HD formatkrigen. - Side 158

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 158 av 653 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 ... SisteSiste
Viser resultater 3,141 til 3,160 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Når tanken bak dette samtidig blir gjort bare for unngå DVD patentene, fordi et selskap ønsker å ha full kontroll over HD disk media markedet i fremtiden og «tvinge» dette på verden med «brutal kraft» og råtten propaganda så finner jeg det like usmakelig som alle politiske og religiøse tyrannier.
    Ja, da er det godt å vite at Toshiba og Microsoft skal redde oss :-D

Det tragiske er at disse avgjørelsene er basert på en «Japans empirisk tankegang» klekket ut av noen gamle gubber født før WWII i toppen av Sony.
    Empirisk?

Jeg avstår fra å svare noe mer på dette innlegget, du virker å ha en såpass sterk anti-Sony holdning at det er bortkastet energi.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, har noen faktisk sett noen "voksen"-titler på HD enda?
    Kanskje denne tråden er noe for deg.
    Adult HD DVD: Master Release Thread - AVS Forum

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay

Jeg avstår fra å svare noe mer på dette innlegget, du virker å ha en såpass sterk anti-Sony holdning at det er bortkastet energi.
    Historiske fakta snakker for seg selv. Kanskje dette går litt over hodet på deg.
    Jeg er ikke en misjonær og har derfor ingen trang til å dra folks hode opp av sanden med makt.
    Å se folk gå gjennom livet med fornektelse av virkeligheten er jo litt synd da.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man, nå har du visst blitt utsatt for propaganda igjen. Spielberg har ikke valgt blu-ray for sine filmer, det er en spielberg-film som skal gies ut på blu-ray og det er "Close Encounters of the Third Kind" som er produsert av Columbia Picutres, som igjen er eigd av Sony Studios....
    Noen er laget av nøytrale studioer og endel er laget av Universal, som da blir HD DVD ekslusive, desse er f,eks;
    * Jaws
    * 1941
    * Always
    * Jurrasic Park
    * The Lost World - Jurrasic Park 2
    * Schindler's List
    * Munich
    * E. T.
    * Sugarland Express

Du må virkelig bli litt mer kildekritisk, du sier jo omtrent rett ut at spielberg foretrekker blu-ray fordi de har 50GB's plater og kommer snart med jaws og jurassic park osv...noe som rett og slett er svada...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historiske fakta snakker for seg selv.
    Ja normalt så gjør de det. Men etter en runde i "anti-Sony" filteret ditt så kjente jeg dem ikke igjen.

Kanskje dette går litt over hodet på deg.
    En besserwisser kommentar av den typen er helt unødvendig. Jeg skjønte godt hva du prøvde å si, selv om du ikke var heldig med bruk av "empirisk".

Å se folk gå gjennom livet med fornektelse av virkeligheten er jo litt synd da.
    Morsomt at en HD DVD forkjemper skulle si akkurat det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver dere fortsatt og diskuterer hverandre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler at folk leser hele artikkelen og ikke bare den setningen.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Det er rart dette, det å samle på film. (Tar en liten off-topic pause fra "krigen" i denne tråden.) Alle dere som IKKE samler på film, vær glade til.

Når jeg kjøpte Excalibur på HD DVD, ble det til at jeg tok den gamle DVD-en ned fra hylla for å gi den bort. Da slo det meg at jeg kjøpte denne DVDen for nesten ti år siden, så den 1 gang for deretter å arkivere den. Nå kjøper jeg HD DVD-en av Excalibur, ser den 1 gang for deretter å arkivere den også. Skal den stå usett i ti år den også, for deretter å erstattes av et eller annet nytt og bedre videoformat? Ganske fånyttes, egentlig. Hva får meg til å kjøpe filmer jeg egentlig ikke skal se mer enn 1 gang? (Samlemani er en tung belastning, tro du meg.)

Jeg har også samlet på Laserdisc i mange år. Jeg innså nå at jeg hadde erstattet nesten 99% med DVD-utgaver og på grunn av plassmangel ønsket jeg å kvitte meg med de fleste. Via omveier kom jeg i kontakt med en samler i Bergen-området som var villig til å dekke porto for dem. Jeg sendte avgårde 176 laserdiscer, 80 kg. til sammen, med en opprinnelig kjøpsverdi på nesten 72.000 kroner! Dette var jo dyrebare eiendeler i sin tid, som jeg nå ga bort mot kun porto!

Og nå begynner jeg igjen, erstatter den ene etter den andre av DVD-ene mine med HD DVD-er (og senere Blu Ray). DVD-ene er heller ikke verdt mye i kroner og øre, så de gir jeg bare bort til venner og nevøer etter hvert (eller gi-bort-tråden på DVDarkivets forum). Altså penger rett ut av vinduet. For meg ser dette ut som om jeg er fanget i et evig kretsløp, jeg gjorde det samme med masse VHS som jeg kjøpte på DVD i ettertid. Om noen år har jeg sikkert noen kilo med Blu Ray og HD DVD som jeg gir bort fordi jeg har erstattet dem med noe bedre. Hvor mange hundre tusen kroner har jeg ikke sløst bort i løpet av en livstid på dette?

En kamerat av en kamerat gjorde dette på en annen måte. Han innså tidlig at han ville gå over fra VHS til DVD og fant en kar som ville kjøpe hele VHS-samlingen for en klekkelig sum. Dette var før VHS mistet all sin verdi. Da sto plutselig denne kameraten fritt til å begynne å bygge opp filmsamlingen på nytt på DVD. Er det kanskje dette jeg burde gjøre, selge alle DVD-ene mens de ennå har litt verdi (for sent) og begynne på scratch? Jeg klarer det bare ikke. Dette er liksom som å ha bil, selge den før den blir for gammel og få igjen litt penger slik at du kan legge dem i kjøp av ny(ere) bil.

I mitt "arkiv" er det fortsatt ca. 30 stk Betamax, 40-50 VHS, ca. 200 Laserdiscer, over 2000 DVDer og nå ca. 70 HD DVDer, samt noen få 8mm, VCD, CD-i, CED og VHD. Det er VELDIG få av dem jeg kommer til å se igjen, men du kan banne på at med en gang det er en bedre utgave tilgjengelig kommer jeg til å stå klar med lommeboka.

Alle dere som har disiplin til ikke å oppgradere og dobbel-dip'e, gratulerer! Jeg mistenker at jeg kommer til å holde på med dette til den dagen jeg ligger i torva. Når jeg vet at f. eks. What dreams may come er tilgjengelig på HD DVD så er jeg liksom ikke lenger fornøyd med den DVD-en jeg har hatt i hylla i alle år. Dette er heller ikke en film jeg kommer til å se mange ganger (den er for deprimerende til det), men jeg klør etter å kjøpe den på HD DVD likevel. (Hva feiler det meg?)

Jeg må bare si at jeg er imponert av utvalget man har til rådighet på Hi-Def i begge formater allerede i dag. Hvem hadde trodd at smale titler som What dreams may come skulle komme så tidlig, eller Mad Max 2, eller Purple Rain, Casablanca, Mystery Men (av alle mulige!), The Graduate, Jailhouse Rock, Excalibur, Army of Darkness? Jeg vet ikke hvordan eller hvem som velger hva som skal slippes i HD, men de treffer meg midt i brøstet. (Det ryktes jo at Triplets of Belleville kommer også!) Kanskje man kan takke denne "formatkrigen" for at utvalget er så bredt på dette tidlige stadium i formatenes liv? Selv om jeg klager over min selvforskylte oppgraderingsmani må jeg si at det er en himmelsk tid å være filmsamler. Jeg vet bare ikke hvor det hele skal ende?

Det er som et seigt mareritt hvor jeg kjøper den samme filmen igjen og igjen og igjen, og bruker masse penger uten at filmsamlingen blir noe større. Filmstudioene lever av sånne som meg, så jeg kan jo ikke være alene om dette. Å kjøpe/samle film er så absolutt ingen god investering, de blir jo verdiløse temmelig fort, rent monetært altså. Det er jo også et faktum at dersom du ønsker å være i stand til å spille av filmsamlingen din i fremtiden, så MÅ du oppgradere. (Hvem har vel Beta-spiller i dag, eller snurrer i gang 8mm-apparatet?) For ikke å nevne hvordan det blir dersom HD DVD går dukken :-) Penger rett ut av vinduet.

Sukk!

Alle dere som IKKE samler på film, vær glade til.
    Jeg føler med deg:-D
    Er sånn jeg også.

Har i det siste solgt billig eller gitt bort DVD filmer med plasten på.
    Hvorfor?
    Jo, fordi jeg har kjøpt filmen en gang, sett den, så kommer den i en ny utgave som jeg kjøper men ikke rekker å se før jeg kjøper den på Blu-ray.

Jeg hadde noen hundre VHS kasetter som jeg gav bort.
    Så kjøpte jeg noen hundre sone 1 DVD'er som jeg "oppgraderte" til sone 2 for jeg var redd for at det skulle bli vanskelig å få tak i sonefrie spillere og fordi jeg ikke liker "to formater" i hylla.
    Var rimelig dårlig butikk å selge sone 1 filmer på bruktmarkedet:-?

Og her kommer vi til kjernen:
    Grunnen til at jeg ikke kjøper HD DVD er ikke fordi jeg ikke vil bruke 5-10K på en spiller, men fordi jeg ikke vil kjøpe filmene 2 ganger, først på HD DVD og så på Blu-ray når HD DVD dør.
    Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg bare kjøpe filmene en gang til.
    Derfor kjøper jeg noen filmer på Blu-ray og håper krigen blir kort sånn at jeg snart kan kjøpe Universals filmer på Blu-ray.

Det ironiske er at jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe noen av Blu-ray filmene en gang til når det kommer nye bedre utgaver etter hvert:-?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    svs-man, nå har du visst blitt utsatt for propaganda igjen. Spielberg har ikke valgt blu-ray for sine filmer, det er en spielberg-film som skal gies ut på blu-ray og det er "Close Encounters of the Third Kind" som er produsert av Columbia Picutres, som igjen er eigd av Sony Studios....
    Noen er laget av nøytrale studioer og endel er laget av Universal, som da blir HD DVD ekslusive, desse er f,eks;
    * Jaws
    * 1941
    * Always
    * Jurrasic Park
    * The Lost World - Jurrasic Park 2
    * Schindler's List
    * Munich
    * E. T.
    * Sugarland Express

Du må virkelig bli litt mer kildekritisk, du sier jo omtrent rett ut at spielberg foretrekker blu-ray fordi de har 50GB's plater og kommer snart med jaws og jurassic park osv...noe som rett og slett er svada...
    Nå skal ikke jeg påstå at du ikke kan lese, Sage, men du kunne i det miste tatt deg tid til å lese alle ordene før du konkluderer.:???:

Hvor har jeg skrevet at Spielberg nå har valgt Blu-ray for sine fremtidige utgivelser?

Skal quote meg selv:
    Det må ha vært en vanvittig skuffelse for Universal, som i mange år har samarbeidet tett med Steven Spielberg, valgte Blu-ray for en av sine største klassikere.
    High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition
    Som du ser skriver jeg; for EN av Spielbergs største klassikere. For øvrig spiller det liten rolle hvilket studio som har "laget" filmene, men hvem som har rettighetene. For mange av Spielberg-filmene har Spielberg selv rettigheter til; og derfor kan ikke HD DVD gruppen eller Universal bare trykke opp filmene på HD DVD uten hans velsignelse.

Det samme gjelder for 20th Centurt Fox og Star Wars filmene. Her er det George Lucas som har rettighetene; uavhengig av hvor mye Fox gjerne skulle ha sett filmene på Blu-ray i nær framtid.

Så når HD DVD gruppen i vinter proklamerte at de skulle gi ut Jaws, E.T og Jurrasic Park på HD DVD...Så var det en viss Mr. Spielberg som satte en stopper for det...
    HD DVD Promotions Group Touts Spielberg Classics 'Jaws,' 'Jurassic,' 'E.T.' | High-Def Digest
    HD DVD Promotions Group to Spielberg Fans: Whoops! | High-Def Digest

Ditt siste avsnitt skjønner jeg ikke en gang hvordan du kan skrive Hvor tar du det fra?

Dermed ser det ikke ut til at Jaws, E.T og Jurrasic Park blir HD DVD eksklusive hvis ikke Spielberg vil dette selv. Disse er Universal filmer, så de kommer neppe på Blu-ray (med det første), men det ser heller ikke ut til at Spielberg vil se de på HD DVD...?

Så igjen; Steven Spielberg valgte Blu-ray til ett av sine største mesterverk; hvor en av grunnene var at han fikk alle tre versjonene inn på en 50GB Blu-ray plate
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at 4. kvartal kommer til å bli artig for oss alle sammen når alle studioene begynner å pøse ut filmer før jul.

Det er bare å begynne å glede seg til å snø inne i hjemmekinoen:-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    NSå igjen; Steven Spielberg valgte Blu-ray til ett av sine største mesterverk; hvor en av grunnene var at han fikk alle tre versjonene inn på en 50GB Blu-ray plate
    Hmm, akkurat den biten med 50GBs plate må du nesten backe opp med sitat ifra Spielberg selv. Har vanskelig for å tro at det var nødvendig med 50GB for 3 versjoner av 1 film.. Det må isåfall være fordi BD ikke har skikkelig interaktivitet, og må lagre 3 komplette versjoner av filmen for i det hele tatt å få det til..

F.eks. Crank har faktisk lagret 2 *komplette* versjoner av samme film på en 50GBs plate, dette måtte de gjøre for å "jukse" til en PiP funksjon som ikke blir støttet av BD-avspillere.. "PiP"-funksjonen ligger altså lagret som en komplett film på discen, mens den på HD-DVD ville ha vært lagret som en seperat videostream, og dermed tatt opp en brøkdel av plassen..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg tror at 4. kvartal kommer til å bli artig for oss alle sammen når alle studioene begynner å pøse ut filmer før jul.
    Ingen tvil om at det blir en spennende høst/jul.. Mange gode filmer å glede seg til.. Men jeg må nå lure litt, mange av de studioene som nå støtter BRD har vanligvis vært veldig tilbakeholdne med å slippe sine store filmer på et nytt format, Disney f.eks. brukte lang tid på å slippe filmer på DVD.. Spørsmålet mitt blir da om firmaer som Disney og Fox i det hele tatt ville ha sluppet store filmer på BRD såpass tidlig i formatets levetid, dersom det ikke hadde vært for det at de var nødt til å støtte et format som holdt på å tape krigen?

Uten Disney hadde forholdet mellom HD-DVD og BRD vært snudd på hodet..

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditt siste avsnitt skjønner jeg ikke en gang hvordan du kan skrive Hvor tar du det fra?
    Det må ha vært en vanvittig skuffelse for Universal, som i så mange år har samarbeidet tett med Steven Spielberg, å oppleve at Spielberg valgte Blu-ray for en av sine største klassikere. Da nyheten i vinter om at JAWS, E.T og Jurasic Park, skulle slippes på HD DVD; måtte HD DVD-gruppen raskt spise sine ord, da Spielberg benektet for at slike planer var i gjerde.

I stedet gikk han til "hovedfienden" til Universal, og bestemte seg for å gi ut på Blu-ray. Hva sier ikke dette i Hollywood.
    Hvilket intrykk gir du her, tror du?

Ett av hovedargumentene til at Spielberg ville gi ut på Blu-ray og ikke HD DVD; hva var det? Jo, blant annet Blu-ray sin overlegne lagringskapasitet på 50GB. Filmen kommer nemlig på 1 stk 50GB plate; inneholdene alle de tre versonene i en sømløs versjon av filmen.

Tenk det, at lagringskapasitet skulle ha noe å si for hvilket format utgiverne velger...
    Og med dette i tillegg så gir posten din inntrykk av at Spielberg har lagt sin elsk på blu-ray, pga deres utrolige lagringskapasitet, noe som har vist seg å spille null rolle for kvaliteten på utgivelsene, og klare antydninger om at resten av hans filmer vil følge etter, siden han nå "har valgt blu-ray som sitt format"...
    Jeg er fullt klar over at du ikke skriver så ordrett, men du ordlegger deg på en måte som veldig lett kan misforståes, enten du gjør så med vilje eller ei...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk, Sage. Det er ikke lett når du hele tiden skal vri det dit du ønsker det. Du tolker, og bruker uttrykk som "gir inntrykk av". Du legger til noen fraser som om jeg har sagt at "Spielberg har lagt sin elsk på BD". Selv etter at jeg forsøkte å forklare deg at Spielberg har valgt å gi ut EN av sine største mesterverk på Blu-ray; og nå må jeg forklare deg det en tredje gang:???:

Spielberg har hatt muligheten tidligere å gi ut på hidef, men hans første hidef-tittel ble altså på Blu-ray.

For å si det sånn; etter at HD DVD Promotion Group i vinter annonserte Jaws, E.T og JP på sin release-liste, var det klar tale fra Spielberg. Han sa "nei" til at disse filmene skulle utgis på HD DVD. HD DVD Gruppen måtte beklage på det sterkeste, både til Universal og til Mr. Spielberg. Her kunne Spielberg bare ha sagt, "ok, go ahead with HD DVD". Men istedet sa han "nei" (i hvertfall for denne omgang).

Hadde Spielberg sagt "nei" til Sony om å lage denne jubileumsutgaven av Close Encounter på Blu-ray, hadde det heller ikke blitt noen BD-versjon. Men i motsetning til sitt "nei" til HD DVD, ble det i stedet "ja" til Blu-ray. Close Encounter er nok en av Spielberg sine hjertbarn, og det passet sikkert fint med filmens 30 års jubileum.

Og sett i lys av filmen Jaws sitt nylige 30 års jubileum, så hadde det sikkert vært fint å sluppet denne på HD DVD. Men tvert i mot sa Spielberg nei til dette. Kornblau i Universal har heller INGEN nyheter omkring release av Spielberg sine klassikere på HD DVD.

Eller som Universals Ken Graffeo svarte på spørsmål om Spielberg og HD DVD under EMA dagene:

Sitat Opprinnelig postet av DigitalBits
    There's another issue here that's worth mentioning as well. Just a few minutes before the exchange above, Graffeo was asked by an audience member about the possibility of Steven Spielberg's films appearing on HD-DVD. I believe it happens at the end of video clip #4 on the HTF. Now... you may recall that earlier this year (on 1/29 to be exact), the HD-DVD Promotional Group had listed a number of Spielberg films on their website with the suggestion that they were "Coming Soon" to HD-DVD, including Jaws, E.T. and Jurassic Park. But shortly after they were posted, which caused an understandable stir, the Group removed the titles from the site and posted a retraction. To my knowledge, nothing more on the subject of Spielberg on high-def came to light until Graffeo was asked by an audience member (at the EMA panel two weeks ago) about the possibility of Spielberg films on HD-DVD. Here's his answer:

Graffeo: In regards to the Spielberg, um... it wasn't... Steven wanted to wait for DVD til there was a higher penetration for that. Um... right now, with 100... 200,000 players and 150,000... he wants to wait til there's more penetration. Because, um... you know when you do release... and Jaws
    was the first Steven Spielberg that we came out with, and at that time we released we sold a million units. More than we'd ever sold on VHS. But you have to have, sort of like... I don't want to say critical mass, because you had close to 3 or 4 million households that had players... but it's too early now. And I think we have to work very close with our filmmakers because they have a very big part in what we do.

Okay... I bought that argument and I think so did everyone else at the panel. And that would have been the last word on the subject... EXCEPT that just a week later, Sony announced at Comic-Con the first Steven Spielberg film to be released on high-definition, Close Encounters of the Third Kind, EXCLUSIVELY on the Blu-ray Disc format (on 10/2). Huh? Something doesn't jive here. Given his position within the industry, and Universal's close ties with Spielberg over the years, how did Graffeo not know this was coming just a week later? And for those of you who would say that Sony controls CE3K and not Spielberg, I was told directly by Sony reps at Comic-Con that Spielberg personally approved the high-def transfer of the film. Not only that, he's recorded a new interview for the release. So he HAD to have approved this. How does Universal not know that was coming? In what light does that cast Graffeo's comments at EMA from just a week earlier? And, maybe even more to the point, what does it say about Spielberg's opinion of, and position on, this high-def format war, when his first high-def disc release is a Blu-ray Disc exclusive?
    Sitat Opprinnelig postet av DigitalBits
    I have to tell you, folks... after our experience at EMA, and after the many revelations and announcements at Comic-Con in the week following, we remain more convinced than ever here at The Digital Bits that Blu-ray Disc is going to win this format war. It's clear to us that Universal is under significant pressure to go format neutral, even from their own parent company, and this pressure is only likely to increase as we approach the holidays. Universal's position as the sole major HD-DVD exclusive Hollywood studio is growing ever more precarious.

The fact is, high-def software sales continue to favor Blu-ray by a 2 or 3 to 1 margin, and the announcements of BD exclusive titles like Spider-Man 1-3, Pirates: Dead Man's Chest and CE3K are only likely to increase consumer and retailer interest in Blu-ray. That director Steven Spielberg would allow his first high-definition title to be Blu-ray exclusive is a significant development. The biggest HD-DVD announcement at Comic-Con was CBS's Star Trek: Remastered, which has priced itself right into the stratosphere. And the news that Target stores and BJ's Wholesale are going Blu-ray exclusive in time for the holidays would seem to us a rather strong indication of the overall retail industry's desire for this format war to be over.

What's more, with sales of Warner's 300 now selling 65/35 in favor of Blu-ray, despite the effort by the studio to create genuinely interesting HD-DVD exclusive interactive content (see
    this piece at USA Today), it seems all too apparent that consumers are making their format choice known to Hollywood. Indeed, we're receiving more inquiries than ever before from readers who have decided to get into high-definition, and want our advice on purchasing the right Blu-ray player - a trend that reminds us strongly of a similar surge of interest in DVD in the final days of Circuit City's DIVX pay-per-view format. And after all of this, we remain firmly convinced that the moment Universal announces that it's going to start supporting both Blu-ray Disc as well as HD-DVD - a move we see as inevitable at this point given continuing software sales trends - the mainstream press will declare the format war over and Blu-ray the winner. Retailers will quickly reorganize their sales efforts towards Blu-ray and away from HD-DVD, if they haven't already, and this thing will be done.
    Ingen tvil om at HD DVD sliter på flere fronter samtidig. Både hva angår hylleplass i butikker for HW og SW i de store el-kjedene, at de selger færre filmer enn BD måned etter måned, at USAs største filmutleiekjede satser på BD etter at kundene hadde sagt hva de ønsket, at Universal har for få store titler og nå dette; at Spielberg sa ja til Blu-ray bare noen måneder etter at han sa nei til HD DVD...

Da er det bare å vente på at Fox og MGM kommer med sin release plan for Blu-ray

Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvorfor i huleste kunne de ikke i det minste hatt skrutilkobling?

Å putte en HDMI kabel inn i receiveren og projectoren gir ikke akkurat noen kvalitetsfølelse, uansett pris på kabel og utstyr.
    Det er mulig det ikke gir deg noen high-end følelse, men det er da heller ikke nødvendig IMO. Synes ikke på noen måte at den mekaniske kvaliteten virker dårlig. Fullt på høyde med USB på PC-kassa.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og sett i lys av filmen Jaws sitt nylige 30 års jubileum, så hadde det sikkert vært fint å sluppet denne på HD DVD. Men tvert i mot sa Spielberg nei til dette. Kornblau i Universal har heller INGEN nyheter omkring release av Spielberg sine klassikere på HD DVD.
    He he, hvis Universal vit utgi Speilberg på HD så må de mao gå over til BD...

Universal BD = Q1 2008. Seinest... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at komplett er ute med pris og ca levringsdato på Sony BDP-S300 spilleren (som ikke skulle komme til Europa?):

Komplett.no - Sony BDP-S300 Blu-Ray Disc

Kr 5.495,-, levering ca 11. september

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The following BD-players announced for Q3/Q4 or later will also be Profile 1.1 compliant:

Samsung BD-P1400
    Samsung BD-P2400
    Sharp BD-HP20
    Sony BDP-S500
    Pioneer BDP-LX70a (BDP-94HD in the US)

Blir spennede å følge avspiller nyheten fra IFA og CEDIA-messene om et par uker.

Ellers så er jo det nå enkelt å lage en BD profil 1.1/2.0 spiller med full støtte for de nye lyd codecene inkluder Dolby HD og DTS-MA gjennom Sigmna Designs siste Multi HD chip og BD-developement kit:

http://www.sigmadesigns.com/public/P...ray8634_br.pdf

SMP8634 har forøvrig også dual HD decoder for video:
    http://www.sigmadesigns.com/public/P...SMP8634_br.pdf

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sukk, siden det var jeg som poengterte at det var snakk om en film til å begynne med, så er det vel ikke nødvendig å forklare meg det, er det vel? Jeg vet at det jeg quotet av posten din omhandler denne ene filmen, men det gir allikavel intrykk av å omhandle alle spielberg's filmer eller kan veldig lett misforstås den veien.
    Jeg gidder ikke å mase mer om det, men jeg bruker avforum som kilde ved spørsmål om audio/video og det er kansje den beste plassen for høy kompetanse innen dette felt i hele Norge, hovedsakelig fordi innleggene her inneholder faktaopplysninger og forklaringer som gjør at en kan skjære gjennom all hype, reklame og mer eller mindre misvisende informasjon man finner andre steder, derfor misliker jeg inlegget du hadde siden det bryter med hvor klart og tydelig fakta vanligvis blir presentert. Kansje det er bare meg, men jeg liker at man kan stole på det som kommer frem i innleggene her inne, og slipper å dobbel -og trippelsjekke det som blir sagt for å finne ut om det stemmer eller om det er en "smule" skjev fremstilling av fakta.
    Jeg mener iallefall at posten din veldig lett kan misforstås til å mene noe helt annet enn du kansje ville, enten ser du dette selv eller så er du ikke enig og mener ditt innlegg var krystallklart, da får vi si oss enige om å være uenige

Side 158 av 653 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •