HD formatkrigen. - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 144 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 644 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Nei, HD DVD er skuta synker fortere enn noen gang! Universal; kast på redningsvest og kom deg opp i den gode trygge BD skuta!
    Vedlegg 21719
    Hva med å ligge unna tastaturet hvis du ikke kan bidra med noe fornuftig?

Sånne "Ædda bædda buse. HD DVD har ikke truse"-poster vitner ikke akkurat om at BD-supporterne er særlig oppegående.

Hva heter den trygge BD-skuta, forresten? Britannic?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hver gang jeg nesten har bestemt meg for å begynne med HD, og da først blu-ray spiller og så senere en HD-dvd spiller, så kommer det et slikt utsagn fra en i "heiagjengen" til blu-ray som sitert over (gjerne enda verre enn ovenstående sitat). Da tenker jeg at f*** heller om jeg vil være med å bidra til denne ekstremt dumme "krigen" og utsetter dermed innkjøp av HD spiller.

Vet at det kun er meg selv dette "går ut over". Men det kan jo være til litt ettertanke for de som holder på med slik propaganda.......
    Hehe.. Ja, jeg kjenner meg igjen i det der faktisk, om enn så tåpelig det er. Er nesten så man gremmes til tider, og derfor er jeg også bare sporadisk innom denne tråden.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Nå konkurerer PS3 ut hele BD spiller markedet med å være den rimeligste BD spiller.
    Hvor mange PS3 eiere i fremtiden vil kjøpe seg en BD spiller i tillegg? Et salgspotensiale som er drept for all fremtid.
    Drept for all fremtid?
    Spenstig uttalelse det der Arty:-D

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva med å ligge unna tastaturet hvis du ikke kan bidra med noe fornuftig?

Sånne "Ædda bædda buse. HD DVD har ikke truse"-poster vitner ikke akkurat om at BD-supporterne er særlig oppegående.

Hva heter den trygge BD-skuta, forresten? Britannic?
    Hmm…..ser ut som om du initierer at BD supporterne ikke er særlig oppegående. Ganske freidig må jeg si.

Denne tråden blir verre å verre.
    Enkeltvise person angrep har det florert med lenge her, når hele grupper blir satt i bås som ikke særlig oppegående så begynner det å bli ”teit”.

Kanskje det er flere som bør ligge unna tastaturet sitt?ops:

Men det blir kanskje er kjedelig tråd dersom alle skal ligge unna tasturet sitt:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Hmm…..ser ut som om du initierer at BD supporterne ikke er særlig oppegående. Ganske freidig må jeg si.
    Mnei, jeg "initierer" ingenting. Det er ikke en gang meningen å insinuere noe. Det jeg sier er at slike "hahaha, peke nese"-poster er immari barnslige, og at de ødelegger denne tråden.

Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Denne tråden blir verre å verre.
    Enkeltvise person angrep har det florert med lenge her, når hele grupper blir satt i bås som ikke særlig oppegående så begynner det å bli ”teit”.
    Barnslighetene kom fra en BD-supporter (og det er ikke første gang denne type idioti har kommet derfra), så jeg gjorde ham simpelthen oppmerksom på at han skjemmer ut seg selv og sine meningsfeller.

Newcomer TommySund sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være noe vits i å ta seg så nær av sånne småting som et bilde da?

Et lite ubetydlig salgstall, og folk får tårer i øynene og går til angrep med en gang. Kindergarden next,,,,,,

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommySund
    Kan det være noe vits i å ta seg så nær av sånne småting som et bilde da?
    Jeg bryr meg da vel ikke en døyt om bildet.

Et lite ubetydlig salgstall, og folk får tårer i øynene og går til angrep med en gang. Kindergarden next,,,,,,
    Du sikter vel ikke til meg nå? Jeg har ikke gått til angrep på noen.

Kindergarden next,,,,,,
    Ja, nemlig. Argumentasjonen har vært på barnehagenivå en stund, og det er det jeg reagerer på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg da vel ikke en døyt om bildet.
    Hmm, ettersom bildet er den eneste Titanic-referansen, så gjør jeg visst det

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har min fulle støtte her trondmm!

Rar situasjon dette at en av de større bidragsyterne til denne tråden blir kritisert av bare disse 2:

Appeti
    Nykommer
    Ble medlem: May 2007

TommySund
    Nykommer
    Ble medlem: Jul 2007

Ikke har de bidratt så vi vet hva de står for og ikke vet vi om de har noen anelse om hva de snakker om.

Flott start karer!

Newcomer TommySund sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påsan, du skal få med deg et tips du kan ta med deg senere i livet:

Bråker det som en barnehage, ser det ut som en barnehage og oppfører det seg som en barnehage, ja da er det sannsynligvis en barnehage...

Trenger ikke å ha mange innlegg i denne sandkassa av en tråd for å skjønne det.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg litt olje på vannet nå "gentlemen". Er fortsatt mulig å velge både Blu Ray og HDDVD etter egen vilje.

Panasonic Wants You in "Live in HD"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Aner jeg 90/10 i USA i august?
    OK. La oss diskutere tall.

Status har vært 75/25 en stund nå. Absolutt ikke en god situasjon for HD DVD-leiren, ingen tvil om det. Men jeg tror ikke de som antyder at 90/10 er rett rundt hjørnet har noen særlig god forståelse av tall.

La oss si at det ble solgt nøyaktig 1 million HD-plater i juni. med en 75/25-fordeling, betyr det at 750 000 av disse var Blu-ray, og 250 000 var HD DVD. Hvis vi skal se en 90/10 fordeling, må det skje enten ved at det selges mindre HD DVD, eller mer Blu-ray.

La oss si at mange HD DVD-eiere bytter side og går for Blu-ray i stedet. Totalsalget er konstant, men 150 000 salg går fra HD DVD til Blu-ray, slik at det selges 900 000 BD-plater og bare 100 000 HD DVD. Siden HD DVD-salget var på 250 000, så betyr det at 60% av HD DVD eierene må bytte side for å skape denne 90/10-fordelingen.

Det andre scenarioet er at det kommer mange nye BD-eiere til, og at disse vil bidra til at det selges såpass mange flere BD-filmer at BDs markedsandel øker til 90%. Hvis HD DVD-salget holder seg konstant på 250 000 plater, betyr det at BD må selge 9 ganger så mange, altså 2 250 000 plater. I forhold til de opprinnelige 750 000 platene, er dette en tredobling av salget for Blu-ray.

Så, dere som hevder at 90% markedsandel for Blu-ray er rett rundt hjørnet: Hvilket scenario mener dere er mest sannsynlig? At 60% av HD DVD-brukerne kaster inn håndklet og kjøper seg BD-spiller, eller at BD-salget vil tredobles?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, dere som hevder at 90% markedsandel for Blu-ray er rett rundt hjørnet: Hvilket scenario mener dere er mest sannsynlig? At 60% av HD DVD-brukerne kaster inn håndklet og kjøper seg BD-spiller, eller at BD-salget vil tredobles?
    Sånn for ordens skyld, jeg har ingen problemer med å innrømme at det vil se fryktelig dårlig ut for HD DVD hvis noen av scenariene slår til.

I tillegg kan det være verdt å huske at hvis HD DVD skal klare å karre seg tilbake til en 50/50 situasjon, så må enten HD DVD tredoble sitt salg, eller så må 1/3 av BD-eierene bytte side.

Om HD DVD "nøyer seg" med 60/40, så "holder det" med en dobling av HD DVD-salget, mens det ikke er noen bevegelse for BD. Eventuelt kan de prøve å konvertere 20% av de som kjøper BD i dag.

Jeg prøver ikke å antyde noe om hvor sannsynlig jeg synes noen av scenariene er, men jeg synes det kan være verdt å huske at det som ser ut som en relativt beskjeden forandring i prosentandeler faktisk krever ganske store endringer i rene salgstall.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sånn for ordens skyld, jeg har ingen problemer med å innrømme at det vil se fryktelig dårlig ut for HD DVD hvis noen av scenariene slår til.

I tillegg kan det være verdt å huske at hvis HD DVD skal klare å karre seg tilbake til en 50/50 situasjon, så må enten HD DVD tredoble sitt salg, eller så må 1/3 av BD-eierene bytte side.

Om HD DVD "nøyer seg" med 60/40, så "holder det" med en dobling av HD DVD-salget, mens det ikke er noen bevegelse for BD. Eventuelt kan de prøve å konvertere 20% av de som kjøper BD i dag.

Jeg prøver ikke å antyde noe om hvor sannsynlig jeg synes noen av scenariene er, men jeg synes det kan være verdt å huske at det som ser ut som en relativt beskjeden forandring i prosentandeler faktisk krever ganske store endringer i rene salgstall.
    Knall trondmm, da er det fokus igjen.

Keep up the good work.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Product Wars fought on Amazon.com

HD-DVD gjør det ganske bra på Amazon.com for tiden, iallefall på rankingen.. Fortsatt selger nok Blu-Ray mer av titler som er ute på begge format, men HD-DVD har noen sterke eksklusive titler som gjør det bra:
    Hot-Fuzz f.eks. er en film som jeg gleder meg veldig til, tror den kan bli bra..

Akkurat nå leder HD-DVD topp 10 rankingen, både i snitt og antall titler.. Ikke dårlig for et dødt format.. ;-)

Mvh. Sykelig TheDVDWARS.com leser.. (Sjekker siden opptil flere ganger pr. dag.. Sukk..)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    The Product Wars fought on Amazon.com

HD-DVD gjør det ganske bra på Amazon.com for tiden, iallefall på rankingen.. Fortsatt selger nok Blu-Ray mer av titler som er ute på begge format, men HD-DVD har noen sterke eksklusive titler som gjør det bra:
    Hot-Fuzz f.eks. er en film som jeg gleder meg veldig til, tror den kan bli bra..

Akkurat nå leder HD-DVD topp 10 rankingen, både i snitt og antall titler.. Ikke dårlig for et dødt format.. ;-)

Mvh. Sykelig TheDVDWARS.com leser.. (Sjekker siden opptil flere ganger pr. dag.. Sukk..)
    Hot Fuzz kjenner jeg ikke mye til, men ser at den får toppkarakter på Hidefdigest. Det er slik vi vil ha hd - knall bilde og lyd - gleder meg til å se den.

Angående amazon/dvdwarz, morsomt men ofte er det mange feilfaktorer, og man må se ihelhet, og ikke bare på f.eks. 10 Topp(selvom det der der volumet er), nå er f.eks. ikke begge Bladerunner(billig utgave med i BD ranking), noe som ville ha senket f.eks. Topp 10 ranking betraktelig.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påsan, du skal få med deg et tips du kan ta med deg senere i livet:

Bråker det som en barnehage, ser det ut som en barnehage og oppfører det seg som en barnehage, ja da er det sannsynligvis en barnehage...

Trenger ikke å ha mange innlegg i denne sandkassa av en tråd for å skjønne det.
    Så hva gjør du i denne tråden da hvis dette er det eneste du har å bidra med, inkludert de andre innleggene du har postet på AV forum.

Arroganse bringer ingen respekt.!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Angående amazon/dvdwarz, morsomt men ofte er det mange feilfaktorer,
    Det tror jeg også det er. Det er en artig site, men jeg er usikker på hvor mye man egentlig kan lese ut av salgsranking på amazon.com

og man må se ihelhet, og ikke bare på f.eks. 10 Topp(selvom det der der volumet er), nå er f.eks. ikke begge Bladerunner(billig utgave med i BD ranking), noe som ville ha senket f.eks. Topp 10 ranking betraktelig.
    Jeg syntes også det var veldig rart at samlekofferten solgte mer enn den vanlige utgaven på BD. Det viser seg at 5-disk BD versjon av Blade Runner er på 25. plass (kofferten er på 30., mens HD DVD-utgavene er på hhv. 12. og 47.)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående amazon/dvdwarz, morsomt men ofte er det mange feilfaktorer, og man må se ihelhet, og ikke bare på f.eks. 10 Topp(selvom det der der volumet er), nå er f.eks. ikke begge Bladerunner(billig utgave med i BD ranking), noe som ville ha senket f.eks. Topp 10 ranking betraktelig.
    Hehe, er fult klar over at jeg valgte et veldig gunstig tidspunkt å vise til den grafen. Blu-Ray er suveren når det gjelder salg av software, så jeg må nesten vise til de små lyspunktene som finnes for HD-DVD..

Irriterer meg litt at PS3 er blitt så utrolig bra til å spille av HD-filmer, 24fps etter den siste firmwaren gjør at jeg vurderer å gå over til Blu-Ray på nøytrale titler..

(Helt OT, bestilte min 3dje PS3 nå, er jo så billig for tiden.. Så snart har jeg en japansk, amerikansk og Europeisk PS3.. Kan tenke meg å selge den japanske dersom noen er intr. så send en PM.. )

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hver gang jeg nesten har bestemt meg for å begynne med HD, og da først blu-ray spiller og så senere en HD-dvd spiller, så kommer det et slikt utsagn fra en i "heiagjengen" til blu-ray som sitert over (gjerne enda verre enn ovenstående sitat). Da tenker jeg at f*** heller om jeg vil være med å bidra til denne ekstremt dumme "krigen" og utsetter dermed innkjøp av HD spiller.

Vet at det kun er meg selv dette "går ut over". Men det kan jo være til litt ettertanke for de som holder på med slik propaganda.......
    Det er ikke dyrt for spillere nå, så det er synd at du foreløpig går glipp av det glimrende bildet på HD. HDspiller får man fra usa for 199 usd (og det er retail....), Blu-ray er heller ikke dyrt.
    Men, er enig med deg, utsagn som det skyline og en del andre kommer med er ødeleggende og vitner om lite seriøsitet.

Synd

Side 144 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •