HD formatkrigen. - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 139 av 653 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 639 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Target selger kun HD DVD Xbox add-on over nett, men der selges også PS3. I alle deres butikker over hele USA, vil det kun vises Sony Blu-ray spillere, og ikke en eneste HD DVD-spiller. Så vi får ta utgangspunkt i det vi vet, og ikke hva HD DVD tilhengerne håper på eventuelt kan skje...
    Fra: Talkback on Video Business Online
    "Target will stock Sony’s BDP-S300 player at least through the holidays. It will not carry set-top HD DVD players in stores, although it will continue to stock the Xbox 360 HD DVD drive."

Har du forresten sjekket web-butikken til Target? De selger *eksklusivt* Toshiba sin HD-DVD spiller online..
    HD-DVD:
    Target Search Results: hd-dvd player
    Blu-Ray:
    Target Search Results: Electronics Search Results: blu-ray
    Target : Electronics : DVD Players + Video : Blu-Ray DVD Players

PS: De selger heller ikke Playstation 3 online..

Blir litt oppgitt over mentaliteten din SVS, du er så opptatt av å *kun* fokusere på positive ting fra Blu-Ray, uten kritisk sans overhodet..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har endelig blockbuster UK begynt med HD filmer. De har 150 BD og 140 HD DVD filmer online. I den lokale BB har du kun BD. Forøvrig er jo dette gledelige nyheter for HD uansett format.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: De selger heller ikke Playstation 3 online..
    ehh kva er no dette da....

Target : PlayStation 3 Computer Entertainment System with 60GB Hard Drive

Dei selger den vist ikkje så mykje at den er utsolgt!!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jeg lar meg ikke lure av overivrige HD DVD fanboys nei.

Target stores to stock only Blu-ray set-top players - 7/26/2007 - Video Business

"Industry sources said .........
    Skal vi vedde om disse "Industrial sources" er BDA medlemmer, slik som de andre som er sitert i artikkelen:
    -said David Bishop, Sony Pictures Home Entertainment president.
    -said Randy Waynick, senior VP of Sony’s home products division.
    Skal vi ta med dette sitatet også:
    Target did not respond for comment at deadline.
    Må bare få avslutte med denne perlen av arrogant debatt teknikk
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Case closed.
    Skjønner det kan være smertefullt for en BluBoy når man prøver man prøver å spinne BD propaganda ut av ingen ting og møter motstand, men denne formen for debatt teknikk gjør ikke at man får så mye respekt for de BD frelste.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men du lar deg lure av overivrige fanboys som spinner dette som et valg, det korrekte er slik som jeg fremstiller det.
    Syntest no dette og var ørlite arrogant.... men berre bittelite!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Syntest no dette og var ørlite arrogant.... men berre bittelite!
    Bare bittelite arrogant, L L, og bittelite ironisk ment, på den andre side..............

Target isn't Blu-ray exclusive at all, but BJ's Wholesale might be
    Apparently Target's claim that they were "not proclaiming one format vs. the other as the preferred consumer technology" didn't resonate quickly enough to slow the "Target is going Blu-ray exclusive ZOMG" shockwave around the world yesterday. The HD DVD PR team sent us a statement from Universal Studios VP Ken Graffeo stating the deal amounted only to an "end cap" purchased by Sony putting its BDP-S300 in stores.

Meanwhile Toshiba's HD DVD player will remain in Target's website, just as the Xbox 360 HD DVD add-on and HD DVD movies will stay in Target stores, they appear to have been rather unceremoniously dropped by smaller regional chain BJ's Wholesale Club, according to VideoBusiness. No official word from the chain itself, but the usual "sources" from the retailer and several Hollywood studios indicated all 170 stores would be Blu-ray only by the fourth quarter. Just like the BDA's CES victory proclamation, this likely isn't the end... just yet.
    Target isn't Blu-ray exclusive at all, but BJ's Wholesale might be - Engadget HD

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    ehh kva er no dette da....

Target : PlayStation 3 Computer Entertainment System with 60GB Hard Drive

Dei selger den vist ikkje så mykje at den er utsolgt!!
    Hehe... Greit nok.. Jeg fant den iallefall ikke når jeg søkte i butikken.. Du finner den iallefall ikke når du søker på vanlig måte, det gjelder nok sikkert de Blu-Ray produktene også. Syntes det var litt ironisk iallefall, at så mange påstår at Target sitt salg av Sony sin Blu-Ray spiller ifra *oktober* var så positivt for Blu-Ray. Men det faktum at de ikke selger noen Blu-Ray spillere online *nå* (eller i butikkene) er etter min mening kanskje like negativt for Blu-Ray sin del..

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor indikator at det er 'all about software'.

Forrige Nielsen uke så hadde HD-DVD 4 utgivelser og BD 0.

Da var tallene 60/40.

Denne Nielsen uken: NXTbook flash detection page

Så var det omvendt - BD hadde 4 utgivelser og HD-DVD 0(er litt usikker).

Men nå er tallene 74/26 - nesten 3:1 til BD.

Selvsagt så er hardware veldig viktig, men er både hardware'n der samtidig med store utgivelser så vil salget være stort.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    En stor indikator at det er 'all about software'.

Forrige Nielsen uke så hadde HD-DVD 4 utgivelser og BD 0.

Da var tallene 60/40.

Denne Nielsen uken: NXTbook flash detection page

Selvsagt så er hardware veldig viktig, men er både hardware'n der samtidig med store utgivelser så vil salget være stort.

Med sommerens "blockbusters" kommer tallene virkelig til å gå mot 90/10 er jeg redd.Noe som sikker betyr at HDDVD siste håp Walmart kommer til å følge Target å gå ren Blu Ray. Ting går fortere enn hva jeg trodde for 2 mnd siden. Hjelper lite med "billige" spillere når du ikke kan kjøpe filmen du ønsker til formatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo

Med sommerens "blockbusters" kommer tallene virkelig til å gå mot 90/10 er jeg redd.Noe som sikker betyr at HDDVD siste håp Walmart kommer til å følge Target å gå ren Blu Ray. Ting går fortere enn hva jeg trodde for 2 mnd siden. Hjelper lite med "billige" spillere når du ikke kan kjøpe filmen du ønsker til formatet.
    Spesielt Universal er aggressive med med mange utgivelser fremover, dog er det katalog-titler, men de vil kapre noen markedsandeler. Fortsetter Toshiba med stadig lavere priser, så vil det også opprettholde markedsandeler. Men det er mange 'ifs' fremover. Blir spennende å følge med.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimum støtter ikke lenger eksklusivt HD-DVD. De har nettopp annonsert at de i November vil slippe Wolf Creek, The Host og Pan's Labyrinth i november. At sistnevnte kommer på Blu-Ray snart er i hvertfall en herlig nyhet for meg! Fantastisk film!

Optimum HD DVD & Blu-ray in November @DVDTimes.co.uk

PS: Uten å synse for mye vil jeg nevne at Optimum er eid av Studio Canal som er HD-DVD-eksklusive og er på toppen av distribusjonsfirmaer i Europa. Det er kanskje ikke lenge til de også blir nøytrale/bytter side?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om jeg ikke husker heeelt feil, så var det vel denne uken PS3 ble satt ned i pris. Det kom ikke som noen overraskelse på meg iallefall at HD-DVD ville få det tøft den uken. Det var veldig mange som kjøpte PS3, mange butikker er jo faktisk tomme! Mange av de som kjøpte sin nye PS3 har jo selvsagt kjøpt noen BRDer også.

Uansett, BR kommer til å vinne software-krigen frem til jul.. Akkurat det er det vel ingen som tviler på, spørsmålet er hvor stort gapet blir..

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spider-Man-trilogien og Pirates of the Caribbean: At World's End vil klart også gjøre det tøft for HD-DVD i julesalget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    1. Krigen gagner ingen, og skaper mer forvirring rundt HD.
    Uenig. "Krigen" har fremmet konkurranse mellom de to formatene og skjerpet både kvalitet på software og hurtig prisfall. Forvirringen er forbigående, prisfallet blir stående.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Basert på disse punktene, er det ikke ganske dumt som forbruker å fortsette å støtte HD-DVD for alt det er verdt?
    Sukk! Nå merker jeg at jeg blir irritert. Utsagn som dette florerer på forumene her og i USA. Jeg kjøper HD DVD så lenge det er billig og bra. Det har ingenting med "støtte" å gjøre. Plager det deg virkelig så mye at HD DVD finnes? JEG har ikke noe i mot Blu-Ray, når spillerne blir billigere står jeg først i køen. La meg for Guds skyld få lov å nyte HD-film fra "konkurrenten" i mellomtiden uten å bli kalt dum.
    </irritasjon>

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt kvartal for Toshiba - digi.no

Har kanskje ikke så veeeldig mye med formatkrigen å gjøre, men det faktum at Toshiba gjør det bra er jo et tegn på at de ikke taper *alt* for mye penger på HD-DVD satsingen. Men synes jeg også følgende sitat var litt artig:

"Det var først og fremst stor etterspørsel etter bildesensorer og halvledere brukt i spillkonsoller som bidro til fremgangen. Toshiba produserer blant annet brikker til Sonys Playstation 3."

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Uenig. "Krigen" har fremmet konkurranse mellom de to formatene og skjerpet både kvalitet på software og hurtig prisfall. Forvirringen er forbigående, prisfallet blir stående.

Sukk! Nå merker jeg at jeg blir irritert. Utsagn som dette florerer på forumene her og i USA. Jeg kjøper HD DVD så lenge det er billig og bra. Det har ingenting med "støtte" å gjøre. Plager det deg virkelig så mye at HD DVD finnes? JEG har ikke noe i mot Blu-Ray, når spillerne blir billigere står jeg først i køen. La meg for Guds skyld få lov å nyte HD-film fra "konkurrenten" i mellomtiden uten å bli kalt dum.
    </irritasjon>
    Enig. 'Name-calling' er lavmålt, og fører ingenvei. HD-film er det vi vil ha, la hver enkelt bestemme hvordan man vil ha det. Man kan selvsagt argumentere for det en eller det andre, men uten å ty til unødvendig 'trakkasering'.

Jeg likte HD-DVD når det kom, så likte jeg BD når det kom, og syntes at Sony fikk unødvendig 'julling' fra mange. Nå er jeg bare 'happy', for at det finnes så utrolig mye godt HD-material tilgjengelig. Krigen har ført til at vi snart får alt i lossless lyd, og best mulig billedkvalitet - bra for oss 'nerder', men for 'mass-adoption' så må det 'kanskje' ett format til?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen

</irritasjon>
    Enig, drittkasting trengs ei, er også klar for Universals katalog det øyeblikk de serverer meg Alfred Hitchcock katalogen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    OK, hva med påstanden om at BD ikke støtter HD-PIP?
    OK, nå har dette blitt tilbakevist av en Sony-insider, så inntil BD1.1-spillerne faktisk dukker opp, så aksepterer jeg hans ord som god fisk.

Sitat Opprinnelig postet av paidgeek
    Profile 1.1 supports a secondary video stream at full bit rate at any resolution up to the primary stream resolution.

No one here has heard about any features "put to pasture" so consider this false.

We have some sample equipment now that can test PiP and the testing so far has been successful.
    Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders - AVS Forum

Sitat Opprinnelig postet av paidgeek
    I am not prepared to forward complete details on what the profiles mandate because it will take pages to do so. The short explanation is that PiP is fully supported in a way that very closely mirrors what you can do with your dual decoder HD set-top box at home (like Dish 622). Full resolution secondary stream up to the rez of the primary stream, so long as the frame rates are the same.
    Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders - AVS Forum

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte HD-DVD når det kom, så likte jeg BD når det kom, og syntes at Sony fikk unødvendig 'julling' fra mange. Nå er jeg bare 'happy', for at det finnes så utrolig mye godt HD-material tilgjengelig. Krigen har ført til at vi snart får alt i lossless lyd, og best mulig billedkvalitet - bra for oss 'nerder', men for 'mass-adoption' så må det 'kanskje' ett format til?
    Vel.. Mass-adoption er nok uansett noen år frem i tid (om det i det hele tatt skjer), tror ikke det har skadet HD-formatene så langt at vi har hatt 2 konkurrerende løsninger. Tvert imot, så har de nok fått mye mer oppmerksomhet enn de ville ha fått.. Dersom vi kun hadde hatt Blu-Ray ifra starten så er jeg ganske sikker på at ting hadde gått enda saktere enn det de gjør..
    * BD50 hadde ikke blitt tatt i bruk så tidlig (ei heller så ofte)
    * Prisene på spillerne hadde fortsatt vært høy (nærmere 1000$)

Etter min mening er det først når BD er "ferdig"-utviklet at vi bør begynne å diskutere hvorvidt vi er bedre tjent med 2 formater eller ikke.. BD+ er f.eks. veldig viktig for studioene, og dersom det faktisk fungerer så kan det endre studiones fokus totalt. Universal kommer nok til å være raskt på banen for å støtte BR dersom kopibeskyttelsen faktisk fungerer. Dersom det går lang tid uten at BD+ er knekt, så tar det nok ikke lang tid før de fleste studioene slutter å gi ut på HD-DVD uansett.. Sansynligheten er stor for at BD+ kommer til å avgjøre formatkrigen..

Side 139 av 653 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 639 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •