HD formatkrigen. - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 153 av 653 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 13053
    Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    *slettet*

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sluppet noen filmer som er beskyttet med BD+?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    greiest å forholde seg til den orginale teksten, så slipper man unna endel blu-spinn på saken. Kommer tydligere frem grunnene til at universal holder seg til HD DVD her;
    Link
    Ehh, er det ikke akkurat samme linken jeg refererte til?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Dette er ifra Blu-Ray sin egen "promo-side", så ta det med en klype salt:
    Hollywood In Hi-Def

Universal ønsket opprinnelig ikke å støtte krigen, men har nå insett at hvis de trekker den eksklusive støtten til HD-DVD så betyr det det samme som å drepe HD-DVD som format (mer eller mindre). De mener at format-krigen er bra for forbrukerene, mye pga. at det driver prisene ned på avspillerne mye fortere enn dersom det kunne hadde vært 1 format.

Slik jeg leser dette så kommer Universal til å støtte HD-DVD iallefall til:
    1. Blu-Ray blir ferdig utviklet (interaktivitet/ethernet).
    2. Prisene på Blu-Ray spillere nærmer seg 200$.
    3. Blu-Ray utjør en *tydelig* overvekt i forhold til HD-DVD
    (Hvor tydelig overvekt sies det ingenting om, men regner med at vi må opp i tall som 4:1 (80% Blu-Ray)).
    Den artikkelen er så tydelig farget av hvem som har skrevet den, at jeg er overasket over at du går så lett på, du virker jo ellers som en oppegående fyr. Universal karen er nesten ikke sitert direkte på noen ting som helst, alt er: han sa det, fortalte meg ditt, eller han mener at.... etc. Alt så den hersens prektige BD karen som har skrevet artikkelen kan komme fram med sitt fargede syn, og sine blåfargede konlusjoner, som leseren forventes og svelge. Ingen tvil om at artikkelforfatteren vil legge skylden for formatkrigen på Universal, og få det til å virke som Universal inrømmer at krigen allerede er en tapt sak.

Hadde vi fått direkte sitater fra Universaldirektøren, og ikke noe som først har gått igjennom kverna til den fyren der, så hadde det hatt litt mer troverdighet. Lei av dette evinnelig maset av useriøs vridning på sannheter som BD siden slenger over oss om dagen.

Å lese HD tråder rundt omkring er blitt en pinefull rekke av provokasjoner over BD sidens måte å fremme sitt format på. Det gjør meg bare mer og mer innstilt på aldri å kjøpe en BD disk, i alle fall ikke så lenge krigen pågår.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Litt om situasjonen i utleiemarkedet.
    ........
    Hvis vi ønsker HD filmer i utleie i løpet av de neste seks månedene må folk begynne å spørre etter HD film i sin lokale utleie forretning.
    Stå på folkens!
    Enig i dette, men vil spesielt oppfordre om å maile Brafilm og Film24 (jeg har gjort det). Brafilm har egentlig planer for denne høsten men mailstorm vil sikkert hjelpe. Dette er jo landsdekkende og mye bedre enn en og annen lokal butikk.

Edit; parentesfeil

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, er det ikke akkurat samme linken jeg refererte til?
    Hehe, beklager, selvfølgelig var det det, trodde det var to versjoner ute og gikkops:

Det eneste som er gjengitt i artikkelen som direkte sitat av universal-karen er;
    "I’m not going to tell you that we don’t cut financial deals with people every day,"
    "the very best thing that ever happened for consumers, retailers, and, frankly, studios"
    "To this date, nothing's changed,"
    "DVD would not have grown to a $16 billion market if all we did was put movies on a disc,"
    Resten virker å være journalistens meninger om hva Kornblau egentlig mener...hvorfor ikke bare gjengi intervjuet i sin orginale form...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å ane konturene av hva de planlegger:
    Amazon.com: Spider-Man 1-3 [Blu-ray]: DVD

De håper selvsagt på å få solgt box-settet, siden de tross alt ikke ville ha solgt så veeeldig mye av 1 og 2 på HD (Siden de fleste allerede eier dem på DVD). Etter noen måneder så kommer selvsagt Spiderman 1/2 som seperate utgaver, og da blir nok prisen på 3'ern satt ned til omtrent samme nivå..

Det er nesten fristende å boikotte/utsette kjøp av det settet pga. den utspekulerte prisingen, men jeg har vel ikke tålmodighet til det.. Blir vel å kjøpe settet, som tross alt er relativt ok priset..
    Liker egentlig ikke bokser av filmserier som det fortsatt er liv i, men gjør nok ett unntak og kjøper Spiderman boksen da det blir nye skuespillere neste gang ( hvis det blir noen neste gang ).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg tenkte på Oktober ja, når BD-J skal være fullt operativt.
    Da vil dagens spillere være avleggs, vel, ikke PS3.
    Avlegs var vel litt drøyt. Dagens spillere vil fremdeles spille av eksisterende og kommende filmer etter oktober. Men de vil kanskje støte på enkelte "ut-gråede" menyvalg hvis funksjonene bak valgene benytter finesser som spilleren ikke støtter.

BD-J finnes allerede i alle spillere og er fullt operativt. En av styrkene til BD-J er jo nettopp fleksibiliteten til å legge til nye funksjoner (api'er). Når de nye profilene kommer får BD-J funksjoner for å kontrollere de nye finessene (som nettverk og ekstra lyd- og bildedekoder). Etterhvert blir det sikkert et marked for 3rd parts utvidelser også, slik at studioene kan kjøpe seg nye "byggeklosser" når de skal utvikle interaktivitetslag for platene sine.

Altså, hvis 5t (30Gb disk) på 1 disc ikke er nok.. da lurer jeg på om man har litt lite å finne på. og med 60% mer på 51Gb disk, så skulle vel det være verdens minste problem.
    Siden HD DVD plutselig fikk hastverk med å legge til et tredje lag på platene sine, innså de tydligvis at 30Gb ikke var nok - selv for film ...

Man kan aldri få nok plass eller hastighet (imho)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre lag har vært med i planene lenge. De har alltid sagt at de vil innføre det når behovet er der.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Den artikkelen er så tydelig farget av hvem som har skrevet den, at jeg er overasket over at du går så lett på, du virker jo ellers som en oppegående fyr. Universal karen er nesten ikke sitert direkte på noen ting som helst, alt er: han sa det, fortalte meg ditt, eller han mener at.... etc. Alt så den hersens prektige BD karen som har skrevet artikkelen kan komme fram med sitt fargede syn, og sine blåfargede konlusjoner, som leseren forventes og svelge. Ingen tvil om at artikkelforfatteren vil legge skylden for formatkrigen på Universal, og få det til å virke som Universal inrømmer at krigen allerede er en tapt sak.
    år.
    Hmm, jeg har vel ikke gått lett på? Jeg skriver jo ganske tydelig at artikkelen er plassert på en side som driver med promotering av Blu-Ray. Det er jo heller ingen tvil om at mange av avsnittene i den artikkelen er tydelig Blu-Ray glorifisering. Synes uansett at det var intr. lesning, og det bekrefter jo det mange her har argumentert med: Formatkrigen har vært bra for alle parter, de eneste taperne er produsentene av spillere som har vært nødt til å selge spillere med veldig liten (eller ingen) avanse..

De punktene jeg lister opp var forsåvidt kanskje litt unødvendig å liste opp, var bare noen kjappe tanker jeg hadde rett etter å ha lest artikkelen. Ikke allverdens gjennomtenkt, men jeg mener fortsatt at de punktene mest sansynlig vil stemme overens med tidspunktet for når Universal kommer til å gi ut på Blu-Ray. De fleste punktene vil mest sansynlig være nådd innen utgangen av 2007, men prisen på Blu-Ray spillere kommer nok ikke til å komme så langt ned som 200$.

Skal bli spennende å se hvor lenge Universal holder ut, mest sansynlig får vi en avklaring iløpet av julesalget/starten av 2008.. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at Blu-Ray har vunnet, de er eksperter på å rote det til for seg selv.. Spiderman 3 til 50$ er kanskje den største bommerten. Har forsåvidt ikke så mye med formatet å gjøre, men en aggresivt priset utgave hadde garantert økt salgsforspranget Blu-Ray har i forhold til HD-DVD.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Avlegs var vel litt drøyt. Dagens spillere vil fremdeles spille av eksisterende og kommende filmer etter oktober. Men de vil kanskje støte på enkelte "ut-gråede" menyvalg hvis funksjonene bak valgene benytter finesser som spilleren ikke støtter.

Siden HD DVD plutselig fikk hastverk med å legge til et tredje lag på platene sine, innså de tydligvis at 30Gb ikke var nok - selv for film ...

Man kan aldri få nok plass eller hastighet (imho)
    Grunnen til 51Gb disken, var vel strengt tatt for å blåse bort "BD har 50Gb og er derfor best" påstanden, det er ikke nødvendig for å få like god bilde kvalitet som MPEG2/4 med bruk av VC1, det er vel ganske klart bevist.

Og ingen vet hva som skjer når BD+ kommer i drift heller, og det virker ikke som at noen vil fortalle i klartekst hva som vil skje med eldre spillere uten ethernet heller.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at de som har ps3 er heller dårlige til å kjøpe BD filmer.

Poor Blu ray sales -> Wake up the sleeping giant - Blu-ray Forum
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Onkyo skal gi ut en HD DVD spiller:

Onkyo USA Home Theater Products

Dette er jo hyggelige nyheter for oss med hjertet i HD DVD leiren...... HDMI 1.3 ser det ut til at det blir også.....

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Enig i dette, men vil spesielt oppfordre om å maile Brafilm og Film24 (jeg har gjort det). Brafilm har egentlig planer for denne høsten men mailstorm vil sikkert hjelpe. Dette er jo landsdekkende og mye bedre enn en og annen lokal butikk.

Edit; parentesfeil
    Sant det, jo flere som maser....
    Men, brafilm sidene, har ikke kommet inn på flere dager jeg... Sukk

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu

"60% of PS3 owners don't know that the PS3 has a blu-ray drive!!! "

Der fikk jeg meg en god latter....

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu

Tja, det er mulig.

Men er det ikke da rart at det selges dobbelt så mange eksemplarer på Blu-ray VS HD DVD av 300 som gis ut samtidig på begge formatene.

HD DVD leiren påstår jo at de har solgt 300K spillere mens Blu-ray bare har solgt litt over 100K?

Kjøper de som har standalone Blu-ray spillere 6 ganger så mange filmer pr. spiller tror du eller er det en del PS3 eiere sok kjøper film?

Greit nok at mange PS3 eiere kinne kjøpt mange flere filmer, men det er ikke så ille likevel.

Jeg har PS3 og over 40 filmer for eksempel.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    "60% of PS3 owners don't know that the PS3 has a blu-ray drive!!! "

Der fikk jeg meg en god latter....
    Hehe, det var det flere som fikk seg!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til 51Gb disken, var vel strengt tatt for å blåse bort "BD har 50Gb og er derfor best" påstanden, det er ikke nødvendig for å få like god bilde kvalitet som MPEG2/4 med bruk av VC1, det er vel ganske klart bevist.

Og ingen vet hva som skjer når BD+ kommer i drift heller, og det virker ikke som at noen vil fortalle i klartekst hva som vil skje med eldre spillere uten ethernet heller.
    Så sant så sant. Bedre lagringsplass på BD kjøres igjen og igjen frem som argument for formatets uovertreffelighet. HD DVD føler vel de må vise i praksis at dette ikke er noen problemstilling å bekymre seg over, ved å øke lagringskapasiteten selv.

Om man virkelig har bruk for det til film er en annen sak. Folk vil jo la seg bedra, og da er det greit å eliminere i alle fall den biten av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, det var det flere som fikk seg!
    Det var like nedslående kunnskaper hos 360 eiere. Man kan gjøre slike undersøkelser om flatskjermer, pcer og andre tekniske hjelpemidler og finne ut at brukerne kan fint lite om dem.

Vi har hatt dvd i 10 år, og en stor del kobler fortsatt til med composite og med 4:3 ut fra dvd-spiller til en 16:9 skjerm, som er innstilt i 'stretch/panoramic'.

Jeg har gitt opp å belære venner og slektninger om slike ting, de er ikke interessert og blir rett og slett bare irritert. Sålenge det er lys i 'kassa', så er de fornøyd.

Side 153 av 653 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •