HD formatkrigen. - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 156 av 653 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Mener du dette seriøst robertaas? At Star Trek på HD DVD avgjør krigen til fordel for HD DVD?
    lol.. nei.. han gjør nok ikke det.. Men jeg synes jo at konseptet med å lansere ny versjon av Star Trek TOS *kun* som combo-discer er ganske sprekt, de som evt. vil ha DVD utgaven må faktisk kjøpe HD-DVD utgaven.. (Det er iallefall så vidt jeg har forstått ikke blitt lansert en egen versjon med *kun* DVD-plater av det nye settet. Dette er muligens også årsaken til at Paramount har valgt denne strategien, siden de da slipper å lansere mer enn en versjon som fungerer både for DVD og HD-DVD fans. Prisen er jo allerede såpass stiv for Star Trek settene, så prisen på platene blir uansett en liten del av kostnaden.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ser at Star Trek kommer på HD DVD. Da er det vel bare å stenge denne tråden og de som satset på feil format kan jo håpe de klarer å få solgt sitt feilkjøp til noen som har enda mindre peil. ;-)
    Nå er det godt tenkelig at denne skulle komme på Blu-ray i 2008 (CBS/ Paramount)...Uansett skal prisen på Star Trek sesong 1 HD DVD være på hele $217:shock: . Uaktuelt for de fleste vil jeg tro. I hvertfall for meg, uansett format...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Uansett skal prisen på Star Trek sesong 1 HD DVD være på hele $217:shock: . Uaktuelt for de fleste vil jeg tro. I hvertfall for meg, uansett format...
    Ja, det er en helt vanvittig pris. Men, det kan være et interessant eksperiment allikevel. Hvis de klarer å få vanlige DVD-brukere til å kjøpe settet, så vil man i hvert fall kunne ljuge på seg en saftig salgsrekord for HD DVD

Når det er sagt, så er jeg egentlig litt skuffet over at det i det hele tatt gis ut DVDer av de filmene som kommer som DVD/HD DVD-combo. Jeg regner med at dette har veldig mye med produksjonskostnader å gjøre (og kanskje litt med produksjonskapasitet), men dette burde filmselskapene se på som en investering. Toshiba burde kanskje også vurdere å betale merkostnaden ved å produsere en kombodisk fremfor en vanlig DVD. Filmen kan godt gis ut med to forskjellige covere - ett vanlig DVD-cover og ett rødt HD DVD-cover. Men de bør selges til samme pris, og disken inni må være den samme.

Jeg tror i hvert fall folk kan ha lettere for å kjøpe en HD DVD-spiller hvis de allerede har 20-30 HD DVDer stående i hylla hjemme.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den stive prisen på Spiderman 3 gjelder tydeligvis bare i USA, for i Australia koster den bare 39 AUD ( 192 NOK ) og det er på linje med alle andre filmer på Blu-ray fra Sony.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Sony lanserte BD25 opptagere i Japan i 2003, Panasonic lanserte dual layer BD50 opptagere året etter. Dette var utgangspunktet for BD-rom og var ikke teknisk klønete den gang, men er vel langt fra "state of the art" lenger.

Siden da har det vært en prosess hvor HD DVD og BD forsøkte å nærme seg hverandre i håp om å få til et universelt film format. Derfor har vel begge formater blitt temmelig like når det kommer til støtte for audio og video codecs.

Hva er det du mener BD har kopiert? PiP og ethernet?
    Det originale BD formatet var et Disk i Kassett format som bare kunne bruke Mpeg2. Det kunne ikke bruke «advanced codecs», ikke spille DVD eller CD. Var ikke PC kompatibelt etc.etc.
    Hadde det forblitt slik, som var Sony's tanke, så hadde vi ikke hatt en «format krig» i dag, og det hadde vært det beste.

Samtidig med at det originale BD formatet ble lansert i Japan, lanserte Toshiba HDDVD for DVD forum og fikk støtte der.
    Da ble det enda viktigere for Sony og finne flere støttespillere for BD for å kunne lansere BD på verdensbasis, ikke bare i Japan.
    Med støttespillere kom også krav;
    Sony måtte spise flere «tekniske kameler» som de etter ryktene sier gjorde «protesterende, skrikende og sparkende helt til siste slutt».

Her kommer det viktige poenget når jeg sier at;

BD har KOPIERT HDDVD I DET MESTE.
    Derfor har BD blitt et nogenlunde brukbart HD format etter dagens krav og kan sammenliknes med HDDVD uten å virke alt for underlegent.

Alle forandringer Sony har gjort med BD etter at det ble lanser i Japan i 2003 er kommet etter at disse spesifikasjonene ble innført for HDDVD FØRST!

1: Droppe Disk kassetten. (Dette har ført til store forsinkelser og kostnader for Sony)

2: Interaktivitet (PiP etc.) ( HDi er designet av Disney med softwarehjelp av MS.
    Foreslått i DVD forum av Disney og innført for HDDVD, med hjelp av stemmer fra BD eksklusive selskaper i DVD Forum.
    Senere foreslått av Disney i BDA.
    Noen som tror Disney var overrasket at de ble nedstemt av de samme selskapene som stemte for HDi i DVD Forum?) (BD versjonen (Java basert)Enda ikke ferdig utviklet og innført for BD)

3: Tilbake kompatibelt med DVD/CD mot Sony's protester.
    HDDVD hadde «red-laser» leser fra starten som også kan brukes til «red-laser HD format på DVD-9.
    Mer utviklingshodebry, kostnader og forsinkelser for å implementere «red-laser» i BD drev.(Sony's første spiller i 2006 spiller ikke CD.)

4: Advanced Codecs. ( VC-1 & AVC innført av DVD Forum for HDDVD fra starten etter en testkonkuranse hvor VC-1 vant over AVC.
    Begge codecer innført som et
    fremtidsrettet/kompromiss etter press fra Sony, Panasonic, Thomson i DVD Forum.

Mye senere ble VC-1 innført i BD etter press fra MS (håp om de skulle bli BD eksklusive?) AVC slengt på som en balanse.
    Senere publiserte Sony en studie som konkluderte med at Mpeg2 var overlegent «advanced codecs». Ref. Sony's uttalelser etter 5th. Element fadesen, at Mpeg2 var best. Nyutgivelsen av 5th.E. Bruker AVC.)

5: Internet tilkobling.
    (Obligatorisk i HDDVD fra et tidlig tidspunkt. Valgfritt for BD's CE produsenter.
    Konsumenter kan risikere å kjøpe seg en BD spiller som ikke kan funksjonere med alt som blir tilbudt på BD disken de kjøper.
    Fremdeles ingen ferdig standard for BD-Live.)

6: BD har region koding. HDDVD har ingenregion koding.

I tillegg så kan det nevnes flere konsumentvennlige «features» som HDDVD har som helt eller delvis mangler på BD.
    1: DRM.
    HDVD har bare AACS som valgfritt hvis inholds leverandøren ønsker det. BD har dette som obligatorisk (koster ca.$10 000.- pr disk for innholdsleverandøren.) I tillegg har BD innført DRM/Spyware beskyttelsen BD+.

2: HDDVD har «Managed Copy» så man lovlig kan gjør backup av disc.

3: HDDVD har ingen restriksjoner på HDDVD-R/RW. BD's restriksjoner er uklare på nåværende tidspunkt.

"Post script".
    Hadde Sony lansert et brukbart format i 2003 hadde de hatt hele HD markedet for seg selv og HDDVD hadde mest sannsynlig ikke blitt forslått.

Men Toshiba så de problemene Sony hadde med BD å tenkte at dette kunne de gjøre bedre med DVD som utgangspunkt.

Det ligger alltid en «visjon» bak planene om store elektroniske lanseringer.

DVD Forums «visjon» er i utgangspunktet å lage et format som er mest mulig forbrukervennlig, samtidig som det tar vare på Industriens interesser.
    Det samme kan ikke bli sagt om BD's «visjon».

BD's lansering i fjor sommer var forsert for å ikke bli liggende for langt etter HDDVD.
    Bare Samsung hadde en funksjonerende spiller og bare en film var klar for BD. PS3 var heller ikke klar. Og BD formatets grunnleggende Specs. er fremdeles ikke ferdige, et år etter lansering.
    Dette er formatet ivrige indoktrinerte BD fanboys hyller som det beste og eneste akseptable formatet mens de ønsker det «underlegne» HDDVD formatet skal forsvinne.
    Er det noen som ser det illrasjonelle i et slikt standpunkt?

Hadde Sony brukt sine formidable resurser på å utvikle et HD format ut av DVD, gjennom DVD Forum, som de faktisk var initiativtakere til å starte.
    I stedet for å starte et nytt Forum, med mye hemmelighets kremmeri, mens de fremdeles sitter i DVD Forum, og med den innsikt og posisjon har trenert HDDVD utviklingen, som tvang Warner i 2004 til å annmelde praksisen til "US anti US competitive Authorities ", så hadde mye tid og penger vært spart og vi hadde for lenge siden hatt ett HD format som kunne føre publikum fra SD DVD over i HD alderen.

Nå vil forsinkelsene bli så store at tiden vil løpe fra begge formatene og ingen av dem vil bli særlig store i konkurransen med SD DVD og VOD og andre media.

Hele "formatkrigen" mener jeg må sees fra en konsuments standpunkt.
    I første omgang må vi være kritisk til begge formatene.
    Hvis vi skal velge et format så må kriteriene være å gå ut ifra det formatet hvor skaperne har satt seg ned og tenkt igjennom; "Hvordan skaper vi et format som gir konsumentene maksimalt utbytte (A/V kvalitet, pris, utvidet opplevelse) og som får dem til å investere i nytt Disk Media Utstyr."
    Jeg mener at det formatet er HD DVD.
    Deres "visjon" har vært så riktig som man kan forvente fra utgangspunktet.
    BD har hele tiden prøvd "catch up" etter som HDDVD har adoptert nye "forbrukervennlige" spesifikasjoner.
    Det eneste jeg er imponert over med BD (egentlig Sony) er hvordan de har klart å inbille folk at BD er et overlegent format og at HD DVD er en slags underlegent "copy cat" format som ikke har livets rett.
    Når vi ser kritisk på formatene utviklings historie og hva de yter (ingen forskjell på formatene på A/V ytelse) så er det faktisk totalt motsatt av det Sony har prøvd å innbille oss.

For meg er ingen av disse formatene særlig brukbare hvis vi skal tenke fremover.
    Spinnende disker og mekanikk er ikke min "visjon" om et fremtidsretted HD format.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Hifi Klubben sluttet å selge HD DVD-spillere?

På hjemmesiden står det nå kun Samsung Blu-ray spiller...

Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Jeg så den artikkelen, og konklusjonen er rimelig klar. Til HD DVD- og Blu-ray-bruk er HDMI 1.3 er fullstendig unødvendig. Lipsync-korreksjonsfunksjonen er det eneste som har potensiale til å kunne brukes.

(Passer meg for så vidt bra, ettersom den nye forsterkeren min "bare" har HDMI 1.2 innganger, og ikke støtter de nye lydkodekene )

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noe skrevet og advart skribenten om at han risikerer å motta dødstrusler fra arty og Britax ++ for å skrive at Toshiba og Onkyo lyver?

Stakkars mann, han vet ikke hva som venter ham.

Han er jo nødt til å ta feil for Sankt HD DVD ville aldri gjort noe sånt, det er det bare Blu-ray som gjør.

Denne artikkelen kunne forresten vært skrevet av knutinh, han har forsøkt å banke dette inn i hodene våre i lang tid nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har noe skrevet og advart skribenten om at han risikerer å motta dødstrusler fra arty og Britax ++ for å skrive at Toshiba og Onkyo lyver?

Han er jo nødt til å ta feil for Sankt HD DVD ville aldri gjort noe sånt, det er det bare Blu-ray som gjør.
    sukk...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som kjent aldri påstått at BD er HD DVD teknisk overlegent, men at hardware og software støtten er mye bedre.
    Kommer jo ann på hva du mener med større software/hardware støtte.
    Kvaliteten på produktet? Anntall QEM. Anntall originale design?
    Skal vi ta en opptelling om et år? 2 årsdagen for formatene?
    Eller skal vi ukritisk oppfatte dette "fakta" på den måten BDA ønsker vi skal oppfatte det?

Jeg synes nok at det er mye som blir skrevert og sagt fra HD DVD siden som er rimelig tvilsomt, men HD DVD fanboys er blinde og døve for slikt.
    Vel, hadde du vist en nøytral kritisk sans så hadde du puttet inn BD/HDDVD fanboys i dette innlegget.

Mye av det tullet som kommer fra Blu-ray leiren skyldes nok at den leiren er større og mer sammensatt enn HD DVD leiren, noen tar seg visse friheter kan man si.
    Dette blir gengitt + MVA på diverse forum og da har man det gående.
    Hvis du hadde studert propaganda systemer, Politiske/komersielle, så hadde du sett at dette er et eldgammelt system som er brukt helt bevisst. Mye letter nå som vi har internett.

Slik er det det foregår:
    Send ut en Pressemelding/rykte som har f.eks. profilen ; "positiv BD & negativ HDDVD."
    La betalte bloggere poste dette med en "utvidet profil" etter inntensjonen, som blir repetert og videre utbrodert av betalte forum postere.
    Dette blir plukket opp av ivrige "fanboys" og spredt over internett i en slik mengde at den regulære presse oppfatter det og repeterer "sannheten" uten å sjekke fakta.
    Dermed blir det en "sannhet" og gir vanlige folk det ønskede inntrykk.
    Gjør det ofte nok så blir denne "sannheten" en generell oppfatning i befolkningen.
    Siste "ekselent utførte" aksjon var hvordan Sony klarte å få alle til å tro at TARGET hadde gått BD eksklusiv.
    Siste politiske "stunt" i denne kategori er Bush administrasjonen "sannhets bevis" for hvorfor det var nødvendig å innvadere Irak.
    Jeg "tar av meg hatten" for Sony og Bush fordi de klarer å forlede folk til å støtte dem ved å gjennta "løgner og halvsannheter" så de blir "sannheter"

Er det ikke snart på tide å legge bort dette HD DVD er så snille og Blu-ray er så slemme tullet?
    Det kommer ann på hvilke kritiske kriterier man legger som grunnlag.
    Det er jo en ganske forenklet påstand som du kommer med som heller i en retning.
    Så lenge BD fanboys ukritisk gjenntar Sony/BDA "halvsannheter/løgner" så vil jeg prøve å skjære igjennom å "putte fakta på bordet."

Vet du om det samme gjelder for AVC?
    Altså at det topper seg rundt 22Mbps.
    Det ble ikke gjort noen forskjell på AVC kontra VC-1 i den diskusjonen.
    Den var på bakgrunn av en release av en HDDVD/BD utgivelse som brukte AVC.
    Det var en generel analyse av 1080p og hvor begrensningene ligger.
    Som sagt i tidligere innlegg; 1080p er 1080p og det har sin kvalitetsmessige begrensning hva enn man gjør med det.
    Kvalitetsforskjellen ligger ikke i codecene eller i HD formatene, men alt som skjer med kildematerialet før det blir lagt på disken.

Men snart er vi entusiaster igang med å diskutere specs. på den nye 4K HT projektoren fra JVC, så da er 1080p et tilbakelagt stadie og mer et problem om hvordan vi skal oppkonvertere det til 4K med beste resultat.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne artikkelen kunne forresten vært skrevet av knutinh, han har forsøkt å banke dette inn i hodene våre i lang tid nå.
    Hmmf.. For det første, HDMI 1.3 har ingenting med formatkrigen å gjøre.
    For det andre, dette har ingenting med Toshiba/Onkyo å gjøre. Panasonic og Sony bruker akkurat den samme markedsføringsgimmicken, og det er fortsatt ingen som har klart å motbevise at det faktisk vil kunne gi bedre bilde i praksis.

For det tredje, det er tull at HDMI 1.3 ikke vil kunne ha noe å si for bildet. Det forfatteren glemmer å nevne er at bilde&lyd vanligvis skal passere igjennom 3 enheter før de kommer frem:
    Plate->Avspiller->Receiver->Prosjektør

Etterhvert så vil det bli vanlig med mange kilder som er tilkoblet denne receiveren, og som dere sikkert vet så er det ofte forskjell på hva slags sortnivå de forskjellige kildene sender ut. Det kan derfor være lurt å ha mulighet til å justere litt på bildet inne i receiveren, slik at når du switcher mellom kildene, så vil bildet uansett være riktig når det kommer frem til prosjektøren. De endringene som receiveren gjør med bildet vil ofte påvirke bildet, dersom du har nok bits "til overs", så er det mindre sannsynlig at du vil miste "viktige" bits.. Eller fargeinformasjon om du vil.. Det vil også være aktuelt med støy-reduksjon, gamma-endringer o.l. som også vil være viktige.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Kommer jo ann på hva du mener med større software/hardware støtte.
    Kvaliteten på produktet? Anntall QEM. Anntall originale design?
    Skal vi ta en opptelling om et år? 2 årsdagen for formatene?
    Eller skal vi ukritisk oppfatte dette "fakta" på den måten BDA ønsker vi skal oppfatte det?
    Jeg mente selvsagt antall studioer som støtter hvilket format, og hvilke hardware produsenter som produserer spillere.

Vel, hadde du vist en nøytral kritisk sans så hadde du puttet inn BD/HDDVD fanboys i dette innlegget.
    Jeg skrev Blu-ray i neste linje,
    Jeg har aldri påstått at Blu-ray er noe bedre enn HD DVD, jeg mener bare at de er ikke så mye verre enn du påstår at de er.

Siste "ekselent utførte" aksjon var hvordan Sony klarte å få alle til å tro at TARGET hadde gått BD eksklusiv.
    Jeg oppfattet det aldri sånn. Derimot er det noen her på forumet som ble helt fortørnet over at Sony hadde kjøpt hylleplass hos Target.
    De som ikke har fått med seg at dette er helt vanlig og blir gjort av HD DVD også, lever i en annen verden, sammen med Martha.

Det kommer ann på hvilke kritiske kriterier man legger som grunnlag.
    Det er jo en ganske forenklet påstand som du kommer med som heller i en retning.
    Så lenge BD fanboys ukritisk gjenntar Sony/BDA "halvsannheter/løgner" så vil jeg prøve å skjære igjennom å "putte fakta på bordet."
    Jeg forsøker bare å være en motvekt mot de som påstår at Blu-ray er så mye verre enn HD DVD, (de er litt verre ).
    Du er flink til å legge frem fakta, det skal du ha.
    Jeg har stor respekt for dine faktakunnskaper, det er vinklingen og konklusjonene jeg har litt tungt for å svelge noen ganger.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmmf.. For det første, HDMI 1.3 har ingenting med formatkrigen å gjøre.
    For det andre, dette har ingenting med Toshiba/Onkyo å gjøre. Panasonic og Sony bruker akkurat den samme markedsføringsgimmicken, og det er fortsatt ingen som har klart å motbevise at det faktisk vil kunne gi bedre bilde i praksis.

For det tredje, det er tull at HDMI 1.3 ikke vil kunne ha noe å si for bildet. Det forfatteren glemmer å nevne er at bilde&lyd vanligvis skal passere igjennom 3 enheter før de kommer frem:
    Plate->Avspiller->Receiver->Prosjektør

Etterhvert så vil det bli vanlig med mange kilder som er tilkoblet denne receiveren, og som dere sikkert vet så er det ofte forskjell på hva slags sortnivå de forskjellige kildene sender ut. Det kan derfor være lurt å ha mulighet til å justere litt på bildet inne i receiveren, slik at når du switcher mellom kildene, så vil bildet uansett være riktig når det kommer frem til prosjektøren. De endringene som receiveren gjør med bildet vil ofte påvirke bildet, dersom du har nok bits "til overs", så er det mindre sannsynlig at du vil miste "viktige" bits.. Eller fargeinformasjon om du vil.. Det vil også være aktuelt med støy-reduksjon, gamma-endringer o.l. som også vil være viktige.
    Det HDMI har med format krigen å gjøre er produsentenes markedsføring av HDMI 1.3 som noe som man må ha.
    Det er eksempler på folk som har returnert spilleren sin til butikken da den ikke hadde HDMI 1.3 for det hadde han bestemt seg for at han måtte ha.
    Poenget med å dra frem Toshiba og Onkyo er påstandrer her i denne tråden om at det er bare Blu-ray som lyver om sine spesifikasjoner eller deres betydning for kunden.

Jeg har lest en del om HDMI 1.3 og så vidt jeg har kunnet bringe på det rene så vil dagens spesifikasjoner på HD DVD og Blu-ray ikke kunne benytte seg av denne utvidede fargeinformasjonen. Det du tydeligvis har glemt er at det er første leddet du nevner som er den begrensende faktoren. Det blir ikke før neste format og det orker i hverfall ikke jeg å tenke på nå.

Du mener ikke for alvor at du vil la receiveren rote med bildet fra Blu-ray eller HD DVD?
    Jeg ønsker bare at receiveren skal plukke ut den informasjonen den trenger ( lyden ) og sende alt sammen videre igjen uten å gjøre noen endringer.
    Hvorfor skulle receiveren miste bits?

Uansett hvilke bildeforbedrings kretser som måtte komme i spillerene eller videprosessorene så vil ikke receiveren være den begrensende faktoren.

Unntaket her er om du i fremtiden får displayer som kan gjøre nytte av den økte fargedybden / framerate osv fra en PC eller liknende, men ikke DVD, Blu-ray eller HD DVD spilleren.
    Det er jo det de aller fleste av oss er opptatt av for tiden, er det ikke?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trusselen er oversent til BDA.
    Var det feil adresse? Har ikke BD HDMI 1.3a?

Dette er ikke morsomt. Har nettopp hatt en katastrofekveld med Pink Floyd konserten, men ikke noe bilde pga. svikt i HDMI.
    Jeg velger å skylde på klimaforandringene. Mye varm fuktig luft.
    Men det var en besøkende PS3 innvolvert. Kanskje var det den som hadde skylden?
    (her skulle det vært en smiley, men de virker ikke i natt)
    Stiller meg bak all kritikk av HDMI.
    Kaotiske specs. og verdens dårligste kontakt i historisk AV sammenheng.

Selv projectiondesign, som har protestert lengst mot HDMI, har til slutt måttet krype til korset etter innføringen av dette "formatet" pga. "dette HDMI/HDCP tyrrani" diktert av:
    Hitachi, Matsushita Electric Industrial (Panasonic/National/Quasar), Philips, Sony, Thomson (RCA), Toshiba, and Silicon Image.
    Digital Content Protection, LLC (a subsidiary of Intel)
    Fox, Universal, Warner Bros., and Disney, DirecTV and EchoStar (Dish Network) CableLabs and Samsung.

La oss få et overføringsformat som har mekanisk fungerende kontakter og som faktisk fungerer på alt AV utstyr.

High-Definition Multimedia Interface - Wikipedia, the free encyclopedia

Edit: Lagt til wiki link.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha separate kabler for lyd og bilde også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener ikke for alvor at du vil la receiveren rote med bildet fra Blu-ray eller HD DVD?
    Jeg ønsker bare at receiveren skal plukke ut den informasjonen den trenger ( lyden ) og sende alt sammen videre igjen uten å gjøre noen endringer.
    Kan vi vær så snill få HD spillere som minst har 2 HDMI utganger (hvis vi må ha HDMI) så vi kan ha en kabel som går direkte fra spiller til projektor med bildeinformasjon og en som som går til receiver med lydinformasjon.
    Mulig receiveren ikke "fucker opp" informasjonen når den skiller bilde/lyd, men jeg er paranoid nok til å ikke stole på det.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm, jeg var kanskje dum når jeg brukte receiver som eksempel, da jeg er enig med deg at den i utgangspunktet ikke skal behandle bildet (med mindre den har innebygd en skikkelig videoprosessor). Jeg har jo selv en Vantage HD, og det var denne jeg gjerne skulle ønsket støttet HDMI 1.3 i begge ender.

For å ta mitt eget eksempel, jeg hadde for litt siden 5 HDMI kilder(PS3, HD-E1, HD-A1, Denon 3910 og en HD-satelittreceiver), og de hadde forskjellige måter å sende ut bildet på, noen krevde andre bilde-instillinger for å få litt bedre bilde. Spesiellt satelitt-boksen hadde en tendens til å sende ut bildet altfor svakt, men ved å endre litt på kontrast/brightness på Vantage HD boksen så fikk jeg vesentlig bedre bilde. Denne behandlingen som Vantage boksen utfører vil nødvendigvis kaste bort noen bits, men hadde jeg hatt flere bits å ta av, så hadde det vært mindre sansynlig at "viktige" bits ble borte..

E1 klarer ikke å sende ut "enhanced" black, mens A-1 klarer det.
    Kobler jeg disse opp mot samme receiver, så vil jeg få forskjellige lys-intensitet på prosjektøren når jeg bytter mellom kildene. I utgangspunktet så ønsker ikke jeg å endre *noe* på prosjektøren dersom jeg bytter kilde, derfor er jeg *nødt* til å tilpasse/kalibrere bildet i videoprosessoren for å sikre at bildet blir riktig uansett hvilken kilde som er tilkoblet..

PS: Kan vi ikke ta denne diskusjon i egnet tråd?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi vær så snill få HD spillere som minst har 2 HDMI utganger (hvis vi må ha HDMI) så vi kan ha en kabel som går direkte fra spiller til projektor med bildeinformasjon og en som som går til receiver med lydinformasjon.
    Hehe, da PS3 ble lansert som konseptmaskin, så var det tiltenkt at den skulle ha 2 HDMI utganger, og den skulle faktisk kunne klare å vise HD-bilde på begge 2 samtidig. Skal bli spennende om Sony kommer med sin egen "elite"-versjon om litt som støtter noe ala dette..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i huleste kunne de ikke i det minste hatt skrutilkobling?

Å putte en HDMI kabel inn i receiveren og projectoren gir ikke akkurat noen kvalitetsfølelse, uansett pris på kabel og utstyr.

Du visste vel at BDA har installert virus på alle PS3?
    Fra nå av er det bare Blu-ray hjemme hos familien ARTY

Side 156 av 653 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •