HD formatkrigen. - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 617 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 13053
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grunnen til at jeg mener musikk og film ikke kan sammenlignes på dette området er ganske så analog: Det handler rett og slett om fundamentale forskjeller som ikke påvirkes av hvorvidt det er snakk om lagring på vinyl, optisk plate, flash eller harddisk.

Musikk hører man på overalt, og det er da følgelig et behov for å kunne ta det med overalt. Musikk er et ideelt supplement til de aller fleste situasjoner der lyden ikke er avgjørende for det du driver med. Det er ikke noe problem å sette av hørselsen til et par sanger, selv om du holder på med selvangivelsen.

Med film blir det helt annerledes, da de aller fleste oppgaver mennesker driver med er basert på syn. Man ser ikke på film når man kjører bil, driver kundebehandling, gjør lekser eller noe som helst annet som krever visuell konsentrasjon. Et annet poeng er størrelse/volum. Man kan fint bråke på seg hørselsskade med et par øreplugger, men skjermen på mobiltelefonen er og forblir knøttliten sammenlignet med TVen, og det går definitivt utover opplevelsen, jeg tror ikke noen vil protestere på det. Dette blir selvsagt gjetting, men jeg tror at også i fremtiden vil folk foretrekke å se film på 40" fremfor 3".

Behovet for å trekke filmen rundt blir i alle tilfeller langt lavere enn i tilfellet med musikk. Filmen kan godt ta litt mer fysisk plass, da man ikke har den i lomma.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hde1

Hei.
    Noen som har erfaring med Toshiba HDE1?
    Vet ikke om jeg er på "riktig tråd" men jeg lurer på hvilken utgang som anbefalest for best mulig lyd...
    HDMI utgangen blir vel brukt til tv`n...

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg er i eksempel modus nå tror jeg........

For tre år siden når jeg skulle få meg adsl, noe som ikke var lett her ute på bygda... Etter mye om og men ble det det rundt 700 kbps eller hva det nå het. Det var på grensen av hva jeg kunne få. I dag? Jo du kan gjerne få adsl 2 med opp mot 16 mb linje her ute på landet. Hva har skjedd? Samme kjiipe kobber tråden inn til huset. Men teknologien flytter hele tiden grenser....

Håper ingen fanboys sover dårlig til natten nå (håper noen leser ironien mellom linjene her nå, men sier det alikevel for å være sikker), men fremtiden er nok ikke BD eller hd-dvd. Kanskje det blir nisje formater for oss entusiaster - håper at det i det minste blir det!

God natt, snart en dag mindre til ferien!

Du har nok rett, dog er jeg en EIER,ikke LEIER. Elsker meter med bøker,film, cd'r, Lp'r og Laserdisc....Så jeg satser på at dette holder lenge nok til at jeg har skaffet meg noen hundre Blu Ray.

he he

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Memento Blu-Ray på nr. 2 på Amazon DVD-ranking. Den er en del av en 'bundle' når man kjøper PS3. PS3 har fått en kjempe 'spike' etter prisnedesettelse, og en god 'deal' på Amazon. For 499 dollar så får man PS3 + 5 free blu-rays, itillegg så gir Amazon med en gratis Wireless controller pluss Memento. Blir spennende å se om prisnedesettelsen fører til en mer langvarig salgsopptur for PS3, eller om dette bare er kortvarig.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Du har nok rett, dog er jeg en EIER,ikke LEIER. Elsker meter med bøker,film, cd'r, Lp'r og Laserdisc....
    Samme typen selv. Finner bare ikke igjen alle MC'ene fra min spede barndom... Ønsker selv å ha et format jeg kan ha i hylla og kan fysisk "ta og føle på." Det er mer stas. Håper vi for en mulighet til det fremtiden også.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humsk.. Det så faktisk ut til at HD-DVD kunne gjøre det brukbart de nærmeste ukene på top 2-3 rankingen, og så kommer Sony og gjør et sånt stunt.. grr.. Sette ned prisen på PS3ern.. Kommer nok til å gjøre et bra hopp salget av PS3 nå, tipper det er mange som har sittet på gjerdet i vente av denne prisnedgangen.. Genialt av Sony, men kommer til å bli dyrt for dem..

Stygt redd for at dette salget kommer til å ødelegge markedet for HD-DVD, vil ikke forundre meg om vi får salgsratioer på over 70:30 om noen uker.. Dersom det skjer så fort, så ser det stygt ut for HD-DVD.. Vet ikke helt hva de evt. skal countre med..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det nevnes relativt ofte fra enkelte at "hvermannsen" ikke vil kjøpe seg en Blu-ray spiller fordi det er så nytt og ukjent. Men at de samme nå mener at "hvermannsen" med glede kommer til å kable om hele stua med eksisterende anlegg opp mot internett, flatskjerm, HDMI, ethernet, tastatur og samtidig mene at dette er det enkle som "hvermannsen" ønsker seg
    Du må ikke blande sammen hvilke utfordringer dagens HW gir for en ny distribusjonsmetode med hvilke muligheter den nye distribusjonsmetoden har. Selvsagt må HW, oppsett og bruk gjøres mye mer kundevennlig om det skal slå gjennom.
    En annen grunn, og her snakker jeg av egen erfaring, er at jeg synes det ofte er litt trivelig å kjøre ned på video-kiosken for å leie film. Man tar kanskje med seg en Cola og potetgull tilbake eller en pizza.
    Dette er et veldig dårlig argument for en gammel type format. Massemarkedet går alltid etter det som er raskest og enklest. Dette blir som da Lasediskfantastene argumenterte mot DVD med at de like å ta en pause midt i filmen. Når man hører denslags argumenter vet man at dagene snart er talte for formatet.
    Sammenligningen med fotoapparat er et eksempel på at ny teknologi kan påtvinge kunden dårligere kvalitet. Det som skjer nå er at digital speilrefleks selger som aldri før, og at folk fremkaller sine filmer på fotobutikken. Eneste forskjell fra tidligere, er at vi nå har sett bildene man ønsker å fremkalle før de går i trykk. Ellers så leverer vi CD-skiva/ minnebrikka i stede for filmrullen...
    Det var ingen som tvang forbrukerne bort fra analog film og det er også mange som helt aller nesten helt har sluttet å få bilder trykket på filmpapir hos fotobutikken. Her var det veldig mange grunner til å gå over og de gikk alle på nye bruksområder og enklere bruk og ikke på kvalitet:
    -man slipper å tenke på å kjøpe inn og oppbevare film
    -man får straks se resultatet av et bilde og man kan straks vise det til andre
    -man kan straks manipulere bildete eller dele med andre over internett
    -man kan ta langt flere bilder etter hverandre
    -man får en større søker å se på
    -man slipper kost ved å kjøpe film og få dem fremkalt, når man har kjøpt kamera er det bare å knipse i vei
    -man kunne ta en backup av bildene som ble opplevd som mer robust enn film i en skuff.
    -man slipper å være forsiktig med en film som skal fremkalles
    -man slipper problemene med å skifte film i kamera
    Alt dette gjorde at de fleste ikke brydde seg om de gikk litt ned i kvalitet.
    Det at vi har MP3-låter og ipods er jo ikke fordi at musikkbransjen ønsket det, men snarere for at folk ikke lengre var villig til å betale for den musikken de ønsket seg...
    Man kunne jo ta opp og kopiere gratis også med kassetter så det var vel ikke at det var gratis i seg selv som var noe nytt eller som skapte hele suksessen.
    -fysisk liten spiller som ikke ble påvirket av bevegelse eller jogging.
    -lett å utveksle innhold
    -ikke et lagringsmedium som man lett kunne skade eller som ble slitt ved bruk
    -stort utvalg av innhold fra nettet
    Igjen var det ikke kvalitet som avgjorde valget, man gikk gjerne litt ned i kvalitet bare det ble enkelere å bruke.
    Så vi må skille på "hvem" som tvinger frem hvilken teknologi.
    Her er det nok kundene som velger. Du kan ikke tvinge dem over på et nytt format, du må gjøre det attraktivt for dem. Og å kun tilby bedre kvalitet er et veldig dårlig argument ovenfor massemarkedet, det har i alle fall aldri holdt tidligere.

For fantaster: Quality, quality, quality
    For massemarkedet: Convenience, Convenience, Convenience

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke Sony taper særlig mye på å sette ned prisen på PS3 nå. Den blir produsert i Japan og Yen har fallt rundt 7% mot USD siden Mars. I tillegg har de nok klart å kutte produksjonskostnadene. Tror kanskje de bare har samme tap som før med $100 lavere pris i USA. I Europa taper ikke Sony like mye som i USA pga høyere pris (selv med moms regnet med).

Tror BD kommer til å øke ledelsen mot HD DVD det neste kvartalet også pga. lavere pris på Sony's billigste BD standalone spiller.

Når man ser på lanseringslisten til de 2 formatene er det svært få nye blockbusters på listen til HD DVD i motsetning til BD. Jeg tror det er de nye blockbusters som blir de mestselgende diskene.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Du må ikke blande sammen hvilke utfordringer dagens HW gir for en ny distribusjonsmetode med hvilke muligheter den nye distribusjonsmetoden har. Selvsagt må HW, oppsett og bruk gjøres mye mer kundevennlig om det skal slå gjennom.
    Og med det mener du at i løpet av kort tid så er dette på plass, og alle har mulighet og motivert for å leie HD på nett? For her må vi snakke om HD. Vanlig leie på nett og PayPerView har overhode ikke vært noen suksess...Så hva mener du egentlig?
    Dette er et veldig dårlig argument for en gammel type format. Massemarkedet går alltid etter det som er raskest og enklest. Dette blir som da Lasediskfantastene argumenterte mot DVD med at de like å ta en pause midt i filmen. Når man hører denslags argumenter vet man at dagene snart er talte for formatet.
    Ja, og forklar hvorfor kundene fortsatt, etter snart 30 år med utleie-kiosker, leier- og kjøper film fra butikk. Selv om det finnes mengder med nedlasting av film på nett, kjøpes det og leies det film for millirder i året. Og hvorfor i all verden drar du inn Laserdisc? De var da aldri å få leid? Det var jo helt andre grunner til at DET formatet ikke slo igjennom.
    Det var ingen som tvang forbrukerne bort fra analog film og det er også mange som helt aller nesten helt har sluttet å få bilder trykket på filmpapir hos fotobutikken. Her var det veldig mange grunner til å gå over og de gikk alle på nye bruksområder og enklere bruk og ikke på kvalitet:
    -man slipper å tenke på å kjøpe inn og oppbevare film
    -man får straks se resultatet av et bilde og man kan straks vise det til andre
    -man kan straks manipulere bildete eller dele med andre over internett
    -man kan ta langt flere bilder etter hverandre
    -man får en større søker å se på
    -man slipper kost ved å kjøpe film og få dem fremkalt, når man har kjøpt kamera er det bare å knipse i vei
    -man kunne ta en backup av bildene som ble opplevd som mer robust enn film i en skuff.
    -man slipper å være forsiktig med en film som skal fremkalles
    -man slipper problemene med å skifte film i kamera
    Alt dette gjorde at de fleste ikke brydde seg om de gikk litt ned i kvalitet.
    Mulig du har glemt alerede, men jeg husker godt da de første 2,1 Megapixel kamerene kom, jeg. De kostet skjorta ift et analogkamera, og var ikke stort bedre enn et mobiltlf-kamera er i dag. Folk følte at de "måtte" kjøpe digitalt, for dette var jo det nye. Alle som kjøpte, var helt sikre på at dette var bedre enn den gamle filmen. Det var jo digitalt.

Det tok mange år før digitalkamera kunne måle seg med billige analoge filmkamera. Og i dag ser vi at folk er lei av dårlig fotokvalitet. De er lei av små kompaktkamera med knøtt-små bildebrikker; som gjør det sjeldent mulig å forstørre favorittbildene sine. Hva skjer? Jo, markedet for store, tunge, digitale speilreflekskamera har eksplodert de siste årene. Det er fordi folk nå ønsker kvalitet tilbake. Og dersom du tar en liten kontrollsjekk hos butikker som FotoKnudsen o.l, vil du fort høre at svært mange printer bildene på papir. Hvorfor? Jo, fordi folk ønsker å ha best mulig kvalitet. De ønsker å sette bildene fra ferien og av barnebarna inn i fotoalbum igjen. Vi vil ha noe å bla i, noe å holde i og noe å vise frem uten å måtte sitte rundt en datamaskin.

Du snakker om tenåringer som like gjerne tar samtlige feriebilder med sin Nokia, og at det er den retningen markedet vil å. Det trodde de for noen år siden også. Da var bransjen sikker på at ingen ville kjøpe kompaktkamera igjen, etter at man nå kunne ta bilder med 3 Mp på sin Nokia...slik gikk det ikke, for folk ER opptatt av kvalitet.
    Man kunne jo ta opp og kopiere gratis også med kassetter så det var vel ikke at det var gratis i seg selv som var noe nytt eller som skapte hele suksessen.
    -fysisk liten spiller som ikke ble påvirket av bevegelse eller jogging.
    -lett å utveksle innhold
    -ikke et lagringsmedium som man lett kunne skade eller som ble slitt ved bruk
    -stort utvalg av innhold fra nettet
    Igjen var det ikke kvalitet som avgjorde valget, man gikk gjerne litt ned i kvalitet bare det ble enkelere å bruke.
    He-he. Ja, var det ikke det jeg sa lenger opp her: snart drar du inn de gamle kasettene også Mener du at kasett ga bedre lyd enn CD? Hvis du husker, så sluttet vel folk å ta opp på kasett da vi fikk muligheten til å ta opp på CD. Så sluttet folk å kjøpe CD, da de oppdaget at man kunne piratkopiere en CD og lagre mengder med Giga på sin PC. Forsøk å kopier opp 1000t med musikk på kasett, kontra det å laste 10 Giga gratis fra nettet eller fra laptop til en kompis
    Her er det nok kundene som velger. Du kan ikke tvinge dem over på et nytt format, du må gjøre det attraktivt for dem. Og å kun tilby bedre kvalitet er et veldig dårlig argument ovenfor massemarkedet, det har i alle fall aldri holdt tidligere.
    Nei, kvalitet selger sjeldent

Så sort/ hvitt mener du ikke at markedet er, regner jeg med. Dersom jeg i dag går til en elektrobutikk for å kjøpe en bilderørs-tv, for den er billig, enkel og grei kvalitet...da blir svaret, nei slikt produseres ikke lengre. Du MÅ nok kjøpe deg en LCD...

Når nå analoge tv-signaler snart forsvinner, så mener du kunden har et annet valg enn å måtte kjøpe seg en tuner?

Men jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å si, Robertaas, eller hvorfor du er på et nettsted for entusiaster? Du ØNSKER jo dårliger kvalitet velkommen og du ønsker IKKE et nytt filmformat i HD??? Du skjønner jo tydeligvis ikke at musikkbransjen taper milliarder i året på mp3 og fildeling.

Og å tro at bransjen, gjennom filmselskaper, interesseorganisasjoner for skuespillere eller HW-produsenter vil ønske en filmteknologi velkomment som også der vil gi milliard-tap; blir jo helt bak mål, spør du meg.

Slik det er nå tjener filmselskaper penger ved at folk går på kino, de leier filmen på DVD og kjøper den til slutt til filmsamlingen. Av HW så tjener de på receivere, DVD-spillere, flatskjermer og projektorer. Pga av fildeling og den teknologien du selv ønsker velkomment, så vil ALLE tape. Bransjen taper penger og kundene mister god kvalitet. Jeg håper for all del at filmbransjen ikke går i samme fella som musikkbransjen...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste avgjørende slagene i HD-krigen har begynt:
    PS3-salget eksploderer - ITavisen
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer denne prisreduksjonen oss til gode også? Hvor fort kan man forvente at den i så fall kommer?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kommer denne prisreduksjonen oss til gode også? Hvor fort kan man forvente at den i så fall kommer?
    På tide å kjøre Nordisk Film

Hvorfor skal de få sitte å skumme fløten, sterk dollar gjør vel også sitt til at de for øyeblikket vasser i penger.

For mas om priskutt på PS3 mail espen.tollefsen@nordiskfilm.com

Mvh
    Lykkelig eier av PS#

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer High-Def som utleie

De norske leverandørene av High Def-materiale gir i disse dager muligheten til leiebutikkene å kjøpe inn titlene og tilby de for utleie til sine kunder.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    De siste avgjørende slagene i HD-krigen har begynt:
    PS3-salget eksploderer - ITavisen
    Opp 2700% og nr. 1 på videospill katogorien (var nr. 28 ) til Amazon, og det kun etter å ha satt ned konsollen med 600,- (17%)

Mon tro hva som skjer når det begynner å komme noen skikkelige spilltitler, og hva som skjer etter E3 messen.

Men robertaas har jo dømt både Sony, PS3, Blu-Ray og HD-DVD både nedenom og hjem pga konkurranse fra DVD og Nintendo, så det er vel ikke lenge til Sony og Toshiba kaster inn håndklet og legger ned hele sjappa....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner kommer til å strekke seg langt for at folk skal begynne å kjøpe/leie HD, men legger trykk på at det kommer til å ta tid.

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Warner var i sin tid en DVD-pionér, og satset sterkt på formatet både med hensyn til nyrelease, katalog og relativt lave priser for å sikre formatets vekst. Det samme vil Warner nå gjøre innenfor High-Def, forteller Erga.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen så tenker jeg at det er helt utrolig at ikke flere filmselskaper har fulgt Warner sitt eksempel og gir ut på begge formatene.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en missforståelse at dette er en reell prisreduksjon.
    Mange hopper på muligheten til å sikre seg en 60GB versjon under inntrykket av at de får en billigere PS3, det de får er 20GB HDD mer enn de som kjøpte de første PS3.

Den dyreste PS3 koster det samme som den alltid har gjort og den billigste likeså.
    Forskjellen er at den nye PS3 US er omtrent den samme som den Europeiske versjonen uten "Emotional Engine" chipen som gjør den mindre tilbake konvertibel med PS2 spill, men med 20GB større harddisk.
    Når den "gamle" US versjonen med 60GB hdd er utsolgt får vi se om den nye versjonen faller i pris, da kan vi snakke om prisreduksjon. Dette gjelder USA hvor PS3 har vært billigere enn i Europa. Fremdeles koster den vesentlig mer enn Xbox. Når lageret for 60GB versjonen er tomt får vi se om denne økningen i salget fortsetter.

Dette økende salget vil ikke ha noe å si for "formatkrigen".
    Den eneste måten BD kan bli det eneste fremtidige HD formatet er hvis hele Disk Media industrien skulle bestemme seg får å legge ned DVD formatet i fremtiden og foreta enorme investeringer i et nytt format i stedet for å fortsette å produsere DVD i HD kvalitet med små investeringer. Et slikt scenario er lite sannsynlig siden BD ikke kan gjøre noe som ikke HD DVD matcher. 3 store BD eksklusive Hollywood studior regjerer ikke verdens filmindustri, de er filmindustriens argeste konkurenter. Å tro at ikke verdens filmindustri, post prosess industri og Replicator industri vil kjempe mot de 3 store, som de alltid har gjort, er i tilfelle ganske naivt.
    De slaget har knapt nok startet enda.

Spille konsoller vil aldri vinne en "format krig".

PS. Hvis dere vil se Disney filmer i HD så trenger man ikke en BD spiller, de er nå tilgjenglig via Xbox Live!

Siden BD alltid har skrytt av så mye bedre teknisk potensiale enn HD DVD, hvor blir det av "Beyond High Definition"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank

De norske leverandørene av High Def-materiale gir i disse dager muligheten til leiebutikkene å kjøpe inn titlene og tilby de for utleie til sine kunder.
    Sendte akkurat en mail til Showtime og klistret ved linken fra Release. Det er ikke noe i veien for at de av oss som ønsker Hidef på utleie skriver noen mailer til de butikk kjedene vi kjenner...

Trøkke på så de får ut fingeren!!!

S på avsforum at Blockbuster har ca. 30 BD-titler til $5:shock:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank

:-D Dette var goded nyheter for meg. I tillegg så virker det som om begge hd formater likestilles slik at en ikke blir tvunget til å se filmer kun fra de filmselskapene som støtter det ene formatet.
    Ulempen er at ikke alle selskapene er med, men det virker som det kommer.
    (hmmm dette vil koste litt må da ha en E1 og en PS3. EGENTLIG burde jeg hatt et par i kinoen og et par i stua:? )

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Warner kommer til å strekke seg langt for at folk skal begynne å kjøpe/leie HD, men legger trykk på at det kommer til å ta tid.

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Warner var i sin tid en DVD-pionér, og satset sterkt på formatet både med hensyn til nyrelease, katalog og relativt lave priser for å sikre formatets vekst. Det samme vil Warner nå gjøre innenfor High-Def, forteller Erga.
    Meget interesant artikkel. Bra link HåkoN :-D

Warner virker balanserte etter mitt syn.
    – Alle de store filmene våre i tiden fremover skal komme på Blu-ray Disc og HD DVD samtidig med DVD-utgivelsene, fra og med The Departed som vi utga i april, sier Håvard Erga til Release.
    Heia Warner :-D

Side 117 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 617 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •