HD formatkrigen. - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 137 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 637 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 13053
    Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris.

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Snakk om eksklusiv eksklusivitet!
    Når Samsung nettop har lansert en HDDVD spiller som også kan spille BD. :-D
    Og Denon klarerer å prestere å lansere en BD spiller med nesten de samme «features» som HDDVD XE1 som koster dobbelt så mye som XE1 og Samsungs Duo format spiller.
    Og Denon samtidig annonserer at de ikke er BD eksklusive men mest sannsynlig vil komme med en HDDVD spiller i fremtiden.
    Og gjett? Denon spilleren har ikke engang internet tilkobling så den kan ikke bruke fremtidige BD disk «features» når BD 2.0 profilen kommer.
    Eksklusivt BD; Nei!
    Imponerende; Nei! (Vel...egentlig Ja! Imponerende at Denon bruker sitt navn å rykte på å selge en overpriset BD spiller til intetanende kunder, mens Sony kjøper seg hylleplass og prøver å dumpe lageret sitt av foreldete spillere på intetanende Target kunder)

Imponerende at noen tør og bruke ordet Eksklusivt sammen med BD når vi ser denne Eksklusiviteten blir utvannet måned etter måned.

Her er Amir's respons på spørsmålet om BD Eksklusivitet;
    Det er merkelig så lite du vet om priser. har selv en Meridian DVD spiller som kostet 40000 og en yalla spiller til 320 kr. Men alle Bluray og HD-DVD skall liksom koste likt.Det kan jo hende Dennon har noen dyrere løsninger en andre.
    Eier selv Sony S1e og håper og tror det ikke er bare kassa jeg betaler mer for en BDP 300.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Multisone Blue-Ray & HD DVD

Heisan.

Er det noen som har oversikt over spillere med denne spec:
    Multisone
    Blue-Ray
    HD-DVD
    DVD, CA + alt det andre.

Jeg tror nok at multispillere vil komme mer og mer men i startfasen er det alltid en "krig" på formater. Jeg husker foranledningen til VHS (jadda jeg er gammel) og det var rimelig rottete en stund men selv om noen mener den beste ikke vant så er vi i dag i den situasjon av både Blue-Ray og HD-DVD gjør det ganske godt noe som høyst sansynlig vil føre til et nytt format som samler de to fordi medieprodusentene krever det. Blir dyrt å lage 2-3 av alt.

Lars.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Heisan.

Er det noen som har oversikt over spillere med denne spec:
    Multisone
    Blue-Ray
    HD-DVD
    DVD, CA + alt det andre.
    Søk etter Samsung BD-P5000

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Det er merkelig så lite du vet om priser. har selv en Meridian DVD spiller som kostet 40000 og en yalla spiller til 320 kr.
    Så gir Meridian spilleren 30000 kroner mer verdt i bilde og lyd enn en Pioneer DVD spiller til 10K?
    Du vil sikkert finne det interessant at Microsoft og Meridian samarbeider om å designe den "ultimate high end" HDDVD spiller.

Men alle Bluray og HD-DVD skall liksom koste likt.Det kan jo hende Dennon har noen dyrere løsninger en andre.
    Ingen sier de skal koste likt, men i innlegget mitt som du quotet så gir jeg en grei sammenlikning mellom spillere og tekniske spec. Denon er ikke akkurat "high end". Men så var det andre ting som var det vesentlige i innlegget, ikke Denon spilleren.
    Eier selv Sony S1e og håper og tror det ikke er bare kassa jeg betaler mer for en BDP 300.
    Jeg håper også for din skyld at "performance" er vesentlig bedre, og ikke bare prisen på innmaten fordi en Sony innkjøper har gjort en dårlig deal, eller at spilleren er priset opp for å gi deg et falskt inntrykk av at du har kjøpt bedre kvalitet.

Kanskje lurt å gjøre en sammenlikning før man kaster bort penger?
    Har den ikke net. tilkobling så vil den ikke være en fullfungerende BD spiller til neste år, så da betyr det kanskje ikke så mye siden du har blitt lurt alikevel?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem Hva Hvor

Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Søk etter Samsung BD-P5000
    Fant 2 teff på denne! Er den i salg? Fant mange på BD-1000!

Lars.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurt.

Så gir Meridian spilleren 30000 kroner mer verdt i bilde og lyd enn en Pioneer DVD spiller til 10K?
    Du vil sikkert finne det interessant at Microsoft og Meridian samarbeider om å designe den "ultimate high end" HDDVD spiller.

Ingen sier de skal koste likt, men i innlegget mitt som du quotet så gir jeg en grei sammenlikning mellom spillere og tekniske spec. Denon er ikke akkurat "high end". Men så var det andre ting som var det vesentlige i innlegget, ikke Denon spilleren.

Jeg håper også for din skyld at "performance" er vesentlig bedre, og ikke bare prisen på innmaten fordi en Sony innkjøper har gjort en dårlig deal, eller at spilleren er priset opp for å gi deg et falskt inntrykk av at du har kjøpt bedre kvalitet.

Kanskje lurt å gjøre en sammenlikning før man kaster bort penger?
    Har den ikke net. tilkobling så vil den ikke være en fullfungerende BD spiller til neste år, så da betyr det kanskje ikke så mye siden du har blitt lurt alikevel?
    Ser ikke på ekstramatriale på DVD,men blir det et prolem så kan jeg vel bruke PS3 til det. Var ikke meningen og ta deg anngående pris,men det er veldig mange som har den meningen at koster det over 10000 kr så er det galskap.Kansje har de rett.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Fant 2 teff på denne! Er den i salg? Fant mange på BD-1000!
    Den skal bli tilgjengelig i september/oktober, så vidt jeg har skjønt. Veilende pris er satt til $1100, så det er ikke en billig spiller. Det vil sannsynligvis være billigere å kjøpe Samsung BDP-S1200 eller Sony BDP-S300 og Toshiba A20. Men, det er selvfølgelig langt mer praktisk å ha kun en spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Den skal bli tilgjengelig i september/oktober, så vidt jeg har skjønt. Veilende pris er satt til $1100, så det er ikke en billig spiller. Det vil sannsynligvis være billigere å kjøpe Samsung BDP-S1200 eller Sony BDP-S300 og Toshiba A20. Men, det er selvfølgelig langt mer praktisk å ha kun en spiller.
    Din siste settning: Nemmelig - jeg er ikke for å fylle racket opp med all verden dill..

(Takk)

Lars.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når så en av verdens største filmutleiekjeder er villig til kun å satse på Blu-ray i fremtiden, at USAs nest største butikkjede, Target Inc, kun ønsker Blu-ray spillere i sine butikker og at respekterte Denon kommer med to toppspillere til Blu-ray med hi-end innmat;
    Mulig at jeg har misforstått hva du skrev, men det er iallefall en del punkter jeg synes virker litt ullen:
    * Blockbuster leier ut HD-DVD i 250 av sine butikker, og har ikke utelukket at dette kan økes til flere butikker. (Var det en annen kjede du mente?)

* Target selger allerede Xbox HD-DVD spillere, og skal ikke starte med å selge Sony sin Blu-Ray spiller før i *oktober*. Mye kan skje før den tid..

* Denon har desverre vist seg å være en dårlig innovatør, de trenger noen modeller før de virkelig begynner å får det til.. Men, greit nok, et merkenavn betyr mye for noen.. Tiden vil vise om den faktisk er noe å satse på, eller om det rett og slett er en "test-model".

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Mulig at jeg har misforstått hva du skrev, men det er iallefall en del punkter jeg synes virker litt ullen:
    * Blockbuster leier ut HD-DVD i 250 av sine butikker, og har ikke utelukket at dette kan økes til flere butikker. (Var det en annen kjede du mente?)
    I de 250 butikkene leier de også ut Blu-ray. Det er ingen butikker med kun HD DVD-utleie, men Blockbusters HD-utvidelse i 1450 butikker til vil kun være Blu-ray. Altså 1700 butikker med Blu-ray.Så, det blir neppe mer ullent enn dette:
    Sitat Opprinnelig postet av Financial Post
    Blockbuster has a commanding 45% of the North American home rental market, which is much bigger than Hollywood Video, online service Netflix and Rogers Video in Canada.
    Sitat Opprinnelig postet av Forbes.com
    Since late 2006, the movie rental company has offered both formats at 250 stores across the country. Both formats were given equal billing, but Blockbuster soon realized that Blu-ray outsold its competitor by 70%.
    Blockbuster will continue to rent the HD DVD titles it already offers and may expand its HD DVD inventory in the future but, for now, the company has placed all its chips on Blu-ray.

“We intend to meet the demands of our customers and based on the trends we’re seeing, we’re expanding our Blu-ray inventory to ensure our stories reflect the right level of products,” Blockbuster executive, Matthew Smith, said Monday.
    Og at de sier at "may expand its HD DVD inventory in the future", som også Denon uttalte, blir nok mer en høflighetsfrase til HD DVD gruppen de har et forretningsmessig forhold til. Det blir litt som når man hører: Don`t call us, we`ll call you"
    * Target selger allerede Xbox HD-DVD spillere, og skal ikke starte med å selge Sony sin Blu-Ray spiller før i *oktober*. Mye kan skje før den tid..
    Target selger kun HD DVD Xbox add-on over nett, men der selges også PS3. I alle deres butikker over hele USA, vil det kun vises Sony Blu-ray spillere, og ikke en eneste HD DVD-spiller. Så vi får ta utgangspunkt i det vi vet, og ikke hva HD DVD tilhengerne håper på eventuelt kan skje...
    * Denon har desverre vist seg å være en dårlig innovatør, de trenger noen modeller før de virkelig begynner å får det til.. Men, greit nok, et merkenavn betyr mye for noen.. Tiden vil vise om den faktisk er noe å satse på, eller om det rett og slett er en "test-model".
    Og man trenger å være inovatør for å lykkes? De har vel vist seg å være i toppen hva angår DVD-spillere i mange år nå. De velger nå å legge sine kunnskaper fra SD DVD inn i en toppmodell av en BD-spiller. Alt det beste SD DVD kan tilby, tilsammen med det beste som BD kan tilby av lyd og bilde. Hva mer vil du ha? Jeg tror dette er et smart grep. For hva skal vi med en hel haug med spillere med omtrent lik innmat?

At et merkenavn "betyr mye for noen", så regner jeg med at du sikter til meg. Nei, det betyr ikke mye for meg; annet enn at jeg synes det er morro å se flere og flere HW-produsenter med BD-logoen i front. Jeg tror heller ikke at det betyr all verden for BDA heller, da de allerede har såpass mange merkenavn til å produsere spillere.

Der i mot tror jeg det hadde betydd alt for HD DVD Group dersom de kunne fått en avspiller til som ikke het Toshiba A1, A2, A20 eller AX2...Ja, vi får se når eller om Onkyo kommer med en spiller. Vil det være for sent, og spiller det noen rolle så langt ut i "krigen"? Og dersom specs er omtrent som på Toshiba sine spillere, og om prisen er omtrent den samme; tror jeg ikke det spiller noen rolle for HD DVDs posisjon i denne formatkrigen uansett...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der i mot tror jeg det hadde betydd alt for HD DVD Group dersom de kunne fått en avspiller til som ikke het Toshiba A1, A2, A20 eller AX2...
    Du har vel utallige ganger påpekt at PS3 MÅ regnes med som blu-ray avspiller.

Jeg er enig i dette, men da blir det uanstendig å ikke regne med Xbox med HD-DVD add on som HD-DVD avspiller som ikke heter Toshiba!

LG og Samsung sine kombispillere er også HD-DVD avspillere!

Slik jeg leser Denon sitt utspill så høres det absolutt ut som om de også kommer med en HD-DVD avspiller.

Haha... jeg husker godt "comical-Ali" fra Irak-invasjonen, og du kvalifiserer nå til navnet "comical-Arty" (sammenligningen gjelder for øvrig kun den latterlige delen ministeren gjorde seg så kjent for).
    Jeg må si jeg synes slike klassifiseringer er et forsøk på en hersketeknikk som passer seg utrolig dårlig! :evil:
    Det bidrar kun til å senke nivået på diskusjonen.
    Kan ikke lese et eneste sted at Arty har uttalt seg negativt/latterligjørende om deg.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung leverer jo primært BD-spiller, men skal komme med en fullgod kombispiller. Altså er ikke Samsung eksklusiv HD DVD støtter. Onkyo glemte jeg, innrømmer det, men den bør jo komme før det er for sent
    Nå har vel ikke Britax (så vidt jeg kan se) sagt at Samsung er eksklusiv HD DVD støtter? Du "Glemte Onkyo ja".
    Det er ganske fantastisk å lese dine innlegg - tipper du hadde gjort deg bra som diktator

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha... jeg husker godt "comical-Ali" fra Irak-invasjonen, og du kvalifiserer nå til navnet "comical-Arty" (sammenligningen gjelder for øvrig kun den latterlige delen ministeren gjorde seg så kjent for).
    Dette må vel kunne kalles trådens hittil lavmål..
    Du sammenligner meg med hittler, fordi jeg har sagt propaganda en gang eller 2, og nå sammenligner du arty med en forsvarsminister som har vært delaktig i noen av de værste overgrep mot en befolkning, fordi du ikke er enig i hans uttalelser.

Og du snakker om at JEG kommer med personangrep når jeg hører noe som ikke passer min vakre HD DVD verden

Jeg trodde vi var kommet over dette stadiet, men åpenbart ikke

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At et merkenavn "betyr mye for noen", så regner jeg med at du sikter til meg. Nei, det betyr ikke mye for meg; annet enn at jeg synes det er morro å se flere og flere HW-produsenter med BD-logoen i front. Jeg tror heller ikke at det betyr all verden for BDA heller, da de allerede har såpass mange merkenavn til å produsere spillere.
    Og Blu-Ray group har faktist mistet flere "eksclusive" produsenter. (Samsung og LG bla.a)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilder?

Til tross for at Meridian er en viktig medlem av DVDforum, har de så vidt jeg har skjønt på tidligere diskusjoner valgt å sette seg på gjerdet denne gangen, i allefall til "krigen" har roet seg. Syntes det høres rart at de samarbeider med Microsoft om å lage en HD-DVD spiller som sannsynligvis da kommer til å koste et 6-sifret beløp, slik status er i dag. Men ingenting er umulig....

Ellers så er det ingen tvil om at vi kommer til å se dyre HD avspillere med solide videoprosessorer innebygget etter hvert. Denon sin er nok bare starten...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjerpings!

Personangrep etc fører ikke noe godt med seg. Vær vennlige å hold denne diskusjonen på et litt mer seriøst nivå hvis dere fortsatt vil holde den åpen.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS!-man sier: Byggkvaliteten overgår XE1 sin plastikkspiller så det holder.

Ikke mye plastikk i XE1, den holder faktisk meget høy byggekvalitet! Hva det gjelder de andre specsene ved Denon sin spiller så virker det som den overgår XE1 ganske kraftig det skal du ha rett i.

Og så vil jeg bare si at det er helt latterlig å lese innleggene dine i denne utrolig teite diskusjonen. Du driver å sammenligner folk med mennesker som står bak store menneskerettighetsbrudd i en HD DVD/BD krig?? Du kan jo ikke være riktig klok!!??

Og du er jo den største fanboyen av alle her inne. Jeg selv forholder meg relativt nøytral i denne "krigen" og er egentlig ganske likegyldig hvem som "vinner". Har egentlig holdt en knapp på HD DVD pga sonefrihet, men det tar vel ikke så lang tid før man får sonefrie BD spillere...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm,

ser ut tilat PiP funksjonen på HD DVD bare er for ST-TV, mens PiP på BD blir for full HD-TV...

Blu-ray player profiles explained in detail - AVS Forum

"So did the BDA delay the implementation of PiP decoding in Blu-ray because of HD PiP?
    Yes, and the benefit of this is that if a Blu-ray player is capable of PiP decoding it will support both SD PiP and HD PiP. As such a studio can choose which to use based on what they are planning to do with it."

Ser ut til at Tosh tok en del kjappe snarveier når det satte HD DVD standarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha... jeg husker godt "comical-Ali" fra Irak-invasjonen, og du kvalifiserer nå til navnet "comical-Arty"
    Mente du Chemical Ali eller Comical Ali?
    Comical Ali var informasjonsminister, ikke forsvarsminister.

De siste manøvreringene av Target bekrefter bare mine tidligere utsagn om at det ikke er FORBRUKEREN som avgjør formatvalget, men BRANSJEN.
    Jeg har blitt referert til som konspirasjonsteoretiker, men...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hm,

ser ut tilat PiP funksjonen på HD DVD bare er for ST-TV, mens PiP på BD blir for full HD-TV...
    Tror du misforstår litt. Det betyr ikke at HD-DVD PiP bare er for SD-TV. Det betyr at selve PiP-bildet på Blu-Ray vil være av bedre kvalitet (HD) enn det vil være på HD-DVD (SD). PiP-funksjonen vil være der uavhengig av hvordan TV man har.

Side 137 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 637 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •