ANNONSE:
 » Login
Brukernavn
Passord
Ny bruker? Registrer deg her!

ANNONSE:
AVstart AVforum AVnytt AVtorget minHjemmekino minHiFi

Gå Tilbake   AVforum.no > Forslag, innlegg, lokale AVlag og generell chitchat > Generell chitchat
Generell chitchat Her diskuteres alt som ikke passer inn i andre kategorier! Kategorien kan benyttes for diskusjon av tema som helst bør være AV-relatert, men andre "seriøse" tema kan også diskuteres (vi synes selvsagt det er hyggelig at også andre tema diskuteres av våre kjære medlemmer), men understreker at AVforum som sådan ønsker være en plass der diskusjonen forgår i "rimelighetens" tegn, samt ikke "tar helt av" (som visse diskusjoner her inne har tendert til til tider!)... Innlegg i denne kategorien telles ikke på din brukerprofil, så her kan en prate så mye en orker uten at "status" øker!

Sponsorer:

Lukket tråd

LinkBack Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 11th August 2007, 02:22   #3081 (permalink)
tklev
Ekspert

tklev sin avatar

Ble medlem: Oct 2003
Sted: Molde
Hmm, hvor finner du topp 10 listen for HD-salg?
tklev is offline  
Gammel 11th August 2007, 02:30   #3082 (permalink)
trondmm
Ekspert

Ble medlem: Mar 2007
Sitat:
Opprinnelig skrevet av tklev
Hmm, hvor finner du topp 10 listen for HD-salg?

I Home Media Magazine, side 16.

"Top 10 High Def sellers, aggregated by title"
trondmm is offline  
Gammel 11th August 2007, 03:01   #3083 (permalink)
tklev
Ekspert

tklev sin avatar

Takk... Har ikke funnet den oversikten i de siste numrene, entene så har de gjemt den bort (?), eller så har den ikke vært med.. Litt rart de ikke har noen sidehenvisning til den siden ifra sakene som har med salg av HD-discer å gjøre.
tklev is offline  
Gammel 11th August 2007, 03:11   #3084 (permalink)
trondmm
Ekspert

Sitat:
Takk... Har ikke funnet den oversikten i de siste numrene, entene så har de gjemt den bort (?), eller så har den ikke vært med.. Litt rart de ikke har noen sidehenvisning til den siden ifra sakene som har med salg av HD-discer å gjøre.

Tror den er med i hvert nummer. Den er på side 20 i forrige utgave i hvert fall.
trondmm is offline  
Gammel 11th August 2007, 09:16   #3085 (permalink)
SVS! -man
Ekspert

SVS! -man sin avatar

Ble medlem: Jan 2005
Sted: Kråkerøy (Fredrikstad)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av trondmm
"In June, Bjorn’s sold more high-def players than standard-def DVD players."

For å være ærlig, tror jeg ikke denne butikken er særlig representativ for DVD- eller highdef-markedet i USA.

I følge The Digital Bits og CEA, ble det solgt 1.358.130 DVD-spillere i juni i USA. Om dette tallet inkluderer HD-spillere, er jeg ikke sikker på, men jeg tror rett og slett ikke på at HD-spillersalget er i nærheten av verken 1,36 millioner eller 680.000 spillere i måneden.

Om ikke Bjorn`s er representativ for absolutt alt HD-salg i USA, er det oppsiktsvekkende; at Sony Blu-ray spilleren solgte like mange som de rimeligere HD DVD spillerne i juni måned. Og at butikken nå ikke klarer å dekke opp for etterspørselen av Sony BDP-S300.

Og at Ultimate Electronics og Abt Electronics har de siste ukene solgt flere BD-spillere enn HD DVD-spillere, og at etterspørselen til Panasonic sin BD-spiller også har tatt seg merkbart opp.

Jeg tror vi kan se et helt annet salg av BD-spillere denne høsten i USA, og vi får håpe at Blu-ray produsentene klarer å levere nok spillere til forbrukerne...
Gammel 11th August 2007, 12:26   #3086 (permalink)
Dan
Viderekommen

Dan sin avatar

Ble medlem: Oct 2004
Sted: Kristiansand
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Azrael
Jobber som sagt i en lefdal butikk hvor vi nå har palla opp hde1 spillere som selges til 2895. Gikk fem spillere bare i dag. Den dagen vi kan gjøre det samme med blueray spillere er jeg endelig 100% overbevist at blått vil vinne. Vi har like mange (få) bd og hd dvd filmer. De fleste bd filmene ligger på 299, noen få til 249. De fleste hd dvdene selger vi til 199, noen få til 249.

For de fleste 'vanlige' kundene våre faller valget mer natulig på hd dvd kontra blueray. De vil ikke ha en spill maskin og de vill ikke betale en formue for spilleren. Når de først kjøper en spiller til flatskjermen kan de liksågodt ta med seg en hd dvd spiller som ikke koster så mye mer enn en vanlig dvd spiller.
Spesielt det du nevner i siste halvdel er veldig essensielt. Det er akkurat sånn det er for folk flest.

Jeg har noen som henvender seg til meg for råd ang lyd og bilde. Det som går igjen er at dette helst skal koste minst mulig. HD klar flatskjerm til noen lapper går greit, det er litt mer akseptert at det koster med kvalitet her. Når det gjelder resten av utstyret tenker mange på et et kombianlegg med alt innebygget og små satelitthøyttalere. Det er da jeg får litt angst. Neste spørsmål blir da om jeg kan finne enkeltstående komponenter til noenlunde samme pris, men som har mye bedre ytelse. Hvis jeg kan si at "Se her, her får du en DVD avspiller til denne lave prisen - men denne kan i tillegg spille av HD filmer som vil fjøre susen på din nye fete flatskjerm." Da blir de interesserte.

Det at prisene på filmer i butikk nå kommer under kr. 200,- er også veldig bra. Tror også det er helt nødvendig for å få folk til å kjøpe filmer.
Dan is offline  
Gammel 11th August 2007, 14:36   #3087 (permalink)
ARTY
Viderekommen

ARTY sin avatar

Ble medlem: Sep 2005
Det ble mange argumenter teedjay. For å kunne svare på dem på en ordentlig måte så må jeg dele det opp ellers blir det AV forums lengste post.
Så det blir litt "bits & pieces" utover helgen.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av teedjay
Det var nytt for meg. Jeg trodde planen var å sende TL45 til godkjenning hos DVD Forum men at Toshiba istede valgte å gå for TL51 (som annonsert på CES tidligere i år).

Hvis TL45 virkelig var godkjente i HD DVD spekken er jeg ganske sikker på at vi hadde hørt om det fra HDDVDPRG ...
Jeg blir litt forbauset når det blir stilt spørsmål om dette nå, etter alle de utallige gangene dette er bekreftet på forskjellige forum det siste året. Mulig spec'n. Er trukket siden det ikke kommer opp på FAQ noen sted mer. Grunnen kan være at siden TL45G ikke er brukt og TL51G kommer så blir det nye TL spec. Trelags formatet TWIN HDDVD/DVD er brukt på en Japansk utgivelse.
Sitat:
Du har kanskje en link?
Nærmeste jeg kommer.
Det originale «disk compatability chart» for NEC drevet som var i 1st.generasjon HDDVD spillere, postet første gang på AV forum i August 2006.

Sitat:
Jeg synes det høres ut som om Toshiba vil være med på "min er større enn din" leken, slik at også de kan benytte samme type "propaganda poeng" ...
Når «min og din er like store» så blir det ingen «lek» og ingen «propaganda poeng».
Hvis du enda ikke ser forskjellen på BD's propaganda stil rundt sine tekniske «fakta» og måten de promoterer sitt format, og HD DVD's måte å promotere sitt format, så er det dessverre ingen ting jeg kan gjøre for deg.

Sitat:
Bitrate spiller definitivt en rolle, selv for film. Den setter en grense for hvor mange lyd og bildespor man kan benytte og begrenser i praksis hvilken codecs man kan bruke. Men om TL51 også vil øke bitraten til 1.5x er jo ikke det noen issue lenger.
Her synes jeg du elegant omgår det egentlige argumentet som er at BD fansen hevder at BD's høyere bitrate gjør formatet «teknisk overlegent» så er fakta at det ikke har utgjør noen forskjell på formatene når det kommer til bilde og lydkvalitet.
Fakta er begrensningene;
1. 1080p er 1080p samme hvordan man snur og vender på det.
2.Kvalitets kurven stiger skarpt fra 5mbps til 10mbps før den begynner å flate ut og når en tilnærmet topp på 22mbps. Etter dette er det lite av kvalitet å hente ut ved å øke bitraten.
Dette er alltid blitt hevdet av MS codec team.
Men siden BD fansen ikke tror på dem så bekreftet sjefen for R&B Film(som er en teckno nerd, og som utgir på begge formatene) dette i diskusjoner nylig på AVS.

Hvis dette var er virkelig argument og et bevis for BD's tekniske overlegenhet så måtte BD vise seg så teknisk overlegent i AV kvalitet at dette ikke var noen diskusjon.
At dette poenget stadig bringes opp som et argument av BD fans og det faktisk blir en diskusjon av det, er mer et bevis for at det er et poengløst og dødt argument.

Sitat:
For datalagring generelt vil BD kunne nå en mye høyere hastighet enn HD DVD (ref mine tidligere postinger her). At man slipper unna med færre lag er jo også en stor fordel.
Nå er jo dette et søkt argument som mer viser BD fansens desperat søken etter argumenter for at BD er teknisk overlegent etter at all poengene i «BD propaganda bullshit'n» er tatt fra dem.
Fremtiden vil vise om det i det hele tatt er mulig å praktisk å produsere slike disker.
Så la oss la dette argumentet ligge til slike disker eksisterer. Det gavner ikke BD at det blir ett av de få argumentene som blir igjen av BD "hypen".
Gammel 11th August 2007, 14:48   #3088 (permalink)
Per Johnny
Site moderator

Ble medlem: Dec 2002
Sted: Asker
Hvis vi tenker oss høsten frem til jul. På langt nær alle titler er annonsert, men ser vi for oss ekslusive titler(ikke katalog titler) så ser det omtrent slik ut:

HD DVD:

Heroes: Season 1
Knocked Up
Evan Almighty

Blue Ray:

Are we done yet
Vacancy
Wild Hogs
Perfect Stranger
Delta Farce
The Condemned
Black Book
Reign over me
Surfs up
The Invisible
The Company (Mini-series)
Hostel part II
Spiderman III
Ratatouille
Pirates III

Det vil sikkert bli annonsert mange andre titler også. Fox vil sannsynligvis komme med f.eks. Live Free and Die Hard.

Selvsagt så får vi en mengde titler som blir utgitt samtidig på begge formater.
Gammel 11th August 2007, 16:49   #3089 (permalink)
tklev
Ekspert

tklev sin avatar

Bourne Ultimatum skal vel også komme før jul på HD-DVD. Har fått veldig gode kritikker, og er vel eneste skikkelige storfilmen Universal har hatt/får i år.. Kommer nok til å trekke en del HD-DVD kjøpere den også tenker jeg.

Spiderman 3 er overpriset.. Pirates 3 kommer til å selge som hakka møkk, og kommer til å slå 300 i antall titler solgt. (Dvs. mer enn 250.000 titler *bare* på Blu-Ray i første lanseringsuken.) Prisingen på Pirates 3 på Blu-Ray er faktisk bedre enn DVD (!), såvidt jeg vet så er det første gangen det skjer på en stor-film.

Foruten det, så skal det bli veeeldig spennende å se om Fox kommer med filmer før jul, og spesielt filmer som kommer med BD+.
tklev is offline  
Gammel 11th August 2007, 16:51   #3090 (permalink)
tklev
Ekspert

tklev sin avatar

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Per Johnny
Are we done yet

Lol.. 2,4 på IMDB.

Aller verste er at jeg har lyst til å kjøpe den, selv om jeg veeet den er elendig.. <sukk>
tklev is offline  
Gammel 11th August 2007, 16:56   #3091 (permalink)
Pogwaq
Guru

Pogwaq sin avatar

Sted: Bjørnepølsen
Hehe, kjenner følelsen. Evan Almighty er jo også sommerens store totalslakt, så egentlig er jeg litt fornøyd med at den flopper så mye som den gjør.
Gammel 11th August 2007, 17:08   #3092 (permalink)
aibo
Aktiv

aibo sin avatar

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Oslo
Sitat:
Bourne Ultimatum skal vel også komme før jul på HD-DVD. Har fått veldig gode kritikker, og er vel eneste skikkelige storfilmen Universal har hatt/får i år.. Kommer nok til å trekke en del HD-DVD kjøpere den også tenker jeg.

Spiderman 3 er overpriset.. Pirates 3 kommer til å selge som hakka møkk, og kommer til å slå 300 i antall titler solgt. (Dvs. mer enn 250.000 titler *bare* på Blu-Ray i første lanseringsuken.) Prisingen på Pirates 3 på Blu-Ray er faktisk bedre enn DVD (!), såvidt jeg vet så er det første gangen det skjer på en stor-film.

Foruten det, så skal det bli veeeldig spennende å se om Fox kommer med filmer før jul, og spesielt filmer som kommer med BD+.

Du glemte årets beste film Pixar's Ratatouille (6 Nov) Tipper den vil knuse en del rekorder. Her er listen over de 25 beste filmene så langt i år i henhold til kritikerne.
Og de 10 dårligste.

143Blu Ray and counting
aibo is offline  
Gammel 11th August 2007, 17:27   #3093 (permalink)
tklev
Ekspert

tklev sin avatar

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aibo
Du glemte årets beste film Pixar's Ratatouille (6 Nov) Tipper den vil knuse en del rekorder.

Pfft! Mulig at Ratatouille er en *bra* film, men den kommer ikke til å selge på langt nær like mye som Pirates 3. Den kommer heller ikke til å selge flere filmer enn 300..

Vi får se, er sikkert en bra film, har sett traileren, den ser OK ut, men kan ikke tenke meg at den kommer i nærheten av Pirates 3 når det gjelder Box Office/faktiske salg.

Edit: På 4rde plass er forøvrig Universal sin: Knocked up.
ROTTEN TOMATOES: RT's Mid-Year Report
Den listen ifra Rotten Tomatoes er sikkert bra for å vurdere om det er en kritiker-rost film, men sier ingenting om publikum-appell(eller hvordan nå ordet skrives).
tklev is offline  
Gammel 11th August 2007, 18:19   #3094 (permalink)
trondmm
Ekspert

Sitat:
Pfft! Mulig at Ratatouille er en *bra* film, men den kommer ikke til å selge på langt nær like mye som Pirates 3. Den kommer heller ikke til å selge flere filmer enn 300..

Mulig Ratatouille ikke vil selge flere BD enn 300, men jeg er rimelig sikker på at den vil selge langt mer enn 300 på DVD.

På kino har de to filmene gjort det omtrent like godt (300 spilte inn $210 mill., mens Ratatouille har spilt inn $190 mill. til nå. I motsetning til 300, går Ratatouille fremdeles på kino)

Sitat:
Vi får se, er sikkert en bra film, har sett traileren, den ser OK ut, men kan ikke tenke meg at den kommer i nærheten av Pirates 3 når det gjelder Box Office/faktiske salg.

Nei, Pirates 3 tror jeg ikke den kan komme i nærheten av. Den har spilt inn over $300 mill. på kinoer, og vil sikkert gjøre det stort på DVD/BD også.

Sitat:
Den listen ifra Rotten Tomatoes er sikkert bra for å vurdere om det er en kritiker-rost film, men sier ingenting om publikum-appell(eller hvordan nå ordet skrives).

Prøv denne listen i stedet: 2007 Yearly Box Office Results

Veldig mye helblått på topp 10 i år.
trondmm is offline  
Gammel 11th August 2007, 18:37   #3095 (permalink)
aibo
Aktiv

aibo sin avatar

Ble medlem: Jan 2007
Vel aldri undervurder Disney samlerne, Blu Ray utgaven av Ratatouille kommer tilogmed til å bli kjøpt av folk som ikke eier Blu Ray spiller.Filmen har nesten ikke åpnet andre steder enn i USA så når Disney klemmer til her i Europa med marketing skal vi nok merke at vi er klare med lommeboken.Tipper den vil bli besøkt i tall rundet 500.000 bare i Norge.
På Laserdisc var det nesten ingen titler som solgt mer enn Disneys klasikkere.
(T2 og Aliens var vel de eneste)

143Blu Ray and counting
aibo is offline  
Gammel 11th August 2007, 19:12   #3096 (permalink)
ARTY
Viderekommen

ARTY sin avatar

Ble medlem: Sep 2005
Sitat:
Opprinnelig skrevet av teedjay
Hmm, "teknisk klønete"? Like "teknisk klønete" som å innføre et tredje lag etter et par år, eller er det noe annet du tenker på?
I utgangspunktet har vi et Disk Media format (DVD) hvor alle parameter og erfaringer igjennom 10 år er kjent. Når noen da går til det skritt å bruke mye tid og mange penger på å utvikle ett nytt format som er mer teknisk komplisert, koster mer og tar lengre tid å utvikle enn å oppgradere SD DVD til HDDVD, for til slutt å ende opp med samme AV kvalitet, for så å kalle det; «Teknisk Overlegent», så kaller jeg det med sitt rette navn; «Teknisk Klønete.»
Når tanken bak dette samtidig blir gjort bare for unngå DVD patentene, fordi et selskap ønsker å ha full kontroll over HD disk media markedet i fremtiden og «tvinge» dette på verden med «brutal kraft» og råtten propaganda så finner jeg det like usmakelig som alle politiske og religiøse tyrannier.

Store selskaper tar daglig dårlige avgjørelser. Fremtids rettede avgjørelser er basert på en forretnings filosofi som kanskje ikke en gang passer når fremtid er blitt nåtid.
Det tragiske er at disse avgjørelsene er basert på en «Japans empirisk tankegang» klekket ut av noen gamle gubber født før WWII i toppen av Sony. Disse er «pensjonert vekk» for lenge siden, mens vi sitter med en unødvendig «format krig» som Sony ikke kan komme seg ut av.
Noen innen Sony må ha vært veldig misfornøyd når både «father of BD» & «father of PS3» mister jobben sin rett etter lansering av formatene de hadde ledet i så mange år, tidspunktet som skulle vært «moments of glory» for disse to.
Gammel 11th August 2007, 20:05   #3097 (permalink)
robertaas
Ekspert

robertaas sin avatar

Ser at Star Trek kommer på HD DVD. Da er det vel bare å stenge denne tråden og de som satset på feil format kan jo håpe de klarer å få solgt sitt feilkjøp til noen som har enda mindre peil.
Gammel 11th August 2007, 20:11   #3098 (permalink)
tahustvedt
Ekspert

Sted: Bardufoss
Hehe.

Ratatouille er en "må ha" for meg.

I tillegg til hifi/hjemmekino leker jeg også med CNC-fresing og modellfly/helikopter.
tahustvedt is offline  
Gammel 11th August 2007, 22:42   #3099 (permalink)
Arendal
Ekspert

Arendal sin avatar

Ble medlem: Feb 2003
Sted: Ændal selvfølgelig!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av ARTY
Hvis du enda ikke ser forskjellen på BD's propaganda stil rundt sine tekniske «fakta» og måten de promoterer sitt format, og HD DVD's måte å promotere sitt format, så er det dessverre ingen ting jeg kan gjøre for deg.

Jeg har som kjent aldri påstått at BD er HD DVD teknisk overlegent, men at hardware og software støtten er mye bedre.

Jeg synes nok at det er mye som blir skrevert og sagt fra HD DVD siden som er rimelig tvilsomt, men HD DVD fanboys er blinde og døve for slikt.

Mye av det tullet som kommer fra Blu-ray leiren skyldes nok at den leiren er større og mer sammensatt enn HD DVD leiren, noen tar seg visse friheter kan man si.
Dette blir gengitt + MVA på diverse forum og da har man det gående.

Er det ikke snart på tide å legge bort dette HD DVD er så snille og Blu-ray er så slemme tullet?

Sitat:
Opprinnelig skrevet av ARTY
Her synes jeg du elegant omgår det egentlige argumentet som er at BD fansen hevder at BD's høyere bitrate gjør formatet «teknisk overlegent» så er fakta at det ikke har utgjør noen forskjell på formatene når det kommer til bilde og lydkvalitet.
Fakta er begrensningene;
1. 1080p er 1080p samme hvordan man snur og vender på det.
2.Kvalitets kurven stiger skarpt fra 5mbps til 10mbps før den begynner å flate ut og når en tilnærmet topp på 22mbps. Etter dette er det lite av kvalitet å hente ut ved å øke bitraten.
Dette er alltid blitt hevdet av MS codec team.
Men siden BD fansen ikke tror på dem så bekreftet sjefen for R&B Film(som er en teckno nerd, og som utgir på begge formatene) dette i diskusjoner nylig på AVS.

Hvis dette var er virkelig argument og et bevis for BD's tekniske overlegenhet så måtte BD vise seg så teknisk overlegent i AV kvalitet at dette ikke var noen diskusjon.
At dette poenget stadig bringes opp som et argument av BD fans og det faktisk blir en diskusjon av det, er mer et bevis for at det er et poengløst og dødt argument.

Vet du om det samme gjelder for AVC?
Altså at det topper seg rundt 22Mbps.
Gammel 11th August 2007, 23:34   #3100 (permalink)
Appeti
Nykommer

Appeti sin avatar

Ble medlem: May 2007
Sitat:
Opprinnelig skrevet av robertaas
Ser at Star Trek kommer på HD DVD. Da er det vel bare å stenge denne tråden og de som satset på feil format kan jo håpe de klarer å få solgt sitt feilkjøp til noen som har enda mindre peil.

Mener du dette seriøst robertaas? At Star Trek på HD DVD avgjør krigen til fordel for HD DVD?

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine

vB code er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

» Søk
Hele siden (Google)
AVforum (Avansert)
AVnytt (
Avansert)
AVtorget (Avansert)
minHjemmekino
minHiFi
ANNONSE:

» AVnytt
Siste nytt

Sony: VPL-HW20 (SXRD-projektor - Full-HD - 80.000:1)

Sony: VPL-VW90 (SXRD-projektor - Full-HD - 240Hz 3D - 80.000:1)

Epson: EH-R4000 (LCD-reflective-projektor - Full-HD - 1.000.000:1 - 1200AL)

Beste pris:
kr. 45 999,00
Vis flere nyheter...
Siste omtaler
Denon DBP-2010 (Blu-ray avspiller - 7.1 analog ut - Profile 2.0)

daddyo
Denon AVR-4810 (AV-receiver - 9.3 - Audyssey DSX - 2x HDMI ut - Denonlink4)

arekj
Sony KDL-55X4500 (55 LCD-TV - Full-HD - 100Hz - LED - 110.000:1)

Eriond

dirtyboy

Danke
Vis flere omtaler...
Prisfall
Vis flere prisfall...
ANNONSE:

ANNONSE:

» AVtorget
Siste annonser

Emotiva USP-1 forforsterker

Cayin S200

Squeezebox duet

QLN 604 MkII

Vienna Acoustic Maestro Grand senterhøyttaler
Vis flere annonser...
Avsluttende auksjoner
The New Daughter (Blu-Ray)
Tid igjen: 1d 17t 32m 21s
Pris nå: kr. 90.00
B&W 704 Selges
Tid igjen: 2d 16t 56m 30s
Pris nå: kr. 8,000.00
Patos Symphonic IV AMT
Tid igjen: 3d 22t 22m 38s
Pris nå: kr. 25,000.00
Cerwin Vega recone kits for dj...
Tid igjen: 4d 5t 29m 14s
Pris nå: kr. 999.00
JVC DLA-HD350 Selges
Tid igjen: 5d 1m 47s
Pris nå: kr. 20,000.00
Sony BDP S550
Tid igjen: 5d 10m 42s
Pris nå: kr. 1,300.00
B&W ASW608
Tid igjen: 5d 23t 38m 48s
Pris nå: kr. 3,200.00
Vis flere auksjoner...
» minHjemmekino
3 fra topp 10
stapedius
stapedius's hjemmekino
akto
akto's hjemmekino
Ivaols
Ivaols's hjemmekino
Vis mer...
Sist oppdatert
Alinoe Bilde cv-boy Bilde
JosRuu Bilde LoBo Bilde
Gingolf Bilde Magnus5... Bilde
Vis mer...
Klatrere
DypBass... Bilde Marq_ Bilde
StianLa... Bilde WOLB Bilde
» minHiFi
3 fra topp 10
OMF
OMF's hifi
Anfield
Anfield's hifi
Vis mer...
Sist oppdatert
BjørnT Bilde Frink Bilde
elanee Bilde sense Bilde
cv-boy Bilde Monster... Bilde
Vis mer...
Klatrere
Fluepap... Bilde

Samarbeidspartnere:
Alle klokkeslett er GMT +1. Nå er klokken 17:55.

AVforum.com
AVforum.no

SEO by vBSEO 3.0.0 ©2007, Crawlability, Inc.