HD formatkrigen. - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 615 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 13053
    Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne synes eg var fin som oppsumering på hvorfor ting er som de er.

Quote:
    Originally Posted by cyberlaz
    Can someone please explain to me how a price cut is going to revitalize the PS3 but dropping price aren't going to help HD DVD?

"If they drop the ticket price for the Titanic, would people jump on it knowing full well its going to sink? For most people, HD DVD is the Titanic. If the public has that mindset, price is a non-issue. They will stay away from HD DVD at all cost.

With the PS3, you have a game console and a Blu-ray player. Those two things will be around for a long time. Come this fall, there will be plenty of big titles ...games and movies alike."

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Forum (HD DVD, altså) skal demonstrere trippellagsplater på IFA i september

DVD Forum to Showcase HDi Applications At IFA

Det står ingenting om det vil være 45GB eller 51GB-plater som skal demonstreres. Jeg er uansett veldig nysgjerrig på om de er kompatible med gamle spillere.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå synker saklighetsnivået farlig fort her, synes jeg.

Skjerpings folkens. Det bør gå an å være uenige uten at dere skal behøve å ty til latterliggjøring og andre hersketeknikker.
    Det skjer dessverre når man slipper opp for saklige argumenter.

Om det blir et nisjeprodukt, ja vel, uansett så håper og tror jeg de fleste filmer vil komme i HD. Om jeg må betale litt ekstra for det så er det greit.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det står ingenting om det vil være 45GB eller 51GB-plater som skal demonstreres. Jeg er uansett veldig nysgjerrig på om de er kompatible med gamle spillere.
    Interessant. Må gå ut i fra at de er kompatible, ihvertfall etter en eventuell oppgradering.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig håper jeg krigen aldri ender, uten den ville prisene vært og forblitt mye høyere enn de er i dag. Når stadig flere av de filmene som i usa er bd-only, kommer ut på hd dvd i europa, så føler jeg ikke at man går glipp av mye heller...tvert imot får man heller bedre kvalitet:-D

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Det skjer dessverre når man slipper opp for saklige argumenter.

Om det blir et nisjeprodukt, ja vel, uansett så håper og tror jeg de fleste filmer vil komme i HD. Om jeg må betale litt ekstra for det så er det greit.
    "uansett så håper og tror jeg de fleste filmer vil komme i HD."

Hvis du sier ja til kun HDDVD sier du nei til ca 50%(Columbia Tristar,MGM,DISNEY,20th C Fox) av Hollywood...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men jeg husker at slike argumenteter ble skrevet i pressen for 11 år siden også: DVD vil aldri overta for VHS fordi den ikke kan ta opp filmer og program på tv...
    Det husker jeg også, men hvilken lærdom tar du av det?

Det jeg tar som lærdom av det var ved lanseringen av DVD var man vant med at man tok opp på VHS og trodde at for å ta fullstendig over for VHS så måtte man kunne ta TV-programmer opp på DVD. Man så ikke at man ved å ha gått over til digital video hadde åpnet for andre bruksområder som man enda ikke helt så nytten av. Så kom billige store harddisker og DVD-spillere kunne lett gjøres om til harddiskopptakere.

Så kommer jeg tilbake til: Hvilke nye bruksområder er det Blu-Ray og HD DVD åpner for som man ikke hadde med DVD? Ingen!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Toshiba har ingen sjangs til å vinne, er min påstand. Og at man fortsetter å kjøpe HD DVD-filmer og spillere, vil ikke endre på utfallet. Det tar bare lengre tid før krigen er over.
    Men er du 100% sikker på at Toshiba taper? Du skal ikke undervudere makten til forbrukerne. Folk liker ikke å bli fortalt hvilket format de skal velge. Når HD-DVD i tillegg er et "snillere" format for forbrukere, så er det slett ikke rart at såpass mange fortsatt velger å støtte formatet, selv om det slett ikke er det smartest med tanke på studio og hardwarestøtte.

Med "snillere" mener jeg:
    * Ingen regions-koding
    * Slappere kopi-beskyttelse (Mangler mulighet for BD+)
    * Høyere minstekrav til HW (Ethernet/interaktivitet+dekoding av flere lydformater som standard i *alle* HD-DVD spillere.)

Uansett, rent teknisk så har BD vesentlig mer potensiale enn HD-DVD, men for forbrukere så er det ganske mange fordeler med HD-DVD. Personlig tror jeg at konkurransen/"krigen" har vært sunt for begge formater, og da spesielt for forbrukeren. Dersom HD-DVD går under så er jeg stygt redd for at det skjer en del negative ting på Blu-Ray fronten:
    a) Prisene på software går opp.
    b) Sonekoding på alle plater, også de fra Warner/Paramount.
    c) Mindre subsidiering av BLu-Ray spillere (fra Sony).

Kanskje jeg tar feil? Kanskje studioene kun er opptatt av å gi oss et best mulig format, og ikke på hvilken måte de skal tjene mest mulig penger..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    "uansett så håper og tror jeg de fleste filmer vil komme i HD."

Hvis du sier ja til kun HDDVD sier du nei til ca 50%(Columbia Tristar,MGM,DISNEY,20th C Fox) av Hollywood...
    Jada, ihvertfall sånn det er i dag. Jeg kommer nok til å kjøpe meg en PS3 etterhvert. Til nå er det faktisk ingen (for meg) må-ha filmer som er kommet kun på BR, og jeg savner ikke å ha en BR spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er ganske sikker på at alle spillere kan lese tre lag fordi det sto i spesifikasjonene til det første HD DVD-drevet (NEC tror jeg det var) som ble brukt i A1. Jeg tror heller ikke 17 GB lag er noe problem. Det var ingen problem da 700 MB CDer kom.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Jeg antok det var noe slikt etter den lille informasjonen jeg klarte å google meg frem til.

Men det blir ikke helt riktig å fremstille det som at det var en formatkrig mellom MMCD og DVD hvis MMCD aldri var tilgjengelig for forbruker. Da er det mer relevant å sammenligne med DIVX, som klarte å få flere studioer til å la være å gi ut filmer på DVD i en lang stund.
    Ikke glem at Sony/Philips måtte spise den største kamelen når SD-disc vant over MMCD. En av fordelene med SD var større lagringskapasitet.

Har forøvrig en SD disc i hylla fra IFA 1995 som man som journalist kunne ta med på SD standen og prøvespille.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Dette er rent tull. Alle studioene vil støtte det formatet som står igjen som vinner. Hvis det viser seg at begge formatene overlever, så er det litt mer tvilsomt om f.eks. Sony vil begynne å gi ut filmer på HD DVD, men det er ikke utenkelig.

La oss si at HD-formatene faktisk klarer å danke ut DVD, og at Blu-ray og HD DVD har delt markedet ca. 60/40 mellom seg. Du skal være rimelig sta for å drite i 40% av markedet.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Denne synes eg var fin som oppsumering på hvorfor ting er som de er.

Quote:
    Originally Posted by cyberlaz
    Can someone please explain to me how a price cut is going to revitalize the PS3 but dropping price aren't going to help HD DVD?

"If they drop the ticket price for the Titanic, would people jump on it knowing full well its going to sink? For most people, HD DVD is the Titanic. If the public has that mindset, price is a non-issue. They will stay away from HD DVD at all cost.

With the PS3, you have a game console and a Blu-ray player. Those two things will be around for a long time. Come this fall, there will be plenty of big titles ...games and movies alike."
    Jeg for min del synes både PS3 og Sony minner vel så mye om Titanic. PS3 har solgt klart minst av de 3 nye konsollene og selv etter prisreduksjonen vil prisen være dobbelt så høy som for konkurrentene.

Og sony, det er vel begrenset hvor lenge et selskap totalt kan gå med et underskudd på godt over 1 milliard i måneden. Å kutte prisen på noe som de allerede selger med tap vil heller ikke bedre den situasjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er rent tull.
    Oisann. Etter som jeg selv etterlyser større saklighet og mindre hersketeknikker, burde jeg nok tonet ned ordbruken noe.

Sorry.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av sage
    Egentlig håper jeg krigen aldri ender, uten den ville prisene vært og forblitt mye høyere enn de er i dag. Når stadig flere av de filmene som i usa er bd-only, kommer ut på hd dvd i europa, så føler jeg ikke at man går glipp av mye heller...tvert imot får man heller bedre kvalitet:-D
    Dette er et av de beste argumentene, sett med forbruker øyne,jeg har lest på lenge.Det er ingen tvil om at konkurranse gir bedre priser og bedre kvalitet!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette er rent tull. Alle studioene vil støtte det formatet som står igjen som vinner. Hvis det viser seg at begge formatene overlever, så er det litt mer tvilsomt om f.eks. Sony vil begynne å gi ut filmer på HD DVD, men det er ikke utenkelig.

La oss si at HD-formatene faktisk klarer å danke ut DVD, og at Blu-ray og HD DVD har delt markedet ca. 60/40 mellom seg. Du skal være rimelig sta for å drite i 40% av markedet.
    Nå begynner dette faktisk å ligne på en saklig diskusjon. Dette er gode betraktninger.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ikke glem at Sony/Philips måtte spise den største kamelen når SD-disc vant over MMCD. En av fordelene med SD var større lagringskapasitet.

Har forøvrig en SD disc i hylla fra IFA 1995 som man som journalist kunne ta med på SD standen og prøvespille.
    Jeg er ikke sikker på at du befinner i dette århundret lenger. Hva er det som gjør det så viktig å sammenligne den gamle krigen med den som går idag???
    Alle vet jo at det ikke var noen stor krig.Den som nå pågår er teknologisk mye nærmere hverandre enn den gang.Begge har superkvalitet og begge er i fullgang med produksjon og salg,og har skaffet seg tilhengere og marked som de kan konkurrere på. Det er også fremdeles usikkerhets momenter som de stridende parter ikke har kontroll på. F.eks. Hva vil EU mene om forbruker-rettighetene her i Europa?? Det er fremdeles en mulighet at selskapene blir pålagt å gi ut filmene samtidig på begge systemer?? Jeg tror det er veldig fornuftig å spille på begge hestene.Det har jeg gjort.
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er også fremdeles usikkerhets momenter som de stridende parter ikke har kontroll på. F.eks. Hva vil EU mene om forbruker-rettighetene her i Europa?? Det er fremdeles en mulighet at selskapene blir pålagt å gi ut filmene samtidig på begge systemer?? Jeg tror det er veldig fornuftig å spille på begge hestene.Det har jeg gjort.
    Stølen
    Den EU-saken vil koke bort i kålen av helt åpenbare grunner. Isåfall ikke, vil Universal selvsagt bli tvunget til å utgi alt som kommer på HD DVD på BD også. Nå kan det jo ikke være noen grunn til å ikke kjøpe BD eksklusivt. Både EU og/eller den øvrige markedssituasjonen (der HD DVD stadig sakker akterut) vil tvinge Universal til å utgi BD i løpet av den nære fremtid hvis de fortsatt vil ha sin optimale del av software for HD markedet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg for min del synes både PS3 og Sony minner vel så mye om Titanic. PS3 har solgt klart minst av de 3 nye konsollene og selv etter prisreduksjonen vil prisen være dobbelt så høy som for konkurrentene.

Og sony, det er vel begrenset hvor lenge et selskap totalt kan gå med et underskudd på godt over 1 milliard i måneden. Å kutte prisen på noe som de allerede selger med tap vil heller ikke bedre den situasjonen.
    Sett ut ifra evt ambisjoner om igjen å dominere spillmarkedet kanskje, men hverken høy pris eller evt fravær av en dominerende rolle gjør å produktet mislykket som en high-end spillkonsoll med masse ekstrafunskjoner. Sony har tross alt solgt noen millioner maskiner nå og den nye prisen vil garantert øke etterspørselen.

Hvorvidt tapet blir større nå (eller i det hele tatt eksisterer) vet vi ikke noe om. Produskjonsprisen på denne typer maskiner syner normalt etterhvert som tiden går. For alt vi vet kan prisen nå gå i null kostnadsmessig. Det er helt normalt med et par års innkjøringsperiode får inntektene kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må jo være enda mer sta for å drite i 60% av markedet...

Side 115 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 615 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •