HD formatkrigen. - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 134 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 634 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    nåja...

Det at man har "10Mbit"`s inet linje , betyr ikke at man laster ned med 1,2 Mbyte/s 24/7. Skal man laste ned noe så stort som en HD film, ville dette ta tid, LANG tid .I tillegg reduseres hastigheten betraklig ved bruk av både opp og ned hastighet samtidig(adsl*).
    Brorparten av alle tilknytninger er med dsl eller kabelmodem, dvs asymetriske linjer (unntak av sdsl).
    Blir litt vanskelig å dele noe logisk når alle har 8-10+ Mbit ned, og en halv opp.

Blir mer et problem når hvermansen har 100 Mbit synkront(dedikert) ++ over fiber eller wimax lignende teknologi.

Lenge til.

/cliff
    Det finnes andre alternativer enn bittorrent for å laste ned ting :???: Usenet er veldig godt eksempel, der man betaler ca 100 i mnd for å tilgang til serverne, og makser linja di uansett hva du laster ned. Slipper å dele noe med andre også, da alt av materiale ligger på store servere.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg er ikke enig med deg i at bransjen er helt uforskylt i dagens situasjon. Det er fullt mulig å få frem andre alternativer for distribusjon av lyd og bilde enn nedlasting fra tvilsomme siter og salg av plastdisker. Dagens nedlastning ser jeg på ingen måte som det optimale for forbrukerne. Jeg sier at bransjen har kommet opp i mye av de problemene de er i idag fordi de rett og slett har sovet og ikke tenkt på å forbedre produktet sitt. De har jo distribuert den samme plastskiven i 25 år nå og bare lagt mer og mer begrensninger for brukeren inn på den.
    Okey... De burde ha forbedret produktet sitt sier du, men du kommer ikke med et eneste eksempel på hva de burde ha gjort annerledes? For meg høres det ut som om du mener den beste forbedringen de kunne gjøre var å gi bort produktet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Okey... De burde ha forbedret produktet sitt sier du, men du kommer ikke med et eneste eksempel på hva de burde ha gjort annerledes? For meg høres det ut som om du mener den beste forbedringen de kunne gjøre var å gi bort produktet?
    Selvsagt skal de ikke gi bort sine produkter.Jeg er enig at nedlastingen sliter på de nye formatene og at det selvsagt vil gå utover tilbud på nye spillere og
    leveransen av software i det lange løp og spesielt nå i oppbygningsfasen.MEN-det er kansje ikke der den største faren er. Jeg er mer opptatt av slike som Microsoft og Apple og hva de kan komme til å gjøre fremover.Det er ingen tvil i min sjel at dersom filmselkapene blir lei av ulovlig nedlasting, så vil de sammen med de overnevte kunne lage nedlasting av HD med en rimelig stor sikkerhet samt sporing av syndere.Det kan bety at vi entusiaster ikke får våre plater og cover i hyllene? Noen vil selvsagt si at lovlig nedlastning i form av betaling vil komme og er kommet igang allerede. Ja der er det men la oss prøve å gi de nye formatene en sjanse før Microsoft/Telenor/Apple og mange andre kommer å tar dem.
    Stølen

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon Announces Flagship DVD-3800BDCI Blu-ray Player

The DVD-3800BDCI (retail $2000) will include full 1080p output, as well as be the first Blu-ray player to hit the market with the Realta HQV video processor, which allows for advanced video clean-up of even the best high-def signals.

Ikke akkurat en spiller som kommer til å bli solgt på OBS. SNADDER.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har kommet med en rekke eksempler på det i denne tråden. Jeg har aldri sagt at de skulle gi bort innholdet sitt gratis og har eksplisitt sagt at nedlasting fra tvilsomme siter ikke er det beste for brukerne. Jeg forventer absolutt at de klarer å komme opp med noe som er mye bedre enn piratkopiering.

Det virker som om både du og innholdsbransjen har kjørt dere fast i en blindgate hvor pirater på nettet eller en 12 cm plastdisk vil være de eneste alternativene for distribusjon av innhold for all fremtid, og så prøver dere å gjøre deres beste for at det er den 25 år gamle plastskiven som vinner.

CD var noe helt nytt da den kom og den bestod ikke i bare å legge innholet sitt over på noe som allerede fantes. Om man skal gjøre det og for eksempel legge film in på microSD så er det noe som enhver med et minimum av datakunnskap selv kan klare. Jeg forventer faktisk at bransjen skal klare å komme opp med noe helt nytt som åpner for muligheter ingen har tenkt på idag. Det er nettopp det som tidligere har klart å få forbrukerne over på nye formater. Om man kun kan tilby bedre kvalitet har man aldri klart å skape annet enn små nisjeformater.

Høres ut som om du har glemt denne listen av hvilke forbedringer brukerne så ved endring av format:

Noe som er overmodent er å gjøre formatet mer transportabelt og man vil da samtidig åpne for helt nye bruksområder og typer spillere.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo

The DVD-3800BDCI (retail $2000) will include full 1080p output, as well as be the first Blu-ray player to hit the market with the Realta HQV video processor, which allows for advanced video clean-up of even the best high-def signals.

Spennende! Begynte å lure på når "entusiastprodusentene" skulle begynne å komme med spillere. Har Denon valgt side altså, eller kommer de med HD-DVD-spiller også? Hva med Marantz/Arcam/Meridian/Krell og de andre, skjedd noe der?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Spennende! Begynte å lure på når "entusiastprodusentene" skulle begynne å komme med spillere. Har Denon valgt side altså, eller kommer de med HD-DVD-spiller også? Hva med Marantz/Arcam/Meridian/Krell og de andre, skjedd noe der?
    Har vært mye snakk fra HDDVD leiren om at Denon skulle lage en spiller for de også......Time Will Tell.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, ja. Det er akkurat dette som er tabben filmbransjen gjør. Ved å avfeie alle som laster ned film og tvserier som tyver som bare er ute etter gratis underholdning, så gjør de det fullstendig umulig for seg selv å forstå fenomenet, og de kommer aldri til å klare å konvertere "piratene" til kunder.

Det er langt flere sider ved nedlasting enn bare pris. Tilgjengelighet og bekvemmelighet er to faktorer som er minst like viktige.

Det som er veldig trist for bransjen, er at de er så oppsatt på at de må ha full kontroll over innholdet sitt, at jeg tror ikke de vil være i stand til å lage et produkt som kan konkurrere skikkelig med "pirat"-filmene. De bør kunne vinne på tilgjengelighet, men de kommer til å tape så det synger på bekvemmelighet. På dette området kommer de ikke til å fillesjans før de kutter ut alt som heter DRM, men jeg har en følelse av at mennesket vil ha landet på Mars før filmstudioene forstår at DRM er en klamp om deres egne føtter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Akkurat, ja. Det er akkurat dette som er tabben filmbransjen gjør. Ved å avfeie alle som laster ned film og tvserier som tyver som bare er ute etter gratis underholdning, så gjør de det fullstendig umulig for seg selv å forstå fenomenet, og de kommer aldri til å klare å konvertere "piratene" til kunder.
    Hmm, i henhold til norsk lov er de tyver og forbrytere. Det finnes alternative måter å gjøre "opprør" mot filmbransjen hvis de ikke liker distribusjonsmetodene. Det er ikke en menneskerett å se filmer, eller høre på musikk gratis..

DRM hadde ikke vært nødvendig dersom myndigheten faktisk hadde gjort jobben sin, som er å sikre at lovbrytere blir straffet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD var noe helt nytt da den kom og den bestod ikke i bare å legge innholet sitt over på noe som allerede fantes. Om man skal gjøre det og for eksempel legge film in på microSD så er det noe som enhver med et minimum av datakunnskap selv kan klare. Jeg forventer faktisk at bransjen skal klare å komme opp med noe helt nytt som åpner for muligheter ingen har tenkt på idag. Det er nettopp det som tidligere har klart å få forbrukerne over på nye formater. Om man kun kan tilby bedre kvalitet har man aldri klart å skape annet enn små nisjeformater.

Noe som er overmodent er å gjøre formatet mer transportabelt og man vil da samtidig åpne for helt nye bruksområder og typer spillere.
    lol.. MicroSD? Du tuller nå? Den største brikken som blir solgt er for øyeblikket på 2GB. Prisene ville havne på et helt annet nivå enn for HD-DVD/Blu-Ray. En 2GBs microSD brikke koster 200,- i butikken, og du mener altså at de skal begynne å produsere brikker som er 15 ganger så stor? Og det til en pris som kan matche prisen for en trykt HD-DVD/Blu-Ray plate? Det er mulig at dette kan skje i fremtiden, men det hadde vært greit å diskutere alternativer som er mulig i den *nærmeste* fremtid, og ikke om 2-5 år..

Kom med noen *realistiske* forslag til hva de burde ha gjort annerledes!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo

Nei, selvsagt ikke. Ingen av high-end produktene til Denon blir det. Så hvorfor skulle de lage noe som helst med HD DVD der pris ser ut til å være det eneste salgsargumentet som eksisterer. Det blir en spennende høst...

Denon Line Show 2007: Denon Introduces $2,000 DVD-3800BDCI Blu-ray Player - Gizmodo

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol.. MicroSD? Du tuller nå? Den største brikken som blir solgt er for øyeblikket på 2GB. Prisene ville havne på et helt annet nivå enn for HD-DVD/Blu-Ray. En 2GBs microSD brikke koster 200,- i butikken, og du mener altså at de skal begynne å produsere brikker som er 15 ganger så stor? Og det til en pris som kan matche prisen for en trykt HD-DVD/Blu-Ray plate? Det er mulig at dette kan skje i fremtiden, men det hadde vært greit å diskutere alternativer som er mulig i den *nærmeste* fremtid, og ikke om 2-5 år..

Kom med noen *realistiske* forslag til hva de burde ha gjort annerledes!
    4GB microSD er i salg allerede og 8GB kommer til høsten. Om du faktisk leser hva jeg skriver så sa jeg at det var et eksempel på bruk av eksisterende lagringsmedier til lagring av deres innhold som de ikke burde begi seg inn på, de bør lage noe helt nytt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så hvorfor skulle de lage noe som helst med HD DVD der pris ser ut til å være det eneste salgsargumentet som eksisterer.
    -Pris
    -Titler
    -Antall hardwareprodusenter

Er det egentlig noe annet de konkurrerer på?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nei, selvsagt ikke. Ingen av high-end produktene til Denon blir det. Så hvorfor skulle de lage noe som helst med HD DVD der pris ser ut til å være det eneste salgsargumentet som eksisterer. Det blir en spennende høst...

Da kan du jo kjøpe deg en spiller til næmere 20k å se på dine 4 filmer da vettu
    Ser mao ikke ut til at Blu-Ray leirens salgsargumenter har fått deg til å handle så mye?

Hilsen Frekk-Tom

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vi snakker her om en veldig konservativ bransje, de ser som oftest kun trusler og ikke muligheter om det skjer noe i markedet som de ikke startet selv. Husk at de prøvde å forby VHS.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Da kan du jo kjøpe deg en spiller til næmere 20k å se på dine 4 filmer da vettu
    Ser mao ikke ut til at Blu-Ray leirens salgsargumenter har fått deg til å handle så mye?

Hilsen Frekk-Tom
    Priceless..

Ellers...for 2000 dollar bør den være WAY Beyond High Definition også mens vanlige, bare litt for dyre BD spillere, kun er Beyond high definiton.

Men.. dette er jo en entusiast speller som neppe kaprer flere kunder til BD leieren til den prisen. Dog, Denon navnet vil jo skape glede på BD forumene og skape overskrifter i tidskriftene helt klart. Så noe innflytelse har det sikkert. Sony kommer vel til å erklære krigen for over enda en gang, om ikke annet.

Men utrolig merkelig at de ikke la inn ethernet på den også. Den ville med True HD/DTS HD MA dekoding, 7.1 analog ut, PiP støtte, og Realta prosessor vært en komplett for BD spiller for mange år framove ri mine øyne hadde den bare hatt ethernet støtte også.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4GB microSD er i salg allerede og 8GB kommer til høsten. Om du faktisk leser hva jeg skriver så sa jeg at det var et eksempel på bruk av eksisterende lagringsmedier til lagring av deres innhold som de ikke burde begi seg inn på, de bør lage noe helt nytt.
    Så.. Din "misjon i livet" er altså å rakke ned på alt som er nytt med mindre det er snakk om en revolusjon? Du kommer ikke med noen eksempler på hva de bør gjøre bedre, annet enn at det ikke er "revolusjonerende" nok.. Det blir for dumt å diskutere på det nivået, du får lese noen flere sci-fi noveller så kanskje du får inspirasjon..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, i henhold til norsk lov er de tyver og forbrytere. Det finnes alternative måter å gjøre "opprør" mot filmbransjen hvis de ikke liker distribusjonsmetodene. Det er ikke en menneskerett å se filmer, eller høre på musikk gratis..

DRM hadde ikke vært nødvendig dersom myndigheten faktisk hadde gjort jobben sin, som er å sikre at lovbrytere blir straffet.
    Dette kan diskuteres. Jeg vil faktisk tro at store deler av den norske befolkning ser dette som en menneskerett idag. Hadde vært morsomt med en poll på dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så.. Din "misjon i livet" er altså å rakke ned på alt som er nytt med mindre det er snakk om en revolusjon? Du kommer ikke med noen eksempler på hva de bør gjøre bedre, annet enn at det ikke er "revolusjonerende" nok.. Det blir for dumt å diskutere på det nivået, du får lese noen flere sci-fi noveller så kanskje du får inspirasjon..
    jeg ser ikke denne tråden som min misjon i livet, men jeg har allerede nevnt flere eksempler på hva de bør gjøre bedre. Kan prøve å gjenta:

Da CD ble lansert var den 12 cm disken liten i forhold til de fleste typer forbrukerelektronikk, kun med unntak av radioer og walkman. De hadde også et stasjonært bruk. Idag har digital forbrukerelektronikk blitt mindre og ofte mobil. Den 12 cm disken passer rett og slett ikke lengere sammen for de fleste bruksområder og det er en utvikling som ikke ser ut til å snu.

Om man skal ha et fysisk format må det altså bli mye mindre og tåle mere bevegelse under avspilling.

Jeg er klar over at du antagelig vil svare at man idag ikke har 1080p på portable devicer, men da glemmer du at det ikke er snakk om et lite nisjeformat som BD/HD DVD. Det er her snakk om noe som både skal ta over for DVD og også utvide applikasjonsområdene. Allerede i 2008 vil man begynne å integrere projektorer i mobiltelefoner. Hvem vet hvilke nye applikasjonsområder som åpner seg i løpet av 4-5 år.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corwin
    Dette kan diskuteres. Jeg vil faktisk tro at store deler av den norske befolkning ser dette som en menneskerett idag. Hadde vært morsomt med en poll på dette.
    Dette er tull. Det er ingen menneskerett å høre på eller se på noe som andre har laget gratis. Problemet slik jeg ser det er at musikkbransjen har priset CDer for høyt, jeg gidder ikke betale kr. 130 for en CD som jeg ikke er sikker på jeg liker en gang. Da er det greit å kunne laste ned fra nett, høre litt av sangene først osv. Men hva gjør musikkbransjen, jo de priser sangene bare litt billigere enn en CD men i mye dårligere kvalitet. Derfor har jeg kjøpt lite online også. Faktisk brukte jeg allofMP3.com en liten stund da det var den eneste sjappa jeg kunne laste ned i tilnærmet lossless format.

Når seriøse sjapper kommer med skikkelige nedlastningstilbud, i lossless og uten kopisikring, så er jeg villig til å betale en grei pris for det også.

Forøvrig så kjenner jeg nesten ingen som laster ned mye film ulovlig. Og de fleste har knapt teknisk kunnskap til å få det til. Jeg tror mange her overvurderer de tekniske kunnskapene til folk, den generelle befolkningen har knapt hørt om bittorrent, edonkey eller hva det måtte være. De vet ihvertfall ikke hvordan de skal bruke det.

Men nesten alle spør jevnlig om de nye HD formatene på film, og spesiellt Blu-Ray blir nevnt. Forøvrig tror jeg ikke en eneste av dem har hørt om SACD og DVD-Audio for de som sammenligner de formatene med de nye HD formatene for film. Og alle ønsker seg ett nytt Full HD format TV, det har de også fått med seg er fremtiden.

Side 134 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 634 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •