picture video commentaries common to the HD DVD format

Cars Blu Ray Trailer

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger lurer jeg litt ang. slike "fanboys" på begge sider. Skulle tro de hadde satset huset sitt i akjser på den ene eller andre siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Denne tråden har jo tatt helt av. Er det ikke mulig å diskutere saklig lenger? Jeg ser nesten ingen her som kommer med referanser til påstandene sine.

Det som er interessant nå er hvordan software salget går, når det gjelder hardware er det nesten uinteressant, ettersom BD leiren skryter av salget og inkluderer PS3, mens HD DVD leiren ikke inkluderer PS3 i sine salgstall. Er komplett umulig å si hvor mange som kjøper PS3 for å spille av filmer.

Er nok en del ps3 eiere som kjøper filmer ja. Dette blir veldig lokalt og i liten skala. Men jeg jobber som sagt i en stor lefdal butikk. Vi selger HD DVD filmer og spillere. Selger også BD spiller og filmer. Vi har solgt en bd spiller og ca 50 hd dvd spillere. Vi selger litt flere bd filmer enn vi selger hd dvder. Vi selger også ps3. Har ikke tall på hvor mange, men selvføgelig flere enn 50. Ergo en del av våre faste kunder bruker ps3 til og se film. Nå vil jo hd dvd ta seg litt opp igjen i vår butikk etter lavere pris på både spiller og filmer + at vi har begynt og palle opp spillere i butikk. Første gang jeg har opplevd at vi solgte oss tomme iløpet av et par dager. Palling av spilleren er tydligvis tingen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg blir kvalm hver gang dere kommer med sånne kommentarer.
    Dersom du ønsker å være nyansert, bør du jo komme med en slik kommentar hver gang HD DVD-fanboysen slenger av seg også...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    ....hver gang dere kommer med sånne kommentarer.
    dette er fullstendig OT. Men hva mener du egentlig med signaturen din??
    For hvert kilo med CO2 du ikke produserer skal jeg produsere to.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Har du en kilde for dette?
    Hva betyr "compliant" i denne sammenhengen?
    Betyr det at spillerne har hardware så de kan oppgraderes til profil1.1 med firmware, eller er det bare at de kan spille profil1.1 disker men kan ikke spille den interaktive delen?
    Mange har prøvet å få en bekreftelse fra CE/BDA på dette, så har du en kilde så kom med den.

Vi har ikke dårlig tid på dette temaet så vi venter til etter IFA / CEDIA med å gjøre opp status for kommende modeller. I begynnelsen av september vil vi kunne oppsummere status på en bedre måte.

Men høsten ser så absolutt lovende ut for oss blu ray boyz...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Er nok en del ps3 eiere som kjøper filmer ja. Dette blir veldig lokalt og i liten skala. Men jeg jobber som sagt i en stor lefdal butikk. Vi selger HD DVD filmer og spillere. Selger også BD spiller og filmer. Vi har solgt en bd spiller og ca 50 hd dvd spillere. Vi selger litt flere bd filmer enn vi selger hd dvder. Vi selger også ps3. Har ikke tall på hvor mange, men selvføgelig flere enn 50. Ergo en del av våre faste kunder bruker ps3 til og se film. Nå vil jo hd dvd ta seg litt opp igjen i vår butikk etter lavere pris på både spiller og filmer + at vi har begynt og palle opp spillere i butikk. Første gang jeg har opplevd at vi solgte oss tomme iløpet av et par dager. Palling av spilleren er tydligvis tingen
    Hei Azrael, hyggelig å se noen som faktisk kan kommentere hva som skjer i butikkene uten at man skal han en sterk formening om hva fremtiden bringer. I UK hvor jeg bor nå er det kun BD filmer å få tak i i Blokbuster, mens når jeg sjekker HMV og Virigin har de begge to formater.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360 Elite Bundle

Dette må jo være et knalltilbud på Amazon.com, og et veldig godt alternativ til PS3! Håper amerikanerne går mann av huse nå........

Veldig godt tiltak for å konkurrere med PS3, samt å fremme HD DVD formatet.

Tilbudet inneholder:

1 stk. Xbox 360 Elite Game console med HD DVD Add on
    "300" på HD DVD
    King Kong på HD DVD
    5 HD DVD'er til, etter eget valg

Pris: 599 $ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Xbox 360 Elite Bundle

Dette må jo være et knalltilbud på Amazon.com, og et veldig godt alternativ til PS3! Håper amerikanerne går mann av huse nå........

Veldig godt tiltak for å konkurrere med PS3, samt å fremme HD DVD formatet.

Tilbudet inneholder:

1 stk. Xbox 360 Elite Game console med HD DVD Add on
    "300" på HD DVD
    King Kong på HD DVD
    5 HD DVD'er til, etter eget valg

Pris: 599 $ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Mens PS3 til $499 var for dyrt...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, finnes jo nesten ikke spill på den konsollen.....

Og de gratis filmene er jo midt i blinken for HD nykommere.....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pfft! Du får jo bare med 60 GBs HD på den patetiske PS3ern, eller 20GB hvis du tenker på den utgåtte modellen som kostet 499$. Viktig med lagringsplass.

Men litt seriøst, jeg er av de som mener at PS3 er *billig*, og jeg kan godt være enig med deg i at det ikke "lønner" seg å kjøpe Xbox 360+HD-DVD spiller dersom du *kun* er ute etter en HD spiller.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja.. Kommer mye bra for HD-DVD fremover også, så jeg er ikke så veeldig bekymret. Jeg er mer bekymret for de som ikke kjøper av begge formater jeg.

Bourne Ultimatum
    Knocked up
    Heroes: Season 1
    Battle Star Gallactica Season 1 (hadde de bare sluppet de neste 2 sesongene også! <sikle>)
    Star Trek: TOS Sesong 1 (For gale samlere).

Mye annet småtteri, og heldivis så kommer mange av de beste filmene ut både på HD-DVD og Blu-Ray uansett. Det eneste jeg savner er at New Line skal begynne å gi ut filmer..

Side 159 av 653 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •