HD formatkrigen. - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 127 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Så Fifth Element på den nye utgivelsen i går og kan si at den skuffer ikke verken når det gjelder lyd eller bilde! Knallbra!:-D
    Ah, GLIMRENDE!!!

Det skal bli en stor dag i kinorommet. Gratis cognac og sigarer til alle
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Så Fifth Element på den nye utgivelsen i går og kan si at den skuffer ikke verken når det gjelder lyd eller bilde! Knallbra!:-D
    Bah! Fifth Element er en møkkafilm. Jeg er glad den ikke finnes på HD DVD..

Æsj. *furte*

(Jeg har egentlig lovet meg selv at jeg ikke skal "oppgradere" noen av filmene jeg allerede har på DVD, men Fifth Element er definitivt en av de filmene jeg er villig til å gjøre et unntak for.)

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Æsj. *furte*

(Jeg har egentlig lovet meg selv at jeg ikke skal "oppgradere" noen av filmene jeg allerede har på DVD, men Fifth Element er definitivt en av de filmene jeg er villig til å gjøre et unntak for.)
    Hehe, jepp, skulle gjerne hatt denne filmen jeg også, samt Black Hawk Down, men antar vi får europeiske utgivelser på disse i HD DVD etterhvert..... på samme måte som Apocalypto nå, som jeg også ønsker meg.

Bortsett fra disse filmene kan jeg i grunn ikke se hva BD har å skryte av....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Æsj. *furte*

Sarkasmen lenge leve
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, jepp, skulle gjerne hatt denne filmen jeg også, samt Black Hawk Down, men antar vi får europeiske utgivelser på disse i HD DVD etterhvert..... på samme måte som Apocalypto nå, som jeg også ønsker meg.

Bortsett fra disse filmene kan jeg i grunn ikke se hva BD har å skryte av....
    Er Apocalypto ute på HDDVD, hvis ja hvilket språk er den tekstet på?
    Tipper ikke alle er kløppere på "Maya-dialekt"..

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette en hardware tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Jeg har en HDMI kabel fra HD DVD-spiller til reciver og en fra reciver til tv og hører på trueHD osv, uten at reciver har noe støtte for formatet som sådan...den trenger heller ikke det.
    Exactly, med HD DVD har man allerede betalt for "logo" og dekoder i spilleren (uten at jeg tror det øker produksjonskost spesielt mye).

Regner vel med at "logokåte" produsenter uansett vil sloss om å ha flest merker på fronten, enten det er snakk om receiver eller spiller. Det ser jo flott ut i brosjyrene ...

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Blu-ray trapper opp mot julesalget med:

Disney & Pixar`s Magical Blu-ray Tour

Hollywood In Hi-Def
    Tipper tiltak som dette kan sparke den vanlige mannen i gata i gang. Finnes ikke bedre triks enn gi menneske følelsen av å ha det bedre enn naboen.:???:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Er Apocalypto ute på HDDVD, hvis ja hvilket språk er den tekstet på?
    Tipper ikke alle er kløppere på "Maya-dialekt"..
    Kilde Apocalypto HD DVD:
    IDVD.PL - Sprzeda¿ wysy³kowa filmów, sklep www. Filmy DVD, Blu-ray, Multimedia, Elektronika

Om den har engelsk tekst har jeg ikke peiling på...... men har de lyst til og selge store kvanta burde de tekste den på engelsk.

Ghost Rider kommer visst også, 5. september, fransk utgivelse: Amazon.fr*: Ghost rider [HD DVD]: DVD: Nicolas Cage,Eva Mendes,Sam Elliot,Peter Fonda,Wes Bentley,Mark, Steven Johnson

Mr @Mrs Smith: Got Mr & Mrs Smith HD DVD Today - AVS Forum

Videre kommer også Fantastic Four, Resident Evil filmene, og Saw triologien på HD DVD, samt en rekke andre "BD exclusive": Area-HD (High Definition)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Er ikke dette en hardware tråd?
    hehe, jepp, stemmer det, men skal vi først ha en tråd om HD krigen, så er jo utgivelser av software i høyeste grad et viktig element. BD liker å skryte av at de har flest selskap i ryggen, og da er det viktig å vise til at dette tydeligvis ikke gjelder for europeiske utgivere..... Hadde f. eks. vært morsomt om en polsk HD DVD utgivelse av Apocalypto solgte mer en BD utgivelsen....hehe.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jepp, stemmer det, men skal vi først ha en tråd om HD krigen, så er jo utgivelser av software i høyeste grad et viktig element. BD liker å skryte av at de har flest selskap i ryggen, og da er det viktig å vise til at dette tydeligvis ikke gjelder for europeiske utgivere..... Hadde f. eks. vært morsomt om en polsk HD DVD utgivelse av Apocalypto solgte mer en BD utgivelsen....hehe.
    Og kjenner jeg det polske markedet rett, finnes sikkert "Ringenes Herre" trilogien allerede på HD DVD...

Det lille jeg skjønner av polsk, så har Apocalypto kun polsk tekst. Lykke til...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en ting lurer jeg på da, Andy Dandy; dersom du nå gleder deg så innmari over at en del BD-eksklusive titler nå kommer på HD DVD, hvorfor har du ikke en BD-spiller? Da slipper du polsk, romensk, tsjekkisk og fransk tekst på favorittfilmene dine...

Det virker på meg som om du kun heier på et format (HD DVD), og ikke nødvendigvis pga at du liker film i HD???...

Jeg liker BD best nettopp fordi de fleste av mine favorittfilmer er fra selskaper som støtter Blu-ray eksklusivt

Universal har ikke så mange av mine favorittfilmer, og da ble valget for meg enkelt...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i huleste skal jeg betale for en BD spiller, når jeg kan få utgivelsene på et format, HD DVD? Innrømmer at polsk tekst på Apocalypto (med mayaspråk) ikke helt gjør susen, men det vil endre seg når de oppdager at interessen er stor utenfor Polen. Når det gjelder andre europeiske utgivelser, så har de ofte norsk eller engelsk tekst, eller de er uansett på engelsk, så det ikke er noe problem.

HD DVD har best utvalg av utgivelser nå, og utover høsten, ingen tvil om det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i huleste skal jeg betale for en BD spiller, når jeg kan få utgivelsene på et format, HD DVD? Innrømmer at polsk tekst på Apocalypto (med mayaspråk) ikke helt gjør susen, men det vil endre seg når de oppdager at interessen er stor utenfor Polen. Når det gjelder andre europeiske utgivelser, så har de ofte norsk eller engelsk tekst, eller de er uansett på engelsk, så det ikke er noe problem.

HD DVD har best utvalg av utgivelser nå, og utover høsten, ingen tvil om det.
    Deg om det. Men du virker mer happy når det kommer titler fra "BD"-studioer på HD DVD, enn når det kommer nye titler fra Universal på HD DVD...? Men heie formatet, og ikke de respektive filmene i HD...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deg om det. Men du virker mer happy når det kommer titler fra "BD"-studioer på HD DVD, enn når det kommer nye titler fra Universal på HD DVD...? Men heie formatet, og ikke de respektive filmene i HD...
    Hehe, de aller fleste av disse BD titlene som kommer på HD DVD nå er uinteressante for meg, bortsett fra noen veldig få, som f. eks. Apocalypto. Poenget er vel heller det at studiostøtten BD skryter av ikke er bunnsolid.... Husk at det er mange som liker Ghost Rider og Fantastic Four, selv om jeg holder meg langt unna de filmene selv..... så dette er absolutt noe som påvirker HD krigen. Du vet hvorfor disse europeiske utgiverne sverger til HD DVD? Fordi det er rimeligere å gi ut på, rett og slett! Derfor kommer de til å fortsette med å spy ut ting på HD DVD, og de kommer og til å merke at det lønner seg å smelle med engelsk tekst, noe mange av dem allerede gjør.

Det er forskjell på å snakke på formatets vegne, som er poenget med denne tråden her, og det å innskrenke det hele til sine egne subjektive behov.....

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet hvorfor disse europeiske utgiverne sverger til HD DVD? Fordi det er rimeliger å gi ut på, rett og slett!
    Rett skal være rett. Det er billigere å *starte* å gi ut på HD-DVD. Det er enklere å omgjøre DVD-fabrikker til å kunne produsere HD-DVD plater. Når Blu-Ray markedet blir stort nok, så blir det nok ikke så store oppstartskostnader for produksjon av BD-plater, og da vil nok ikke de europeiske studioene nødvendigvis være like lojale.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Rett skal være rett. Det er billigere å *starte* å gi ut på HD-DVD. Det er enklere å omgjøre DVD-fabrikker til å kunne produsere HD-DVD plater. Når Blu-Ray markedet blir stort nok, så blir det nok ikke så store oppstartskostnader for produksjon av BD-plater, og da vil nok ikke de europeiske studioene nødvendigvis være like lojale.
    Det er klart, men enn så lenge så er dette et stort pluss for HD DVD formatet.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det er absolutt relevant at de såkalte BR eksklusive nå begynner å gi ut titler på HD DVD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ja, det er absolutt relevant at de såkalte BR eksklusive nå begynner å gi ut titler på HD DVD.
    Da synes vel HD DVD-fanboys at såkalte Universal snart bør trykke opp Blu-ray disker, også

Eller...

Men kan vi ikke heller ta dette under software? Men da uten noen BD vs HD DVD diskusjon.

Den HD-software siden skal være nøytral, og vi skal kun glede oss over film i HD; uavhengig av format

Det er for øvrig rykende ferske nyheter der:
    http://avforum.no/forum/hd-software/...tml#post672197
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en ting lurer jeg på da, Andy Dandy; dersom du nå gleder deg så innmari over at en del BD-eksklusive titler nå kommer på HD DVD, hvorfor har du ikke en BD-spiller? Da slipper du polsk, romensk, tsjekkisk og fransk tekst på favorittfilmene dine...
    Men HD DVD har jo en genial mulighet som Blu-Ray ikke har, og det er mulighet til å laste ned tekst i et språk som er mer forståelig

Joda, jeg vet dette ikke er oppe å går skikkelig enda, men det er jo slett ikke umulig at det skjer innen rimelig tid.
    Det er i allefall en spennende egenskap, som jeg tror kan bli veldig populær :grin:

Side 127 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •