HD formatkrigen. - Side 155

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 155 av 653 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 ... SisteSiste
Viser resultater 3,081 til 3,100 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, hvor finner du topp 10 listen for HD-salg?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, hvor finner du topp 10 listen for HD-salg?
    I Home Media Magazine, side 16.

"Top 10 High Def sellers, aggregated by title"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk... Har ikke funnet den oversikten i de siste numrene, entene så har de gjemt den bort (?), eller så har den ikke vært med.. Litt rart de ikke har noen sidehenvisning til den siden ifra sakene som har med salg av HD-discer å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk... Har ikke funnet den oversikten i de siste numrene, entene så har de gjemt den bort (?), eller så har den ikke vært med.. Litt rart de ikke har noen sidehenvisning til den siden ifra sakene som har med salg av HD-discer å gjøre.
    Tror den er med i hvert nummer. Den er på side 20 i forrige utgave i hvert fall.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    "In June, Bjorn’s sold more high-def players than standard-def DVD players."

For å være ærlig, tror jeg ikke denne butikken er særlig representativ for DVD- eller highdef-markedet i USA.

I følge The Digital Bits og CEA, ble det solgt 1.358.130 DVD-spillere i juni i USA. Om dette tallet inkluderer HD-spillere, er jeg ikke sikker på, men jeg tror rett og slett ikke på at HD-spillersalget er i nærheten av verken 1,36 millioner eller 680.000 spillere i måneden.
    Om ikke Bjorn`s er representativ for absolutt alt HD-salg i USA, er det oppsiktsvekkende; at Sony Blu-ray spilleren solgte like mange som de rimeligere HD DVD spillerne i juni måned. Og at butikken nå ikke klarer å dekke opp for etterspørselen av Sony BDP-S300.

Og at Ultimate Electronics og Abt Electronics har de siste ukene solgt flere BD-spillere enn HD DVD-spillere, og at etterspørselen til Panasonic sin BD-spiller også har tatt seg merkbart opp.

Jeg tror vi kan se et helt annet salg av BD-spillere denne høsten i USA, og vi får håpe at Blu-ray produsentene klarer å levere nok spillere til forbrukerne...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Jobber som sagt i en lefdal butikk hvor vi nå har palla opp hde1 spillere som selges til 2895. Gikk fem spillere bare i dag. Den dagen vi kan gjøre det samme med blueray spillere er jeg endelig 100% overbevist at blått vil vinne. Vi har like mange (få) bd og hd dvd filmer. De fleste bd filmene ligger på 299, noen få til 249. De fleste hd dvdene selger vi til 199, noen få til 249.

For de fleste 'vanlige' kundene våre faller valget mer natulig på hd dvd kontra blueray. De vil ikke ha en spill maskin og de vill ikke betale en formue for spilleren. Når de først kjøper en spiller til flatskjermen kan de liksågodt ta med seg en hd dvd spiller som ikke koster så mye mer enn en vanlig dvd spiller.
    Spesielt det du nevner i siste halvdel er veldig essensielt. Det er akkurat sånn det er for folk flest.

Jeg har noen som henvender seg til meg for råd ang lyd og bilde. Det som går igjen er at dette helst skal koste minst mulig. HD klar flatskjerm til noen lapper går greit, det er litt mer akseptert at det koster med kvalitet her. Når det gjelder resten av utstyret tenker mange på et et kombianlegg med alt innebygget og små satelitthøyttalere. Det er da jeg får litt angst. Neste spørsmål blir da om jeg kan finne enkeltstående komponenter til noenlunde samme pris, men som har mye bedre ytelse. Hvis jeg kan si at "Se her, her får du en DVD avspiller til denne lave prisen - men denne kan i tillegg spille av HD filmer som vil fjøre susen på din nye fete flatskjerm." Da blir de interesserte.

Det at prisene på filmer i butikk nå kommer under kr. 200,- er også veldig bra. Tror også det er helt nødvendig for å få folk til å kjøpe filmer.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble mange argumenter teedjay. For å kunne svare på dem på en ordentlig måte så må jeg dele det opp ellers blir det AV forums lengste post.
    Så det blir litt "bits & pieces" utover helgen.

Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Det var nytt for meg. Jeg trodde planen var å sende TL45 til godkjenning hos DVD Forum men at Toshiba istede valgte å gå for TL51 (som annonsert på CES tidligere i år).

Hvis TL45 virkelig var godkjente i HD DVD spekken er jeg ganske sikker på at vi hadde hørt om det fra HDDVDPRG ...
    Jeg blir litt forbauset når det blir stilt spørsmål om dette nå, etter alle de utallige gangene dette er bekreftet på forskjellige forum det siste året. Mulig spec'n. Er trukket siden det ikke kommer opp på FAQ noen sted mer. Grunnen kan være at siden TL45G ikke er brukt og TL51G kommer så blir det nye TL spec. Trelags formatet TWIN HDDVD/DVD er brukt på en Japansk utgivelse.
    Du har kanskje en link?
    Nærmeste jeg kommer.
    Det originale «disk compatability chart» for NEC drevet som var i 1st.generasjon HDDVD spillere, postet første gang på AV forum i August 2006.

Jeg synes det høres ut som om Toshiba vil være med på "min er større enn din" leken, slik at også de kan benytte samme type "propaganda poeng" ...
    Når «min og din er like store» så blir det ingen «lek» og ingen «propaganda poeng».
    Hvis du enda ikke ser forskjellen på BD's propaganda stil rundt sine tekniske «fakta» og måten de promoterer sitt format, og HD DVD's måte å promotere sitt format, så er det dessverre ingen ting jeg kan gjøre for deg.

Bitrate spiller definitivt en rolle, selv for film. Den setter en grense for hvor mange lyd og bildespor man kan benytte og begrenser i praksis hvilken codecs man kan bruke. Men om TL51 også vil øke bitraten til 1.5x er jo ikke det noen issue lenger.
    Her synes jeg du elegant omgår det egentlige argumentet som er at BD fansen hevder at BD's høyere bitrate gjør formatet «teknisk overlegent» så er fakta at det ikke har utgjør noen forskjell på formatene når det kommer til bilde og lydkvalitet.
    Fakta er begrensningene;
    1. 1080p er 1080p samme hvordan man snur og vender på det.
    2.Kvalitets kurven stiger skarpt fra 5mbps til 10mbps før den begynner å flate ut og når en tilnærmet topp på 22mbps. Etter dette er det lite av kvalitet å hente ut ved å øke bitraten.
    Dette er alltid blitt hevdet av MS codec team.
    Men siden BD fansen ikke tror på dem så bekreftet sjefen for R&B Film(som er en teckno nerd, og som utgir på begge formatene) dette i diskusjoner nylig på AVS.

Hvis dette var er virkelig argument og et bevis for BD's tekniske overlegenhet så måtte BD vise seg så teknisk overlegent i AV kvalitet at dette ikke var noen diskusjon.
    At dette poenget stadig bringes opp som et argument av BD fans og det faktisk blir en diskusjon av det, er mer et bevis for at det er et poengløst og dødt argument.

For datalagring generelt vil BD kunne nå en mye høyere hastighet enn HD DVD (ref mine tidligere postinger her). At man slipper unna med færre lag er jo også en stor fordel.
    Nå er jo dette et søkt argument som mer viser BD fansens desperat søken etter argumenter for at BD er teknisk overlegent etter at all poengene i «BD propaganda bullshit'n» er tatt fra dem.
    Fremtiden vil vise om det i det hele tatt er mulig å praktisk å produsere slike disker.
    Så la oss la dette argumentet ligge til slike disker eksisterer. Det gavner ikke BD at det blir ett av de få argumentene som blir igjen av BD "hypen".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi tenker oss høsten frem til jul. På langt nær alle titler er annonsert, men ser vi for oss ekslusive titler(ikke katalog titler) så ser det omtrent slik ut:

HD DVD:

Heroes: Season 1
    Knocked Up
    Evan Almighty

Blue Ray:

Are we done yet
    Vacancy
    Wild Hogs
    Perfect Stranger
    Delta Farce
    The Condemned
    Black Book
    Reign over me
    Surfs up
    The Invisible
    The Company (Mini-series)
    Hostel part II
    Spiderman III
    Ratatouille
    Pirates III

Det vil sikkert bli annonsert mange andre titler også. Fox vil sannsynligvis komme med f.eks. Live Free and Die Hard.

Selvsagt så får vi en mengde titler som blir utgitt samtidig på begge formater.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bourne Ultimatum skal vel også komme før jul på HD-DVD. Har fått veldig gode kritikker, og er vel eneste skikkelige storfilmen Universal har hatt/får i år.. Kommer nok til å trekke en del HD-DVD kjøpere den også tenker jeg.

Spiderman 3 er overpriset.. :-( Pirates 3 kommer til å selge som hakka møkk, og kommer til å slå 300 i antall titler solgt. (Dvs. mer enn 250.000 titler *bare* på Blu-Ray i første lanseringsuken.) Prisingen på Pirates 3 på Blu-Ray er faktisk bedre enn DVD (!), såvidt jeg vet så er det første gangen det skjer på en stor-film.

Foruten det, så skal det bli veeeldig spennende å se om Fox kommer med filmer før jul, og spesielt filmer som kommer med BD+.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Are we done yet
    Lol.. 2,4 på IMDB.

Aller verste er at jeg har lyst til å kjøpe den, selv om jeg veeet den er elendig.. <sukk>

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kjenner følelsen. Evan Almighty er jo også sommerens store totalslakt, så egentlig er jeg litt fornøyd med at den flopper så mye som den gjør.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bourne Ultimatum skal vel også komme før jul på HD-DVD. Har fått veldig gode kritikker, og er vel eneste skikkelige storfilmen Universal har hatt/får i år.. Kommer nok til å trekke en del HD-DVD kjøpere den også tenker jeg.

Spiderman 3 er overpriset.. :-( Pirates 3 kommer til å selge som hakka møkk, og kommer til å slå 300 i antall titler solgt. (Dvs. mer enn 250.000 titler *bare* på Blu-Ray i første lanseringsuken.) Prisingen på Pirates 3 på Blu-Ray er faktisk bedre enn DVD (!), såvidt jeg vet så er det første gangen det skjer på en stor-film.

Foruten det, så skal det bli veeeldig spennende å se om Fox kommer med filmer før jul, og spesielt filmer som kommer med BD+.
    Du glemte årets beste film Pixar's Ratatouille (6 Nov) Tipper den vil knuse en del rekorder. Her er listen over de 25 beste filmene så langt i år i henhold til kritikerne.
    Og de 10 dårligste.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Du glemte årets beste film Pixar's Ratatouille (6 Nov) Tipper den vil knuse en del rekorder.
    Pfft! Mulig at Ratatouille er en *bra* film, men den kommer ikke til å selge på langt nær like mye som Pirates 3. Den kommer heller ikke til å selge flere filmer enn 300..

Vi får se, er sikkert en bra film, har sett traileren, den ser OK ut, men kan ikke tenke meg at den kommer i nærheten av Pirates 3 når det gjelder Box Office/faktiske salg.

Edit: På 4rde plass er forøvrig Universal sin: Knocked up.
    ROTTEN TOMATOES: RT's Mid-Year Report
    Den listen ifra Rotten Tomatoes er sikkert bra for å vurdere om det er en kritiker-rost film, men sier ingenting om publikum-appell(eller hvordan nå ordet skrives).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pfft! Mulig at Ratatouille er en *bra* film, men den kommer ikke til å selge på langt nær like mye som Pirates 3. Den kommer heller ikke til å selge flere filmer enn 300..
    Mulig Ratatouille ikke vil selge flere BD enn 300, men jeg er rimelig sikker på at den vil selge langt mer enn 300 på DVD.

På kino har de to filmene gjort det omtrent like godt (300 spilte inn $210 mill., mens Ratatouille har spilt inn $190 mill. til nå. I motsetning til 300, går Ratatouille fremdeles på kino)

Vi får se, er sikkert en bra film, har sett traileren, den ser OK ut, men kan ikke tenke meg at den kommer i nærheten av Pirates 3 når det gjelder Box Office/faktiske salg.
    Nei, Pirates 3 tror jeg ikke den kan komme i nærheten av. Den har spilt inn over $300 mill. på kinoer, og vil sikkert gjøre det stort på DVD/BD også.

Den listen ifra Rotten Tomatoes er sikkert bra for å vurdere om det er en kritiker-rost film, men sier ingenting om publikum-appell(eller hvordan nå ordet skrives).
    Prøv denne listen i stedet: 2007 Yearly Box Office Results

Veldig mye helblått på topp 10 i år.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel aldri undervurder Disney samlerne, Blu Ray utgaven av Ratatouille kommer tilogmed til å bli kjøpt av folk som ikke eier Blu Ray spiller.Filmen har nesten ikke åpnet andre steder enn i USA så når Disney klemmer til her i Europa med marketing skal vi nok merke at vi er klare med lommeboken.Tipper den vil bli besøkt i tall rundet 500.000 bare i Norge.
    På Laserdisc var det nesten ingen titler som solgt mer enn Disneys klasikkere.
    (T2 og Aliens var vel de eneste)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Hmm, "teknisk klønete"? Like "teknisk klønete" som å innføre et tredje lag etter et par år, eller er det noe annet du tenker på?
    I utgangspunktet har vi et Disk Media format (DVD) hvor alle parameter og erfaringer igjennom 10 år er kjent. Når noen da går til det skritt å bruke mye tid og mange penger på å utvikle ett nytt format som er mer teknisk komplisert, koster mer og tar lengre tid å utvikle enn å oppgradere SD DVD til HDDVD, for til slutt å ende opp med samme AV kvalitet, for så å kalle det; «Teknisk Overlegent», så kaller jeg det med sitt rette navn; «Teknisk Klønete.»
    Når tanken bak dette samtidig blir gjort bare for unngå DVD patentene, fordi et selskap ønsker å ha full kontroll over HD disk media markedet i fremtiden og «tvinge» dette på verden med «brutal kraft» og råtten propaganda så finner jeg det like usmakelig som alle politiske og religiøse tyrannier.

Store selskaper tar daglig dårlige avgjørelser. Fremtids rettede avgjørelser er basert på en forretnings filosofi som kanskje ikke en gang passer når fremtid er blitt nåtid.
    Det tragiske er at disse avgjørelsene er basert på en «Japans empirisk tankegang» klekket ut av noen gamle gubber født før WWII i toppen av Sony. Disse er «pensjonert vekk» for lenge siden, mens vi sitter med en unødvendig «format krig» som Sony ikke kan komme seg ut av.
    Noen innen Sony må ha vært veldig misfornøyd når både «father of BD» & «father of PS3» mister jobben sin rett etter lansering av formatene de hadde ledet i så mange år, tidspunktet som skulle vært «moments of glory» for disse to.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Star Trek kommer på HD DVD. Da er det vel bare å stenge denne tråden og de som satset på feil format kan jo håpe de klarer å få solgt sitt feilkjøp til noen som har enda mindre peil. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Ratatouille er en "må ha" for meg.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvis du enda ikke ser forskjellen på BD's propaganda stil rundt sine tekniske «fakta» og måten de promoterer sitt format, og HD DVD's måte å promotere sitt format, så er det dessverre ingen ting jeg kan gjøre for deg.
    Jeg har som kjent aldri påstått at BD er HD DVD teknisk overlegent, men at hardware og software støtten er mye bedre.

Jeg synes nok at det er mye som blir skrevert og sagt fra HD DVD siden som er rimelig tvilsomt, men HD DVD fanboys er blinde og døve for slikt.

Mye av det tullet som kommer fra Blu-ray leiren skyldes nok at den leiren er større og mer sammensatt enn HD DVD leiren, noen tar seg visse friheter kan man si.
    Dette blir gengitt + MVA på diverse forum og da har man det gående.

Er det ikke snart på tide å legge bort dette HD DVD er så snille og Blu-ray er så slemme tullet?

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Her synes jeg du elegant omgår det egentlige argumentet som er at BD fansen hevder at BD's høyere bitrate gjør formatet «teknisk overlegent» så er fakta at det ikke har utgjør noen forskjell på formatene når det kommer til bilde og lydkvalitet.
    Fakta er begrensningene;
    1. 1080p er 1080p samme hvordan man snur og vender på det.
    2.Kvalitets kurven stiger skarpt fra 5mbps til 10mbps før den begynner å flate ut og når en tilnærmet topp på 22mbps. Etter dette er det lite av kvalitet å hente ut ved å øke bitraten.
    Dette er alltid blitt hevdet av MS codec team.
    Men siden BD fansen ikke tror på dem så bekreftet sjefen for R&B Film(som er en teckno nerd, og som utgir på begge formatene) dette i diskusjoner nylig på AVS.

Hvis dette var er virkelig argument og et bevis for BD's tekniske overlegenhet så måtte BD vise seg så teknisk overlegent i AV kvalitet at dette ikke var noen diskusjon.
    At dette poenget stadig bringes opp som et argument av BD fans og det faktisk blir en diskusjon av det, er mer et bevis for at det er et poengløst og dødt argument.

Vet du om det samme gjelder for AVC?
    Altså at det topper seg rundt 22Mbps.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ser at Star Trek kommer på HD DVD. Da er det vel bare å stenge denne tråden og de som satset på feil format kan jo håpe de klarer å få solgt sitt feilkjøp til noen som har enda mindre peil. ;-)
    Mener du dette seriøst robertaas? At Star Trek på HD DVD avgjør krigen til fordel for HD DVD?

Side 155 av 653 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •