HD formatkrigen. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 653 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 511 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 13053
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det store spørsmålet er vel hvorvidt nordmenn bryr seg om Bollywood, som står for mesteparten av de resterende utgivelsene.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er en HD DVD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Hva skal kunden med en spiller som ikke leverer 65% av filmutvalget,
    Kan bli dyrt å spare penger.
    Hvis folk bare kjøper det som gir best kvalitet til en fornuftig pris. HD DVD så ville til slutt film selskapene som er låst til bd gitt etter og levert til hd også.
    Problemet er jo at sony har klart og låse en del selskaper til sitt format. Pluss at masse media hauser op bd noe enormt.

Men poenget med innlegget mitt er at jeg synes det er merklig at et format som i utganspunktet (per i dag) leverer disker med bedre bilder og jevnere kvalitet til halve prisen. At det faktisk kan tape denne krigen på grunn av proppaganda og markedsføring fra sony.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det store spørsmålet er vel hvorvidt nordmenn bryr seg om Bollywood, som står for mesteparten av de resterende utgivelsene.
    Kanskje ikke vi nordmenn. Men dersom Asia bestemmer seg for at HD DVD er billig og bra, og at de fleste Bollywood-filmene skal utgis på HD DVD; ja, da snakker vi marked. Og om nordmenn bryr seg om Bollywood eller om Norge har en innflytelsepå HD-krigen, spiller jo liten rolle. En hver bydel i India er har jo flere innbyggere enn Norge tilsammen.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Husk at de store filmstudioene i USA kun utgjør ca. 40% av distrubisjonen på verdensbasis. Mange av rettighetshaverne rundt omkring i verden vil levere mange BD-eksklusive titler på HD DVD.

Akkurat som du nevne Universal/ Nordisk Film/ HD DVD i Norge

Uansett har Bluray ingen grunn til å bli arrogante og selvsikre. Man kan se trendene nå, men trender KAN snu. Uansett er ikke forspranget til BD akkurat overveldende enda. Vi må nok vente til sommeren 2007 før vi ser en riktigere trend.
    Du tar en del feil her
    FOX,SONY,DISNEY gjør utrolig få sammproduksjoner det er derfor BD er så sterk.
    Sjekk selv.

Høsten 2007 er fighten over, hvorfor tror du BD leiren spyr ut publikumsuksesser
    mens HD leiren ikke har en eksklusiv publikums film å vise frem (Steven Spielberg nektet tilogmed å la Universal gi ut sine filmer selv om Universal har fulle rettigheter. )
    Må si folk begynner å slippe opp for argumenter når de begynner å beskylde SONY for å være flinke i markedsføringen sin, og at det er en dårlig ting.

Men tilbake til spørsmålet SVS

Ville du anbefalt dine beste venner å kjøpe en Blu Ray spiller eller HD spiller? ( hvis du vil ha de som venner i fremtiden da)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tar en del feil her

Må si folk begynner å slippe opp for argumenter når de begynner å beskylde SONY for å være flinke i markedsføringen sin, og at det er en dårlig ting.
    Nja. Skulle vært morsomt og se hvordan det hadde gått hvis ingen hade hatt noen spesielle avtaler med noen film selskaper. Da hadde jo de som leverte den beste kvaliteten og den laveste prisen gått av med seieren.Noe som for tiden er hd dvd. Men vi får håpe de får opp kvaliteten i bd leiren også. kan være litt feil og pøse ut titler hvis det er en del som ikke holder mål.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullstendig klar over hvor sterkt Sony med sine selskaper står. Men på verdensbasis så betyr de ikke alt.

For å nyansere det litt, og sånn at du ikke tror at USA er hele markedet når det gjelder film-distribusjon:

Limer inn intervjuet med sjefen for HP, Mureen Weber, som sier noe om dette:

Blu-ray is stating that they have more studios lined up and have matched the number of HD DVD titles on the market. How does this change the landscape?

MAUREEN: It depends on how you look at the market. HD DVD announced more than 300 titles for 2007, which will bring their title count to more than 600 by year’s end – and from what I’ve seen, this includes day-and-date releases of top movies. There are also more than 25 international studios that are supporting HD DVD in Europe and Asia. While the six or seven top US studios represent 80-90% of the content in the US, they only represent 40% in Europe and less in Asia. In the international markets, most studios have selected HD DVD because of the ease of replication as well as the cost advantages. This is important, since HD DVD does not have region coding. So you can buy movies in Europe for example – most of which offer a variety of language tracks – and play them in any HD DVD player worldwide.

Og jeg svarte på spørsmålet ditt lenger opp i tråden:

Det finnes mange gode argumenter for å velge HD DVD, aibo. En av de er pris på HW, gjennomgående god bildekvalitet, fremtidsrettet lydformat er implementert (TrueHD), bra interaktivitet (HDi) og bra utvalg av titler.

Det er ikke så stor forskjell på antall filmer på BD og HD DVD, og om titlene er eksklusive spiller jo ingen rolle når du allerede har en spiller.

Dersom vi skal se på "netto" tilgjengelige filmer i Norge for BD vs HD DVD, så må du ikke glemme at HD DVD er regionsfri. Ergo flere tilgjengelige titler enn f.eks en region B Bluray-spiller.

Skulle jeg anbefalt noen om hva de skulle kjøpe akkurat i dag, ville det ha blitt Bluray. Men det er jo spørs om de er villige til å kjøpe seg en BD-spiller til 10-15.000 kroner; som ikke spiller CD-plater og som ikke kan oppgradere firmware via ethernet, da

Dersom du spør meg det samme spørsmålet neste måned; vel, da kan svaret like gjerne bli HD DVD. Dette kommer antagelig til å svinge gjennom hele året.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du anbefalt dine beste venner å kjøpe en Blu Ray spiller eller HD spiller? ( hvis du vil ha de som venner i fremtiden da)
    Jeg ville bedt dem vente, ikke bare for å se hvilket format som vinner, men for å se om noen av formatene i det hele tatt vil bli store nok. At ingen av formatene vinner er fremdeles et meget sannsynlig resultat.

Vant SA-CD eller DVD-Audio?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Nja. Skulle vært morsomt og se hvordan det hadde gått hvis ingen hade hatt noen spesielle avtaler med noen film selskaper. Da hadde jo de som leverte den beste kvaliteten og den laveste prisen gått av med seieren.Noe som for tiden er hd dvd. Men vi får håpe de får opp kvaliteten i bd leiren også. kan være litt feil og pøse ut titler hvis det er en del som ikke holder mål.
    Kvaliteten er der, gidd å sett deg inn i saken. Pøse ut er jo en Universal DVD taktikk. Sjekk i din egen hylle. Hvor mange Ultimate Editon og Finale Cut utgaver er det????
    Å selge samms skitten 3 ganger er det filmbransjen lever av og tullinger som oss bruker penger på.
    Har selv noen filmer i 4 utgaver inkludert laser disc. I'm a sucker with to much time and mony.

En god natt til alle and keep the fight alive!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer 24 april
    Denne filmen er jo rett ut sagt elendig, syntes jeg da. Den får de gjerne lansere på 8MM for min del

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Denne filmen er jo rett ut sagt elendig, syntes jeg da. Den får de gjerne lansere på 8MM for min del
    Å diskutere kvaliteten på en film er vel ikke akkurat hva som blir ment i denne sammenhengen.
    Filmen er en av de mest populære komedier de siste 10 årene. Ergo en film som kommer til å bli meget etterspurt blandt eiere av både Blu-Ray spillere og HD spillere.
    Synd den kun kommer til Blu -Ray leiren.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert, Bluray vil få det meste av film utgivelser bortsett fra Universal som utgir eksklusivt til HD-DVD...
    Det er en av de største grundene til at jeg vil kjøpe meg en Bluray-spiller når den kommer til en fornuftig pris her i landet. Da film utvalg spiller en ganske så sor rolle for meg, og kanskje de fleste andre??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Å diskutere kvaliteten på en film er vel ikke akkurat hva som blir ment i denne sammenhengen.
    Filmen er en av de mest populære komedier de siste 10 årene. Ergo en film som kommer til å bli meget etterspurt blandt eiere av både Blu-Ray spillere og HD spillere.
    Synd den kun kommer til Blu -Ray leiren.
    Enig med deg. DEtte var bare synsing som sagt. Syntes forøvrig Crank var kanonbra

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Hmmm... Mener og huske at omtrent alle tester jeg har lest enten det er i blader eller på nett, så konkluderer de som regel med at hd diskene er av bedre kvalitet. Og at en del blueray utgivelser fremstår som mer eller mindre såvidt over standard dvd kvalitet.
    Dette gjelder i mindre og mindre grad nyere filmer. Noen eksempler fra High-Def Digest på filmer som er gitt ut på både BD og HD-DVD:
    Babel: Quite unusual for Paramount, this HD DVD release is encoded in AVC MPEG-4, while the Blu-ray is MPEG-2. Being able to compare all simultaneously, and given the grainy texture of the film, there is scant difference between the two high-def versions.
    The Departed: Presented in 2.35:1 widescreen, both the Blu-ray and HD DVD versions feature identical 1080p/VC-1 encodes.
    The World's Fastest Indian: Interestingly, this Blu-ray release differs slightly from its HD DVD counterpart, which we reviewed earlier. Magnolia opted to go 1080p/MPEG-2 for Blu-ray, instead of VC-1 (which they used on HD DVD). ... As for how the Blu-ray stacks up versus the HD DVD, differences are hardly apparent. Only flipping back and forth -- over and over -- revealed any unique qualities.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal støtte et format bør man velge det som gir best kvalitet, ikke gå etter hvilket format som gir ut flest filmer akkurat nå. Alle filmer vil komme på det formatet som vinner uansett.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ikke kast PS2'n deres. PS3 i Europa er en nedskalert versjon av US/Japan versjonen så den er ikke fultt tilbakekompatibel med alle PS2 spill.
    Ikke full PS2-støtte på PS3 i Norge - Dagbladet.no - spill
    (Dagbladet.no): Da PlayStation 3 ble offentliggjort, ble det lovet full bakoverkompatibilitet til tidligere spill i PlayStation-porteføljen.
    For å klare dette, ble det bygget inn en dedikert databrikke som skulle sørge for full støtte for PlayStation 2-spill - noe som også følger med i PS3-ene som allerede er lansert i USA og Japan.

Når PlayStation 3 lanseres i Norge den 23. mars, vil vi ikke få tilgang på samme funksjonalitet. De europeiske maskinene vil nemlig være modifiserte fra den første modellen, og den dedikerte PS2-brikken vil fjernes.
    I stedet vil eldre PlayStation og PlayStation 2-spill bli emulert ved hjelp av programvare og datakraften til PlayStation 3.
    Dette medfører at det ikke vil være like mange PS2-spill som fungerer på PS3 som opprinnelig tenkt.
    Sony lover mye i propegandaen sin, men holder lite.
    Noe av grunnen til at BDA er så hissige på å få formatkrigen over så fort som mulig, er at de kan ikke ta de kostnadene BD formatet koster dem, hvis dette trekker ut over flere år.
    Beregninger som er gjort viser at Sony taper $6 Milliarder i året på PS3 alene, hvis de holder salgsmålene sine.
    Nå skulle de riktignok selge 6 mill. PS3 innen slutten av mars. Da har de 30 dager på seg til å selge i overkant av 4 mill.
    Nå lanseres ikke PS3 før 23 mars. Så det er jo en forsinkelse i seg selv, og med nedskalert versjon.

Flere i denne tråden påstår at PS3 selger som hakka møkk.
    Vel den er oversolgt av 360, Wii og, ja tenk det, selv PS2 selger mer enn PS3. Ikke akkurat slik Sony hadde tenkt seg det med sin "Trojanske hest"
    Lurer på hva Disney og Fox sier til at Sony ikke når noen av de målene som de lovet bort for å få Studione BD eksklusive? Ser vi Disney filmer på HD-DVD om et år?

Nå kommer også HD-DVD drevet til 360 i butikkene her for fullt.
    En tilfeldig "timeing ", tror ikke det gitt.

Jeg spurte etter en Wii på Elkjøp her om dagen. De hadde fått 29 stk. på lanseringsdagen, siden ingenting, bare beskjed om at ingen visste når det kom flere. Er vel ikke umulig at butikkene er fulle av Wii omtrent når PS3 skal lanseres vel?

Dere får unnskylde min barnslige skadefro, men når en Løgnaktive Propeganda Monopolist som Sony blør, så "gosser jeg meg".

"Bleed, Sony Bleed"

Siden ingen faktisk har satt et spørsmålstegn bak tittelen på denne tråden, og noen har så liten integritet at de faktisk bruker et BD slagord i signaturen sin helt gratis, så vil jeg kontre med denne barnsligheten:

"IF
    "bluray is beyond high definition"
    then HD-DVD is beyond bluray."

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Besøkte El Kjøps største butikk på østlandet i dag.

Etter å ha snakket med 3 selgere der, virker det som den kjeden har fått beskjed å selge.........

La oss si at det IKKE er HD.

Hvor stor makt har Elkjøp kjeden?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jaja

Irriterer meg når folk sier at 360 og Wii selger mer enn ps3, joda det er forsåvidt riktig, men det folk glemmer er at ps3 ikke finnes i så enormt mange eksemplarer enda. Ps2 selger bedre enn 360 og Wii, men betyr det at det er en bedre maskin? Folk er enormt gode til å beskytte det de har kjøpt seg og jeg er vel ganske beskyttende ovenfor ps3 ettersom jeg har forhåndsbestillt meg en(får den 500kr billigere enn de som bestiller nå )

Når det gjelder Blu-ray og hd dvd greiene så må man tenke på at forskjellen på dvd nå og da dvd kom for første gang er ganske stor, og da tenker jeg at Blu-ray som har mye større lagringsplass er den beste av de to. Nå har ikke jeg peiling på hva forskjellen er på mpeg 4 og alle de andre forkortelsene er, men det er vel muligheter for at diskene får bedre og bedre lyd/bilde etterhvert og da er det vel meget praktisk med stor plass å leke seg på for ekspertene som utvikler de forskjellige greiene.

Får nå uansett en Blu-ray spiller når jeg kjøper ps3 så da får jeg testa det ut, og vinner HD-DVD format krigen kan jeg jo alltids kjøpe meg en HD-DVD spiller.

Ville bare vise noe jeg fant på linken som ARTY postet:
    I stedet for å konsentrere oss om bakoverkompatibilitet til PlayStation 2-spill, vil vi i framtida bruke våre ressurser på å fokusere på utvikling av nye spill og underholdningsformer som kan være eksklusive for PlayStation 3, for på den måten virkelig utnytte den spennende teknologien, sier Sonys Europa-sjef David Reeves i en pressemelding.

Dette er noe jeg mener er bra. Jeg for min del spiller ikke gamle ps1 og ps2 spill lenger, og hvis jeg skal gjøre det kan jeg jo alltids tørke litt støv av min gode gamle ps2.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmekino:D
    Når det gjelder Blu-ray og hd dvd greiene så må man tenke på at forskjellen på dvd nå og da dvd kom for første gang er ganske stor, og da tenker jeg at Blu-ray som har mye større lagringsplass er den beste av de to. Nå har ikke jeg peiling på hva forskjellen er på mpeg 4 og alle de andre forkortelsene er, men det er vel muligheter for at diskene får bedre og bedre lyd/bilde etterhvert og da er det vel meget praktisk med stor plass å leke seg på for ekspertene som utvikler de forskjellige greiene.
    Det er dette Sony har skrytt av i så mange år. Hvis det hadde noe som helst betydning med alt fra Gigabit størrelse til andre "advanced technology" i BD så burde BD ha produsert et "superior" bilde fra dag 1. Det har de ikke og derfor kan vi konkludere med at BD er et dårligere format, fordi det bruker mer kompliserte og fordyrende teknikker for å produsere det samme som HD-DVD gjør på en enklere, billigere og mer logisk måte.
    Ville bare vise noe jeg fant på linken som ARTY postet:
    I stedet for å konsentrere oss om bakoverkompatibilitet til PlayStation 2-spill, vil vi i framtida bruke våre ressurser på å fokusere på utvikling av nye spill og underholdningsformer som kan være eksklusive for PlayStation 3, for på den måten virkelig utnytte den spennende teknologien, sier Sonys Europa-sjef David Reeves i en pressemelding.

Dette er noe jeg mener er bra. Jeg for min del spiller ikke gamle ps1 og ps2 spill lenger, og hvis jeg skal gjøre det kan jeg jo alltids tørke litt støv av min gode gamle ps2.
    Hvor lenge vil du vente på disse spennende greiende som skal være eksklusive for PS3?
    Ville det ikke vært smartere av Sony å ha ferdig utviklete spill for å vise frem PS3 "spennende teknologi"?
    "Spennende teknologi" er bare teknologi hvis du ikke kan demonstrere at den faktisk er spennende, med faktisk innhold.

Det Sonys Europa-sjef David Reeves gjør i denne pressemeldingen er blitt standard fra Sony. Snakke om den spennende fremtiden for å få fokus vekk fra "Sony's shortcomings"!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det er dette Sony har skrytt av i så mange år. Hvis det hadde noe som helst betydning med alt fra Gigabit størrelse til andre "advanced technology" i BD så burde BD ha produsert et "superior" bilde fra dag 1. Det har de ikke og derfor kan vi konkludere med at BD er et dårligere format, fordi det bruker mer kompliserte og fordyrende teknikker for å produsere det samme som HD-DVD gjør på en enklere, billigere og mer logisk måte.

Hvor lenge vil du vente på disse spennende greiende som skal være eksklusive for PS3?
    Ville det ikke vært smartere av Sony å ha ferdig utviklete spill for å vise frem PS3 "spennende teknologi"?
    "Spennende teknologi" er bare teknologi hvis du ikke kan demonstrere at den faktisk er spennende, med faktisk innhold.

Det Sonys Europa-sjef David Reeves gjør i denne pressemeldingen er blitt standard fra Sony. Snakke om den spennende fremtiden for å få fokus vekk fra "Sony's shortcomings"!
    Jøss dette er som å gå tilbake i tid, samme krangelen som i 2000 da Sony slapp PS2 og Dreamcast hadde vært ute i noen månder lenger. Gi Sony litt tid, er ikke så mange som ble skuffet av PS2.

Side 11 av 653 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 511 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •