HD formatkrigen. - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 131 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 631 ... SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det ikke filmene som er viktigst?

Liten vits med stort bra anlegg med mye fancy hardware hvis man ikke har noen filmer å se?

Er ikke da det formatet som kan tilby flest filmer best?

Forresten hvem snakker om best?
    Er det ikke hvem som vinner vi diskuterer, når ble det synonymt med best?
    Jo filmene er viktigst, det er derfor jeg har begge..

Åhh, jeg trodde man ville ha det beste og ikke det som var flinkest til å annonsere..

Tråden er jo blitt mer en krig om hvem som kan legge ut mest pressemeldinger enn noen diskusjon om formatene, spør du meg :roll:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig ser sjeldent eller aldri på ekstramateriale. De gangene jeg har gjort det, har det ødelagt litt av filmopplevelsen i ettertid, faktisk. Som sist jeg så Perfect Storm på HD DVD, kikket jeg på bonusmaterialet etterpå. Spenningen forsvant liksom litt etterpå. Jeg vet selvsagt at George Clooney ikke var ute i 15 meter høye bølger, men det ødela liksom litt. Ser jeg filmen nå, ser jeg bare den plattformen som båten sto på i det enorme bassenget med bølger, foran en diger "bluescreen"...

Da ønsker jeg heller å leve i den tro at Colloseum består i sin prakt, slik det gjorde på The Gladiator. Men på akkurat DEN filmen var den en mengde med spennende bonusmaterial. Det var nærmest en lang dokumentar om historien til gladiatorer og om hvordan Colloseum var bygd. Sånt synes jeg er kjempespennende
    Samt å kikke litt på intervjuer med skuespillerne kan være ok.

Men nå kommer det jo helt nye interaktive saker som bonusmateriale; som det er gjort på Pirates of the Carribean. Det innrømmer jeg kan virke mye mer spennende, også for barna i familien
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg personlig ser sjeldent eller aldri på ekstramateriale. De gangene jeg har gjort det, har det ødelagt litt av filmopplevelsen i ettertid, faktisk. Som sist jeg så Perfect Storm på HD DVD, kikket jeg på bonusmaterialet etterpå. Spenningen forsvant liksom litt etterpå. Jeg vet selvsagt at George Clooney ikke var ute i 15 meter høye bølger, men det ødela liksom litt. Ser jeg filmen nå, ser jeg bare den plattformen som båten sto på i det enorme bassenget med bølger, foran en diger "bluescreen"...

Men å kikke litt på intervjuer med skuespillerne kan være ok. Men nå kommer det jo helt nye interaktive saker som bonusmateriale; som det er gjort på Pirates of the Carribean. Det innrømmer jeg kan virke mye mer spennende, også for barna i familien
    Enig med deg der. Da er det godt at det er HD DVD som har størst potensiale på interaktivitet. Les sak nummer to i linken, tittel: Universal Pledges Web-Enabled Features on All New HD DVD Titles:

HD DVD News and Reviews | High-Def Digest

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Enig med deg der. Da er det godt at det er HD DVD som har størst potensiale på interaktivitet. Les sak nummer to i linken, tittel: Universal Pledges Web-Enabled Features on All New HD DVD Titles:

HD DVD News and Reviews | High-Def Digest
    Ja, det er kjempe bra, det. Selv om det ikke sies noe om hva dette er eller blir. Og tar du deg en titt på Hollywoodhidef.com og kikker på klippet fra POTC, så kan man spille et spill med skuespillerne i filmen. Så dette er nok i startfasen i begge leire, men at de to formatene velger å gå hver sin vei på hva de mener er "best". Begge deler blir sikkert bra...

Men, igjen, så er dette for meg "bonus" og kun bonus. Filmutvalget og kvaliteten på utgivelsen er det som egentlig teller...

Spill og interaktivitet bruker jeg PC eller PS3 til
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny all time high tror jeg på ukebasis for BD på DVDempire

DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos

Forøvrig ser jeg 300 Blu-Ray er nr. 5 på Amazon sin DVD salgsliste. Må vel også være ny rekord.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Forøvrig ser jeg 300 Blu-Ray er nr. 5 på Amazon sin DVD salgsliste. Må vel også være ny rekord.
    Nja.. HD-DVD hadde jo Planet Earth på 4de plass for lenge siden.. og Blu-Ray hadde også en 1ste plass med Resident Evil: Apocalypse 14/7.

Men Blu-Ray gjør det absolutt bra på Amazon for tiden, og det uten å ha noen spesielt gode titler.. HD-DVD har faktisk hatt bedre titler i den siste perioden, men det ble total overskygget av PS3 prisnedgangen.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    300 Blu-Ray-en lå for øvrig på andreplass også i en periode.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Entertainment in Video goes Blu-ray exclusive!

En av UK største distributører av film.

Gangs of New York,The Crow (Collector's Edition)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede nevnt et par sider tilbake.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Entertainment in Video goes Blu-ray exclusive!
    Hvor har du det fra at de er Blu-Ray exclusive?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hvor har du det fra at de er Blu-Ray exclusive?
    HER

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Der står jo ingenting om at de bare støtter Blu-Ray..
    Bare at de skal utgi noen tittler på BD.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Blu Ray fanboysene er litt ukritiske (trangsynte) og vel raske i avtrekkern når det gjelder store og litt mindre Blu Ray nyheter?

Ellers, dette med sone på Blu Ray, noen som vet om de titlene kan spiles på USspillere?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formatkrigen er over for nå har jeg kjøpt Sony BDP-S1E!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Kanskje Blu Ray fanboysene er litt ukritiske (trangsynte) og vel raske i avtrekkern når det gjelder store og litt mindre Blu Ray nyheter?
    Det forbedrer ikke akkurat denne tråden med å komme med generaliserende beskyldninger heller?

De som setter navn på andre her, setter det samme navnet på seg med med motsatt 'lagdrakt'.

Selvom noen kommer med nyheter, så behøver man ikke 'hogge' hodet av dem selvom man ikke er helt enig med hvordan det er presentert.

Man får saklig kommentere det, heller la være hvis man har 'magesår'.

Begge formater har utviklet seg så bra at jeg er fornøyd uansett hvilke det blir. Håper bare at Toshiba kommer med en spiller som har betraktelig raskere disc-loading snart.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Der står jo ingenting om at de bare støtter Blu-Ray..
    Bare at de skal utgi noen tittler på BD.
    Det sier seg vel uansett selv da de gir ut denne samlingen filmer kun på Blu-Ray? De hadde åpenbart sluppet filmene på HD-DVD samtidig om de var nøytrale. Eller i det minste annonsert av de på et senere tidspunkt også ville støtte HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Det sier seg vel uansett selv da de gir ut denne samlingen filmer kun på Blu-Ray? De hadde åpenbart sluppet filmene på HD-DVD samtidig om de var nøytrale. Eller i det minste annonsert av de på et senere tidspunkt også ville støtte HD-DVD.
    Uansett gode nyheter for BD, men det å trekke en konklusjon at de er ekslusive, når det ikke eksplisitt står det, så legger man seg bare åpen for angrep, og da drukner selv nyheten som var positiv i utgangspuktet.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Formatkrigen er over

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ditto.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det forbedrer ikke akkurat denne tråden med å komme med generaliserende beskyldninger heller?

De som setter navn på andre her, setter det samme navnet på seg med med motsatt 'lagdrakt'.

Selvom noen kommer med nyheter, så behøver man ikke 'hogge' hodet av dem selvom man ikke er helt enig med hvordan det er presentert.

Man får saklig kommentere det, heller la være hvis man har 'magesår'.

Begge formater har utviklet seg så bra at jeg er fornøyd uansett hvilke det blir. Håper bare at Toshiba kommer med en spiller som har betraktelig raskere disc-loading snart.
    Mulig at det fordedrer, muligens ikke.
    Poenget mitt er som følger (håper noen tok det); slitsomt, og på meg useriøst med for mye fanboying og "krigen er vunnet" etc.
    Slutt å klag på formatene, sett heller pris på det som er.

For meg er det egentlig ganske likegyldig om den ene eller andre vinner. Eller om begge 2 forbli (selv om det ikke er sannsynlig i det lange løp).
    For mye klaging og syting fra den ene aller andre leiern kan også (tror jeg) føre til at flere sitter på gjerdet. Det jeg håper på er seff at flere kjøper det ene eller andre formatet og kjøper filmer så vi er sikret at vi ikke må tilbake til DVD igjen.

Selv har jeg en god del både Blu Ray og HD DVD - jeg liker begge, men liker ikke (som sagt) fanboys og skittkasting mot det ene eller andre formatet.
    Heller ikke åpenlyst skryting av det ene eller andre. Info uten skryte "innpakning" er dog meget bra.

Tom

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Så fint, da kan vi legge ned denne tråden:-D

Håper du skriver noen ord om den i en passende tråd, jeg vet du er like kresen som meg så dine meninger vil jeg gjerne høre.

Side 131 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 631 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •