HD formatkrigen. - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 618 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Sendte akkurat en mail til Showtime og klistret ved linken fra Release. Det er ikke noe i veien for at de av oss som ønsker Hidef på utleie skriver noen mailer til de butikk kjedene vi kjenner...

Trøkke på så de får ut fingeren!!!
    enig i dette !! :-D

Føy Brafilm til på den mail lista epost

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg i dag går til en elektrobutikk for å kjøpe en bilderørs-tv, for den er billig, enkel og grei kvalitet...da blir svaret, nei slikt produseres ikke lengre. Du MÅ nok kjøpe deg en LCD...
    Men har du gjort deg opp noen tanker om HVORFOR folk løper til butikken for å kjøpe LCD-TVer? Hva tror du er den viktigste faktoren for folk?

er det:
    - Høyere oppløsning
    - Widescreen
    - Komponent- eller hdmi-inngang
    eller
    - Flat TV

Jeg tror at 9 av 10 flatskjermkunder kjøper flatskjerm nettopp fordi de er flate. De bruker ikke komponentinngangen fra DVD-spilleren allikevel og widescreen er bare irriterende, fordi folk blir så breie i trynet. At TVen har høyere oppløsning er kanskje kjekt å ha, men når de ser på dagsrevyen, så sitter de med en gnagende følelse av at bildet faktisk var litt bedre på den gamle TVen.

Som Robert sa: convenience, convenience, convenience.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brafilm er raske til å svare på mail. Men det tar nok litt lengre tid med HD
    Fra: Kundetjenesten (Trine) 2007-07-11 13:43

Hei ,

Hvis det stemmer kommer vi til å kjøpe inn dette ganske snart, men det blir nok dessverre ikke før etter sommeren på grunn av ferietid.

Fortsatt god sommer!

Mvh

Trine, BRAFILM

Fra: knut.KL 13.31

I Release leser jeg at Warner nå slipper alle sine filmer på Blu-ray og HD-dvd og at dette også er tilgjengelig for utleie.

Når kommer Brafilm med HD?

Jeg vil ha det NÅ!

Mvh
    Knut

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men har du gjort deg opp noen tanker om HVORFOR folk løper til butikken for å kjøpe LCD-TVer? Hva tror du er den viktigste faktoren for folk?

er det:
    - Høyere oppløsning
    - Widescreen
    - Komponent- eller hdmi-inngang
    eller
    - Flat TV

Jeg tror at 9 av 10 flatskjermkunder kjøper flatskjerm nettopp fordi de er flate. De bruker ikke komponentinngangen fra DVD-spilleren allikevel og widescreen er bare irriterende, fordi folk blir så breie i trynet. At TVen har høyere oppløsning er kanskje kjekt å ha, men når de ser på dagsrevyen, så sitter de med en gnagende følelse av at bildet faktisk var litt bedre på den gamle TVen.

Som Robert sa: convenience, convenience, convenience.
    Må si meg enig i mye av dine tanker, dog skal det ikke mer til enn at naboen sitter med DET kjempe skarpe bildet fra en HD kilde og vi er i gang.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det er vel en missforståelse at dette er en reell prisreduksjon.
    Mange hopper på muligheten til å sikre seg en 60GB versjon under inntrykket av at de får en billigere PS3, det de får er 20GB HDD mer enn de som kjøpte de første PS3.

Den dyreste PS3 koster det samme som den alltid har gjort og den billigste likeså.
    Forskjellen er at den nye PS3 US er omtrent den samme som den Europeiske versjonen uten "Emotional Engine" chipen som gjør den mindre tilbake konvertibel med PS2 spill, men med 20GB større harddisk.
    Når den "gamle" US versjonen med 60GB hdd er utsolgt får vi se om den nye versjonen faller i pris, da kan vi snakke om prisreduksjon. Dette gjelder USA hvor PS3 har vært billigere enn i Europa. Fremdeles koster den vesentlig mer enn Xbox. Når lageret for 60GB versjonen er tomt får vi se om denne økningen i salget fortsetter.

Dette økende salget vil ikke ha noe å si for "formatkrigen".
    Den eneste måten BD kan bli det eneste fremtidige HD formatet er hvis hele Disk Media industrien skulle bestemme seg får å legge ned DVD formatet i fremtiden og foreta enorme investeringer i et nytt format i stedet for å fortsette å produsere DVD i HD kvalitet med små investeringer. Et slikt scenario er lite sannsynlig siden BD ikke kan gjøre noe som ikke HD DVD matcher. 3 store BD eksklusive Hollywood studior regjerer ikke verdens filmindustri, de er filmindustriens argeste konkurenter. Å tro at ikke verdens filmindustri, post prosess industri og Replicator industri vil kjempe mot de 3 store, som de alltid har gjort, er i tilfelle ganske naivt.
    De slaget har knapt nok startet enda.

Spille konsoller vil aldri vinne en "format krig".

PS. Hvis dere vil se Disney filmer i HD så trenger man ikke en BD spiller, de er nå tilgjenglig via Xbox Live!

Siden BD alltid har skrytt av så mye bedre teknisk potensiale enn HD DVD, hvor blir det av "Beyond High Definition"
    Dersom du mener at PS3, som nettopp kostet $599, som nå er satt ned til $499 + 5 stk BD-filmer IKKE er en prisreduksjon; fordi det har kommet en 80 GB også med 5 stk BD-filmer også på kjøpet...så skjønner jeg ikke at du kan si det?

Dessuten må du snart være alene i hele verden ARTY (vel, sammen med robertaas, da) som fortsatt mener at PS3 ikke har NOE å si for avgjørelsen av HD-krigen og antall solgte Blu-ray filmer:roll:

3 store Hollywood selskaper regjerer ikke hele filmindustrien, men de har langt mer makt og innflytelse enn hva Universal har alene. Og under disse 3 selskapene så ligger en del store selskaper. Det er ganske naivt å tro at MGM, Sony Pictures, Lionsgate, Disney og Lionsgate pluss en hel haug med underselskaper som Miramax, Turner, Colombia (+++) ikke dikterer filmindustrien. Og ikke glem at Warner og Paramount også er med, selv om de gir ut på HD. Jeg sier bare; Box office hits på BD vs HD...

Og om det er noen som lurer så har visst MGM rettigheter til den kommende The Hobbit; som sikkert ikke blir mindre suksess enn LOTR.

Og Arty, Blu-ray have gone Beyond H(DDVD)i definition for lenge siden

Siden du har så mange ideer på hva HD DVD Group nå bør gjøre for å ta igjen Blu-ray, så bør du kanskje dele dette med Toshiba. For på dem så virker det som om de ikke har peiling på hvordan de skal kunne snu dette
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny web-side fra 3 av de største i Hollywood:
    Hollywood In Hi-Def
    Sitat Opprinnelig postet av Blu-ray.com
    The marketing minds of Disney, Fox, and Sony have come together and created a website dedicated to educating consumers on the advantages of Blu-ray over DVD.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 store Hollywood selskaper regjerer ikke hele filmindustrien, men de har langt mer makt og innflytelse enn hva Universal har alene. Og under disse 3 selskapene så ligger en del store selskaper. Det er ganske naivt å tro at MGM, Sony Pictures, Lionsgate, Disney og Lionsgate pluss en hel haug med underselskaper som Miramax, Turner, Colombia (+++) ikke dikterer filmindustrien. Og ikke glem at Warner og Paramount også er med, selv om de gir ut på HD. Jeg sier bare; Box office hits på BD vs HD...
    Uhm. Jeg er ikke uenig med deg, men for noen dager siden protesterte du da jeg påstod at hovedgrunnen til at det selges færre HD DVD-plater enn BD-plater, var at det var dårligere filmer tilgjengelig på HD DVD enn på BD.

Hvis du ikke har noe imot at jeg gir deg enda et par argumenter for at BD selger, og vil fortsette å selge, bedre enn HD DVD, så tar jeg med et lite kakediagram:

By The Numbers - Why the HD DVD/Blu-Ray War Is Over

Av de 100 filmene som har tatt inn mest penger på kino er status følgende:
    44 er fra BD-eksklusive studioer
    42 er fra dual-format studioer
    12 er fra HD DVD-eksklusive studioer
    2 er fra studioer som ikke gir ut på noe HD-format ennå

Det er ingen som helst tvil om at BD vil selge langt flere disker enn HD DVD i tiden fremover.

Det store spørsmålet er om antallet disker begynner å komme opp på et signifikant nivå.

Siden du har så mange ideer på hva HD DVD Group nå bør gjøre for å ta igjen Blu-ray, så bør du kanskje dele dette med Toshiba. For på dem så virker det som om de ikke har peiling på hvordan de skal kunne snu dette
    Nøkkelen vil fortsatt være å treffe massemarkedet. HD DVD Group er fortsatt veldig overbevist om at det er vesentlig enklere og billigere å produsere HD DVD enn Blu-ray (en HD DVD-representant sier at HD DVD i dag har ca. 10% feilrate i produksjon, mens DVD ligger på 4%. Samtidig hevder han (noe flåsete) at BD-leiren vil feire den dagen de kommer ned i 75% feilrate på 50GB-diskene sine), og at dette vil bli mer og mer problematisk for BD-leiren etterhvert som volumene øker. Håpet deres må da være at at HD DVD overlever lenge nok i markedet til at flere BD-eksklusive studioer blir såpass lei av produksjonsproblemene at de velger å gi ut filmene på HD DVD også.

Hvor realistisk det er å tro at HD DVD henger med lenge nok, og at BD-produksjonsproblemene ikke har blitt rettet innen den tid, er selvfølgelig et helt annet spørsmål.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du mener at PS3, som nettopp kostet $599, som nå er satt ned til $499 + 5 stk BD-filmer IKKE er en prisreduksjon; fordi det har kommet en 80 GB også med 5 stk BD-filmer også på kjøpet...så skjønner jeg ikke at du kan si det?
    Flere måter å se det på.
    Som jeg sa; ingen reell prisreduksjon. Topp modellen koster fremdeles $600. Du får 20GB mer og en EE chip mindre. 60GB versjonen er tatt ut av produksjon, så når lageret er tomt faller den fra. Hvis topp modellen da går ned til $500 snakker vi om en reell prisreduksjon. Ikke bland inn inkluderingen av 5 filmer, det er et tidsbegrenset tilbud, med mindre det fortsetter i hele PS3’s levetid. Tydelig at PS3 ikke selger seg selv, så dette smaker mer av desperasjon p.g.a. veldig skuffende salgstall.
    Dessuten må du snart være alene i hele verden ARTY (vel, sammen med robertaas, da) som fortsatt mener at PS3 ikke har NOE å si for avgjørelsen av HD-krigen og antall solgte Blu-ray filmer:roll:
    HD formatene trenger en masseovergang til HD. Det skjedde ikke med DVD via PS2, og vil heller ikke skje via PS3. I tillegg har vi denne gangen 2 formater å velge mellom. De store masser velger ikke å skifte format p.g.a. en spillekonsoll. Så hvis ikke DVD forum legger ned sin HD DVD virksomhet så vil BD forbli et nisjeformat.
    Husk at DVD Forum har hatt inngående kjennskap til BDA’s strategi i mange år og kunne planlegge langsiktig i forhold til dette. For DVD Forum er dagens markedsituasjon ingen overraskelse, men er inkludert i deres langsiktige strategi.
    Det eneste de trenger å gjøre er å tilby publikum rimelige DVD spillere som kan spille HD DVD og tilby industrien billige og praktiske produksjonsløsninger som ikke er styrt av en gruppe med US/JP milliard dollar selskaper.
    Resten går av seg selv over tid. Forrige format skifte tok 7-8 år før man kunne fase ut VHS film produksjonen. Denne gangen er fordelene kvalitetsmessig vesentlig mindre, så alt dette tøyset om at ”krigen” er over i 07/08 kommer fra folk uten perspektiver. Men første må HD formatene vinne over SD DVD, det blir den vanskeligste delen.
    BDA's naive strategi er at de via PS3 skal vinne publikum og industrien og at HD DVD bare skal legge seg ned og dø etter kort tid. Derfor trenger de så desperat å vinne veldig raskt ellers er de i trøbbel, av dette kommer disse desperate "vi har vunnet formatkrigen" uttalelsene stadig vekk.
    BDA har aldri belaget seg på å co-eksistere med et annet HD format.
    Som du ser så gjengir egentlig bare DVD Forums strategi, det er dere som argumenterer som om dere sloss for en religiøs eller politisk Dogma som skal produsere en revolusjon i morgen som ikke klarer å se helheten i problemstillingen.
    Og Arty, Blu-ray have gone Beyond H(DDVD)i definition for lenge siden
    Jeg skjønner at du spøker , men fra min side er det mer spydig ment. At BD skal kunne gjengi en bedre HD bildekvalitet enn High Definition, eller en bedre bildekvalitet enn HD DVD er dessverre en teknisk umulighet på tross av BDA’s ”bullshit” propaganda.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir litt OT men......
    Og om det er noen som lurer så har visst MGM rettigheter til den kommende The Hobbit; som sikkert ikke blir mindre suksess enn LOTR.
    Sist jeg så en full oversikt over dette så var det 7 selskaper som hadde rettigheter på denne. MGM er medprodusent og har rettigheter til kino distribusjon i USA. Warner har distribusjons rettigheter i noen regioner utenfor USA, så vidt jeg husker.
    Men først må New Line klare å starte produksjonen før rettigheten går tilbake til Saul Zaentz, en gang i 2008, og hvis det skjer blir filmen produsert med Peter Jackson og Weta.
    En Cinematisk tragedie hvis ikke PJ & Weta og Alan Lee’s visuelle Middel Earth blir ansvarlig for The Hobbit.
    Hele den Cinematiske kontinuiteten vil bli brutt. I stedet for å få 5 filmer som egentlig skjer i det samme landskapet og ha en visuell tråd og som kunne sees i sammenheng som i boken, så vil plutselig den visuelle stilen skifte etter 2 filmer pga. New Line's grådighet og kløneri.
    Innen denne filmen kommer ut på Disk så vil «formatkrigen» ha skiftet dramatisk.
    Noen som tror på en Hobbit premiere før desember 2012?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Opp 2700% og nr. 1 på videospill katogorien (var nr. 28 ) til Amazon, og det kun etter å ha satt ned konsollen med 600,- (17%)
    Dere er klar over at det ikke er prosentvis økning i salg? Amazon har en sær beregning av prosentvis forbedring i "sales rank":

R1: Tidligere plassering på besteselgerlisten
    R2: Ny plassering på besteselgerlisten

Prosentvis forbedring = 100*(R1-R2)/R2

Playstation 3 er fremdeles dobbelt så dyr som konkurrestene så det gjenstår å se hvor lenge salget holder seg høyt. Ved lanseringen holdt ikke en uke. Vi får se hva salget av PS3 er neste uke.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er jeg enig i.Mange med meg er møkklei denne idiotiske diskusjonen. Denne tråden burde vært tatt av forumet for lenge siden. Det er en hel del drittslenging og usakligheter som ikke gavner noen, og de som holder denne saken gående burde bruke mail eller SMS seg imellom, slik at de ikke plager oss andre.
    Stølen
    Så hvorfor holder ikke du deg borte?
    Jeg er drittlei folk som stikker innom og skriver at de er drittlei.
    Kan dere ikke heller diskutere lydforskjellen på rød og grønn kabel?
    Det hadde vært det beste for alle.
    Hvis det er nyheter og fakta du er ute etter så finnes det mange andre tråder og steder å finne dette.
    Dette er og blir en "krangletråd" og hvis du og dere andre som klager ikke liker det, så gå ett annet sted.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi får nesten tåle at dette temaet diskuteres i det vide og brede til en faktisk konklusjon foreligger. Jeg mener fremdeles at BluRay vinner, ettersom de har de helt grunnleggende markedsmessige forutsetningene, men det gjør jo ikke at diskusjonen rundt dette bør legges død av den grunn...

Så lenge vi forholder oss saklige (ved å lese gjennom synes jeg det ser relativt greit ut, men alltid noen som er bittelitt på kanten, men det får en tåle) må jo dette være en grei skuring.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg er drittlei folk som stikker innom og skriver at de er drittlei.
    Kongekommentar!
    :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med det mener du at i løpet av kort tid så er dette på plass, og alle har mulighet og motivert for å leie HD på nett? For her må vi snakke om HD. Vanlig leie på nett og PayPerView har overhode ikke vært noen suksess...Så hva mener du egentlig?
    Jeg mener at det hittil har vært for komplisert for å slå gjennom. Kanskje vil det bli suksess med HD-filmer lastet ned på spillkonsoller. Dette postet jeg nettopp:
    "Hva for eksempel med nedlasting av HD-film til HDD på spillkonsoller? Sett opp en profil og få lastet ned det som kan være aktuelt. Se trailer gratis og trykk for å se hele filmen for 30 poeng. Uken det er premiere på kino kan man kanskje få mulighet til å se filmen hjemme for 150 poeng. Vil ikke det få distribusjon av plastdisker til å se håpløst gammeldags ut?"
    Ja, og forklar hvorfor kundene fortsatt, etter snart 30 år med utleie-kiosker, leier- og kjøper film fra butikk. Selv om det finnes mengder med nedlasting av film på nett, kjøpes det og leies det film for millirder i året. Og hvorfor i all verden drar du inn Laserdisc? De var da aldri å få leid? Det var jo helt andre grunner til at DET formatet ikke slo igjennom.
    Folk bruker fremdeles butikkene fordi de enda ikke har funnet en god nok grunn til å endre sine vaner. De andre distribusjonsmetodene kan være for komplisert for mange eller de stoler ikke på prosessen. Hva skjer om jeg får feil film av automaten? Vil automaten virkelig registrere at jeg leverer tilbake filmen? etc..

Når det gjelder Laserdisk må du ikke gjøre deg dummere enn du er. Jeg har aldri nevnt leie av laserdisk, jeg nevnte snuing av laserdisk midt i en film som et eksempel på hvordan de som er "desperate" nok prøver å si at en bakdel med formatet egentlig er en fordel.

Om det å være nødt til gå til en videokiosk for å få leid en DVD i seg selv virkelig var så positivt ville ikke kabelselskapene da for lengst ha inført noe lignende for TV-sendinger? For å så se en film på kabel er man nødt til å gå innom en videokiosk og kjøpe et kort per film som man man putter i dekoderen. Hadde ikke det vært en killer i din verden?
    Det tok mange år før digitalkamera kunne måle seg med billige analoge filmkamera. Og i dag ser vi at folk er lei av dårlig fotokvalitet. De er lei av små kompaktkamera med knøtt-små bildebrikker; som gjør det sjeldent mulig å forstørre favorittbildene sine. Hva skjer? Jo, markedet for store, tunge, digitale speilreflekskamera har eksplodert de siste årene.
    Det er fint du skjønte poenget mitt med at massemarkedet gikk over fra analog til digitalt foto til tross for at de fikk dårligere kvalitet. Convenience slår alltid kvalitet for massemarkedet.

Og ja, det har kommet en nisje for Semi-pro kameraer, men min påstand er det er amatørfotografer som tidligere har funnet analog speilrefleks for komplisert. Selv om salget har økt her er det ikke massemarked.
    He-he. Ja, var det ikke det jeg sa lenger opp her: snart drar du inn de gamle kasettene også Mener du at kasett ga bedre lyd enn CD? Hvis du husker, så sluttet vel folk å ta opp på kasett da vi fikk muligheten til å ta opp på CD. Så sluttet folk å kjøpe CD, da de oppdaget at man kunne piratkopiere en CD og lagre mengder med Giga på sin PC. Forsøk å kopier opp 1000t med musikk på kasett, kontra det å laste 10 Giga gratis fra nettet eller fra laptop til en kompis
    Du trenger ikke gjøre deg dummere enn du er, jeg har aldri påstått at analoge kassetter hadde bedre lydkvalitet en CD. Hvorfor ikke prøve å lese hva jeg faktisk skriver?

Det jeg sa var at gratis kopier ikke var noe nytt med MP3, det hadde man allerede med analoge kassetter. Du fikk heldigvis likevel med deg poenget om hvorfor MP3 slo gjennom til tross for dårligere lyd enn CD.

Nei, kvalitet selger sjeldent
    Ikke når det gjelder formater nei, og jeg har nå kommet med en rekke eksempler på dette. Har du noen eksempler hvor massemarkedet valgte format kun basert på kvalitet?
    Så sort/ hvitt mener du ikke at markedet er, regner jeg med. Dersom jeg i dag går til en elektrobutikk for å kjøpe en bilderørs-tv, for den er billig, enkel og grei kvalitet...da blir svaret, nei slikt produseres ikke lengre. Du MÅ nok kjøpe deg en LCD...
    Takk for at du finner enda et eksempel som underbygger min påstand om at kvalitet alene ikke selger for massemarkedet.
    Når nå analoge tv-signaler snart forsvinner, så mener du kunden har et annet valg enn å måtte kjøpe seg en tuner?
    Nei, men det er noe helt annet. Da er det staten som går inn og forbyr det gamle formatet. Det er ikke det samme som at de som selger prøver å lokke dem over.
    Men jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å si, Robertaas, eller hvorfor du er på et nettsted for entusiaster? Du ØNSKER jo dårliger kvalitet velkommen og du ønsker IKKE et nytt filmformat i HD??? Du skjønner jo tydeligvis ikke at musikkbransjen taper milliarder i året på mp3 og fildeling.
    Jeg kan jo prøve en 10-ende gang og håpe jeg kommer gjennom da:
    a) Jeg ønsker selv så god videokvalitet som mulig.
    b) Antagelse basert på siste 50 års utvikling: Om massemarkedet skal gå over til et nytt format for distribusjon av video så holder det ikke å kun tilby bedre billedkvalitet, man må åpne for nye anvendelsesområder som etterhvert kan gi brukeren mere convenience enn hva DVD ga.
    c) Antagelse basert på siste 50 års utvikling: Siden BD/HD DVD ikke tilbyr noe annet enn bedre billedkvalitet i forhold til DVD ligger de ann til kun å bli nisjeformater.

Du er sikkert uenig, men var noen av disse punktene uklare?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi får nesten tåle at dette temaet diskuteres i det vide og brede til en faktisk konklusjon foreligger.
    Og jeg prøver å gi litt innsikt ved å sette det som skjer inn i en større sammenheng. Ender da stort sett med å bli angrepet fra begge skyttegravene og bli kalt en Quisling.

Tåler såpass og har endret signaturen deretter.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    OK. Jeg antok det var noe slikt etter den lille informasjonen jeg klarte å google meg frem til.

Men det blir ikke helt riktig å fremstille det som at det var en formatkrig mellom MMCD og DVD hvis MMCD aldri var tilgjengelig for forbruker. Da er det mer relevant å sammenligne med DIVX, som klarte å få flere studioer til å la være å gi ut filmer på DVD i en lang stund.
    Det var en krig mellom MMCD ( Philips og Sony ) og SD ( Toshiba, Time-Warner, Matsushita Electric, Hitachi, Mitsubishi Electric, Pioneer Corporation, Thomson og JVC ) men man ble enige om DVD før konkurrentene kom ut i markedet.

Det var Sony og Philips som tapte den krigen og Sony har ikke tenkt å gjøre det igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Så hvorfor holder ikke du deg borte?
    Vel, det ser i hvert fall ut til at dette er strategien fra BD-skyttergravene. Bare man er usaklige lenge nok, gjentar mange nok ganger at HD DVD er død og deretter flirer bort hvert eneste forsøk på å ha en relativt saklig debatt, så vil sannsynligvis disse plagsomme tullingene som ikke elsker BD bli lei og gå sin vei.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg er i eksempel modus nå tror jeg........

For tre år siden når jeg skulle få meg adsl, noe som ikke var lett her ute på bygda... Etter mye om og men ble det det rundt 700 kbps eller hva det nå het. Det var på grensen av hva jeg kunne få. I dag? Jo du kan gjerne få adsl 2 med opp mot 16 mb linje her ute på landet. Hva har skjedd? Samme kjiipe kobber tråden inn til huset. Men teknologien flytter hele tiden grenser....

Håper ingen fanboys sover dårlig til natten nå (håper noen leser ironien mellom linjene her nå, men sier det alikevel for å være sikker), men fremtiden er nok ikke BD eller hd-dvd. Kanskje det blir nisje formater for oss entusiaster - håper at det i det minste blir det!

God natt, snart en dag mindre til ferien!
    At grensene for hva som er mulig stadig flyttes er helt sikkert, og de flyttes fortere og fortere.
    Jeg tror likevel at vi vil se at Blu-ray eller HD DVD vil ha livets rett i ganske mange år. Dette fordi jeg og mange med meg liker å ha filmene i hylla.
    Dessuten er det mange som synes at det å koble spilleren til TV'en og få bilde er vanskelig nok i dag med en vanlig DVD spiller, om ikke de må sette seg inn i mange andre ting samtidig ( internett i stua ).

På sikt derimot så kommer nok boksene for å streame film bli så enkle å bruke og sette opp at selv far kan klare det, og da er flere av fjortisene blitt gamle nok til at de er blitt kunder osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har du noen eksempler hvor massemarkedet valgte format kun basert på kvalitet?
    Jeg kan komme opp med et nesteneksempel.

Til tross for at VideoCD kunne tilby mange av de samme fordelene som DVD, klarte de aldri å ta markedsandeler fra VHS (bortsett fra i Asia).

Billedkvaliteten til VCD var for så vidt ikke så langt unna VHS, men lett synlige artifakter gjorde nok sitt til at folk mistet litt lysten. Formatkrigen mot CD-i gjorde nok ikke saken bedre.

Når det er sagt, så hadde jo VCD bare 80 minutters spilletid, så alle filmene måtte leveres på to disker. Så det er vel ikke umulig at det var denne convenience-dödaren som gjorde at folk holdt seg til VHS noen år til.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Uansett, rent teknisk så har BD vesentlig mer potensiale enn HD-DVD, men for forbrukere så er det ganske mange fordeler med HD-DVD. Personlig tror jeg at konkurransen/"krigen" har vært sunt for begge formater, og da spesielt for forbrukeren. Dersom HD-DVD går under så er jeg stygt redd for at det skjer en del negative ting på Blu-Ray fronten:
    a) Prisene på software går opp.
    b) Sonekoding på alle plater, også de fra Warner/Paramount.
    c) Mindre subsidiering av BLu-Ray spillere (fra Sony).

Kanskje jeg tar feil? Kanskje studioene kun er opptatt av å gi oss et best mulig format, og ikke på hvilken måte de skal tjene mest mulig penger..
    Jeg håper du tuller nå?
    Hvorfor skulle prisene gå opp når det kommer enda en konkurrent på banen ( Universal )?
    Det er knallhard konkurranse på både hardware og software siden på DVD og det uten denne krigen.

Jeg skal være enig i at prisen på hardware kanskje hadde vært noe høyere på BD hvis det ikke hadde vært for HD DVD, men bare litt.
    BD har ikke kuttet prisene på sin hardware for å følge HD DVD.
    At PS3 synker i pris tror jeg har lite med BD å gjøre, det er nok heller X-BOX og Wii som skal ha æren for det.

BD har tydelig valgt å la software være det viktigste våpenet i krigen.
    Det kan nok være lurt, da det er mange flere hardwareprodusenter på BD siden og ingen av dem ser ut til å ville tape penger på spillerene sine, i motsetning til Toshiba som sponser villig vekk.

Side 118 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 618 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •