HD formatkrigen. - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 653 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 515 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi regner vel med at regionhack blir standard på BD som på DVD i dag.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nok til å gå fortere å få BD opp i fart enn DVD i sin tid.
    Vinduet mellom USA og Europa blir stadig mindre.
    England og Australia er jo store markeder som begge er sone B og i dag henger ikke de lenge etter på DVD.
    Når det gjelder prisen så får man en del mellomlegg for de 4K man bruker på en ekstra importert spiller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    England og Australia er jo store markeder som begge er sone A og i dag henger ikke de lenge etter på DVD.
    Hmm, tror du har misforstått litt.. England er selvsagt Sone B.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Vi regner vel med at regionhack blir standard på BD som på DVD i dag.
    Don't count on it.. Det er rimelig lett å lage systemer som gjør at det er umulig å bryte regionhacken (uten at det er dyrt/vanskelig). Hovedårsaken til at vi fikk sonefritt på DVD er fordi selskapene som lagde spillerne selv la inn enkle "bakdører" for å omgå sonekoding slik at de kunne selge flere spillere..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden formatene er samme i de forskjellige sonene tror jeg det er enda lettere på BD. Bare se hvor umulig det var å hacke HDCP, for det krevde en HDCP-chip.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Godt poeng. Den delen av befolkningen kommer ikke til å kjøpe HD-avspiller på en meget lang stund.

Jeg er helt gal etter HD, og har vært det i over ti år, men jeg ser likevel at det er ett problem å få resten av befolkningen like begeisteret. Veldig få har 42 tommer heller større. Selv på 42 og 46 tommere så sitter mange opptil 4 meter unna, og da er forskjellen på en god dvd og hd-film marginal for mange.

Jeg sitter selv 275cm unna min 106" (1080p projector). Hadde en liten tid en 46" 1080p flatskjerm, fin å se tv-sendinger på, men hd på den ga meg ingenting ekstra.

Tv-sendinger i HD fra de store kanalene NRK og TV2 må til for å vende den vanlige mannen i gata.
    Ja, men nå gikk det ikke lang tid før "alle" kjøpte HD-ready TV. For noen år siden når det ikke var så lenge siden disse skjermene kom på markedet havarerte den 25 år gamle TV’en til foreldrene mine. De dro da ut for å kjøpe ny flatskjerm og endte med å betale 10.000 ekstra for en HD-ready skjerm fordi "selgeren sa den var mye mer fremtidsrettet".

Jeg ser for meg et lignende scenario når en kunde kommer i butikken for å kjøpe ny DVD spiller. Selgeren spør da "har du HD ready TV?" Dette bekrefter kunden og da kan selgeren peke på HD spillerne og si "Da bør du også velge en HD spiller".
    Det er kanskje en fare for at spilleren kun blir brukt til DVD, men kjøperen får en god følelse av å ha kjøpt en spiller som passer til sitt HD ready TV.
    Prisene på spillerne må nok noe ned for at dette scenarioet skal bli en realitet.

Selv om HD formatene har fått en litt treg start i USA tror jeg ikke de vil lide samme skjebne som SACD og DVD-A. Til det er HD begrepet altfor godt innarbeidet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Ja, men nå gikk det ikke lang tid før "alle" kjøpte HD-ready TV. For noen år siden når det ikke var så lenge siden disse skjermene kom på markedet havarerte den 25 år gamle TV’en til foreldrene mine. De dro da ut for å kjøpe ny flatskjerm og endte med å betale 10.000 ekstra for en HD-ready skjerm fordi "selgeren sa den var mye mer fremtidsrettet".

Jeg ser for meg et lignende scenario når en kunde kommer i butikken for å kjøpe ny DVD spiller. Selgeren spør da "har du HD ready TV?" Dette bekrefter kunden og da kan selgeren peke på HD spillerne og si "Da bør du også velge en HD spiller".
    Det er kanskje en fare for at spilleren kun blir brukt til DVD, men kjøperen får en god følelse av å ha kjøpt en spiller som passer til sitt HD ready TV.
    Prisene på spillerne må nok noe ned for at dette scenarioet skal bli en realitet.

Selv om HD formatene har fått en litt treg start i USA tror jeg ikke de vil lide samme skjebne som SACD og DVD-A. Til det er HD begrepet altfor godt innarbeidet.
    Den er grei den, men da må prisene ha kommet ned en del, pluss at det bør bare være ett format, og det bør kunne finnes i godt utvalg på utleie-steder også.

Men mange er så fornøyd med DVD for tiden at de vil ikke se etter ny spiller på en stund, men er enig at når de først skal bytte så er det ikke umulig at de blir overtalt til å kjøpe en hd-spiller.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene må ned, men jeg tror så lenge spillerne ligger på 5-7k så vil folk kjøpe. Jeg husker for noen år siden hvor mine kolleger ristet på hodet da jeg fortalte om min 42" til 23k. "Du er gæær´n", sa de.

Nå er det ikke bare entusiastrer som kjøper tv til 20-30k. Jeg tror det handler mest om markedsføring og tilgjengelighet. Når nordmenn får øya opp for HD-bilder og at de kan få kjøpt/ leid filmer i nærheten; kommer dette til å ta av.

Men hvor blir det av filmen The Inside Man (HD DVD) fra Universal. Det er jo slike titler de på komme med...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager skrivefeilen.

England og Australia er selvsagt også sone "B" akkurat som Norge.

Som dere ser så er det gule området rimelig stort, så det burde gå greit å få tak i det man vil ha, etter hvert.

"krigen" er dessverre med på å forsinke utbredelsen av HD i Europa mer enn mange andre markeder på grunn av rettighetene, teksting, frykten for å satse på feil hest osv.

Jeg tror vi ser BR spillere til rundt 5 innen 6 mnd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Ødelegger nattesøvnen til folk her...:-D

Mange argumenter mot Blu Ray som ikke er som før nå.

The BDP-S300 will cost $599, yet will have the same capabilities as the $999 BDP-S1 Sony is currently selling including 1080p video and CD playback (Something the BDP-S1 did not have).

Bildet er BDP S1

Feb 26, 2007 - Sony Announces Cheaper Blu-ray Player

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere ikke det kommer noen billige HD DVD spillere også?

Bare de kan hute seg å senke prisene på Blu Ray PC-spillere...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi HAR allerede billge HD DVD-spillere. Bluray vil få de beste titlene fremover, de har størst studiostøtte og mye støtte i HW produsenter...

Mange har argumentert med (meg inkludert) at BD ikke vil slå like godt an pga av høye priser på spillere.

Vel, nå kommer Sony med en 1080p spiller og Samsung BD-P1200 med 1080p og HQV chip; antagelig lavere priset enn HD-XE1.

Jeg tror nå at dette kan være begynnelsen på slutten....?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi HAR allerede billge HD DVD-spillere. Bluray vil få de beste titlene fremover, de har størst studiostøtte og mye støtte i HW produsenter...

Mange har argumentert med (meg inkludert) at BD ikke vil slå like godt an pga av høye priser på spillere.

Vel, nå kommer Sony med en 1080p spiller og Samsung BD-P1200 med 1080p og HQV chip; antagelig lavere priset enn HD-XE1.

Jeg tror nå at dette kan være begynnelsen på slutten....?
    Tror denne julen kommer til å stå i Blu Ray's tegn, nye spillere til mer riktige priser, PS3 ned fra litt høy intropris og sommeren 2007 største filmer kun til Blu Ray.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig....

Så mange timer uten komentarer om at dette ikke er billig nok?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om sola...
    Noen her på forumet foretrekker nok den engelske utgaven:
    "speaking of the devil":-D

På tide at Sony skjønte at boksen må spille CD plater.

Dette er den første spillern Sony lager selv, den forrige var jo laget av Pioneer.

Pioneer kommer snart med en ny modell de også, men det blir nok en dyrere spiller.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Noen her på forumet foretrekker nok den engelske utgaven:
    "speaking of the devil":-D

På tide at Sony skjønte at boksen må spille CD plater.

Dette er den første spillern Sony lager selv, den forrige var jo laget av Pioneer.
    Manglende evne til å spille CD er vel en begrensinging i den aktuelle pick-up'en vil jeg tro. Ellers har vel Sony allerede laget en slik multi sak siden PS3 spiller CD uten problemer.

Hadde jo en slik runde med DVD også. De første pick'upene likte ikke CD-R plater særlig bra. Men det ble raskt fikset på.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Tror denne julen kommer til å stå i Blu Ray's tegn, nye spillere til mer riktige priser, PS3 ned fra litt høy intropris og sommeren 2007 største filmer kun til Blu Ray.
    Og vi er bare i februar!

Total software dominans for BD og nye spillere introduseres fortløpende i helt kurrante priskategorier. Dette kan vel bare gå en vei... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg må si meg enig med deg i det Esp1. Ser jo ut til at ett av de siste ankepunktene mot Blu ray faller når Sony får ut en billigspiller på markedet. Selv om jeg synes Sony er veldig irriterende og store i kjeften, må jeg vel ha en slik spiller i tillegg til min 360 Hd dvd. Viktigste er vel uansett å få etablert et skikkelig marked for Hd-filmer uansett om det blir Blu ray eller Hd Dvd. Det er den eneste måten å få prisene ned og utgivelsestakten opp. Universal må ihvertfall skjerpe seg nå. Kommer jo en god del "må ha" Blu ray filmer utover...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Merkelig....

Så mange timer uten komentarer om at dette ikke er billig nok?
    Du sier det jo selv :-)

Nå koster HD-A2 fra $360 i USA. Her i Norge koster HD-E1 (europeisk utgave) fra ca kr 4800,- på nett og ca 5500,- kroner i butikk.
    Hvis Sony får denne spilleren ut til $599 i USA vil den trolig koste nærmere 6000 kroner i Norge. Da snakker vi fremdeles om entusiaster, for at spillerne skal slå an i massemarkedet må de nok minst halvere prisen.

Begge formater vil helt sikkert komme med billigere spillere etterhvert.

Side 15 av 653 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 515 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •