HD formatkrigen. - Side 152

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 152 av 653 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 652 ... SisteSiste
Viser resultater 3,021 til 3,040 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Mener du at lagringskapasitet og hastighet ikke har noen praktisk betydning? Dette er jo ikke bare tall på papir, men faktiske spesifkasjoner man kan utnytte i praksis ...
    Som video fremviser, nei, da skulle man i allefall ha sett en liten tendens til bedring på 10mnd, i steden er ikke engang BD-J klart, og det virker som mer kopisikring har vært viktigst for de som jobber med slikt.
    Og plass i videosammenheng har heller ikke vært et tema, slik som "Pirates of the Carabbean" har alt ekstramateriale på egen disk, rett og slett så de kan skrive "2-disc edition" eller lignende, det fordi det selger.

Men som lagringsmedium til pc, ja.

Men har likevel ikke spesielt tro på ny plate som lagringsmedium til pc.
    Her har nok den eksterne harddiskens tid kommet for å bli, med 250-1000Gb i dag, og om et år eller 2 vesentlig mer.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Det er feil. Butikkene tar inn det kundene spør etter. Er etterspørselen liten vil det også bli mindre utvalg. Var innom Spaceworld Megastore her om dagen i Oslo som har byens største HD utvalg, og nå var det 2 hele hyller med BD filmer og kun 1 med HD-DVD.
    Før var det like mange filmer av hver format, men nå er det mange flere BD filmer. Samme andre steder i Oslo også, som kun har BD filmer og har sluttet med HD-DVD filmer.
    Da jeg var innom Elkjøp Skøyen for noen uker siden var det kun 1 HD-DVD film og mange BD filmer der.
    Har ikke sjekket i butikker, men var innom Elkjøp her om dagen. Tidligere hadde de inne få HD DVD filmer og en god del flere BR filmer. Nå derimot, hadde de fått inn en god del filmer på begge formatene. Vil tro det var ca like mange av hver. Så dette varierer nok. Prisene begynner sakte å dra seg nedover, men er fremdeles dyrt, uansett format. De hadde mange titler på HD DVD til kr. 249,- og noen til kr. 279,-. Tror forøvrig samtlige BR filmer kostet kr. 279,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis begge formater roteres like raskt vil BD få lest mer data siden den lagrer tettere.

Etterhvert som de to formatene øker rotasjonshastigheten vil BD alltid lese data raskere (det er jo bare et tidsspørsmå før det kommer 2x, 4x, 8x osv lesere til pc'en).

Må få med at jeg ønsker meg et bedre lagringsformat til pc'en minst like mye som et nytt filmformat i stua. Hastighet og lagringskapasitet får man aldri nok av, derfor er BD det mest fremtidsrettede i mine øyne.
    1x på Blu Ray er same overføringshastighet som 1x på HD DVD. Sjekk det opp.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Kommer nok et krav på Universals neste generalforsamling om å levere film til formatet som selger mest. Eiere er ikke gift med systemer kun med penger.
    Gang 162,500 med ca $15 i profitt pr solgte Blu Ray å aksje eierne sparker styret i Universal.
    Hvordan tror dere tallene på Pirates 3 og Spiderman kommer til å se ut ( de er trossalt eksklusive til BD)
    Og denne selges ikke på DVD?
    Selv om man utgir bare på 1 HD format betyr ikke at de som sitter på det andre formatet samt DVD ikke kjøper filmen, fordi den ikke kommer i HD..
    Her må jeg si meg hjertens enig med Britax. Finnes den ikke i ditt format, javel - dvd har jeg jo fra før, da kjøper jeg den i DVD. Og jeg er helt sikker på at man ikke har noen dårligere margin pr dvd enn hd-dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    1x på Blu Ray er same overføringshastighet som 1x på HD DVD. Sjekk det opp.
    Det stemmer, men BD har mye lavere rotasjonshastighet ved 1x.

Uansett hvilket optisk medie det er snakk om er det en fysisk grense for hvor raskt de kan roteres før platene rett og slett går i oppløsning.

I CLV modus ved 10.000 rpm leverer BD 12x hastighet mens HD DVD ligger på rundt 9x. Forskjellen blir bare større jo hurtigere man roterer platen.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Enig. De kan ende opp på samme måte som cd-salget. Dyre utgivelser og veldig lite salg, istedenfor å ha priset det attraktiv og solgt millioner.
    Begynner å ane konturene av hva de planlegger:
    Amazon.com: Spider-Man 1-3 [Blu-ray]: DVD

De håper selvsagt på å få solgt box-settet, siden de tross alt ikke ville ha solgt så veeeldig mye av 1 og 2 på HD (Siden de fleste allerede eier dem på DVD). Etter noen måneder så kommer selvsagt Spiderman 1/2 som seperate utgaver, og da blir nok prisen på 3'ern satt ned til omtrent samme nivå..

Det er nesten fristende å boikotte/utsette kjøp av det settet pga. den utspekulerte prisingen, men jeg har vel ikke tålmodighet til det.. Blir vel å kjøpe settet, som tross alt er relativt ok priset..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som video fremviser, nei, da skulle man i allefall ha sett en liten tendens til bedring på 10mnd, i steden er ikke engang BD-J klart, og det virker som mer kopisikring har vært viktigst for de som jobber med slikt.
    Bedring på hva da? Vi snakket vel om lagringskapasitet og hastighet? Det er ingen mål å fylle opp diskene til randen, men potensialet er der om det skulle trengs. Den dagen videogrammet er 20 minutter for lang for HD DVD vil det fremdeles passe på en BD ...

BD-J er klart og finnes på alle spillere. Det har etterhvert blitt både små spill, triva og annet ekstras på BD filmene som benytter BD-J.

Men du tenkte kanskje mer på de nye BD profilene som krever ekstra lyd- og bilde-dekoder samt nettverk? Når spillere som støtter de nye profilene kommer vil api'er for BD-J kontroll av finessene også være implementert.

Men har likevel ikke spesielt tro på ny plate som lagringsmedium til pc.
    Her har nok den eksterne harddiskens tid kommet for å bli, med 250-1000Gb i dag, og om et år eller 2 vesentlig mer.
    Min jevnlige backup er på rundt 13 gig. Det er med andre ord en stund til jeg fyller opp en singel layer BD. Plata tas med og lagres utenfor huset i tilfelle innbrudd, brann, havari osv.

Men for annen type bruk er jeg enig med deg. Tiden for å brenne musikksamlinger, filmer og annet på plate er definitivt over.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Opprinnelig skrevet av Per Johnny
    Enig. De kan ende opp på samme måte som cd-salget. Dyre utgivelser og veldig lite salg, istedenfor å ha priset det attraktiv og solgt millioner.
    Begynner å ane konturene av hva de planlegger:
    Amazon.com: Spider-Man 1-3 [Blu-ray]: DVD

De håper selvsagt på å få solgt box-settet, siden de tross alt ikke ville ha solgt så veeeldig mye av 1 og 2 på HD (Siden de fleste allerede eier dem på DVD). Etter noen måneder så kommer selvsagt Spiderman 1/2 som seperate utgaver, og da blir nok prisen på 3'ern satt ned til omtrent samme nivå..

Det er nesten fristende å boikotte/utsette kjøp av det settet pga. den utspekulerte prisingen, men jeg har vel ikke tålmodighet til det.. Blir vel å kjøpe settet, som tross alt er relativt ok priset..
    Eksempelet med Spidermann 3 (50$ :shock viser at det er god grunn til å frykte hva som kan skje med prisene når det er bare et format* som ikke har konkuranse. Populære filmer kan prises høyt siden det ikke er konkuranse for å melke markedet.
    Eksempelet med 300 viser at til å med HD salget kan bli et stort volum, antagelig fordi det kommer i begge formater.
    Slik det ser ut for meg er det all grunn til å håpe at begge formatene overlever (noe som er sansynlig hvertfall en stund fremover) og at alle filmstudioene hadde gitt ut på begge formater (noe som er usansynlig i overskuelig fremtid)

*(tror ikke at Toshiba ville vært noe bedre i samme situasjon btw..)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedring på hva da? Vi snakket vel om lagringskapasitet og hastighet? Det er ingen mål å fylle opp diskene til randen, men potensialet er der om det skulle trengs. Den dagen videogrammet er 20 minutter for lang for HD DVD vil det fremdeles passe på en BD ...

BD-J er klart og finnes på alle spillere. Det har etterhvert blitt både små spill, triva og annet ekstras på BD filmene som benytter BD-J.

Men du tenkte kanskje mer på de nye BD profilene som krever ekstra lyd- og bilde-dekoder samt nettverk? Når spillere som støtter de nye profilene kommer vil api'er for BD-J kontroll av finessene også være implementert.

Min jevnlige backup er på rundt 13 gig. Det er med andre ord en stund til jeg fyller opp en singel layer BD. Plata tas med og lagres utenfor huset i tilfelle innbrudd, brann, havari osv.

Men for annen type bruk er jeg enig med deg. Tiden for å brenne musikksamlinger, filmer og annet på plate er definitivt over.
    Jeg tenkte på Oktober ja, når BD-J skal være fullt operativt.
    Da vil dagens spillere være avleggs, vel, ikke PS3.
    Det er jo en grunn til at 300 og Blood diamond er mye bedre utstyrt i HD DVD utgaven, samt at Matrix kun er utgitt på HD DVD

Altså, hvis 5t (30Gb disk) på 1 disc ikke er nok.. da lurer jeg på om man har litt lite å finne på.
    og med 60% mer på 51Gb disk, så skulle vel det være verdens minste problem.

Tror vi snakket litt om hverandre, jeg diskuterer HD film, ikke pc lagringsmedium, tror vi misforstod hverandre der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Har ikke sjekket i butikker, men var innom Elkjøp her om dagen. Tidligere hadde de inne få HD DVD filmer og en god del flere BR filmer. Nå derimot, hadde de fått inn en god del filmer på begge formatene. Vil tro det var ca like mange av hver. Så dette varierer nok. Prisene begynner sakte å dra seg nedover, men er fremdeles dyrt, uansett format. De hadde mange titler på HD DVD til kr. 249,- og noen til kr. 279,-. Tror forøvrig samtlige BR filmer kostet kr. 279,-.
    Var faktisk innom Spaceworld Megastore i Oslo i går og snakket med de bak disken om dette her. Jeg spurte hvorfor det bare var 1 hylle med HD-DVD og 2 hyller med Blu Ray filmer nå. De sa det ganske enkelt at folk kjøper nesten ikke HD-DVD, men det går unna med Blu Ray filmer.
    Siden jeg var der måtte jeg ta med en BD film hjem :-D

Andre steder i Oslo finnes det kun Blu Ray filmer som selges.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om situasjonen i utleiemarkedet.
    Jeg meldte i slutten av juni at det skulle komme HD filmer i utleiebutikkene.
    Min kontakt i bransjen hadde bestilt filmer fra Juli og fremover, og reiste så på ferie med forventningen om at filmene var på plass i butikken når han kom tilbake. Det var de ikke.

Han kontaktet distributøren på mandag og fikk beskjed at det; "eh, hadde kokt bort i kål".

(Dette er distributøren(e) som kjøper film fra alle selskapene - må ikke forveksles med filmselskapenes egne distribusjonsledd)

Saken var den at av alle de hundrevis av utleiere som bestilte fra denne distributøren var han den eneste som hadde bestilt filmer i HD formatene.
    I distribusjonselskapene, f.eks. de som tjener MIX kjeden er usikkerheten stor om hvordan de skal forholde seg til HD formatene.
    En av problemene er pris; spesielt med Sony som priser BD høyere enn HD DVD, som resulterer i at man må ha høyere utleiefrekvens på BD for å tjene det samme som på HD DVD.
    Småselgere av film, kiosker/utleiere må prise BD minimum kr. 300.- som salgsfilm for i det hele tatt ha noe igjen for det.
    HD DVD er konsekvent billigere enn BD i innkjøp.

Hvis vi ønsker HD filmer i utleie i løpet av de neste seks månedene må folk begynne å spørre etter HD film i sin lokale utleie forretning.
    Stå på folkens!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg har mast om HD DVD og Blu Ray i utleiekiosken i månedsvis.

Kanskje ikke så mye vits om det bare er meg som spør etter det her på Bardufoss.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg leier aldri film, men skulle jeg en vakker dag gjøre det, så vil jeg selvsagt ha filmen på HD DVD.... Jeg kjøper heller ikke film i norske butikker lengre, kun på nett. Likevel har jeg ca 25 HD DVD'er nå, etter å ha eid formatet kun en måneds tid.....

Tydelig at flere dropper norske utssalgssteder, om mange tenker og handler som meg...... Bedritent utvalg og blodpris.......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var akkurat og leide en DVD og spurte igjen om han bak kassa hadde hørt noe mer om HD DVD. Svaret var at han hadde prata med leverandøren og de sa "De hadde ikke hørt noe om det. Det kommer når det kommer."

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom videnova her om dagen og de hadde faktisk noen BR filmer tilsalgs prisen lå på 229.
    De hevdet at det var stor etterspørsel derfor noe begrenset antall.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    De hevdet at det var stor etterspørsel derfor noe begrenset antall.
    Hørtes litt spesielt ut

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD himmel

Nå var det mye HD-snacks som dukket opp som preorder...
    Bestilte meg en god bunke HD.

For meg som liker skrekk var dette nesten så gledestårene randt nedover mine bollerunde kinn...

Her er skrekken jeg bestilte, ble litt ivrig gitt

DAY OF THE DEAD
    DAWN OF THE DEAD Orginale, re-maken er og å få
    HALLOWEEN orginalen
    BRAM STOKER'S DRACULA / (WS DUB SUB AC3 DOL)
    EVIL DEAD 2
    MASTERS OF HORROR: SEASON 1 VOL 1
    MASTERS OF HORROR: SEASON 1 VOL 2
    RETURN TO HAUNTED HILL (UNRATED) / (WS SUB DUB)
    SHINING (1980) / (WS DUB SPEC SUB AC3 DOL)

Blir en skummel høst...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Nå var det mye HD-snacks som dukket opp som preorder...
    Bestilte meg en god bunke HD.

For meg som liker skrekk var dette nesten så gledestårene randt nedover mine bollerunde kinn...

Her er skrekken jeg bestilte, ble litt ivrig gitt

DAY OF THE DEAD
    DAWN OF THE DEAD Orginale, re-maken er og å få
    HALLOWEEN orginalen
    BRAM STOKER'S DRACULA / (WS DUB SUB AC3 DOL)
    EVIL DEAD 2
    MASTERS OF HORROR: SEASON 1 VOL 1
    MASTERS OF HORROR: SEASON 1 VOL 2
    RETURN TO HAUNTED HILL (UNRATED) / (WS SUB DUB)
    SHINING (1980) / (WS DUB SPEC SUB AC3 DOL)

Blir en skummel høst...
    Mange fine der

Spesielt Halloween og Shining var jo fine utgaver på dvd, du får fortelle om kvaliteten på HD.

Er det den lange (Sone 1 -dvd) eller den korte (Sone 2 - dvd) utgaven som kommer på HD av Shining?

Skrekk er topp!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ifra Blu-Ray sin egen "promo-side", så ta det med en klype salt:
    Hollywood In Hi-Def

Universal ønsket opprinnelig ikke å støtte krigen, men har nå insett at hvis de trekker den eksklusive støtten til HD-DVD så betyr det det samme som å drepe HD-DVD som format (mer eller mindre). De mener at format-krigen er bra for forbrukerene, mye pga. at det driver prisene ned på avspillerne mye fortere enn dersom det kunne hadde vært 1 format.

Slik jeg leser dette så kommer Universal til å støtte HD-DVD iallefall til:
    1. Blu-Ray blir ferdig utviklet (interaktivitet/ethernet).
    2. Prisene på Blu-Ray spillere nærmer seg 200$.
    3. Blu-Ray utjør en *tydelig* overvekt i forhold til HD-DVD
    (Hvor tydelig overvekt sies det ingenting om, men regner med at vi må opp i tall som 4:1 (80% Blu-Ray)).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    En av problemene er pris; spesielt med Sony som priser BD høyere enn HD DVD, som resulterer i at man må ha høyere utleiefrekvens på BD for å tjene det samme som på HD DVD.
    Småselgere av film, kiosker/utleiere må prise BD minimum kr. 300.- som salgsfilm for i det hele tatt ha noe igjen for det.
    HD DVD er konsekvent billigere enn BD i innkjøp.
    Angående pris, så avslører salgsstatistikken til release.no gjennomsnittspriser for BD og HD DVD.

I juni ble det solgt 3685 BD-eksemplarer til butikkene. Disse kostet tilsammen 548599,-. I samme periode ble det solgt 1140 HD DVD-eksemplarer for tilsammen 142625,-.

Snittprisene blir da:

Blu-ray: 148,87
    HD DVD: 125,11

Snittprisene for begge format er forresten på vei nedover. I mars var snittprisene hhv. 160,- og 140,- for BD og HD DVD.

Side 152 av 653 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •