HD formatkrigen. - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 141 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 641 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 13053
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virker som dere begynner å gå tomme for argumenter, nå noe så teit som PiP-funksjoner blir diskutert side opp og side ned, som om det skulle være avgjørende. Personlig hadde jeg foretrekker null menyer og spill og tull overhodet, bare filmen i knall kvalitet, uten forsinkende mas før den kommer igang. Skrytefunksjon indeed.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Virker som dere begynner å gå tomme for argumenter, nå noe så teit som PiP-funksjoner blir diskutert side opp og side ned, som om det skulle være avgjørende.
    Syntes du det er overraskende når det blir diskutert ting som hvem av Sony og Toshiba som "lyver" mest? Eller hvilket format som har det beste navnet? Eller hva med diskusjonen om hvilken farge (rød eller blå) som er flottest og mest psykologisk riktig for forbrukeren?

Bare det å bli beskyldt for trakasering fordi man spør (!) om det er dumt av forbrukere å støtte det ene formatet, sier litt om hvor personlig denne diskusjonen er for enkelte.

Men det er klart, når man har debatert lagringsevnen, regionsperre, kopibeskyttelse og hardware/software-støtte side opp og side ned daglig i over et år, må man finne andre ting å diskutere for å ikke bli helt gal.

Jeg tror Universal sitter med muligheten nå til å avgjøre hele denne krigen. Skjønner man ikke at HD-DVD/Toshiba er i en særdeles utsatt posisjon pga dette, bør prøve å få hjelp til å dra hodet opp av sanden.

Det er ingen tvil om at HD-DVD er "forbrukerens" format, det ser vel til og med de mest hardbarkede Blu-Ray fanboys. Men hjelper det egentlig når Blu-Ray ser ut til å vise seg å være filmseskapenes format? Det er jo tross alt de som velger hva som skal tres ned over hodene våres i form av tilgjengelig software.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng der. Enkelte er så opptatt av "sitt" format at de trekker inn alle mikrodetaljer av systemet som argumenter om at motparten er underlegen, og det skal selvsagt svares på, og så er snøballen igang. Det er vel mer eller mindre avgjort nå at både kvalitet og brukervennlighet er tilnærmet lik på begge formater, med mindre BD+ viser seg å være den forbrukermorderen man HD-DVD-tilhengere skal ha det til.

Jeg tror også Universal sitter med endel makt nå, men det går jo bare én vei. Med mindre det skjer noe superdrastisk, ser det ut til at A) begge formater overlever, eller B) HD-DVD dør ut. Blu-ray har for bra fotfeste til at de kommer til å "tape" med det første. Hvilket av A og B som er best for forbrukerne er ikke godt å si; butikkene vil jo selvsagt frigjøre litt hylleplass ved å fjerne det ene formatet, men på den annen side kan det godt være forbrukerne tjener på konkurransen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng der. Enkelte er så opptatt av "sitt" format at de trekker inn alle mikrodetaljer av systemet som argumenter om at motparten er underlegen, og det skal selvsagt svares på, og så er snøballen igang. Det er vel mer eller mindre avgjort nå at både kvalitet og brukervennlighet er tilnærmet lik på begge formater, med mindre BD+ viser seg å være den forbrukermorderen man HD-DVD-tilhengere skal ha det til.

Jeg tror også Universal sitter med endel makt nå, men det går jo bare én vei. Med mindre det skjer noe superdrastisk, ser det ut til at A) begge formater overlever, eller B) HD-DVD dør ut. Blu-ray har for bra fotfeste til at de kommer til å "tape" med det første. Hvilket av A og B som er best for forbrukerne er ikke godt å si; butikkene vil jo selvsagt frigjøre litt hylleplass ved å fjerne det ene formatet, men på den annen side kan det godt være forbrukerne tjener på konkurransen.
    En god oppsumering som jeg er helt enig i!
    Situasjonen nå er jo at det er to fullt oppegående formater. Så det er alternativ A) som gjelder nå. Jeg tror dette kommer til å være situasjonen en god stund fremover.
    Etter min mening hadde det beste vært om alle filmselskapene hadde droppet det å være eksklusive, men det er jo lite sannsynlig.
    Hvis Universal begynner med begge formater blir det spennede å se. Tror ikke helt på de "dommedagsprofetiene" som har blitt anslått om dette skjer.
    Det er jo egentlig uprobelmatisk å ha to formater (et stort og et lite kanskje, men hva så....)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Universal har uttalt tidligere, om det ikke selges mer enn 1000eksemplarer av en HD DVD tittlel, så betyr det i bunn og grunn ingenting, for de taper ikke penger på disse, og det er DVD utgaven med mange millioner solgte eksemplarer de tjener penger på.

La oss si at en BD tittel selger 100K eksemplarer, og HD DVD selger 40K og DVD 6Mill, det vil si en reduksjon på 60K, som igjen er 1%, det er ikke mye..
    Universal har ingenting å tape på å være HD DVD eksklusiv.

Om så BD selger bedre?
    Det betyr ingenting, for folket kjøper på DVD uansett, de slutter ikke kjøpe film bare fordi den ikke er i HD.
    Så lenge DVD eksisterer, så taper ikke filmselskapene noe på å være eksklusiv den ene eller andre veien.

Så sålenge HD salget er mindre enn DVD, har denne krigen ingen betydning.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Universal har ingenting å tape på å være HD DVD eksklusiv.
    Jovisst har de det, iallefall ifølge dem selv. Husk at vi snakker om en bransje som slenger rundt seg med "ikke salg = tap"-retorikk. I så måte taper alle selskapene som er eksklusive penger.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jovisst har de det, iallefall ifølge dem selv. Husk at vi snakker om en bransje som slenger rundt seg med "ikke salg = tap"-retorikk. I så måte taper alle selskapene som er eksklusive penger.
    De selger jo ikke færre disker selv om de ikke støtter BD (eller marginalt færre i så tilfelle).
    Det er i DVD at salget ligger, enig?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital Journal - The Beginning of the End for HD-DVD?

Ikke mist nattesøvnen, det er selvfølgelig bare nok en mening fra noen...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger jo ikke færre disker selv om de ikke støtter BD (eller marginalt færre i så tilfelle).
    Klart, det er ikke snakk om kjempebeløp (på tide å saksøke de som ikke kjøper snart?), men såvidt jeg kan se ut fra tallene selger filmer som er utgitt på begge formater (totalt sett) bedre enn de som bare er utgitt på ett. Logisk nok det, da det er et større marked.

Ergo, eksklusiv = tap.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart, det er ikke snakk om kjempebeløp (på tide å saksøke de som ikke kjøper snart?), men såvidt jeg kan se ut fra tallene selger filmer som er utgitt på begge formater (totalt sett) bedre enn de som bare er utgitt på ett. Logisk nok det, da det er et større marked.

Ergo, eksklusiv = tap.
    Joda, men hva gjør de BD-eierene som ikke kjøper HD DVD-utgaven? Lar de være å kjøpe filmen i det hele tatt, eller kjøper de DVDen? På nye titler tror jeg de velger DVDen i stedet, så da snakker man om 20-30000 DVDer som kunne vært solgt som BD i stedet. Det som da er interessant er hvor stor avanse de har på DVD og hvor stor den ville vært på BD. Jeg mistenker at beløpet studioene går glipp av ved å ikke gi ut i begge format er forsvinnende små foreløpig.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer virkelig på hvordan denne format krigen vill ende. Kommer taperen til å gå så fort ut av markedet som Mini-Disc? Eller vill formatet leve videre i skyggen der det er noen som direkte ELSKER formatet og det blir slik som CD < LP (Vanskelig sammenligning, men av samme prinsipp)

Jeg står på HD-DVD siden, mange sterke selskaper står sammen med HD-DVD som Microsoft, men samtidig har Blu-Ray Sony osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bransjen velger side, og "tilfeldigvis" er det siden med dyreste spillere (og sonesperre som forhindrer import).

"Verden VIL bedras" pleide min gamle regnskapslærer å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er ingen tvil om at HD-DVD er "forbrukerens" format, det ser vel til og med de mest hardbarkede Blu-Ray fanboys. Men hjelper det egentlig når Blu-Ray ser ut til å vise seg å være filmseskapenes format? Det er jo tross alt de som velger hva som skal tres ned over hodene våres i form av tilgjengelig software.
    Gidder ikke lese 140 sider her, kan du begrunne den påstanden. Selv er jeg av den oppfatningen at Blu-Ray har flest tilhengere, også blant forbrukere!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelde nye filmer stemmer nok dette, men ikke på katalogtitler.

Mange har allerde Gladiator for eksempel på DVD og den dagen Universal velger å gi denne ut i HD ville de mest sannsynlig solgt flere på Blu-ray enn HD DVD.

Om Universal klarer å tjene penger på en film som kun selger 1000 eksemplarer er vel tvilsomt. SÅ billig er ikke HD DVD å produsere.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Digital Journal - The Beginning of the End for HD-DVD?

Ikke mist nattesøvnen, det er selvfølgelig bare nok en mening fra noen...
    Det var jo en del fornuftige betraktninger i denne artikkelen, uansett hvilken side man står på.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ergo, eksklusiv = tap.
    Nå går du ut ifra at Disney/Sony etc. faktisk *tjener* på å selge sine Blu-Ray plater. Markedsføring/etablering koster penger, og mest sansynlig så taper nok alle studioene store penger på å lansere formatene. Skal man være veldig kynisk, så kan du godt si at Universal faktisk tjener penger på å først selge filmene sine på HD-DVD, for så å selge de samme filmene en gang til på Blu-Ray.. For jeg regner faktisk med at de på et eller annet tidspunkt vil lansere filmer på Blu-Ray..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nå går du ut ifra at Disney/Sony etc. faktisk *tjener* på å selge sine Blu-Ray plater. Markedsføring/etablering koster penger, og mest sansynlig så taper nok alle studioene store penger på å lansere formatene. Skal man være veldig kynisk, så kan du godt si at Universal faktisk tjener penger på å først selge filmene sine på HD-DVD, for så å selge de samme filmene en gang til på Blu-Ray.. For jeg regner faktisk med at de på et eller annet tidspunkt vil lansere filmer på Blu-Ray..
    Eller så er Universal så utrolig dumme at de først taper på å selge filmene på HD DVD, og så tape enda mer på å selge dem på Blu-ray etterpå.

Det er bare de som sitter i toppetasjen som vet hvor mye det koster å lage disse HD utgavene.

Jeg tror også Universal før eller siden kommer til å gi ut på Blu-ray.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En artig vri på denne markedssegmenteringen er at Spiderman triologien kommer på Blu-ray i Australia 19. september.

Dette er jo som kjent sone B og de har antakelig norsk tekst.

Den er ikke offisielt annonsert i USA så vidt jeg vet.

Det samme gjelder for The rock, Mr and Mrs Smith, Air force one, Starship troopers og flere andre.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Eller så er Universal så utrolig dumme at de først taper på å selge filmene på HD DVD, og så tape enda mer på å selge dem på Blu-ray etterpå.

Det er bare de som sitter i toppetasjen som vet hvor mye det koster å lage disse HD utgavene.

Jeg tror også Universal før eller siden kommer til å gi ut på Blu-ray.
    Tror du det er veldig sansynlig at et så stort selskap er "dumme"?
    For min egen den tipper jeg at de vet meget godt hva de gjør. De har jo holdt på med dette en stund

Ps, jeg har bestilt Starship Troopers, Blu-Ray - fra USA

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett hvordan så store selskaper håndterte innføringen av internett og nedlastbart materiale (ie. ved å saksøke ihjel kunder og fans, og proppe media fullt av propaganda, istedenfor å tilby en brukbar lovlig tjeneste), ja, da vil jeg si man kan sette spørsmålstegn ved intelligensen til ledelsen. At man har mye penger og mange ansatte behøver ikke bety at man ikke kan gjøre dårlige valg,

Side 141 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 641 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •