HD formatkrigen. - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 628 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Men HD DVD har jo en genial mulighet som Blu-Ray ikke har, og det er mulighet til å laste ned tekst i et språk som er mer forståelig

Joda, jeg vet dette ikke er oppe å går skikkelig enda, men det er jo slett ikke umulig at det skjer innen rimelig tid.
    Det er i allefall en spennende egenskap, som jeg tror kan bli veldig populær :grin:
    Ja, det er helt klart en bra greie med HD DVD. I hvertfall for de som har nye Toshiba spillere... Teknisk skulle jo ikke dette være noe problem å få til med BD heller. Spørsmålet er om det er behov for det på BD.

Uansett tror jeg dette er en feature som kanskje er et stykke frem i tid på HD DVD. Det har vært få detaljer rundt dette, og ingenting om hvilke filmer det skal gjelde? Kun fra Universal? Vil Warner og Paramount godkjenne dette? Ei heller hvilke land som er så heldige å få muligheten til å tekste. Hvor lang tid vil det ta å laste ned tekst? 1 time? Er man avhengig av å være oppkoblet til web? Etc-etc

Det er jo en mengde filmer som skal tekstes på alle verdens språk. Og sånt tar tid, vil jeg tro...

Mange ubesvarte tekniske spørsmål, men tanken er jo genial 8)

Det andre er om det lar seg gjøre smertefritt. Ingenting er så irriterende som når en ser film; og teksten enten henger igjen eller dukker opp før ordene er talt...

Uansett så legger ikke jeg igjen Visa-kortnummeret mitt igjen på en polsk web-side...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "litt sur på MS"

Swanni: Microsoft Could Kill HD DVD

Må leggetil at fyren ikke virker helt god!
    Fra TVPredictions.com

Phillip Swann is president and publisher of TVPredictions.com. He has been quoted in dozens of publications and broadcast outlets, including CNN, Fox News, Inside Edition, The New York Times, The Washington Post, The Chicago Tribune, The Financial Times, The Associated Press and The Hollywood Reporter. He can be reached at swann@tvpredictions.com or at 703-505-3064

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ja, det er absolutt relevant at de såkalte BR eksklusive nå begynner å gi ut titler på HD DVD.
    I dette tilfellet så tror jeg du misforstår litt. Grunnen at slike ting skjer er at det ikke er samme selskapet som har distribusjonsretten til en film over hele verden. Går du inn på IMDB og søker på en gitt film vil du finne at det i de fleste tilfeller er mange selskaper involvert. Derfor vil det i noen land bli gitt ut såkalt HD-DVD\Blu-ray eksklusive filmer på motsatt format. Dette har med andre ord lite med produksjonskostnadene å gjøre, men snarere at det er lokalt format-krigens ordre utføres. Det er kun hovedstategien som legges av toppene. Dermed får man slike overlappende tilfeller.

På Blu-ray blir dette til en viss grad forhindret i å bli et problem pga. sonesystemet, nemlig at region 2 plater ikke kan spilles av i USA. På HD-DVD er dette for øyeblikket åpnere og kanskje en fordel for forbrukeren. Jeg tror ikke det varer så veldig lenge før vi får se Toshiba spillere med sonesperre faktisk.

Jeg tror forøvrig grunnen til at du ser flere Blu-ray eksklusive filmer utgitt på HD-DVD er at Blu-ray leiren har størst stuiostøtte (og dermed flere filmer å ta av), men det finnes også eksempler som går andre veien. Husk at diskusjonen rundt studio eksklusivitet i hovedsak er basert på det amerikanske markedet så i Europa ser det av og til litt annerledes ut.

Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Må leggetil at fyren ikke virker helt god! Fra TVPredictions.com
    Jeg tror ikke TVPredictions.com har så veldig stor annerkjennelse for sine synspunkter. De blir vel mer ansett for å være synsere som bare tidvis baserer utsagn på fakta. Det er i hvert fall det jeg har lest rundt om kring. Ville ikke lagt min lit til det. Forøvrig har han misforstått konseptet. HDi handler ikke om interaktivitet, men større fleksibilitet i forhold til ekstramateriale rundt filmen.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg tror ikke TVPredictions.com har så veldig stor annerkjennelse for sine synspunkter. De blir vel mer ansett for å være synsere som bare tidvis baserer utsagn på fakta. Det er i hvert fall det jeg har lest rundt om kring. Ville ikke lagt min lit til det. Forøvrig har han misforstått konseptet. HDi handler ikke om interaktivitet, men større fleksibilitet i forhold til ekstramateriale rundt filmen.
    Nja.. Interaktivitet kan være så mangt.. Blood Diamonds hadde en online-poll via internett, det er en del slike muligheter i HDi som kan bli bra.. 300 har en annen kul (?) interaktivitet, du har mulighet til å endre sekvensen i filmen selv.. Lage din egen "director's cut".. Tja.. Kan sikkert vært kult for noen..

Personlig så er ikke slike ting viktige for meg, og jeg tror nok studioene satser på feil hest.. Lanser heller HD-filmer til en grei pris, og med god kvalitet, så kommer folk valsende etter.. Pris på filmer er det som skal til for å få igang mainstream aksept..

PS: Han TVPredictions karen er nok ganske pro-HD DVD i sine vinklinger. Men han baserer seg jo stort sett på offisielle pressemeldinger. Som vanlig vil jeg anbefale å gå til kilden, og ikke bruke altfor mye tid på slike synsere som har en lei tendens til å introdusere feil..

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da synes vel HD DVD-fanboys at såkalte Universal snart bør trykke opp Blu-ray disker, også

Eller...

Men kan vi ikke heller ta dette under software? Men da uten noen BD vs HD DVD diskusjon.

Den HD-software siden skal være nøytral, og vi skal kun glede oss over film i HD; uavhengig av format

Det er for øvrig rykende ferske nyheter der:
    http://avforum.no/forum/hd-software/...tml#post672197
    Er det bare meg som synes SVS!-man vrir seg unna, og nekter å diskutere alt som er ubehagelig for BD siden?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    300 har en annen kul (?) interaktivitet, du har mulighet til å endre sekvensen i filmen selv.. Lage din egen "director's cut".. Tja.. Kan sikkert vært kult for noen..
    Denne muligheten har også DVD, men det ble aldri noen hit. Hele "feature-krigen" er en irrelevant avsporing. De fleste ønsker kun å trykke "play" og se filmen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Denne muligheten har også DVD, men det ble aldri noen hit. Hele "feature-krigen" er en irrelevant avsporing. De fleste ønsker kun å trykke "play" og se filmen.
    Enig i at "feature-krigen" er en avsporing, men HD-DVD OG HDi ligger på et helt annet nivå når det gjelder muligheter for avansert interaktivitet. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan 300 kommer til å løse den "lag-din-egen-film" greia, men regner med at det blir noe mer avansert enn seamless branching..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Enig i at "feature-krigen" er en avsporing, men HD-DVD OG HDi ligger på et helt annet nivå når det gjelder muligheter for avansert interaktivitet.
    Så man konkurrerer om hvem som kan lage den mest avanserte versjonene av noe som ingen ønsker? ;-)

Det eneste jeg kan se dette som et uttrykk for er at formatene ellers har identisk ytelse.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da synes vel HD DVD-fanboys at såkalte Universal snart bør trykke opp Blu-ray disker, også
    Jeg mener det ja, så absolutt. At filmselskaper skal lage filmer til kun ett merke synes jeg er uheldig og tåpelig.

Sitat Opprinnelig postet av LL
    I dette tilfellet så tror jeg du misforstår litt. Grunnen at slike ting skjer er at det ikke er samme selskapet som har distribusjonsretten til en film over hele verden. Går du inn på IMDB og søker på en gitt film vil du finne at det i de fleste tilfeller er mange selskaper involvert. Derfor vil det i noen land bli gitt ut såkalt HD-DVD\Blu-ray eksklusive filmer på motsatt format. Dette har med andre ord lite med produksjonskostnadene å gjøre, men snarere at det er lokalt format-krigens ordre utføres. Det er kun hovedstategien som legges av toppene. Dermed får man slike overlappende tilfeller.
    Ok. Men begynner det å gjelde en del filmer så synker den faktoren for at man "påtvinges" to formater. Som forbruker kan jeg absolutt like det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Er det bare meg som synes SVS!-man vrir seg unna, og nekter å diskutere alt som er ubehagelig for BD siden?
    For det første: Ja, det er kun deg, Andy Dandy

For det andre: Jeg synes ikke det er ubehagelig at ett par såkalte BD-filmer kommer i diverse europeiske utgaver på HD DVD. Dersom du hadde fulgt med litt fra starten, så er det lenge vært kjent at så ville skje med enkelte titler her i Europa. Det er få (kun deg?) som er overrasket over dette.

For det tredje: At det kommer noen filmer på HD DVD som "tilhører" BD, tror jeg ikke har mer å si; enn at det er morsomt for HD DVD-fanboys. Tror det har lite å si for utfallet av krigen at en tittel her og en tittel der gis ut på polsk, tsjekkisk, tysk, fransk eller spansk.

Jeg forsøkte bare å "invitere" til å diskutere rundt temaet HD-filmer i en formatnøytral tråd. At du vil tydeligvis ønsker å fortsette å "krangle" videre, om hvorvidt Mr & Mrs Smith på HD DVD kan snu HD-krigen; så har du rett i at jeg har ferdig-diskutert det emnet, ja
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Så man konkurrerer om hvem som kan lage den mest avanserte versjonene av noe som ingen ønsker? ;-)

Det eneste jeg kan se dette som et uttrykk for er at formatene ellers har identisk ytelse.
    Vel.. Det at "ingen" ønsker det er vel å overdrive litt, dersom det blir gjort bra nok så kan det hende at det faktisk vil kunne være interessant for noen. Tror nok også at Toshiba og HD-DVD er avhengig av å drive med mye "utdannelse" før de evt. begynner å få folk til å forstå poenget med de ekstra mulighetene.

Er uansett lenge siden *jeg* verken har hørt på kommentar-spor eller aldre ekstra features, men jeg vet allikevel at det er en god del som synes det er artig med mer bakgrunnsinformasjon..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående distrubusjonsrettigheter. Flere titler vil bli gitt ut av forskjellige rettighetshavere på ulike steder - ofte på BD ett sted og HD-DVD ett annet sted. Slike rettigheter har ofte begrensninger på hvilke språk og undertekster som kan inkluderes. Jeg vil også anta at det vil gjelde i mange tilfeller muligheter for å laste ned norsk tekst til en utenlandsk tittel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det snakkes så mye om noen BD eksklusive som blir distrubert på HD DVD i enkelte land.

Men blir ikke alle HD-DVD eksklusive (Universal) gitt på BD i Europa, pga BD-utgiver har rettigheter i Europa? Har ihvertfall sett en del Universal-titler på BD.

Det betyr med en BD spiller i Europa så får man tilgang på så si alle utgivelser i HD.

Mulig jeg tar feil, har ikke sjekket dette så nøye.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det snakkes så mye om noen BD eksklusive som blir distrubert på HD DVD i enkelte land.

Men blir ikke alle HD-DVD eksklusive (Universal) gitt på BD i Europa, pga BD-utgiver har rettigheter i Europa? Har ihvertfall sett en del Universal-titler på BD.
    Hvor ser du de titlene? Det betyr igjen bare mer valgfrihet, veldig bra.

Har noen sammenliknet kvaliteten på europatitlene kontra de normale utgivelsene?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mye misforståelser, som eksempel Basic Instinct er en Carolco
    tittel som ble distribuert av Sony i USA, de sitter fortsatt med videogram rettigheter the US og Kanadiske markedet. I Norden ble vel filmen sluppet av SF på kino og de hadde vel videogram rettigheter i ca 5år. Det samme gjelder RAmbo II og III,Total Recall og T2. Carolco er nå konkurs og boet har videresolgt rettighetene.
    Et annet eksempel; T3 er Warner i USA dvs at den kommer både på BD og HD mens i europa sitter Sony med rettighetene altså BD.
    Rettigheter er noe surr, så en skal virkelig sitte med god info før en kaster seg ut i diskusjonen.
    Annet eksempel Titanic: Paramount og Fox samproduksjon. Kino rettigheter
    i USA Paramount Videorettigheter FOX og Paramount( altså BD og HD ) Resten av verden kino og Videogram FOX (BD)

Underworld: Evolution er ikke en Sony tittel men en film som ble produsert i sammarbeide med Sony Screen Gems i USA, for resten av verden ble rettighetene videresolgt. Noen steder valgte Sony Columbia Tristar å plukke opp rettighetene for sitt marked andre ganger gikk de til konkurentene.

Dette er dog noe som hører til sjeldenhtene og utgjør kanskje noen få %
    i løpet av et år. Regn moderselskapet i usa som utgiver å du har små sjanser for å drite deg ut.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert, Aibo!

Takker for oppklaringene...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Her er det mye misforståelser, som eksempel Basic Instinct er en Carolco
    tittel som ble distribuert av Sony i USA, de sitter fortsatt med videogram rettigheter the US og Kanadiske markedet. I Norden ble vel filmen sluppet av SF på kino og de hadde vel videogram rettigheter i ca 5år. Det samme gjelder RAmbo II og III,Total Recall og T2. Carolco er nå konkurs og boet har videresolgt rettighetene.
    Et annet eksempel; T3 er Warner i USA dvs at den kommer både på BD og HD mens i europa sitter Sony med rettighetene altså BD.
    Rettigheter er noe surr, så en skal virkelig sitte med god info før en kaster seg ut i diskusjonen.
    Annet eksempel Titanic: Paramount og Fox samproduksjon. Kino rettigheter
    i USA Paramount Videorettigheter FOX og Paramount( altså BD og HD ) Resten av verden kino og Videogram FOX (BD)

Underworld: Evolution er ikke en Sony tittel men en film som ble produsert i sammarbeide med Sony Screen Gems i USA, for resten av verden ble rettighetene videresolgt. Noen steder valgte Sony Columbia Tristar å plukke opp rettighetene for sitt marked andre ganger gikk de til konkurentene.

Dette er dog noe som hører til sjeldenhtene og utgjør kanskje noen få %
    i løpet av et år. Regn moderselskapet i usa som utgiver å du har små sjanser for å drite deg ut.
    Gikk litt i dyden for ikke å skli lenger ut. De titlene jeg har observert er Bruce Almighty, som er Universal i USA, og har funnet ut at den er Buena Vista i store deler av resten av verden. Den andre er Brokeback Mountain, som så langt jeg har funnet ut ikke er produsert av Universal, men distribuert av Universal i USA, og av andre selskaper i resten av verden.

Aibo, takk for svaret ditt. Som du sier er det en del 'independent' filmer som blir plukket opp av større selskaper i USA, der rettigheter kan deles av flere når det gjelder verdensrettigheter, og som du sier så er det noen filmer som er samproduksjoner av selskaper på kryss av leirerne, der det noen steder vil bli gitt på HDDVD og i andre land på BD. Men som du sier, så gjelder det ett svært mindretall av filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om interaktivitet så er den eneste featuren jeg ønsker en "skipp intro / menu / piracy warning and everything else".

Strengt tatt virker PIP med making off sammen med kommentar spor litt spennende da..

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk denne linken HD DVD VS Blu-Ray - Hjemmekino.no he he må bare le av denne HD format krigen syns det hele blir laterlig. har selv hd-dvd og er stor fornøyd, hadde sikkert vært stor fornøyd med bluray også

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    sjekk denne linken HD DVD VS Blu-Ray - Hjemmekino.no he he må bare le av denne HD format krigen syns det hele blir laterlig. har selv hd-dvd og er stor fornøyd, hadde sikkert vært stor fornøyd med bluray også
    Samme her. Synes forøvrig det var en grei oversikt/sammenlikning og tror de har rett i sine antakelser.

Side 128 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 628 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •