HD formatkrigen. - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 114 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 614 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, vet ikke heeelt hvordan du har regnet ut de prosentene.. Strengt tatt har vel Sony noe sånt som 90% av verdensmarkedet for HD-avspillere (ca. 3millioner), mens Toshiba og de andre småprodusentene har litt over 300.000 (veeeeldig rundt regnet).. Sony er uansett den desidert største aktøren i HD-markedet uansett hvordan du regner på det. Personlig synes jeg det er et mysterium hvordan Sony har klart å lure med seg de andre hardware-produsentene.. Kanskje de ikke tør å utfordre giganten?
    Så Panasonic, som forrige gang var på Tosh sitt "parti" mot Sony/Philips i MMCD-SDD krigen har plutslig blitt redusert til en ynkerlig protesje?

Eller kan det være at de fleste har fått øynene opp for BD sitt overlegne teknologiske utgangspunkt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    forsiktig Esp1:-D

HDDVD gutta kommer til å bli sure å få denne tråden stengt også.
    Hehe. Er det dette det har kommet til?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    He-he, har du sluttet med å sammenligne HD med SACD nå, men drar fram S-VHS vs VHS?! Ja-ja, neste gang blir det kassetter og DAT
    Jeg bruker bare flere eksempler, men noen nekter fremdeles for at visse regler gjelder.
    -"Joda, kun bedre kvalitet har kanskje ikke før holdt til å få byttet ut et format, men dette er SA-CD og lydkvaliteten er jo så mye bedre at det ikke kan sammenlignes med hva som har skjedd før."
    -"Joda, kun bedre kvalitet har kanskje ikke før holdt til å få byttet ut et format, men dette er Blu-Ray og billedkvaliteten er jo så mye bedre at det ikke kan sammenlignes med hva som har skjedd før."

Etter som de skjønte at SA-CD kun ville forbli et nisjeformat konsentrerte de seg om titler som passet til målgruppen, audiofile 50-åringer.
    Nei, nå synes jeg kanskje du er litt på viddene. For det første blir det jo tullete å si at prisene begynner å bli akseptable for entusiaster. En BD-spiller til noe over 5000,- og en HD DVD-spiller til litt over 3000,- er det du kaller "begynner å bli akseptabel for entusiaster". Entusiaster kjøper seg Denon DVD-spiller til 15-20k, entusiaster kjøper seg JVC HD1, entusiaster kjøper seg 2.35:1 lerrett på 3 meter i bredde og entusiaster lager seg dedikerte hjemmekinorom.
    En gjennomsnittsforbruker kjøper ikke DVD-spillere til 5000 kroner, altså er det fremdeles kun for entusiaster. Er du uenig i det? Husk at de som er på denne siten ikke er gjennomsnittlige forbrukere.
    Får jeg spørre: har du sett Blu-ray eller HD DVD i 1080p? Eller henter du alt fra ren synsing?
    Selvsagt har jeg sett det og påstanden min er fremdeles at kvalitetsforbedringen fra VHS til S-VHS var mer merkbar enn forbedringen fra DVD til 1080p HD-video. Er du uenig i den påstanden?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sorry Robert, men postingene dine om tidligere formatkriger etc begynner vel å bli en god del irrelevante nå.
    OK, da kan du fortelle meg hvilket format for ferdiginnspilt innhold som har slått gjennom ved kun å tilby bedre kvalitet. At det aldri har skjedd før er i høyeste grad relevant.
    Hvorvidt man klarer å selge HDTV-kvalitets videogrammer til massene gjenstår å se selvfølgelig, men jeg tror faktisk ikke du akkurat representer toppskiktet når det gjelder investering i ny AV-teknologi. Du virker nok en del mer satt, forsiktig og avventende enn å kunne komme i entusiastkategorien.
    Jeg tror nok HDTV vil slå ann, men neppe på optiske disker slik de fremstår idag. Du sier at jeg ikke er en entusiast, men er det da ikke nettopp slike som meg som må kjøpe meg inn i et format som Blu-Ray for at det skal kunne slå gjennom?
    Entusiaster og innovatører har nok et noe større driftsbudsjett på utstyret sitt en du antyder..
    Selvsagt er det mange som bruker mer enn 5000 kroner på en spiller, men en for en gjennomsnittsforbruker er 5000 fremdeles for dyrt.

Feks: Som Bits skriver så er det jo helt feil at DVD ble en suksess etter at billige kinaspillere kom på markedet. Kina spillere til noen hundrelapper kom lenge etter at formatet som lengst var etablert.
    Jeg har aldri sagt med uenig i dette, men det er stor forskjell på 500 og 5000 kroner.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Etter som de skjønte at SA-CD kun ville forbli et nisjeformat konsentrerte de seg om titler som passet til målgruppen, audiofile 50-åringer.
    Da skjønte Sony dette med en gang da, eller, for de titlene som alltid har vært på det formatet har alltid vært for audiofile 50-åringer.
    Sitat Opprinnelig postet av robertaa
    En gjennomsnittsforbruker kjøper ikke DVD-spillere til 5000 kroner, altså er det fremdeles kun for entusiaster. Er du uenig i det? Husk at de som er på denne siten ikke er gjennomsnittlige forbrukere.
    Ja og nei. Nå vet du sikkert at det selges dårlig med rene DVD-spillere, fordi de fleste i dag kjøper seg HDD/ DVD-spillere, og disse koster fort 4-5000 kroner. Og siden DVD-spillere har blitt såpass billige i dag, så finner vi ofte flere enn en DVD-spiller i hustanden. Så, jeg mener det mange som bruker 5000 kr og mer på DVD-spiller. Jeg kjenner mange.
    Selvsagt har jeg sett det og påstanden min er fremdeles at kvalitetsforbedringen fra VHS til S-VHS var mer merkbar enn forbedringen fra DVD til 1080p HD-video. Er du uenig i den påstanden?
    Jeg vet ikke om jeg har sett forskjellene mellom disse. Ikke sikker på om jeg var født, da
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony's Surprising PS3 Price Cut

Det er offsielt! Etter å ha nektet forrige uke så er det nå endelig bekreftet at prisen på PS3 synker med 17 prosent og går ned 100 USD i USA til bare 500 USD. Harddsik størrelsen går opp fra 60 til 80 GB. Samtidig skal det komme en ny billigmodell.
    Dette er feil Esp1. Hvis du sjekker vil du se at det kommer en ny model med 80gb disk til samme pris som nå 599$ (inkl Motorstorm spillet). Denne kommer i oktober. Samtidig reduseres prisen på 60gb med 100$ fra nå.

Sony Corp. announced a revised PlayStation 3 console Monday with a bigger hard drive for storing downloaded content such as video games and high-definition movies.

The new $599 PS3 increases the system's storage capacity from 60 to 80 gigabytes and also includes a retail copy of the online racing title ``MotorStorm,'' a company spokesman said.

Starting Monday, the current 60 gigabyte model will cost $499 _ a $100 price drop.

The larger capacity machine won't be available in the United States and Canada until August.

It plays into the company's upcoming strategy of eventually offering downloaded high-definition movies, video games, movie trailers and demos, Sony spokesman David Karraker said.
    kilde

Forøvrig handler artikkelen du linker til om hvordan Sony vakler i kampen om spillmarkedet
    In the latest sign Sony is stumbling in its battle for control of the $30 billion video game market, the electronics giant slashed the price of its PlayStation 3 game console by $100, to $499, after just seven months on the North American market.
    ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønte Sony dette med en gang da, eller, for de titlene som alltid har vært på det formatet har alltid vært for audiofile 50-åringer.
    -Ludacris?
    -Nine Inch Nails?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Ludacris?
    -Nine Inch Nails?
    Hvem er det?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om jeg har sett forskjellene mellom disse. Ikke sikker på om jeg var født, da
    Tips: Man gikk fra 240 linjers kompositt til 425 linjer Y/C. Tror du du ville sett forskjell?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det?
    Artister man tidligere utga på SA-CD og som vel ikke er de som passer 50-årige audiofile best.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: Man gikk fra 240 linjers kompositt til 425 linjer Y/C. Tror du du ville sett forskjell?
    Sikkert, kanskje? Jeg ser i hvertfall forskjell på 720x576i og 1920x1080p.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artister man tidligere utga på SA-CD og som vel ikke er de som passer 50-årige audiofile best.
    Jeg tuller, robertaas
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til noe helt annet.

Her er Panasonic sin forklaring på hvorfor HD DVD er optisk disk generasjon 2.5, mens Blu-Ray er generasjom 3. De mener å vise at halvgenerasjonene tar med seg flere attributter fra det forrige formatet: Navn, lagplassering,...

For de som ikke har hørt om MMCD: For DVD var det en formatkrig som ble avgjort før lansering. Sony og Philips var ikke fornøyd med deres andeler av lisenser og gikk ut og presenterte deres eget format MMCD som hadde mindre kapasitet. Man klarte så å samle alle bak DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kan det være at de fleste har fått øynene opp for BD sitt overlegne teknologiske utgangspunkt?
    Hva består denne tekniske overlegenheten i?

Jeg går ut fra det består av mer enn bare lagringsplass, ettersom 30GB har vist seg å være mer enn nok plass til filmbruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må lese setningen en gang til...
    Jeg syntes det var den snilleste tolkningen av setningen. Den andre tolkningen måtte være at alle burde gjøre som deg, fordi du vet best, og jeg trodde ikke du var så arrogant.

Eller kan du forklare meg hva som skiller utsagnet ditt fra dette:

Kjøp HD DVD, se det andre i DVD så lenge og ta dermed et standpunkt som ikke bidrar til å forlenge denne meningsløse krigen.
    Ethvert standpunkt man tar vil bidra til å forlenge krigen, med mindre alle tar det samme standpunktet. Og hvis målet bare er å avslutte formatkrigen, så kan man vel like gjerne velge HD DVD, eller hva?

HD DVD er jo kjekt. Du kan få spillerne i mange slags modeller så lenge de lages av Toshiba og det står en A i modellbetegnelsen. Minner om T-forden...
    Nå synker saklighetsnivået farlig fort her, synes jeg.

Sitat Opprinnelig postet av obia
    Heia Espen - de som liker HD DVD er dumme
    Sitat Opprinnelig postet av Beavis
    Huh-huh-huh
    Sitat Opprinnelig postet av Butt-Head
    Yeah yeah
    Sitat Opprinnelig postet av AOL
    Me too!
    Skjerpings folkens. Det bør gå an å være uenige uten at dere skal behøve å ty til latterliggjøring og andre hersketeknikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke har hørt om MMCD: For DVD var det en formatkrig som ble avgjort før lansering. Sony og Philips var ikke fornøyd med deres andeler av lisenser og gikk ut og presenterte deres eget format MMCD som hadde mindre kapasitet. Man klarte så å samle alle bak DVD.
    OK. Jeg antok det var noe slikt etter den lille informasjonen jeg klarte å google meg frem til.

Men det blir ikke helt riktig å fremstille det som at det var en formatkrig mellom MMCD og DVD hvis MMCD aldri var tilgjengelig for forbruker. Da er det mer relevant å sammenligne med DIVX, som klarte å få flere studioer til å la være å gi ut filmer på DVD i en lang stund.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da ikke latterliggjort noen! Men det må da fortsatt være lov å komme med et smil, dersom man synes noe er vittig her inne. Det blir da fryktelig kjedelig her inne dersom humoren forsvinner. Dessuten er det vel ingen som har vært morsom på din bekostning. Det er jo på HD DVDs bekostning...

Men jeg tror jeg skjønner hva Esp1 mener. Det er det samme som den største delen av bransjen mener, og den samme folkemengden som hver måned mener at BD fortjener livets rett:

Toshiba har ingen sjangs til å vinne, er min påstand. Og at man fortsetter å kjøpe HD DVD-filmer og spillere, vil ikke endre på utfallet. Det tar bare lengre tid før krigen er over.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Skjerpings folkens. Det bør gå an å være uenige uten at dere skal behøve å ty til latterliggjøring og andre hersketeknikker.
    Det mest latterlige er jo at folk i begge skyttergravene ikke ser hvor langt unna prime time "deres" format er.

Blu-Ray for eksempel: Hvor mye koster den billigste spilleren med harddiskopptaker? Ikke bare tror dere at flertallet vil oppgradere uten å få annet enn bedre kvalitet, dere tror til og med at de vil være villig til å miste nyttig funksjonalitet som harddiskopptak.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest latterlige er jo at folk i begge skyttergravene ikke ser hvor langt unna prime time "deres" format er.

Blu-Ray for eksempel: Hvor mye koster den billigste spilleren med harddiskopptaker? Ikke bare tror dere at flertallet vil oppgradere uten å få annet enn bedre kvalitet, dere tror til og med at de vil være villig til å miste nyttig funksjonalitet som harddiskopptak.
    Finnes det en BD-opptaker med HDD? Ja, i såfall i Japan.

Men jeg husker at slike argumenteter ble skrevet i pressen for 11 år siden også: DVD vil aldri overta for VHS fordi den ikke kan ta opp filmer og program på tv...

Man vil etterhvert kunne få 5 ganger så høyoppløsning, mulighet til å ta opp filmer i HD, antagelig 200GB Blu-ray disker og enda større HDD fordi prisene synker. Og når hele denne pakka etter hvert vil koste like mye eller mindre enn en HDD/DVD gjør i dag, vil det selge.

Jeg har fortsatt min JVC HDD/ DVD opptager. En av de aller første som kom. Den hadde hele 80GB og kostet 8000. Jeg gidder ikke å bytte før det kommer en Blu-ray opptager med stooor HDD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men det blir ikke helt riktig å fremstille det som at det var en formatkrig mellom MMCD og DVD hvis MMCD aldri var tilgjengelig for forbruker. Da er det mer relevant å sammenligne med DIVX, som klarte å få flere studioer til å la være å gi ut filmer på DVD i en lang stund.
    Jeg skjønner tankegangen din, men MMCD prøvde å vinne over både HW-produsenter og filmstudioer så det var absolutt en krig mellom formater selv om forbrukerne ikke så noe til det.

Rent fysisk så var Divx-diskene mye nærmere DVD enn MMCD var så poenget ville vært tapt om de brukte det på plansjen. Divx var også begrenset til markedet i USA.

Side 114 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 614 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •