HD formatkrigen. - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 145 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 645 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så, dere som hevder at 90% markedsandel for Blu-ray er rett rundt hjørnet: Hvilket scenario mener dere er mest sannsynlig? At 60% av HD DVD-brukerne kaster inn håndklet og kjøper seg BD-spiller, eller at BD-salget vil tredobles?
    Vi får håpe begge deler slår til. ;-)

At BD salget kommer til å fortsette å få en voldsom økning er det ingen tvil om. At flere HD DVD brukerne får øynene opp for software som kun blir tilgjengelig på BD er ingen usannsynlig tanke det heller.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Du har min fulle støtte her trondmm!
    Foreslår at dere oppretter en støttegruppe og sparer oss andre for flere detaljanalyser av postinger i denne tråden.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommySund
    Påsan, du skal få med deg et tips du kan ta med deg senere i livet:

Bråker det som en barnehage, ser det ut som en barnehage og oppfører det seg som en barnehage, ja da er det sannsynligvis en barnehage...

Trenger ikke å ha mange innlegg i denne sandkassa av en tråd for å skjønne det.
    Bra post det der.
    Det å starte med å skrive "Påsan" viser at du går inn for max seriøsitet.
    Sikker på at mange her setter stor pris på dine innlegg!
    Får håpe det kommer flere som deg inn her, veldig bra!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for ordens skyld, jeg har ingen problemer med å innrømme at det vil se fryktelig dårlig ut for HD DVD hvis noen av scenariene slår til.

I tillegg kan det være verdt å huske at hvis HD DVD skal klare å karre seg tilbake til en 50/50 situasjon, så må enten HD DVD tredoble sitt salg, eller så må 1/3 av BD-eierene bytte side.

Om HD DVD "nøyer seg" med 60/40, så "holder det" med en dobling av HD DVD-salget, mens det ikke er noen bevegelse for BD. Eventuelt kan de prøve å konvertere 20% av de som kjøper BD i dag.

Jeg prøver ikke å antyde noe om hvor sannsynlig jeg synes noen av scenariene er, men jeg synes det kan være verdt å huske at det som ser ut som en relativt beskjeden forandring i prosentandeler faktisk krever ganske store endringer i rene salgstall.
    Interesante betraktninger Trondmm.

Fra sidelinjen så ser det mest sansynlig ut at 75/25 kommer til å holde seg en stund. Vil jo nødvendigvis svinge etter hvilke tittler som kommer. For at det skal skje noe vesentlig må det skje et skifte i hviket format filmene blir utgitt i. Så lenge situasjonen er slik at et flertall filmer kommer i blu-ray og et mindretall kommer i hd-dvd vil det nødvendigvis være slik med salgstallene også. Om det blir 80/20 eller 90/10 så har jo egentlig ikke det noe å si hvis det fremdeles er fortjeneste på de 20 eller 10 prosentene? Problemet er jo at en vil ha HELE markedet alene, noe som er umulig når en har filmselskaper som er eksklusive til et format.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Det er ikke dyrt for spillere nå, så det er synd at du foreløpig går glipp av det glimrende bildet på HD. HDspiller får man fra usa for 199 usd (og det er retail....), Blu-ray er heller ikke dyrt.
    Men, er enig med deg, utsagn som det skyline og en del andre kommer med er ødeleggende og vitner om lite seriøsitet.

Synd
    Spesielt siden jeg har 155" lerret så hadde jo ikke høyere oppløsning vært noen ulempe.
    Jeg kunne jo "hevne" meg med å kjøpe hd-dvd og bare det.........
    Men det strider mot andre prinsipper.

Det beste er kanskje å kutte abonementet på denne tråden så slipper jeg "heiagjengen", ulempen er jo at en da ikke ser hva de seriøse skriver.

Det er godt å se at det er mange som ønsker en skikkelig diskusjon og er mest opptatt av kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, er fult klar over at jeg valgte et veldig gunstig tidspunkt å vise til den grafen. Blu-Ray er suveren når det gjelder salg av software, så jeg må nesten vise til de små lyspunktene som finnes for HD-DVD..
    Ja, det er ingen tvil om at HD DVD vil være godt med en god stund fremover, og det er en først når det begynner å selges millioner av spillere at en mulig leder kan defineres.

Tror at Amazon hadde vært mer korrekt hvis det var kun reelle salg som var med og ikke alle disse 'Pre-orders'.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, dere som hevder at 90% markedsandel for Blu-ray er rett rundt hjørnet: Hvilket scenario mener dere er mest sannsynlig? At 60% av HD DVD-brukerne kaster inn håndklet og kjøper seg BD-spiller, eller at BD-salget vil tredobles?
    HD DVD brukerene trenger ikke bytte side, de trenger bare å kjøpe mindre filmer. At de kjøper 100 tusen filmer er mer sannynlig enn at Blu-ray gjengen kjøper over 2 mill.

Hvis det strømmer på med nye Blu-ray titler og det kommer få eller ingen nye HD DVD titler ( ikke at det er sannynlig ) så kan vi i teorien få en 90/10 fordeling, Jeg har ikke noe tro på dette, men kanskje 80/20?

Det er jo mye som tyder på at det selges få HD DVD filmer pr. spiller i forhold til Blu-ray.
    Jeg tror dette skyldes den lave prisen på spillerene og at mange er usikre på formatets fremtid. Mange har kjøpt seg en spiller fordi den er så billig og er en god DVD spiller. De tør ikke kjøpe så mange filmer på grunn av denne usikkerheten og nøyer seg med noen filmer som Planet earth og sånne ting.

Blu-ray eierene derimot er nok rimelig trygge på at hvis det blir ett eller flere HD formater, er blu-ray ett av dem. De kan således føle seg tygge på at de vil få kjøpt flere filmer og spillere i fremtiden.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirates of the Caribbean 3 billigere på Blu Ray enn på standard DVD.

Dette er en utvikling en virkelig kan like. Vil også skape nye adaptere til HD formatet tipper jeg.

Blu Ray Amazon - $23.95
    DVD Amazon - $24.99

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen greier rundt forbrukerfiendligheten i DRM-rettigheter og BD+, som gjorde at Microsoft trakk seg ut av BDA?

En inntressant artikkel ang DRM, for den som ikke har lest den;
    Her er listen over ting jeg skal overbevise dere om her i dag:

1. At DRM systemer ikke virker.
    2. At DRM systemer ikke tjener samfunnets interesser.
    3. At DRM systemer ikke tjener forretningslivets interesser.
    4. At DRM systemer ikke tjener kunstnerens interesser.
    5. At DRM er en dårlig forretningsidé for Microsoft.
    Link

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner ting å ta form? Noen som har en hypotese om hva som kommer til å hende i høst?

Synes Blu-Ray bare blir større og større...

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filmer

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    HD DVD brukerene trenger ikke bytte side, de trenger bare å kjøpe mindre filmer. At de kjøper 100 tusen filmer er mer sannynlig enn at Blu-ray gjengen kjøper over 2 mill.

Hvis det strømmer på med nye Blu-ray titler og det kommer få eller ingen nye HD DVD titler ( ikke at det er sannynlig ) så kan vi i teorien få en 90/10 fordeling, Jeg har ikke noe tro på dette, men kanskje 80/20?

Det er jo mye som tyder på at det selges få HD DVD filmer pr. spiller i forhold til Blu-ray.
    Jeg tror dette skyldes den lave prisen på spillerene og at mange er usikre på formatets fremtid. Mange har kjøpt seg en spiller fordi den er så billig og er en god DVD spiller. De tør ikke kjøpe så mange filmer på grunn av denne usikkerheten og nøyer seg med noen filmer som Planet earth og sånne ting.

Blu-ray eierene derimot er nok rimelig trygge på at hvis det blir ett eller flere HD formater, er blu-ray ett av dem. De kan således føle seg tygge på at de vil få kjøpt flere filmer og spillere i fremtiden.
    Sjønner ikke helt hva du mener, har jeg kjøpt spiller så ville jeg kjøpe så mange filmer som mulig, da kan jeg forsvare ett eventuelt feilkjøp. De filmene jeg har kjøpt blir jo ikke ubrukelige om HD-DVD går dukken.Har selv kjøpt Bluray.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så... For alt vi vet kan vel PS3-bølgen roe seg. Rart at folk ser så mye film om sommeren egentlig.

HD DVD selger vel mer og mer. Så lenge det ikke avtar er det vel ikke noe å bekymre seg for.

Det positive med at Blu Ray overlever er at hundretusenvis av folk beholder jobbene sine.

Det finnes fortsatt ikke noen Blu Ray drev å få tak i til PC til under idiotisk pris.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Sjønner ikke helt hva du mener, har jeg kjøpt spiller så ville jeg kjøpe så mange filmer som mulig, da kan jeg forsvare ett eventuelt feilkjøp. De filmene jeg har kjøpt blir jo ikke ubrukelige om HD-DVD går dukken.Har selv kjøpt Bluray.
    Det er mange, inkludert meg som ikke vil bli sittende med det formatet som tapte. Derfor kjøper de så få filmer.
    Å måtte sitte med en ekstra spiller bare for å få sett noen filmer på ett dødt format er ikke noe å hige etter.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weinstein is going neutral

Et av de mer spennende HDDVD eksklusive selskapene går etter "ryktene" nå Blu også

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er denne "paidgeek"? Ser stadig referanser til han. Tyder på at han er en type innsider (uten at det garanterer noe som helst)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er en Sony insider, akkurat som amir er en Microsoft insider.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne på leit etter litt nytt til kinoen.
    Er dette bare tull??
    "direct connection to the iTunes music store"
    2 TB Hard Drive??

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Død

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er mange, inkludert meg som ikke vil bli sittende med det formatet som tapte. Derfor kjøper de så få filmer.
    Å måtte sitte med en ekstra spiller bare for å få sett noen filmer på ett dødt format er ikke noe å hige etter.
    Har du kjøpt en spiller som spiller ett dødt format (HD-DVD) så har ikke den spilleren noen verdi likevel. Du kan likegodt la den stå i hylla og spille de filmene som du har kjøpt og ikke finns på Bluray.Har Meridian G 98 selv som spiller DVD Audio, som er rimelig dødt, men jeg koser meg med de platene jeg har og leiter etter flere runt omkring.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Kom over denne på leit etter litt nytt til kinoen.
    Er dette bare tull??
    "direct connection to the iTunes music store"
    2 TB Hard Drive??
    Om det er tull eller ikke, disse så faktisk ultrakule ut :-D

Finnish ser jo så bra ut at det er vanskelig for amatører å lage et slikt bilde. Men om de skulle være reele så er nok prisen skyhøy :neutral:

Edit; et raskt søk viser at dette er fake link
    As far as we know, the word was spread by a Denon fan who made it all up on Photoshop

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Weinstein is going neutral

Et av de mer spennende HDDVD eksklusive selskapene går etter "ryktene" nå Blu også
    Håper dette ikke skjer.

Samtidig slippes "Blu Ray eksklusive" titler på HD DVD i Europa. Men som alt annet med HD DVD er det ingen som gauler og roper om det.

Side 145 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •