HD formatkrigen. - Side 154

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 154 av 653 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 ... SisteSiste
Viser resultater 3,061 til 3,080 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har PS3 og over 40 filmer for eksempel.
    Blu-ray: 34 HD DVD: 0 DVD: 500+
    Da er det vel på tide å oppdatere signaturen? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Tre lag har vært med i planene lenge. De har alltid sagt at de vil innføre det når behovet er der.
    Siden de valgte å innføre det magiske tredje laget nå har de vel innsett at behovet er der ...

Samtidig er det jo ingenting som hindrer BD i å gjøre det samme? De har minst like høye ambisjoner for sitt format og har demonstrert både quad (100GB) og sekslags plater (200GB) tidligere.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det var like nedslående kunnskaper hos 360 eiere.
    Hvor kan man lese om dette? Ble bare litt nysgjerrig

Ellers vet jeg ikke om man kan sammenligne det der. Det er i utgangspunket ikke HD DVD på 360.
    På PS3 står det blu-ray på esken, på spilleren, bruksanvisningen.
    Ikke så veldig mye info om det på en vanlig 360

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Og ingen vet hva som skjer når BD+ kommer i drift heller, og det virker ikke som at noen vil fortalle i klartekst hva som vil skje med eldre spillere uten ethernet heller.
    Ingenting skjer med spillere uten ethernet, de vil fortsette å spille av filmer akkurat som før. Hva hadde du forventet?

Ethernet, eller nettverk generelt, er et krav for BD-Live profilen. Filmer med "internet-features" kan gjøre en enkel sjekk fra interaktivitetslaget for å undersøke om spilleren er "BD-Live" kompatibel. Er den det kan den vise frem "internet-menyen".

På samme måte kan interaktivitetslaget sjekke om det er en profil 1.1 spiller med ekstra lyd/bilde dekoder og vise frem menyvalg rundt dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Siden de valgte å innføre det magiske tredje laget nå har de vel innsett at behovet er der ...

Samtidig er det jo ingenting som hindrer BD i å gjøre det samme? De har minst like høye ambisjoner for sitt format og har demonstrert både quad (100GB) og sekslags plater (200GB) tidligere.
    Jeg skjønner ikke hva du mener. De har ikke innført det enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Hvor kan man lese om dette? Ble bare litt nysgjerrig

Ellers vet jeg ikke om man kan sammenligne det der. Det er i utgangspunket ikke HD DVD på 360.
    På PS3 står det blu-ray på esken, på spilleren, bruksanvisningen.
    Ikke så veldig mye info om det på en vanlig 360
    NPD stats on PS3 og XBOX 360 capabilities:

NPD: 30% of Xbox 360 Owners Aware of HD Graphics news from 1UP.com

Kommenterte at vanlige brukere har dårlig kunnskap om elektroniske forbrukervarer de daglig bruker. Sålenge de selv bruker det på en måte de selv er fornøyd med, så betyr ikke det at de er klar over hvilke muligheter produktet innehar.

F.eks. XBOX 360 eiere: 30% er klar over at konsollen har HD-grafikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av tahustvedt
    Tre lag har vært med i planene lenge. De har alltid sagt at de vil innføre det når behovet er der.

De hadde selvsagt innført det med engang det var klart og øknomisk/teknisk gjennomførbart. Hadde det fungert og vært gjennomførtbart ved lansering, så hadde det vært med.

Jeg betviler ikke at det kommer heller - når det er gjennomførbart - om det er i høst eller senere vil tiden vise.

Mange hadde dystre påstander om BD50 forrige sommer/høst. Det viste seg at det både kom fortere og i større antall enn noen kunne forestille seg.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg argumentene for BD begynner å bli vel tynne.

Du vet vel bedre enn dette?
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Trelags 45G HDDVD har vært godkjent i HDDVD specs. fra før formatet ble lansert så det er ikke noe de har "magisk innført nå".
    De skulle nok gjerne ha gitt ut noen TL disker allerede, om så bare for testgrunner, men det har ikke vært noen etterspørsel etter dem + disse grunnene:

1: DVD forum har holdt igjen på TL45G fordi TL51G var nesten teknisk ferdig utviklet på det tidspunktet formatet ble lansert.
    2: Økningen fra 15G til 17G pr. lag skjedde bare for å få slutt på BDA's propaganda poeng om "min er større enn din".

Det eneste BD;"det teknisk overlegne formatet", sitter igjen med nå er "bitrate", som vi nå vet ikke har noen betydning når det kommer til bilde og lydkvalitet.
    Sånn sett sitter vi med et "teknisk klønete" format (BD) som på alle andre områder har kopiert HDDVD!
    På dette grunnlaget, hvorfor vil noen støtte BD?

Dette er slikt et dårlig argument å dra frem.
    Den eneste "demonstrasjonen" som er gjort er en påstand om at noen "labrats" har klart dette i et laboratorie eksperiment.

HD VMD påstår at de har gjort det samme i laboratorie med 10 lag. HD VMD er DVD teknologi (i motsetning til BD) så dermed kan HDDVD også bruke denne teknikken.

Jeg har min store tvil om vi noen gang ser disse platene. Uaktuelle for film, så da blir det for lagring. Med den utviklingen som foregår på Flash memory så er vel det mer aktuelt for "moveable storage".

Forresten; 200G : 25G = 8 lags diskmedia for BD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Nå synes jeg argumentene for BD begynner å bli vel tynne.

Du vet vel bedre enn dette?

Trelags 45G HDDVD har vært godkjent i HDDVD specs. fra før formatet ble lansert så det er ikke noe de har "magisk innført nå".
    De skulle nok gjerne ha gitt ut noen TL disker allerede, om så bare for testgrunner, men det har ikke vært noen etterspørsel etter dem + disse grunnene:

1: DVD forum har holdt igjen på TL45G fordi TL51G var nesten teknisk ferdig utviklet på det tidspunktet formatet ble lansert.
    2: Økningen fra 15G til 17G pr. lag skjedde bare for å få slutt på BDA's propaganda poeng om "min er større enn din".

Det eneste BD;"det teknisk overlegne formatet", sitter igjen med nå er "bitrate", som vi nå vet ikke har noen betydning når det kommer til bilde og lydkvalitet.
    Sånn sett sitter vi med et "teknisk klønete" format (BD) som på alle andre områder har kopiert HDDVD!
    På dette grunnlaget, hvorfor vil noen støtte BD?

Dette er slikt et dårlig argument å dra frem.
    Den eneste "demonstrasjonen" som er gjort er en påstand om at noen "labrats" har klart dette i et laboratorie eksperiment.

HD VMD påstår at de har gjort det samme i laboratorie med 10 lag. HD VMD er DVD teknologi (i motsetning til BD) så dermed kan HDDVD også bruke denne teknikken.

Jeg har min store tvil om vi noen gang ser disse platene. Uaktuelle for film, så da blir det for lagring. Med den utviklingen som foregår på Flash memory så er vel det mer aktuelt for "moveable storage".

Noen velger å tro alt en part sier og ikke noe av hva motparten sier og vice versa.

Angående bitrate, så ligger det i HD-DVD specen at de kan øke lesehastigheten med 50%, noe som Tosibha sier at vil bli gjort med økningen til 3-lag. Dagens drev hevdes også kunne håndtere det. Tiden vil vise om dette stemmer.

Så å synse om hva som er muligheten ved de forskjellige systemene er veldig hypotetiske.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av tahustvedt

De hadde selvsagt innført det med engang det var klart og øknomisk/teknisk gjennomførbart. Hadde det fungert og vært gjennomførtbart ved lansering, så hadde det vært med.
    Trelagsplater finnes allerede. Men det er ikke tre HD-lag, det er plater med to HD lag og ett DVD-lag.

Mange hadde dystre påstander om BD50 forrige sommer/høst. Det viste seg at det både kom fortere og i større antall enn noen kunne forestille seg.
    Nå er for så vidt produksjonsvolumet såpass lavt at det er vanskelig å si med sikkerhet om kapasitetsproblemene er løst.

Hvis det stemmer som det er antydet, at det er så mye som 60% feilproduksjon på BD50-plater, så vil dette uansett ikke utgjøre noe stort problem i dag. Hvis du trenger 150000 plater, så trykker du 375000 plater og kaster de 225000 som ble feilprodusert. Med dette volumet vil det kanskje ta to dager å trykke platene i stedet for en. Hvis hver plate koster $2, så har du også kastet bort $450000.

Kjipt, men ingen krise.

Men det blir fort ganske mye mer problematisk hvis du trenger ti millioner disker.

Det er på grunn av situasjoner som dette jeg tror HD DVD er bedre rustet til å vinne krigen hvis de henger med lenge nok til at volumet blir et issue for BD. Om scenariet er korrekt, betyr det også at Blu-rays suksess er fullstendig avhengig av at de klarer å kvitte seg med HD DVD før volumene blir store nok. Dette tror jeg også kan være med på å forklare hvorfor BD-selskapene er såpass ivrige på å erklære seg som vinnere hele tiden.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "For" det ene eller det andre? Who cares? Spilleren min gir meg perfekt 1080p 24, uansett hvilken HD disk jeg putter inn. Det er deilig å kjøpe de filmene en har lyst på, og slippe å irritere seg over at "god-filmen" kom ut på "feil" format.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nytt for meg. Jeg trodde planen var å sende TL45 til godkjenning hos DVD Forum men at Toshiba istede valgte å gå for TL51 (som annonsert på CES tidligere i år).

Hvis TL45 virkelig var godkjente i HD DVD spekken er jeg ganske sikker på at vi hadde hørt om det fra HDDVDPRG ...

Du har kanskje en link?

Jeg synes det høres ut som om Toshiba vil være med på "min er større enn din" leken, slik at også de kan benytte samme type "propaganda poeng" ...

Bitrate spiller definitivt en rolle, selv for film. Den setter en grense for hvor mange lyd og bildespor man kan benytte og begrenser i praksis hvilken codecs man kan bruke. Men om TL51 også vil øke bitraten til 1.5x er jo ikke det noen issue lenger.

For datalagring generelt vil BD kunne nå en mye høyere hastighet enn HD DVD (ref mine tidligere postinger her). At man slipper unna med færre lag er jo også en stor fordel.

Hmm, "teknisk klønete"? Like "teknisk klønete" som å innføre et tredje lag etter et par år, eller er det noe annet du tenker på?

Sony lanserte BD25 opptagere i Japan i 2003, Panasonic lanserte dual layer BD50 opptagere året etter. Dette var utgangspunktet for BD-rom og var ikke teknisk klønete den gang, men er vel langt fra "state of the art" lenger.

Siden da har det vært en prosess hvor HD DVD og BD forsøkte å nærme seg hverandre i håp om å få til et universelt film format. Derfor har vel begge formater blitt temmelig like når det kommer til støtte for audio og video codecs.

Hva er det du mener BD har kopiert? PiP og ethernet?

Nei, kapasiteten er økt til 33G pr lag.

X-bit labs - TDK Details 200GB Blu-Ray Disc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at 45/51 ikke har blitt "godkjent" av DVD-gruppen så vidt jeg vet.

Det er bare å vente å se hva som skjer.

Min spiller sender også ut 1080p24 om jeg vil. Den fjerner til og med regionsperre og HDCP.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som sagt i en lefdal butikk hvor vi nå har palla opp hde1 spillere som selges til 2895. Gikk fem spillere bare i dag. Den dagen vi kan gjøre det samme med blueray spillere er jeg endelig 100% overbevist at blått vil vinne. Vi har like mange (få) bd og hd dvd filmer. De fleste bd filmene ligger på 299, noen få til 249. De fleste hd dvdene selger vi til 199, noen få til 249.

For de fleste 'vanlige' kundene våre faller valget mer natulig på hd dvd kontra blueray. De vil ikke ha en spill maskin og de vill ikke betale en formue for spilleren. Når de først kjøper en spiller til flatskjermen kan de liksågodt ta med seg en hd dvd spiller som ikke koster så mye mer enn en vanlig dvd spiller.

Eneste problemet nå er at vi sansynligvis ikke har nok hd dvd spillere til morgendagen

Hvis noen syns dette innlegget er for mye reklame så får de slette innlegget. Vi har fremdeles kunn solgt en 'ren' blueray spiller. Altså, som ikke var ps3

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    En del intr. tall i den utgaven..
    a) 300 solgte 250.000 HD-DVD/Blu-Ray enheter.
    b) Hot Fuzz solgte over 1 million DVD-enheter
    c) på DVD solgte "300" 100 enheter for hver 13'ende Hot Fuzz DVD.
    Litt simpel mattematikk sier da at 300 solgte ca. 7-8millioner på DVD, dvs. at HD-salget utgjorde ca. 3-4% av DVD-salget.. (Veeldig rundt regnet, ikke skyt meg om jeg har bommet med noen prosenter.)

En annen ting jeg la merke til, sist uke var det 62% salg av Blu-Ray vs. 38% salg av HD-DVD. Men den desidert mest-selgende HD-filmen var 300, og den solgte 65% på Blu-Ray og 35% på HD-DVD.. Hvor bra må salget av de andre HD-DVD filmene ha vært for å kompensere for den forskjellen? (På DVD solgte 300 7-8 ganger bedre enn neste på listen.)

Uansett.. En brukbar uke for HD-DVD..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis dette er postet før, men nå kan det se ut som om Onkyo spilleren faktisk kommer på markedet:HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You

Men Onkyo har ikke laget den fra bunnen av, det er bare en "moddet" utgave av XA-2.

Det samme gjelder for RCA modellene.

Med en prislapp på 899,- USD appelerer den først og fremst til dem som er Onkyo frelste fra før og skal ha en spiller som matcher receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    En del intr. tall i den utgaven..
    a) 300 solgte 250.000 HD-DVD/Blu-Ray enheter.
    b) Hot Fuzz solgte over 1 million DVD-enheter
    c) på DVD solgte "300" 100 enheter for hver 13'ende Hot Fuzz DVD.
    Litt simpel mattematikk sier da at 300 solgte ca. 7-8millioner på DVD, dvs. at HD-salget utgjorde ca. 3-4% av DVD-salget.. (Veeldig rundt regnet, ikke skyt meg om jeg har bommet med noen prosenter.)
    Jeg kommer til 3,3%, og dette er egentlig ikke så ille.

En annen ting jeg la merke til, sist uke var det 62% salg av Blu-Ray vs. 38% salg av HD-DVD.
    Jeg la også merke til dette, ja (det er du sikkert ikke overrasket over og jeg så også at dette var en forbedring i forhold til forrige uke, da tallene var 66/34.

Om dette er et tegn på at de billige Toshibaspillerne begynner å bli en faktor, eller om det var filmutgivelsene som gjorde utslaget (fire eksklusive HD DVD-utgivelser denne uken), gjenstår å se.

Men den desidert mest-selgende HD-filmen var 300, og den solgte 65% på Blu-Ray og 35% på HD-DVD.. Hvor bra må salget av de andre HD-DVD filmene ha vært for å kompensere for den forskjellen? (På DVD solgte 300 7-8 ganger bedre enn neste på listen.)
    Si det. Topp ti listen over HD-filmer, uansett format inneholdt i hvert fall tre eksklusive HD DVD-titler, tre eksklusive BD-titler og fire filmer som finnes på begge format.

Synd vi ikke vet hvor stor andel av det totale HD-salget 300 utgjorde. Men, 300 sto i hvert fall for 82,7% av salget blant topp 10-titlene. La oss si at 300 tok 70% av det totale HD-markedet forrige uke. med 250000 solgte kopier av 300, så betyr det at det ble solgt 357000 HD-filmer. Jeg runder av til 360000 for enkelhets skyld (det betyr at 300 har 69,4% av salget).

Med 360000 solgte HD-filmer, og en 62/38 fordeling, vil BD ha solgt 223200 eksemplarer, og HD DVD 136800. Trekker vi fra salget fra 300 (som var hhv. 164100 og 85900) ender vi opp med 59100 BD og 50900 HD DVD. Dette gir en fordeling på 53,7% BD og 46,3% HD DVD.

(Hvis totalsalget har vært større enn 360000 eksemplarer, forbedres BD-andelen. Hvis det var lavere, forbedres HD DVD-andelen.)

Uansett.. En brukbar uke for HD-DVD..
    Absolutt. Men, BD slår nok tilbake dene uken, vil jeg tro. Nå er det kun to HD DVD-utgivelser, ingen eksklusive. Mens BD har tre eksklusive titler. Kanskje ikke de helt store eksklusive titlene, men jeg regner med at spesielt Final Fantasy vil gjøre det meget godt blant PS3-eiere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "In June, Bjorn’s sold more high-def players than standard-def DVD players."

For å være ærlig, tror jeg ikke denne butikken er særlig representativ for DVD- eller highdef-markedet i USA.

I følge The Digital Bits og CEA, ble det solgt 1.358.130 DVD-spillere i juni i USA. Om dette tallet inkluderer HD-spillere, er jeg ikke sikker på, men jeg tror rett og slett ikke på at HD-spillersalget er i nærheten av verken 1,36 millioner eller 680.000 spillere i måneden.

Side 154 av 653 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •